ja het is idd echt vreseolijk om zo machteloos te moeten toe kijken.quote:Op maandag 18 juni 2007 17:45 schreef phileine het volgende:
zelf geen ervaring, maar ik heb er wel vaker over gehoord. Prozac was de eerste van de moderne anti-depressiva, en daar is dus ook het meeste over bekend, ook over het effect op kinderen. Maar ik kan me voorstellen dat je het heftig vindt. Hoe uit zich bij hem de depressie? Komt het bij jou of bij de vader in de familie voor? Want op deze leeftijd heb je toch vaak te maken met echte fysieke (en vaak erfelijke) aspecten en dan zit er vaak weinig anders op dan medicatie te gebruiken.
Ik hoop voor je dat hij er baat bij heeft en snel opknapt, want het lijkt me afschuwelijk om je kind zo ongelukkig ze zien.
Zeg, wat denk jij? Zouden zowel moeder als kind dat niet ook het allerallerallerliefste willen?quote:Op maandag 18 juni 2007 17:44 schreef dnn- het volgende:
W t f .. 11 jaar en Prozac? Dan moet ie juist buiten spelen en lol trappen.
Thanksquote:Op maandag 18 juni 2007 18:48 schreef S-A-I-N-T het volgende:
Ik heb ook ad geslikt ik was wel iets ouder een jaar of 14 misschien 15. Het heeft mij in combinatie met de therapie heel goed geholpen en gezorgt dat ik nu een stabiel persoon ben. Die niet bang is, niet onzeker, haar mannetje staat en boven al gelukkig is in het leven met man en kind zwanger van de tweede.
Houd er rekening mee dat het een moeilijke tijd zal worden maar dat het wel beter word als de medicijnen werken!
Liefs joyce
dat is idd ook heel belangrijk, gelukkig heeft hij een rots vast vertrouwen in mij ,dat vind ik wel heel fijn.quote:Op maandag 18 juni 2007 20:33 schreef S-A-I-N-T het volgende:
De ad heb ik wel een paar jaar geslikt omdat de eerste remeron niet goed viel ben ik over gestapt op de seroxat wat wel goed ging. Na die jaren gebruiken moest ik wel echt rustig afbouwen. de therapie was de r.e.t en daar heb ik ook erg veel aan gehad
Maar het meeste wat ik fijn vond was dat mijn ouders er altijd voor me waren hoe moeilijk,rot of boos ik ook was.
liefs
quote:Op maandag 18 juni 2007 22:54 schreef candygirl het volgende:
[..]
dat is idd ook heel belangrijk, gelukkig heeft hij een rots vast vertrouwen in mij ,dat vind ik wel heel fijn.
vandaag ook zoiets, hij komt thuis en ik zeg hoi en lach naar hem,en hij zegt, ha tenminste een gezicht waar ik blij van word, die echt blij met mij is!
dan weet je dat je het toch wel goed doet als moeder,want daar ga je op deze manier aan twijfelen![]()
Ik slikte fluoxetine ookwel prozac genoemd...quote:Op dinsdag 19 juni 2007 16:18 schreef phileine het volgende:
SSRI's zijn niet verslavend. Je kunt wel onttrekkingsverschijnselen krijgen als je te snel afbouwt, maar er ontstaat geen steeds sterker worden afhankelijkheid zoals bij verslavende middelen. Mensen zijn geneigd die twee dingen wel eens door elkaar te halen. Stoppen met een SSRI heeft dan ook niets te maken met 'sterk zijn en doorzetten', maar gewoon met het feit of je lichaam inmiddels zelf de serotonine-balans goed kan regelen of niet.
Ik denk dat jij iets anders slikte dan een SSRI locutus, misschien een ouder anti-depressivum?
candygirl, er zijn inderdaad vooral over seroxat wat negatieve berichten geweest over gebruik bij jongeren, maar ik denk als je er zelf goed bovenop zit en goede begeleiding hebt dat het op dit moment toch wel de beste keus is. Bij die klinische depressies (en dat zijn de dysthyme bijna altijd) zit er vaak gewoon niets anders op.
Is de goedkopere variant van prozac maar wel het zelfde hoor.quote:Op dinsdag 19 juni 2007 22:22 schreef candygirl het volgende:
fluoxetine dit staat ook als naam op zijn potje, is neem ik aan toch gewoon een andere merk naam van prozac?.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |