weet ik veelquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:25 schreef Pool het volgende:
In Sittard?
Lijkt me eerder de scholierenclub van de plaatselijke HBO dan.
Studentenverenigingen zijn voor mensen die nooit mee hebben kunnen komen tot het moment dat pappa's connecties en het inkomen een hele grote rol gaan spelen.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:24 schreef postmortum het volgende:
blijkbaar is de jaarlijkse introductie weer bezig. Wat een triestheid zeg , moeten ze hier in Sittard met een pamper omlopen en worden ze ook nog gekleineerd door hun begeleiders![]()
ik snap echt niet waarom iemand dat zou willen , maar ja studentenverenigingen zijn dan ook voor mensen zonder vrienden
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:27 schreef HostiMeister het volgende:
Gezeur
Doe anders een keertje lekker mee voordat je hier gaat zitten oordelen.
Sittard
voor de uitreksels had ik de meiden uit mijn klas voor , voor het feesten ookquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:29 schreef Devlinsect het volgende:
Ja maar, anders hoor je niet bij de groep en doe je niet mee aan feesten. En krijg je geen uitreksels.
Ik maakte op het HBO ook uittreksels. Op een gegeven ogenblik deden ze een 10tje per kopie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:30 schreef postmortum het volgende:
[..]
voor de uitreksels had ik de meiden uit mijn klas voor , voor het feesten ook
ik kreeg ze gratis , pauperquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:33 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ik maakte op het HBO ook uittreksels. Op een gegeven ogenblik deden ze een 10tje per kopie.
eenschquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Inderdaad. Mensen die in studentenverenigingen zitten zijn mensen die in hun eigen omgeving weinig vrienden hebben en op deze manier proberen populair te doen.
Kan me niet voorstellen dat wanneer je "thuis" een hechte vriendengroep hebt, je deze gaat opzeggen omdat je studeert.
Daarom hoop ik elk jaar weer op een hoop ontgroeningsdoden. Totdat de regering het zat is en het gaat verbieden. Zijn we tenminste van die clubjes paupers af.
Je bent op dit forum een pauper als je de spullen niet gratis weggeeft geloof ikquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:33 schreef postmortum het volgende:
[..]
ik kreeg ze gratis , pauper
Goh een Engelstalige collega verzinnen om een matige grap te ondersteunenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:35 schreef Buschetta het volgende:
M'n Engelse collega moest lachen....
Sittard is that Dutch for Retard ?
Ja. Niks voor jou dus.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:37 schreef Nappeklapperapper het volgende:
Sittard? Kan je daar hoger dan VMBO doen?!? He?!
Ik heb alleen maar Engelstalige collegas retard sittardquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:36 schreef postmortum het volgende:
[..]
Goh een Engelstalige collega verzinnen om een matige grap te ondersteunen
goh een hele werkomgeving verzinnen is toch ook best triestquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:39 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Ik heb alleen maar Engelstalige collegas retard sittard
weet ik veel hoe je het schrijft , ik ben geen lid geweestquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Fout in de TT .... moeilijk woord he, studentenverenigingen
Hij bedoelde waarschijnlijk: studenten en verenigingen maar vergat de spatiesquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:42 schreef SuperwormJim het volgende:
Fout in de TT .... moeilijk woord he, studentenverenigingen
ben je terugquote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:49 schreef Chriz2k het volgende:
Valide klacht, alleen jammer dat TS zelf ook geen vrienden heeft.
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:41 schreef SuperwormJim het volgende:
Kuddegedrag![]()
Een clubje nodig hebben om vrienden te maken ...
dacht dat jij weg geweest wasquote:
Klik eens op mijn posthistorie.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:51 schreef postmortum het volgende:
[..]
dacht dat jij weg geweest was
Blijkbaar weet jij niet dat wanneer je je aanmeldt bij studentenvereniging, je je vriendengroep thuis niet opgeeft. De mogelijkheid om in het weekend naar huis te gaan kan altijd!quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Inderdaad. Mensen die in studentenverenigingen zitten zijn mensen die in hun eigen omgeving weinig vrienden hebben en op deze manier proberen populair te doen.
Kan me niet voorstellen dat wanneer je "thuis" een hechte vriendengroep hebt, je deze gaat opzeggen omdat je studeert.
Daarom hoop ik elk jaar weer op een hoop ontgroeningsdoden. Totdat de regering het zat is en het gaat verbieden. Zijn we tenminste van die clubjes paupers af.
Je snapt het niet.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:52 schreef Curri het volgende:
[..]
Blijkbaar weet jij niet dat wanneer je je aanmeldt bij studentenvereniging, je je vriendengroep thuis niet opgeeft. De mogelijkheid om in het weekend naar huis te gaan kan altijd!
quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:54 schreef Chriz2k het volgende:
Mensen die bij een studentenvereniging gaan hebben juist geen vrienden thuis, anders zouden ze niet bij zo'n groep kanslozen willen horen.
Ik had het geluk dat een groot gedeelte van m'n vriendengroep in dezelfde stad ging studeren.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
Hierin heb je niet helemaal gelijk hoor, er zijn ook wel studentenverenigingen zonder ontgroening etc.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:12 schreef ondeugend het volgende:
Het ontgroenen is triest...aangezien dat de toelatingseisen zijn om bij een vereniging te mogen horen, zijn studentenverenigingen triest.
Sowieso zijn het meestal type korpsballen die niet verder komen dan gebral.
Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier had ik jou wat minder generaliserend en bevooroordeeld verwacht.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:28 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Studentenverenigingen zijn voor mensen die nooit mee hebben kunnen komen tot het moment dat pappa's connecties en het inkomen een hele grote rol gaan spelen.
Het is eigenlijk heel normaal menselijk gedrag wat er gebeurt... Erg, maar waar. Zodra je naar beneden kan schoppen (en je frustratie over je tijd als onderhond kan uiten) doe je dat.
Ach ja, dat is nou eenmaal zo. En als mensen het fijn vinden om dat te doen (om de rest van de tijd daarbij de te gaan), laat ze lekker. Hoezo negatief doen?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:12 schreef ondeugend het volgende:
Het ontgroenen is triest...aangezien dat de toelatingseisen zijn om bij een vereniging te mogen horen, zijn studentenverenigingen triest.
Sowieso zijn het meestal type korpsballen die niet verder komen dan gebral.
Nee hoor, ik ben al afgestudeerd en ook niet lid van een studentenvereniging geweest (en al zeker niet van een scholierenclub).quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:26 schreef postmortum het volgende:
[..]
weet ik veelZag er i n ieder geval in en intriest uit
![]()
Jij bent ook zeker lid van zo'n vereniging of niet ?
Ja je zou toch maar een nieuwe vriendengroep opbouwen. Progressie maken in het leven, weet je hoe eng. Socializen en netwerken in real life ipv op internet, iel.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 10:32 schreef de_boswachter het volgende:
en dat kan niet zonder een studenten verenigingquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja je zou toch maar een nieuwe vriendengroep opbouwen. Progressie maken in het leven, weet je hoe eng. Socializen en netwerken in real life ipv op internet, iel.
Maar zo'nontgroening hequote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:02 schreef Pool het volgende:
[..]
Nee hoor, ik ben al afgestudeerd en ook niet lid van een studentenvereniging geweest (en al zeker niet van een scholierenclub).
Maar het is wel grappig om te zien hoe gefrustreerde HBO-scholieren of treinstudenten uit boerendorpjes proberen aan te schoppen tegen studenten die wel gewoon sociale betrekkingen opbouwen in hun nieuwe stad, zonder angstig conservatief bij de oude plaatselijke voetbalkantine in Lutjebroek te blijven hangen.
Ach kom op zeg, dus je noemt studentenverenigingen vriendengroepen ? Dat zijn groepen die vol zitten met gedwongen alcoholisten. Lach me kapot als er dan weer zo'n sneuerd in het nieuws komt die vroeger in een sv heeft gezeten en nu zwaar alcoholist is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:24 schreef ssebass het volgende:
[..]
Ja je zou toch maar een nieuwe vriendengroep opbouwen. Progressie maken in het leven, weet je hoe eng. Socializen en netwerken in real life ipv op internet, iel.
Het meest sneue is nog dat het best toffe mensen zijn los als je ze alleen hebt. Maar zodra ze samen zijn met hun jaarclubje moeten ze zich gaan bewijzenquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, dus je noemt studentenverenigingen vriendengroepen ? Dat zijn groepen die vol zitten met gedwongen alcoholisten. Lach me kapot als er dan weer zo'n sneuerd in het nieuws komt die vroeger in een sv heeft gezeten en nu zwaar alcoholist is.
Bovendien progressie maken door bij een sv te gaan. Jij noemt het hebben van kwallerige medeclubgenoten die alleen maar bier zuipen (gedwongen omdat het stoer is) en een beetje de belangrijke josti lopen uit te hangen progressie ? OMG wat moet jij een kutleven hebben zeg.
"HEY RUPERT, DUS JIJ HEB CHAYENNE NOG NIET GENEUKT ? LOOOSERRRR !"quote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:56 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Het meest sneue is nog dat het best toffe mensen zijn los als je ze alleen hebt. Maar zodra ze samen zijn met hun jaarclubje moeten ze zich gaan bewijzen
Komt er eignelijk opneer "ah kut uit mezelf ben ik niet leuk/stoer/tof genoeg dus moet ik me maar anders gaan gedragen misschien accepteren ze me dan en vinden ze mij ook wel stoer"
Sad
Waar wil je argumenten voor hebben danquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:00 schreef Ladylicious het volgende:
Wel fijn dat alle uitspraken hier onderbouwd zijn met supergoede argumenten..
Ik wil helemaal niks..quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:01 schreef Dribbel_ het volgende:
[..]
Waar wil je argumenten voor hebben dan
Oh, het zal vast niet voor alle studentenverenigingen gelden, maar ik weet vrij zeker dat wat ik zeg over het gedrag van sommige ouderejaars niet ver bezijden de waarheid is.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 11:37 schreef nozem het volgende:
[..]
Ik weet niet waarom, maar op de een of andere manier had ik jou wat minder generaliserend en bevooroordeeld verwacht.
Het is normaal om 'weerloze' domme mensen te willen vernederen? Het is normaal om je gewillig te laten vernederen zonder dat je er daadwerkelijk geil van wordt?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:00 schreef Ladylicious het volgende:
Wel fijn dat alle uitspraken hier onderbouwd zijn met supergoede argumenten..
Het is nou eenmaal zo. Traditie heet dat. En dat is nog ouder dan de oma van je moeder. Als je er niets mee te maken wil hebben hoeft dat ook niet. Dus wil je je niet laten vernederen, so be it. Je gaat toch ook niet lopen klagen over hoe zwaar een opleiding tot commando is. Het dient gewoon een doel. Is het bij de een vakinhoudelijk belangrijk, bij studentenverenigingen praten ze vooral over een onderlinge band. Dat zij dat op die manier doen, dat is hun probleem.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:19 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Het is normaal om 'weerloze' domme mensen te willen vernederen? Het is normaal om je gewillig te laten vernederen zonder dat je er daadwerkelijk geil van wordt?
You're a bright student, figure it out
Zo te horen weet jij waar je over praatquote:Op donderdag 21 augustus 2008 12:53 schreef de_boswachter het volgende:
[..]
Ach kom op zeg, dus je noemt studentenverenigingen vriendengroepen ? Dat zijn groepen die vol zitten met gedwongen alcoholisten. Lach me kapot als er dan weer zo'n sneuerd in het nieuws komt die vroeger in een sv heeft gezeten en nu zwaar alcoholist is.
Bovendien progressie maken door bij een sv te gaan. Jij noemt het hebben van kwallerige medeclubgenoten die alleen maar bier zuipen (gedwongen omdat het stoer is) en een beetje de belangrijke josti lopen uit te hangen progressie ? OMG wat moet jij een kutleven hebben zeg.
Het vergelijken met een opleiding tot commando's?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:40 schreef Nappeklapperapper het volgende:
[..]
Het is nou eenmaal zo. Traditie heet dat. En dat is nog ouder dan de oma van je moeder. Als je er niets mee te maken wil hebben hoeft dat ook niet. Dus wil je je niet laten vernederen, so be it. Je gaat toch ook niet lopen klagen over hoe zwaar een opleiding tot commando is. Het dient gewoon een doel. Is het bij de een vakinhoudelijk belangrijk, bij studentenverenigingen praten ze vooral over een onderlinge band. Dat zij dat op die manier doen, dat is hun probleem.
Wat is er mis met het woord feut?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:53 schreef Pappie_Culo het volgende:
Tuurlijk is het hun probleem, maar ik word wel geconfronteerd met smerige lui die op een bijzonder nare manier lullen over feuten e.d. Dat moet dan de zogenaamde elite zijn/worden? Ben je mooi klaar mee, met die fascisten.
Heb geregeld met "adelijke" balletjes in Vindicat en leids corps feestjes gehad. En de absolute neerbuigendheid tegenover feuten en andere zieke (tegen Bondage&SM stijl) gewoonten shockeerden me enorm.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:48 schreef Catbert het volgende:
Sowieso, deze topics zie je elke zoveel tijd langskomen, gaan iedere keer dezelfde types van leer tegen die 'vieze studenten'. Toevallig weten ze allemaal precies hoe het er aan toe gaat zonder ooit binnengeweest te zijn bij een vereniging
Gaat meer over de manier waarop er over gepraat wordt. En je ziet aan die koppen dat die mensen heel serieus menen dat je over minderwaardige mensen kunt spreken (wie dat dan precies zijn, dat zou ik even moeten vragen).quote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:54 schreef Catbert het volgende:
[..]
Wat is er mis met het woord feut?
Oh, er zitten vervelende types tussen hoor, maar ik woon in Utrecht, heb veel vrienden uit verschillende verenigingen, en die types zijn zwaar in de minderheid. Die typische bralapen zie je overal, vaak ook buiten verenigingen. Die proberen door hard te schreeuwen te verbergen dat ze eigenlijk niet zo interessant zijnquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:55 schreef Buschetta het volgende:
Heb geregeld met "adelijke" balletjes in Vindicat en leids corps feestjes gehad. En de absolute neerbuigendheid tegenover feuten en andere zieke (tegen Bondage&SM stijl) gewoonten shockeerden me enorm.
Nou, de meeste mensen die ik erover gehoord heb, vonden de ontgroening leuk. Bovendien is die bij bijvoorbeeld Veritas helemaal niet zo zwaar. Tuurlijk, je loopt wat slaapgebrek op, maar dat heb je bij iedere introductie. Zo heb je bij Veritas bijvoorbeeld een dag dat de rollen omgedraaid zijn, dus dat de feuten tegen de begeleiding lopen te schreeuwen.quote:Ik ben dan ook van mening dat verenigingen met ontgroening uit de tijd is. Verder kijk ik niet neer op mensen die bij een vereniging zitten zonder ontgroening. Het kan een leuke manier zijn om een vriendenkring op te bouwen binnen een korte tijd. En daarnaast activiteiten te doen die relatief goedkoop zijn door de vereniging.
Sowieso raak je, helemaal als je naar een andere stad verhuist en op kamers gaat, die oude middelbareschoolvrienden toch wel kwijt. Dan is een studentenvereniging een leuke manier om mensen buiten je studie te leren kennen.quote:Al ben ik zelf iemand die snel vrienden maakt en dus zoiets nooit nodig had kan ik me voorstellen dat het een hele leuke ervaring kan zijn voor veel studenten.
Mja. Ik geloof niet dat er mensen aan de ontvangende kant zijn die dat op die manier opvatten. We hebben het ook regelmatig over vrouwen als zijnde 'matrassen' maar dat betekent niet dat we ze minderwaardig vinden ofzoquote:Op donderdag 21 augustus 2008 13:56 schreef Pappie_Culo het volgende:
Gaat meer over de manier waarop er over gepraat wordt. En je ziet aan die koppen dat die mensen heel serieus menen dat je over minderwaardige mensen kunt spreken (wie dat dan precies zijn, dat zou ik even moeten vragen).
Ja, en ik zei en zeg ook vaak vieze woordjes, maar daar gaat het niet om.quote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:00 schreef Catbert het volgende:
Mja. Ik geloof niet dat er mensen aan de ontvangende kant zijn die dat op die manier opvatten. We hebben het ook regelmatig over vrouwen als zijnde 'matrassen' maar dat betekent niet dat we ze minderwaardig vinden ofzo
Zo hebben we het eigenlijk alleen over plebejers en dergelijk gespuisquote:Op donderdag 21 augustus 2008 14:04 schreef Pappie_Culo het volgende:
Ja, en ik zei en zeg ook vaak vieze woordjes, maar daar gaat het niet om.
Ik heb het over echte, oprechte neerbuigendheid.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |