abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:34:50 #1
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_61146836

Vorige deel : K&W FAQ, Feedback en Slowchat topic deel 22 - De lente komt

Hee hallo ,
Welkom in Klussen en Wonen !

Hier kun je alle vragen stellen over alle klussen in en om het huis, witgoed, meubels, kleuren en andere interieurtrends. Laat zien wat je kan, stel je vragen, help een ander op weg of show je eigen woning,
of kamer !

Het topic waar je je verhuis-, klus- en woonplannen kunt delen met je Mede-Fok!ers!
Verhuis/Klus/Woon Voorpret en Kriebels topic Deel 19

Topic met opmerkelijke of bizarre foto's van funda en aanverwante websites
Opmerkelijke foto's van Funda #21

Hét centrale topic voor alle IKEA productinformatie, aanbiedingen, Zweden, nieuws enz... Ook zijn er meerdere medewerkers aanwezig die je graag verder helpen !
IKEA - Part XLI - Heb jij de gids al?

Overzicht van DE leukste woonwinkels in Nederland
K&W - De leukste woonwinkels in Nederland

Kalender met K&W gerelateerde beurs / evenementen in Nederland
K&W - Evenementenkalender

Je kan hier goed een beeld krijgen hoe de studentenkamer van een gemiddelde student qua inrichting uitziet.
Studentenkamers #10 : Klein jubileum, grote kamers!

Diensten
K&W is geen arbeidsbureau, en ook geen klussenbedrijf, het aanbieden van en/of vragen
om diensten zien we liever niet. De zgn. huiswerktopics (waarin je opdrachten voor school
voorlegt aan users) horen ook niet in K&W thuis.

Belangrijk om te weten
In K&W mag je voor iedere klus een eigen topic openen. Als je een probleem hebt,
leg dan goed uit wat er is en probeer wanneer mogelijk een foto van de situatie te plaatsen.

Lukt het plaatsen van een foto niet, kijk dan even hier.

Algemeen
De FAQ van FOK! en de policy zijn hier natuurlijk ook gewoon van toepassing.

Heb je een vraag, opmerking of gewoon een goed idee?
Plaats het in dit Feedback- & Slowchattopic. Ook als je het niet eens bent met
een slotje, een verplaatst topic of wat dan ook, kan je in dit topic terecht.

Zo kunnen we met zijn allen kijken of en hoe we een eventueel probleem op kunnen lossen.
Wil je het liever alleen met een modje regelen, dan kan je mail naar:

voor Vonk, zijn @fok moet nog gemaakt worden.

[ Bericht 7% gewijzigd door Vonkenboer op 26-08-2008 19:41:47 ]
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 19:42:21 #2
92034 crew  Vonkenboer
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:25:18 #3
65960 sanger
|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|-|
pi_61148404
Vraag je @fok eens aan Vonkie
Everything you want is on the other side of fear.
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een grote uitdaging.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 20:34:48 #4
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61148707
eeeeeeeeeeeen nieuwe!!

hoest Sanger, met de kleine?
pi_61151698
Ja hoi, een terugvindpost
  Moderator dinsdag 26 augustus 2008 @ 22:21:29 #6
92034 crew  Vonkenboer
pi_61152338
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:25 schreef sanger het volgende:
Vraag je @fok eens aan Vonkie
Die is al aangemaakt; ook al actief.
Maar ik heb nog geen tijd gevonden om het plaatje aan te passen
pi_61154572
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 22:21 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Die is al aangemaakt; ook al actief.
Maar ik heb nog geen tijd gevonden om het plaatje aan te passen
Je weet niet hoe het moet
  woensdag 27 augustus 2008 @ 09:57:22 #8
65960 sanger
pi_61159988
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 20:34 schreef becky27 het volgende:
eeeeeeeeeeeen nieuwe!!

hoest Sanger, met de kleine?
Met de kleine is alles goed

Hij heeft een tandje, probeert te wandelen (alleen evenwichtsgevoel mag wel iets beter) slaapt goed, eet goed, drinkt absurt veel en probeert te praten Papa en mamma zegt ie zelfs met enige regelmaat.

Volgens het consultatiebureau is hij zijn achterstand ingelopen en heeft hij op niet lichamelijk gebied zelfs een voorsprong op leeftijdsgenootjes.
pi_61160403
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:57 schreef sanger het volgende:

drinkt absurt veel
Heeft ie dat van zijn vader?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:19:39 #10
65960 sanger
pi_61160449
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:17 schreef Gurb het volgende:

[..]

Heeft ie dat van zijn vader?
Nee
pi_61160508
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:57 schreef sanger het volgende:

[..]

Hij heeft een tandje, probeert te wandelen (alleen evenwichtsgevoel mag wel iets beter) slaapt goed, eet goed, drinkt absurt veel en probeert te praten Papa en mamma zegt ie zelfs met enige regelmaat.

Volgens het consultatiebureau is hij zijn achterstand ingelopen en heeft hij op niet lichamelijk gebied zelfs een voorsprong op leeftijdsgenootjes.
Klinkt heel goed hoor! Tandjes, en al wat praten, leuk!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:27:41 #12
65960 sanger
pi_61160608
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:22 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Klinkt heel goed hoor! Tandjes, en al wat praten, leuk!
"t Wordt steeds leuker En het was al leuk

Hoe is het met de kleine Pino? Ook alles goed?
pi_61161020
Gaat prima! Alisa begint steeds meer te ontdekken, de poes wordt herkend en al wijzend aangesproken met 'Ta'. De kinderstoel wordt een achterstevoren stoel, want alles wat achter de stoel gebeurt is veel spannender. Rollen is een sport geworden, als ze op een kleed ligt dan rolt ze er zo vanaf. Kruipen begint te komen.

Kortom een gezonde ontwikkeling

Ze is wat klein voor haar gewicht, en wat licht voor haar leeftijd

Ik zal eerdaags eens een foto posten, of wacht, misschien heb ik wat bij me....
  woensdag 27 augustus 2008 @ 10:47:35 #14
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61161113
leuk leuk die trotse papa's!!
pi_61161355
zo...ik kom ook maar weer eens op fok kijken.
ik zie dat ik heel veel leuke topics heb gemist...ik ga snel eens bijlezen en kijken.
hier zijn de laatste tijd eigenlijk weinig klussen gedaan.
de platen die ik voor het plafond had gehaald heeft vriendje weggegeven aan een vriend die aan het verbouwen was en op zondag nog wat gips tekort kwam...en nieuwe halen is er nog niet van gekomen.
dus mn badkamer ziet er nog steeds niet uit.
de vakantie is nu wel bijna voorbij gelukkig....aaargh 9 hele weken hier in België!!! dus dan kan ik er wat makkelijker aan beginnen, en ik heb nu een auto(bus) zodat ik zelf ook wat makkelijker klusspulletjes kan gaan halen doordeweeks.
sowieso moet ik binnenkort aan het kamertje beneden gaan beginnen (waar we nu nog slapen) want ik ga daar een winkeltje maken, dus binnenkort weer een klusupdate (ok...ok heb ik vaker beloofd, maar deze is echt noodzakelijk)

ik ben blij dat alles goed gaat met de kleine babyfokkertjes.
en nu snel bijlezen.......
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:07:48 #16
65960 sanger
pi_61161487
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef Marsepein het volgende:
Gaat prima! Alisa begint steeds meer te ontdekken, de poes wordt herkend en al wijzend aangesproken met 'Ta'. De kinderstoel wordt een achterstevoren stoel, want alles wat achter de stoel gebeurt is veel spannender. Rollen is een sport geworden, als ze op een kleed ligt dan rolt ze er zo vanaf. Kruipen begint te komen.

Kortom een gezonde ontwikkeling

Ze is wat klein voor haar gewicht, en wat licht voor haar leeftijd

Klinkt goed
pi_61161864
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:43 schreef Marsepein het volgende:
Recenter heb ik helaas niet bij me, dit is bijna 4 maanden geleden, ze was toen ruim 3 maanden....

woensdag 27 augustus 2008 @ 13:21:04 #19
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61164354
marsepein, wat een liefie!!

truttebosje, hoe is het met je vader afgelopen?
pi_61166017
alles doet het weer hij is lekker thuis nu, de wonden zijn redelijk aan het helen.
van de week voor controle geweest, en zn defribilator dingetje heeft nog geen 1 x in hoeven grijpen, dus dat is goed. als dat volgende maand nog zo is mag hij weer autorijden (doet ie toch al stiekem) en hij heeft weer zin om over een tijdje aan het werk te gaan.
hij ziet er ook weer goed uit, weer een kleurtje op zn wangen en hij is weer redelijk actief en heeft energie om weer een beetje te hobbyen enzo.
dus helemaal goed.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:06:31 #21
65960 sanger
pi_61166764
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:33 schreef truttebosje het volgende:
alles doet het weer hij is lekker thuis nu, de wonden zijn redelijk aan het helen.
van de week voor controle geweest, en zn defribilator dingetje heeft nog geen 1 x in hoeven grijpen, dus dat is goed. als dat volgende maand nog zo is mag hij weer autorijden (doet ie toch al stiekem) en hij heeft weer zin om over een tijdje aan het werk te gaan.
hij ziet er ook weer goed uit, weer een kleurtje op zn wangen en hij is weer redelijk actief en heeft energie om weer een beetje te hobbyen enzo.
dus helemaal goed.
Goed nieuws
pi_61168437
Dat zijn leuke kluswonders : de baby's in K & W.

Ook fijn om te horen dat TB weer terug komt/is van klusvakantie.
Ik heb je gemist en wilde al eens naar jou en je vader vragen. Dat klinkt heel goed. Fijn !

Nou ja: hier hangen gordijnen at last.
De eerste editie bleek verkeerd geprint te zijn; dat bleek pas toen ze hier hingen.
Het viel mij wel op, alleen wist ik het niet zeker.
En toevallig een buurvrouw laten meekijken, terwijl ik al weer vergeten was dat zij jarenlang in een interieurwinkel heeft gewerkt. Toen was het helemaal duidelijk.
De verkoper van v+d was het er helemaal mee eens en ook zeer verontwaardigd.
Teruggenomen en excuses en hullie konden de hele produktie opnieuw en goed draaien.

En Auping deed al 2 x zijn best om de goede spullen af te leveren. Alleen lukte dat niet.
Eens kijken wat dat wordt ná hun vakantie en een brandbrief van hier.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:36:49 #23
159867 becky27
Ik gooi een balletje op
pi_61169168
goed nieuws TB, enne.. leuke website in je onderschrift!
pi_61171216
@ ann: wat vervelend dat het niet vanzelf mag gaan, maar wel fijn dat je nu in ieder geval je gordijnen hebt.
wat was er eigenlijk mis met de eerste print? op zn kop of een ander motief of....?

@becky : dank je, maareh.....kijken en dan geen leuk berichtje achterlaten in mn gastenboek?
pi_61184064
Moguh.

Tipje voor vandaag voor de DHZ-ers: http://www.ibood.com/site/nl/ibood.php

3 Tientjes....
pi_61209072
Ideeën voor inrichting? (foto's!)

Kan iemand dat soort bullshit deleten?
  Moderator vrijdag 29 augustus 2008 @ 18:39:12 #27
92034 crew  Vonkenboer
pi_61227030
Volgens mij is er niks mis met een topic waar mensen advies willen over een mogeljke inrichting
Ik heb wel al de bagger even verwijderd uit het topic, incl. een post van jou..

Onzin is een paar deuren verder
pi_61247255
In LIF heb je het topic Ik zoek een kledingstuk.

Is het wat om in K&W een topic te maken. Ik zoek een meubelstuk ofzo?
  Moderator zaterdag 30 augustus 2008 @ 18:44:19 #29
92034 crew  Vonkenboer
pi_61249446
Als je zelf opzoek bent naar plekken waar je een bepaald soort meubel kan vinden mag je daar gerust een topic over openen
pi_61251081
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 18:44 schreef Vonkenboer het volgende:
Als je zelf opzoek bent naar plekken waar je een bepaald soort meubel kan vinden mag je daar gerust een topic over openen
Maar krijg je dan niet een wildgroei aan topics? Is het niet makkelijk om dan een centraal ik zoek topic te openen. Net als in lif en muz?
  Moderator zondag 31 augustus 2008 @ 10:42:40 #31
92034 crew  Vonkenboer
pi_61260880
quote:
Op zaterdag 30 augustus 2008 20:04 schreef Stansfield het volgende:

[..]

Maar krijg je dan niet een wildgroei aan topics? Is het niet makkelijk om dan een centraal ik zoek topic te openen. Net als in lif en muz?
Ligt er aan hoe populair zoiets word, van mij mag je best een min of meer centraal topic openen hoor
  maandag 1 september 2008 @ 09:53:48 #32
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61285107
*Geleerd heeft dat je donkere verf niet in de brandende zon moet schilderen*
En eerste werkdag weer en mailserver en ERP-systeem werkt niet

Tijd voor koffie
  maandag 1 september 2008 @ 11:33:48 #33
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61287170
Even een korte vraag, ergens dit najaar gaan we onze tuin als het goed is toch eindelijk opknappen.
Hoe zit het ook al weer met palen van schuttingen 'verankeren'?
Gat graven, paal erin, cementpoeder erin, emmer water erbij en klaar... Althans, zo zie ik dat altijd bij van die eigen huis en tuin programma's.
Maar wat voor cementpoeder is dat dan wat je daarvoor gebruikt? En klopt mijn geheugen dat het idd op die manier moet?

We gaan ook een opstaande rand van gewassen grindtegels maken aangezien we zo'n cm. of 20-30 omhoog moeten, en die willen we dan idd ook op die manier vast gaan zetten. Kan toch ook wel?
  maandag 1 september 2008 @ 12:22:17 #34
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61288467
quote:
Op maandag 1 september 2008 11:33 schreef Brighteyes het volgende:
Even een korte vraag, ergens dit najaar gaan we onze tuin als het goed is toch eindelijk opknappen.
Hoe zit het ook al weer met palen van schuttingen 'verankeren'?
Gat graven, paal erin, cementpoeder erin, emmer water erbij en klaar... Althans, zo zie ik dat altijd bij van die eigen huis en tuin programma's.
Maar wat voor cementpoeder is dat dan wat je daarvoor gebruikt? En klopt mijn geheugen dat het idd op die manier moet?

We gaan ook een opstaande rand van gewassen grindtegels maken aangezien we zo'n cm. of 20-30 omhoog moeten, en die willen we dan idd ook op die manier vast gaan zetten. Kan toch ook wel?
Toevallig heb ik dat spul ook gebruikt om een stukje beton te storten om de drempel van m'n schuur te kunnen plaatsen.
Dat heet: 'Beamix NoMix Beton'..van dat bekende merk wat je bij bouwmarkten ziet liggen.

Het werkt inderdaad vrij simpel, gat graven met de afmetingen die vermeld staan op de verpakking, water in dat gat gieten en paal plaatsen, Nomix-bende erin gooien (mixt zichzelf zeggen ze) en het is binnen 15 minunten inderdaad hard.
Niet droog, maar hard genoeg om de paal los te kunnen laten.
Voordat je het daadwerkelijk gaat belasten en planken gaat ophangen enzo zou ik een paar dagen wachten, want ZO sterk is het binnen een paar uur ook weer niet.
pi_61315221
Idd, nomix beton van Beamix.
Maar het is wel erg duur spul, dus als je meerdere palen wilt doen, kun je overwegen om gewoon zelf beton te maken, dus cement, grind en zand halen bij de bouwmarkt, en in een speciekuip mixen tot beton.

Dit is veel goedkoper, en als je het aan het eind van de dag doet, is het gewoon de dag erop hard.
  dinsdag 2 september 2008 @ 10:24:28 #36
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61315280
Ah kijk... dat is mss ook wel een goeie tip dan, want we moeten om de hele buitenlijn van de tuin, we zitten op een hoek, zowel palen als dus die gewassen grindtegels vast zetten in de grond, dus dan zou dat laatste mss wel beter zijn. En als het snel hard is, is dat mooi meegenomen, want ik vind het een eng idee dat de tuin een paar dagen open is.
Na 2 inbraken word je vanzelf voorzichtig.

Nu nog bedenken wat we met de schutting doen.
Ik vind het zelf altijd wel mooi als je gewoon palen zet, en dan daartussen om en om planken schroeft horizontaal, 1 binnen, 1 buiten etc. etc. Lekker luchtig zonder dat men er dwars doorheen kijkt. Maar nu was er weer iemand (die bij de politie werkt) die me daarvoor waarschuwde, dat 'ze' dan zo omhoog kunnen klimmen je tuin in. Slim... dus dan mss toch van die schermen ertussen. En dan afgewisseld met zo'n gaas-rooster-scherm voor wat luchtcirculatie.
pi_61315833
Als je veel palen moet doen, zou ik ze allemaal in één keer proberen vast te zetten, dus als volgt:

- bepalen waar de palen moeten komen
- gaten graven, eerst diep gat boren waar de paal grotendeels insteekt, en dan de bovenste 40 cm ruim uitgraven
- de palen stellen, dit doe je met één lange draad bovenin en één draad onderin waarlangs je ze in één lijn zet, en met een waterpas om ze in de andere richting recht te krijgen. Ook meet je de tussenafstand van de palen op (desnoods een afstandsmalletje maken die ertussen moet passen) zodat straks je schermen en tussen kunnen.
- de palen zet je vervolgens tijdelijk vast met één of twee schuine latten die je in de grond vastzet.
- betonmixen, dit doe je door 3 emmers grind, 2 emmers zand en een halve zak van 25 kg cement in een speciekuip om te scheppen en vochtig te maken.
- betonstorten, rustig de speciekuip leegstorten in de gegraven gaten, en dit een beetje aantrillen door met een stok te porren in het beton.
- met een spaan het beton redelijk vlak strijken, zorg dat er nog ongeveer 10 cm ruimte is tot aan de bovenkant van de grond, zodat er nog wat boven het beton kan groeien
- controleer voordat het beton hard is of alle palen nog recht staan

succes
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:10:59 #38
56958 richie29
Help, ik ben klusser!
pi_61316271
Luchtcirculatie in je achtertuin?
Wat heb jij voor stinkzooi in je tuin dat dat zo moet luchten?

Sorry, had er niet zo bij stil gestaan dat je waarschijnlijk veel meer palen dan 1 moest plaatsen en dat is dat Nomix spul wel duur. Kost geloof ik 10,30 per zak van 20 liter...beton zelf maken scheelt je zo de helft volgens mij. Voor dat soort tips moet je dan mensen zoals Gurb hebben, die is daar waar meer in thuis
Niet bedoeld richting 'ervaring met betonnen schoentjes'
pi_61316482
Ik heb alle palen voor minstens 1/3 gewoon de grond in gemept. Ik meen dat ik overal palen van 330 cm heb, die ongeveer 100 cm in de grond staan. Vervolgens op 2 cm boven de schotten afgezaagd. Bij de deur iets langer om een dwarsverbinding te maken, en je er dus zonder kopstoten onder door kunt.

Ik heb normale tuinhout palen, 9x9 cm, puntje er aan gezaagd, tot boven de grond in een coating gezet van Hermadix, met de grondboor eerste 40 cm uitgeboord, en dan rammen maar.

In het begin lijkt het allemaal wat wankel, maar wat zand om de palen heen, flink aanwateren, en dan de schotten monteren. Dan is het meteen een stuk steviger. Als je dan ook nog ergens een hoekverbinding hebt, en de andere kant vast aan het huis of de schuur, dan is het berestevig hoor.

Hermadix
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:20:29 #40
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61316505
Gurb!

Op zich geen stinkzooi, maar als het echt heel warm is, vind ik het wel lekker als er hier en daar een beetje wind kan waaien.
  dinsdag 2 september 2008 @ 11:46:53 #41
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_61317172
Marsepein, ik wil het juist absoluut niet aan de (onderheide) bijkeuken vast hebben. Het zakt bij ons serieus zo'n 4cm per jaar en dan hangt de boel dus in no time scheef.
Op dit moment zit de deur daaraan vast en we kunnen dus steeds het slot verplaatsen omdat de deur niet meer dicht kan. Echt superirritant!
pi_61318346
4 cm per jaar

Ik dacht dat onze 0,5 per jaar al veel was

Dan is dat een slechte optie ja.
pi_61319865
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 11:10 schreef richie29 het volgende:
Sorry, had er niet zo bij stil gestaan dat je waarschijnlijk veel meer palen dan 1 moest plaatsen en dat is dat Nomix spul wel duur. Kost geloof ik 10,30 per zak van 20 liter...beton zelf maken scheelt je zo de helft volgens mij. Voor dat soort tips moet je dan mensen zoals Gurb hebben, die is daar waar meer in thuis
Niet bedoeld richting 'ervaring met betonnen schoentjes'
Het is zelfs maar 17,5 kg per zak, en dat levert 10 liter mortel op, dus maar één emmer vol.

Stel je voor dat je gewoon bij de bouwmarkt zand, grind en cement haalt, dan kost het je ongeveer
3 zakken grind van ¤2,50
2 zakken zand van ¤2,50
1 halve zak cement van ¤2,50

dus totaal kost dat ¤15,-, maar je hebt wel 40 tot 50 liter mortel.

En als je een aanhanger tot je beschikking hebt, kun je nog veel makkelijker bij de zand- en grindhandel wat los gestort zand en grind halen, dat kost helemaal niets.
pi_61322635
Zit deze user niet een beetje te spammen?
pi_61322689
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:51 schreef Marsepein het volgende:
Ik wou net hetzelfde gaan posten hier, hij viel mij ook al op (en zijn site viel me tegen)
  Moderator dinsdag 2 september 2008 @ 16:06:53 #46
92034 crew  Vonkenboer
pi_61322992
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 15:51 schreef Marsepein het volgende:
Spam verwijderd, bedankt
Ook ik zie wel eens dingen over het hoofd
pi_61324506
Het was pas net bezig, en toevallig was ik aan het kijken ....
  dinsdag 2 september 2008 @ 23:00:00 #48
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_61334550
Een spammert en topic schopper: RAL Kleuren? 1409? 9010?
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_61374106
quote:
Op dinsdag 2 september 2008 17:04 schreef Marsepein het volgende:
Het was pas net bezig, en toevallig was ik aan het kijken ....
Maar toch wel een hardleerse hoor .... zie http://forum.fok.nl/user/history/226951
  Moderator donderdag 4 september 2008 @ 17:05:58 #50
92034 crew  Vonkenboer
pi_61379234
quote:
Op donderdag 4 september 2008 13:31 schreef Marsepein het volgende:

[..]

Maar toch wel een hardleerse hoor .... zie http://forum.fok.nl/user/history/226951
Ook weer aangepakt, en ts gemeld bij de FA's
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')