Ja maar een klantmanager die geen handen van klanten schudt, dat kun je niet verkopen, dat is onbeschoft, dus functioneert hij niet.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 22:01 schreef Dirkh het volgende:
Als deze man zegt dat hij vrouwen de hand niet wil schudden, noemen we dat discriminatie.
Als deze man dan zegt, je hebt gelijk ik ga nu ook geen handen meer schudden van mannen, wat is het dan?
Dan hoort het in een keer niet meer bij de baan, maar dat kan je als commissie gelijke behandeling niet zeggen.
De man zou in die functie niet functioneren volgens de rechtbank, daar hebben ze gelijk in. Maar daar wilde Clairy het niet over hebben, het ging om discriminatie, zij sprak hem aan als vrouw, niet als verslaggever, dat zei ze zelf. Maar dat probeerde hij juist uit te leggen, daar was geen sprake meer van, hij schudde namelijk ook de handen van de man niet meer.
Valide punt van hem.
Inderdaadquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 23:30 schreef LeNeHe het volgende:
Vervelende man zeg, hij heeft flink geoefend op zijn moeilijke woorden in ieder geval
Die gast had helemaal niks te melden afgezien van het feit dat hij weer met het bekende stokpaardje van vrijheid van godsdienst aan kwam zetten.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:42 schreef Dirkh het volgende:
Ik was al op zoek naar een topic over Nova. Ik vind juist dat Clairy volledig door het ijs is gezakt, ze werd figuurlijk de studio doorgerost.
Nee. Dat dacht ik ook altijd, maar ik heb het Hans Jansen ("Arabist Hans Jansen") gevraagd en die antwoordde dat een dergelijk gebod niet bestaat. Verder schreef hij: "Wel is het zo dat wie op reis is, vrij is in het al dan niet vervullen van de meeste islamitische voorschriften. In de jaren 70 werden de moslims nog als tijdelijke logee' s beschouwd, die dus die vrijheid hadden, maar die fase is voorbij".quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 13:16 schreef -Jay-20- het volgende:
Trouwens, pin mij er niet op vast, maar volgens mij staat er ook in de Koran dat je je moet aanpassen naar de gebruiken van de maatschapij waar je je in bevindt.
Dat weet ik niet precies, of er een gebod/toestemming bestaat om je aan te passen aan de gebruiken van de baan of het land. Maar ik herinner me wel een passage, waarin staat dat je je zo bloot mag kleden als het beroep voorschrijft. Dat herinner ik me, omdat ik gelijk aan Baywatch moest denken, waarin wulpse, welgevormde dames rondlopen in strakke, minimale badpakken. Een moslima zou, als ze strandwacht is, dus zulke badpakken mogen dragen.quote:Op zaterdag 23 augustus 2008 15:39 schreef dvr het volgende:
[..]
Nee. Dat dacht ik ook altijd, maar ik heb het Hans Jansen ("Arabist Hans Jansen") gevraagd en die antwoordde dat een dergelijk gebod niet bestaat. Verder schreef hij: "Wel is het zo dat wie op reis is, vrij is in het al dan niet vervullen van de meeste islamitische voorschriften. In de jaren 70 werden de moslims nog als tijdelijke logee' s beschouwd, die dus die vrijheid hadden, maar die fase is voorbij".
w.b. dit issue, een ambtenaar hoeft van mij geen hand aan te bieden, maar als iemand hem er een aanbied mag hij die niet weigeren. Hij staat daar immers niet zichzelf, maar de Nederlandse overheid te vertegenwoordigen en onze overheid discrimineert niet.
Een moslima met zo een badpak aan zou verdrinken en dus zou ze die functie niet kunnen uitoefenen, idem die idioot die klantmanager wil worden maar niemand een hand wil geven, hij zou figuurlijk verdrinken.quote:Op zondag 24 augustus 2008 00:28 schreef Kees22 het volgende:
[..]
[quote]Vraag is dan wel: zou een moslima strandwacht willen worden??
Een moslima met een strandwachtbadpak aan, zou helemaal niet verdrinken.quote:Op zondag 24 augustus 2008 02:54 schreef henkway het volgende:
[..]
Een moslima met zo een badpak aan zou verdrinken en dus zou ze die functie niet kunnen uitoefenen, idem die idioot die klantmanager wil worden maar niemand een hand wil geven, hij zou figuurlijk verdrinken.
Ik bedoel een moslima badpak , heb je die wel eens gezien??quote:Op zondag 24 augustus 2008 03:10 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Een moslima met een strandwachtbadpak aan, zou helemaal niet verdrinken.
Een moslima met een burka aan zou verdrinken.
Maar ik probeerde juist te laten zien, dat volgens de qor'an een strandwacht een badpak mag dragen dat bij haar functie past. Dus gewoon een strak aansluitend en kort gesneden badpak, dat al haar vormen volgt en dus laat zien. Een badpak dat vooral bedoeld is om goed te kunnen zwemmen.
Vervolgens is het aan de moslima om te kiezen of ze naar zo'n functie wil solliciteren.
Ze krijgt wel een probleem, als het CWI die functie geschikt voor haar vindt.
Ordinaire stepping-stone-theorie! Het hellende vlak!quote:Op zondag 24 augustus 2008 16:59 schreef Demophon het volgende:
Ik vind het ook terecht dat hem deze baan geweigerd is.
Hij vond in de NOVA uitzending dat het geven van een hand automatisch leidt tot schouderklopjes en zoenen en onkuis gedrag. Dit soort paranoïde gedachtefilosofie is zo way-way out of line met de algemene sociale gedragsopvattingen dat hij gewoon niet geschikt is voor een een functie bij de sociale dienst.
Dat lijkt me inderdaad niet erg geschikt om mensen te redden!quote:Op zondag 24 augustus 2008 10:02 schreef henkway het volgende:
[..]
Ik bedoel een moslima badpak , heb je die wel eens gezien??
[ afbeelding ]
Ik kon ze niet verstaan, ze hadden nogal moeite met elkaar uit te laten praten. Goede basis voor een gezamenlijk overleg.quote:Op woensdag 10 september 2008 22:45 schreef Adelante het volgende:
Iemand de uitzending van vanavond gezien met die twee kempende lesbiënnes en Joost Karhof die het niet af kon breken
Onvoorstelbaar zo'n zweeflul. Voor dik geld staat zo'n vent sprookjes te vertellen, geen hond die daar wat aan heeft. Woest wordt ik van dat soort gasten. Al die reintegratie bureaus moeten dicht. Volgens mij bestaan die bedrijven alleen maar omdat ze zelf geen ander werk kunnen vinden en elkaar iets wijs maken en dat vervolgens met geld van de overheid verkopen.quote:Op maandag 6 oktober 2008 22:46 schreef Adelante het volgende:
Mijn god die positivo van het reintegratiebureau![]()
Van der Most heeft groot gelijk met zijn plan om mensen aan het werk te krijgen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |