PWNED!quote:Microsoft krijgt 20 miljoen dollar van Sony wegens trilfunctie in PlayStation controllers
Zoals veel gamers wel weten zijn er enkele rechtzaken geweest rondom de trilfunctie in de PlayStation en Xbox controllers. Via een omweg heeft Microsoft geld van Sony gehad omdat deze de trilfunctie in hun PlayStation controllers had zitten.
Het verhaal begon allemaal toen Immersion zowel Microsoft als Sony naar de rechtbank haalde, omdat deze bedrijven een trilfunctie in hun controllers heeft zitten. Immersion heeft echter patent op deze feature, maar had nog geen geld gezien voor het gebruik van hun techniek in de PlayStation en Xbox controllers.
Microsoft besloot daarom maar om de portomonnee te trekken en 26 miljoen dollar aan Immersion te betalen. In de overeenkomst die zij sloten zat echter een kleine clausule. Hierin staat dat Microsoft recht heeft op een gedeelte van de boete die Sony uiteindelijk aan Immersion moet betalen.
Sony werd op het laatste gedwongen een bedrag van 90 miljoen dollar te betalen aan Immersion. Deze laatste weigerde echter een gedeelte van dat bedrag aan Microsoft af te staan, waardoor beide partijen weer tegenover elkaar stonden in de rechtbank. Deze keer was Microsoft echter de aanklager, en de softwaregigant kreeg al snel gelijk. Immersion moet nu 20,75 miljoen van de 90 miljoen dollar betalen aan Microsoft. Hierdoor krijgt Microsoft eigenlijk gewoon een groot deel van hun eerder betaalde bedrag terug, en betalen ze maar 5,25 miljoen dollar voor de trilfunctie in de Xbox controller.
Paar miljoen meer en ze hadden nog winst gemaakt ookquote:
all hail MS , haha geweldig vind ik ditquote:
slim zaken doen is ditquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:46 schreef DJ_ het volgende:
[..]
all hail MS , haha geweldig vind ik dit( heb niks tegen sony maar dit is gewoon leuk )
Jaquote:Op woensdag 27 augustus 2008 17:47 schreef Niek. het volgende:
Vanavond maar eens CC downloaden, krijg je via die trial een goed idee van hoe de volledige game is?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Xbox360 Gamertag / PSN Tag: GokuSFE
K ik zie je vanavond danquote:Op woensdag 27 augustus 2008 13:50 schreef Rossdale het volgende:
Geen idee, vanavond de demo eens uitproberen. Ik heb zelf ook maar 900 punten meer geloof ik dus ik moet nog even kijken
Kom vanavond maar langs, je weet waar mijn huis woont
Geen last van hier.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:50 schreef Motorhoofd het volgende:
Hebben jullie bij Castle Crashers ook dat als je een multiplayer game
wilt joinen je Xbox vaak vastloopt, of ben ik de enige?
Ben net 3 kwartier bezig geweest om het eindelijk te spelenquote:
Ik krijg vaak:quote:Op woensdag 27 augustus 2008 19:50 schreef Motorhoofd het volgende:
Hebben jullie bij Castle Crashers ook dat als je een multiplayer game
wilt joinen je Xbox vaak vastloopt, of ben ik de enige?
Ja, dat heb ik dus ook! Hopelijk komt er snel een patch ofzo.quote:Op woensdag 27 augustus 2008 20:21 schreef Scarface2004 het volgende:
Game no longer availible
of een vastloper tijden ´t Loading scherm
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |