ja het lijkt echt dat de prozac nu zijn werking doetquote:Op woensdag 3 september 2008 20:45 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Candygirl, wat heerlijk dat het nu zo veel beter gaat met K. dat ljikt dan toch wel het effect te zijn van de hogere dosis Prozac, of zie ik dat verkeerd?
En wat leuk dat hij een hond krijgt. Mijn zus heeft vroeger heel veel steun aan onze hond gehad. Ze heeft me later verteld dat hij haar echt door moeilijke perioden heeft heengesleept. Maar ook zoals je schrijft voor zijn verantwoordelijkheidsgevoel, beweging en afleiding is het goed natuurlijk.
Fijn hoor!
gedaanquote:Op woensdag 3 september 2008 20:55 schreef Moonah het volgende:
PM je me even een adres waar ik er nog eentje naar kan sturen. Ben al een tijdje aan het denken dat ik hem succes wil wensen met deze nieuwe stap.
we of K heeft heel veel kaartjes gekregen en ben er ook echt blij omquote:Op woensdag 3 september 2008 23:47 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 'm ook nog 'n keer 'n kaartje gestuurd.Ik ben blij dat 't allemaal beter gaat, mag ook wel 'ns een keer, toch?
M.
Had K vanmiddag verteld erover, dat word echt nog wat.quote:Op maandag 8 september 2008 21:29 schreef Moonah het volgende:
Oeh, dat is wel schrikken van die ene cyste zeg!![]()
Ik kan me voorstellen dat je je boos voelt, wéér iets aan de hand dat 'over het hoofd is gezien'. Maar wat knap dat je zelf al zegt dat er wellicht een reden voor is.
En idd balen dat er nu pas gedacht wordt aan dyslexie. Dat is een stoornis die (zeker als het niet onderkend is...) zo veel frustraties en misverstanden kan opleveren.
Jawel, maar het bloedprikken heeft hij ook overwonnen.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:23 schreef candygirl het volgende:
ja ik weet dat de vorige bloed brikken heel goed ging, maar dit is infuus prikken en dat is toch anders
maar over morgen maak ik me ook geen zorgen
hoiquote:Op donderdag 11 september 2008 17:28 schreef Moonah het volgende:
Oeps! Ik heb juist gisteren een kaart verstuurd waarop ik iets zeg over het infuus.![]()
Ik dacht dat hij dat al wist.
Maar wat goed van je Candygirl dat je zo hebt doorgezet over het roesje!
Moeilijk hè, lezen voor je reageertquote:Op donderdag 11 september 2008 18:06 schreef Xebrozius het volgende:
Waar moet je als 12 jarig kind in godsnaam depressief over zijn??
Het feit dat je staartdelingen moet doen? Dat je maar tot 21u buiten kunt spelen? Dat je geen huiswerk hebt? Dat je nog niet begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt?
Is dit niet een gevalletje ouderlijke projectie vraag ik me dan af.
Ik heb heel veel gelezen maar heb weinig inhoud gezien, noch argumenten. Het is een groot dagboek geschreven door een moeder met een aandachttekort lijkt het wel.quote:Op donderdag 11 september 2008 18:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Moeilijk hè, lezen voor je reageert
Jóh, zou het, had je verwacht dat de hulpverleners en het kind zelf ook nog komen posten?quote:Op donderdag 11 september 2008 19:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik heb heel veel gelezen maar heb weinig inhoud gezien, noch argumenten. Het is een groot dagboek geschreven door een moeder met een aandachttekort lijkt het wel.
thanksquote:Op donderdag 11 september 2008 19:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Jóh, zou het, had je verwacht dat de hulpverleners en het kind zelf ook nog komen posten?
Voor de rest kun je iedereen hier wel in twijfel trekken. En geloof me voor een kind daadwerkelijk een plek krijgt voor groepsbehandeling is er meer aan de hand dan een incompetente ouder. Wanneer de ouders incompetent zijn wordt een kind namelijk "gewoon" uit huis geplaatst, dat is een stuk goedkoper...
quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is hij nog wel met een roesje geprikt?
Verder:
Nah, een infuus is natuurlijk ook enger dan "erin-eruit", het lijkt mij ook niet echt een aangenaam idee.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:22 schreef candygirl het volgende:
[..]
nee dit is nu de tweede keer zonder roesje
de vorige keer is het ja spontaan zo goed gegaan! en nu was de angst er niet meer zo
mocht hij voor de contrast vloeistof van scan infuus krijgen dan zal hij wel een roesje krijgen
dit gaat hem nog net weer een stapje te ver met naalden
Succes morgenquote:Op woensdag 24 september 2008 16:18 schreef candygirl het volgende:
Haai,
de twee middagen extra school komen nog niet erbij.
Het ging en gaat nog steeds goed,maar je merkt nu er een vervangende juffrouw er is het weer een stuk moeilijker gaat.
Dit zal eerst een werk doel moeten worden, om ook met vervangende leer krachten en mensen waar je geen band mee hebt toch te luisteren en je aan te passen naar zijn of haar wensen.
Morgen dat oog onderzoek in het ziekenhuis.
13 oktober de scan en de 20 ste de uitslag
Hoi,quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:10 schreef Moonah het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met jullie? Herfstvakantie? Ander ritme? Hopelijk blijft het bergopwaarts gaan!
Je hoeft het niet te lezen...quote:
wat een lieve reactie! en ja het is misschien dagboekachtig, maar een dagboek had me niet de steun kunnen geven zoals de meiden hier gedaan hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:12 schreef Dipkip het volgende:
Candygirl, ik post eigenlijk nooit in deze serie topics maar lees wel trouw. Ik wilde even zeggen dat ik het dagboek-achtige juist fijn vind. Het geeft een inzicht in hoe hulpverlening wordt ervaren door kind en gezin die je vanuit je studieboeken niet krijgt. Dus volgens mij helpt zo'n topic niet alleen andere ouders, maar ook mensen zoals ik die ook kinderen met zulke problematiek gaan helpen. Ik vind het bewonderenswaardig hoe je voor je kind vecht en vol blijft houden ondanks alles waar je tegenaan loopt, en ik hoop dat het steeds beter zal gaan. Ik ben erg benieuwd hoe jullie de systeemtherapie gaan ervaren.
Ik werk zelf met kwetsbare kinderen, zoals je weet, en ik let erop dat wanneer ik kritiek geef ik altijd eerst begin met iets positiefs en ook weer eindig met iets positiefs. Als je negatief begint, blijft namelijk vaak dat gevoel hangen en sluiten ze zich af voor het verdere gesprek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:51 schreef candygirl het volgende:
haai,
nee dat niet alles zo vlug kan gaan vind ik ook, het heeft zijn tijd nodig.
Achteraf zeiden ze ook dat ze wel verbetering zagen maar hij moet leren dit vast te houden en nog sterker in zijn schoenen te staan.
En daar hebben ze dan ook wel gelijk in.
ja dat klopt precies, en normaal doen ze dat ook ,maar ze heeft schijnbaar een andere aanpakquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik werk zelf met kwetsbare kinderen, zoals je weet, en ik let erop dat wanneer ik kritiek geef ik altijd eerst begin met iets positiefs en ook weer eindig met iets positiefs. Als je negatief begint, blijft namelijk vaak dat gevoel hangen en sluiten ze zich af voor het verdere gesprek.
aangezien je eerdere post in dit topic reageer ik hier maar niet serieus opquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:40 schreef eriksd het volgende:
Denk je dat jullie ooit uit het zorgcircuit komen?
Psst, een dagboek behoort geen kritische noten te bevatten...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef eriksd het volgende:
Lijkt mij een serieuze vraag. Als iemand op die leeftijd al zo gewend is aan alle mogelijke vormen van zorg, kan je er toch vraagtekens bijzetten of dat ooit veranderd.
En die eerdere post raakte kennelijk ook een gevoelig punt.
Concluderend; als men geen ja en amen zegt wordt men genegeerd.
haha ik kwam er niet meer op, en wilde het nog nakijken maar niet meer gedaan hahaquote:Op maandag 3 november 2008 16:41 schreef scrub_nurse het volgende:
endocriem = endocrinoloog![]()
heel veel succes iig
Ik denk het wel. Onder invloed van hormonen, of het gebrek daaraan worden je gedrag en emoties toch gestuurd lijkt me.quote:Op maandag 3 november 2008 20:52 schreef Moonah het volgende:
Oeh, daar zou ik ook niet zo maar gerust op zijn Candy. Wat spannend zeg.
Waarom duurt het nog een paar maanden voor er een vervolgscan gemaakt kan worden?
Ik ben zo benieuwd, zouden K's negatieve buien wellicht ook veroorzaakt kunnen worden door die cyste? is daarover gesproken?
Hoi,quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:11 schreef Moonah het volgende:
Candy, ik vind het heel logisch dat je nu extra ongerust bent als hij met hoofdpijn naar bed gaat. Dat zou ik ook zijn hoor.
Beterschap voor K en sterkte jij, in deze spannende tijd.
quote:Wat is Prozac®
Prozac is een antidepressivum, geregistreerd voor de behandeling van depressieve episoden bij volwassenen van 18 jaar en ouder. De werkzame stof heet fluoxetine en zorgt ervoor dat u uw probleem weer aankunt. Prozac® is geen kalmeringsmiddel dat uw gevoelens dempt en suf maakt. Bovendien is Prozac® niet verslavend.
Misschien zou ook gewoon maar 'n paar mensen die zich met deze 'case' bezighouden al 'n groot deel van dit probleem oplossen? Dat houdt het ook voor K overzichtelijk want ik kan me voorstellen dat die door al die bomen het bos ook niet meer ziet..quote:Op woensdag 19 november 2008 22:24 schreef Dipkip het volgende:
Naar om te horen van die cyste en dat er nog steeds geen goede coordinatie isje hebt met zoveel mensen en instanties te maken, dat het juist bij jou zoveel zou kunnen schelen als iemand dat op zich nam. Ik vraag me af of er geen mogelijkheden voor zijn, bijv. door het vanuit jou aan te vragen (als euh, mantelzorger heet dat toch?) in plaats van vanuit hem. Ik weet er helaas zelf niets over maar ik vind dat het er zou moeten zijn, je hebt er zowat een baan bij met al die afspraken en uitspraken bijhouden en die tijd en energie steek je vast liever in K.
Dat kan niet. Een psychiater, een systeemtherapeut, een ouderbegeleider het zijn allemaal mensen met hun eigen opleiding, vakgebied en expertisequote:Op donderdag 20 november 2008 11:17 schreef BlueMage het volgende:
Misschien zou ook gewoon maar 'n paar mensen die zich met deze 'case' bezighouden al 'n groot deel van dit probleem oplossen?
Dat heeft niet alleen met concentratie te maken, maar ook met het vermogen tot plannen en je korte termijn geheugen. Hoeft daarmee niet perse ADHD te zijn, kan ook verklaard worden door een laag performaal IQ, geheugenstoornissen, autisme of NLDquote:Op donderdag 20 november 2008 14:47 schreef candygirl het volgende:
Ik heb gister in het kort een gesprek met de mentor gehad over BTO, maar de rest zou toch volgende week opgepakt worden zei ze.
Ze merkten steeds meer dat K idd 1 op 1 een heel ander kind was. Dat hij waarschijnlijk overvraagd werd.
Een voorbeeld, K heeft er natuurlijk ook taken. Maar op het moment dat je K zegt dat een poets taak moet gaan doen, doet hij dit met de franse slag lijkt wel.
Ga je echter met K dit stap voor stap doornemen, zoals eerst afruimen,dan tafel afvegen ,aanrecht afvegen ,enz enz dan lukt het hem wel goed.
Hier ligt dan ook een heel stuk concentratie in.
Als ik hem thuis vraag, ga je je aankleden, en tanden poetsen en je tas pakken, vergeet hij bijvoorbeeld steeds iets.
Hij krigjt dit niet geregeld.
Op school gaat het ook zo,
Ze komen dat samen toch weer met het vermoeden dat K toch ADD heeft.
Maar dit zou dan ook moeten blijken of de ritalin voor op school aanslaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer echt begrijp allemaal.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:30 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat heeft niet alleen met concentratie te maken, maar ook met het vermogen tot plannen en je korte termijn geheugen. Hoeft daarmee niet perse ADHD te zijn, kan ook verklaard worden door een laag performaal IQ, geheugenstoornissen, autisme of NLD
Logisch dat je het niet snapt, want ze zitten ook nog steeds in het onderzoeks-proces en ze weten het zelf ook (nog) niet. ADD is overigens hetzelfde als ADHD maar dan zonder hyperactiviteit. ADD is een aandachtstekortstoornis (onoplettendheidstype).quote:Op donderdag 20 november 2008 20:11 schreef candygirl het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer echt begrijp allemaal.
Eerst was er sprake van adhd toen weer niet nu add
zijn perfomaal IQ was normaal en ik geloof zijn verbaal IQ was hoger dan gemidideld.
Hij krijgt nu wel nog onderzoek op dyslexie,maar dat is pas over een paar maanden
thanks doet goed weer een opbeurende postquote:Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef Dupje het volgende:
Hoi Candy!
Ik heb een tijdje geleden je eerste en tweede topic meegelezen en af en toe gereageerd, maar ik heb het daarna denk ik erg druk gehad en ben je topics uit het oog verloren.
Ik heb dit topic weer bijgelezen, en ik vind het fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat met K! Op de manier waarop je schrijft zie je al dat het een stuk beter gaat, mooi! Wel erg vervelend van die cystes, was die depressie en al dan niet genoeg? Denk ik dan.. Helaas is daar niet veel in te bepalen...
Fijn dat K het "gewone" leven, met school, de hond en een hobby weer op kan pakken, dat is zeker een goed teken.
Ik blijf je topic weer even volgen, en ik wens je veel succes! Ik weet niet of je het doet, maar denk ook genoeg aan jezelf!
Liefs
Aandachts tekort stoonis? hm dit staat wel het dossier van hemquote:Op donderdag 20 november 2008 23:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Logisch dat je het niet snapt, want ze zitten ook nog steeds in het onderzoeks-proces en ze weten het zelf ook (nog) niet. ADD is overigens hetzelfde als ADHD maar dan zonder hyperactiviteit. ADD is een aandachtstekortstoornis (onoplettendheidstype).
Nee, geen ervaring mee. Als je blijft twijfelen, kun je misschien een tweede arts raadplegen.quote:Op maandag 24 november 2008 23:08 schreef candygirl het volgende:
morgen gesprek over ritalin,
heb al veel gelezen op aandringen van hun,maar vind weinig over bijwerkingen met prozac en Ritalin,wel dat de stemming door wisselwerking weer omlaag kan gaan. En slapeloze nachten.......... dat is nu net wat ook heel goed ging
jullie nog tip,ervaringen met clienten waar ik wat aan zou kunnen hebben>
Ik ben geen medicijn-expert, ik weet alleen dat het met 3 van mijn clienten wel zo ging.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:54 schreef candygirl het volgende:
haai,
Nee hij krijgt geen proef met Ritalin.
Is dit dan gebruikelijk?
Ik weet helemaal niets van Prozac, dus ik neem dat zondermeer van je aan.quote:Over gewichtstoename door de Prozac.......... ik dacht dat er alleen gewichtsverlies kon optreden
en ja voor de rest hou ik het nu ook maar gewoon op hormoonregulatie en toevalligheden
op dit moment 1,65 en is nu 12 jaar en 8 maanden. (dus de lengte valt nu nog mee, zit wel al boven het gemiddelde terwijl hij steeds bij de kleine kinderen hoorde)quote:Op donderdag 18 december 2008 18:09 schreef Re het volgende:
dat is zeker niet nix nee...
hoe lang is hij nu al?
Lief van je dat je het vraagt.quote:Op donderdag 8 januari 2009 22:28 schreef Poeke het volgende:
hey candygirl... ookal reageer ik niet vaak; ik volg je verhaal nog steeds.
Even los van K...Hoe gaat het met jou? Trek je het een beetje?
quote:Op zondag 11 januari 2009 21:43 schreef Moonah het volgende:
ben een paar daagjes weggeweest, dus lees het nu net pas.
hoi,quote:Op zondag 11 januari 2009 10:38 schreef Re het volgende:
succes maar candygirl, moeilijke tijden voor jou en je kind.... is er ook genoeg opvang voor jou?
quote:Op zondag 11 januari 2009 22:22 schreef candygirl het volgende:
[..]
hoi,
Het is een heel fijn ziekenhuis, maar het zit stampen vol op de kinderafdeling, alle bedden zijn bezet,
De de gewone gesprekken zijn kort.
Maar van de andere kant als het echt nodig is word er echt wel tijd genomen,
gisternacht ging het heel slecht met K en ik liep naar de zusterpost en deed mijn verhaal en moest huilen.
Ze waren llief en namen de tijd en de neuroloog was ook nog gekomen midden in de nacht.
Aleen ja aan de zoveel drukte kunnen hun ook niks doen,
Denk wel dat mocht K deze week geopereerd word ik even een gesprek aanvraag,
hoe ga ik ermee om,en hoe kan ik K helpen
quote:Op zondag 11 januari 2009 22:32 schreef candygirl het volgende:
oh lieve meiden en Re wat fijn jullie trouwe reacties![]()
Heb ik dan een andere keus? Maar ik begijp wel wat je bedoeld.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 17:31 schreef Twinky het volgende:
Pff, heftig zeg. Heel veel sterkte jullie! En wat een topmoeder ben je dat je dit allemaal voor je zoon doet he
Jij als persoon misschien niet, maar dat is dan juist wat jou zo'n goede moeder maakt. Heel veel sterkte de komende tijd.quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:20 schreef candygirl het volgende:
Heb ik dan een andere keus?
Wat ik er van begrijp is dat daar weinig tot geen duidelijke onderzoeksresultaten over zijn, omdat ze het alleen in uiterste gevallen voorschrijven waarbij zulke risico's niet opwegen tegen het risico van het kind géén antidepressiva voorschrijven. Omdat die groep geen dwarsdoorsnede is van de populatie kun je in het geval van bijv. emotionele ontwikkelingsachterstand moeilijk bepalen of dit door de medicijnen komt of door het van meet af aan anders-zijn van die kinderen. De groep is ook (godzijdank) niet erg groot. Volgens mij zien ze het nu zo: er is een verhoogd risico, maar men weet niet precies hoe en wat voor risico. De kinderen worden daarom veel beter in de gaten gehouden dat volwassenen die het slikken en kinderen krijgen het alleen als het te gevaarlijk is dit niet te doen (bijv. als een kind ernstig suicidaal is).quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Hoe reageert zo'n jong kind op zulke medicijnen? Hoe kan hij op latere leeftijd zijn gangetje gaan? Gaat hij emotioneel niet enorm achterlopen of leeftijdsgenoten?
Ik heb nergens antwoord op die vragen kunnen vinden, vandaar dat ik ze stelde.quote:Op zaterdag 17 januari 2009 09:34 schreef Twinky het volgende:
Volgens mij las W_B alleen de TT en reageerde hij daarop, niet op het topic
hoi,quote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:31 schreef Wijnand_Bierenstein het volgende:
Op zo'n jonge leeftijd depressief, allemensen zeg. Fijn dat hij het goed maakt en dat jullie er zo snel bij zijn. Maar toch een puntje waar ik mijn twijfels bij heb:
Hoe reageert zo'n jong kind op zulke medicijnen? Hoe kan hij op latere leeftijd zijn gangetje gaan? Gaat hij emotioneel niet enorm achterlopen of leeftijdsgenoten?
Zie dit niet alsjeblieft niet als een aanval, maar dit vraag ik me echt af..
thanksquote:Op vrijdag 16 januari 2009 23:29 schreef Twinky het volgende:
Het lijkt me vooral ontzettend zwaar. Het lijkt alsof het ene probleem haast wordt opgelost met het volgende. Ik begrijp goed dat je het doet, het is en blijft je kind maar je moet je zelf wel enorm opofferen de hele tijd...
Ik vind het stoer van je
nou ik geloof wel maar dat gesprek komt na het gesprek met de neurochirurg.quote:Op zondag 18 januari 2009 00:30 schreef Xennia het volgende:
Is er geen psycholoog of maatschappelijk werker aan het ziekenhuis verbonden om jou en K, te begeleiden bij de hele impact van het te volgen traject?
Schrijf je alle bijzonderheden goed op voor de dokters?quote:Op dinsdag 10 februari 2009 07:47 schreef candygirl het volgende:
vandaag mri scan en bot foto!
Gisteren is hij thuis gekomen rond hald 5, om half 6 gegegeten en daarna is hij naar bed gegaan en meteen in slaap gevallen tot nu toe.
Zo gaat dit nu al een paar weken zo'n drie tot vier keer per week.
Dit vind ik ook wel erg veel ,zelfs een puber heeft deze slaap niet nodig
ja ,heb het ook vorige week in het telefonisch consult allemaal al doorgegeven,quote:Op dinsdag 10 februari 2009 16:54 schreef Xennia het volgende:
[..]
Schrijf je alle bijzonderheden goed op voor de dokters?
wat liefquote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:07 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mijn bescheiden mening is wachten op een diagnose soms erger dan de uitslag krijgen.....
Ik hoop dat jullie zo snel mogelijk duidelijkheid krijgen.
Ik vind je een heel stoere moeder en hoop dat je ergens steun hebt.
Ik vind Kenneth ook geweldig stoer dat hij over zijn prikangst heen is!
Ik brand nu een kaarsje voor jullie.
Ach ja, je wist het al toch, er zitten ook wel lieve mensen op Fok hoor!quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:37 schreef candygirl het volgende:
[..]
wat lief![]()
En idd soms is een niet leuke duidelijkheid beter als onzekeheid
Soms kom je van die reacties tegen op FOK en dan denk je; zo kan het ook...quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:07 schreef krakkemieke het volgende:
Volgens mijn bescheiden mening is wachten op een diagnose soms erger dan de uitslag krijgen.....
Ik hoop dat jullie zo snel mogelijk duidelijkheid krijgen.
Ik vind je een heel stoere moeder en hoop dat je ergens steun hebt.
Ik vind Kenneth ook geweldig stoer dat hij over zijn prikangst heen is!
Ik brand nu een kaarsje voor jullie.
quote:Op dinsdag 10 februari 2009 23:48 schreef Poeke het volgende:
[..]
Soms kom je van die reacties tegen op FOK en dan denk je; zo kan het ook...Jij bent lief...
Thanks, ga me nog maar eens warm douchen nu en proberen te slapenquote:Op woensdag 18 februari 2009 01:47 schreef eleusis het volgende:
Heel moeilijk.. Hopelijk kun je nog een heel klein beetje rusten. Veel sterkte morgen met het gesprek
ja hoor ,heb een hele lieve partner die me echt erin steunt,alleen dat gevoel over die machteloos heid omdat je het beste voor je kind wil en zoveel van hem hem houd is bij hem natuurlijk anders.Daarom jammer dat zijn vader dit ook niet deeltquote:Op vrijdag 20 februari 2009 13:50 schreef Twinky het volgende:
Heb jij wel mensen met wie je het kunt delen? Het lijkt me zo'n allene missie de hele tijd...
`quote:Op donderdag 5 maart 2009 09:25 schreef Moonah het volgende:
Nou, de kogel is door de kerk.... Wat spannend Candy!
Maar wat duurt het ook nog lang he?
Kon je maar 10 jaar in de tijd vooruit springen (zonder echt ouder te worden dan...) en dat dan zou blijken dat alles zo goed is gegaan. Dat je met een glimlach op deze onzekere periode kon terugkijken.
Natuurlijk niet, je bent niet alleen moeder, je hebt ook je eigen behoeften. En daarbij wens je het helemaal niet alleen voor jezelf, maar voor je hele gezin.quote:Op donderdag 5 maart 2009 12:01 schreef candygirl het volgende:
Nogmaals ik heb alles voor zijn welzijn en gezondheid over maar soms zou je zo graag willen dat alles eens achter de rug was.
Of klinkt dit nu heel egoistisch...........
Dat dus. Lijkt me allemaal vrij normaal: het zou raar zijn als ie helemaal niet somber was over zo'n ingrijpende gebeurtenis.quote:Op vrijdag 6 maart 2009 15:17 schreef Xennia het volgende:
De terugkeer van die negatieve gedachten kan ik me wel voorstellen. Als ik zelf zo'n ingrijpende operatie zou moeten ondergaan, zou ik denk ik ook wel somber zijn.
quote:Op vrijdag 6 maart 2009 18:14 schreef Moonah het volgende:
Zeg lieve Candy, ik ken je alleen uit dit topic en daar baseer ik mijn mening op. Maar wil jij het woord 'egoïstisch' niet meer gebruiken, want zoals ik het lees bén je dat niet. Je bent wél een beetje raar, dat je dat denkt...
He Moonah,quote:Op donderdag 23 april 2009 13:04 schreef Moonah het volgende:
Nou, op naar 5 juni.... Fijn dat er nu een datum is. De vragen die je hebt zul je vast nog wel kunnen stellen, toch? Informeer vooral bij de assistente! Lijkt me dat je nog wel een afspraak krijgt om eea door te nemen.
Ik ben blij te lezen dat het redelijk goed gaat met K. Goed dat zijn motivatie besproken is, want als hij niet zou willen heeft het natuurlijk niet zo veel zin allemaal.
Veel sterkte met je oudste zoon. Heel naar lijkt het me om van een afstandje te moeten toekijken.
dat is bekeken ja, en de hoofdpijn heeft te maken met een cyste die tegen en rond zn hypofyse ligt en tussen zn oogzenuw..die cyste wordt er binnenkort uitgehaaldquote:Op maandag 27 april 2009 16:43 schreef StarBright het volgende:
hey, ik heb niet alles gelezen, weet ook niet of dit van toepassing is, misschien is dit al lang geleden bekeken.
Maar die hoofdpijn en druk achter zijn ogen, heb je zijn ogen laten testen? Ik weet namelijk dat ik jaren rondgelopen heb met hoofdpijn en pijn in mijn ogen. Toen moest ik een keer toevallig bij de oogarts mijn ogen meten en bleek dat ik een bril nodig had. Niet een heel sterke natuurlijk, maar ik heb sinds mijn bril veel minder hoofdpijn.
Het is maar een tip, als dit al bekeken is dan sorry. Wens je zoiezo veel sterkte verder.
quote:Op maandag 27 april 2009 17:04 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
dat is bekeken ja, en de hoofdpijn heeft te maken met een cyste die tegen en rond zn hypofyse ligt en tussen zn oogzenuw..die cyste wordt er binnenkort uitgehaald
ROFL!quote:Op maandag 27 april 2009 18:58 schreef scrub_nurse het volgende:
ik had nog niet eens door dat ik een catheter had, ik vroeg me af waarom ik nog steeds niet hoefde te plassen
Ik was nog een juist woord vergeten, zoals jij aan het eind zegt: humor!quote:Op zondag 3 mei 2009 19:51 schreef candygirl het volgende:
wat weet jij toch de juiste woorden te zeggen
En ik weet dat er aan elke operatie risico' s ziiten
alleen het is ook wat die chirurg zei, als je aan een hand word geopereerd is het ergste wat je kunt gebeuren dat je je hand kwijt raakt bij wijze van maar als je in de hersenen iets raakt is de kans op verlammingen of nog erger veel groter is
Maar ik moet het gewoon maar met het gegeven doen dat hij niet onder de operatie uit kan en maar positief en met veel moeder power erin gaan haha
quote:Op zondag 3 mei 2009 21:23 schreef Twinky het volgende:
heel veel sterkte heje zegt het zelf: moederpower, maar die heb je echt. Je hebt al zoveel voor hem gedaan, die moeder power heb je.
Ik zou hem ook verschrikkelijk knijpen zeg. Ik snap jouw angsten helemaal, het is alleen zaak ze zo min mogelijk met K. te delen denk ik. Kun je ze wel met je vriend en je ex delen?quote:Op zondag 3 mei 2009 19:51 schreef candygirl het volgende:
wat weet jij toch de juiste woorden te zeggen
En ik weet dat er aan elke operatie risico' s ziiten
alleen het is ook wat die chirurg zei, als je aan een hand word geopereerd is het ergste wat je kunt gebeuren dat je je hand kwijt raakt bij wijze van maar als je in de hersenen iets raakt is de kans op verlammingen of nog erger veel groter is
Maar ik moet het gewoon maar met het gegeven doen dat hij niet onder de operatie uit kan en maar positief en met veel moeder power erin gaan haha
Ja gelukkig lukt me dat echt wel.quote:Op maandag 4 mei 2009 01:13 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik zou hem ook verschrikkelijk knijpen zeg. Ik snap jouw angsten helemaal, het is alleen zaak ze zo min mogelijk met K. te delen denk ik. Kun je ze wel met je vriend en je ex delen?
quote:Op dinsdag 26 mei 2009 07:43 schreef Moonah het volgende:
Candy, one step at a time. probeer nu niet al te gaan piekeren over hoe het ná de operatie zal gaan. dat weet je dan pas.
even....quote:Op woensdag 27 mei 2009 13:46 schreef Jannuk het volgende:
Ik heb "even" je topics doorgelezen, heb echt bewondering voor je als moeder, maar ook als mens. Je doet het geweldig!
4 dagen ofzo.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:33 schreef candygirl het volgende:
even....![]()
wat fijn dat je daar de moeite voor hebt genomen!
Fijn dat er eindelijk een datum bekend is, dan kun je tenminste ergens naar toeleven.quote:Op woensdag 27 mei 2009 14:33 schreef candygirl het volgende:
[..]
even....![]()
wat fijn dat je daar de moeite voor hebt genomen!
Net nogmaals gebeld en 4 juni s'middags word hij opgenomen en dan het vrijdags geopereerd.
Was al bang omdat ik niks hoorde dat het uitgesteld zou worden ofzo.
gisteren heeft zijn mentor een gesprek met hem gehad en daar heeft hij gelukkig wel zijn angsten en verdriet ook echt getoond.
Gister avond actief bezig geweest met zijn kamer gezelliger te maken en deed hem wel beetje goed gelukkig
ja dat zeg je heel goed.quote:Op woensdag 27 mei 2009 15:24 schreef Xennia het volgende:
[..]
Fijn dat er eindelijk een datum bekend is, dan kun je tenminste ergens naar toeleven.
Zou het zo kunnen zijn dat K. thuis zijn angsten minder uit omdat hij jou wil beschermen? Hij lijkt me een gevoelige jongen die dat haarfijn aanvoelt?
In ieder geval fijn dat hij het met zijn mentor heeft kunnen bespreken. Dat betekent denk ik wel dat hij een vertrouwensband met hem heeft.
Maar wel spannend hoor allemaal!
Logisch, je wilt je kind gezond en gelukkig zien en als het ziek is er een kus op geven en dat dan alles over is. Je moet je als ouder ongetwijfeld machteloos voelen nu.quote:Op woensdag 27 mei 2009 16:37 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja dat zeg je heel goed.
De mentor had ook aangegeven dat K. "moest" knuffelen bijj mij en eens uithuilen omdat wij toch dit samen moeten doen,
ook al zijn anderen er natuurlijk ook bij betrokken.
bij andere dingen deed K. dit ook wel maar nu dus niet zo.
Gisteravond wel over het mentor gesprek gehad, en hij zei zelf al ik moest meer knuffelen met jou ,maar dat doe ik ook wel. alleen als ik huil ga jij soms meehuilen en ik wil niet dat jij verdriet hebt![]()
Ik vond dit een hele lieve redenatie van hem,maar heb hem ook uitgelegd dat ik ook wel verdriet had en me zorgen maakte als ik niet erom zou huilen en dat dat vanzellf gaat als hij huilt.
Toch vond hij dit niet leuk,ook wel te begrijpen,maar goed als je kind verdriet heeft en je ziet dat komen de tranen ook vanzelf,bij mij dan...
En als het goed is komt er morgen iig nóg eentje.quote:Op woensdag 3 juni 2009 23:05 schreef candygirl het volgende:
weet je wat me heel erg opvalt is dat we nu al zeker 10 kaarten hebben
quote:Op zondag 7 juni 2009 08:40 schreef scrub_nurse het volgende:
ik ben even zo vrij een update te geven,candygirl is natuurlijk druk bij k op de intensive care.
Hij is ongeveer om 19u 's avonds terug gekomen van de operatiekamer (dat wil niet zeggen dat ze 9u geopereerd hebben,zo'n operatie heeft heel lange voorbereiding nodig,maar op een uur of 6-7 mag je wel rekenen denk ik) Ze hebben helaas niet alles kunnen verwijderen,omdat k een te lage hartslag kreeg,liever hadden ze alles verwijderd omdat het nu ooit weer terug kan komen.
Zijn zicht is aan beide kanten nog niet goed, aan de zijkanten ziet hij niks en verder erg wazig.Dit kan zeker een gevolg zijn van de druk die weg is gevallen nu de cyste weg is, dan zou zich dat weer moeten herstellen. Gisteravond bleek dat hij onvoldoende zuurstof in zijn bloed kreeg tijdens het slapen,na het verwijderen van zijn zuurstof, die hebben ze dus weer aangesloten en daardoor moest hij nog op de intensive care blijven.
Maar als goed nieuws: zijn suikerwaarden zijn omhoog gegaan, dit bewijst dat die waarden door de hypofyse kwamen, dus er is al een positief resultaat.
Maandag krijgen ze een uitgebreid gsprek over hoe en wat. De uitslag van de cyste moet ook nog volgen,die zal ergens volgende week volgen. Dat is nog erg spannend omdat de chirurgen er niet van overtuigd waren of het een cyste was of misschien toch een tumor.
Misschien komt k vandaag wel naar de afdeling en dan kan candygirl misschien zelf een update geven
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |