Dus over 100 jaar zouden mensen geen vis meer willen, want in het tempo dat we nu aan het vissen zijn, vissen we in 50 jaar alles leeg.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 16:57 schreef Red_85 het volgende:
Wat ik zo erg vind is dat er in Brussel duidelijke afspraken worden gemaakt over vissen en overbevissing. Greenpeace en andere milieumafia organisaties zijn daar niet tevreden omdat er nog steeds gevist mag worden. Daarna neemt Greenpeace het recht in eigen handen. Zo gaat het altijd bij dit soort organisaties. Ze denken niet na over dat er mensen zijn die graag vis eten en de mensen die daar voor zorgen een gezin te onderhouden hebben. Vis is gewoon voedsel, net als groente en vlees en niemand heeft het recht om een ander zijn broodwinning af te pakken. Dat heet dan broodroof en daar is Greenpeace al decenia mee bezig.
Ik ga toch ook niet naar den haag om een rotsblok voor de deur van de heer bos zijn kantoor neer te leggen omdat hij in mijn sector de vliegtax heeft ingesteld? ook al ben ik het er zwaar mee oneens.
Heeft greenpeace het recht omdat zelf te beslissen? Dat er over 50 jaar geen vis meer zou zijn is onze schuld, feit, wij vissen ons tepletter en ik doe er ook aan mee want ik lust ook wel een visje. Maar het geeft greenpeace niet het recht om de vissers van hun brood te roven.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 19:29 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Dus over 100 jaar zouden mensen geen vis meer willen, want in het tempo dat we nu aan het vissen zijn, vissen we in 50 jaar alles leeg.
Hebben de vissers het recht om een natuurreservaat leeg te vissen?quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:04 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Heeft greenpeace het recht omdat zelf te beslissen?
Greenpeace is net zo illegaal bezig dan. zij storten uit zichzelf stenen in een stuk waar nergens over gezegd is dat het mocht.quote:Op donderdag 28 augustus 2008 22:07 schreef Pool het volgende:
[..]
Hebben de vissers het recht om een natuurreservaat leeg te vissen?
Heeft de Duitse overheid het recht om een natuurreservaat leeg te laten vissen?
Die drie vragen staan zeg maar nog open en het antwoord op de bovenste vraag hangt af van de onderste twee.
Nee, want (en dit was al door iemand anders opgemerkt): de bevissing is niet illegaal. Vissers hebben een vergunning, in die vergunning wordt aangegeven hoeveel en tot waar er gevist mag worden. Uit een Europese richtlijn volgt vervolgens dat enkele stukken zee als beschermd gebied aangewezen zijn, maar uit die richtlijn volgt geen enkele aanwijzing over bevissing. Vervolgens komt Greenpeace, op basis van eigen vooronderstellingen, tot de conclusie dat die gebieden aangetast zouden worden door visserij. Daarmee wordt het gedrag van de vissers niet illegaal, maar enkel strijdig met de opvattingen van Greenpeace.quote:Op maandag 25 augustus 2008 17:43 schreef Pool het volgende:
Volgens mij kun je Greenpeace niet kwalijk nemen dát ze zelf iets tegen illegale bevissing doen, maar is alleen de vraag relevant of wát ze doen wel binnen de grenzen van het recht is.
quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:11 schreef Nautilus het volgende:
[..]
Nee, want (en dit was al door iemand anders opgemerkt): de bevissing is niet illegaal. Vissers hebben een vergunning, in die vergunning wordt aangegeven hoeveel en tot waar er gevist mag worden. Uit een Europese richtlijn volgt vervolgens dat enkele stukken zee als beschermd gebied aangewezen zijn, maar uit die richtlijn volgt geen enkele aanwijzing over bevissing. Vervolgens komt Greenpeace, op basis van eigen vooronderstellingen, tot de conclusie dat die gebieden aangetast zouden worden door visserij. Daarmee wordt het gedrag van de vissers niet illegaal, maar enkel strijdig met de opvattingen van Greenpeace.
Nu ga jij beweren dat Greenpeace enkel de correcte nakoming van de richtlijn wil verzekeren, maar een richtlijn heeft geen horizontale werking en een uitzonderingsgeval doet zich hier niet voor.
Klinkt vreemd, nie'waar? Waaruit bestaat dat reservaat-zijn volgens jou? Hoe merkt een vis dat ie in een reservaat zwemt? En heb je ook een bron?quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 11:11 schreef Nautilus het volgende:
Uit een Europese richtlijn volgt vervolgens dat enkele stukken zee als beschermd gebied aangewezen zijn, maar uit die richtlijn volgt geen enkele aanwijzing over bevissing.
Ik leg het je uit.quote:
Semantisch gezien is een 'reservaat' iets anders, maar dat terzijde. Het geeft aan dat de zeebodem in dat gebied bepaald bewoond wordt door diersoorten die (blijkbaar) in stand gehouden moeten worden. De invloed van bodembevissing op de stand van de bodem is niet zo groot, dus ik verwacht niet dat het tot een visserijverbod zal komen. Waarschijnlijk zal het visserijbeleid tussen Nederland, Duitsland en de Scandinavische landen beter gecoördineerd worden.quote:Waaruit bestaat dat reservaat-zijn volgens jou?
Het gaat hier om bodembescherming; de migratie en verplaatsing van bodemsoorten is niet zo groot. Dat afbakenen levert dus geen problemen op.quote:Hoe merkt een vis dat ie in een reservaat
zwemt?
Ik heb de richtlijn niet gebruikt, maar vooral de stukjes die er over geschreven zijn. Hier heb je een samenvatting, dus zoek het zelf maar uit:quote:En heb je ook een bron?
quote:Beschermde natuurgebieden op het land kennen we allemaal, maar op zee wordt er weinig aan natuurbescherming gedaan. Het zeeleven wordt niet alleen bedreigd door intensieve visserij, maar ook door zandwinning en olie- en gasboringen.
In 2002 is op de milieutop in Johannesburg afgesproken om grote delen van de oceanen te bestempelen als beschermde zeereservaten. In die gesloten gebieden kan vis zich voortplanten. ‘Vissen zoeken heel duidelijk bepaalde plekken op om te paaien of te eten. Als we die gebieden met rust laten, zullen de visstanden groeien’, zegt Laura Westendorp van Greenpeace. En dat is belangrijk, want de huidige vissers vangen veel te jonge vissen. Sommige hebben zich niet eens kunnen voortplanten. En voor vis geldt: hoe ouder, hoe meer nageslacht.
Helaas is er van die ambitieuze afspraken nog weinig terechtgekomen. Slechts 0,6 procent van de oceanen draagt de naam beschermd zeereservaat. Die reservaten laten wel zien dat het echt werkt. Westendorp: ‘De zeereservaten in het Caribisch gebied hebben de visserij heel goed gedaan. Er is nu veel meer vis en de biodiversiteit is enorm gestegen.’
Van onze Noordzee moet ook veertig procent beschermd zeereservaat worden. Tenminste, dat vindt milieuorganisatie Greenpeace. De reservaten moeten ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld geen schadelijke activiteiten plaatsvinden bij de Doggersbank midden in de Noordzee, waar veel vissen bij elkaar komen. Tijdens de milieutop is afgesproken dat de beschermde zeereservaten er in 2012 moeten zijn.
Mensen, die ten eerste gemiddeld veel te dik zijn hier, die zich volstoppen met voedingsstoffen die ze niet nodig hebben; mensen die tijdens het verwerkingsproces van de vis al veel vis weggooien, afval produceren en het milieu verzieken en vervolgens mensen die thuis nog eens weet ik hoeveel eten weggooien.quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:39 schreef rival het volgende:
[..]
dus, vis eruit halen om te voorzien in de behoefte van de mens!of, nutteloos rotsblokken op de bodem flikkeren...
dat staat in jouw ogen gelijk?
Voor zover ik weet krijgt Greenpeace geen overheidssubsidie. Dat is in ieder geval wat ze zelf claimen.quote:
Wie ben jij om een oordeel te geven over de leefgewoontes van anderen? Jij geeft precies het juiste voorbeeld van de foute en vieze ideeen van die linkse rebellen.quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:08 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Mensen, die ten eerste gemiddeld veel te dik zijn hier, die zich volstoppen met voedingsstoffen die ze niet nodig hebben; mensen die tijdens het verwerkingsproces van de vis al veel vis weggooien, afval produceren en het milieu verzieken en vervolgens mensen die thuis nog eens weet ik hoeveel eten weggooien.
Een beetje minder vissen kan heus een kwaad hoor, ik durf wel te stellen dat onze 'behoefte' niet zo groot is als wat er gevangen wordt.
[..]
Voor zover ik weet krijgt Greenpeace geen overheidssubsidie. Dat is in ieder geval wat ze zelf claimen.
[quote:Op vrijdag 29 augustus 2008 22:08 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Mensen, die ten eerste gemiddeld veel te dik zijn hier, die zich volstoppen met voedingsstoffen die ze niet nodig hebben; mensen die tijdens het verwerkingsproces van de vis al veel vis weggooien, afval produceren en het milieu verzieken en vervolgens mensen die thuis nog eens weet ik hoeveel eten weggooien.
greenpeace claimt zoveel. Ook stukken zee onder het mom van 'natuurreservaat'. Dus ik zou het niet zo heel serieus nemen.quote:Voor zover ik weet krijgt Greenpeace geen overheidssubsidie. Dat is in ieder geval wat ze zelf claimen.
Dat zeg ik toch niet? Iemand gebruikt dat de vis nodig is als argument dat greenpeace dit niet zou moeten doen, ik zeg dat het argument niet klopt. Einde verhaal.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
[
Een beetje minder vissen kan heus een kwaad hoor, ik durf wel te stellen dat onze 'behoefte' niet zo groot is als wat er gevangen wordt.
[..]
Dus? dat geeft dan groen licht voor jou om op een willekeurige plaats rotsen in de zee te gooien om de vissers (die het al moeilijk hebben) maar helemaal van hun brood af te houden?
Voor sommige mensen (lees: dat vegenistische milieutuig) zou het juist een uitkomst zijn. De voedingsstof omega3 die veel in vis voorkomen is heel goed voor je hersenen. Leren ze een beetje nadenken over waar ze nou eigenlijk mee bezig zijn.
[..]
greenpeace claimt zoveel. Ook stukken zee onder het mom van 'natuurreservaat'. Dus ik zou het niet zo heel serieus nemen.
Wat doe jij zelf dan? Mensen die denken dat ze er goed aan doen om het milieu te beschermen, daarvan overtuigd zijn en bereid zijn zich daarvoor in te zetten noem jij rebellen met vieze en foute ideeën. Dat vind ik minder respectvol dan mijn beweringen dat tussenhandelaren en consumenten te veel eten weggooien en sowieso wel met wat minder vis af kunnen. Wat ik zeg is gewoon controleerbaar, wat foute ideeën zijn blijft toch echt jouw mening.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 09:01 schreef draaijer het volgende:
[..]
Wie ben jij om een oordeel te geven over de leefgewoontes van anderen? Jij geeft precies het juiste voorbeeld van de foute en vieze ideeen van die linkse rebellen.
Gelukkig beschrijft je linker sig hoe je in elkaar zit. Om zaken voor elkaar te krijgen zijn er legale manieren. illegalen manieren passen alleen criminelen.. Begrijp je het nu?quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:23 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Wat doe jij zelf dan? Mensen die denken dat ze er goed aan doen om het milieu te beschermen, daarvan overtuigd zijn en bereid zijn zich daarvoor in te zetten noem jij rebellen met vieze en foute ideeën. Dat vind ik minder respectvol dan mijn beweringen dat tussenhandelaren en consumenten te veel eten weggooien en sowieso wel met wat minder vis af kunnen. Wat ik zeg is gewoon controleerbaar, wat foute ideeën zijn blijft toch echt jouw mening.
Tuig = crimineelquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Iemand gebruikt dat de vis nodig is als argument dat greenpeace dit niet zou moeten doen, ik zeg dat het argument niet klopt. Einde verhaal.
En verder vind ik mensen hier echt te veel denken aan geld, geld en nog meer geld, in plaats van aan het milieu. Alles moet op, bossen plat, zeeen leeg, alle dieren opgevreten, alle natuurgebieden volgepropt met hotels en snackbars, en iedereen die de natuur belangrijker vindt dan verspilling en commercie is opeens links milieutuig. Je reinste flauwekul. Denk zelf eens na bij wat je doet, voor je andere mensen tuig noemt. Sommige mensen leggen de prioriteiten anders, die denken nog aan de rest van de wereld in plaats van alleen maar aan wat ze zelf lekker en makkelijk vinden. Wees blij dat die mensen er zijn. Daarmee geen oordeel over deze actie op zich, ik ben er niet bij geweest, ik ken de situatie van de gebieden daar niet, ik weet niet hoe groot die stenen zijn, dus ik laat me daar verder niet over uit.
quote:DOETICHEM - Gekweekte vis is sterk in opmars. Binnen enkele tientallen jaren ligt meer gekweekte vis in de koelschappen van de viswinkel en de supermarkt, dan dat er 'wilde' vis uit de zeeën en oceanen wordt aangevoerd. Dat zegt woordvoerder Wim van Eijk van de Nederlandse Vereniging van Viskwekers [NeVeVi]. 'De belangstelling om een viskwekerij te beginnen is op dit moment gigantisch.'
Hij voert als oorzaak aan dat er veel geld te verdienen is met kweekvis, omdat de visvangst onder druk staat. Veel vissoorten zijn overbevist en dat in een periode met een stijgende visconsumptie.
Ik vind het wel goed, het wildvissen is over, de boten zijn te geavanceerd geworden.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:06 schreef Tizitl het volgende:
Ze hebben hun doel in ieder geval weer bereikt. Greenpeace zoekt media aandacht om zo een discussie over de visserij en steun voor haar plannen te krijgen.
Nu kun je verder vinden van greenpeace wat je wilt, maar de mediaaandacht hebben ze weer te pakken.
Natuurlijk. In dictaturen leveren mensen ook brieven met verzoeken in op het kantoor van de leidende (en enige) partij en daar krijgen ze dan netjes antwoord op. En als een land het niet eens is met een ander land, dan sturen ze een kerstkaartje met "lieve Saddam, fijne kerst en gelukkig nieuwjaar, we hopen de samenwerking volgend jaar prettiger voort te kunnen zetten." En als een organisatie iets doet wat niet mag of niet wenselijk is in hun ogen, dan sturen ze een brief of het nou niet anders kan.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:52 schreef draaijer het volgende:
[..]
Gelukkig beschrijft je linker sig hoe je in elkaar zit. Om zaken voor elkaar te krijgen zijn er legale manieren. illegalen manieren passen alleen criminelen.. Begrijp je het nu?
Je kan natuurlijk zeggen dat het goed is wat GP doet, maar dan keur je criminaliteit goed.. Dat klinkt niet echt als een goed en betrouwbaar verhaal waar subsidie naartoe moet.. Nokken met die gasten en terug betalen
Dan zijn wat mij betreft alle mensen die consumeren zonder stil te staan bij de visstand ook crimineel. Het mag misschien wettelijk wel, maar dat iets niet wettelijk verboden is betekent nog niet dat het wenselijk is.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:54 schreef draaijer het volgende:
[..]
Tuig = crimineel
Criminelen zijn mensen die de verantwoordelijkheid niet dragen en een excuus zoeken om de wet te overtreden.. Paupers zijn het.
Ja, die goedgekeurd wordt door het Wereld Natuur Fonds, terwijl de vissen volgestopt worden met antibiotica en soms zwemmen in bassins met een verhouding van 60% vissen in 40% water. Daar worden we blij van.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:00 schreef henkway het volgende:
laat dat stukje maar vrij van sleepnetten
er is al geen visje meer over, visjes worden steeds kleiner
Greenpeace is te laat, helaas
er is voor vis maar een toekomst: kweekvis
[..]
als jij er niet blij van wordt, waarom dan geen 'biologische' kweekvijver beginnen met 30% vissen en 70% water of zoiets, whatever makes you happy.. De mens moet toch ergens zijn voeding vandaan halen, als je de zee niet wil leegvissen moet je een alternatief hebben.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, die goedgekeurd wordt door het Wereld Natuur Fonds, terwijl de vissen volgestopt worden met antibiotica en soms zwemmen in bassins met een verhouding van 60% vissen in 40% water. Daar worden we blij van.
Dit argument snap ik niet helemaal. Je zegt dat vissers simpelweg aan de vraag naar vis voldoen door het aanbod te maken. De vraag naar vis dus vervullen. Alsof het totaal onschuldig is. Maar als er dan mensen zijn die vragen naar 'geen vis' -wat dus niet zo materialistisch is als 'wel vis'- dan zijn ze ineens milieuextremist. Is dat niet eenzelfde vraag en een behoefte waar bijvoorbeeld Greenpeace aan voldoet?quote:Op maandag 25 augustus 2008 10:38 schreef rival het volgende:
ik weet nog dat ik als klein kind over greenpeace dacht, wat goed van die mensen. die redden arme dieren en de "boosdoeners" in deze wereld worden aangepakt.
wanneer je dan iets ouder wordt begrijp je dat het helemaal niet zo zwart wit is... je wordt wat volwassener...
dan ga je begrijpen dat de "boosdoeners" ook gewoon mensen zijn die brood op de plank moeten leggen. die de vraag van ons consumenten beantwoord.
helaas zal dit soort besef nooit bij dat soort millieuextremisten aankomen. die blijven wat dat betreft toch best kinderachtig.
Jemig zit je in een excuus modus.. Neem de verwantwoordelijkheden en face itquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:17 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dan zijn wat mij betreft alle mensen die consumeren zonder stil te staan bij de visstand ook crimineel. Het mag misschien wettelijk wel, maar dat iets niet wettelijk verboden is betekent nog niet dat het wenselijk is.
Nou, ik vind dat dus geen goede schets van de situatie. Als ik willens en wetens werk ga doen wat slecht is voor het milieu, dan vind ik het dus logisch dat er op een gegeven moment iemand op het idee komt om in te grijpen, ook al durft de overheid dat niet te doen vanwege financiele redenen. Dat is net zoiets als zeggen dat je geen kolencentrales mag sluiten omdat dat slecht is voor de werkgelegenheid. De situatie is gewoon niet houdbaar zoals hij nu is. Als je die vissers door laat gaan omdat ze zo lekker verdienen nu, dan houdt het ook vanzelf een keer op. Als de vis op is, verdienen ze helemaal niks meer.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:27 schreef draaijer het volgende:
[..]
Jemig zit je in een excuus modus.. Neem de verwantwoordelijkheden en face it
Hoe verrot voel jij je als ik jou even hardhandig mijn mening op zal leggen zodat jij aan het einde van de maand minder geld binnen krijg. Zeg voor het gemak de helft
Er is verantwoorde vis hoor. Ik eet alleen wildvang van onbedreigde soorten en dan kies ik nog liever voor dingen waar lijnvangst op staat bijvoorbeeld. En anders heb je nog vlees, eieren, zuivel, granen, noten, vruchten, groente, etc.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:26 schreef kawotski het volgende:
[..]
als jij er niet blij van wordt, waarom dan geen 'biologische' kweekvijver beginnen met 30% vissen en 70% water of zoiets, whatever makes you happy.. De mens moet toch ergens zijn voeding vandaan halen, als je de zee niet wil leegvissen moet je een alternatief hebben.
De meeste vis uit Noorwegen van Nutreco komen uit kweekvijvers en zijn kerngezond omdat ze in schoon water zwemmenquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:19 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Ja, die goedgekeurd wordt door het Wereld Natuur Fonds, terwijl de vissen volgestopt worden met antibiotica en soms zwemmen in bassins met een verhouding van 60% vissen in 40% water. Daar worden we blij van.
Greenpeace krijgt geen subsidie.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:37 schreef StefanP het volgende:
Links en de milieumaffia laten weer eens hun ware gezicht zien.
Gelukkig worden ze van riante subsidies voorzien, want stel je voor dat ze dit fantastische "werk" niet meer kunnen doen
http://www.greenpeace.nl/aboutquote:[..] Onafhankelijk - Greenpeace is een onafhankelijke organisatie, niet gebonden aan religieuze of politieke stromingen. Ook financieel is Greenpeace onafhankelijk, de organisatie accepteert principieel geen giften van bedrijven en geen subsidie van de overheid. Alleen zo kunnen wij onafhankelijk ons werk blijven doen. [..]
Nee ik ben lid van greenpeace en het is de enige organisatie waar ik achter sta, kost me 100 euro per jaar maar dat heb ik er graag voor over.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Greenpeace krijgt geen subsidie.
[..]
http://www.greenpeace.nl/about
.quote:Sleepnetten verwoesten alles wat ze op hun pad tegenkomen. De schade kun je vergelijken als je op land met dezelfde methode, hele velden, steden en wouden kapot walst op zoek naar een paar koeien
quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 22:21 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Dat zeg ik toch niet? Iemand gebruikt dat de vis nodig is als argument dat greenpeace dit niet zou moeten doen, ik zeg dat het argument niet klopt. Einde verhaal.
En verder vind ik mensen hier echt te veel denken aan geld, geld en nog meer geld, in plaats van aan het milieu. Alles moet op, bossen plat, zeeen leeg, alle dieren opgevreten, alle natuurgebieden volgepropt met hotels en snackbars, en iedereen die de natuur belangrijker vindt dan verspilling en commercie is opeens links milieutuig. Je reinste flauwekul. Denk zelf eens na bij wat je doet, voor je andere mensen tuig noemt. Sommige mensen leggen de prioriteiten anders, die denken nog aan de rest van de wereld in plaats van alleen maar aan wat ze zelf lekker en makkelijk vinden. Wees blij dat die mensen er zijn. Daarmee geen oordeel over deze actie op zich, ik ben er niet bij geweest, ik ken de situatie van de gebieden daar niet, ik weet niet hoe groot die stenen zijn, dus ik laat me daar verder niet over uit.
Zeg ik dat? Ik heb het hier over greenpeace in deze en je moet geen woorden lezen die ik niet heb neergezet. Het slaat nergens op wat je allemaal uitkraamt.quote:iedereen die de natuur belangrijker vindt dan verspilling en commercie is opeens links milieutuig. Je reinste flauwekul
een steen gooien op je hoofd is ook moordend. hoe moeten de vissen zich voelen als ze weer een paar ton aan rots op hun kop krijgen. kan je ze net zo goed vangen en opeten. dan heeft het 'moorden' in jou ogen, nog nut.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:44 schreef henkway het volgende:
[..]
Nee ik ben lid van greenpeace en het is de enige organisatie waar ik achter sta, kost me 100 euro per jaar maar dat heb ik er graag voor over.
Sleepnetten zijn moordend voor de zee en de zeebodem
[..]
.
[ afbeelding ]
Er is nog zee genoeg over waar men kan vissen, er moeten stukken zijn waar de vis in het wild kan groeien, als ze gevangen willen worden dan zwemmen ze wel naar de open zee.quote:Op zondag 31 augustus 2008 07:41 schreef Red_85 het volgende:
[..]
een steen gooien op je hoofd is ook moordend. hoe moeten de vissen zich voelen als ze weer een paar ton aan rots op hun kop krijgen. kan je ze net zo goed vangen en opeten. dan heeft het 'moorden' in jou ogen, nog nut.
Voor die 100 euro haal ik liever lekker een paar visjes![]()
Dat maakt een vis zelf uit ja.quote:Op zondag 31 augustus 2008 07:46 schreef henkway het volgende:
[..]
Er is nog zee genoeg over waar men kan vissen, er moeten stukken zijn waar de vis in het wild kan groeien, als ze gevangen willen worden dan zwemmen ze wel naar de open zee.
Ja, daarom, de overheid heeft dat stuk zee uitgeroepen tot beschermd zeegebied, en met een reden, dan moet je dus niet met een sleepnet over de zeebodem gaan raggen.quote:Op zondag 31 augustus 2008 07:56 schreef Vodkadruppel het volgende:
[..]
Dat maakt een vis zelf uit ja.
Afrgh, jij begrijpt het echt niet he?! Damn!quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:33 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Nou, ik vind dat dus geen goede schets van de situatie. Als ik willens en wetens werk ga doen wat slecht is voor het milieu, dan vind ik het dus logisch dat er op een gegeven moment iemand op het idee komt om in te grijpen, ook al durft de overheid dat niet te doen vanwege financiele redenen. Dat is net zoiets als zeggen dat je geen kolencentrales mag sluiten omdat dat slecht is voor de werkgelegenheid. De situatie is gewoon niet houdbaar zoals hij nu is. Als je die vissers door laat gaan omdat ze zo lekker verdienen nu, dan houdt het ook vanzelf een keer op. Als de vis op is, verdienen ze helemaal niks meer.
[..]
Er is verantwoorde vis hoor. Ik eet alleen wildvang van onbedreigde soorten en dan kies ik nog liever voor dingen waar lijnvangst op staat bijvoorbeeld. En anders heb je nog vlees, eieren, zuivel, granen, noten, vruchten, groente, etc.
de helft van hun inkomsten komt van de postcodeloterij.. Gelukkig is dat niet onze staat?! Damnquote:Op zaterdag 30 augustus 2008 23:43 schreef Yildiz het volgende:
[..]
Greenpeace krijgt geen subsidie.
[..]
http://www.greenpeace.nl/about
De stukken waar de stenen zijn gezonken zijn GEEN beschermd zeegebied!quote:Op zondag 31 augustus 2008 08:07 schreef henkway het volgende:
[..]
Ja, daarom, de overheid heeft dat stuk zee uitgeroepen tot beschermd zeegebied, en met een reden, dan moet je dus niet met een sleepnet over de zeebodem gaan raggen.
Dat is hetzelfde als een stuk bos uitroepen tot beschermd bos, en vervolgens de zaak laten platbranden.
Nee lees mijn volgende postquote:Op zondag 31 augustus 2008 08:11 schreef henkway het volgende:
Het afbakenen van dat gebied met rotsen vind ik een slimme oplossing en de overheid kwam zelf niet op het idee, of heeft er geen zin en tijd voor, maar ik denk dat ze het wel een goed idee vinden.
De vissers moeten niet in die reservaten komen, als de vis gevangen wil worden, dan gaan ze wel naar open zee.quote:De wateren waarin de actievoerders de natuurstenen laten zakken, vallen onder het Europese verdrag Natura 2000. Greenpeace helpt de overheid een handje om zijn verplichtingen na te komen dit zeegebied écht te beschermen.
“Er is totaal geen bescherming door de overheid in deze wateren: zelfs in aangewezen natuurgebieden mag schadelijke visserij gewoon doorgaan. Wij willen met deze actie het leven in zee beschermen en afdwingen dat er alleen duurzaam gevist wordt”, zegt Pavel Klinckhamers van Greenpeace Nederland. De oplossing voor de crisis van onze zeeën is het instellen van volledig beschermde zeereservaten.
Het Sylt Buiten Rif ten noordoosten van Groningen kent een bonte verscheidenheid aan zeeleven: van bodemgebonden organismen die op de rotsen leven tot aan zeehonden en bruinvissen - een bedreigde dolfijnensoort in Europa. Dit gebied is door het Europese verdrag Natura 2000 aangewezen als beschermd gebied.
Dit zegt GP. Als ik vandaag tijd heb zal ik het andere stuk wel even opzoeken. De reden dat GP de stenen heeft laten zakken is om vooruit te lopen op de beslissing van de overheid. Persoonlijk denk ik dat de overheid best de beslissing in voordeel van de vissen zou kunnen nemen, maar ik vind het slecht dat je voor die tijd zelf actie gaat ondernemenquote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |