ja het lijkt echt dat de prozac nu zijn werking doetquote:Op woensdag 3 september 2008 20:45 schreef Moonah het volgende:
Oh lieve Candygirl, wat heerlijk dat het nu zo veel beter gaat met K. dat ljikt dan toch wel het effect te zijn van de hogere dosis Prozac, of zie ik dat verkeerd?
En wat leuk dat hij een hond krijgt. Mijn zus heeft vroeger heel veel steun aan onze hond gehad. Ze heeft me later verteld dat hij haar echt door moeilijke perioden heeft heengesleept. Maar ook zoals je schrijft voor zijn verantwoordelijkheidsgevoel, beweging en afleiding is het goed natuurlijk.
Fijn hoor!
gedaanquote:Op woensdag 3 september 2008 20:55 schreef Moonah het volgende:
PM je me even een adres waar ik er nog eentje naar kan sturen. Ben al een tijdje aan het denken dat ik hem succes wil wensen met deze nieuwe stap.
we of K heeft heel veel kaartjes gekregen en ben er ook echt blij omquote:Op woensdag 3 september 2008 23:47 schreef BlueMage het volgende:
Ik heb 'm ook nog 'n keer 'n kaartje gestuurd.Ik ben blij dat 't allemaal beter gaat, mag ook wel 'ns een keer, toch?
M.
Had K vanmiddag verteld erover, dat word echt nog wat.quote:Op maandag 8 september 2008 21:29 schreef Moonah het volgende:
Oeh, dat is wel schrikken van die ene cyste zeg!![]()
Ik kan me voorstellen dat je je boos voelt, wéér iets aan de hand dat 'over het hoofd is gezien'. Maar wat knap dat je zelf al zegt dat er wellicht een reden voor is.
En idd balen dat er nu pas gedacht wordt aan dyslexie. Dat is een stoornis die (zeker als het niet onderkend is...) zo veel frustraties en misverstanden kan opleveren.
Jawel, maar het bloedprikken heeft hij ook overwonnen.quote:Op woensdag 10 september 2008 00:23 schreef candygirl het volgende:
ja ik weet dat de vorige bloed brikken heel goed ging, maar dit is infuus prikken en dat is toch anders
maar over morgen maak ik me ook geen zorgen
hoiquote:Op donderdag 11 september 2008 17:28 schreef Moonah het volgende:
Oeps! Ik heb juist gisteren een kaart verstuurd waarop ik iets zeg over het infuus.![]()
Ik dacht dat hij dat al wist.
Maar wat goed van je Candygirl dat je zo hebt doorgezet over het roesje!
Moeilijk hè, lezen voor je reageertquote:Op donderdag 11 september 2008 18:06 schreef Xebrozius het volgende:
Waar moet je als 12 jarig kind in godsnaam depressief over zijn??
Het feit dat je staartdelingen moet doen? Dat je maar tot 21u buiten kunt spelen? Dat je geen huiswerk hebt? Dat je nog niet begrijpt hoe de wereld in elkaar steekt?
Is dit niet een gevalletje ouderlijke projectie vraag ik me dan af.
Ik heb heel veel gelezen maar heb weinig inhoud gezien, noch argumenten. Het is een groot dagboek geschreven door een moeder met een aandachttekort lijkt het wel.quote:Op donderdag 11 september 2008 18:52 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Moeilijk hè, lezen voor je reageert
Jóh, zou het, had je verwacht dat de hulpverleners en het kind zelf ook nog komen posten?quote:Op donderdag 11 september 2008 19:31 schreef Xebrozius het volgende:
[..]
Ik heb heel veel gelezen maar heb weinig inhoud gezien, noch argumenten. Het is een groot dagboek geschreven door een moeder met een aandachttekort lijkt het wel.
thanksquote:Op donderdag 11 september 2008 19:42 schreef _Ophelia_ het volgende:
[..]
Jóh, zou het, had je verwacht dat de hulpverleners en het kind zelf ook nog komen posten?
Voor de rest kun je iedereen hier wel in twijfel trekken. En geloof me voor een kind daadwerkelijk een plek krijgt voor groepsbehandeling is er meer aan de hand dan een incompetente ouder. Wanneer de ouders incompetent zijn wordt een kind namelijk "gewoon" uit huis geplaatst, dat is een stuk goedkoper...
quote:Op vrijdag 19 september 2008 15:04 schreef _Ophelia_ het volgende:
Is hij nog wel met een roesje geprikt?
Verder:
Nah, een infuus is natuurlijk ook enger dan "erin-eruit", het lijkt mij ook niet echt een aangenaam idee.quote:Op vrijdag 19 september 2008 16:22 schreef candygirl het volgende:
[..]
nee dit is nu de tweede keer zonder roesje
de vorige keer is het ja spontaan zo goed gegaan! en nu was de angst er niet meer zo
mocht hij voor de contrast vloeistof van scan infuus krijgen dan zal hij wel een roesje krijgen
dit gaat hem nog net weer een stapje te ver met naalden
Succes morgenquote:Op woensdag 24 september 2008 16:18 schreef candygirl het volgende:
Haai,
de twee middagen extra school komen nog niet erbij.
Het ging en gaat nog steeds goed,maar je merkt nu er een vervangende juffrouw er is het weer een stuk moeilijker gaat.
Dit zal eerst een werk doel moeten worden, om ook met vervangende leer krachten en mensen waar je geen band mee hebt toch te luisteren en je aan te passen naar zijn of haar wensen.
Morgen dat oog onderzoek in het ziekenhuis.
13 oktober de scan en de 20 ste de uitslag
Hoi,quote:Op woensdag 15 oktober 2008 13:10 schreef Moonah het volgende:
Hoe gaat het inmiddels met jullie? Herfstvakantie? Ander ritme? Hopelijk blijft het bergopwaarts gaan!
Je hoeft het niet te lezen...quote:
wat een lieve reactie! en ja het is misschien dagboekachtig, maar een dagboek had me niet de steun kunnen geven zoals de meiden hier gedaan hebben.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 14:12 schreef Dipkip het volgende:
Candygirl, ik post eigenlijk nooit in deze serie topics maar lees wel trouw. Ik wilde even zeggen dat ik het dagboek-achtige juist fijn vind. Het geeft een inzicht in hoe hulpverlening wordt ervaren door kind en gezin die je vanuit je studieboeken niet krijgt. Dus volgens mij helpt zo'n topic niet alleen andere ouders, maar ook mensen zoals ik die ook kinderen met zulke problematiek gaan helpen. Ik vind het bewonderenswaardig hoe je voor je kind vecht en vol blijft houden ondanks alles waar je tegenaan loopt, en ik hoop dat het steeds beter zal gaan. Ik ben erg benieuwd hoe jullie de systeemtherapie gaan ervaren.
Ik werk zelf met kwetsbare kinderen, zoals je weet, en ik let erop dat wanneer ik kritiek geef ik altijd eerst begin met iets positiefs en ook weer eindig met iets positiefs. Als je negatief begint, blijft namelijk vaak dat gevoel hangen en sluiten ze zich af voor het verdere gesprek.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 13:51 schreef candygirl het volgende:
haai,
nee dat niet alles zo vlug kan gaan vind ik ook, het heeft zijn tijd nodig.
Achteraf zeiden ze ook dat ze wel verbetering zagen maar hij moet leren dit vast te houden en nog sterker in zijn schoenen te staan.
En daar hebben ze dan ook wel gelijk in.
ja dat klopt precies, en normaal doen ze dat ook ,maar ze heeft schijnbaar een andere aanpakquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 00:50 schreef Xennia het volgende:
[..]
Ik werk zelf met kwetsbare kinderen, zoals je weet, en ik let erop dat wanneer ik kritiek geef ik altijd eerst begin met iets positiefs en ook weer eindig met iets positiefs. Als je negatief begint, blijft namelijk vaak dat gevoel hangen en sluiten ze zich af voor het verdere gesprek.
aangezien je eerdere post in dit topic reageer ik hier maar niet serieus opquote:Op vrijdag 17 oktober 2008 08:40 schreef eriksd het volgende:
Denk je dat jullie ooit uit het zorgcircuit komen?
Psst, een dagboek behoort geen kritische noten te bevatten...quote:Op zaterdag 18 oktober 2008 09:39 schreef eriksd het volgende:
Lijkt mij een serieuze vraag. Als iemand op die leeftijd al zo gewend is aan alle mogelijke vormen van zorg, kan je er toch vraagtekens bijzetten of dat ooit veranderd.
En die eerdere post raakte kennelijk ook een gevoelig punt.
Concluderend; als men geen ja en amen zegt wordt men genegeerd.
haha ik kwam er niet meer op, en wilde het nog nakijken maar niet meer gedaan hahaquote:Op maandag 3 november 2008 16:41 schreef scrub_nurse het volgende:
endocriem = endocrinoloog![]()
heel veel succes iig
Ik denk het wel. Onder invloed van hormonen, of het gebrek daaraan worden je gedrag en emoties toch gestuurd lijkt me.quote:Op maandag 3 november 2008 20:52 schreef Moonah het volgende:
Oeh, daar zou ik ook niet zo maar gerust op zijn Candy. Wat spannend zeg.
Waarom duurt het nog een paar maanden voor er een vervolgscan gemaakt kan worden?
Ik ben zo benieuwd, zouden K's negatieve buien wellicht ook veroorzaakt kunnen worden door die cyste? is daarover gesproken?
Hoi,quote:Op dinsdag 4 november 2008 21:11 schreef Moonah het volgende:
Candy, ik vind het heel logisch dat je nu extra ongerust bent als hij met hoofdpijn naar bed gaat. Dat zou ik ook zijn hoor.
Beterschap voor K en sterkte jij, in deze spannende tijd.
quote:Wat is Prozac®
Prozac is een antidepressivum, geregistreerd voor de behandeling van depressieve episoden bij volwassenen van 18 jaar en ouder. De werkzame stof heet fluoxetine en zorgt ervoor dat u uw probleem weer aankunt. Prozac® is geen kalmeringsmiddel dat uw gevoelens dempt en suf maakt. Bovendien is Prozac® niet verslavend.
Misschien zou ook gewoon maar 'n paar mensen die zich met deze 'case' bezighouden al 'n groot deel van dit probleem oplossen? Dat houdt het ook voor K overzichtelijk want ik kan me voorstellen dat die door al die bomen het bos ook niet meer ziet..quote:Op woensdag 19 november 2008 22:24 schreef Dipkip het volgende:
Naar om te horen van die cyste en dat er nog steeds geen goede coordinatie isje hebt met zoveel mensen en instanties te maken, dat het juist bij jou zoveel zou kunnen schelen als iemand dat op zich nam. Ik vraag me af of er geen mogelijkheden voor zijn, bijv. door het vanuit jou aan te vragen (als euh, mantelzorger heet dat toch?) in plaats van vanuit hem. Ik weet er helaas zelf niets over maar ik vind dat het er zou moeten zijn, je hebt er zowat een baan bij met al die afspraken en uitspraken bijhouden en die tijd en energie steek je vast liever in K.
Dat kan niet. Een psychiater, een systeemtherapeut, een ouderbegeleider het zijn allemaal mensen met hun eigen opleiding, vakgebied en expertisequote:Op donderdag 20 november 2008 11:17 schreef BlueMage het volgende:
Misschien zou ook gewoon maar 'n paar mensen die zich met deze 'case' bezighouden al 'n groot deel van dit probleem oplossen?
Dat heeft niet alleen met concentratie te maken, maar ook met het vermogen tot plannen en je korte termijn geheugen. Hoeft daarmee niet perse ADHD te zijn, kan ook verklaard worden door een laag performaal IQ, geheugenstoornissen, autisme of NLDquote:Op donderdag 20 november 2008 14:47 schreef candygirl het volgende:
Ik heb gister in het kort een gesprek met de mentor gehad over BTO, maar de rest zou toch volgende week opgepakt worden zei ze.
Ze merkten steeds meer dat K idd 1 op 1 een heel ander kind was. Dat hij waarschijnlijk overvraagd werd.
Een voorbeeld, K heeft er natuurlijk ook taken. Maar op het moment dat je K zegt dat een poets taak moet gaan doen, doet hij dit met de franse slag lijkt wel.
Ga je echter met K dit stap voor stap doornemen, zoals eerst afruimen,dan tafel afvegen ,aanrecht afvegen ,enz enz dan lukt het hem wel goed.
Hier ligt dan ook een heel stuk concentratie in.
Als ik hem thuis vraag, ga je je aankleden, en tanden poetsen en je tas pakken, vergeet hij bijvoorbeeld steeds iets.
Hij krigjt dit niet geregeld.
Op school gaat het ook zo,
Ze komen dat samen toch weer met het vermoeden dat K toch ADD heeft.
Maar dit zou dan ook moeten blijken of de ritalin voor op school aanslaat.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer echt begrijp allemaal.quote:Op donderdag 20 november 2008 19:30 schreef Xennia het volgende:
[..]
Dat heeft niet alleen met concentratie te maken, maar ook met het vermogen tot plannen en je korte termijn geheugen. Hoeft daarmee niet perse ADHD te zijn, kan ook verklaard worden door een laag performaal IQ, geheugenstoornissen, autisme of NLD
Logisch dat je het niet snapt, want ze zitten ook nog steeds in het onderzoeks-proces en ze weten het zelf ook (nog) niet. ADD is overigens hetzelfde als ADHD maar dan zonder hyperactiviteit. ADD is een aandachtstekortstoornis (onoplettendheidstype).quote:Op donderdag 20 november 2008 20:11 schreef candygirl het volgende:
[..]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook niet meer echt begrijp allemaal.
Eerst was er sprake van adhd toen weer niet nu add
zijn perfomaal IQ was normaal en ik geloof zijn verbaal IQ was hoger dan gemidideld.
Hij krijgt nu wel nog onderzoek op dyslexie,maar dat is pas over een paar maanden
thanks doet goed weer een opbeurende postquote:Op donderdag 20 november 2008 21:48 schreef Dupje het volgende:
Hoi Candy!
Ik heb een tijdje geleden je eerste en tweede topic meegelezen en af en toe gereageerd, maar ik heb het daarna denk ik erg druk gehad en ben je topics uit het oog verloren.
Ik heb dit topic weer bijgelezen, en ik vind het fijn om te lezen dat het een stuk beter gaat met K! Op de manier waarop je schrijft zie je al dat het een stuk beter gaat, mooi! Wel erg vervelend van die cystes, was die depressie en al dan niet genoeg? Denk ik dan.. Helaas is daar niet veel in te bepalen...
Fijn dat K het "gewone" leven, met school, de hond en een hobby weer op kan pakken, dat is zeker een goed teken.
Ik blijf je topic weer even volgen, en ik wens je veel succes! Ik weet niet of je het doet, maar denk ook genoeg aan jezelf!
Liefs
Aandachts tekort stoonis? hm dit staat wel het dossier van hemquote:Op donderdag 20 november 2008 23:40 schreef Xennia het volgende:
[..]
Logisch dat je het niet snapt, want ze zitten ook nog steeds in het onderzoeks-proces en ze weten het zelf ook (nog) niet. ADD is overigens hetzelfde als ADHD maar dan zonder hyperactiviteit. ADD is een aandachtstekortstoornis (onoplettendheidstype).
Nee, geen ervaring mee. Als je blijft twijfelen, kun je misschien een tweede arts raadplegen.quote:Op maandag 24 november 2008 23:08 schreef candygirl het volgende:
morgen gesprek over ritalin,
heb al veel gelezen op aandringen van hun,maar vind weinig over bijwerkingen met prozac en Ritalin,wel dat de stemming door wisselwerking weer omlaag kan gaan. En slapeloze nachten.......... dat is nu net wat ook heel goed ging
jullie nog tip,ervaringen met clienten waar ik wat aan zou kunnen hebben>
Ik ben geen medicijn-expert, ik weet alleen dat het met 3 van mijn clienten wel zo ging.quote:Op woensdag 26 november 2008 20:54 schreef candygirl het volgende:
haai,
Nee hij krijgt geen proef met Ritalin.
Is dit dan gebruikelijk?
Ik weet helemaal niets van Prozac, dus ik neem dat zondermeer van je aan.quote:Over gewichtstoename door de Prozac.......... ik dacht dat er alleen gewichtsverlies kon optreden
en ja voor de rest hou ik het nu ook maar gewoon op hormoonregulatie en toevalligheden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |