abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_58367137
Hoi,

hierbij het vervolg ;

kind van 11 begint met Prozac voor depressie
kind 11 jaar.depressie,prozac,klinische opname

In het heel kort het vorige topic samengavat,
Mijn zoon van 12 heeft al paar jaar depressie ,en een dystyme stoornis.
Ook zijn er aanwijzingen voor ADHD en ASS maar dit is niet gediagnogstiseerd
Deze is in zo mate ernstig dat er verschillende therapieen geprobeerd zijn, maar nks mocht echt baten
hij heeft sinds september prozac, nu inmiddels 15 mg
Hij is sinds 6 december 2007 opgenomen in wickraderheem (psychiatrische instelling voor kinderen )

het gaat met 1 stap vooruit en 2 stappen terug lijkt het wel soms al gaat het de laatste tijd steed beetje beter

It takes years to built trust,
And a few seconds to destroy it...
pi_58367377
Ik zou toch de foto's uit het fotoboek verwijderen als ik jou was.

Lijkt me echt niet fijn als later een paar klasgenoten deze reeks terugvinden.
pi_58367516
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:20 schreef IHVK het volgende:
Ik zou toch de foto's uit het fotoboek verwijderen als ik jou was.

Lijkt me echt niet fijn als later een paar klasgenoten deze reeks terugvinden.
Een goede die mij op de foto's herkent
maar dit is ook beetje on topic om hier verder over te gaan
  maandag 28 april 2008 @ 21:30:33 #4
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_58367580
ff geen zin om de vorige topiques te lezen, maar hoe helpt de GGZ en de jeugdzorg je?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
pi_58367632
Het komt overigens wel vaker voor dat kinderen als K. verslavingsgevoelig zijn. Het is inderdaad zaak daarbij vroeg in te grijpen. Misschien helpt het om informatie op te vragen bij verslavingszorg en de gevolgen met K. te bespreken. Ik heb voor soortgelijke clienten wel eens een gastspreker van de Brijderstichting uitgenodigd en dat werkte vaak erg verhelderend voor de kinderen.
pi_58367714
ze helpen echt heel goed, had echt wel mijn twijfels en merk wel dat ik zelf ook alert moet blijven maar daar ben je ouder voor
Vooral nu op de groep waar hij zit, zijn ze echt proffesioneel goed bezig, staan ze ook voor ouders klaar enz
voor de opname had ik hier wel mijn twijfels over omdat het zolang duurde voor hij zonder crisis kon worden opgenomen en therapieen niet aansloegen maar ze hebben echt hun best gedaan

[ Bericht 48% gewijzigd door candygirl op 28-04-2008 21:47:15 ]
  maandag 28 april 2008 @ 21:41:15 #7
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_58367805
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:37 schreef candygirl het volgende:
[quote]Op maandag 28 april 2008 21:30 schreef Het_hupt het volgende:
ff geen zin om de vorige topiques te lezen, maar hoe helpt de GGZ en de jeugdzorg je?

heel goed, had echt wel mijn twijfels en merk wel dat ik zelf ook alert moet blijven maar daar ben je ouder voor
Vooral nu op de groep waar hij zit, zijn ze echt proffesioneel goed bezig, staan ze ook voor ouders klaar enz
En als je het nog niet hebt, neem eens contact op met een MEE vestiging bij je in de buurt.
En er is een stichting Balans, mss kun je de website van hun ook ff checken.
pi_58367892
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:41 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

En als je het nog niet hebt, neem eens contact op met een MEE vestiging bij je in de buurt.
Dat is voor verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken?
pi_58367956
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:33 schreef Xennia het volgende:
Het komt overigens wel vaker voor dat kinderen als K. verslavingsgevoelig zijn. Het is inderdaad zaak daarbij vroeg in te grijpen. Misschien helpt het om informatie op te vragen bij verslavingszorg en de gevolgen met K. te bespreken. Ik heb voor soortgelijke clienten wel eens een gastspreker van de Brijderstichting uitgenodigd en dat werkte vaak erg verhelderend voor de kinderen.
Xennia
klopt idd wat je zegt
net met mentor gesproken en hij gaf dit ook aan
hij heeft zelf met verslaafden gewerkt dus wist ook heel goed waar hij over praatte
volgens hem heeft het wel indruk gemaakt op K
ook de nadelen ervan
maar wat de mentor ook zei dat het ook de leeftijd was om uit te proberen klopt ook wel
ok 12 is wel erg jong ,maar het gaat zich mij meer om het liegen over het geld en de kans dat hij er verslaafd aan raakt, juist omdat hij daarvoor vatbaarder is
Als mijn oudste zoon dat gedaan had, zou ik hem zeker ook toegesproken hebben maar niet zo zwaar opgepakt hebben
terwijl ik nu over K ook wel milder kan denken en het niet meer zo zwaar neem
het is gebeurd, en hij heeft de consuquenties op meerdere manieren aanvaren dus hoop dat het bij deze ene keer blijft
wil idd wel nog ingo opvragen en dit met K zelf ook nog bespreken
  maandag 28 april 2008 @ 21:51:02 #10
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_58368020
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:44 schreef Xennia het volgende:

[..]

Dat is voor verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken?
En voor info?
pi_58368347
quote:
Op maandag 28 april 2008 21:51 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

En voor info?
Ja over voorzieningen voor de doelgroep van verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken ja. Ouders van normaalbegaafde kinderen moeten bij Bureau Jeugdzorg zijn
  dinsdag 29 april 2008 @ 04:19:57 #12
50952 SebasC
Zoefffffff!
pi_58373646
Waarvoor de depressie? Iets traumatisch gebeurd in zijn verleden? Heb het topic niet gevolgd, mijn excuus.
pi_58373883
dit wil ik volgen.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
  dinsdag 29 april 2008 @ 09:40:10 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_58375192
Ligt de grens voor kind/ouderproblematiek in OUD op 12 jaar, aangezien dit topic niet daar maar in R&P is geopend?
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_58375955
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 04:19 schreef SebasC het volgende:
Waarvoor de depressie? Iets traumatisch gebeurd in zijn verleden? Heb het topic niet gevolgd, mijn excuus.
ongeveer 5 jaar geleden zijn er 1 jaar voor hem heel veel dingen gebeurd
hij heeft zijn opa voor zijn ogen zien sterven en daar heeft hij zich zelf heel lang de schuld van gegeven
hij lag in bed te logeren en zijn opa is richting naar de douche lopen onwel geworden en heeft zich aan de deur waar K lag vastgehouden
maar die deur was niet goed dicht en toen is hij naast zijn bed gevallen
hij is gestorven aan een hersenbloeding maar hij kon het maar niet verwerken
een paar maanden later ben ik gescheiden van zijn vader, dit vond hij natuurlijk al heel erg net zoals de meeste kinderen.
maar mijn ex heeft maandelang vernielingen aangebracht in ons nieuwe huis,aan de auto ,mij bedreigt enz
Zijn broer heeft in die periode zo'n maand of 5 erge driftbuien gehad door de boosheid over de scheiding,wat ons leven ook echt beinvloeden
iedere avond veel geschreeuw boosheid enz en K zat er tussenin
K was hierdoor zo verdrietig en boos dat hij agressief reageerde ,waarop andere kinderen heb gingen pesten.
De dood van zijn hond die voor hem vaak troost bood, een mishandeling door een volwassen op straat.
En dit alles bij elkaar is blijven meespelen, en alleen maar erger geworden toen
hij is toen in een dip geraakt maar omdat er eigenlijk meer aandacht uitging naar mijn oudste zoon is dat in eerste instantie beetje ontgaan
pas toen het steeds erger werd heb ik aan de bel getrokken maar toen waren we alweer een half jaar.
hij heeft wel zover alles verwerkt, maar ook weer niet, hij blijft er erg in hangen
pi_58375998
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 09:40 schreef Copycat het volgende:
Ligt de grens voor kind/ouderproblematiek in OUD op 12 jaar, aangezien dit topic niet daar maar in R&P is geopend?
nee niet echt,maar de mods vroegen om hier in psycholoigie en psychiatrie meer aandacht te besteden aan kinder pychiatrie dus vandaar dit topic hier
en er schrijven ook veel mensen in het topic die zelf in de hulpverlening werken of vroeger zelf dit meegemaakt hebben ,en niet echt ouders van kinderen.
  dinsdag 29 april 2008 @ 11:01:57 #17
262 Re
Kiss & Swallow
pi_58376488
hoi candygirl

Waaraan merk je dat het nu beter met hem gaat. Wat voor soort begeleiding krijgt hij en hoe gaat hij om met het gebruik van toch zware medicatie.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_58382382
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 10:31 schreef candygirl het volgende:

[..]

ongeveer 5 jaar geleden zijn er 1 jaar voor hem heel veel dingen gebeurd
hij heeft zijn opa voor zijn ogen zien sterven en daar heeft hij zich zelf heel lang de schuld van gegeven
hij lag in bed te logeren en zijn opa is richting naar de douche lopen onwel geworden en heeft zich aan de deur waar K lag vastgehouden
maar die deur was niet goed dicht en toen is hij naast zijn bed gevallen
hij is gestorven aan een hersenbloeding maar hij kon het maar niet verwerken
een paar maanden later ben ik gescheiden van zijn vader, dit vond hij natuurlijk al heel erg net zoals de meeste kinderen.
maar mijn ex heeft maandelang vernielingen aangebracht in ons nieuwe huis,aan de auto ,mij bedreigt enz
Zijn broer heeft in die periode zo'n maand of 5 erge driftbuien gehad door de boosheid over de scheiding,wat ons leven ook echt beinvloeden
iedere avond veel geschreeuw boosheid enz en K zat er tussenin
K was hierdoor zo verdrietig en boos dat hij agressief reageerde ,waarop andere kinderen heb gingen pesten.
De dood van zijn hond die voor hem vaak troost bood, een mishandeling door een volwassen op straat.
En dit alles bij elkaar is blijven meespelen, en alleen maar erger geworden toen
hij is toen in een dip geraakt maar omdat er eigenlijk meer aandacht uitging naar mijn oudste zoon is dat in eerste instantie beetje ontgaan
pas toen het steeds erger werd heb ik aan de bel getrokken maar toen waren we alweer een half jaar.
hij heeft wel zover alles verwerkt, maar ook weer niet, hij blijft er erg in hangen
En om het beeld compleet te maken heeft recentelijk een groepsgenootje zelfmoord gepleegd en is kort daarna zijn oom overleden. Voor de rest vind ik echt dat geinteresseerden maar de moeite moeten nemen de oude topics te lezen
pi_58386479
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 11:01 schreef Re het volgende:
hoi candygirl

Waaraan merk je dat het nu beter met hem gaat. Wat voor soort begeleiding krijgt hij en hoe gaat hij om met het gebruik van toch zware medicatie.
Hoi,
De begeleiding die hij krijgt is de 24 uurs opname
hij krigt op de ergo therapie na geen specifieke therapie,omdat gespreks therapie in het verleden niks geholpen heeft
wel heeft hij wekelijks gesprekken met mentor, en met ons samen eens per twee weken met de ouderbegeleiding
Door de 24 uurs opname kan door de groepsleiding voortdurend in de gaten gehouden hoe zijn stemming is, hoe hij dit aan kan geven (met gevoels kaarten ) zijn gevoel benoemen , en er ook iets mee kunnen dan alleen maar boos of depressief te raken

Ik merk dat het beter gaat omdat als hij thuis is niet meer zich laat hangen, geen agressief of boos gedrag meer vertoond
tenminste niet meer als een "normale" jongen cq puber
Hij is opgenomen omdat het thuis niet meer ging door zijn drifbuien en zelfmoord gedachten ,plannen en een poging , al was die niet zo heel serieus maar dat was ook echt een druppel dat het niet meer ging

de medicatie vind hij zelf niks, hij zegt dat het niet helpt en heeft veel lichamelijke klachten ervan, zoals hoofdpijn, misselijkheid en nare dromen
wij in de thuis situatie en de therapeuten zien wel dat het aanslaat, hij blijft niet meer zo hangen in negatieve dingen, heeft weing uitbarstingen enz
alleen merk je de lichamelijke klachten wel goed bij hem.
Het is moelijk een afweging te maken, niemand kan garanderen dat zijn vooruitgang echt aan de medicatie ligt, maar stel het is wel zo en je stopt,en je valt terug moet je weer opnieuw beginnen met alle gevolgen van dien.
pi_58386487
quote:
Op dinsdag 29 april 2008 16:04 schreef Xennia het volgende:

[..]

En om het beeld compleet te maken heeft recentelijk een groepsgenootje zelfmoord gepleegd en is kort daarna zijn oom overleden. Voor de rest vind ik echt dat geinteresseerden maar de moeite moeten nemen de oude topics te lezen
  woensdag 30 april 2008 @ 10:11:36 #21
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_58395118
huh je reageert op jezelf?
nou ik ben wel blij om te lezen dat er vooruitgang is ook al is het dan met hele kleine stapjes
  woensdag 30 april 2008 @ 10:18:45 #22
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58395160
ze reageert op Xennia hoor.

Kutverhaal zeg; maar niet zo verwonderlijk dat je kind de weg kwijt raakt als je bedenkt wat hem allemaal is overkomen. Kinderen draaien voor heel wat minder door. Ik hoop dat het aanslaat en je snel je kind weer terug hebt!.
En wie zorgt er voor jou CG? Een en ander zal je ook wel niet in de koude kleren zijn gaan zitten neem ik aan?
pi_58396993
Bij een klinische opname van een kind, is er ook meestal begeleiding voor ouders. Die worden intensief betrokken bij de behandeling.
"Amo, ergo sum. I love, therefore I am"
"Niet de dingen zelf maken je ongelukkig, maar je denkbeelden erover"
pi_58397445
quote:
Op woensdag 30 april 2008 10:18 schreef SHE het volgende:
ze reageert op Xennia hoor.

Kutverhaal zeg; maar niet zo verwonderlijk dat je kind de weg kwijt raakt als je bedenkt wat hem allemaal is overkomen. Kinderen draaien voor heel wat minder door. Ik hoop dat het aanslaat en je snel je kind weer terug hebt!.
En wie zorgt er voor jou CG? Een en ander zal je ook wel niet in de koude kleren zijn gaan zitten neem ik aan?
Hoi,

Vanuit de instelling waar hij zit, krijg ik ouderbegeleiding
Daar draait het om, hoe ik met K omga, wat de thuis situatie is en wat hun zien aan K en hoe we daar mee omgaan op een manier dat we allebei tevreden zijn.
Maar dat gaat dus niet echt over mijn gevoel erbij enz, vorige week toevallig wel een gesprek gehad erover.
Ik zei dat ik me zo ongelooflijk machteloos voelde erdoor, en dat ik in een mijn hoofd nog steeds naar oplossingen aan het zoeken ben.
Zei vond dat ik daar teveel mee bezig ben en het los moest laten.
Maar dat kan ik niet, ik heb bewezen dat ik mijn zorg kan delen met anderen door hem te laten opnemen.
Maar dat ik nog steeds veel verantwoording voel en naar oplossingen blijf zoeken vind ik gewoon iets wat normaal is.
maar ik had ook het idee dat ze een verkeerd beeld van me heeft, ze dacht dat ik er 24 uur per dag mee bezig ben en niet van andere dingen kon genieten.
Maar dat kan ik gelukkig wel, ik kan echt genieten van andere dingen al blijft dat gewoon in mijn achterhoofd wel rondspoken.
Maar het is ook niet zo dat mijn verhalen alleen over hem gaan, juist niet.
De volgende keer zal ik dit ook wel aangeven wat ik bedoel, en nog eens vragen wat zij precies bedoelt.
Verder krijg ik geen hulp , al denk ik af en toe dat het niet slecht zou zijn, of een praatgroep met ouders van kinderen die daar opgenomen zitten.
Maar dat is daar helaas niet.

Ik ben gewend om oplossingen te vinden voor problemen, zo zit mijn karakter nu eenmaal in elkaar , dat geeft mij toch een soort van zekerheid.
Maar K sta ik dus volkomen machteloos en met dat gevoel kan ik heel moelijk omgaan.
De praktische adviezen allemaal weet ik wel en kan ik zover wel oplossen maar mijn gevoel en verstand staan geloof ik teveel van elkaar af
Dit terwijl ik het wel kan scheiden van elkaar.
bijvoorbeeld als K over iets in zit, waar hij echt verdriet van heeft, kan ik dit gewoon benoemen, hem troosten, duidelijk toespreken en moed in spreken.
Ik merk dat die duidelijkheid hem ook goed doet, maar zo gauw ik dan op weg naar huis ben, komt mijn gevoel over zijn verdriet echt wel te voorschijn.
Op zo moment lopen verstand en gevoel ook door elkaar.

hm ik verbaas me zelf dat ik het zo opschrijf, maar het is wel zo
Ik weet wel dat ik nu doe wat ik kan, en als ik wist dat alles goed kwam ,kon ik er ook anders tegen kijken
En ok niemand kan een toekomst weten, maar bij K zie ik het nog niet echt goedkomen, juist omdat hij de moed zelf heeft opgegeven dat hij ooit een normaal leven krijgt
  woensdag 30 april 2008 @ 13:33:07 #25
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58397673
Tijd kan een hoop helen hoor en ik denk dat je het gevoel wel moet proberen vast te houden, dat het echt goed kan komen.
Heb je er weleens zo met K over gepraat? Over leven en hoe hij het allemaal ziet? Wat hij wil?
Praatgroepen zijn er ook buiten de instellingen he; volgens mij hebben de meesten zelfs een website waar je ze kunt vinden. de zogenaamde lotgenoten.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je het ook weleens wilt hebben over wat het met je doet, als mens.
Zulke gesprekken voer je in mijn optiek niet met mensen uit de GGZ, maar met mensen die weten hoe jouw wereld eruit ziet, uit eigen ervaring.

En ben je ook nog weleens lief voor jezelf? Kom je daar nog aan toe?
  woensdag 30 april 2008 @ 13:35:31 #26
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58397711
quote:
Op woensdag 30 april 2008 12:47 schreef Emel het volgende:
Bij een klinische opname van een kind, is er ook meestal begeleiding voor ouders. Die worden intensief betrokken bij de behandeling.
Daar doelde ik niet op. Ik doelde meer op persoonlijke begeleiding; praten over hoe je er op persoonlijk vlak mee om moet gaan. Wat het met je doet als ouder, hoe je jezelf op de been houdt etc.
Naast de behandeling van het kind, is er ook nog de ouder die 'er maar mee om moet gaan'
Lijkt me lastig.
pi_58397885
quote:
Op woensdag 30 april 2008 13:33 schreef SHE het volgende:
Tijd kan een hoop helen hoor en ik denk dat je het gevoel wel moet proberen vast te houden, dat het echt goed kan komen.
Heb je er weleens zo met K over gepraat? Over leven en hoe hij het allemaal ziet? Wat hij wil?
Praatgroepen zijn er ook buiten de instellingen he; volgens mij hebben de meesten zelfs een website waar je ze kunt vinden. de zogenaamde lotgenoten.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je het ook weleens wilt hebben over wat het met je doet, als mens.
Zulke gesprekken voer je in mijn optiek niet met mensen uit de GGZ, maar met mensen die weten hoe jouw wereld eruit ziet, uit eigen ervaring.

En ben je ook nog weleens lief voor jezelf? Kom je daar nog aan toe?
K vind zijn leven niks, wil weg op de groep en andere school, denkt dat het dan wel allemaal opgelost zal ziijn maar ziet zelf geen toekomst voor hem weggelegd
hij heeft het nog redelijk vaak over dood gaan en dat dan alle problemen opgelost zouden zijn, maar niet meerover dat hij zichzelf iets zou willen doen.
Omdat hij mij dan zo'n verdriet zou doen zegt hij!
Hij heeft 4 weken geleden een zelfmoord van een groepsgenoot meegemaakt en dat verdriet heeft wel veel indruk gemaakt.
Hij heeft verder geen plannen over bv wat hij wil worden, je straatmuzikant
maar hij denkt dat hij geen school diploma kan halen en ook geen normale baan zal vinden.
En ik kan dit gevoel ook goed begrijpen, hij heeft nu eenmaal een grote achterstand op school.
Natuurlijk bespreek ik met hem de mogelijkheden wat je allemaal zou kunnen bereiken en dat je postief moet blijven enz

Ik heb al vaker gezocht naar lotgenoten maar kom niet echt ver.
Ook de jeugdzorg kan me niet echt verder helpen hiermee.
En ja ,als ik mijn gevoel dat ik twijfel of ik alles wel goed heb aangepakt aan de kant kan zetten en mijn verstand laat spreken ben ik wel lief voor mezelf
Ik kan de laatste weken ook wel weer meer genieten en kan leuke dagen inplannen voor mezelf.
(al komt dan dat stemmetje wel weer van, hij heeft zo'n problemen en ik ben hier gewoon lol aan het maken alsof er niks aan de hand is )
Maar ik kan mezelf dan ook wel weer streng toespreken dat dat totaal geen nut heeft om zo te denken.

Werk jij zelf ook in de hulp verlening?
pi_58402294
Er is vast wel een praatgroep voor ouders met een depressief en/of kind dat is opgenomen in een instelling. In welke regio woon je?
pi_58402427
limburg zuid

vaak gaat het om kinderen vaanf 17/18 jaar, tenminste wat ik terug krijg van buro jeugdzorg
  woensdag 30 april 2008 @ 21:19:09 #30
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_58404444
quote:
Op woensdag 30 april 2008 19:47 schreef candygirl het volgende:
limburg zuid

vaak gaat het om kinderen vaanf 17/18 jaar, tenminste wat ik terug krijg van buro jeugdzorg
regel zelf een groep je kan eens (laten) informeren of er behoefte naar is?
pi_58405269
quote:
Op woensdag 30 april 2008 19:47 schreef candygirl het volgende:
limburg zuid

Heb je je ouderbegeleider er wel eens naar gevraagd?
  donderdag 1 mei 2008 @ 08:50:05 #32
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58411085
Candygirl, ik was je kwijt!

Hoe gaat het nu K al weer een paar dagen thuis is? Vindt hij het fijn? Trek jij het goed?
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58411901
Moonah

was verhuisd

Het gaat wel goed de dagen thuis, al moet ik zeggen dat hij veel bij zijn broer en vader is geweest.
Ze hebben een nieuw playstation spel en vinden het geweldig
ik heb ook echt wel wat rust ook al is hij daar, dan weet ik dat hij het aan kan geven als hij zich niet fijn voelt en naar huis wil.
En dat geeft hij ook op tijd aan, alleen qua normale bedtijden enz schiet er daar iedere avond wel bij in.
En niet de een beetje maar tot 2/3 uur het s'nachts.
Maar gelukkig accepteert hij het ook,als ik hem uitleg dat hij niet een paar dagen achter elkaar daar mag blijven slapen.
Het lijkt erop dat ik de laatste tijd veel over mijn ex klaag,of kwaad spreek maar zo bedoel ik het niet.
Is alleen jammer dat zijn vader niet begrijpt hoe belangrijk een beetje structuur voor hem is
Ook is het moeilijk om nu een keus te maken, naar buiten laten gaan met zijn broer of niet?
Hij heeft door zijn verleden zelf geen vriendjes meer.
Ik heb wel al dingen met ze samen gedaan overdag, maar dat is toch anders.

Na aanleiding van het incident vorige week met dat roken, en dat zijn vader naar de groep is gegaan kreeg ik het volgende mailtje van de ouderbegeleiding

het lijkt een aaneensluiting van vervelende zaken te worden is het niet. Hoe gaan we ons verhouden tot het roken van een joint van K?
heb jij al nagedacht over het inkorten van zijn vakantie thuis? Of ga je hem 24 uur bewaken (bij wijze van spreken)?
Ik begrijp van groepsleiding dat zijn vader door jou is ingelicht en op de groep is geweest zondag. Wellicht goed om ook met hem te overleggen of mogelijk samen op gesprek te komen. Ik zal hem bellen om een afspraak met hem te maken, hoor van jou wat jij wil in deze kwestie,

ik heb hierop terug geschreven

Ik heb nagedacht over het inkorten van de vakantie ,maar ben aan het twijfelen omdat het dan een soort van straf word dat hij naar de groep moet.
En dat wil eigenlijk voorkomen.
Thuis heeft hij zijn straf, hij mag niet meer met ziijn broer en die vriend naar buiten voorlopig.
Schijnbaar kan hij er niet mee omgaan.
Maar dat is hoe ik nu zo denk omdat ik vind dat hij er tegen bestand moet zijn, is het nu niet dat vriendje is het volgende week wel iemand anders die hem iets aanbied enz.
Maar ik hoor ook graag jou mening hierover
.

ik denk dat ik er ook goed aandoe om de vakantie niet in te korten.
Zover ik nu weet worden er ook geen stappen bij hem afgenomen op de groep, maar dat kan misschien nog komen.
De ouderbegeleiding neemt het dus hoog op terwijl zijn mentor me ook op het hart drukte dat dit ook de leeftijd was om dingen uit te proberen.
Alleen is het bij hem juist zo gevaarlijk omdat hij verslavings gevoelig is en de combinatie met medicijnen ook ernstig kan zijn.

Scrub nurse ;
Ja is idd wel een goed idee

Xennia ;
heb het haar gevraagd maar zei gaf aan dat vanuit de stichting geen praat groepen zijn hierover
alleen over kinderen met adhd, auitsme enz
maar dat is toch anders
ze wist ook niet waar ik daarvoor terecht kan
  donderdag 1 mei 2008 @ 11:46:59 #34
211554 BlueMage
FOK! Insect
pi_58412900
Hm ja, ik heb je andere topics ook gelezen woon zelf in Noord Limburg en mam werkt in de hulpverlening ook met kinderen enzo. Ik zal 's vragen hoe dat zit voor ouders en lotgenotencontact of dat d'r überhaupt is. Vind 't ook wel 'n goeie suggestie om 'ns te informeren of d'r behoefte is aan zo'n groep. Ik bedoel: K zit toch niet alleen op die afdeling maar met leeftijdsgenoten die toch ook ouders hebben? Of zit ik er nou volledig naast?

En tsja jointjes roken heb ik ook wel gedaan en ik was vrij jong jah toch ben ik niet verslaafd geraakt oid, ik sluit me bij de mentor aan. Ja en verder alleen maar respect voor hoe je d'r mee omgaat, candygirl.

M.
Hallon!
pi_58421235
Ik denk ook dat je er goed aan doet de vakantie niet in te korten. Dan straf je hem inderdaad door hem naar de groep te sturen, terwijl de overtreding in de thuissituatie gebeurde.
  vrijdag 2 mei 2008 @ 12:49:04 #36
163382 Inekris
Keeper of The Kangal
pi_58434118
quote:
Op donderdag 1 mei 2008 10:34 schreef candygirl het volgende:

Ik heb nagedacht over het inkorten van de vakantie ,maar ben aan het twijfelen omdat het dan een soort van straf word dat hij naar de groep moet.
En dat wil eigenlijk voorkomen.
Thuis heeft hij zijn straf, hij mag niet meer met ziijn broer en die vriend naar buiten voorlopig.
Schijnbaar kan hij er niet mee omgaan.
Maar dat is hoe ik nu zo denk omdat ik vind dat hij er tegen bestand moet zijn, is het nu niet dat vriendje is het volgende week wel iemand anders die hem iets aanbied enz.
Maar ik hoor ook graag jou mening hierover
.
Hoi candy,
Ik wil natuurlijk helemaal niet eigenwijs zijn, of tegendraads of zo, maar hoewel jij vindt dat hij er tegen bestand moet zijn, is hij dat niet duidelijk. (Of ik begrijp je verkeerd). Los van de verhoogde verslavingsgevoeligheid, is K's mentale weerstand ook niet zo groot als bij leeftijdgenoten. Dat is overigens geen excuus voor K, maar iets om rekening mee te houden.
quote:
ik denk dat ik er ook goed aandoe om de vakantie niet in te korten.
Zover ik nu weet worden er ook geen stappen bij hem afgenomen op de groep, maar dat kan misschien nog komen.
De ouderbegeleiding neemt het dus hoog op terwijl zijn mentor me ook op het hart drukte dat dit ook de leeftijd was om dingen uit te proberen.
Alleen is het bij hem juist zo gevaarlijk omdat hij verslavings gevoelig is en de combinatie met medicijnen ook ernstig kan zijn.
Maar jullie rollen zijn verschillend. Als ouder is het iets waar jij extra alert op moet zijn. Zijn mentor ziet, en legt, het in een leeftijdsperspectief. Zonder het te bagatelliseren, het is 'normaal' gedrag (mentor), maar de risico's zijn groter dan bij leeftijdgenoten (ouderbegeleiding).
quote:
Xennia ;
heb het haar gevraagd maar zei gaf aan dat vanuit de stichting geen praat groepen zijn hierover
alleen over kinderen met adhd, auitsme enz
maar dat is toch anders
ze wist ook niet waar ik daarvoor terecht kan
Begin er zelf een. (Schreef hij, vanuit de redelijk luxe positie dat hij niet in de positie van candygirl zit). Al dan niet met hulp van de hulpverlenende instanties.

(PS: je doet het nog steeds geweldig hoor)
Op donderdag 17 januari 2008 15:49 schreef Burdie het volgende: Je bent in elk geval niet zo'n ingelikt en opgeschoten pubertje die wel even de wijsneus uit gaat hangen
pi_58451005
het heeft idd ook weer andere factoren, dan een ander kind van zijn leeftijd.
Heb verder niks meer gehoord van ouderbegeleiding, zal volgende week wel zijn.

verder gaat het wel met hem, hij kan zijn draai niet echt vinden.
verveelt zich van de ene kant maar geniet ook wel weer.
met zijn broer ook veel ruzie gehad.
ook staat hij niet echt open voor dingen te gaan doen.
Maarja is ook weer beetje de leeftijd, pubers vervelen zich nog al snel.l
het is gewoon heel jammer dat hij geen vrienden heeft, dat is toch ook ohzo belangrijk.
ook weer een sterfgeval van iemand die hij kent van de oude school.
een meisje van 13 die overlijd aan een hartaanval
wat moet dit vreselijk zijn voor ouders.
Ik heb K geprobeerd het te laten inzien van een afstandje.
Zo van je hebt haar al een jaar niet gezien, en natuurlijk is het erg maar iedere 5 seconden sterft er iemand enz.
deze aanpak heeft wel goed gewerkt, geloof ik.Hij vind het wel onbegrijpelijk dat zoiets kan gebeuren, maar ja dat is ook zo.
en dat er wel erg veel mensen sterven die hij kent de laatste tijd

Verder valt het me op, sinds het overlijden van het groepsgenootje dat hij weer regelmatig geen goede ontlasting heeft tot zelfs weer het verliezen van ontasting.
het is bewezen dat het wel iets medisch is maar ook een stuk psychisch.
Nu thuis gaat het wel ermee maar op de groep niet.
  zaterdag 3 mei 2008 @ 15:39:15 #38
82136 Xennia
gekroond
pi_58455183
Vrienden zijn inderdaad belangrijk. Kun je hem niet op een leuk clubje doen of zo? Is hij creatief of sportief?
Tragisch weer een jong sterfgeval. Misschien kun je hem ook laten in zien dat hij dus de dag moet plukken?
pi_58459116
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 15:39 schreef Xennia het volgende:
Vrienden zijn inderdaad belangrijk. Kun je hem niet op een leuk clubje doen of zo? Is hij creatief of sportief?
Tragisch weer een jong sterfgeval. Misschien kun je hem ook laten in zien dat hij dus de dag moet plukken?
das een hele goede wat je daar zegt, dat heb ik hem ook proberen mee te geven !
hij zat een tijd geleden op die toneel school maar helaas is dat niks geworden
ik heb vandaag ook nog met hem erover gehad,dat het ook belangrijk is om nieuwe vrienden te krijgen
nou zegt hij , ik heb 1 vriend en dat vind ik nu genoeg
terwijl hij zo vaak teleurgesteld is omdat die vriend niet kan afspreken
en zo wonen ook te ver van elkaar om zelf naar elkaar toe te fietsen
hij zou er wel eens over nadenken wat hij leuk vond om te doen maar daar kwam nu al niks uit wist hij te vertellen
de muziek school ,drummen of gitaar spelen zou hij wel leuk vinden ,maar het is gewoon ontzettend duur vind ik en ik ben bang dat hij dan nog meer gedemotiveerd raakt .
Hij zal dan eerst een jaar theorie krijgen,en ik weet niet of hij dat nu kan bolwerken.

Hangt ook wel beetje af van de uitslag van het nieuwe onderzoek naar zijn inteligentie en denkvermogen om dit moment die hij vorige week gehad heeft
als daar uit blijkt dat hij stagneert door zijn depressie en niet door zijn inteligentie denk ik dat het misschien wel kan lukken omdat hij het leuk vind
hij heeft ook een elektrsiche gitaar en samen met een groeps genootje is hij wel noten aant oefenen enz
pi_58462421
Over Prozac gesproken. Die dingen moet je echt mee uitkijken, vooral bij personen die in de puberfase zitten kan dit middel nogal wat bijwerkingen hebben. Als voorbeeld: zelfmoordgedachte etc...
pi_58498038
quote:
Op zaterdag 3 mei 2008 23:07 schreef F04 het volgende:
Over Prozac gesproken. Die dingen moet je echt mee uitkijken, vooral bij personen die in de puberfase zitten kan dit middel nogal wat bijwerkingen hebben. Als voorbeeld: zelfmoordgedachte etc...
goed bedoeld maar denk je niet als je een kind prozac geeft je dit niet zomaar doet en alle risico's maandelang zijn doorgesproken en dat ik dit zelf ook heel goed besef
  maandag 5 mei 2008 @ 20:47:30 #42
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58498271
Hoe reageert hij op dieren?
pi_58498350
quote:
Op maandag 5 mei 2008 20:47 schreef SHE het volgende:
Hoe reageert hij op dieren?
hoe bedoel je dat?
pi_58499400
net na 6 dagen thuis hem terug gebracht
voelt best wel poepie
had vandaag ook kleine woedeuitbarsting omdat hij zo er tegen op zag
toen hij eenmaal op de groep kon hij zich wel weer goed oppakken

alleen laatste dagen gaf hij zelf aan niet echt te kunnen genieten omdat de gedachte dat hij terug moet en ook weer naar school moet binnenkort
das wel weer minder
  maandag 5 mei 2008 @ 21:31:11 #45
11682 Moonah
Jolie femme
pi_58499531
Aaaah, Candygirl..., dat lijkt me ook moeilijk, om na een week samen hem weer weg te moeten brengen..
Jammer dat hij zich van tevoren al zo druk maakt, dat het hem belet te genieten. Maar ja, dat is ook weer typisch K he? Hopelijk gaat hij echt leren om de dag te plukken.
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_58537399
haai,

K net weer gehaald, tot morgen avond is hij thuis.
Dan weer vrijdag avond halen en dan is hij 6 dagen thuis.
die dag van terug brengen is ook het BTO

Het ging niet goed met hem de twee dagen op de groep.
Hij was erg opstandig, dwars,miste duidelijk de structuur.
Twee groepen zijn samengevoegd door vakantie,veel verschillende leidingen ,andere kinderen en ander programma.
Je ziet duidelijk dat hij hier niet mee kan omgaan.

Nog iets belangrijkers is dat hij zich bekrast heeft
Hij zegt dat hij een nachtmerrie heeft gehad en toen hij wakker werd dit er was.
De leiding gaf mij dit met K samen aan, en ze vroeg wat ik ervan dacht.
Je zag duidelijk aan de krassen dat ze bewust erin zijn gemaakt.
Ik heb ook aangegeven aan K en leiding,dat ik denk dat hij het wel met opzet gedaan heeft ,omdat hij er de laatste tijd erg veel mee bezig is.
Hij vind het maar wat interressant dat anderen van zijn groep dat doen.
Hij zei van ,ik heb gezegd dat het van de droom is en je gelooft me niet! ik heb toen gezegd ,ok dan is het niet zo maar dan is het over een paar dagen weg en komt het ook niet meer terug.
Hij is nu boos dat ik hem niet meteen geloofde, en ergens heb ik ook wel spijt dat ik zo meteen eerlijk heb gezegd wat ik ervan denk.
De leiding heeft toen K weg was wel ook aangegeven dat hun zijn verhaal ook niet geloofden maar dat ze er nu niet verder op in zijn gegaan ,en met de ouderbegeleiding het oppakten.
Voel me verward, van de ene kant heel beschamend dat ik zo vlug mijn oordeel heb laten spreken en van de andere kant ook bezorgd.
De leiding zei,als hij het bewust doet gebeurt het ook waarschijnlijk nog vaker.

Hij denkt of wil denken dat hij volgende week na het BTO voorgoed naar huis kan.
Ik heb hem echt heel vaak gezegd dat dit niet zo zal zijn, maar hij weigert dit aan te nemen.
En hij neemt het me bijzonder kwalijk
(en dat is eigenlijk voor het eerst )
als ik hem dan niet daar weg haal, want hij weet dat ik daar de mogelijkheid toe heb.

En ik dacht nog wel dat we met alles zo goed op weg waren

[ Bericht 0% gewijzigd door candygirl op 07-05-2008 20:56:39 ]
  woensdag 7 mei 2008 @ 21:10:31 #47
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58541094
Wat ik bedoelde met dieren, is hoe hij daar op reageert. Vind hij ze leuk, kan hij ermee omgaan?

En verder; als ik een klein mannetje was, in zo'n instelling..met al die mensen die alles beter weten en alles voor je beslissen zou ik me ook doodongelukkig voelen.
Ik begrijp dat jij als ouder ook klem zit.
Kut.

Krassen is hij veel mee bezig zeg je, hoe bedoel je dat? Praat hij erover?
pi_58541202
Wat ik bedoelde met dieren, is hoe hij daar op reageert. Vind hij ze leuk, kan hij ermee omgaan

Ja we hebben zelf een kat en daar is hij dol op
Hij slaapt zelfs met hem ,onder de deken dicht naast elkaar
Ik vind dit vies maar hij heeft er gewoon heel veel troost aan
En verder vind hij dieren ook gewoon echt leuk

En verder; als ik een klein mannetje was, in zo'n instelling..met al die mensen die alles beter weten en alles voor je beslissen zou ik me ook doodongelukkig voelen.
Ik begrijp dat jij als ouder ook klem zit.
Kut.

Ja maar dat is wat ik me nu ook afvraag, word het niet nog meer gestimuleerd zijn depressie om daar "opgesloten" te zitten
Ik kan me er wel iets bij voorstellen

Krassen is hij veel mee bezig zeg je, hoe bedoel je dat? Praat hij erover?

Ja hij praat erover dat kinderen het doen en dat ze an soms vrijwillig naar seperaar gaan
En dat hij het van sommige weet hoe ze het doen enzzzz
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:04:44 #49
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_58542296
Ik eet van dezelfde vork als mijn kat, net als dat ik vroeger in de zomer ijsjes kocht voor mezelf en om en om mezelf en de hond een likje gaf.
Vies is het wel, maar ongezond allerminst.

Heb je hem gevraagd, op de man af, wat hij van de instelling vind? Wat hij mist? Wat hij nodig heeft?

Die andere kinderen, is hij daar bevriend mee? Of is het contact voor hem ( dus in zijn beleving ) oppervlakkig?
  woensdag 7 mei 2008 @ 22:47:10 #50
82136 Xennia
gekroond
pi_58543275
Jullie zijn ook goed op weg candy, maar het zal altijd een golfbeweging zijn. Tel daarbij op dat het ook nog eens een puber is die experimenteert.
Ik vind het wel goed van je hoe je hebt gereageerd op het krassen. Het had denk ik onveiliger gevoeld voor hem als je je schouders erbij had opgehaald en je hebt hem nu een duidelijk signaal gegeven.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')