Ja die lui die verantwoordelijk zijn voor die veroordeling verdienen een lintjequote:Op maandag 25 augustus 2008 13:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
JohnDope:
Wat mij betreft had die gozert meteen levenslang gekregen (zulke idioten moeten niet vrij rondlopen). Los daarvan ben ik blij dat men de tweede keer meer dan 6 stinkende lijken later ook tot dat inzicht is gekomen.
Naar mijn weten is er nooit een veroordeling geweest voor (poging tot) doodslag bij HIV-besmette patienten die onveilige sex hadden aangezien de HR de aanmerkelijke kans dat het slachtoffer daadwerkelijk overlijdt aan AIDS te klein vindt.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:54 schreef speknek het volgende:
[..]
Het verschil is wellicht dat de longinfectie als gevolg van de dwarslaesie gezien wordt. Zo zijn er ook zaken waarbij een HIV patient die onbeveiligde seks had, veroordeeld is wegens poging tot doodslag (ookal had het 'slachtoffer' niks). Maar ook hier weer, AIDS is een gevolg van de daad. Euthanasie daarentegen is handelen van de persoon zelf. Vandaar waarschijnlijk dat het juridisch zo moeilijk ligt.
Eh, wacht, er zit natuurlijk verschil tussen poging tot, wat het sowieso is, en doodslag zelf.
Gepaste strafquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:33 schreef Diederik_Duck het volgende:
De eersten niet (alhoewel dit vooral de 'behandelaars' valt te verwijten). De tweede echter wel. Kom, zelfs jij moet toegeven dat er toen een gepaste straf is opgelegd.
waarom?quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:00 schreef boem-dikkie het volgende:
[..]
Niet dom om 't gene wat de dader nog kan aanrichten als ie leeft, maar dom omdat als je hem vermoord je ook gewoon een moordenaar bent en ook al is de dader een vuige moordenaar hij heeft vast ook wel familie en mensen die hoe dan ook nog om 'm geven.
Levenslang? Waarom niet gewoon de doodstraf?quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:21 schreef Diederik_Duck het volgende:
JohnDope:
Wat mij betreft had die gozert meteen levenslang gekregen (zulke idioten moeten niet vrij rondlopen). Los daarvan ben ik blij dat men de tweede keer ook tot dat inzicht is gekomen.
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:38 schreef Diederik_Duck het volgende:
Wat was dan wel gepast geweest. Met levenslang kom je in Nederland nooit meer vrij, dat lijkt me best belangrijk en ook geen lichte straf.
Hij had al de eerste keer levenslang of de doodstraf moeten krijgen.quote:In 1975 wordt Van Eijk wegens doodslag op de 15-jarige Cora Mantel uit Uithoorn en de 44-jarige Aaltje van der Plaat veroordeeld tot 18 jaar cel en TBS. De details van de moorden die tijdens de rechtszitting worden voorgelezen zijn zo walgelijk dat enkele parketwachters moeten overgeven.
pcies, daders die in herhaling vallen mogen van mij best een spuitje hebbenquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:39 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Levenslang? Waarom niet gewoon de doodstraf?
Vind je? Ik ben het daar absoluut niet mee eens. En ik lees de Telegraaf niet eens.quote:Op maandag 25 augustus 2008 12:18 schreef Diederik_Duck het volgende:
Jongens, wat minder de Telegraaf lezen. Er wordt heus ook wel eens een fatsoenlijke straf opgelegd.
Inderdaad. De doodstraf voor bewezen notoire criminelen is een humane eerlijke manier van straffen. Iemand levenslang opsluiten en de hoop houden op vrijkomen ooit, is een inhumane vorm van martelen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:39 schreef RonaldRegen het volgende:
[..]
Levenslang? Waarom niet gewoon de doodstraf?
quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:46 schreef rockdahouse het volgende:
stille tochten zijn ook achterlijk.
volgensmij is dat eerder een belediging voor een slachtoffer dan een eer ...
laat ze maar eens in den haag gaan demonstreren tegen de belachelijke wetgeving in dit land.
idd, en die strafvermindering die een dader krijgt als het veel in het nieuws geweest en daardoor er 'schade' van oploopt, moet ook zo snel mogelijk verdwijnen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:46 schreef rockdahouse het volgende:
stille tochten zijn ook achterlijk.
volgensmij is dat eerder een belediging voor een slachtoffer dan een eer ...
laat ze maar eens in den haag gaan demonstreren tegen de belachelijke wetgeving in dit land.
Ga alvast maar een paar litertjes thee zettenquote:Op maandag 25 augustus 2008 13:53 schreef William.Tecumseh.Sherman het volgende:
Is er al iets bekend over de nationaliteit van de dader?
Ik ben ook benieuwd. Zal wel weer zo'n smerige Marokkaan of losgeslagen Antilliaan zijn. Die zijn tegenwoordig ook tot de provincie doorgedrongen.quote:Op maandag 25 augustus 2008 13:53 schreef William.Tecumseh.Sherman het volgende:
Is er al iets bekend over de nationaliteit van de dader?
Je kan je ook wel weer voorstellen dat je behoorlijk pissed bent als iemand je jas met persoonlijke bezitingen waaronder bijvoorbeeld die huissleutels en misschien geld jat. Het is niet goed te praten dat je dan maar als een wilde insteekt op de jassensteler maar toch, dat je dan pissed bent is wel weer begrijpelijk.quote:Het ‘goedemiddag' in het Fries zal een geintje zijn geweest, vertelt officier van justitie Henk Mous. Maar de latere dader verstond iets anders. Hij dacht voor ‘mietje' te worden uitgescholden. ,,Dat leidde tot gesodemieter”, zegt Mous. De verkeerd begrepen groet ontaardde in een ruzie, die Kooistra uiteindelijk fataal zou worden.
Er ontstond een gevecht, waarin Niels de jas van zijn belager wist te bemachtigen. Zijn vriendin en hij ontkwamen met de jas in bezit. Maar even later kwamen ze er achter dat de huissleutels van de jongen er nog in zaten.
Daarop besloten ze terug te gaan om de jas terug te geven, maar de beledigde kemphaan had ondertussen een scherp voorwerp –vermoedelijk een priem of een schroevendraaier- weten te bemachtigen, waarmee hij Niels herhaaldelijk in de nek stak. Het slachtoffer moest op straat worden gereanimeerd voordat hij naar het Medisch Centrum Leeuwarden kon worden vervoerd.
Ja tuurlijk, laten we elkaar allemaal een dwarslaesie steken als men ons onrecht aandoet.quote:Op maandag 25 augustus 2008 14:16 schreef Loedertje het volgende:
[..]
Je kan je ook wel weer voorstellen dat je behoorlijk pissed bent als iemand je jas met persoonlijke bezitingen waaronder bijvoorbeeld die huissleutels en misschien geld jat. Het is niet goed te praten dat je dan maar als een wilde insteekt op de jassensteler maar toch, dat je dan pissed bent is wel weer begrijpelijk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |