Nee, het is altijd --> what's in it for me ? (Greed get's them all in the end)quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:24 schreef Topspin het volgende:
[..]
Mensen die onzeker in het leven staan zijn al snel overgehaald omdat ze niet nadenken erbij. Geld uit de zak kloppen van onzekere mensen komt het ook over.
Kan er verder niet wakker om liggen ookAlsnog belachelijke tarieven voor iemand die zogenaamd spiritueel is, ze kan zich eerder zakelijk noemen zonder dat zakelijk zo slecht hoeft te zijn als het eerlijke zakelijkheid is. Maar goed, wat is eerlijke zakelijkheid? Bestaat dat uberhaupt?
Vaak is het motto inderdaad " Voor wat hoort wat" Zelfs in de kerk gaan ze met een bandje rond waar ze het liefst biljetten van 50 euro zienquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:34 schreef neo567 het volgende:
[..]
Nee, het is altijd --> what's in it for me ? (Greed get's them all in the end)
Dat zijn juist sprookjes over heksen en feeën enzz.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:24 schreef Summers het volgende:
ahh reikidemonen en reikigeesten nog NOOIT van gehoord , zelfs niet in sprookjes .
Ik denk dat liefde meer te maken heeft met respect en acceptatie dan iemand anders je denkbeeld willen opdringenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dat is dus bezorgdheid. We bidden voor je, dat is liefde, We willen niet dat je misleid wordt, dat is liefde. We vertrouwen het zaakje niet en zijn bang dat je op een dwaalspoor terecht kan komen hierdoor, en we willen je daarvoor waarschuwen en zeggen hoe de vork in de steel zit. Dat is liefde.
Dat programma: undercover miljonair ofzo, daar waar miljonairs die gewetens bezwaren hebben iets goeds gaan doen voor de minderbedeelde, zoo aandoenlijk, maar what's in it for them ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:36 schreef Topspin het volgende:
[..]
Vaak is het motto inderdaad " Voor wat hoort wat" Zelfs in de kerk gaan ze met een bandje rond waar ze het liefst biljetten van 50 euro zien
Je moet es weten hoe je eigen stem door dreunt in je grijze massaquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik denk dat liefde meer te maken heeft met respect en acceptatie dan iemand anders je denkbeeld willen opdringen
Een user hier op Fok! heeft een tijdje bij de Hare Krishna gezeten maar is nu naar mijn weten atheïstisch. Ze vertelde es dat ze de straat opging om mensen met haar geloofsgenoten te informeren over haar geloof, en dat ze nu beseft waarom ze dat eigenlijk vooral deed: zelfbevestiging. Als je met geloofsgenoten andere mensen probeert te overtuigen van je geloof, overtuig je jezelf ook steeds meer.
Ik denk dat om eenzelfde reden gelovigen voor ongelovigen bidden. Er zal een deel oprechte bezorgdheid en dergelijke inzitten, maar ik denk dat het ook een belangrijk deel bevestiging is. Het bevestigt je identiteit maar weer eens.
Sowieso dat vrienden en bekenden meer respect tonen inplaats van afgunst, hebben ze in ieder geval hun ziel gered in de sociale kring waar ze in vertoeven.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:40 schreef neo567 het volgende:
[..]
Dat programma: undercover miljonair ofzo, daar waar miljonairs daar gewetns bezwaren iets goeds gaan doen voor de minderbedeelde, zoo aandoenlijk, maar what's in it for them ?
Normaal is geld verliezen vernederend, maar als het naar een goed doel gaat op tv vooral, dan is het minder zuurquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:43 schreef Topspin het volgende:
[..]
Sowieso dat vrienden en bekenden meer respect tonen inplaats van afgunst, hebben ze in ieder geval hun ziel gered in de sociale kring waar ze in vertoeven.
En wie weet nog een paar honderd duizend euro van de programma makers.
Daar ben ik ook in retraite geweest, in de Ardennen, kasteel Rhadadesh. Was heerlijk hoor, een weekje meer zelfinzicht vergaren. Ik kon me niet helemaal vinden in de geloofsovertuiging, maar heb niet ervaren dat er iets aan me werd opgedrongen daar.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:39 schreef Haushofer het volgende:
Een user hier op Fok! heeft een tijdje bij de Hare Krishna gezeten maar is nu naar mijn weten atheïstisch.
Daar heb ik een bloedhekel aan, de beste methode om iets gedaan/ voor elkaar te krijgen, is iemand het gevoel geven "alsof" diegene het uitzichzelf doetquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar ben ik ook in retraite geweest, in de Ardennen, kasteel Rhadadesh. Was heerlijk hoor, een weekje meer zelfinzicht vergaren. Ik kon me niet helemaal vinden in de geloofsovertuiging, maar heb niet ervaren dat er iets aan me werd opgedrongen daar.
Dat lijkt (me) sterkquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:00 schreef ElizabethR het volgende:
Ik ben zo ongeveer overal wel een keer geweest, qua kerk/geloof, maar ik heb nog steeds niet 'uit mezelf' gekozen om ergens bij te gaan hoor
Serieus? Vertel jij eens welk geloof ik aanhang dan?quote:
Dit geloof; het geloof in jezelf:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:04 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Serieus? Vertel jij eens welk geloof ik aanhang dan?
Ik ben benieuwd
Klopt, dat heb ik van meer mensen gehoord die daar geweest zijnquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:48 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar ben ik ook in retraite geweest, in de Ardennen, kasteel Rhadadesh. Was heerlijk hoor, een weekje meer zelfinzicht vergaren. Ik kon me niet helemaal vinden in de geloofsovertuiging, maar heb niet ervaren dat er iets aan me werd opgedrongen daar.
Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet (edit: in de zin van waar of onwaar, juist of onjuist), wat klopt en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen wordt, zeg ik daar wat van. Of dat nou om jou gaat, of een ander, en of het nou om mijn geloof gaat of iets anders, dat maakt me niet uiten ik zou het op prijs stellen als iemand anders hetzelfde bij mij zou doen. Zeker wanneer het om zulke levensingrijpende zaken gaat.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:39 schreef Haushofer het volgende:
[..]
Ik denk dat liefde meer te maken heeft met respect en acceptatie dan iemand anders je denkbeeld willen opdringen
Een user hier op Fok! heeft een tijdje bij de Hare Krishna gezeten maar is nu naar mijn weten atheïstisch. Ze vertelde es dat ze de straat opging om mensen met haar geloofsgenoten te informeren over haar geloof, en dat ze nu beseft waarom ze dat eigenlijk vooral deed: zelfbevestiging. Als je met geloofsgenoten andere mensen probeert te overtuigen van je geloof, overtuig je jezelf ook steeds meer.
Ik denk dat om eenzelfde reden gelovigen voor ongelovigen bidden. Er zal een deel oprechte bezorgdheid en dergelijke inzitten, maar ik denk dat het ook een belangrijk deel bevestiging is. Het bevestigt je identiteit maar weer eens.
Ali , je gelooft in een leugen zie al de vorige topics , geen dank .quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen word, zeg ik daar wat van. Of jij dat nou bent, of een ander, en ik zou het op prijs stellen als iemand anders dat ook bij mij zou doen.
Ali, jij kunt, EN MAG NIET voor een ander bepalen hoe hij/zij het leven in moet richten. Dat moet iedereen helemaal zelf weten. Het enige wat hierbij als norm wordt gehanteerd is de wet. De wet bepaalt wat correct is en wat niet. Niet jij. EN dan mag je 100.000 keer DENKEN dat ze voorgelogen wordt, je hebt je er eenvoudigweg NIET mee te bemoeien zolang de wet gehandhaafd blijft.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet, wat klopt en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen wordt, zeg ik daar wat van. Of dat nou om jou gaat, of een ander, en of het nou om mijn geloof gaat of iets anders, dat maakt me niet uiten ik zou het op prijs stellen als iemand anders hetzelfde bij mij zou doen. Zeker wanneer het om zulke levensingrijpende zaken gaat.
Maar zo simpel is het niet. Ik bedoelde dat niet met incorrect.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:59 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Ali, jij kunt, EN MAG NIET voor een ander bepalen hoe hij/zij het leven in moet richten. Dat moet iedereen helemaal zelf weten. Het enige wat hierbij als norm wordt gehanteerd is de wet. De wet bepaalt wat correct is en wat niet. Niet jij. EN dan mag je 100.000 keer DENKEN dat ze voorgelogen wordt, je hebt je er eenvoudigweg NIET mee te bemoeien zolang de wet gehandhaafd blijft.
Zo simpel is het.
Het gaat ook niet om de wet, maar of Reiki iets is waar je op basis van de bijbel van kan zeggen dat het een gave van de Heilige Geest is. Dat is zo, of dat is niet zo. Dat is waar, of dat is niet waar. Dat is juist of onjuist. Dat is correct of incorrect. Ik bedoel het niet in de zin van 'gepast' of 'ongepast', 'goed' of 'slecht', 'toegestaan' of 'verboden'. Enz. Je interpreteert mijn woorden verkeerd in dit geval.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:43 schreef Topspin het volgende:
Slaat nergens op Ali
In de wet staat niets vermeld over reiki dus het is toegestaan hoe erg jij dat ook mag vinden.
En wat jij correct vindt hoeft niet correct te ZIJN.
verder ondrerzoek moet dat nog uitwijzen maar laten we alvast maar mensen naar mijn geloof trekken , zeggen dat ze heulen met satan en laten we ze alvast maar haten want jezus werd ook gehaatquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:24 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
'Reiki is een gave van de Heilige Geest' is waarschijnlijk incorrect. Dat moet verder onderzoek uitwijzen.
Verder onderzoek in dit topic dus. Dat kunnen we doen. Als je daar zin in hebt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:47 schreef Summers het volgende:
[..]
verder ondrerzoek moet dat nog uitwijzen maar laten we alvast maar mensen naar mijn geloof trekken , zeggen dat ze heulen met satan en laten we ze alvast maar haten want jezus werd ook gehaat
Weetje wat ik zou zoen als ik jou was, daar god altijd vergeeft indien jeje bekeert, laat dat hele ZDA geloof ff los en doe je te goed aan het leven (wat die andere ZDA-ers ook zeggen!), en dan als je 50 of 60 bent en je hebt het leven wel gezien zeg maar, dan bekeer je je tot ZDA, en leeft nog lang en gelukkig!quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de wet, maar of Reiki iets is waar je op basis van de bijbel van kan zeggen dat het een gave van de Heilige Geest is. Dat is zo, of dat is niet zo. Dat is waar, of dat is niet waar. Dat is juist of onjuist. Dat is correct of incorrect. Ik bedoel het niet in de zin van 'gepast' of 'ongepast', 'goed' of 'slecht', 'toegestaan' of 'verboden'. Enz. Je interpreteert mijn woorden verkeerd in dit geval.
Met woorden kom je niet ver in reiki , dat moet je voelen en ervaren .quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Verder onderzoek in dit topic dus. Dat kunnen we doen. Als je daar zin in hebt.
Ik leef en ben dolgelukkig. Ik leef alleen niet alleen voor mezelf.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:50 schreef neo567 het volgende:
[..]
Weetje wat ik zou zoen als ik jou was, daar god altijd vergeeft indien jeje bekeert, laat dat hele ZDA geloof ff los en doe je te goed aan het leven (wat die andere ZDA-ers ook zeggen!), en dan als je 50 of 60 bent en je hebt het leven wel gezien zeg maar, dan bekeer je je tot ZDA, en leeft nog lang en gelukkig!
We kunnen toch onderzoeken of het iets te maken heeft met de gaven van de Heilige Geest zoals in de bijbel beschreven is?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:51 schreef Summers het volgende:
[..]
Met woorden kom je niet ver in reiki , dat moet je voelen en ervaren .
Daar gaat het wel om aangaande hoe mensen hun leven inrichten. De bijbel is niet de wet. Het is gewoon doodsimpel. Je hebt je er niet mee te bemoeien, want je bent verre van een authoriteit op het gebied van de wet. Dus je kunt met woorden goochelen wat je wilt, en incorrect ineens gaan vervangen door ongepast of weetikveel. De wet is eenvoudig. ieder mens is gerechtigd om zijn eigen leven in te delen naar godsdienst, seksuele voorkeur etcetera zolang dat binnen de wet valt, en niet zolang dat binnen de evangelies past. De wet is duidelijk, de evangelies spreken elkaar alleen maar tegen en zijn niet de wet.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:46 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om de wet
Ja, ik heb mijn huiswerk al gedaan namelijk. Nu jullie nog.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:49 schreef Topspin het volgende:
Volgens mij heb jij je mening allang klaar liggen Ali
Goh, je gaat het wiel opnieuw uitvinden?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:49 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Verder onderzoek in dit topic dus. Dat kunnen we doen. Als je daar zin in hebt.
Geen zin inquote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn huiswerk al gedaan namelijk. Nu jullie nog.
quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om aangaande hoe mensen hun leven inrichten. De bijbel is niet de wet. Het is gewoon doodsimpel. Je hebt je er niet mee te bemoeien, want je bent verre van een authoriteit op het gebied van de wet. Dus je kunt met woorden goochelen wat je wilt, en incorrect ineens gaan vervangen door ongepast of weetikveel. De wet is eenvoudig. ieder mens is gerechtigd om zijn eigen leven in te delen naar godsdienst, seksuele voorkeur etcetera zolang dat binnen de wet valt, en niet zolang dat binnen de evangelies past. De wet is duidelijk, de evangelies spreken elkaar alleen maar tegen en zijn niet de wet.
Alleen krijg je dus wel een erg slecht punt voor je huiswerk, aangezien je alles veel te eenzijdig bestudeerd hebt.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja, ik heb mijn huiswerk al gedaan namelijk. Nu jullie nog.
Als ik beweer een werkloze te zijn en ik heb wel werk, klopt mijn bewering niet. Die is dan incorrect. Dat is echter geen waarde-oordeel over het leven als werk hebbende of werkloze, maar een bepaling of mijn bewering over mijn leven in overeenstemming is met mijn leven. Als dat niet het geval is, is mijn bewering incorrect.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:54 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Daar gaat het wel om aangaande hoe mensen hun leven inrichten. De bijbel is niet de wet. Het is gewoon doodsimpel. Je hebt je er niet mee te bemoeien, want je bent verre van een authoriteit op het gebied van de wet. Dus je kunt met woorden goochelen wat je wilt, en incorrect ineens gaan vervangen door ongepast of weetikveel. De wet is eenvoudig. ieder mens is gerechtigd om zijn eigen leven in te delen naar godsdienst, seksuele voorkeur etcetera zolang dat binnen de wet valt, en niet zolang dat binnen de evangelies past. De wet is duidelijk, de evangelies spreken elkaar alleen maar tegen en zijn niet de wet.
En dit heeft op welke manier met de wet te maken? De wet is duidelijk. En feitelijk gezien hou jij je er niet aan. Je probeert mensen te ronselen en van hun vrijheid van geloof te beroven, en ze een bepaalde kant in te dwingen. Dat is illegaal.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als ik beweer een werkloze te zijn en ik heb wel werk, klopt mijn bewering niet. Die is dan incorrect. Dat is echter geen waarde-oordeel over het leven als werk hebbende of werkloze, maar een bepaling of mijn bewering over mijn leven consistent is met mijn leven. Als dat niet het geval is, is mijn bewering incorrect.
Omdat ik volgens de wet zaken aangaande geloof OP MIJN EIGEN MANIER MAG INTERPRETEREN en die manier is correct zolang ik mij aan die wet hou. Dat jij de arrogantie hebt om van iedereen te vinden dat ze de wet niet naleven is jouw manco en heeft totaal niets met misinterpetatie mijnerzijds te maken.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:57 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Jij beschuldigt mij van goochelen met woorden. Je bent zelf degene die die woorden niet goed interpreteert. Je goochelt vervolgens zelf met mijn woorden en bent niet bereid je interpretatie aan te passen wanneer ik die verduidelijk en jouw misinterpretatie corrigeer. Waarom niet?
Maar waarom geloof je me niet als ik zeg dat ik de woorden anders bedoelde dan jij ze interpreteerde?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:02 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Omdat ik volgens de wet zaken aangaande geloof OP MIJN EIGEN MANIER MAG INTERPRETEREN en die manier is correct zolang ik mij aan die wet hou. Dat jij de arrogantie hebt om van iedereen te vinden dat ze de wet niet naleven is jouw manco.
Want geloven is het zelfde als zeker weten, en zeker weten is weer hetzelfde als iets denkenquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:02 schreef Topspin het volgende:
Als je over geloof praat en probeert goed te praten dan is het altijd goochelen. Praten over geloof is sowieso vaag.
Het ging niet om geloofszaken, maar de interpretatie van woorden. De manier waarop ik mijn woorden bedoelde is blijkbaar niet goed overgekomen. Ik heb daar uitleg van gegeven, Nu word ik niet geloofd. Waarom niet? Wat is de gedachte daar achter?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:02 schreef Topspin het volgende:
Als je over geloof praat en probeert goed te praten dan is het altijd goochelen. Praten over geloof is sowieso vaag.
Je wordt denk ik niet gelooft omdat je geloofdquote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:05 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het ging niet om geloofszaken, maar de interpretatie van woorden. De manier waarop ik mijn woorden bedoelde is blijkbaar niet goed overgekomen. Ik heb daar uitleg van gegeven, Nu word ik niet geloofd. Waarom niet? Wat is de gedachte daar achter?
Denk je dat ?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:08 schreef Topspin het volgende:
[..]
Je wordt denk ik niet gelooft omdat je geloofd
Wat valt hieraan te misinterpreteren?quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:03 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar waarom geloof je me niet als ik zeg dat ik de woorden anders bedoelde dan jij ze interpreteerde?
Dat jij het veel later weer eens aanpast naar iets wat jou, na erop gewezen te zijn dat je stelling volgens de wet niet opgaat, beter uitkomt, dat is precies dat goochelen waar ik het over heb. En daar heb jij nogal een handje van. En dan achteraf, na die edt van jou, mensen beschuldigen dat ze je post niet correct interpreteren.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:50 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nee haushofer, het gaat niet om zelfbevestiging, het gaat om erachter zien te komen wat correct is en wat niet. Ik dring haar niks op, maar als ik vermoed dat ze al dan niet bewust voorgelogen word, zeg ik daar wat van. Of jij dat nou bent, of een ander, en ik zou het op prijs stellen als iemand anders dat ook bij mij zou doen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |