ja als de massa gaat freaken.quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:18 schreef Bonzai. het volgende:
Wie weet verandert dat ooit, de jeugd wordt toch alsmaar slimmer ... ofzo
De jeugd luistert naar diit soort malligheid:quote:Op zondag 17 augustus 2008 14:18 schreef Bonzai. het volgende:
Wie weet verandert dat ooit, de jeugd wordt toch alsmaar slimmer ... ofzo
Hahaha, dan drink ik ineens veel waterquote:Op zondag 17 augustus 2008 14:19 schreef Yorrit het volgende:
[..]
ja als de massa gaat freaken.
toch maar lsd in het water gooien
Revolutie hoeft ook niet gepaard te gaan met politieke teksten.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:36 schreef Bonzai. het volgende:
De dag van vandaag zul je met een politiek getinte boodschap echt geen vernieuwende muziek meer maken hoor.
dat is toch een foutieve aanname imoquote:Op zondag 17 augustus 2008 17:39 schreef Ensenata het volgende:
Alleen zijn de muzikanten niet zo ruim denkend meer ofzo.
quote:Op vrijdag 15 augustus 2008 21:40 schreef tong80 het volgende:
Franz Ferdinand en De Kaiser Chiefs werden omhelsd als het derde werelwonder. Het was al niet veel, maar ze zijn nog steeds de koplopers. Arctic Monkeys haakten aan. Maar noem eens één goed nummer van ze dat als een klassieker beschouwd wordt.
Tuurlijk wel, alleen lust het publiek er niet echt pap van.quote:Op zondag 17 augustus 2008 17:39 schreef Ensenata het volgende:
[..]
Alleen zijn de muzikanten niet zo ruim denkend meer ofzo.
Naja niet vroeger was beter maar meer 13 in een dozijnquote:Op zondag 17 augustus 2008 18:14 schreef OldJeller het volgende:
Revolutionair is geen vereiste, maar nieuw en verfrissend zou wel eens leuk zijn.
Dit wordt vaak gebruikt, maar betreft de échte bandjes (dus niet elektronische muziek) vind ik wel dat het voor een groot deel (muziek / songteksten) geldt: vroeger was het beter.
Ja 13 in een dozijn omdat er 376472394763376432947623754 bands waren per land, en elke band groot wou worden.quote:Op zondag 17 augustus 2008 18:19 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Naja niet vroeger was beter maar meer 13 in een dozijn![]()
Als in: ja dit hebben we nou wel gehoord hoor.
Alles draaide er dan ook om, ze waren enorm creatief. Wellicht kwam het door de drugs en zaten ze constant te trippen, maar er werd wel erg goed spul geproduceerd (ook bagger).quote:Op zondag 17 augustus 2008 21:35 schreef Ensenata het volgende:
[..]
Niemand zou weten hoeveel er is opgenomen in de jaren 60-70,
Iedereen was zwaar aan het trippen, en eigenlijk de hele tijd in de studio
Ja.. het klopt inderdaad dat door al die ideeën en muziek van vroeger, de muziekwereld nu een geldgierige-mediagehypte business is geworden, mede dankzij Apple van The Beatles enzo.quote:Op zondag 17 augustus 2008 22:15 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Alles draaide er dan ook om, ze waren enorm creatief. Wellicht kwam het door de drugs en zaten ze constant te trippen, maar er werd wel erg goed spul geproduceerd (ook bagger).
Nieuw geluid, fijne muziek.
Wellicht dat er op een gegeven moment velen hetzelfde gingen maken toen ze zagen dat iemand succes had met een nieuwe sound, maar het was tenminste vernieuwend.
Nu heb je allerlei muziek dat op elkaar lijkt, teksten die simplistisch zijn, muziek die behoorlijk standaard is...
als die vroegere jaren voornamelijk '13 in het dozijn' heeft voortgebracht, dan kunnen we wat door bands (niet elektronisch dus) de laatste jaren geproduceerd wordt nog niet eens een hoop stront noemen.
Ze liepen alleen 40 jaar achterquote:Op zondag 17 augustus 2008 18:08 schreef tim. het volgende:
[..]
I Bet You Look Good On The Dancefloor en Take Me Out worden net zo goed als klassiekers beschouwd als bijvoorbeeld Last Nite van The Strokes of Seven Nation Army van The White Stripes van de garage rock-revival van begin dit decennium.
History repeats itself, en dus ook in muziek. Veel oude genres/stijlen worden in een nieuw jasje gestoken. Vergelijk The Editors met Joy Division, bijvoorbeeld (er zijn nog tig voorbeelden hiervan te geven). Maar is dat niet het typerende van onze tijdsgeest, het postmodernisme (sommigen zeggen dat wel al in een pospostmodernistiche tijd zitten) en dus ook het herhalen en mengen van genres (eclectisme)?quote:
Zegt hauntology jou iets?quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:28 schreef Meneermax het volgende:
Ik vond persoonlijk ghosts van Nine Inch Nails een vrij vernieuwend album. Niet dat bliepjes en kraakjes op zich zo nieuw zijn, maar wel uitgebracht op een schaal zoals bij ghosts. Ook leuk dat hij zijn nieuwe albums als gratis download beschikbaar stelt, zelfs als losse instrumententracks (dus 'los' de stem, 'los' de synths etc) zodat je zelf kan remixen en deze mixes weer de wereld in kan sturen.
Dat is geen muziek.quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:37 schreef Meneermax het volgende:
nope, vertel? (altijd interesse in voor mij onbekende muziek!)
Da's natuurlijk uiterst subjectief. Ik vind R&B geen muziek.quote:
R&B is wel aangeschreven als een muziekstroming, de bedenker ervan is net dood.quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:40 schreef Meneermax het volgende:
[..]
Da's natuurlijk uiterst subjectief. Ik vind R&B geen muziek.
Het is meer filosofie en niet zo 1-2-3 uit te leggenquote:Op maandag 18 augustus 2008 06:37 schreef Meneermax het volgende:
nope, vertel? (altijd interesse in voor mij onbekende muziek!)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |