abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:34:34 #151
34793 neo567
You know who
pi_61169096
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:24 schreef Topspin het volgende:

[..]

Mensen die onzeker in het leven staan zijn al snel overgehaald omdat ze niet nadenken erbij. Geld uit de zak kloppen van onzekere mensen komt het ook over.

Kan er verder niet wakker om liggen ook Alsnog belachelijke tarieven voor iemand die zogenaamd spiritueel is, ze kan zich eerder zakelijk noemen zonder dat zakelijk zo slecht hoeft te zijn als het eerlijke zakelijkheid is. Maar goed, wat is eerlijke zakelijkheid? Bestaat dat uberhaupt?
Nee, het is altijd --> what's in it for me ? (Greed get's them all in the end)
pi_61169148
Wat vindt Ali overigens van oneerlijke Welvaart? Waar de een met niets doen zittend op een relaxte stoel 3 miljoen of meer per jaar verdiend met af en toe een mislukte planning te maken en fout beleid te voeren, krijgt de ander iets meer dan 5 euro per uur met zwoegen en zweten wat vaak met tegenzin gaat en bedoeld is om die broodnodige boterham op het bord te krijgen voor de kinderen. Maakt de zwoeger en zweter fouten dan krijgt hij op de klote van de bedrijfschef en maakt de hoge functionaris fouten dan krijgen ze een vertrek bonus van een paar miljoen.

Vind zoiets dus vele malen discutabler dan reiki en andere dingen. Niet dat ik wakker kan liggen maar het wekt wel meer irritaties op die zakkenvullers.

[ Bericht 4% gewijzigd door Topspin op 27-08-2008 16:46:11 ]
Genieten is toegestaan!!!
pi_61169174
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:34 schreef neo567 het volgende:

[..]

Nee, het is altijd --> what's in it for me ? (Greed get's them all in the end)
Vaak is het motto inderdaad " Voor wat hoort wat" Zelfs in de kerk gaan ze met een bandje rond waar ze het liefst biljetten van 50 euro zien
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:38:27 #154
34793 neo567
You know who
pi_61169218
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:24 schreef Summers het volgende:
ahh reikidemonen en reikigeesten nog NOOIT van gehoord , zelfs niet in sprookjes .
Dat zijn juist sprookjes over heksen en feeën enzz.
De tover-kabouters regeren deze wereld, ze lopen wel in een lichaam dat mens is, maar komen eigenlijk uit een andere dimensie, die dimensie lijkt wel ietwat op het land waar frodo vandaan komt, hahaha
pi_61169235
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dat is dus bezorgdheid. We bidden voor je, dat is liefde, We willen niet dat je misleid wordt, dat is liefde. We vertrouwen het zaakje niet en zijn bang dat je op een dwaalspoor terecht kan komen hierdoor, en we willen je daarvoor waarschuwen en zeggen hoe de vork in de steel zit. Dat is liefde.
Ik denk dat liefde meer te maken heeft met respect en acceptatie dan iemand anders je denkbeeld willen opdringen

Een user hier op Fok! heeft een tijdje bij de Hare Krishna gezeten maar is nu naar mijn weten atheïstisch. Ze vertelde es dat ze de straat opging om mensen met haar geloofsgenoten te informeren over haar geloof, en dat ze nu beseft waarom ze dat eigenlijk vooral deed: zelfbevestiging. Als je met geloofsgenoten andere mensen probeert te overtuigen van je geloof, overtuig je jezelf ook steeds meer.

Ik denk dat om eenzelfde reden gelovigen voor ongelovigen bidden. Er zal een deel oprechte bezorgdheid en dergelijke inzitten, maar ik denk dat het ook een belangrijk deel bevestiging is. Het bevestigt je identiteit maar weer eens.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:40:50 #156
34793 neo567
You know who
pi_61169299
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:36 schreef Topspin het volgende:

[..]

Vaak is het motto inderdaad " Voor wat hoort wat" Zelfs in de kerk gaan ze met een bandje rond waar ze het liefst biljetten van 50 euro zien
Dat programma: undercover miljonair ofzo, daar waar miljonairs die gewetens bezwaren hebben iets goeds gaan doen voor de minderbedeelde, zoo aandoenlijk, maar what's in it for them ?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:42:08 #157
34793 neo567
You know who
pi_61169341
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:39 schreef Haushofer het volgende:

[..]

Ik denk dat liefde meer te maken heeft met respect en acceptatie dan iemand anders je denkbeeld willen opdringen

Een user hier op Fok! heeft een tijdje bij de Hare Krishna gezeten maar is nu naar mijn weten atheïstisch. Ze vertelde es dat ze de straat opging om mensen met haar geloofsgenoten te informeren over haar geloof, en dat ze nu beseft waarom ze dat eigenlijk vooral deed: zelfbevestiging. Als je met geloofsgenoten andere mensen probeert te overtuigen van je geloof, overtuig je jezelf ook steeds meer.

Ik denk dat om eenzelfde reden gelovigen voor ongelovigen bidden. Er zal een deel oprechte bezorgdheid en dergelijke inzitten, maar ik denk dat het ook een belangrijk deel bevestiging is. Het bevestigt je identiteit maar weer eens.
Je moet es weten hoe je eigen stem door dreunt in je grijze massa , en zelfs tot onder je buikvlies

Tis eigenlijk een dubbele "looping"

[ Bericht 3% gewijzigd door neo567 op 27-08-2008 17:20:24 ]
pi_61169378
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:40 schreef neo567 het volgende:

[..]

Dat programma: undercover miljonair ofzo, daar waar miljonairs daar gewetns bezwaren iets goeds gaan doen voor de minderbedeelde, zoo aandoenlijk, maar what's in it for them ?
Sowieso dat vrienden en bekenden meer respect tonen inplaats van afgunst, hebben ze in ieder geval hun ziel gered in de sociale kring waar ze in vertoeven.

En wie weet nog een paar honderd duizend euro van de programma makers.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:47:04 #159
34793 neo567
You know who
pi_61169491
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:43 schreef Topspin het volgende:

[..]

Sowieso dat vrienden en bekenden meer respect tonen inplaats van afgunst, hebben ze in ieder geval hun ziel gered in de sociale kring waar ze in vertoeven.

En wie weet nog een paar honderd duizend euro van de programma makers.
Normaal is geld verliezen vernederend, maar als het naar een goed doel gaat op tv vooral, dan is het minder zuur
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:48:49 #160
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61169549
quote:

Een user hier op Fok! heeft een tijdje bij de Hare Krishna gezeten maar is nu naar mijn weten atheïstisch.
Daar ben ik ook in retraite geweest, in de Ardennen, kasteel Rhadadesh. Was heerlijk hoor, een weekje meer zelfinzicht vergaren. Ik kon me niet helemaal vinden in de geloofsovertuiging, maar heb niet ervaren dat er iets aan me werd opgedrongen daar.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:53:54 #161
34793 neo567
You know who
pi_61169731
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Daar ben ik ook in retraite geweest, in de Ardennen, kasteel Rhadadesh. Was heerlijk hoor, een weekje meer zelfinzicht vergaren. Ik kon me niet helemaal vinden in de geloofsovertuiging, maar heb niet ervaren dat er iets aan me werd opgedrongen daar.
Daar heb ik een bloedhekel aan, de beste methode om iets gedaan/ voor elkaar te krijgen, is iemand het gevoel geven "alsof" diegene het uitzichzelf doet

Vooral authoritaire mensen

Beetje push en pull onmerkbaar uiteraard

Zoals vanaf 30 seconde in deze trailer wordt verteld:

[ Bericht 5% gewijzigd door neo567 op 27-08-2008 17:02:09 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:00:21 #162
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61169875
Ik ben zo ongeveer overal wel een keer geweest, qua kerk/geloof, maar ik heb nog steeds niet 'uit mezelf' gekozen om ergens bij te gaan hoor
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:01:18 #163
34793 neo567
You know who
pi_61169897
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:00 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben zo ongeveer overal wel een keer geweest, qua kerk/geloof, maar ik heb nog steeds niet 'uit mezelf' gekozen om ergens bij te gaan hoor
Dat lijkt (me) sterk
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:04:20 #164
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61169951
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:01 schreef neo567 het volgende:

[..]

Dat lijkt (me) sterk
Serieus? Vertel jij eens welk geloof ik aanhang dan?

Ik ben benieuwd
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:06:24 #165
34793 neo567
You know who
pi_61169997
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Serieus? Vertel jij eens welk geloof ik aanhang dan?

Ik ben benieuwd
Dit geloof; het geloof in jezelf:

Everybody searching for a hero (god of iets anders)
People need someone to look up to (Pasop hoor voor God en voor satan helemaal oppassen )
I never found anyone who fulfill my needs --> "anyone" als geloofsovertuiging naar een hoger wezen
A lonely place to be
So I learned to depend on me
At least I'll live as I believe

[ Bericht 5% gewijzigd door neo567 op 27-08-2008 17:33:48 ]
pi_61170057
Maar niet gegroepeerd

Individueel geloof zonder religie. Hoewel er massa's mensen zijn die alleen in zichzelf geloven maar zo heeft ieder van hen een soort van eigen manier bedacht.

Ik ga ff helemaal niets doen, heb geen zin om na te denken over onderwerpen en heb eigenlijk even zin om compleet op non-actief te gaan dus ik ga ff mijn ogen sluiten en wierrook branden. Een meditatie doen dus ook om ff van de wereld te glijden zonder deel te nemen eraan.

Vluchten kan dus zeker in geval dat het ff met tegenzin gaat
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:12:35 #167
34793 neo567
You know who
pi_61170136
Ik heb dat (kijk op het ) aardse leven zoals hier in deze tekst in de eerste twee regels staat

Ik wil niet dood maar heb het ook niet zo op het leven

Temple of the Dog - Say Hello 2 Heaven:

Zo superrrr diet liedje:

Please, mother of mercy
Take me from this place

and the long winded curses
I keep hearing in my head
Words never listen
and teachers, oh, they never learn

but I'm warm from the candle
though I feel too cold to burn
He came from an island
and he died from the street
and he hurt so bad like a soul breaking
but he never said nothing to me

So say hello to heaven, heaven, heaven...

New, like a baby
Lost, like a prayer
The sky was your playground
but the cold ground was your bed
I said poor stargazer
She's got no tears in her eyes
but smooth like a whisper
She knows that love heals all wounds with time
Now it seems like too much love is never enough
Yeah, you better seek out another road
'cause this one has ended abru
pt

I never wanted to write these words down for you
with the pages of phrases of all the things we'll never do
So I blow out the candle
and I put you to bed
Since you can't say to me now
how the dogs broke your bone
there's just one thing left to be said

pi_61170234
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:48 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Klopt, dat heb ik van meer mensen gehoord die daar geweest zijn
pi_61170534
@Neo, het leven moet je leren waarderen en soms is het beter om geen aandacht te schenken aan die zaken waar je niet vrolijk van wordt.

Net een korte meditatie gedaan en ik kreeg echt kriebels in de maag op een zeer prettige manier, van die kriebels die echt door het hele lijf kunnen denderen en dan een happy gevoel bewerkstelligen. Iets dat bij de heilige geest niet mogelijk is omdat de aandacht dan alleen maar gaat naar de heilige geest in mijn persoonlijke geval dus. Dan zorgt de aandacht naar God en de heilige geest dat mijn natuurlijke goede vibes en feeling niet naar voren treden omdat de aandacht niet naar mezelf gericht is maar naar iets anders buiten mij dat niet eens helend hoeft te zijn.

Net ff compleet van de aarde verdwenen en totaal geen gedachtes of wat dan ook opgemerkt. Toen ik "wakker" werd begonnen die kriebels in de maag ineens naar voren te komen en kwam een diepe tevredenheid naar voren. Een diep tevredenheid terwijl er best zaken zijn waar ik niet tevreden over kan zijn maar omdat ik geen aandacht schenk aan dat negatieve is er opperste tevredenheid op dat moment. Die tevredenheid en kriebels lijkt dan net alsof ik mdma genomen heb maar dan zonder.

Over de heilige geest nog ff. " Hoe kan een heilige geest heilig zijn in geval van wraak-gevoelens en woede?". Je zou toch zeggen dat een heilige geest vreedzaam van aard is

Nu tijd om weer laptop dicht te klappen en op naar de tweede meditatie Als het goed is werken die meditatie's op een gegeven moment vanzelf door in het dagelijkse leven zonder steeds opnieuw te moeten gaan mediteren. Dat het in het "systeem" gaat zitten die diepe rust, diepe rust die vanzelf tevredenheid naar voren haalt. Het gaat me om tevredenheid en niet idealisme of perfectie
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:36:09 #170
34793 neo567
You know who
pi_61170662
Ik ga ff een broodje toasten : http://www.crazypc.com/other/misc/toast.htm

BrB
pi_61170965
quote:

[..]

Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet (edit: in de zin van waar of onwaar, juist of onjuist), wat klopt en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen wordt, zeg ik daar wat van. Of dat nou om jou gaat, of een ander, en of het nou om mijn geloof gaat of iets anders, dat maakt me niet uiten ik zou het op prijs stellen als iemand anders hetzelfde bij mij zou doen. Zeker wanneer het om zulke levensingrijpende zaken gaat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-08-2008 18:50:58 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:55:21 #172
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61171051
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen word, zeg ik daar wat van. Of jij dat nou bent, of een ander, en ik zou het op prijs stellen als iemand anders dat ook bij mij zou doen.
Ali , je gelooft in een leugen zie al de vorige topics , geen dank .

En je bent overduidelijk jezelf aan het overtuigen , als het waar is wat jij gelooft dan zou 1 van ons dat ook moeten voelen maar nee hoor , en jij maar dreigen en nog steeds niks .
een verslaafde heeft ook liever iemand die ook gebruikt .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 27 augustus 2008 @ 17:59:51 #173
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61171148
quote:

[..]

Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet, wat klopt en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen wordt, zeg ik daar wat van. Of dat nou om jou gaat, of een ander, en of het nou om mijn geloof gaat of iets anders, dat maakt me niet uiten ik zou het op prijs stellen als iemand anders hetzelfde bij mij zou doen. Zeker wanneer het om zulke levensingrijpende zaken gaat.
Ali, jij kunt, EN MAG NIET voor een ander bepalen hoe hij/zij het leven in moet richten. Dat moet iedereen helemaal zelf weten. Het enige wat hierbij als norm wordt gehanteerd is de wet. De wet bepaalt wat correct is en wat niet. Niet jij. EN dan mag je 100.000 keer DENKEN dat ze voorgelogen wordt, je hebt je er eenvoudigweg NIET mee te bemoeien zolang de wet gehandhaafd blijft.

Zo simpel is het.
pi_61171584
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 17:59 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ali, jij kunt, EN MAG NIET voor een ander bepalen hoe hij/zij het leven in moet richten. Dat moet iedereen helemaal zelf weten. Het enige wat hierbij als norm wordt gehanteerd is de wet. De wet bepaalt wat correct is en wat niet. Niet jij. EN dan mag je 100.000 keer DENKEN dat ze voorgelogen wordt, je hebt je er eenvoudigweg NIET mee te bemoeien zolang de wet gehandhaafd blijft.

Zo simpel is het.
Maar zo simpel is het niet. Ik bedoelde dat niet met incorrect.

1+1=2 is correct.

1+1=3 is incorrect.

'De hoofdstad van Nederland is Amsterdam' is correct.

'De hoofdstad van Nederland is Rotterdam' is incorrect.

'De bijbel is het heilige boek voor reiki beoefenaars' is incorrect.

'De bijbel is het heilige boek voor christenen' is correct.

'Reiki is een gave van de Heilige Geest' is waarschijnlijk incorrect. Dat moet verder onderzoek uitwijzen.

Je interpretatie was dus ook incorrect.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-08-2008 18:43:59 ]
pi_61172001
Slaat nergens op Ali

En wat jij correct vindt hoeft niet correct te ZIJN.
pi_61172047
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:43 schreef Topspin het volgende:
Slaat nergens op Ali

In de wet staat niets vermeld over reiki dus het is toegestaan hoe erg jij dat ook mag vinden.

En wat jij correct vindt hoeft niet correct te ZIJN.
Het gaat ook niet om de wet, maar of Reiki iets is waar je op basis van de bijbel van kan zeggen dat het een gave van de Heilige Geest is. Dat is zo, of dat is niet zo. Dat is waar, of dat is niet waar. Dat is juist of onjuist. Dat is correct of incorrect. Ik bedoel het niet in de zin van 'gepast' of 'ongepast', 'goed' of 'slecht', 'toegestaan' of 'verboden'. Enz. Je interpreteert mijn woorden verkeerd in dit geval.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:47:28 #177
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61172067
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

'Reiki is een gave van de Heilige Geest' is waarschijnlijk incorrect. Dat moet verder onderzoek uitwijzen.
verder ondrerzoek moet dat nog uitwijzen maar laten we alvast maar mensen naar mijn geloof trekken , zeggen dat ze heulen met satan en laten we ze alvast maar haten want jezus werd ook gehaat
pi_61172101
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:47 schreef Summers het volgende:

[..]

verder ondrerzoek moet dat nog uitwijzen maar laten we alvast maar mensen naar mijn geloof trekken , zeggen dat ze heulen met satan en laten we ze alvast maar haten want jezus werd ook gehaat
Verder onderzoek in dit topic dus. Dat kunnen we doen. Als je daar zin in hebt.
pi_61172126
Volgens mij heb jij je mening allang klaar liggen Ali
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:50:27 #180
34793 neo567
You know who
pi_61172134
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de wet, maar of Reiki iets is waar je op basis van de bijbel van kan zeggen dat het een gave van de Heilige Geest is. Dat is zo, of dat is niet zo. Dat is waar, of dat is niet waar. Dat is juist of onjuist. Dat is correct of incorrect. Ik bedoel het niet in de zin van 'gepast' of 'ongepast', 'goed' of 'slecht', 'toegestaan' of 'verboden'. Enz. Je interpreteert mijn woorden verkeerd in dit geval.
Weetje wat ik zou zoen als ik jou was, daar god altijd vergeeft indien jeje bekeert, laat dat hele ZDA geloof ff los en doe je te goed aan het leven (wat die andere ZDA-ers ook zeggen!), en dan als je 50 of 60 bent en je hebt het leven wel gezien zeg maar, dan bekeer je je tot ZDA, en leeft nog lang en gelukkig!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:51:31 #181
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61172162
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Met woorden kom je niet ver in reiki , dat moet je voelen en ervaren .
pi_61172165
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:50 schreef neo567 het volgende:

[..]

Weetje wat ik zou zoen als ik jou was, daar god altijd vergeeft indien jeje bekeert, laat dat hele ZDA geloof ff los en doe je te goed aan het leven (wat die andere ZDA-ers ook zeggen!), en dan als je 50 of 60 bent en je hebt het leven wel gezien zeg maar, dan bekeer je je tot ZDA, en leeft nog lang en gelukkig!
Ik leef en ben dolgelukkig. Ik leef alleen niet alleen voor mezelf.
pi_61172210
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:51 schreef Summers het volgende:

[..]

Met woorden kom je niet ver in reiki , dat moet je voelen en ervaren .
We kunnen toch onderzoeken of het iets te maken heeft met de gaven van de Heilige Geest zoals in de bijbel beschreven is?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:54:11 #184
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61172231
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het gaat ook niet om de wet
Daar gaat het wel om aangaande hoe mensen hun leven inrichten. De bijbel is niet de wet. Het is gewoon doodsimpel. Je hebt je er niet mee te bemoeien, want je bent verre van een authoriteit op het gebied van de wet. Dus je kunt met woorden goochelen wat je wilt, en incorrect ineens gaan vervangen door ongepast of weetikveel. De wet is eenvoudig. ieder mens is gerechtigd om zijn eigen leven in te delen naar godsdienst, seksuele voorkeur etcetera zolang dat binnen de wet valt, en niet zolang dat binnen de evangelies past. De wet is duidelijk, de evangelies spreken elkaar alleen maar tegen en zijn niet de wet.
pi_61172233
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:49 schreef Topspin het volgende:
Volgens mij heb jij je mening allang klaar liggen Ali
Ja, ik heb mijn huiswerk al gedaan namelijk. Nu jullie nog.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:55:05 #186
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61172254
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Goh, je gaat het wiel opnieuw uitvinden?
pi_61172258
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Geen zin in

De schooltijd is allang voorbij
pi_61172282
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Daar gaat het wel om aangaande hoe mensen hun leven inrichten. De bijbel is niet de wet. Het is gewoon doodsimpel. Je hebt je er niet mee te bemoeien, want je bent verre van een authoriteit op het gebied van de wet. Dus je kunt met woorden goochelen wat je wilt, en incorrect ineens gaan vervangen door ongepast of weetikveel. De wet is eenvoudig. ieder mens is gerechtigd om zijn eigen leven in te delen naar godsdienst, seksuele voorkeur etcetera zolang dat binnen de wet valt, en niet zolang dat binnen de evangelies past. De wet is duidelijk, de evangelies spreken elkaar alleen maar tegen en zijn niet de wet.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:56:26 #189
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61172293
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Alleen krijg je dus wel een erg slecht punt voor je huiswerk, aangezien je alles veel te eenzijdig bestudeerd hebt.
pi_61172308
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Als ik beweer een werkloze te zijn en ik heb wel werk, klopt mijn bewering niet. Die is dan incorrect. Dat is echter geen waarde-oordeel over het leven als werk hebbende of werkloze, maar een bepaling of mijn bewering over mijn leven in overeenstemming is met mijn leven. Als dat niet het geval is, is mijn bewering incorrect.

Jij beschuldigt mij van goochelen met woorden. Je bent zelf degene die die woorden niet goed interpreteert. Je goochelt vervolgens zelf met mijn woorden en bent niet bereid je interpretatie aan te passen wanneer ik die verduidelijk en jouw misinterpretatie corrigeer. Waarom niet?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:59:51 #191
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61172382
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Als ik beweer een werkloze te zijn en ik heb wel werk, klopt mijn bewering niet. Die is dan incorrect. Dat is echter geen waarde-oordeel over het leven als werk hebbende of werkloze, maar een bepaling of mijn bewering over mijn leven consistent is met mijn leven. Als dat niet het geval is, is mijn bewering incorrect.
En dit heeft op welke manier met de wet te maken? De wet is duidelijk. En feitelijk gezien hou jij je er niet aan. Je probeert mensen te ronselen en van hun vrijheid van geloof te beroven, en ze een bepaalde kant in te dwingen. Dat is illegaal.
pi_61172439
Het heeft niets met de wet te maken. Jij betrok er de wet bij op basis van je misinterpretatie van mijn woorden. Ik heb je de juiste interpretatie daarna geven, zoals ik het écht bedoelde. Je weigert die misinterpretatie te corrigeren en je kijk op de zaken te veranderen. In plaats daarvan beschuldig je mij van het goochelen met woorden wanneer ik mijn woorden verduidelijk. Is dat achterdocht of onwil?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:02:37 #193
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61172441
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:

Jij beschuldigt mij van goochelen met woorden. Je bent zelf degene die die woorden niet goed interpreteert. Je goochelt vervolgens zelf met mijn woorden en bent niet bereid je interpretatie aan te passen wanneer ik die verduidelijk en jouw misinterpretatie corrigeer. Waarom niet?
Omdat ik volgens de wet zaken aangaande geloof OP MIJN EIGEN MANIER MAG INTERPRETEREN en die manier is correct zolang ik mij aan die wet hou. Dat jij de arrogantie hebt om van iedereen te vinden dat ze de wet niet naleven is jouw manco en heeft totaal niets met misinterpetatie mijnerzijds te maken.
pi_61172443
Als je over geloof praat en probeert goed te praten dan is het altijd goochelen. Praten over geloof is sowieso vaag.
pi_61172468
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:02 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Omdat ik volgens de wet zaken aangaande geloof OP MIJN EIGEN MANIER MAG INTERPRETEREN en die manier is correct zolang ik mij aan die wet hou. Dat jij de arrogantie hebt om van iedereen te vinden dat ze de wet niet naleven is jouw manco.
Maar waarom geloof je me niet als ik zeg dat ik de woorden anders bedoelde dan jij ze interpreteerde?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:05:42 #196
34793 neo567
You know who
pi_61172499
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:02 schreef Topspin het volgende:
Als je over geloof praat en probeert goed te praten dan is het altijd goochelen. Praten over geloof is sowieso vaag.
Want geloven is het zelfde als zeker weten, en zeker weten is weer hetzelfde als iets denken

Het zit allemaal in de hersenen
pi_61172501
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:02 schreef Topspin het volgende:
Het ging niet om geloofszaken, maar de interpretatie van woorden. De manier waarop ik mijn woorden bedoelde is blijkbaar niet goed overgekomen. Ik heb daar uitleg van gegeven, Nu word ik niet geloofd. Waarom niet? Wat is de gedachte daar achter?
pi_61172546
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het ging niet om geloofszaken, maar de interpretatie van woorden. De manier waarop ik mijn woorden bedoelde is blijkbaar niet goed overgekomen. Ik heb daar uitleg van gegeven, Nu word ik niet geloofd. Waarom niet? Wat is de gedachte daar achter?
Je wordt denk ik niet gelooft omdat je geloofd

Een bepaalde reputatie die je hebt in dit topic dus
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:08:51 #199
34793 neo567
You know who
pi_61172570
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:08 schreef Topspin het volgende:

[..]

Je wordt denk ik niet gelooft omdat je geloofd
Denk je dat ?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:09:29 #200
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61172582
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Maar waarom geloof je me niet als ik zeg dat ik de woorden anders bedoelde dan jij ze interpreteerde?
Wat valt hieraan te misinterpreteren?
quote:

[..]

Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen word, zeg ik daar wat van. Of jij dat nou bent, of een ander, en ik zou het op prijs stellen als iemand anders dat ook bij mij zou doen.
Dat jij het veel later weer eens aanpast naar iets wat jou, na erop gewezen te zijn dat je stelling volgens de wet niet opgaat, beter uitkomt, dat is precies dat goochelen waar ik het over heb. En daar heb jij nogal een handje van. En dan achteraf, na die edt van jou, mensen beschuldigen dat ze je post niet correct interpreteren.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')