History repeats itself, en dus ook in muziek. Veel oude genres/stijlen worden in een nieuw jasje gestoken. Vergelijk The Editors met Joy Division, bijvoorbeeld (er zijn nog tig voorbeelden hiervan te geven). Maar is dat niet het typerende van onze tijdsgeest, het postmodernisme (sommigen zeggen dat wel al in een pospostmodernistiche tijd zitten) en dus ook het herhalen en mengen van genres (eclectisme)?quote:
Zegt hauntology jou iets?quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:28 schreef Meneermax het volgende:
Ik vond persoonlijk ghosts van Nine Inch Nails een vrij vernieuwend album. Niet dat bliepjes en kraakjes op zich zo nieuw zijn, maar wel uitgebracht op een schaal zoals bij ghosts. Ook leuk dat hij zijn nieuwe albums als gratis download beschikbaar stelt, zelfs als losse instrumententracks (dus 'los' de stem, 'los' de synths etc) zodat je zelf kan remixen en deze mixes weer de wereld in kan sturen.
Dat is geen muziek.quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:37 schreef Meneermax het volgende:
nope, vertel? (altijd interesse in voor mij onbekende muziek!)
Da's natuurlijk uiterst subjectief. Ik vind R&B geen muziek.quote:
R&B is wel aangeschreven als een muziekstroming, de bedenker ervan is net dood.quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:40 schreef Meneermax het volgende:
[..]
Da's natuurlijk uiterst subjectief. Ik vind R&B geen muziek.
Het is meer filosofie en niet zo 1-2-3 uit te leggenquote:Op maandag 18 augustus 2008 06:37 schreef Meneermax het volgende:
nope, vertel? (altijd interesse in voor mij onbekende muziek!)
quote:Op maandag 18 augustus 2008 06:28 schreef Meneermax het volgende:
Ook leuk dat hij zijn nieuwe albums als gratis download beschikbaar stelt, zelfs als losse instrumententracks (dus 'los' de stem, 'los' de synths etc) zodat je zelf kan remixen en deze mixes weer de wereld in kan sturen.
crystal castles is gaafquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 02:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Crystal Castles zijn wel lekker bezig, experimenteel maar wel boeiend.
zijn ook goed ja, maar door de 8bit sound ook wel erg retroquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 02:10 schreef Jed1Gam het volgende:
Ken hen vooral van de Alice Practice EP van enkele jaren geleden. Erg cute, maar is die nintendo 8-bit hype nu nog altijd niet over ofzo?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 02:10 schreef Jed1Gam het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |