abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:34:40 #101
34793 neo567
You know who
pi_61162047
Deze is ook leuk, where is the love ? grote anti climax:

Beetje humor in dit topic::

is beetje OT maar goed

[ Bericht 15% gewijzigd door neo567 op 27-08-2008 11:43:37 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 11:43:35 #102
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61162236
Deze is wel ontopic

En BRILJANT ook nog eens
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  woensdag 27 augustus 2008 @ 12:57:13 #103
34793 neo567
You know who
pi_61163815
edit

[ Bericht 90% gewijzigd door neo567 op 27-08-2008 13:03:48 ]
pi_61164619
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 09:56 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dus ik moet geloven dat mijn oude buurman ons 10 jaar en mij nu ook voorgelogen heeft over zijn beroep?
[..]

Hij stelt dit als een feit. Wat heeft hij voor werkelijke kennis over Reiki? Ik heb nog nooit een overledene aangeroepen voor een behandeling hoor. Heb trouwens ook nog nooit gehoord van andere Reiki-stromingen/beoefenaars die de doden aanroepen.
[..]

Heb ik nog nooit gehoord dat dat zo FEITELIJK is. Deze persoon klinkt voor mij dus net zo betrouwbaar als de dominee waar ik mee gesproken heb voor jullie klinkt.
[..]

Volgens mij bestaat er helemaal geen reiki-geest, alleen reiki-energie.
[..]

Die websites zijn natuurlijk gekleurd door de overtuiging van degene die ze geschreven heeft, en geven daarom geen objectief beeld over reiki. Zoek het eens op op wikipedia ofzo. Daar krijg je neutralere informatie.
[..]

Ik heb zelf ook gebeden, ik bid zelfs nog steeds naar God. Toch blijf ik mijn reiki houden, en dat maakt dat ik twijfel of God dat wel als slecht beschouwd. Zeker omdat deze dominee wel degelijk reiki prakiseert.

Ik heb overigens nooit gezegd dat de dominee zei dat de kerk als geheel Reiki gebruikt, hij heeft slechts gezegd dat hij Reiki kan beschouwen als een gift van de heilige geest.
Oke, je moet het uiteraard geheel zelf weten. Er wordt ook niet gesteld dat alle mensen van de kerk reiki zouden gebruiken, er wordt gesteld dat de één, die dus veel contacten heeft, hier nog nooit van gehoord heeft, en de ander begrepen heeft dat het niet in overeenstemming is met de leer van de kerk, de staat van de doden. Ik vond dit ook al vreemd, en dat kan je dus zelf ook beter beoordelen of dat klopt. Wat echter wel een feit is, en ik denk dat je dat zelf ook uit de bijbel kan halen, is dat het zeer onwaarschijnlijk is dat het een gift van de Heilige Geest is, zoals je buurman stelt. Die giften dienden namelijk altijd tot het brengen tot geloof, niet slechts tot genezen voor het comfort. Wat dat betreft is er dus wel degelijk een immens verschil aangezien reiki helemaal niets te maken heeft met het brengen tot geloof in Jezus Christus, bekering, doop, en God dienen. Er is dus geen enkele bijbelse basis voor de claim van je buurman.

Ik begrijp dat je de gegevens van je buurman niet wil geven. De man liegt misschien niet eens, maar weet misschien niet beter dan dat reiki volgens de bijbel oke zou zijn, zoals Paulo ook stelt en ik ook al heb aangehaald. Dat je nu niet van je reiki afbent door bidden, zegt niets over of het van God is of niet. Andere verhalen bevestigen dit namelijk, en daarin verdwijnt reiki pas geheel na de doop. Voor mij is dat dus geen overtuigend argumentent. Verder dien je vaak zelf ook expliciet de keuze te maken om ermee te stoppen en dat te belijden. Zolang je dat niet doet, blijft er vanalles in je en aan je zitten. Dan heeft gebed ook niet veel zin.

Ik vertrouw erop dat je je weg zal vinden. Blijf kritisch. Mijn ervaring is dat je vooral in het begin erachter komt dat je eigenlijk praktisch alles wat je doet los moet laten omdat het niet is wat God wil. Dat is niet leuk, je ziet het kwade er allemaal niet van in, maar God vervangt alles met de tijd voor beter zaken die jou zelf ook veel meer voldoening zullen geven.
pi_61164742
Ik snap ook niet helemaal hoe zo'n dominee kan geloven dat Reiki iets is als "de hulp inschakelen van overledenen". En vind het ook raar dat hij er nog nooit gehoord van zou hebben. Het lijkt mij een beetje demagogisch gewauwel, eerlijk gezegd.
pi_61164766
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:18 schreef Windigo het volgende:

En waarom moet dat? Het klinkt mij nogal negatief in de oren om zo te denken.
Omdat er anders iets niet klopt.

Alle volken die het christelijke geloof gedaan hebben volgens de bijbel, zijn getracht om uit te moorden, uit te roeien, zijn altijd gehaat. De guru van het christelijke geloof is aan een kruis gehangen. Dit is een simpel feit. Als de wereld het allemaal prima vindt, klopt er iets niet. Christelijk geloof en liefde van de wereld gaan niet samen doordat het christelijke geloof zich juist op alle fronten afscheidt van wat de wereld leert. Dit wil uiteraard niet zeggen dat als je gehaat wordt, je automatisch goed bezig bent, aangezien je ook gehaat kan worden wanneer je anderen haat.

Johannes 15
18 Indien u de wereld haat, zo weet, dat zij Mij eer dan u gehaat heeft.
19 Indien gij van de wereld waart, zo zou de wereld het hare liefhebben; doch omdat gij van de wereld niet zijt, maar Ik u uit de wereld heb uitverkoren, daarom haat de wereld u.

[ Bericht 6% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-08-2008 14:32:59 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:40:55 #107
34793 neo567
You know who
pi_61164803
Hoeveel waarheid zal er in de film zitten: "The wizard of ozz"
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:42:44 #108
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61164851

Die wil ik als avatar. Maar hij is te groot. Kan iemand dat verkleinen voor mij, maar de animatie behouden? Ik kan dat niet. <-- n00b
pi_61164915
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:28 schreef Windigo het volgende:

[..]

Tsja, daar heb je een punt. Het is maar net wat je je laat leiden, maar mijn ervaring is dat God op meer fronten dan alleen in bijvoorbeeld gebed te ervaren is.

Mahatma Ghandi:
Where love is, there God is also.

En die liefde mis ik wel in de zuivere doctrine van de Bijbel zoals jij die verkondigt. Terwijl ik die liefde wel voel, omdat ik geloof in God. Zelfs zonder Christen te zijn.
Natuurlijk voel je die liefde. God is ook liefde. Maar liefde is niet altijd wat lijkt dat goed of zinnig is. Heel veel menselijke liefde is ook niet dezelfde liefde als de liefde van God. Dat kan ook tot grote conflicten leiden.

Liefde is ook waarschuwen voor gevaren. Ik en de mensen met wie ik contact hebben gehad, en vele anderen, geloven dat Reiki een misleiding is. Het is dus best schokkend als blijkt dat iemand van de kerk zelf mensen die net beginnen te geloven vertelt dat die zaken die wij dus als misleidend besschouwen, als iets goedkeurt van de Heilige Geest! Wij geloven dat jou dat zal belemmeren om God volledig te ervaren, om God volledig te dienen, waardoor je ook alles van God zal ontvangen, en juist datgene wat je van God zal ontvangen jou echt gelukkig zal maken, namelijk de volle liefde van God. Het is dus wel degelijk liefde. Als je jezelf volledig aan Christus geeft, krijg je ook Christus volledig terug, Zijn volledige liefde. Doe je dat niet, krijg je het niet, en blijf je zo'n beetje hangen tussen 2 werelden, waar je uiteindelijk ook niets aan hebt. Het is dus juist belangrijk om jezelf volledig te geven en met dit soort zaken te stoppen wanneer blijkt dat er geen bijbelse onderbouwing voor is. Dat is voor jezelf, niet omdat wij het slecht vinden. Het is meer bezorgdheid en verontwaardiging over dat zoiets kan gebeuren als wat er nu gebeurd is. Wat ons betreft wordt je nu namelijk misleid door een lid van de kerk. Dit is ook niets nieuws, je zal in het nieuwe testament kunnen lezen dat dit toen al voorkwam, en dat is met de tijd neit verandert. Het is een zeer kwalijke zaak en we maken ons zorgen om jou en je buurman.
quote:
Volgens mij predikt hij het niet hoor, maar hij wijst het inderdaad niet af.
Hij predikt het aan jou met een autoritaire positie. Dat is voldoende kwalijk.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-08-2008 14:10:07 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:46:51 #110
34793 neo567
You know who
pi_61164949
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:42 schreef ElizabethR het volgende:
[ afbeelding ]

Die wil ik als avatar. Maar hij is te groot. Kan iemand dat verkleinen voor mij, maar de animatie behouden? Ik kan dat niet. <-- n00b
The elephant man
en hier kan je dat zelf doen:

http://online-image-resize.kategorie.cz/

Draai je image in paint daarna om wederom een resize te doen
pi_61165038
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:30 schreef Windigo het volgende:

[..]

Dus jij zegt nu eigenlijk dat mensen wel degelijk gehaat dienen te worden als ze anders zijn dan jij?
Nee! Met 'de mensen' bedoelde ik de leden van de kerk. Die dienen niet gehaat te worden om hun acties, aangezien die geen reden tot haat zouden moeten geven, maar zuiver om wat ze geloven. Er staat dus niet dat ik vind dat we mensen die niet geloven wat ik geloof moeten haten! Dat is toch inconsistent met al het andere wat ik ooit gezegd heb en de manier waarop ik met je omga, hoop ik?
quote:
Dat valt me ECHT van je tegen. Dat is precies wat me ook niet aanstaat aan de hele toon van de emails die ik gelezen heb.

Where is the love??
Dat is dus bezorgdheid. We bidden voor je, dat is liefde, We willen niet dat je misleid wordt, dat is liefde. We vertrouwen het zaakje niet en zijn bang dat je op een dwaalspoor terecht kan komen hierdoor, en we willen je daarvoor waarschuwen en zeggen hoe de vork in de steel zit. Dat is liefde. Je zoekt naar antwoorden, begeleiding. Het is van groot belang dat je nu niet de verkeerde middelen en instructies krijgt, zoals met die bijbel ook het geval was. Het kan allemaal zeer grote gevolgen voor je eigen geloof en daarmee welzijn en lot hebben als er nu dingen verkeerd gaan. Maak geen keuzes op basis van welke mensen nu prettiger overkomen, maar op wat de bijbel over deze kwestie te zeggen heeft. Dat is de kern van het geloof, dat is waar we ons op baseren, en zoals ik al heb aangegeven is er volgens mij geen enkele reden om te geloven dat de bijbel zegt dat reiki van God komt.

[ Bericht 11% gewijzigd door Ali_Kannibali op 27-08-2008 14:08:57 ]
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:53:27 #112
34793 neo567
You know who
pi_61165125
Liefde:

pi_61165132
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 10:31 schreef Windigo het volgende:

[..]

Er zijn toch meer mensen die dit topic lezen? Die je nuancering misschien wel willen horen?
Ik zag het als een dialoog tussen mij en Elizabeth.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 13:58:17 #114
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61165261
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:45 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Natuurlijk voel je die liefde. God is ook liefde. Maar liefde is niet altijd wat lijk dat goed of zinnig is. Heel veel menselijke liefde is ook niet dezelfde liefde als de liefde van God. Dat kan ook tot grote conflicten leiden.

Liefde is ook waarschuwen voor gevaren. Ik en de mensen met wie ik contact hebben gehad, en vele anderen, geloven dat Reiki een misleiding is. Het is dus best schokkend als blijkt dat iemand van de kerk zelf mensen die net beginnen te geloven vertelt dat die zaken die wij dus als misleidend besschouwen, als iets goedkeurt van de Heilige Geest! Wij geloven dat jou dat zal belemmeren om God volledig te ervaren, om God volledig te dienen, waardoor je ook alles van God zal ontvangen, en juist datgene wat je van God zal ontvangen jou echt gelukkig zal maken, namelijk de volle liefde van God. Het is dus wel degelijk liefde. Als je jezelf volledig aan Christus geeft, krijg je ook Christus volledig terug, Zijn volledige liefde. Doe je dat niet, krijg je het niet, en blijf je zo'n beetje hangen tussen 2 werelden, waar je uiteindelijk ook niets aan hebt. Het is dus juist belangrijk om jezelf volledig te geven en met dit soort zaken te stoppen wanneer blijkt dat er geen bijbelse onderbouwing voor is. Dat is voor jezelf, niet omdat wij het slecht vinden. Het is meer bezorgdheid en verontwaardiging over dat zoiets kan gebeuren als wat er nu gebeurd is. Wat ons betreft wordt je nu namelijk misleid door een lid van de kerk. Dit is ook niets nieuws, je zal in het nieuwe testament kunnen lezen dat dit toen al voorkwam, en dat is met de tijd neit verandert. Het is een zeer kwalijke zaak en we maken ons zorgen om jou en je buurman.
Frappant!! En maar zeuren over zorgen maken. Doe dat lekker over jezelf en je eigen misleiding.
quote:
Hij predikt het aan jou met een autoritaire positie. Dat is voldoende kwalijk.
De email van Leendert was inderdaad totaal niet authoritair, die droop van lieflijke woorden en begrip. ... ..........
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:00:15 #115
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61165307
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 13:46 schreef neo567 het volgende:

[..]

The elephant man
en hier kan je dat zelf doen:

http://online-image-resize.kategorie.cz/

Draai je image in paint daarna om wederom een resize te doen

Werkt niet

En je laatste zin, daar snap ik geen hol van, draai je image in paint?
Ik kan alleen met photoshop werken....

*blikseminslag*
Uhhhhh...... Lama

Dat kan ik vanavond thuis zelf wel in PS
pi_61165317
Ik vermoed dat Leendert geschrokken is en dat was ik ook. Toen ik die berichten van Windigo las zat ik ook met ogen wijd opengesperd. Het is een zeer kwalijkte zaak. Dat wil niet zeggen dat we de buurman veroordelen of slecht vinden, die weet misschien niet beter. Maar dat maakt de zaak niet minder kwalijk.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:03:39 #117
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61165384
Er is niets kwalijks aan!! Het is een verschil in geloof, deal with it!! DAT MAG NAMELIJK VAN DE WET!!!

pi_61165600
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:03 schreef ElizabethR het volgende:
Er is niets kwalijks aan!! Het is een verschil in geloof, deal with it!! DAT MAG NAMELIJK VAN DE WET!!!

[ afbeelding ]

Moeten we dan ook maar satanisme gaan leren in de christelijke kerk? Is dat logisch volgens jou? Of zelfs alleen al Satan en Jezus dienen in ons persoonlijke leven, volledig buiten de kerk? Kan dat uberhaupt wel?
pi_61165702
Alles kan, als het maar leuk is
Genieten is toegestaan!!!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:47:39 #120
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61166370
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:17 schreef Topspin het volgende:
Alles kan, als het maar leuk is
Precies, als jezus en god en de heilige geest al bestaan kan ik me niet voorstellen dat het drie chagrijnige personen zijn, dus daarom:

There are 3 good arguments that Jesus was Black:
1. He called everyone brother.
2. He liked Gospel.
3. He could not get a fair trial.

There are 3 good arguments that Jesus was Jewish:
1. He went into His fathers business.
2. He lived at home until He was 33.
3. His mother was a virgin and His mother was sure He was God.

There are 3 good arguments that Jesus was Italian:
1. He talked with His hands.
2. He had wine with His meals.
3. He used olive oil.

There are 3 good arguments that Jesus was a Californian:
1. He never cut His hair.
2. He walked around barefoot all the time.
3. He started a new faith.

There are 3 good arguments that Jesus was an American Indian:
1. He was at peace with nature.
2. He ate a lot of fish.
3. He talked about the Great Spirit.

There are 3 good arguments that Jesus was Irish:
1. He loved large gatherings that served alcohol.
2. He was always telling stories.
3. He loved green pastures.

Then there are 3 compelling arguments that Jesus was a woman:
1. He fed a large crowd at a moments notice when there was no food.
2. He kept trying to get a message across to a bunch of men who just didn't get it.
3. And even when He was dead, He had to get up because there was still work to be done!

AMEN

En dit is wel een photoshopje, maar toch erg leuk!!

pi_61166426
  woensdag 27 augustus 2008 @ 14:58:14 #122
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61166613
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Moeten we dan ook maar satanisme gaan leren in de christelijke kerk? Is dat logisch volgens jou? Of zelfs alleen al Satan en Jezus dienen in ons persoonlijke leven, volledig buiten de kerk? Kan dat uberhaupt wel?
Jij blijkbaar niet , andere mensen wel , fijn he dat jij de vrijheid hebt om het niet te doen en vind je het ook niet fijn als andere mensen die vrijheid hebben om dat wel te doen .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:01:00 #123
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61166671
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Precies, als jezus en god en de heilige geest al bestaan kan ik me niet voorstellen dat het drie chagrijnige personen zijn, dus daarom:

2. He liked Gospel.

3. He used olive oil.

2. He ate a lot of fish.

2. He kept trying to get a message across to a bunch of men who just didn't get it.
3. And even when He was dead, He had to get up because there was still work to be done!

AMEN

[ afbeelding ]
AMEN
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:07:58 #124
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61166791
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:00 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Ik vermoed dat Leendert geschrokken is en dat was ik ook. Toen ik die berichten van Windigo las zat ik ook met ogen wijd opengesperd. Het is een zeer kwalijkte zaak. Dat wil niet zeggen dat we de buurman veroordelen of slecht vinden, die weet misschien niet beter. Maar dat maakt de zaak niet minder kwalijk.
Laat me raden , nu begint er een ouderwets gezellige heksenjacht naar die dominee .
pi_61167057
Ook vrij onzinnig komt het over om als klein groepje ZDA's tegen alles aan te schoppen, bepaalde zaken in de wereld gebeuren gewoon en zijn niet weg te krijgen ook al ben je nog zo fel tegen. Accepteren zou veel makkelijker zijn dan je hele leven op kruistocht gaan. Accepteren en in vrede verder leven.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:22:11 #126
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61167154
Gewoon af en toe liefde en eenheid roepen en ondertussen haat zaaien en verdeeldheid .
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:27:39 #127
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61167274
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Laat me raden , nu begint er een ouderwets gezellige heksenjacht naar die dominee .
Ik denk dat Leendert een mailtje gaat rondsturen naar alle domino's om te vragen wie van hun reiki ziet als een gave gods. En die wordt dan natuurlijk geëxcommuniceerd. En dan kan Leendert zich weer in zijn handjes wrijven, want hij heeft dan 'het ware geloof' gered en de kerk gezuiverd. Heil Leendert.
pi_61167368
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:18 schreef Topspin het volgende:
Ook vrij onzinnig komt het over om als klein groepje ZDA's tegen alles aan te schoppen, bepaalde zaken in de wereld gebeuren gewoon en zijn niet weg te krijgen ook al ben je nog zo fel tegen. Accepteren zou veel makkelijker zijn dan je hele leven op kruistocht gaan. Accepteren en in vrede verder leven.
Het is ook niet om tegenaan te schoppen, het gaat om de zuiverheid van de leer, dus of je bij de bijbel blijft of niet. De bijbel,Jezus, waarschuwt expliciet voor dit soort dingen.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:32:26 #129
34793 neo567
You know who
pi_61167384
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 14:47 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

2. He liked Gospel.

3. He used olive oil.

2. He ate a lot of fish.

AMEN

[ afbeelding ]
Precies wat deze muziek clip met tekst zegt:

quote:
Wooden Jesus where are you from
Korea or Canada or maybe Taiwan
I didn't know it was the Holy Land
But I believed from the minute
The check left my hand, and I pray

Can I be saved, I spent all my money
On a future grave
Wooden Jesus I'll cut you in
On twenty percent of my future sin

Porcelain Mary her majesties pure
Looking for virgin territory
Coat hanger halos don't come cheap
From television shepherds with living room
Sheep, and I pray

Can I be saved, I spent all my money
On a future grave
Wooden Jesus I'll cut you in
On twenty percent of my future sin
Ohw die had ik al eens gepost dacht ik
pi_61167601
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het is ook niet om tegenaan te schoppen, het gaat om de zuiverheid van de leer, dus of je bij de bijbel blijft of niet. De bijbel,Jezus, waarschuwt expliciet voor dit soort dingen.
Dan zou het toch voldoende moeten zijn dat je jezelf aan die zuiverheid houdt door je leven in te richten met die leer? Anderen gewoon laten leven en dan belandden ze maar in de hel volgens die leer, kun jij daar wakker van liggen?

Ze zijn geen moordenaars of wat dan ook dus zo erg is het ook alweer niet.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:40:11 #131
34793 neo567
You know who
pi_61167612
Temple of the Dog - Say Hello 2 Heaven:

Zo superrrr diet liedje:

Gaat over de harde luciferiaanse maatschappij van vandaag de dag:

Iemand die ...afijn lees maar:

Please, mother of mercy
Take me from this place
and the long winded curses
I keep hearing in my head
Words never listen
and teachers, oh, they never learn

but I'm warm from the candle
though I feel too cold to burn
He came from an island
and he died from the street
and he hurt so bad like a soul breaking
but he never said nothing to me

So say hello to heaven, heaven, heaven...

New, like a baby
Lost, like a prayer
The sky was your playground
but the cold ground was your bed
I said poor stargazer
She's got no tears in her eyes
but smooth like a whisper
She knows that love heals all wounds with time
Now it seems like too much love is never enough
Yeah, you better seek out another road
'cause this one has ended abru
pt

I never wanted to write these words down for you
with the pages of phrases of all the things we'll never do
So I blow out the candle
and I put you to bed
Since you can't say to me now
how the dogs broke your bone
there's just one thing left to be said

pi_61167672
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 00:13 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Een tweede reactie:

Beste Frank en Leendert,

Het is zoals je al zegt Leendert, ik betwijfel het dat het een dominee is van onze kerk.

Reiki staat lijnrecht tegenover de theologie die onze kerk leert nl de toestand der doden.

Er wordt bij reiki hulp verkregen van overledenen.

Bij reiki krijg je hulp van geleide geest(en)., z.g.n “gidsen”

Ik heb met iemand gesproken die reiki beoefent en die vertelde me dat.

Als zevende dags adventist is er maar een Geest waarin je geloofd die je begeleid en dat is zeker niet de reiki geest!

Maar lees maar eens de getuigenissen van ex reiki beoefenaars op onderstaande link:

http://www.christianreiki.info/Page1_nl.htm

De volgende site is ook interessant:

http://www.jesus-reiki.eu/Reikidemons/page3_nl.htm

Het is zeer kwalijk dat die “dominee” deze vrouw op die manier misleid, maar hijzelf is echter ook misleid.

Frank, slechts door gebed en smeken kan deze vrouw van het kwaad verlost worden.

Wij zullen ook voor haar bidden.

Groetjes en Gods zegen

Paulo
Wat een onzin op die 2de site, ten eerste schrijven ze niet eens de namen juist, zou toch op z'n minst een juiste schrijfwijze verwachten.

Cho-ku-rei: energie van god/universum oproepen(met de wijzers vand e klok mee kracht vergroten, tegen de wijzers in kracht verminderen).

Sei-he-ki: Aarde en hemel komen samen, zoals boven zo onder, emotioneel en mentaal genezen.

Hon-sha-ze-sho-nen: open het boek des levens en lees, of de godheid in mij groet de godheid in jou, geen verleden, geen toekomst, voor fstandshealing, healing van verleden, heden en toekomst.

Dei-ko-myo: Tempel van het grote stralende licht, de bewustwording van de grote eenwording als basis voor het verstaan van alle dingen(eenheid, u bent godheid), in het boeddhisme de enige werkelijke healing.

In hekserij ben ik sei-he-ki nog nooit tegengekomen, alhoewel wij ook onze methoden kennen om emotioneel te genezen, maar wat betekend die nare sneer in die tekst naar heksen, heksen zijn niet wat de kerk van ons heeft proberen te maken qua beeld, geen enge wezens met puntmutsen en groene gezichten die mensen in kikkers veranderen, dood en verderf brengen, wat een vies beledigende tekst!!!

De basis van reiki is het boeddhisme, jij persoonlijk mag dat zien als satanisch, maar daar denkt het boeddhisme nogal anders over, hoe zo'b site het lef heeft om de levensvisie van anderen zodanig te besmeuren, eigen meningen te geven die niets met het origineel te maken hebben is stuitent.

Wat een intolerantie, ik ben erg blij dat deze levensvisie die intolerantie niet delen, waar jouw geloof en de mensen/site's die je hier aanhaalt overlopen van intolrantie en haat doen deze levensvisie's dat niet, accepteren die zelfs jou in je intolerantie zoals je bent, 2 maal raden wie ik als beter acht, degene die zegt goed te doen maar zo hard uithaalt om zich heen, of degene die zegt dat er nog veel te leren valt en niet zo uithaalt naar anderen.
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:43:38 #133
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61167702
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:27 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik denk dat Leendert een mailtje gaat rondsturen naar alle domino's om te vragen wie van hun reiki ziet als een gave gods. En die wordt dan natuurlijk geëxcommuniceerd. En dan kan Leendert zich weer in zijn handjes wrijven, want hij heeft dan 'het ware geloof' gered. Heil Leendert.
De bijbel die god naar de aarde heeft gefaxt (daarom moet je het ook letterlijk nemen) word nu al besmeurd , potjandorie !
Hoe moet god ons nou bereiken zonder dat boek , wat een dillema , volgens mij heeft hij een klein foutje gemaakt in de schepping ,
Hij maakte de mens perfect met zintuigen , onderscheidingsvermogen , een lichaam met zelfgenezend vermogen , organen die elkaar ondersteunen en samenwerken , de gave om ZELF leven voort te brengen , oneindige fantasie enz enz maar om god te bereiken als levende goddelijke inspiratie ( de mens ) hebben we een boek nodig die andere mensen hebben geschreven eeuwen terug terwijl ieder levend individu veel korter geleden nog van gods eigen hand komt maar laten we blind vertrouwen op de interpraties van onbekende mensen die ooit hebben geleeft .
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:48:40 #134
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61167846
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:07 schreef Summers het volgende:

[..]

Nee hoor, hij is dominee, maar niet meer actief als predikant. Hij is gepensioneerd inmiddels
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:50:37 #135
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61167898
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:42 schreef erodome het volgende:

2 maal raden wie ik als beter acht, degene die zegt goed te doen maar zo hard uithaalt om zich heen, of degene die zegt dat er nog veel te leren valt en niet zo uithaalt naar anderen.
Ik weet ut, ik weet ut

Koelkast gewonnen!!! Yeah!!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:50:54 #136
34793 neo567
You know who
pi_61167914
Als deze wereld van God zou zijn, hoefde we niet in hem te geloven, zo simpel is dat, God heeft er nog net een boekje tussendoor weten te wurmen, genaamd de bijbel en een paar profeten weten te bereiken, die die bijbel gemaakt zouden hebben, maar volgens mij is het allemaal opLICHTerij!

Het verbaast me wel dat de bijbel na 2000 jaar nog gewoon bestaat, dat ie al die jaren overleefd heeft, maar ja dat is de griekse mythologie ook gelukt, maar daar geloven we niet meer in, wie weet gaat dat ook zo met de bijbel!
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:50:56 #137
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61167915
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:31 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Ik zal hem er zelf op nalezen, want uit de dingen die iedereen er over zegt word ik niks wijzer. Er bestaan zoveel verschillende meningen over dat ik daar niet wijs van word, ik zal het dus zelf wel proberen uit te zoeken.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:54:43 #138
34793 neo567
You know who
pi_61168010
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:42 schreef erodome het volgende:

[..]

Wat een onzin op die 2de site, ten eerste schrijven ze niet eens de namen juist, zou toch op z'n minst een juiste schrijfwijze verwachten.

Cho-ku-rei: energie van god/universum oproepen(met de wijzers vand e klok mee kracht vergroten, tegen de wijzers in kracht verminderen).

Sei-he-ki: Aarde en hemel komen samen, zoals boven zo onder, emotioneel en mentaal genezen.

Hon-sha-ze-sho-nen: open het boek des levens en lees, of de godheid in mij groet de godheid in jou, geen verleden, geen toekomst, voor fstandshealing, healing van verleden, heden en toekomst.

Dei-ko-myo: Tempel van het grote stralende licht, de bewustwording van de grote eenwording als basis voor het verstaan van alle dingen(eenheid, u bent godheid), in het boeddhisme de enige werkelijke healing.

In hekserij ben ik sei-he-ki nog nooit tegengekomen, alhoewel wij ook onze methoden kennen om emotioneel te genezen, maar wat betekend die nare sneer in die tekst naar heksen, heksen zijn niet wat de kerk van ons heeft proberen te maken qua beeld, geen enge wezens met puntmutsen en groene gezichten die mensen in kikkers veranderen, dood en verderf brengen, wat een vies beledigende tekst!!!

De basis van reiki is het boeddhisme, jij persoonlijk mag dat zien als satanisch, maar daar denkt het boeddhisme nogal anders over, hoe zo'b site het lef heeft om de levensvisie van anderen zodanig te besmeuren, eigen meningen te geven die niets met het origineel te maken hebben is stuitent.

Wat een intolerantie, ik ben erg blij dat deze levensvisie die intolerantie niet delen, waar jouw geloof en de mensen/site's die je hier aanhaalt overlopen van intolrantie en haat doen deze levensvisie's dat niet, accepteren die zelfs jou in je intolerantie zoals je bent, 2 maal raden wie ik als beter acht, degene die zegt goed te doen maar zo hard uithaalt om zich heen, of degene die zegt dat er nog veel te leren valt en niet zo uithaalt naar anderen.
De grootste en sterkste heks is pipi langkous, tegenwoordig linda de mol!

En in de tarot kaarten is ze een vlinder ofzo, ze is net zo dom als ze sterk is

Verbranden dat kreng
pi_61168039
http://www.lichtwerkplaats.nl/contact.html

Moet je kijken naar de tarieven die deze durft te vragen. Een advocaat is nog bijna goedkoper.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 15:57:37 #140
34793 neo567
You know who
pi_61168085
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:56 schreef Topspin het volgende:

Moet je kijken naar de tarieven die deze durft te vragen. Een advocaat is nog bijna goedkoper.
Paars is al fout, je moet maar es nagaan welke stoffen paars als vlam (ontbrandings gas) hebben
pi_61168094
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:50 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Ik weet ut, ik weet ut

Koelkast gewonnen!!! Yeah!!
Aai over de bol ook goed, heb nogal wat stevige uitgaven die raan komen dus kan even geen koelkast regelen
Als je altijd doet wat je altijd deed zul je altijd krijgen wat je altijd kreeg.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:05:41 #142
199397 Windigo
Flavourtarian
pi_61168274
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:56 schreef Topspin het volgende:

Kennelijk willen mensen het betalen

En het verschilt per Reikimaster hoeveel hij/zij rekent voor een behandeling. Ikzelf ben aangesloten bij http://www.reikicirkel.eu/ en dat is juist een vereniging die er voor staat Reiki bereikbaar en betaalbaar te houden. Ik doe het niet voor het geld, dat lijkt me niet de juiste insteek. Maar oplichters en profiteurs heb je in ieder vak.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:06:00 #143
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61168290
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 15:57 schreef erodome het volgende:

[..]

Aai over de bol ook goed,
Van jou altijd
quote:
heb nogal wat stevige uitgaven die raan komen dus kan even geen koelkast regelen
Een ijsje dan?
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:06:39 #144
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_61168305
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:05 schreef Windigo het volgende:

[..]

Maar oplichters en profiteurs heb je in ieder vak.
.. en geloof.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:09:40 #145
34793 neo567
You know who
pi_61168385
Reikie tekst waarin een paarse vlam wordt beschreven

Zo goed is een paarse vlam niet:

Proef 43: Wat is het reactieschema tussen zwavel en zuurstof?
- Beginstoffen:
• zwavel = licht gele, vast stof (korrels)
• zuurstof = (kleurloze) gas
- Proef:
In de zuurkast wordt een lepel met zwavel in een vlam gehouden, totdat de zwavel brandt. De lepel met de brandende zwavel wordt in een erlenmeyer met zuurstof gestoken.

Je ziet een paarse vlam.

- Nu aanwezig:
zwaveldioxide  gas

- Conclusie:
Er is een chemische reactie opgetreden, want er is een nieuwe stof ontstaan. (vormingsreactie)
- Vragen:
a. De kleur van de vlam wordt feller als de brandende zwavel in de erlenmeyer komt, omdat er veel zuivere zuurstof aanwezig is.
b. De beginstoffen van deze reactie zijn: zwavel (vast) en zuurstof (gas)
c. De fase van zwaveldioxide is gas
d. Het reactieschema is: zwavel (vast) + zuurstof (gas)  zwaveldioxide (gas)

[ Bericht 1% gewijzigd door neo567 op 27-08-2008 16:16:39 ]
pi_61168513
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:06 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Van jou altijd
[..]

Een ijsje dan?
Ijsje kan geregeld worden, heb zelfs nog wel ben&jerry's staan in de vriezer
Of je moet liever een lekker perenijsej eten, tis maar net waar je zin in hebt
pi_61168723
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:05 schreef Windigo het volgende:

[..]

Kennelijk willen mensen het betalen

En het verschilt per Reikimaster hoeveel hij/zij rekent voor een behandeling. Ikzelf ben aangesloten bij http://www.reikicirkel.eu/ en dat is juist een vereniging die er voor staat Reiki bereikbaar en betaalbaar te houden. Ik doe het niet voor het geld, dat lijkt me niet de juiste insteek. Maar oplichters en profiteurs heb je in ieder vak.
Kan best begrijpen dat er geld voor gevraagd wordt omdat er tijd en moeite in gaat zitten.

Maar 90 euro voor een paar emails die je binnen 10 minuten kunt samen stellen of nog korter? Heeft ze 20 klanten per maand waar ze wat emails naar stuurt dan heeft ze al 1800 euro in het zakje waar veel mensen keihard voor moeten werken. Komt dan over als geldkopperij wat veel erger is dan het occulte.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:23:41 #148
34793 neo567
You know who
pi_61168772
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:22 schreef Topspin het volgende:

[..]

Kan best begrijpen dat er geld voor gevraagd wordt omdat er tijd en moeite in gaat zitten.

Maar 90 euro voor een paar emails die je binnen 10 minuten kunt samen stellen of nog korter?
Tis net wat een GEK ervoor geeft, zo werkt het tegenwoordig toch
  woensdag 27 augustus 2008 @ 16:24:16 #149
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_61168788
ahh reikidemonen en reikigeesten nog NOOIT van gehoord , zelfs niet in sprookjes .
pi_61168809
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 16:23 schreef neo567 het volgende:

[..]

Tis net wat een GEK ervoor geeft, zo werkt het tegenwoordig toch
Mensen die onzeker in het leven staan zijn al snel overgehaald omdat ze niet nadenken erbij. Geld uit de zak kloppen van onzekere mensen komt het ook over.

Kan er verder niet wakker om liggen ook Alsnog belachelijke tarieven voor iemand die zogenaamd spiritueel is, ze kan zich eerder zakelijk noemen zonder dat zakelijk zo slecht hoeft te zijn als het eerlijke zakelijkheid is. Maar goed, wat is eerlijke zakelijkheid? Bestaat dat uberhaupt?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')