Ik ben benieuwd hoe dit weer ontvangen word door onze verstokjte rokers; junkscience, 1500man niet representatief etc. Het lijkt er op voor nu dat het rookverbod werkt en dat het positief ervaren wordt door het uitgaanspubliek, iig door de jongeren zo blijkt en die maken toch het gros uit wat elk weekend staat te hossen in de kroeg/discotheek.quote:Jongeren blij met rookverbod
Bracht het rookverbod in de horeca veel gemopper met zich mee, 70 procent van de jongeren is een voorstander van de maatregel. Dat blijkt vandaag uit onderzoek van Top-X, het jongerenpanel van EenVandaag waar 1500 respondenten aan deelnamen.
56 Procent vindt het nu net zo gezellig of zelfs gezelliger in de kroeg dan toen er nog wel een sigaret mocht worden opgestoken. Een kwart, vooral de rokers, is van mening dat het uitgaan sinds het verbod minder gezellig is.
Veel jongeren vinden dat er wel meer maatregelen tegen roken mogen komen. Zo stelt driekwart dat ook roken op het schoolplein moet worden verboden.
Hoezo niet? De discotheek is meer iets voor ouwe lullen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:03 schreef gebruikersnaam het volgende:
leuk dat 70% van de jongeren tegen een rookverbod in de kroeg zijn, maar die jongeren horen op die leeftijd helemaal niet in een kroeg te zijn.
Correctie, het word doorgaans positief ervaren door de ondervraagden.quote:Het lijkt er op voor nu dat het rookverbod werkt en dat het positief ervaren wordt door het uitgaanspubliek, iig door de jongeren zo blijkt en die maken toch het gros uit wat elk weekend staat te hossen in de kroeg/discotheek.
Wat een onzin, mensen zweten toch gewoon in de disco dat ruik je, dat heeft niets met schoonmaken te makenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:04 schreef Gia het volgende:
Valt me wel op dat je in een overdekt winkelgebied nu wel leer ruikt bij de tassenwinkel, parfum bij de parfumerie, broodjes bij de broodjeszaak en lekkere etensluchten bij de lunchrooms. Eerst rook het overal hetzelfde, muf.
En in de kroeg ruikt het helemaal niet naar zweet en verschraald bier. Als dat ergens het geval is, moet er gewoon eens een keer gepoetst worden. Eerst verdoezelde de rookgeur nog het feit dat er niet schoongemaakt wordt, nu vallen ze door de mand.
Tering wat een onzin verspreid jij.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:04 schreef Gia het volgende:
Valt me wel op dat je in een overdekt winkelgebied nu wel leer ruikt bij de tassenwinkel, parfum bij de parfumerie, broodjes bij de broodjeszaak en lekkere etensluchten bij de lunchrooms. Eerst rook het overal hetzelfde, muf.
En in de kroeg ruikt het helemaal niet naar zweet en verschraald bier. Als dat ergens het geval is, moet er gewoon eens een keer gepoetst worden. Eerst verdoezelde de rookgeur nog het feit dat er niet schoongemaakt wordt, nu vallen ze door de mand.
Ik ruik dus helemaal niks, in verschillende discotheken/kroegen..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:08 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Wat een onzin, mensen zweten toch gewoon in de disco dat ruik je, dat heeft niets met schoonmaken te maken
Tja, dat krijg je als je zo veel coke snuift.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Ik ruik dus helemaal niks, in verschillende discotheken/kroegen..
Wacht maar tot het winter is ...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
als je zweet begint te ruiken word het tijd om te douchen,want vers zweet stinkt nietquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:08 schreef paultjuhhh het volgende:
[..]
Wat een onzin, mensen zweten toch gewoon in de disco dat ruik je, dat heeft niets met schoonmaken te maken
Same here, maar daar gaat het in principe niet om.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:13 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Nu dus niet meer.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:37 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Same here, maar daar gaat het in principe niet om.
Het is zoalsch mijn oma zegt..; Als zijn naar de kroeg gaat, dan wil zij juist in een verrookt bruin café zitten, zo is het al duizenden jaren en zo behoort het nog duizenden jaren te zijn.
Het hoort per definitie bij een kroeg.
dus jij doet de kleren die je met uitgaan aanhad de dag erna nog gewoon aan zonder te wassen of wat?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nu dus niet meer.![]()
![]()
![]()
Ik ben er wel blij om. Naar de kroeg gaan en bij thuiskomst niet meteen je kleren in de was hoeven gooien.![]()
Zomer = zweten/ heel warmquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:33 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Wacht maar tot het winter is ...
Maargoed als het waar is dat 75% van de jongeren denkt dat een rookverbod op het schoolplein een goed iets is, vraag ik me af wat voor kloteland dit gaat worden
Het lijkt erop dat mensen het elkaar niet meer gunnen om een beetje te genieten in het leven, hoe haal je het in je kop om een rookverbod op de schoolpleinen te willen? Of zijn ze tegenwoorig zo bezorgd over elkaars gezondheid op middelbare scholen?
Weer zo'n smerige junk die de volgende dag in z'n gebruikte stinkende zweet-kleren stapt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nu dus niet meer.![]()
![]()
![]()
Ik ben er wel blij om. Naar de kroeg gaan en bij thuiskomst niet meteen je kleren in de was hoeven gooien.![]()
Als naar jongeren geluisterd wordt die beweren te denken, dan is het al een kloteland.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:33 schreef Pr0-n00b het volgende:
[..]
Wacht maar tot het winter is ...
Maargoed als het waar is dat 75% van de jongeren denkt dat een rookverbod op het schoolplein een goed iets is, vraag ik me af wat voor kloteland dit gaat worden
Op scholen is het allemaal heel helder. Degenen die roken dat zijn toch over het algemeen niet de allersufsten, het zijn toch wel een beetje de stoeren en de socialen, roken is immers een sociale bezigheid. En die worden toch wat afgunstig bekeken door de rest, die zou daar eigenlijk ook wel bij willen horen, maar ze komen op alle fronten tekort. Ze denken dat het aan het roken ligt dat ze er niet bij horen, en willen het daarom verbieden zodat zij ook daartussen kunnen gaan staan. Maar het ligt natuurlijk niet aan het roken, het roken is slechts een symptoom van een bepaalde houding.quote:Het lijkt erop dat mensen het elkaar niet meer gunnen om een beetje te genieten in het leven, hoe haal je het in je kop om een rookverbod op de schoolpleinen te willen? Of zijn ze tegenwoorig zo bezorgd over elkaars gezondheid op middelbare scholen?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:05 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als naar jongeren geluisterd wordt die beweren te denken, dan is het al een kloteland.
[..]
Op scholen is het allemaal heel helder. Degenen die roken dat zijn toch over het algemeen niet de allersufsten, het zijn toch wel een beetje de stoeren en de socialen, roken is immers een sociale bezigheid. En die worden toch wat afgunstig bekeken door de rest, die zou daar eigenlijk ook wel bij willen horen, maar ze komen op alle fronten tekort. Ze denken dat het aan het roken ligt dat ze er niet bij horen, en willen het daarom verbieden zodat zij ook daartussen kunnen gaan staan. Maar het ligt natuurlijk niet aan het roken, het roken is slechts een symptoom van een bepaalde houding.
Gadverdamme. Je gaat je gang maar, vuil stukje mens.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:46 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nu dus niet meer.![]()
![]()
![]()
16-18 jarigen niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:03 schreef gebruikersnaam het volgende:
leuk dat 70% van de jongeren tegen een rookverbod in de kroeg zijn, maar die jongeren horen op die leeftijd helemaal niet in een kroeg te zijn.
Klinkklare onzin. Het importeren van tabak was tot de uitvinding van het stoomschip een vrij dure aangelegenheid. Het roken was voorbehouden aan de hogere klasse van de samenleving, en men gebruikte voornamelijk een pijp en gerolde sigaren. Men rookte op zondagen, of hooguit enkele malen per week. In tavernes, herbergen, cafe's etc werd een enkele maal eens een pijpje gestopt, maar niet aan de lopende band gerookt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:37 schreef Salvad0R het volgende:
Als zijn naar de kroeg gaat, dan wil zij juist in een verrookt bruin café zitten, zo is het al duizenden jaren en zo behoort het nog duizenden jaren te zijn.
Het hoort per definitie bij een kroeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |