weet ik veelquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:25 schreef Pool het volgende:
In Sittard?
Lijkt me eerder de scholierenclub van de plaatselijke HBO dan.
Studentenverenigingen zijn voor mensen die nooit mee hebben kunnen komen tot het moment dat pappa's connecties en het inkomen een hele grote rol gaan spelen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:24 schreef postmortum het volgende:
blijkbaar is de jaarlijkse introductie weer bezig. Wat een triestheid zeg , moeten ze hier in Sittard met een pamper omlopen en worden ze ook nog gekleineerd door hun begeleiders![]()
ik snap echt niet waarom iemand dat zou willen , maar ja studentenverenigingen zijn dan ook voor mensen zonder vrienden
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:27 schreef HostiMeister het volgende:
Gezeur
Doe anders een keertje lekker mee voordat je hier gaat zitten oordelen.
Sittard
voor de uitreksels had ik de meiden uit mijn klas voor , voor het feesten ookquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:29 schreef Devlinsect het volgende:
Ja maar, anders hoor je niet bij de groep en doe je niet mee aan feesten. En krijg je geen uitreksels.
Ik maakte op het HBO ook uittreksels. Op een gegeven ogenblik deden ze een 10tje per kopie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:30 schreef postmortum het volgende:
[..]
voor de uitreksels had ik de meiden uit mijn klas voor , voor het feesten ook
ik kreeg ze gratis , pauperquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik maakte op het HBO ook uittreksels. Op een gegeven ogenblik deden ze een 10tje per kopie.
eenschquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Inderdaad. Mensen die in studentenverenigingen zitten zijn mensen die in hun eigen omgeving weinig vrienden hebben en op deze manier proberen populair te doen.
Kan me niet voorstellen dat wanneer je "thuis" een hechte vriendengroep hebt, je deze gaat opzeggen omdat je studeert.
Daarom hoop ik elk jaar weer op een hoop ontgroeningsdoden. Totdat de regering het zat is en het gaat verbieden. Zijn we tenminste van die clubjes paupers af.
Je bent op dit forum een pauper als je de spullen niet gratis weggeeft geloof ikquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:33 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik kreeg ze gratis , pauper
Goh een Engelstalige collega verzinnen om een matige grap te ondersteunenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:35 schreef Buschetta het volgende:
M'n Engelse collega moest lachen....
Sittard is that Dutch for Retard ?
Ja. Niks voor jou dus.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:37 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Sittard? Kan je daar hoger dan VMBO doen?!? He?!
Ik heb alleen maar Engelstalige collegas retard sittardquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:36 schreef postmortum het volgende:
[..]
Goh een Engelstalige collega verzinnen om een matige grap te ondersteunen
goh een hele werkomgeving verzinnen is toch ook best triestquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:39 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar Engelstalige collegas retard sittard
weet ik veel hoe je het schrijft , ik ben geen lid geweestquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Fout in de TT .... moeilijk woord he, studentenverenigingen
Hij bedoelde waarschijnlijk: studenten en verenigingen maar vergat de spatiesquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Fout in de TT .... moeilijk woord he, studentenverenigingen
ben je terugquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:49 schreef Chriz2k het volgende:
Valide klacht, alleen jammer dat TS zelf ook geen vrienden heeft.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:41 schreef SuperwormJim het volgende:
Kuddegedrag![]()
Een clubje nodig hebben om vrienden te maken ...
dacht dat jij weg geweest wasquote:
Klik eens op mijn posthistorie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:51 schreef postmortum het volgende:
[..]
dacht dat jij weg geweest was
Blijkbaar weet jij niet dat wanneer je je aanmeldt bij studentenvereniging, je je vriendengroep thuis niet opgeeft. De mogelijkheid om in het weekend naar huis te gaan kan altijd!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Inderdaad. Mensen die in studentenverenigingen zitten zijn mensen die in hun eigen omgeving weinig vrienden hebben en op deze manier proberen populair te doen.
Kan me niet voorstellen dat wanneer je "thuis" een hechte vriendengroep hebt, je deze gaat opzeggen omdat je studeert.
Daarom hoop ik elk jaar weer op een hoop ontgroeningsdoden. Totdat de regering het zat is en het gaat verbieden. Zijn we tenminste van die clubjes paupers af.
Je snapt het niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:52 schreef Curri het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij niet dat wanneer je je aanmeldt bij studentenvereniging, je je vriendengroep thuis niet opgeeft. De mogelijkheid om in het weekend naar huis te gaan kan altijd!
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:54 schreef Chriz2k het volgende:
Mensen die bij een studentenvereniging gaan hebben juist geen vrienden thuis, anders zouden ze niet bij zo'n groep kanslozen willen horen.
Ik had het geluk dat een groot gedeelte van m'n vriendengroep in dezelfde stad ging studeren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Hierin heb je niet helemaal gelijk hoor, er zijn ook wel studentenverenigingen zonder ontgroening etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:12 schreef ondeugend het volgende:
Het ontgroenen is triest...aangezien dat de toelatingseisen zijn om bij een vereniging te mogen horen, zijn studentenverenigingen triest.
Sowieso zijn het meestal type korpsballen die niet verder komen dan gebral.
Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier had ik jou wat minder generaliserend en bevooroordeeld verwacht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Studentenverenigingen zijn voor mensen die nooit mee hebben kunnen komen tot het moment dat pappa's connecties en het inkomen een hele grote rol gaan spelen.
Het is eigenlijk heel normaal menselijk gedrag wat er gebeurt... Erg, maar waar. Zodra je naar beneden kan schoppen (en je frustratie over je tijd als onderhond kan uiten) doe je dat.
Ach ja, dat is nou eenmaal zo. En als mensen het fijn vinden om dat te doen (om de rest van de tijd daarbij de te gaan), laat ze lekker. Hoezo negatief doen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:12 schreef ondeugend het volgende:
Het ontgroenen is triest...aangezien dat de toelatingseisen zijn om bij een vereniging te mogen horen, zijn studentenverenigingen triest.
Nee hoor, ik ben al afgestudeerd en ook niet lid van een studentenvereniging geweest (en al zeker niet van een scholierenclub).quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:26 schreef postmortum het volgende:
[..]
weet ik veelZag er i n ieder geval in en intriest uit
![]()
Jij bent ook zeker lid van zo'n vereniging of niet ?
Ja je zou toch maar een nieuwe vriendengroep opbouwen. Progressie maken in het leven, weet je hoe eng. Socializen en netwerken in real life ipv op internet, iel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
en dat kan niet zonder een studenten verenigingquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja je zou toch maar een nieuwe vriendengroep opbouwen. Progressie maken in het leven, weet je hoe eng. Socializen en netwerken in real life ipv op internet, iel.
Maar zo'nontgroening hequote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben al afgestudeerd en ook niet lid van een studentenvereniging geweest (en al zeker niet van een scholierenclub).
Maar het is wel grappig om te zien hoe gefrustreerde HBO-scholieren of treinstudenten uit boerendorpjes proberen aan te schoppen tegen studenten die wel gewoon sociale betrekkingen opbouwen in hun nieuwe stad, zonder angstig conservatief bij de oude plaatselijke voetbalkantine in Lutjebroek te blijven hangen.
Ach kom op zeg, dus je noemt studentenverenigingen vriendengroepen ? Dat zijn groepen die vol zitten met gedwongen alcoholisten. Lach me kapot als er dan weer zo'n sneuerd in het nieuws komt die vroeger in een sv heeft gezeten en nu zwaar alcoholist is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja je zou toch maar een nieuwe vriendengroep opbouwen. Progressie maken in het leven, weet je hoe eng. Socializen en netwerken in real life ipv op internet, iel.
Het meest sneue is nog dat het best toffe mensen zijn los als je ze alleen hebt. Maar zodra ze samen zijn met hun jaarclubje moeten ze zich gaan bewijzenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, dus je noemt studentenverenigingen vriendengroepen ? Dat zijn groepen die vol zitten met gedwongen alcoholisten. Lach me kapot als er dan weer zo'n sneuerd in het nieuws komt die vroeger in een sv heeft gezeten en nu zwaar alcoholist is.
Bovendien progressie maken door bij een sv te gaan. Jij noemt het hebben van kwallerige medeclubgenoten die alleen maar bier zuipen (gedwongen omdat het stoer is) en een beetje de belangrijke josti lopen uit te hangen progressie ? OMG wat moet jij een kutleven hebben zeg.
"HEY RUPERT, DUS JIJ HEB CHAYENNE NOG NIET GENEUKT ? LOOOSERRRR !"quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het meest sneue is nog dat het best toffe mensen zijn los als je ze alleen hebt. Maar zodra ze samen zijn met hun jaarclubje moeten ze zich gaan bewijzen
Komt er eignelijk opneer "ah kut uit mezelf ben ik niet leuk/stoer/tof genoeg dus moet ik me maar anders gaan gedragen misschien accepteren ze me dan en vinden ze mij ook wel stoer"
Sad
Waar wil je argumenten voor hebben danquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:00 schreef Ladylicious het volgende:
Wel fijn dat alle uitspraken hier onderbouwd zijn met supergoede argumenten..
Ik wil helemaal niks..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waar wil je argumenten voor hebben dan
Oh, het zal vast niet voor alle studentenverenigingen gelden, maar ik weet vrij zeker dat wat ik zeg over het gedrag van sommige ouderejaars niet ver bezijden de waarheid is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:37 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier had ik jou wat minder generaliserend en bevooroordeeld verwacht.
Het is normaal om 'weerloze' domme mensen te willen vernederen? Het is normaal om je gewillig te laten vernederen zonder dat je er daadwerkelijk geil van wordt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:00 schreef Ladylicious het volgende:
Wel fijn dat alle uitspraken hier onderbouwd zijn met supergoede argumenten..
Het is nou eenmaal zo. Traditie heet dat. En dat is nog ouder dan de oma van je moeder. Als je er niets mee te maken wil hebben hoeft dat ook niet. Dus wil je je niet laten vernederen, so be it. Je gaat toch ook niet lopen klagen over hoe zwaar een opleiding tot commando is. Het dient gewoon een doel. Is het bij de een vakinhoudelijk belangrijk, bij studentenverenigingen praten ze vooral over een onderlinge band. Dat zij dat op die manier doen, dat is hun probleem.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het is normaal om 'weerloze' domme mensen te willen vernederen? Het is normaal om je gewillig te laten vernederen zonder dat je er daadwerkelijk geil van wordt?
You're a bright student, figure it out
Zo te horen weet jij waar je over praatquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, dus je noemt studentenverenigingen vriendengroepen ? Dat zijn groepen die vol zitten met gedwongen alcoholisten. Lach me kapot als er dan weer zo'n sneuerd in het nieuws komt die vroeger in een sv heeft gezeten en nu zwaar alcoholist is.
Bovendien progressie maken door bij een sv te gaan. Jij noemt het hebben van kwallerige medeclubgenoten die alleen maar bier zuipen (gedwongen omdat het stoer is) en een beetje de belangrijke josti lopen uit te hangen progressie ? OMG wat moet jij een kutleven hebben zeg.
Het vergelijken met een opleiding tot commando's?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:40 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo. Traditie heet dat. En dat is nog ouder dan de oma van je moeder. Als je er niets mee te maken wil hebben hoeft dat ook niet. Dus wil je je niet laten vernederen, so be it. Je gaat toch ook niet lopen klagen over hoe zwaar een opleiding tot commando is. Het dient gewoon een doel. Is het bij de een vakinhoudelijk belangrijk, bij studentenverenigingen praten ze vooral over een onderlinge band. Dat zij dat op die manier doen, dat is hun probleem.
Wat is er mis met het woord feut?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tuurlijk is het hun probleem, maar ik word wel geconfronteerd met smerige lui die op een bijzonder nare manier lullen over feuten e.d. Dat moet dan de zogenaamde elite zijn/worden? Ben je mooi klaar mee, met die fascisten.
Heb geregeld met "adelijke" balletjes in Vindicat en leids corps feestjes gehad. En de absolute neerbuigendheid tegenover feuten en andere zieke (tegen Bondage&SM stijl) gewoonten shockeerden me enorm.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:48 schreef Catbert het volgende:
Sowieso, deze topics zie je elke zoveel tijd langskomen, gaan iedere keer dezelfde types van leer tegen die 'vieze studenten'. Toevallig weten ze allemaal precies hoe het er aan toe gaat zonder ooit binnengeweest te zijn bij een vereniging
Gaat meer over de manier waarop er over gepraat wordt. En je ziet aan die koppen dat die mensen heel serieus menen dat je over minderwaardige mensen kunt spreken (wie dat dan precies zijn, dat zou ik even moeten vragen).quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is er mis met het woord feut?
Oh, er zitten vervelende types tussen hoor, maar ik woon in Utrecht, heb veel vrienden uit verschillende verenigingen, en die types zijn zwaar in de minderheid. Die typische bralapen zie je overal, vaak ook buiten verenigingen. Die proberen door hard te schreeuwen te verbergen dat ze eigenlijk niet zo interessant zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:55 schreef Buschetta het volgende:
Heb geregeld met "adelijke" balletjes in Vindicat en leids corps feestjes gehad. En de absolute neerbuigendheid tegenover feuten en andere zieke (tegen Bondage&SM stijl) gewoonten shockeerden me enorm.
Nou, de meeste mensen die ik erover gehoord heb, vonden de ontgroening leuk. Bovendien is die bij bijvoorbeeld Veritas helemaal niet zo zwaar. Tuurlijk, je loopt wat slaapgebrek op, maar dat heb je bij iedere introductie. Zo heb je bij Veritas bijvoorbeeld een dag dat de rollen omgedraaid zijn, dus dat de feuten tegen de begeleiding lopen te schreeuwen.quote:Ik ben dan ook van mening dat verenigingen met ontgroening uit de tijd is. Verder kijk ik niet neer op mensen die bij een vereniging zitten zonder ontgroening. Het kan een leuke manier zijn om een vriendenkring op te bouwen binnen een korte tijd. En daarnaast activiteiten te doen die relatief goedkoop zijn door de vereniging.
Sowieso raak je, helemaal als je naar een andere stad verhuist en op kamers gaat, die oude middelbareschoolvrienden toch wel kwijt. Dan is een studentenvereniging een leuke manier om mensen buiten je studie te leren kennen.quote:Al ben ik zelf iemand die snel vrienden maakt en dus zoiets nooit nodig had kan ik me voorstellen dat het een hele leuke ervaring kan zijn voor veel studenten.
Mja. Ik geloof niet dat er mensen aan de ontvangende kant zijn die dat op die manier opvatten. We hebben het ook regelmatig over vrouwen als zijnde 'matrassen' maar dat betekent niet dat we ze minderwaardig vinden ofzoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
Gaat meer over de manier waarop er over gepraat wordt. En je ziet aan die koppen dat die mensen heel serieus menen dat je over minderwaardige mensen kunt spreken (wie dat dan precies zijn, dat zou ik even moeten vragen).
Ja, en ik zei en zeg ook vaak vieze woordjes, maar daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:00 schreef Catbert het volgende:
Mja. Ik geloof niet dat er mensen aan de ontvangende kant zijn die dat op die manier opvatten. We hebben het ook regelmatig over vrouwen als zijnde 'matrassen' maar dat betekent niet dat we ze minderwaardig vinden ofzo
Zo hebben we het eigenlijk alleen over plebejers en dergelijk gespuisquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ja, en ik zei en zeg ook vaak vieze woordjes, maar daar gaat het niet om.
Ik heb het over echte, oprechte neerbuigendheid.
Uhuh, maar ondertussen in de tram hier zelf stinken als een Afghaanse strontemmer bij een kebab eet-wedstrijdquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:05 schreef Catbert het volgende:
[..]
Zo hebben we het eigenlijk alleen over plebejers en dergelijk gespuis
nee, ik ben zo'n type dat je op zeker moment gewoon over de bar heentikt. Hoezo?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:08 schreef koeii het volgende:
Waar kan je je allemaal druk over maken zegWat boeit jou het nou als er toevallig een paar mensen bij een vereniging gaan en op zo'n manier hun tijd indelen. Als je ze zo triest vindt, dan negeer je hen toch gewoon? Of zijn jullie allemaal van die types die met hun jas aan in de kroeg een beetje gevaarlijk zitten te kijken?
Tssk. Alles maar weer met geweld op moeten lossen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
nee, ik ben zo'n type dat je op zeker moment gewoon over de bar heentikt. Hoezo?
Gemeen kijken lost al helemaal niks op, toch?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:15 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tssk. Alles maar weer met geweld op moeten lossen.
Ja, je medestudenten staan lekker los te gaan op NL talige skihut bagger, kijk ze dansen, kijken ze gaan.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:18 schreef nogeenmaarten het volgende:
Uit hetzelfde topic als vorig jaar, maar allicht nog steeds van toepassing:
Quote - TheNeedle:
Serieus, TS, zonder dat ik je ooit heb gezien kan ik je zeer treffend omschrijven, al zal jij zeggen dat het niet klopt, maar iedereen hier weet dat het zo is:
Je kwam aan op de introweek, en vond je intro-groepje. Allemaal ontzettend gave lui die lekker gingen tanken en een fucking mooie week hebben beleefd. Jij bent min of meer achter te aan geslenterd. Toen je mentoren los gingen met de groep, stond jij met de enige andere zoals jij stilletjes in een hoekje met een pruillipje aan een colaatje of je eerste biertje van je leven te nippen, en samen met die ander te klagen dat niemand leuk was en dat jij de introweek niet nodig hebt om vrienden te maken. Je verlangt naar een beter, gaver leven zoals dat van de rest van je groepje. Zij gaan straks bij een gave vereniging, lopen in studentikoze outfit over straat en maken nog altijd grappen over "die kneus van toen". En dan.... kom je ze tegen: zij gaan net naar bed, jij komt uit de vroeg-onderwijsgroep en bent al alleen op weg naar de trein, om naar papa en mama te gaan.... het warme bedje is voor je gedekt, je bordje spaghetti staat in de magnetron, en je houdt jezelf voor dat je als je gaat werken een nieuwe start gaat maken, niet beseffend dat je leven een farce is.
Je gaat me toch niet vertellen dat er iets vermakender is dan straalbezopen meelallen op eenvoudige, herkenbare liedjes in een kroegquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:22 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ja, je medestudenten staan lekker los te gaan op NL talige skihut bagger, kijk ze dansen, kijken ze gaan.
Wie wil daar nou niet bijhoren?
Nou en of ik je dat ga vertellenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:40 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Je gaat me toch niet vertellen dat er iets vermakender is dan straalbezopen meelallen op eenvoudige, herkenbare liedjes in een kroeg
Hoop dat er 1 meeleest en naar aanleiding hiervan een geheime missie gaat uitvoeren op een bepaald iemand.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:40 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Je gaat toch ook niet lopen klagen over hoe zwaar een opleiding tot commando is.
Pool slaat met de eerste post gelijk de spijker op zijn kopquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:25 schreef Pool het volgende:
In Sittard?
Lijkt me eerder de scholierenclub van de plaatselijke HBO dan.
Biels weet ook hoe de zaak in elkaar steektquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:16 schreef Biels het volgende:
Scholierenclubje. Geen studentenvereniging.
Ik zal m'n deur vanavond goed op slot doenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:50 schreef TheVotary het volgende:
[..]
Hoop dat er 1 meeleest en naar aanleiding hiervan een geheime missie gaat uitvoeren op een bepaald iemand.![]()
Nou, gewoon. Maar goed relaas wel. Verder leuke discussie wel, ga vooral door.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:10 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
nee, ik ben zo'n type dat je op zeker moment gewoon over de bar heentikt. Hoezo?
Wow! die heb ik ook, maar ik zit nu in New York op kantoor en das interessant joh!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:39 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar Engelstalige collegas retard sittard
Je weet er dus duidelijk niks vanafquote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:12 schreef ondeugend het volgende:
OMG. Hebben we hier een primeur:quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:56 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Je weet er dus duidelijk niks vanaf
Tevens al die apen die hier denken dat elke studentenvereniging een corps is!!!!
helaasquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef Lyzio het volgende:
Als Ricko nou ook nog post hebben we 4 op een rij BFPDat is een prijs waard.
Gelukkig niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:59 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
OMG. Hebben we hier een primeur:
Ik zal het maar regelrecht vragen Ananas:
BEN JIJ EEN CORPSKNAAP ?
Ananas is een korpskwal !~!!!11))) !11 OMFG !11------ !!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:00 schreef De_Ananas het volgende:
[..]
Gelukkig niet.
Ik zit bij een sportstudentenvereniging.
Zit eigenlijk geen zak verschil in tussen ons en een voetbalclub of iets dergelijks. Je maakt er vrienden, je sport en je drinkt bier. Je hebt ook feesten en er zitten lekkere wijven op (bij voetbal niet). En maar iedereen zeiken op die studenten terwijl er niet zoveel speciaals aan is
!!!
Je hebt precies wel iets tegen Sittard he, ooit eens een vriendje van daar gehad dat je gedumpt heeft ofzo?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:57 schreef Buschetta het volgende:
Sittard.
Kon 2 verenigingen vinden die in 2005 zijn opgericht ofzoWaarvan 1 van een sporthogeschool.
De ander http://www.hestus.nl/forum/ heeft precies 71 postsEn laatste bericht is 2006.
Waarschijnlijk 2 leden ofzo. Sittard is echt zo'n dorp dat in alles faalt. En kom niet aan met "stadsrechten" dat maakt een dorp nog geen stad.
Wie heeft het hier over het mannencorps? Het topic begon met een waargenomen groep randjeugd met luiers in Sittard en nu gaat het al over het corps.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:22 schreef wikwakka2 het volgende:
Ik heb een verkeerd beeld van het mannencorps denk ik. Ik denk dan altijd aan die kereltjes in pak, met gegelde haren en een biertje in de hand die met z'n allen in een (mannen)kroeg staan te schreeuwen. Vaak hebben ze namen zoals diederik-jan, stefan-pieter etc.
Maar ik zal het wel bij het verkeerde eind hebben.
Dat bedoel ik!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:47 schreef Nobu het volgende:
Eigenlijk zou de klacht natuurlijk moeten zijn : cursisten die zich student wanen.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:30 schreef RozeAnjer het volgende:
Jongens, jongens, met al dat geneuzel wordt de aandacht van de werkelijke discussie afgeleid
[..]
Pool slaat met de eerste post gelijk de spijker op zijn kop![]()
[..]
Biels weet ook hoe de zaak in elkaar steekt![]()
Om de boel even samen te vatten:
HBO_!
Zou iemand deze post voor mij kunnen vertalen ? Ik zie dat het een reactie is op een post van mij door de quote maar heb geen idee wat deze buitenlander bedoeltquote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:33 schreef osmo het volgende:
[..]
Je hebt precies wel iets tegen Sittard he, ooit eens een vriendje van daar gehad dat je gedumpt heeft ofzo?
Wageningen is ook niet echt een serieus corps.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 16:40 schreef Pool het volgende:
[..]
Wie heeft het hier over het mannencorps? Het topic begon met een waargenomen groep randjeugd met luiers in Sittard en nu gaat het al over het corps.![]()
Tussen Sittard en het eerste de beste serieus te nemen corps (dus niet Eindhoven/Tilburg/Nijmegen/Maastricht) ligt minstens zo'n honderd mijl.
God, als ik iets irritant vind, is het wel zo'n groepje dat niet beseft dat niemand behoefte heeft aan gebral in het openbaar, en evenmin aan het zien van die oerlelijke kledinglijn.quote:lopen in studentikoze outfit over straat
Alsof je je iets van burgers aan moet trekken.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 20:24 schreef Apropos het volgende:
[..]
God, als ik iets irritant vind, is het wel zo'n groepje dat niet beseft dat niemand behoefte heeft aan gebral in het openbaar, en evenmin aan het zien van die oerlelijke kledinglijn.
Burgersquote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Alsof je je iets van burgers aan moet trekken.
Quint.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Kneusjequote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 15:42 schreef Lyzio het volgende:
Moest bij de TT direct aan de Lullo-reeks van Jiskefet denken. Wat was dat geweldig.
quote:
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:13 schreef Nobu het volgende:
[..]
Dat gebeurt al niet meer sinds '98quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:06 schreef DurQ het volgende:
Pauperstudenten die 3 Lacoste polo's over elkaar heen dragen
Qftquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Nee, das waar. Als die verdomde automobilist gewoon had uitgekeken..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:32 schreef Nobu het volgende:
[..]
Het is niet mijn schuld dat je tegelzetter bent.
Je bevestigt wel weer de vooroordelenquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 04:04 schreef EdAtTheBar het volgende:
Achterlijke grafmongolen die oordelen over verenigingen, terwijl ze er niks van weten![]()
de beslissing om Lid te worden is de beste die ik gemaakt heb ik mijn studietijd en dat is nooit ten koste gegaan van mijn vriendengroep thuis.
Stelletje kutpluizen, ik pis over jullie heen minderwaardige schepsels.
Voor iemand die lid is scheer je alle verenigingen wel over 1 kam zeg. Je hebt clubjes die wel studentikoos zijn, maar waar de ontgroening hooguit een paar pittige daagjes is. Vervolgens zit je bij een vereniging met feestjes, borrels en andere activiteiten die geheel vrijwillig zijn, ik zeg topquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 04:04 schreef EdAtTheBar het volgende:
Achterlijke grafmongolen die oordelen over verenigingen, terwijl ze er niks van weten![]()
de beslissing om Lid te worden is de beste die ik gemaakt heb ik mijn studietijd en dat is nooit ten koste gegaan van mijn vriendengroep thuis.
RL bedoel je?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 22:06 schreef DurQ het volgende:
Pauperstudenten die 3 Lacoste polo's over elkaar heen dragen
Ik ken geen enkele vereniging in Utrecht waar het er zo aan toe gaat. Misschien dat het in Leiden bijvoorbeeld anders is, maar wat je hier beschrijft heb ik nog nooit gehoord.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:08 schreef Akwableet het volgende:
Dan zijn er ook verenigingen waar ze je eerst anderhalve week op water en crackers in een luier door de kots rollen, om vervolgens jou te dwingen 3 jaar lang de bierrekening van de ouderejaars te betalen (laat even duidelijk zijn dat de vraag "Wat verdienen je ouders?" standaard is bij de intro). Oh en denk maar niet dat je gewoon naar de bar mag lopen tijdens de eerste paar jaar, als je de foute (met pionnen aangegeven) route neemt om bier te halen voor de mensen die je publiekelijk vernederen mogen ze je keihard in je gezicht meppen
. Overigens is daarom lachen en een biertje drinken ook niet mogelijk, want je mag niet bij ze aan tafel zitten
Waarom zou je een studentenvereniging nodig hebben om wat mee te maken? Mijn vriendengroep is ook hartstikke mooi, gezellig, leuk en hecht en ik weet wel zeker dat een studentenvereniging dat niet gaat overtreffen. Zeker aangezien de gemiddelde student mij verre van aanstaat.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 21:33 schreef Freeling het volgende:
studentenverenigingen zijn gewoon mooi, gezellig, leuk, hecht en je maakt nog eens wat mee tijdens je studententijd, niet voor niks door veel mensen de mooiste tijd van hun leven genoemd.
Gewoon niet zo zeuren en lekker stuko doen. gek!
Tja, het is maar net het soort mensen waar je mee omgaat. Het voordeel aan dergelijke verenigingen is dat je makkelijk veel mensen leert kennen. En dat is vooral als je gaat studeren en op kamers gaat erg handig, je hebt in no time daar vrienden. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar de mensen van m'n middelbare school zie ik echt niet meer.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:53 schreef ThaMadEd het volgende:
Waarom zou je een studentenvereniging nodig hebben om wat mee te maken? Mijn vriendengroep is ook hartstikke mooi, gezellig, leuk en hecht en ik weet wel zeker dat een studentenvereniging dat niet gaat overtreffen. Zeker aangezien de gemiddelde student mij verre van aanstaat.
Voor de eerlijkheid moet ik wel zeggen dat het gemixte verhalen zijn van de ergste verenigingen in Leiden en Rotterdam. De helft heb ik zelf gezien en de helft gehoord van iemand die het de normaalste zaak van de wereld vondquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:36 schreef Catbert het volgende:
[..]
Ik ken geen enkele vereniging in Utrecht waar het er zo aan toe gaat. Misschien dat het in Leiden bijvoorbeeld anders is, maar wat je hier beschrijft heb ik nog nooit gehoord.
Ik ook niet, maar omdat ik een tussenjaar had genomen heb ik in de tussentijd andere vrienden gemaakt waar ik nu nog steeds mee omga. Maar sowieso trekt het hele 'studentenleven' mij niet zo dus als een logische consequentie daarvan ga ik ook niet bij een vereniging.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:57 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, het is maar net het soort mensen waar je mee omgaat. Het voordeel aan dergelijke verenigingen is dat je makkelijk veel mensen leert kennen. En dat is vooral als je gaat studeren en op kamers gaat erg handig, je hebt in no time daar vrienden. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar de mensen van m'n middelbare school zie ik echt niet meer.
En de andere posts in dit topic bevestigen de vooroordelen van niet-leden als onbegrijpend en autistisch tuig niet?quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 08:22 schreef hoppla het volgende:
[..]
Je bevestigt wel weer de vooroordelen
Nee, dan is de enige mogelijkheid natuurlijk niet-leden proberen te kleineren..quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:01 schreef freiss het volgende:
[..]
En de andere posts in dit topic bevestigen de vooroordelen van niet-leden als onbegrijpend en autistisch tuig niet?
We Ik hoevenf je niet te begrijpen om je een rotschop te willen verkopen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:01 schreef freiss het volgende:
[..]
En de andere posts in dit topic bevestigen de vooroordelen van niet-leden als onbegrijpend en autistisch tuig niet?
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 04:04 schreef EdAtTheBar het volgende:
Ik zeg ook niet dat dat de juiste manier is. Ik vind het wel hypocriet om hem te verwijten dat hij de vooroordelen bevestigt, terwijl dit hele topic de vooroordelen van de andere kant nog meer bevestigen.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:03 schreef hoppla het volgende:
[..]
Nee, dan is de enige mogelijkheid natuurlijk niet-leden proberen te kleineren..
Haha loserquote:Op vrijdag 22 augustus 2008 04:04 schreef EdAtTheBar het volgende:
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:05 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
We Ik hoevenf je niet te begrijpen om je een rotschop te willen verkopen.
Edit: laat ik voor mezelf spreken
Ik weet niet wat jij precies met vrienden bedoeld, maar meen je nou serieus dat je al deze nieuwe 'vrienden' blijft zien als je gaat werken? (behalve om samen te zuipen misschien). Ik heb vrienden van mijn middelbare school en van mijn studententijd, die ik niet in een vereniging heb ontmoet. Believe you me, dat zijn andere vriendschappen dan de vriendschappen waar jij het nu over hebt.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 10:57 schreef Catbert het volgende:
[..]
Tja, het is maar net het soort mensen waar je mee omgaat. Het voordeel aan dergelijke verenigingen is dat je makkelijk veel mensen leert kennen. En dat is vooral als je gaat studeren en op kamers gaat erg handig, je hebt in no time daar vrienden. Ik weet niet hoe het met jou zit, maar de mensen van m'n middelbare school zie ik echt niet meer.
quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:28 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij precies met vrienden bedoeld, maar meen je nou serieus dat je al deze nieuwe 'vrienden' blijft zien als je gaat werken? (behalve om samen te zuipen misschien). Ik heb vrienden van mijn middelbare school en van mijn studententijd, die ik niet in een vereniging heb ontmoet. Believe you me, dat zijn andere vriendschappen dan de vriendschappen waar jij het nu over hebt.
De vriendschappen in een jaarclub zijn ontzettend hecht. Mijn moeder gaat nog elke twee jaar een weekendje weg met haar jaarclub, en zij is geen uitzondering.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:28 schreef ioko het volgende:
[..]
Ik weet niet wat jij precies met vrienden bedoeld, maar meen je nou serieus dat je al deze nieuwe 'vrienden' blijft zien als je gaat werken? (behalve om samen te zuipen misschien). Ik heb vrienden van mijn middelbare school en van mijn studententijd, die ik niet in een vereniging heb ontmoet. Believe you me, dat zijn andere vriendschappen dan de vriendschappen waar jij het nu over hebt.
Poeh heequote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:34 schreef freiss het volgende:
[..]
De vriendschappen in een jaarclub zijn ontzettend hecht. Mijn moeder gaat nog elke twee jaar een weekendje weg met haar jaarclub, en zij is geen uitzondering.
Dat zeg jij... Maar jullie vervuilen hier wel de straat met die kutkoppen van jullie.quote:Op vrijdag 22 augustus 2008 12:53 schreef Freeling het volgende:
Ach ja, iedereen die hier kotst op verenigingen moet er lekker uit de buurt blijven, want daar zitten we toch niet op te wachten. Zo hebben we geen last van elkaar.
Probleem: Opgelost!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |