Een goede die mij op de foto's herkentquote:Op maandag 28 april 2008 21:20 schreef IHVK het volgende:
Ik zou toch de foto's uit het fotoboek verwijderen als ik jou was.![]()
Lijkt me echt niet fijn als later een paar klasgenoten deze reeks terugvinden.
En als je het nog niet hebt, neem eens contact op met een MEE vestiging bij je in de buurt.quote:Op maandag 28 april 2008 21:37 schreef candygirl het volgende:
[quote]Op maandag 28 april 2008 21:30 schreef Het_hupt het volgende:
ff geen zin om de vorige topiques te lezen, maar hoe helpt de GGZ en de jeugdzorg je?
heel goed, had echt wel mijn twijfels en merk wel dat ik zelf ook alert moet blijven maar daar ben je ouder voor
Vooral nu op de groep waar hij zit, zijn ze echt proffesioneel goed bezig, staan ze ook voor ouders klaar enz
Dat is voor verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken?quote:Op maandag 28 april 2008 21:41 schreef Het_hupt het volgende:
[..]
En als je het nog niet hebt, neem eens contact op met een MEE vestiging bij je in de buurt.
Xenniaquote:Op maandag 28 april 2008 21:33 schreef Xennia het volgende:
Het komt overigens wel vaker voor dat kinderen als K. verslavingsgevoelig zijn. Het is inderdaad zaak daarbij vroeg in te grijpen. Misschien helpt het om informatie op te vragen bij verslavingszorg en de gevolgen met K. te bespreken. Ik heb voor soortgelijke clienten wel eens een gastspreker van de Brijderstichting uitgenodigd en dat werkte vaak erg verhelderend voor de kinderen.
En voor info?quote:Op maandag 28 april 2008 21:44 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat is voor verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken?
Ja over voorzieningen voor de doelgroep van verstandelijk gehandicapten en chronisch zieken ja. Ouders van normaalbegaafde kinderen moeten bij Bureau Jeugdzorg zijnquote:
ongeveer 5 jaar geleden zijn er 1 jaar voor hem heel veel dingen gebeurdquote:Op dinsdag 29 april 2008 04:19 schreef SebasC het volgende:
Waarvoor de depressie? Iets traumatisch gebeurd in zijn verleden? Heb het topic niet gevolgd, mijn excuus.
nee niet echt,maar de mods vroegen om hier in psycholoigie en psychiatrie meer aandacht te besteden aan kinder pychiatrie dus vandaar dit topic hierquote:Op dinsdag 29 april 2008 09:40 schreef Copycat het volgende:
Ligt de grens voor kind/ouderproblematiek in OUD op 12 jaar, aangezien dit topic niet daar maar in R&P is geopend?
En om het beeld compleet te maken heeft recentelijk een groepsgenootje zelfmoord gepleegd en is kort daarna zijn oom overleden. Voor de rest vind ik echt dat geinteresseerden maar de moeite moeten nemen de oude topics te lezenquote:Op dinsdag 29 april 2008 10:31 schreef candygirl het volgende:
[..]
ongeveer 5 jaar geleden zijn er 1 jaar voor hem heel veel dingen gebeurd
hij heeft zijn opa voor zijn ogen zien sterven en daar heeft hij zich zelf heel lang de schuld van gegeven
hij lag in bed te logeren en zijn opa is richting naar de douche lopen onwel geworden en heeft zich aan de deur waar K lag vastgehouden
maar die deur was niet goed dicht en toen is hij naast zijn bed gevallen
hij is gestorven aan een hersenbloeding maar hij kon het maar niet verwerken
een paar maanden later ben ik gescheiden van zijn vader, dit vond hij natuurlijk al heel erg net zoals de meeste kinderen.
maar mijn ex heeft maandelang vernielingen aangebracht in ons nieuwe huis,aan de auto ,mij bedreigt enz
Zijn broer heeft in die periode zo'n maand of 5 erge driftbuien gehad door de boosheid over de scheiding,wat ons leven ook echt beinvloeden
iedere avond veel geschreeuw boosheid enz en K zat er tussenin
K was hierdoor zo verdrietig en boos dat hij agressief reageerde ,waarop andere kinderen heb gingen pesten.
De dood van zijn hond die voor hem vaak troost bood, een mishandeling door een volwassen op straat.
En dit alles bij elkaar is blijven meespelen, en alleen maar erger geworden toen
hij is toen in een dip geraakt maar omdat er eigenlijk meer aandacht uitging naar mijn oudste zoon is dat in eerste instantie beetje ontgaan
pas toen het steeds erger werd heb ik aan de bel getrokken maar toen waren we alweer een half jaar.
hij heeft wel zover alles verwerkt, maar ook weer niet, hij blijft er erg in hangen
Hoi,quote:Op dinsdag 29 april 2008 11:01 schreef Re het volgende:
hoi candygirl
Waaraan merk je dat het nu beter met hem gaat. Wat voor soort begeleiding krijgt hij en hoe gaat hij om met het gebruik van toch zware medicatie.
quote:Op dinsdag 29 april 2008 16:04 schreef Xennia het volgende:
[..]
En om het beeld compleet te maken heeft recentelijk een groepsgenootje zelfmoord gepleegd en is kort daarna zijn oom overleden. Voor de rest vind ik echt dat geinteresseerden maar de moeite moeten nemen de oude topics te lezen
Hoi,quote:Op woensdag 30 april 2008 10:18 schreef SHE het volgende:
ze reageert op Xennia hoor.
Kutverhaal zeg; maar niet zo verwonderlijk dat je kind de weg kwijt raakt als je bedenkt wat hem allemaal is overkomen. Kinderen draaien voor heel wat minder door. Ik hoop dat het aanslaat en je snel je kind weer terug hebt!.
En wie zorgt er voor jou CG? Een en ander zal je ook wel niet in de koude kleren zijn gaan zitten neem ik aan?
Daar doelde ik niet op. Ik doelde meer op persoonlijke begeleiding; praten over hoe je er op persoonlijk vlak mee om moet gaan. Wat het met je doet als ouder, hoe je jezelf op de been houdt etc.quote:Op woensdag 30 april 2008 12:47 schreef Emel het volgende:
Bij een klinische opname van een kind, is er ook meestal begeleiding voor ouders. Die worden intensief betrokken bij de behandeling.
K vind zijn leven niks, wil weg op de groep en andere school, denkt dat het dan wel allemaal opgelost zal ziijn maar ziet zelf geen toekomst voor hem weggelegdquote:Op woensdag 30 april 2008 13:33 schreef SHE het volgende:
Tijd kan een hoop helen hoor en ik denk dat je het gevoel wel moet proberen vast te houden, dat het echt goed kan komen.
Heb je er weleens zo met K over gepraat? Over leven en hoe hij het allemaal ziet? Wat hij wil?
Praatgroepen zijn er ook buiten de instellingen he; volgens mij hebben de meesten zelfs een website waar je ze kunt vinden. de zogenaamde lotgenoten.
Ik kan me niet anders voorstellen dan dat je het ook weleens wilt hebben over wat het met je doet, als mens.
Zulke gesprekken voer je in mijn optiek niet met mensen uit de GGZ, maar met mensen die weten hoe jouw wereld eruit ziet, uit eigen ervaring.
En ben je ook nog weleens lief voor jezelf? Kom je daar nog aan toe?
regel zelf een groepquote:Op woensdag 30 april 2008 19:47 schreef candygirl het volgende:
limburg zuid
vaak gaat het om kinderen vaanf 17/18 jaar, tenminste wat ik terug krijg van buro jeugdzorg
Heb je je ouderbegeleider er wel eens naar gevraagd?quote:Op woensdag 30 april 2008 19:47 schreef candygirl het volgende:
limburg zuid
vaak gaat het om kinderen vaanf 17/18 jaar, tenminste wat ik terug krijg van buro jeugdzorg
Hoi candy,quote:Op donderdag 1 mei 2008 10:34 schreef candygirl het volgende:
Ik heb nagedacht over het inkorten van de vakantie ,maar ben aan het twijfelen omdat het dan een soort van straf word dat hij naar de groep moet.
En dat wil eigenlijk voorkomen.
Thuis heeft hij zijn straf, hij mag niet meer met ziijn broer en die vriend naar buiten voorlopig.
Schijnbaar kan hij er niet mee omgaan.
Maar dat is hoe ik nu zo denk omdat ik vind dat hij er tegen bestand moet zijn, is het nu niet dat vriendje is het volgende week wel iemand anders die hem iets aanbied enz.
Maar ik hoor ook graag jou mening hierover.
Maar jullie rollen zijn verschillend. Als ouder is het iets waar jij extra alert op moet zijn. Zijn mentor ziet, en legt, het in een leeftijdsperspectief. Zonder het te bagatelliseren, het is 'normaal' gedrag (mentor), maar de risico's zijn groter dan bij leeftijdgenoten (ouderbegeleiding).quote:ik denk dat ik er ook goed aandoe om de vakantie niet in te korten.
Zover ik nu weet worden er ook geen stappen bij hem afgenomen op de groep, maar dat kan misschien nog komen.
De ouderbegeleiding neemt het dus hoog op terwijl zijn mentor me ook op het hart drukte dat dit ook de leeftijd was om dingen uit te proberen.
Alleen is het bij hem juist zo gevaarlijk omdat hij verslavings gevoelig is en de combinatie met medicijnen ook ernstig kan zijn.
Begin er zelf een. (Schreef hij, vanuit de redelijk luxe positie dat hij niet in de positie van candygirl zit). Al dan niet met hulp van de hulpverlenende instanties.quote:Xennia ;
heb het haar gevraagd maar zei gaf aan dat vanuit de stichting geen praat groepen zijn hierover
alleen over kinderen met adhd, auitsme enz
maar dat is toch anders
ze wist ook niet waar ik daarvoor terecht kan
das een hele goede wat je daar zegt, dat heb ik hem ook proberen mee te geven !quote:Op zaterdag 3 mei 2008 15:39 schreef Xennia het volgende:
Vrienden zijn inderdaad belangrijk. Kun je hem niet op een leuk clubje doen of zo? Is hij creatief of sportief?
Tragisch weer een jong sterfgeval. Misschien kun je hem ook laten in zien dat hij dus de dag moet plukken?
goed bedoeld maar denk je niet als je een kind prozac geeft je dit niet zomaar doet en alle risico's maandelang zijn doorgesproken en dat ik dit zelf ook heel goed besefquote:Op zaterdag 3 mei 2008 23:07 schreef F04 het volgende:
Over Prozac gesproken. Die dingen moet je echt mee uitkijken, vooral bij personen die in de puberfase zitten kan dit middel nogal wat bijwerkingen hebben. Als voorbeeld: zelfmoordgedachte etc...
Is het een kwestie van vertrouwen dan? Volgens mij ligt het niet vertrouwen eerder bij K in dit geval dan bij jou. K vertrouwt de leiding, of de volwassenen in zijn omgeving niet zo dat hij open over het krassen kan praten. Jij hebt, en dat heeft niet mzozeer iets met vertrouwen te maken maar eerder iets met grenzen, aangegeven wat jij vindt. En voor jezelf is het dan belangrijk te zien dat jij K, paradoxaal genoeg, dus vertrouwt. Omdat je kan zeggen dat het opzettelijk is gebeurd, geef jij hem een grens aan, en tegelijk vertrouw jij hem genoeg dat hij zich niet gaat terugtrekken van jou. (En K kan dat op het moment heel anders zien of ervaren, toegegeven, maar denk er even over na).quote:Op donderdag 8 mei 2008 11:10 schreef candygirl het volgende:
[kinpperdeknip]
Xennia
Nu heb ik hem wel het gevoel gegeven dat ik hem meteen niet vertrouw, zo vlug dan al
ok hij heeft dingen gedaan waardoor ik hem op sommige dingen niet meer vertrouw , en ik weet ook bijna wel zeker dat ik nu gelijk heb.
Wat ik nu ook weet is dat er die avond van te voren van alles is gebeurd, het spel in het bos kon hij niet leuk aan meedoen en is hij streng aangesproken door de leiding.
Hij moest naar bed en treuzelde heel lang ,dit om dat een ander kind van zijn leeftijd nog aan het douchen was en ook nog niet in bed lag.Dat kind kreeg na het douchen nog spuiten enz.
Maar hij was heel jaloers en kinderachtig dat het ene kind wat later in bed lag.
Dus ik denk zeker dat het een vorm van aandacht trekken is geweest.
Of toch dat hij van andere kinderen hoort ,dat ze dat een "veilig " gevoel geeft als ze verdrietig zijn en daarom heeft gedaan,maarja dan vind ik de kwestie wel verontrustend.
Ouch! Kun je daarover geen klacht indienen ofzo? Die mogelijkheid zou ik wel onderzoeken als ik jou was...quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:48 schreef candygirl het volgende:
zo denk ik er nu ook over Xennia, ik heb het ook niet te hoog opgepakt maar gewoon duidelijk wat gezegd en het verder genegeerd.
Net weer terug gebracht,
Donderdag is het BTO en K denkt echt dat hij een kans maakt om met ontslag te gaan.
Ik heb het net aangegeven aan de leiding, en zij had meteen zoiets van ,maar nu zijn ook pas werkdoelen bij hem,hij laat nu de laatste 3 weken pas echt zien waar de problemen zitten.
Dus wat als team betreft is er van ontslag geen sprake.
Ik zei dat ik ook aan K heb gezegd maar of hun het ook nog eens zouden kunnen oppakken voor donderdag.
Ik weet nog goed hoe teleurgesteld hij toen was.
Dat vond ze prima en zou het ook aan de mentor doorgeven.
Vervolgens komt K even nog naar ons toe en begint ze zomaar tussen neus en lippen door K uit te leggen dat hij niet op ontslag hoeft te rekenen en gaf hem de punten aan die misliepen.
Je had dat gezicht van hem moeten zien, nu ik eraan denk lopen me de tranen over de wangen.
Hij was teleurgesteld, je zag hem zo klein worden.
Het was ook een van de eerste keren dat ik vond dat ze echt niet professioneel gehandeld hebben.
zomaar vlak voor ik ging en zonder echt een gesprek, dit aangeven.
Hij was zichtbaar aangeslagen.
En op dat moment was ik zelf ook zo overdonderd dat ik ook niet gezegd heb dat ik vond dat er nu niet de juiste gelegenheid voor was.
boh wat zou nu door zijn koppie heen gaan, hij beseft het nuj pas.
Maar moest dit nu, zomaar met terug brengen en voor het slapen gaan![]()
ik zal het wel nog eens gewoon vragen maar een klacht gaat me wat te verquote:Op donderdag 8 mei 2008 23:14 schreef BlueMage het volgende:
[..]
Ouch! Kun je daarover geen klacht indienen ofzo? Die mogelijkheid zou ik wel onderzoeken als ik jou was...
M.
Ik vind 't vrij onprofessioneel. Als d'r 'n bepaalde strategie achter zat dan hadden ze dat moeten toelichten. Maar goed 'n klacht gaat misschien wat erg ver.quote:Op donderdag 8 mei 2008 23:17 schreef Re het volgende:
waarom een klacht?... Er zit misschien juist wel een bepaalde strategie achter...
Ik zou ook niet anders willen beweren, alleen dat het niet noodzakelijkerwijs hoeft. Hoewel K en ik duidelijk niet hetzelfde zijn, herken ik best wel dingen. Wellicht kom ik pessimistisch over, maar ik vind krassen, of andere vormen van zelfmutilatie in K's situatie toch een punt van aandacht, teveel een punt van aandacht om het te snel terzijde te schuiven als het gevolg van het aanstekende karakter van krassen.quote:Op donderdag 8 mei 2008 21:02 schreef Xennia het volgende:
Ja, krassen kan wel aanstekend werken. Ik kan me nog vaag twee klasgenootjes herinneren die hun wonden vergeleken en zo. Ze sneden nooit erg diep, maar wilden wel de ander af troeven.
en daar ben ik het geheel mee eens.quote:TS, ik denk dat het wel eens bij een incident zou kunnen blijven. Je was er tijdig bij en hebt het denk ik in de kiem gesmoord. K. voelt het misschien als een gebrek aan vertrouwen, maar toch denk ik dat hij diep van binnen blij is dat jij hem door hebt en hem een halt toe roept. Hij wilde juist ''gezien'' worden. Bovendien je hebt hem verder geen straf gegeven, maar gezegd dat je het niet nog een keer wil zien
Ja, als het niet bij 1 keer blijft moet er meer mee gedaan wordenquote:Op vrijdag 9 mei 2008 00:24 schreef Inekris het volgende:
Ik zou ook niet anders willen beweren, alleen dat het niet noodzakelijkerwijs hoeft. Hoewel K en ik duidelijk niet hetzelfde zijn, herken ik best wel dingen. Wellicht kom ik pessimistisch over, maar ik vind krassen, of andere vormen van zelfmutilatie in K's situatie toch een punt van aandacht, teveel een punt van aandacht om het te snel terzijde te schuiven als het gevolg van het aanstekende karakter van krassen.
hij zou wel onder muziek les willen maar dan moet hij ook de theorie eerst doen en dat krijgt hij nu niet gebolwerktquote:Op zaterdag 10 mei 2008 12:09 schreef BlueMage het volgende:
Het is lastig als 'n kind geen vrienden heeft, natuurlijk wil je als ouder dat veranderen, zeker als 't duidelijk is dat ie daar wél behoefte aan heeft. Hij vindt muziek maken leuk? Misschien moet je 'm dan 'ns op muziekles doen ofzo. Of iets heel 'simpels' zoals de plaatselijke voetbalclub. Daar komt ie dan toch weer met anderen in contact.
M.
ja dat heb ik hem vandaag ook weer voor gehouden ,en ook vooral dat pluk de dag!!!quote:Op maandag 12 mei 2008 01:17 schreef Xennia het volgende:
Top weekend dus en ieder klein stapje geeft hem weer vertrouwen het volgende stapje aan te pakken
Ik ben geen voorstander van medicijnen, maar ze lijken wel de diepe dalen wat minder diep te maken en wellicht heeft hij dat nodig als hij hoort dat hij definitief langer daar moet blijven? Ik zou gewoon je bedenkingen even op een rijtje zetten en voorleggen aan de arts.quote:Op maandag 12 mei 2008 01:24 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja dat heb ik hem vandaag ook weer voor gehouden ,en ook vooral dat pluk de dag!!!
elke leuke dag is er weer 1 meer
even iets anders, ik bespreek dit deze week met het behandelteam dus vraag dit alleen hoe jullie er over denken
ik twijfel echt om de medicatie door te zetten, en de psychiater staat ook voor mijn oordeel open omdat ik aan K zie hoe hij reageerd op medicatie
maar als jullie de verhalen lezen, wat denken jullie erover?
het kan zeker helpen en en en , en medicatie, en behandeling enz
maar ik weet het nog zo net niet, en vooral omdat hij zoveel bijwerkingen blijft houden ervan
maar dat overleg stond toch al maanden vast?quote:Op dinsdag 13 mei 2008 18:33 schreef candygirl het volgende:
BTO gaat niet door donderdagde psychiater kon niet
krijgen nog te horen wanneer nu dan wel weer
wel waarschijnlijk gewoon oudergesprek
ja vanaf 31 januari al............quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:31 schreef Xennia het volgende:
[..]
maar dat overleg stond toch al maanden vast?
Oh, dat is al wel snel. Zal wel echt iets dringends tussen zijn gekomen, een client in crisis of misschien wel iets in de prive-sfeer van de psych.quote:Op woensdag 14 mei 2008 22:26 schreef candygirl het volgende:
word nu 22 mei ! en oudergesprek gaat morgen ook niet door
wel K morgen terug brengen
Een BTO afzeggen omdat de behandelend arts niet kan, is inderdaad zeldzaam. Juist omdat de behandeling vaak met evaluatiemomenten werkt die, je raadt het al, samenvallen met BTO's.quote:Op dinsdag 13 mei 2008 20:59 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja vanaf 31 januari al............
kreeg een mailtje dat de psychiater onverwacht niet kan, en dat ze niet zonder hem het BTO kon doen
snap het ook niet, want school, de leiding, ouderbegeleider en wij zijn er bij betrokken
dus zal wel een hele goede reden hebben,denk ik.........
ik weet het ook welquote:Op woensdag 14 mei 2008 22:44 schreef Moonah het volgende:
Candy, vergeet niet dat jij ook moet bijtanken en jezelf weer moet opladen!!!!!
Fijn juist dat je een leuke dag hebt gehad! Geniet er maar van en voel je vooral niet schuldig. Daar heeft K sowieso niets aan, en jij ook niet. Zonde van je energie.
wat bedoel je daarmee?quote:Op donderdag 15 mei 2008 10:23 schreef mis-mijn-kids het volgende:
kijk uit!! ggz is een onderdeel van jeugdzorg, jeugdzorg werkt met hun samen
Ik zou me niets aantrekken van die reactie Candygirl.quote:Op donderdag 15 mei 2008 12:00 schreef candygirl het volgende:
[..]
wat bedoel je daarmee?
kijk uit????
De ouderbegeleider is een afgerond psychologe en ouderbegeleider over relaties tussen ouders,kinderen en nog steeds bij aant scholen over relatie / psychologie / kinderen enzquote:Op donderdag 15 mei 2008 19:54 schreef Xennia het volgende:
Een hechtingsstoornis is een heel ingrijpende stoornis die bovendien zeer moeilijk gediagnostiseerd kan worden. Was het de ouderbegeleider die met deze suggestie kwam? Wat is haar functie en opleiding precies?
Ik ken alleen de reactieve hechtingsstoornis en die is altijd het gevolg van verwaarlozing/mishandeling/misbruik/vele wisselingen van opvoeders.
In dat geval heb ik niets gezegd en klinkt het wat doordachter dan het in eerste instantie op me overkwam.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:15 schreef candygirl het volgende:
[..]
De ouderbegeleider is een afgerond psychologe en ouderbegeleider over relaties tussen ouders,kinderen en nog steeds bij aant scholen over relatie / psychologie / kinderen enz
ze heeft ook jarenlang op leef groep gewerkt
Ze had het vorige week met psychiater over gehad en ze kwamen allebei met deze stoornis, maar wel is het bij hun ook een vraagteken of hij dit heeft
ze gaan het igg meenemen in het BTO en verder bekijken
ja zal meer aan mij liggen,soms is het beetje onsamenhangend wat ik schrijf,omdat ik zoveel in mijn hoofd heb wat ik wil opschrijven maar soms gewoon echt teveel isquote:Op donderdag 15 mei 2008 23:28 schreef Xennia het volgende:
[..]
In dat geval heb ik niets gezegd en klinkt het wat doordachter dan het in eerste instantie op me overkwam.
Ja en wij vinden dat helemaal niet erg. Hoef je toch geen excuses voor te maken.quote:Op donderdag 15 mei 2008 23:36 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja zal meer aan mij liggen,soms is het beetje onsamenhangend wat ik schrijf,omdat ik zoveel in mijn hoofd heb wat ik wil opschrijven maar soms gewoon echt teveel is
als ik vandaag niet op gesprek was gegaan had ik ook niks ervan gehoord en hadden ze eerst nog wat meer besproken ofzo erover
jullie zijn echt zo liefquote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:54 schreef Inekris het volgende:
[..]
Ja en wij vinden dat helemaal niet erg. Hoef je toch geen excuses voor te maken.
Daar sluit ik me bij aan.quote:Op vrijdag 16 mei 2008 00:54 schreef Inekris het volgende:
[..]
Ja en wij vinden dat helemaal niet erg. Hoef je toch geen excuses voor te maken.
noi dit is juist het frapante eraan, vroeger werd hij idd veel gepest,nu is dat niet meerquote:Op maandag 19 mei 2008 11:50 schreef BlueMage het volgende:
Dat kan ik me voorstellen, ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Ik weet wel dat pesten 'n blijvende indruk achterlaat, wil niet de pessimist uithangen ofzo maar ik ben veel gepest vroeger en dat heeft m'n zelfvertrouwen toch wel onderuit gehaald. Gelukkig nou ik ouder ben groei ik daar langzaam overheen, dus dat is wel weer hoopgevend.Verder vind ik 't nogal vreemd hoe die kliniek met dit alles omgaat, 't klinkt mij niet erg professioneel in de oren maar ja ik ben d'r zelf natuurlijk nooit geweest dus kan ik ook niet oordelen. Met gepest worden is 't denk ik belangrijk om de school te verplichten hier iets aan te doen...
M.
denk dat dat ook heel belangrijk is!quote:Op maandag 19 mei 2008 19:41 schreef Xennia het volgende:
En hoe ging het op school?
Wat ik wel doe met kinderen die in een negatieve spiraal met de leerkracht zijn beland, is ze beiden aan het eind van de dag 2 dingen die niet zo goed gingen/beter kunnen en 2 of 3 dingen die wel goed gingen laten opschrijven en bespreken met elkaar. Zo leert de leerkracht ook te kijken naar de positieve kanten en krachten van een leerling en soms is dat echt zoeken, maar ze worden er zo wel bewuster van. De leerling hoort op deze manier ook eens positieve dingen terug en zal meer gemotiveerd zijn meer van dit soort gedrag te laten zien. Eventueel gecombineerd met een beloningssysteem waarbij hij na het behalen van een bepaald aantal stickers een kleine verrassing krijgt.
Dit kost echt niet veel tijd voor de leerkracht en kan al snel vruchten afwerpen
weet het wel maar als hun zelfs het moeilijk vindenquote:Op maandag 19 mei 2008 20:47 schreef Moonah het volgende:
Zo'n beloningssysteem met stickers doe ik ook wel eens met sommige kinderen. Al voelt K zich daar mss te groot voor. Maar dan is er vast een alternatief te bedenken. Want belonen werkt zo veel fijner (voor beide partijen) dan alleen maar straffen.
En zoals Xen al zegt, bij sommige kinderen is het best moeilijk om iets positiefs te zien, omdat het vervelende gedrag de overhand heeft. Maar dat maakt het kind zelf niet een en al negatief. het is als leerkracht goed om daar bij stil te staan.
Houd de moed erin hoor Candy!!! Ook al ziet het er nu weer even wat minder rooskleurig uit. Die stappen vooruit komen echt weer.
Maar dat ze het moeilijk vinden, kan ook positief gelabeld worden zoals uitdagend, of prikkelend. Juist de kinderen waarbij de standaard-door-ervaring-opgebouwde-trucendoos niet werkt, weten je weer uit te dagen tot het zoeken van creatieve oplossingen.quote:Op maandag 19 mei 2008 21:46 schreef candygirl het volgende:
[..]
weet het wel maar als hun zelfs het moeilijk vinden
dat kan ook , maar zou zo graag een kant en klare oplossing hebbenquote:Op maandag 19 mei 2008 22:23 schreef Xennia het volgende:
[..]
Maar dat ze het moeilijk vinden, kan ook positief gelabeld worden zoals uitdagend, of prikkelend. Juist de kinderen waarbij de standaard-door-ervaring-opgebouwde-trucendoos niet werkt, weten je weer uit te dagen tot het zoeken van creatieve oplossingen.
Een kant en klare oplossing is er niet, daarvoor is zijn problematiek te complex. Het mooie is dat K.. nog wel heel jong is en nog vele ontwikkelingskansen heeft. Zijn persoontje is geen statisch gegeven.quote:Op maandag 19 mei 2008 22:30 schreef candygirl het volgende:
[..]
dat kan ook , maar zou zo graag een kant en klare oplossing hebben
ben echt heel bang dat er geen goede toekomst voor hem is
ik weet dat is ook heel negatief denken van mij![]()
Zolang je het niet iedere dag doet, maar er trouw punten voor hebt gespaard zal dat wel loslopen.quote:Op maandag 19 mei 2008 23:28 schreef candygirl het volgende:
ja zijn all\maal ideeen waarmeee ik iets mee kan en iiets mee ga doe'n
ook donderdag even vragen hoe ver ik ik moets stimuleren
heel stom voorbeeld over iets anders
had punten gespaard en kan met kids en partner gaan kart strand zeilen aan het strand
maar in hoeverre stimuleer je daar mee weer dei kiic om gewone dingen normaal te vinden
Ja, met pubers (en hun ouders).quote:werkte jij nu ook met kinderen Xennia?
ik pm je wel even, wil hier niet teveel in detail tredenquote:Op maandag 19 mei 2008 23:43 schreef candygirl het volgende:
ook in leefgroepen zoalsc Ki, of poliklinisch?
wist we dat je werkte ermee maar wist niet meer wat
ja ik begrijp wat je bedoeld , daarom weet ik ook dingen en kan ik zo reageren op het krassen enzquote:Op dinsdag 20 mei 2008 20:51 schreef BlueMage het volgende:
Hey sorry nog niet aan toegekomen om 'm 'n kaartje te sturen, sorry maar goed komt morgen wel.Ik denk dat als je doet wat jij denkt dat juist is dat dat ook juist is, candygirl (klinkt vaag ik weet 't) omdat jij 'm uiteindelijk 't beste kent. En leraren kunnen zovéél uitmaken wat betreft hoe 'n kind zich voelt op school, spreek uit ervaring.
Lijkt me 'n goed idee om 't feit dat 't nou veel beter gaat 'ns aan de school voor te leggen. Altijd beleefd blijven, dat wel! (maar volgens mij hoef ik je dat allemaal niet te vertellen
)
M.
Waarom klotentranen Candy? Ik denk dat je álle reden hebt om af en toe eens flink te huilen.quote:Op dinsdag 20 mei 2008 22:02 schreef candygirl het volgende:
alleen die kl.... tranen soms, ik huil echt bijna nooit,alleen als er een gesprek is, dan krijg ik meteen een brok in de keel en dan zwijg ik maar bang voor een huilbui.
ja was vandaag helaas alleen daar, normaal gaat mijn partner meequote:Op donderdag 22 mei 2008 22:29 schreef Xennia het volgende:
Fijn dat het met zijn intelligentie goed zit zeg, dat biedt wel perspectief.
Kan me voorstellen dat je niet alles hebt meegekregen van het gesprek, maar was je helemaal alleen dan?
ook idd daardoor ,ik weet het ook niet zo goedquote:Op vrijdag 23 mei 2008 20:45 schreef Xennia het volgende:
Waaruit blijkt dat hun twijfelen of de opname nog zin heeft? Uit het kopieergedrag?
Ze willen denk ik ook van jou en K. horen dat jullie er nog steeds voor willen gaan en achter de opname staan
ja nu je het zo zegt klopt het ook welquote:Op zondag 25 mei 2008 23:33 schreef Xennia het volgende:
Dat hij weer durft te fantaseren over zijn toekomst, geeft imo wel aan dat hij de uitzichtloosheid een beetje los laat
geweldig, thanks zal hij blij mee zijnquote:Op maandag 26 mei 2008 14:56 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 'm eindelijk die kaart geschreven en ga 'm dadelijk posten.
M.
he lieve trouwe toehoordsterquote:Op maandag 26 mei 2008 22:29 schreef Moonah het volgende:
Candygirl, omdat ik nu even niets zinnigers weet te zeggen:
Dit waren weer wat stappen vooruit!dat je het maar niet vergeet...
Heel fijn!
Heeft hij zijn oude leerkracht al terug?quote:Op zondag 1 juni 2008 13:05 schreef candygirl het volgende:
Hij kan het nu opbrengen om nergens op in te gaan en alleen maar iets te zeggen als hem dat gevraagd word.
Maar als jij denkt dat K. daar nog voldoende te leren heeft en dit kunt onderbouwen, zullen ze daar toch wel in mee gaan?quote:Maar nu was ik net bij mijn ex man , die heeft woensdag met de ouderbegeleiding gesproken.
Die gaven nogmaals aan dat ze het zp ingewikkeld vonden en zo verbaasd waren over zijn inteligentie.
En dat ze eigenlijk niet wisten hoe ze K konden helpen en misschien dat hij ook naar huis kon!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
haai,quote:Op zondag 1 juni 2008 18:26 schreef BlueMage het volgende:
Heeft ie m'n kaart al gehad?(en zo ja: kon ie m'n handschrift lezen?
) Maar goed klinkt allemaal behoorlijk ingewikkeld en als 'n kliniek niet weet wat ze d'r mee aanmoeten moeten ze dat eigenlijk eerlijk zeggen, maar ja dat gebeurt vaak niet...
M.
ja zijn oude leerkracht is terug en het gaat nog steeds goedquote:Op zondag 1 juni 2008 22:32 schreef Xennia het volgende:
[..]
Heeft hij zijn oude leerkracht al terug?
[..]
Maar als jij denkt dat K. daar nog voldoende te leren heeft en dit kunt onderbouwen, zullen ze daar toch wel in mee gaan?
En wat school betreft: normaal gesproken is de school van een kind ''probleemeigenaar'' totdat er een andere school gevonden is en aangezien K. leerplichtig is, kunnen ze hem niet zo maar op straat zetten. Ik weet niet hoe dat met deze school is, omdat deze natuurlijk verbonden is aan de instelling waar hij verblijft. Anders staat K. wellicht nog bij zijn vorige school ingeschreven? Als je hier geen duidelijkheid over hebt, kun je eens bij de leerplichtambtenaar aankloppen
Top. Echt ontzettend knap van hem dat hij deze cirkel heeft doorbroken.quote:Op zondag 1 juni 2008 22:53 schreef candygirl het volgende:
ja zijn oude leerkracht is terug en het gaat nog steeds goed
waarschijnlijk heeft toch weer even een nieuwe start geholpen
Als ze voorstellen om hem te ontslaan uit de instelling, moet je met ze overleggen hoe jullie de terugkeer naar huis gaan begeleiden. En een onderdeel daarvan kan zijn dat je de schooltijden steeds verder uitbouwt en dat hij pas naar huis gaat wanneer hij volledig op school zit.quote:Hij heeft de toewijzing om daar op school te blijven,dan wel VSO na de zomer
maar omdat hij nu maar 2 uur echt les krijgt per dag, en maar halve dagen naar school gaat
en stel dat hij niet meer naar groep gaat maar alleen daar naar school dat houd in dat ik hem moet brengen om 9 uur en halen om 12 uur iedere dag
ik heb dat natuurlijk voor hem over maar normaal als ze nog op het bso zitten en hele dagen gaan worden ze opgehaald met een bus
echt niet handig al deze onzekerheden met K. te bespreken. Hij wil al zo graag naar huis. Bovendien lijkt het nu, zoals zijn vader het vertelt, alsof ze van hem af willen omdat hij lastig is. Lijkt me nog een extra afwijzing voor hemquote:de vader van K had vandaag tegen K gezegd dat hij had gehoord in het oudergesprek dat hij nergens voor open stond, en daardoor niet te helpen was en daardoor ook waarschijnlijk naar huis kon
ik heb dit K zelf laten vertellen aan de leiding en die hadden zoiets van , dit moet een misverstand zijn want wij gaan er vanuit dat we jou nog kunnen helpen
Hm, dat vind ik wel apart dat hij dit zelf zo kan herkennen en benoemen. Zou hij dit zelf hebben bedacht?quote:Op zondag 1 juni 2008 23:20 schreef candygirl het volgende:
en ja van school tot dus ver wel super
hij zegt zelf wel dat hij op zijn tenen loopt en daardoor op de groep onrustiger is
Als de conclusie zou zijn dat ze hem weer naar huis sturen, lijkt het me goed dat voor die tijd zijn schooltijden worden opgebouwd, zodat hij als hij weer thuis is in ieder geval hele schooldagen heeft (zodat hij zelf genoeg om handen heeft, zich verder kan ontwikkelen ook en om jou te ontlasten). Daarnaast lijkt een vorm van therapie me wel gewenst voor hem. Muziektherapie of creatieve therapie denk ik, juist omdat hij alles zo verstandelijk benadert en zich geen raad weet met directe emoties. En ambulante begeleiding voor jou lijkt me ook wel prettig. Iemand die in jouw gezin kijkt en observeert, tips geeft, misschien video hometraining oidquote:heb jij nog suggesties wat ik kan aangeven voor soort hulp?
weet wel dat ik het zelf moet doen maar misschien kan ik dan meer dingen onderbouwen
heb je er al eens om gevraagd? Het kan zijn dat groepsleiding daarin terughoudend is, omdat het bij sommige ouders gevoelig ligt.quote:Op zondag 1 juni 2008 23:42 schreef candygirl het volgende:
ja daar zitten heel wat punten in, die had ik zelf ook al zo.n beetje opgeschreven
weet je wat tot nu eigenlijjk wel heel frapant is en wat me meer opval\t, dat ik geen enkele richtlijn voor thuis is mee gegeven
ik bedoel nu hij op de groep zit, zijn ook nog nooit thuis komen kijken ofzo
het gaat thuis zo wel goed maar wat richtlijnen kan nooit kwaad
Natuurlijk realiseer ik me dat. Een kritische noot of prikkelende opmerking heeft nog nooit iemand zeer gedaan. Daarbij zijn hier al talloze steunbetuigingen. Ik denk dat TS doet wat ze kan, maar wat ik geleerd heb is dat meer doen wat je kunt vaak tot meer schade leidt.quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:52 schreef Moonah het volgende:
Maar KK, serieus, ik mag toch hopen dat je je IRL beter verdiept in een client alvorens je een standaard adviesje geeft. Plús realiseer je dat het voor een moeder verrekte moeilijk moet zijn om haar zoon zó in de problemen te zien, zéker op zo'n jonge leeftijd al. Schakel je empathisch vermogen maar eens in...
Succes morgen!quote:Op woensdag 4 juni 2008 20:59 schreef candygirl het volgende:
zo benieuwd en zenuwachtig over het gesprek morgen
ben bezorgd ja en misschien ook wel een te emotionele band, maar ben absoluut niet verstikkend,quote:Op woensdag 4 juni 2008 21:56 schreef KonnieKipke het volgende:
[..]
Natuurlijk realiseer ik me dat. Een kritische noot of prikkelende opmerking heeft nog nooit iemand zeer gedaan. Daarbij zijn hier al talloze steunbetuigingen. Ik denk dat TS doet wat ze kan, maar wat ik geleerd heb is dat meer doen wat je kunt vaak tot meer schade leidt.
Welke concentratiestoornis?quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:15 schreef Salvad0R het volgende:
Een concentratiestoornis is nooit bewijsbaar een gevolg van "ziektes" als ADHD/PDD-NOS, maar een gevolg van een instabiele thuissituatie/vervelende gebeurtenissen/etc.
Naar topic.
Kinderen aan zulke zware drugs werkt alleen maar averechts.
nee dat klopt en ik weet bijna zeker dat hij morgen dit ook niet meer kon verwoorden of ook niks ervoer zegt, en dit maakt het toch makkelijker.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:23 schreef Xennia het volgende:
pfoe heftige brief, maar goed dat hij het heeft opgeschreven. Kennelijk wil hij er dus wel over praten, anders had hij het niet zo verwoord.
mis ik iets?quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:15 schreef Salvad0R het volgende:
Een concentratiestoornis is nooit bewijsbaar een gevolg van "ziektes" als ADHD/PDD-NOS, maar een gevolg van een instabiele thuissituatie/vervelende gebeurtenissen/etc.
Naar topic.
Kinderen aan zulke zware drugs werkt alleen maar averechts.
Die docu legt uit op welke manier kinderen met fictieve ziektes gediagnostiseerd worden om voor meer omzet te zorgen bij de farmaceutische bedrijven die de medicatie verschaffen aan deze kinderen.quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:31 schreef candygirl het volgende:
[..]
mis ik iets?
En dat filmpje? waar voor post je dat?
meen je nu echt dat we aan medicatie hebben gedacht 4 jaar geleden????/quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Die docu legt uit op welke manier kinderen met fictieve ziektes gediagnostiseerd worden om voor meer omzet te zorgen bij de farmaceutische bedrijven die de medicatie verschaffen aan deze kinderen.
Het is goed te begrijpen dat de situatie waarin jij, je zoontje en de rest van je familie zitten natuurlijk niet zo zwart/wit is als het beeld wat ik schets van de farmaceutische industrie, maar mijn inziens zou je die docu eens kunnen bekijken in een reserve-uurtje, het gaat over families in dezelfde situatie als jij, zij het wat extremer hier en daar, wellicht heb je er wat aanquote:Op donderdag 5 juni 2008 01:41 schreef candygirl het volgende:
[..]
meen je nu echt dat we aan medicatie hebben gedacht 4 jaar geleden????/
hiet is een heel proces van wikken en wegen aan voorafgegaan
er zijn ook mensen bij het duidelijk helpt hoor
ok bij K niet zo maar je ziet wel verschil
ik denk niet dat dit het topic is hiervoor...quote:Op donderdag 5 juni 2008 01:36 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Die docu legt uit op welke manier kinderen met fictieve ziektes gediagnostiseerd worden om voor meer omzet te zorgen bij de farmaceutische bedrijven die de medicatie verschaffen aan deze kinderen.
dit wil ik ook als punt aangeven om hem te kunnen gaan helpenquote:Op donderdag 5 juni 2008 08:38 schreef Moonah het volgende:
Oh Candy.... die brief...![]()
Wat heftig zeg, dat hij zich steeds zo 'groot' houdt en mooi weer speelt, om oa jou te sparen.
Heel, heel goed dat je hem zo ver hebt kunnen krijgen dit te verwoorden.
Ik ben erg benieuwd naar wat er besproken wordt vandaag.
quote:Op maandag 28 april 2008 21:20 schreef IHVK het volgende:
Ik zou toch de foto's uit het fotoboek verwijderen als ik jou was.![]()
Lijkt me echt niet fijn als later een paar klasgenoten deze reeks terugvinden.
Minsschien bedoelde IHVK eventuele klasgenoten van je zoon?quote:Op maandag 28 april 2008 21:27 schreef candygirl het volgende:
[..]
Een goede die mij op de foto's herkent
maar dit is ook beetje on topic om hier verder over te gaan
ja idd dat gevoel heb ik nu ook.quote:Op donderdag 5 juni 2008 19:19 schreef Xennia het volgende:
Ah, eindelijk spijkers met koppen.
Hij vergeet daar zijn medicatie in te nemen? Heeft hij die in eigen beheer dan?
Sinds dit topic in r&p en niet meer in oud staat, vind ik sommige reacties echt vervelender, of zelfs onzinniger worden
thanks, het doet me nog steeds goed om het te horenquote:Op donderdag 5 juni 2008 20:58 schreef Moonah het volgende:
Nou Candygirl, net wat Xen zegt, eindelijk spijkers met koppen.
Je bent een doorzetter!Goed gedaan!
Maar ja, voor je kind doe je alles en als het moet nog meer he?![]()
Goed nieuws!quote:Op donderdag 5 juni 2008 18:39 schreef candygirl het volgende:
nou net gebeld
er is heel wat uitgekomen, igg veel opties
hij krijgt een uitgebreid aanvullend onderzoek naar leerstoornissen
dit gebeurd in een speciale poli van een ziekenhuis
de psychiater gaat nogmaals overleggen met de neuroloog
ook voor zijn leerachterstand en speciefiek rekenen en bijzonder slecht handschrift
hij krijgt andere medicatie, hoe die preceis heten weet ik niet
het word zelden bij kinderen gebruikt en staat ook niet daarvoor geregistreerd
maar dat is ook alleen prozac
het geeft iets extra's
volgende week starten ermee en dan krijg ik ook nog meer uitleg
misschien ritalin hierbij gaan gebruiken, voor zijn slechte concentratie.
gespreks therapie opstarten met een psychotherapeut
hier word ook nogmaals gekeken naar zijn ontwikkeling ,voor de depressie en hoe hij tijdens scheiding en overlijden opa enz heeft gerageerd
ook om zijn rol binnen het gezin te bepalen
na gelang daarvan misschien gezins therapie
dit alles willen ze een maand of 4/5 de tijd geven
dan moet er echt een grote verbetering zijn
nee dat is ook het rare eraanquote:Op dinsdag 10 juni 2008 22:45 schreef Xennia het volgende:
Heeft school niet zelf met jou of de groep gebeld dan, dat hij een time-out heeft?
Zout eens op...quote:Op donderdag 12 juni 2008 22:41 schreef Ascension het volgende:
Candygirl je helpt je kind echt de verdoemenis in als je zo doorgaat echt waar, systeem therapie, prozak je bent niet echt gezond met je kind bezig als ik het zo lees. je motiveert en dwingt hem om prozak in te nemen sorry maar dat is echt ziek volgens mij heb je geen idee waar je mee bezig bent je loopt hem te vergiftigen zo. Serious je ziet de gevaren niet van die drugs. ook merk ik dat je teveel onrealistische vertrouwen heb in de Psychiaters en de behandelingsmethodes geloof me die helpen je kind niet maar vernietigen hem juist. en ik denk niet dat je kind dood wil omdat wij stervelingen van nature een soort van angst tegenover het onbekende en onverklaarbare hebben. we weten niet hoe de dood eruitziet dus is het niet echt mogelijk dat we doodwensen hebben aangezien we nog het nog nooit ervaart hebben. een arm kind in Afrika heeft ook geen behoefte aan een IPOD ofzo omdat ie dat nog nooit gezien heeft. maar wat wel mogelijk is, is de behoefte om een beter leven te leiden inplaats van heel je leven te lijden. en hoe je dat voor elkaar krijgt zul je toch echt alleen met je kind moeten uitvinden want geloof me je hebt niemand nodig vind de moed in jezelf en neem rust als dat nodig is natuurlijk.
Ps: het is al eerder gepost maar toch denk ik dat het belangrijk is dat je het ziet en niet je ogen voor de waarheid sluit ik heb het over deze reportage: http://video.google.nl/videoplay?docid=-3609599239524875493
The Truth
ja dit heb ik ook zo voorgelegd en de ouderbegeleiderquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:04 schreef Xennia het volgende:
Hm, kan me voorstellen dat je niet echt een bevredigend gevoel aan het gesprek hebt over gehouden.
Opvallend dat jij zegt dat K. bij jou nog kind kan zijn en zich kwetsbaar op kan stellen, terwijl ik van de ouderbegeleider juist het gevoel krijg dat zij dit negatief uitlegt, in die zin dat jij zijn hulpeloosheid in stand zou houden.
Wow, dat vind ik echt ontzettend dapper. Dat je niet in de verdediging schiet, je ego wilt redden, maar bereid bent jezelf in twijfel te trekken en te lerenquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:02 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja dit heb ik ook zo voorgelegd en de ouderbegeleider
daarop zei zij, dat is misschien iets waar jullie allebei aan kunnen werken in de systeem therapie
dat K niet zo aan jou hangt, want idd zij geeft mij ook singnalen af dat ik het bij K aanmoedig
als voorbeeld zoals gister dingen voor hem opnemen
maar ik denk dat als therapie start met gezin enz dat ik het beter kan uitleggen of de therapeut het anders kan uitleggen en dat we er idd iets mee kunnen doen
ik sta open voor hoe ik iets kan veranderen ten gunste van hem dus dat ook mocht er een echte reden voor zijn
ja dat doe ik ook wel,word alleen moedeloos dat het voor mijn gevoel steeds duidelijker word maar hun het niet echt zienquote:Op donderdag 12 juni 2008 21:06 schreef Moonah het volgende:
Candy, vergeet niet dat 'ze' aan het zoeken zijn he, wat het beste zal zijn. Het is erg jammer dat het zo lang duurt, en daardoor is het ook begrijpelijk dat je er een beetje moedeloos van wordt. Maar je doet het goed! Jij weet het beste wat er in K omgaat, dus is het prima dat jij ze dat vertelt. Dat het een aandachtspunt gaat worden in een therapie lijkt me heel goed. Want ja, hij zal het immers zelf moeten leren, maar dat weet jij ook wel. Vooralsnog zijn jullie nog steeds eea in kaart aan het brengen en ik kan me heel goed voorstellen dat jij dan alles wat je over K weet wil vertellen.
Ook erg jammer, maar wederom begrijpelijk, dat K wat lauwtjes reageert op het evt naar huis 'mogen'. Maar ja, dat is ook al een aantal malen onduidelijk geweest. Dus ergens ook wel logisch dat hij er mss niet zo in gelooft.
Lastig dat K's vader zo niet-meewerkt zeg. Dat is voor K zelf toch ook verwarrend lijkt me.
Je staat er wat dat betreft ook idd wel helemaal alleen voor.
Maar: Hou de moed erin hoor! Dikke kus!
dankjequote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:05 schreef Xennia het volgende:
[..]
Wow, dat vind ik echt ontzettend dapper. Dat je niet in de verdediging schiet, je ego wilt redden, maar bereid bent jezelf in twijfel te trekken en te leren
Heb je dit eigenlijk ook met je andere zoon?quote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:13 schreef candygirl het volgende:
[..]
dankje
maar ik meen het ook
ik denk ook dat de hechte band die K en ik hebben zowel zijn positieve (hij vertrouwd me ) maar ook zijn negatieve ( teveel op mij vertrouwen en daarvan teveel gebruik maken , en ik ga hier ook dan waarschijnlijk teveel in mee) kanten heeft
en daar wil ik zeker aan werken ,om dit in een goed evenwicht te brengen
nee, toevallig had ik net met mijn partner eroverquote:Op vrijdag 13 juni 2008 00:14 schreef Xennia het volgende:
[..]
Heb je dit eigenlijk ook met je andere zoon?
Super!quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:37 schreef candygirl het volgende:
ben zo trots op hem dat hij zich erover heen heeft proberen te zetten gezet![]()
quote:Op zaterdag 14 juni 2008 12:37 schreef candygirl het volgende:
K heeft gister zonder roesje bloed laten prikken![]()
![]()
de leiding zei gistermorgen tegen hem dat hij nuchter moest blijven en hj was toen wel boos en verward.
Maar is toch mee gegaan en ze hebben het heel goed opgepakt daar
En K had toen zoiets van ach nu zit ik hier en moet hem maar
en het ging goed, hij zou het nu gewoon weer doen
ben zo trots op hem dat hij zich erover heen heeft proberen te zetten![]()
Wat irritant zeg als je zo wordt tegen gewerkt door je ex. Genant ook lijkt me, als alle partijen zo veel moeite doen voor een afspraak en hij komt het niet na.quote:Op maandag 23 juni 2008 15:37 schreef candygirl het volgende:
hij is niet op komen dagen
was het vergeten,
extra afspraak omgezet, ik mijn afspraken omgezet, want eigenlijk hoefde ik niet te komen ,maar ze vonden het fijner als ik erbij was om onduidelijkheid te voorkomen komt hij niet!!!!!!!!!!!!!!!!
dit is al de derde keer
heb heel even zelf met psychiater gesproken, deze week word opnieuw bloed geprikt en met die uitslag word dan beslist welke medicatie
als de vader van K het goed keurd!!!!!
Jullie zijn in ieder geval niet voor niets gescheidenquote:Op maandag 23 juni 2008 16:07 schreef candygirl het volgende:
ja we hebben samen de voogdij
maar idd het is ook gewoon genant, dieman maakt extra tijd omdat de vader niet anders kan en dan zit ik daar alleen
en had hem al paar keer herrinerd eraan terwijl niet echt mijn taak is maar goed.
maar dit is ook wat de ouderbegeider in het laatste gesprek tegen hem zei, dat ik en hun nog zoveel moeite kunnen doen maar als hij niet meewerkt dat het dan voor niks is
quote:Op maandag 23 juni 2008 16:12 schreef Xennia het volgende:
[..]
Jullie zijn in ieder geval niet voor niets gescheiden
ik twijfel zo, de straf wat hij gekregen heeft is nu ik gehoord heb even zwaar als van het kind dat toegegeven heeft dat zr alcohol heeft gehadquote:Op woensdag 25 juni 2008 23:57 schreef Xennia het volgende:
Ik snap je zorg om al die verleidingen, zoals al eerder gezegd zal hij verslavingsgevoeliger zijn dan andere kinderen. Je kunt hem echter niet in een gouden kooitje stoppen. Veel meer dan hem voorlichten erover kun je imo niet doen.
Ik zou hem wel dringend adviseren zelf open kaart te spelen bij de groepsleiding en de consequenties van zijn gedrag te aanvaarden.
Eerlijkheid.quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:31 schreef candygirl het volgende:
[..]
ik twijfel zo, de straf wat hij gekregen heeft is nu ik gehoord heb even zwaar als van het kind dat toegegeven heeft dat zr alcohol heeft gehad
dus hij zal waarschijnlijk niet meer straf krijgen maar dus twijfel ik nu wel aan de meerwaarde ervan
maar wie weet wellicht tegen de ouderbegeider, zij heeft heel lang met hem gepraat
wat zijn volgende jouw de meerwaarden?
daar zit wat in,toen ik het daar vanmiddag ook met hem over had zegt hij, ja maar dan veraad ik de andere kinderen ook, want zonder hun had ik alcohol niet gekregen en dan krijgen hun nog meer srtaf en zijn ze boos op mijquote:Op donderdag 26 juni 2008 00:41 schreef Xennia het volgende:
[..]
Eerlijkheid.
En ik vind niet dat jij het moet vertellen, maar K. zelf, uit eigen beweging
mja je hebt er zelf voor gekozen om je eigen profiel incl herkenbare foto's te gebruiken...het is heel gemakkelijk natuurlijk dat er ergens n bekende is die meeleest en dat kan dan iemand van de leiding zijn..quote:Op woensdag 25 juni 2008 19:53 schreef candygirl het volgende:
[..]
Ik heb ook zo'n idee dat er vanuit een leiding word meegelezen op dit forum.
Ze maakt af en toe een opmerking waarvan ik denk he dat kun je eigenlijk niet zo weten
Het is ook wel heel makkelijk te vinden.
Maar ben er niet zo blij mee dan, dit is al heel persoonlijk, en gaat echt van mijn gevoel uit en zou niet willen dat iets verkeerd word opgepikt.
Ik ben echt tevreden met hoe het eraan toe gaat daar, maar qua gevoel wil je gewoon zoveel meer
al weet ik dat het ook onrealistisch
dat is ook zo, maar ik heb geen herkenbare foto's erinquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:36 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
mja je hebt er zelf voor gekozen om je eigen profiel incl herkenbare foto's te gebruiken...het is heel gemakkelijk natuurlijk dat er ergens n bekende is die meeleest en dat kan dan iemand van de leiding zijn..
Hij kan toch gewoon zeggen dat hij niet eerlijk is geweest en wel heeft gedronken zonder de anderen erbij te lappen, of mis ik iets?quote:Op donderdag 26 juni 2008 00:50 schreef candygirl het volgende:
[..]
daar zit wat in,toen ik het daar vanmiddag ook met hem over had zegt hij, ja maar dan veraad ik de andere kinderen ook, want zonder hun had ik alcohol niet gekregen en dan krijgen hun nog meer srtaf en zijn ze boos op mij
pfffffff dit klopt ook wel, ben ook al blij dat hij eerlijk is tegen mij nu,maar dit moet hij natuurlijk ook daar zijn
Sorry, maar ik denk niet dat het aan een foto kan liggen. Het verhaal van K kan heel herkenbaar zijn voor iemand die hem en candygirl IRL kent. (ik begrijp dat gezeur over die foto elke keer nietquote:Op donderdag 26 juni 2008 19:36 schreef scrub_nurse het volgende:
[..]
mja je hebt er zelf voor gekozen om je eigen profiel incl herkenbare foto's te gebruiken...het is heel gemakkelijk natuurlijk dat er ergens n bekende is die meeleest en dat kan dan iemand van de leiding zijn..
ja ik vind dit ook zo ,vertelde alleem wat hij zeiquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:21 schreef Xennia het volgende:
[..]
Hij kan toch gewoon zeggen dat hij niet eerlijk is geweest en wel heeft gedronken zonder de anderen erbij te lappen, of mis ik iets?
ik vind het ook echt geen probleem hoor, het viel me gewoon opquote:Op donderdag 26 juni 2008 23:45 schreef Poeke het volgende:
[..]
Sorry, maar ik denk niet dat het aan een foto kan liggen. Het verhaal van K kan heel herkenbaar zijn voor iemand die hem en candygirl IRL kent. (ik begrijp dat gezeur over die foto elke keer niet)
@ Candy
Misschien is het wel goed als er iemand meeleest van de leiding; het zijn immers mensen die samen met jou bezig zijn om K te helpen. Ook is het voor veel mensen (ik denk ook voor jou) makkelijker om op schrift (schrijven of typen e.d.) dingen op een rijtje te zetten zoals je zo goed doet hier. Ik denk dat iemand van de leiding hier veel meer kan lezen hoe je je voelt en hoe je over dingen denkt dan als je je eventjes een gesprek hebt.
my 2 cents (nee, ik ben geen leiding)
Ja, idd. Het zou wel prettig zijn (zo niet van essentieel belang) als vader er ook bij wordt betrokken. Mits hij er voor openstaat natuurlijk.quote:Op maandag 30 juni 2008 20:22 schreef Xennia het volgende:
Wie worden er betrokken bij de systeemtherapie?
lekker makkelijk gezegd. Heeft hij een andere oplossing dan?quote:Op maandag 30 juni 2008 21:51 schreef candygirl het volgende:
ik doe niet meer mee aan die onzin, ik heb mijn eigen gedachte erover, en K is doodongelukkig daar en hij moet daar weg
en hij zou donderdag misschien komen maar dat was de laatste keer
ja hij bedoelt idd bij mijquote:Op maandag 30 juni 2008 23:53 schreef Xennia het volgende:
Ik neem aan dat je ex met ''naar huis'' jouw huis bedoelt? Ook dat is lekker makkelijk voor hem.
Die overprikkeling en onvermogen oorzaak-gevolg relaties te leggen tussen zijn gedrag en de consequenties kunnen op zo veel duiden. Niet enkel op ADHD. Ik hoop dat er uit dat onderzoek wat concreets gaat komen.
Ik snap je twijfel, maar niemand kan je op voorhand garanties geven dat het ontslag goed is. Als het fout gaat thuis kan er alsnog tot een opname besloten worden.
Ik neem aan dat jij op intake gaat komen met K,, allerlei vragen krijgt over zijn ontwikkeling en de problemen, vragenlijsten moet invullen en dat ze de rapportage van de woongroep hebben opgevraagd en dat ze van daaruit gaan kijken naar mogelijke werkhypotheses. Maar het kan geen kwaad hier nog eens naar te vragen, ik weet niet of er al een specifiek onderzoek is aangevraagd (al lijkt alleen onderzoek naar een leerstoornis mij niet afdoende, aangezien er vanuit verschillende hoeken onduidelijkheid was over zijn diagnose. Zo heb ik je al eens de term mogelijke hechtingsstoornis horen noemen, depressie, angststoornis, sociale angst, autistiforme kenmerken en adhd)quote:Op maandag 30 juni 2008 23:56 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja hij bedoelt idd bij mij
ik weet eigenlijk niet of ze daar ook gericht naar gaan kijken naar zo'n stoornissen alleen leer stoornis
of komt dit er dan ook bij kijken? misschiien weet jij dat?zal het morgen ook vragen
nee die was er vandaag nietquote:Op maandag 7 juli 2008 18:53 schreef Xennia het volgende:
He bah candy, wat een nare strijd wordt het zo. Heb je het al met de ouderbegeleider besproken?
maar je ex is nog steeds niet komen opdagen op een afspraak met de psychiater om hem voor te lichten over de medicatie? Hij kan toch op zijn minst luisteren en dan pas tot een oordeel komenquote:Op maandag 7 juli 2008 19:22 schreef candygirl het volgende:
[..]
nee die was er vandaag niet
darom had ik ook naar groepsleiding gebeld
op dit moment is de situatie rustig
Hoop gewoon dat hij morgen gaat zonder al teveel problemen, en de medicatie, tsja daar zal ik het idd met de ouderbegeleider over moeten praten
donderdag is er een afspraak maar die ging dus over afbouwen en nieuwe medicatie
maar weet niet of dat nu nog van toepassing is
dat vind ik ookquote:Op maandag 7 juli 2008 19:27 schreef Xennia het volgende:
[..]
maar je ex is nog steeds niet komen opdagen op een afspraak met de psychiater om hem voor te lichten over de medicatie? Hij kan toch op zijn minst luisteren en dan pas tot een oordeel komen
Volgens mij moeten jullie allebei achter medicatie staan. Staat hij er niet achter en bedreigt het K'\s ontwikkeling dan kan er een zorgmelding gedaan worden.quote:Op maandag 7 juli 2008 19:45 schreef candygirl het volgende:
[..]
dat vind ik ook
en nee hij is niet meer gekomen ,ook niet naar het laatste gesprek met ouderbegeleider
ik vind ook dat hij eens na het verhaal van de psychiater kan luisteren maar bij hem is het zwart of wit
en hij is tegen medicatie
Ik weet nu ook niet of het gewoon toch kan, zonder zijn toestemming
of hij dan niet eerst op zijn minst een weigering moet melden
de ouderbegeleider zei dat officiceel alles aangevraagd moet worden opnieuw, therapie, medicatie enz
maar dat het vaak zo niet gaat
maar ik denk dat hij K zo omgepraat heeft dat K het ook gaat weigeren
Vooral omdat K zelfs merkt dat het nu niks doet igg
maar ja ze hadden ook wel eerder met andere medicatie mogen komen dus ik snap wel K zijn wantrouwen
tsja echt iets voor mijquote:Op maandag 7 juli 2008 19:58 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik wilde het je al vaker zeggen maar je gebruikt ''igg'' consequent verkeerd. Igg betekent in geen geval. Je bedoelt iig, in ieder geval
ja hoop dat hij dit ook echt doetquote:Op vrijdag 11 juli 2008 19:34 schreef Xennia het volgende:
Ah fijn, eindelijk diagnostisch onderzoek. Fijn ook dat vader instemt met medicijnen voorlopig, nu maar hopen dat hij het niet alsnog saboteert tijdens de vakantie. Waar gaan ze heen?
testen naar woordkennis, visueel geheugen door bijvoorbeeld een complexee figuur na te tekenen en even later nogmaals uit het hoofd, het toebedelen van cijfers aan bepaalde codes, misschien wat dingen op de computer. Kinderen ervaren het over het algemeen als best leuk om te doen, het is wel inspannend.quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:31 schreef candygirl het volgende:
[..]
ja hoop dat hij dit ook echt doet
maar we hebben met K afgesproken dat wij de verantwoordelijk bij zijn vader leggen en niet bij hem
Dus dat hij zich ook niet bezwaard hoeft te voelen als zijn vader alsnog zegt het hoeft niet
dat luchte hem echt wel op
We hebben alleen gevraagd om erna heel eerlijk te zijn hoevaak hij het heeft ingenomen
en dat zou hij doen
ze gaan naar Malta........... dit kreeg ik deze week pas te horen
toen was er meteen al geboekt enz, ga me ook maar niet te druk erom maken
Weet jij wat zo'n diagnostisch onderzoek eigenlijk inhoud
ik bedoel op wat voor manier ze het gaan onderzoeken?
ik dacht dat het gebeurde met testen wat hij ook op school krijgt voor onderzoek maar dan uitgebreider
Heb het ook niet meer kunnen vragen aan psychiater
deze week moet hij bijvoorbeeld ook gewoon naar de neuroloog in het ziekenhuis in de buurt waar we eerder waren
voor die cyste enz
maar nu dus naar het AZM in maastricht maar ook op de neurologie
Ik neem aan dat ze aan een medicijnenpaspoort denken?quote:Op vrijdag 11 juli 2008 21:31 schreef candygirl het volgende:
ze gaan naar Malta...........
ja thanks, dit zeiden ze me ook al in apotheekquote:Op zaterdag 12 juli 2008 01:12 schreef svann het volgende:
[..]
Ik neem aan dat ze aan een medicijnenpaspoort denken?
hoiquote:Op zondag 13 juli 2008 19:09 schreef Moonah het volgende:
En ja hoor, daar is weer een positief bericht!![]()
Fijn te horen Candy. En wat heerlijk dat hij je lekker knuffelt!
En met haptotherapie heb ik zelf ook erg goede ervaringen. Gaat deze therapie in samenspraak met de kliniek?
Knap van K dat hij bij het ongelukje niet in paniek raakte!
hoiquote:Op vrijdag 1 augustus 2008 15:12 schreef Xennia het volgende:
oh wat goed, die G's zullen hem veel inzicht geven. En rots en water is toch gewoon een weerbaarheidstraining? Waarin je leert niet altijd als een rots conflicten te hanteren, maar dat soms water ook verstandig is en je weg kunt lopen? Ik heb zo'n training ook een keer mee gedraaid en toen moesten we ook een houtje doormidden slaan. Super stoer vond ik dat
haha, heb helaas geen geld om op vakantie te gaan, maar heb met mijn partner al veel leuke dingen zo gedaanquote:
hoi ja zal ook wel normale reactie zijnquote:Op zondag 10 augustus 2008 20:15 schreef Moonah het volgende:
Goed te lezen dat jullie allebei een relaxte vakantie hebben gehad Candy.
Jammer dat K zich nu druk maakt over het aankomende jaar, maar op zich is dat nu ook weer niet zo héél vreemd, dat doen wel meer kinderen.
Heeft hij trouwens zonder problemen met je ex zijn medicatie kunnen innemen?
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 17:36 schreef candygirl het volgende:
Hoi,
Het gaat echt heel goed met K![]()
Zijn stemming blijft goed! zijn hele uitstraling is weer vrolijk, een ontspannen gelaats indruk
Deze week naar de nieuwe school gegaan en dat ging ook goed
de kinderen waren volgens zijn zeggen erg druk, maarja zo heeft iedereen wel wat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |