Alsof je een auto kooptquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Vind het dan ook veel erger als mensen wel kinderen nemen als het van die materialistische mensen zijn die het alleen doen voor de 'status'.
Gefeliciteerd!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 14:54 schreef Rekkie het volgende:
[..]
Oke, volgende situatie:
Vrouw aan de pil, sex zonder condoom (niet om zwanger te worden, anders was de vrouw niet aan de pil)
Stel komt er 5 maanden later achter zwanger te zijn, vrouw is normaal ongesteld etc etc.
Abortus is er niet bij, dus zul je het kind moet houden (gewild of ongewild)
En dan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.There is no love sincerer than the love of food.
quote:1 miljard inwoners is wat de planeet net aan kan
Om iedereen redelijk te voeden (dus minder dan wij gewend zijn), kunnen we voor 1 miljard mensen voedsel kweken.quote:
Goh, je opent mn ogen, dit verandert alles!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:53 schreef MrFl0ppY het volgende:
Misschien een waardevolle toevoeging. Ik lees in dit en het vorige topic alleen over kinderen als deze nog klein zijn. Terwijl juist ook op latere leeftijd kinderen nog een grote rol spelen in jouw leven. Als jij eenmaal in de 50 bent en alles zo z'n gangetje gaat zijn het juist de kinderen die afstuderen, verkering krijgen, trouwen, eerste baantje en zelf weer kinderen krijgen. Heb juist het idee dat de kinderen het leven van pa en ma spannend houden. Ohja en ga me niet vertellen dat jij nou toevallig die uitzondering bent die nooit een huisje boompje beestje situatie krijgt. Die zie je vaak als eerst thuis op bank zitten weg te schralen.
[..]
Denk je nou werkelijk dat het mij ene jota interesseert wat een stelletje vreemde volwassenen met hun leven doen? Je zal toch echt bij die kleine kinderen moeten beginnen anders zijn die afstudeerders helemaal niet interessant.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:53 schreef MrFl0ppY het volgende:
Misschien een waardevolle toevoeging. Ik lees in dit en het vorige topic alleen over kinderen als deze nog klein zijn. Terwijl juist ook op latere leeftijd kinderen nog een grote rol spelen in jouw leven. Als jij eenmaal in de 50 bent en alles zo z'n gangetje gaat zijn het juist de kinderen die afstuderen, verkering krijgen, trouwen, eerste baantje en zelf weer kinderen krijgen.
Het zegt dat je leven waardevol en vol genoeg van zichzelf is, en dat je geen kinderen nodig hebt om je eigen eenzaamheid en gevoel van nutteloosheid op te vullen en je leven zin te geven.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Ben overigens wel van mening dat het wel iets zegt over de persoon, even in het midden gelaten of dit nu positief of negatief is.
Dat is alleen de positieve kantquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:13 schreef Marble het volgende:
[..]
Het zegt dat je leven waardevol en vol genoeg van zichzelf is, en dat je geen kinderen nodig hebt om je eigen eenzaamheid en gevoel van nutteloosheid op te vullen en je leven zin te geven.
Ik vind het ook wel een openbaring dat je leven over is als je 50 bent.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:06 schreef Misstique het volgende:
[..]
Goh, je opent mn ogen, dit verandert alles!.
Straks heb ik totaal geen sociaal leven meer en moet ik het idd hebben van de mijlpalen van mn kinderen om nog enige invulling aan mijn bestaan te kunnen geven!
Bedankt voor dit inzicht!
*pil weggooit
Ik denk dat ik dan gewoon kinderen neem, maar ze de eerste 18 jaar uitbesteed.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:53 schreef MrFl0ppY het volgende:
Misschien een waardevolle toevoeging. Ik lees in dit en het vorige topic alleen over kinderen als deze nog klein zijn. Terwijl juist ook op latere leeftijd kinderen nog een grote rol spelen in jouw leven.
Er zijn andere manieren om je leven boeiend te houden hoor.quote:Als jij eenmaal in de 50 bent en alles zo z'n gangetje gaat zijn het juist de kinderen die afstuderen, verkering krijgen, trouwen, eerste baantje en zelf weer kinderen krijgen. Heb juist het idee dat de kinderen het leven van pa en ma spannend houden.
In mijn omgeving zien gebeuren.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:38 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Tenzij het voor je vriendin een minder grote verrassing was omdat ze het bewust niet zo nauw nam met de pil.![]()
Kloptquote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:27 schreef Synthesist het volgende:
Kinderen kosten veel geld,
Opvoeding/onderhoud.quote:maken lawaai, zijn bijdehand, respectloos tegen hun makers en ze stinken.
Op basis van je bezwaren zou ik niet inzien waarom je geen kidneren wil, tenzij je ze niet kunt betalenquote:Respect voor m'n ouders dat ze er 4 hebben, maar ik wil ze niet
Daarom overweeg ik serieus een vasectemie.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:41 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
In mijn omgeving zien gebeuren.
Ze dacht vriendje te kunnen binden met een kind door de pil te "vergeten".
Al snel kwam de aap uit de mouw dat er opzet in het spel was en vriendje ging er vliegensvlug vandoor.
Plan backfired
Oliedom, ongelofelijk naief, egoistsich en in en in triest.
Waarom zou je ze wél willen, als je al een leuk, vol, boeiend leven van jezelf hebt? Alleen maar om eenzaamheid en verveling op te vullen dus (of idd zoals boven beschreven, je partner aan je vast te ketenen omdat je bang is dat die anders uit je klauwen ontsnapt). Of meeloperij, onder het mom van "oh jee al muh vriendinnuh zijn aan de leg, laat ik me ook maar snel met kind schoppen anders hoor ik er niet meer bij!".quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:50 schreef DivineJester het volgende:
Op basis van je bezwaren zou ik niet inzien waarom je geen kidneren wil, tenzij je ze niet kunt betalen
Ik wil vrij zijn, geen verantwoordelijkheid willen dragen voor een kind. En ik wil financiële vrijheid, ook al ga ik genoeg verdienen als ik ben afgestudeerd.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:50 schreef DivineJester het volgende:
Op basis van je bezwaren zou ik niet inzien waarom je geen kidneren wil, tenzij je ze niet kunt betalen
Lekker van vertrouwen ben jequote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:53 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Daarom overweeg ik serieus een vasectemie.
Better safe than sorry.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:02 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Lekker van vertrouwen ben je
Dan kun je net zo goed geen relatie beginnen, want ze zou je ook wel eens met een ander iets kunnen naaien...quote:
mee eens..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:50 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Klopt
[..]
Opvoeding/onderhoud.
[..]
Ik neuk niet alleen in een relatie.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:08 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed geen relatie beginnen, want ze zou je ook wel eens met een ander iets kunnen naaien...
Daar komt alleen geen kind uit waar je de rest van je leven verantwoordelijk voor bent.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:08 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Dan kun je net zo goed geen relatie beginnen, want ze zou je ook wel eens met een ander iets kunnen naaien...
Ik snap niet waarom mensen kinderen níet vervelend vinden. Gejengel, gedrein, jamhanden overal.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:10 schreef Sk00p het volgende:
mee eens..
Ik snap niet waarom mensen kinderen dan vervelend vinden etc..Tja..kinderen kunnen nou eenmaal druk zijn!! Iets wat je zelf ook bent geweest; je ouders hebben je toen toch ook niet in de prullenbak gegooid?? Dus ik snap die heisa niet zo.
Het verschil tussen mij en mijn ouders is dan ook dat zij wél graag kinderen wilden en ik niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
mee eens..
Ik snap niet waarom mensen kinderen dan vervelend vinden etc..Tja..kinderen kunnen nou eenmaal druk zijn!! Iets wat je zelf ook bent geweest; je ouders hebben je toen toch ook niet in de prullenbak gegooid?? Dus ik snap die heisa niet zo.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
mee eens..
Misschien moet je dat eens doen. Kijken bij hoeveel mensen het een rationele keuze is geweest...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:17 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
Net als dat ik aan niemand ga vragen waarom ze WEL kinderen willen
Ik begrijp waarom kinderen druk zijnquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:16 schreef Misstique het volgende:
[..]
Ik snap niet waarom mensen kinderen níet vervelend vinden. Gejengel, gedrein, jamhanden overal.
Kortom, het is een puur persoonlijk iets. Ik vind ze niet leuk, jij wel.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:28 schreef wonderer het volgende:
[..]
Misschien moet je dat eens doen. Kijken bij hoeveel mensen het een rationele keuze is geweest...
Als ik zeg dat ik geen kinderen wil, kijken mensen alleen maar opgelucht
Waarom heb ik een excuus nodig om geen kinderen te nemen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:36 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Ik begrijp waarom kinderen druk zijn![]()
Of het altijd leuk is..nee, maar om daarom geen kinderen te nemen is een beetje een zwak excuus, tenzij je altijd last hebt van stress.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:37 schreef Misstique het volgende:
[..]
Waarom heb ik een excuus nodig om geen kinderen te nemen?
Ik wil ze niet. Punt.
leuk dat je nemen in hoofdletters schrijft, want het is meer krijgen... tenminste,als je het wel wil en het lukt niet is er weinig sprake van nemenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:32 schreef stbabylon het volgende:
Omdat de vorige discussie nog heftig bezig was
Ik blijf van mening dat kinderen NEMEN voor mij iig niet nodig is. (en eigenlijk ook voor een heleboel andere ook niet, 1 miljard inwoners is wat de planeet net aan kan)
Ik probeer de mensen die keihard zeggen geen kinderen te willen, te begrijpen, want ik snap het dus nog niet helemaal. Thats all..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:37 schreef Misstique het volgende:
[..]
Waarom heb ik een excuus nodig om geen kinderen te nemen?
Ik wil ze niet. Punt.
Het gebeurt nou eenmaal, zelfs bij stelletjes waar verder alles gewoon goed gaat, dat de kinderwens van de vrouw toch sterker blijkt dan de liefde voor haar vriend.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:08 schreef DivineJester het volgende:
[..]
Voor jou wel, aangezien je ongewenst kinderloos bent.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:41 schreef KritischeMassa het volgende:
het heeft voordelen en nadelen zeg ik maar
Helaas is het makkelijker om wel kinderen te krijgen dan geen kinderen te krijgen als je neukt zonder anti conceptie...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:41 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
leuk dat je nemen in hoofdletters schrijft, want het is meer krijgen... tenminste,als je het wel wil en het lukt niet is er weinig sprake van nemen
Je hoeft niks te snappen of te begrijpen. Het is een persoonlijke keuze om wel of niet kinderen te willen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:42 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Ik probeer de mensen die keihard zeggen geen kinderen te willen, te begrijpen, want ik snap het dus nog niet helemaal. Thats all..
Juist omdat ik ze wel wil..
Zwak excuus?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:36 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Of het altijd leuk is..nee, maar om daarom geen kinderen te nemen is een beetje een zwak excuus, tenzij je altijd last hebt van stress.
Ik heb het nooit over geld gehad..dat stress gedeelte was maar een gedachte. Het is aan jou om dat te bevestigen (dat hoef je niet eens te willen, het is een vraag) of het is iets anders.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:40 schreef muisje-eliza het volgende:
[..]
zij wil je gewoon een ziekte aanpraten. Eerst was het geld gebrek en nu stress
ik heb nergens gezegd dat je kinderen MOET nemen..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Zwak excuus?
Alsof iedereen kinderen moet nemen en je daar alleen onderuit komt als je een goede reden hebt in de ogen van de kinderguerrilla.
ik doelde op het droevigequote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:43 schreef Misstique het volgende:
[..]
Voor jou wel, aangezien je ongewenst kinderloos bent.
Voor mij heeft het alleen maar voordelen, aangezien ik gewenst kinderloos ben.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:47 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Ik heb het nooit over geld gehad..dat stress gedeelte was maar een gedachte. Het is aan jou om dat te bevestigen (dat hoef je niet eens te willen, het is een vraag) of het is iets anders.
Als je het niet wilt zeggen houdt het op natuurlijk..I don't mind..
Maar de reden voor het niet nemen van kinderen heb ik gewoon nog niet begrepen.
Dat snap ik. Daar doelde ik ook op, ik ondervind namelijk geen droevigheid door het gemis aan kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
ik doelde op het droevige![]()
wehehehehe had ik al vermeld dat ik vrij suffig ben ...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:50 schreef Misstique het volgende:
[..]
Dat snap ik. Daar doelde ik ook op, ik ondervind namelijk geen droevigheid door het gemis aan kinderen.
Maar gaat het topic hier dan eigenlijk niet over..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:45 schreef Misstique het volgende:
[..]
Je hoeft niks te snappen of te begrijpen. Het is een persoonlijke keuze om wel of niet kinderen te willen.
Laat mensen dat zelf weten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:36 schreef Sk00p het volgende:
[..]
mensen nemen kinderen omdat ze denken dat het moetquote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:32 schreef stbabylon het volgende:
Ik blijf van mening dat kinderen NEMEN voor mij iig niet nodig is. (en eigenlijk ook voor een heleboel andere ook niet, 1 miljard inwoners is wat de planeet net aan kan)
En iemand die ze niet wil, hoeft zich niet te verantwoorden voor zijn/haar keuze tegenover mensen die wel een kinderwens hebben.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:51 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Maar gaat het topic hier dan eigenlijk niet over..
TS voelt zich aangevallen om het feit dat hij geen kinderen wil. Iemand die ze wel wil, is toch wel benieuwd te weten waarom niet..
Dit is dus wat ik bedoel met een mooi eerlijk antwoordquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef KritischeMassa het volgende:
[..]
ik doelde op het droevige![]()
ikzelf vind kinderen wel leuk,maar ben zo onverantwoordelijk als de pest dus ik ben ook wel opgelucht daarover...
Dat vertelt iemand dan wel als hij of zij dat wilt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:51 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Maar gaat het topic hier dan eigenlijk niet over..
TS voelt zich aangevallen om het feit dat hij geen kinderen wil. Iemand die ze wel wil, is toch wel benieuwd te weten waarom niet..
Klopt maar je gaat er wel vanuit dat kinderen nemen de standaard is en dat je dus een goede, bijzondere, of dramatische reden moet hebben om geen kinderen te nemen. En die reden is er voor de meeste mensen niet eens. Ze hebben gewoon niks met kinderen en willen ze dus ook niet. Einde verhaal.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef Sk00p het volgende:
[..]
ik heb nergens gezegd dat je kinderen MOET nemen..
Dan kan je niet zo goed lezen! Er staan in dit topic en het vorige meer dan genoeg redenen om ze niet te nemen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:47 schreef Sk00p het volgende:
Allemaal leuk en aardig, totdat ze besluit dat vriendje voor de rechter te slepen en hij dientengevolge een flinke alimentatie mag dokken voor dat kind..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 16:41 schreef Zwartbaard het volgende:
[..]
In mijn omgeving zien gebeuren.
Ze dacht vriendje te kunnen binden met een kind door de pil te "vergeten".
Al snel kwam de aap uit de mouw dat er opzet in het spel was en vriendje ging er vliegensvlug vandoor.
Plan backfired
Oliedom, ongelofelijk naief, egoistsich en in en in triest.
dat lijkt mij nogal logisch, omdat TS er geen zin in heeft...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:51 schreef Sk00p het volgende:
.. Iemand die ze wel wil, is toch wel benieuwd te weten waarom niet..
Als je kinderen neemt omdat het 'normaal' is ben je ook gewoon oerdom.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Laat mensen dat zelf weten.
Het lijkt me als kind niet leuk ouders te hebben die eigenljik geen kinderen wilden maar dat maar deden omdat dat 'normaal' zou zijn. Kinderen merken het toch wel als ze ongewenst zijn en ongemotiveerde ouders hebben.
Maar dat is niet een antwoord van iemand die er bewust voor heeft gekozen geen kinderen te nemen, hij geeft aan dat hij ongewenst kinderloos is juist.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef Sk00p het volgende:
Dit is dus wat ik bedoel met een mooi eerlijk antwoord
Ik wilde iets heel slims zeggen maar dit is precies wat ik bedoel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Klopt maar je gaat er wel vanuit dat kinderen nemen de standaard is en dat je dus een goede, bijzondere, of dramatische reden moet hebben om geen kinderen te nemen. En die reden is er voor de meeste mensen niet eens. Ze hebben gewoon niks met kinderen en willen ze dus ook niet. Einde verhaal.
Geen drama's over angst, de toekomst van de wereld, geldgebrek of enge erfelijke ziekten o.i.d. ze willen gewoon niet. Klaar.
Net zoals jij al van jongs af aan voelt dat je ze wel wilt. En daar heb je waarschijnlijk ook geen diepzinnige reden voor, je wilt ze gewoon.
Kinderen zijn een aanslag op je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Veel (westerse) mensen hebben dat er wel voor over / stellen zich de vraag niet, maar op zich lijkt het me een invoelbare reden om geen kinderen te willen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:47 schreef Sk00p het volgende:
ach weet je, op een gegeven moment ben je heel lang samen en dan wil ze een kind en dan word je ook enthousiast, enerzijds om haar blij te maken en houden en anderzijds omdat ik heel veel lego heb liggenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:57 schreef Misstique het volgende:
[..]
Maar dat is niet een antwoord van iemand die er bewust voor heeft gekozen geen kinderen te nemen, hij geeft aan dat hij ongewenst kinderloos is juist..
Dat is inderdaad wel het gedachte wat ik heb ja..aangezien ik weet dat het iets is wat het vrouwelijke lichaam aan kan. (en dan even niet denken aan of ze ze überhaupt wel kan baren, complicaties etc.)quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Klopt maar je gaat er wel vanuit dat kinderen nemen de standaard is en dat je dus een goede, bijzondere, of dramatische reden moet hebben om geen kinderen te nemen. En die reden is er voor de meeste mensen niet eens. Ze hebben gewoon niks met kinderen en willen ze dus ook niet. Einde verhaal.
Geen drama's over angst, de toekomst van de wereld, geldgebrek of enge erfelijke ziekten o.i.d. ze willen gewoon niet. Klaar.
Net zoals jij al van jongs af aan voelt dat je ze wel wilt. En daar heb je waarschijnlijk ook geen diepzinnige reden voor, je wilt ze gewoon.
of te wel 99% van de nederlandersquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:56 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Als je kinderen neemt omdat het 'normaal' is ben je ook gewoon oerdom.
Alles is beter dan eromheen draaien..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:57 schreef Misstique het volgende:
[..]
Maar dat is niet een antwoord van iemand die er bewust voor heeft gekozen geen kinderen te nemen, hij geeft aan dat hij ongewenst kinderloos is juist..
Juist jaquote:
Het is omdat ze je heeft overtuigd; dat je ze nu wel wil.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:06 schreef vamos1 het volgende:
Ik heb altijd gezegd nooit een kind te willen, maar ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven...
Mijn vriendin wil heel graag kinderEN (help!)...
Waarom ik het nu wel wil? Geen idee eigenlijk... zij?![]()
als jij niet wil en je vriendin wel zou je beter een andere vriendin nemenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:06 schreef vamos1 het volgende:
Ik heb altijd gezegd nooit een kind te willen, maar ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven...
Dat is dus bij mij gewoon een hele duidelijke dealbreaker.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:06 schreef vamos1 het volgende:
Ik heb die kriebel al jaren. Maar ik geef er niet aan toe. Heerlijk om als mens zijnde keuzes te kunnen maken tegen je gevoelens in, omdat je er verstandelijk over na kunt denken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:09 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Juist jaWat een onzin. Het is heel natuurlijk om kinderen te krijgen, een 'innerlijke drang' die veel vrouwen hebben. Ik weet ook dat ik later kinderen wil, dat voel ik gewoon zo. Ik riep vroeger ook altijd 'ik wil geen kinderen!!', maar naarmate ik ouder werd kreeg ik juist steeds meer het gevoel 'ik wil kinderen!'. Nu zal dit bij mij nog wel even duren, eerst studeren, maar de kriebels zijn er al wel. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal. En dat komt echt niet omdat het 'normaal' zou zijn. Want tegenwoordig roept iedereen juist dat ze geen kinderen willen.
Dat snap ik dus niet, je wilt eigenlijk wel kinderen maar je doet het toch niet want 'kijk mij eens met mn verstand handelen en niet met m'n hart' ?? Wat heb je voor redenen om geen kinderen te nemen dan? Financiën?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:12 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik heb die kriebel al jaren. Maar ik geef er niet aan toe. Heerlijk om als mens zijnde keuzes te kunnen maken tegen je gevoelens in, omdat je er verstandelijk over na kunt denken.
Lieve schat, je bent 20, natuurlijk riep jij vroeger dat je geen kinderen wilde. Toen was je ook nog een puber die daar lichamelijk en mentaal nog helemaal niet klaar voor was.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:09 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Juist jaWat een onzin. Het is heel natuurlijk om kinderen te krijgen, een 'innerlijke drang' die veel vrouwen hebben. Ik weet ook dat ik later kinderen wil, dat voel ik gewoon zo. Ik riep vroeger ook altijd 'ik wil geen kinderen!!', maar naarmate ik ouder werd kreeg ik juist steeds meer het gevoel 'ik wil kinderen!'. Nu zal dit bij mij nog wel even duren, eerst studeren, maar de kriebels zijn er al wel. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal. En dat komt echt niet omdat het 'normaal' zou zijn. Want tegenwoordig roept iedereen juist dat ze geen kinderen willen.
Je bent niet echt een gevoelig type of wel?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:10 schreef MLF het volgende:
als jij niet wil en je vriendin wel zou je beter een andere vriendin nemen
Dat kan... Vooral als ik me bedenk wat voor shit er allemaal bij komt kijken...quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:11 schreef stbabylon het volgende:
Dat is dus bij mij gewoon een hele duidelijke dealbreaker.
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat ik met haar het huisje-boompje-beestjekindje wil (bleeegh, teiltje?!)quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:10 schreef Sk00p het volgende:
Het is omdat ze je heeft overtuigd; dat je ze nu wel wil.
Daar ging mijn post ook niet over. Het ging erom dat er gezegd werd dat 99% van de mensen alleen kinderen neemt omdat dit 'normaal' is, wat natuurlijk complete onzin is.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:26 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Lieve schat, je bent 20, natuurlijk riep jij vroeger dat je geen kinderen wilde. Toen was je ook nog een puber die daar lichamelijk en mentaal nog helemaal niet klaar voor was.![]()
Maar dat is echt niet te vergelijken met volwassen mensen die bewust de keuze hebben gemaakt om geen kinderen te nemen.
WOW JIJ BENT ECHT WEL STOER!!!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:30 schreef DarkSystem het volgende:
Kogel door het koppie van iedere 7-jarige en jonger
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:30 schreef DarkSystem het volgende:
Kogel door het koppie van iedere 7-jarige en jonger
Nou ja, op zich heeft ze gelijk natuurlijk. Ware het niet dat jij je inmiddels bedacht hebt en ook graag een burgerlul in een rijtjeshuis met een burgertrutje, 2.5 kinderen en een hond wilt worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:28 schreef vamos1 het volgende:
[..]
Je bent niet echt een gevoelig type of wel?
Allemaal zaken je ouders doorheen hebben gekeken..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:55 schreef ColtZ40 het volgende:
[..]
Dan kan je niet zo goed lezen! Er staan in dit topic en het vorige meer dan genoeg redenen om ze niet te nemen.
Ik zet een paar puntjes op een rij voor je:
-Ze zijn de eerste jaren lelijk
-Ze stinken de eerste jaren.
-Ze kosten geld, veel geld.
-Een van de ouders moet stoppen met werken of minder gaan werken. (minder inkomsten)
-Je moet je leven helemaal veranderen voor je kinderen
-Je kan niet zomaar een weekje weg.
-Ze maken herrie.
-Ze moeten naar school.
-Ze krijgen hobby's en sport waar je dan lekker bij mag gaan staan. Terwijl je het geen reet aan vindt.
-etc etc
Sorry, maar als je op mijn post doelt: dat bedoelde ik dus absoluut niet en heb jij verkeerd begrepen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:28 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Daar ging mijn post ook niet over. Het ging erom dat er gezegd werd dat 99% van de mensen alleen kinderen neemt omdat dit 'normaal' is, wat natuurlijk complete onzin is.
Als mensen echt geen kinderen willen moeten ze dat zelf weten.
Omdat ze nog bezig is met een studie en kinderen daarna altijd nog kunnen? En die studie dan niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:13 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Dat snap ik dus niet, je wilt eigenlijk wel kinderen maar je doet het toch niet want 'kijk mij eens met mn verstand handelen en niet met m'n hart' ?? Wat heb je voor redenen om geen kinderen te nemen dan? Financiën?
He kutquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou ja, op zich heeft ze gelijk natuurlijk. Ware het niet dat jij je inmiddels bedacht hebt en ook graag een burgerlul in een rijtjeshuis met een burgertrutje, 2.5 kinderen en een hond wilt worden.
Dat staat anders niet in de eerste post op pagina 1quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Omdat ze nog bezig is met een studie en kinderen daarna altijd nog kunnen? En die studie dan niet?
Het wil niet echt doordringen he?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:35 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Allemaal zaken je ouders doorheen hebben gekeken..
Dat geeft mij het idee dat je het zelf gewoon "te veel van het goede" vindt
Oké, dan heb ik je ook verkeerd begrepenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:36 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Sorry, maar als je op mijn post doelt: dat bedoelde ik dus absoluut niet en heb jij verkeerd begrepen.
Ik bedoelde het in de trant van dat het maar goed is dat niet iedereen kinderen krijgt, bv omdat het 'normaal' is, omdat je dan heel veel ongelukkige kinderen bij ongemotiveerde ouders krijgt!
ow jawel hoor..je kunt het gewoon niet aan..want voel je je nu ineens beter wegens het feit dat je dat niet hoeft mee te maken??quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het wil niet echt doordringen he?
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:38 schreef vamos1 het volgende:
[..]
He kut
Je hebt me door![]()
maar is het nou echt nodig zo bot te zijn![]()
Daarom selecteer ik daar in het begin al op. Met iemand met een kinderwens laat ik het niet eens tot een relatie komen. Daar komt alleen maar ellende van.quote:Maar het ff een andere vriendin nemen zie ik wel ff anders.. Als ik echt van iemand hou, zit het voor mij ff anders in elkaar.. Ik kan niet zomaar zeggen "Oh je wil kinderen? Nou.. laters dan..."
Het kwam op mij over alsof hij helemaal nooit geen kinderen zou willen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Omdat ze nog bezig is met een studie en kinderen daarna altijd nog kunnen? En die studie dan niet?
Wat kan ik niet aan? En waar voel ik me beter over omdat ik het niet hoef mee te maken?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:41 schreef Sk00p het volgende:
[..]
ow jawel hoor..je kunt het gewoon niet aan..want voel je je nu ineens beter wegens het feit dat je dat niet hoeft mee te maken??
M.a.w., jij vindt kinderen nemen zelfkastijding.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:41 schreef Sk00p het volgende:
[..]
ow jawel hoor..je kunt het gewoon niet aan..
Geeft niet hoor, maar ik ben een mannetjequote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:37 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Kinderen nemen betekend sowieso niet dat het iedere dag appeltje eitje zal gaan..helaas.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:45 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Wat kan ik niet aan? En waar voel ik me beter over omdat ik het niet hoef mee te maken?
Je post is niet echt duidelijk. Wat bedoel je nou?
Ik kan toch moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen terwijl ik er zelf wel 3 heb rond lopen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:50 schreef muisje-eliza het volgende:
ergens in Afrika fokken ze er 10 bij of in een amerikaanse sekte, en jij neemt daarom geen kinderen?
Het punt is, om even terug te komen op je vorige post, dat ouders door die dingen heen kijken ómdat zij kinderen willen. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen en heb je dat er graag voor over.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:49 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Kinderen nemen betekend sowieso niet dat het iedere dag appeltje eitje zal gaan..helaas.
Ik snap dus dat hele negatieve rijtje niet, want veranderingen gaan sowieso plaatsvinden.
Wat verwacht jij dan dat er gaat gebeuren wat ZO erg is dat je er geen kinderen voor neemt terwijl je eigenlijk wel wilt?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan toch moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen terwijl ik er zelf wel 3 heb rond lopen?
Aangezien we in 2010 per dag al 5 miljoen vaten olie te kort komen wereldwijd en de vraag nog steeds groeit en we voor die tijd de hele bende niet kunnen ombouwen, ben ik er van overtuigd dat de poep de spreekwoordelijke ventilator gaat raken. Het kan nog goed komen, als iedereen op de hele wereld alles op zij zet en samen aan een oplossing gaat werken. Dat kan, het is eerder voor gekomen... oh nee wacht, in dat soort gevallen gaan mensen vechten. Waar ook /sarcasmquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:02 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wat verwacht jij dan dat er gaat gebeuren wat ZO erg is dat je er geen kinderen voor neemt terwijl je eigenlijk wel wilt?
Dat overbevolkingsverhaal is natuurlijk ook maar onzin, voor elk kind dat jij niet krijgt fokken ze er ergens anders wel weer 2 bij hoor, dat jij dan niet tegen andere mensen kunt zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen, is dat nou zo erg?
Achja, de techniek staat voor niets. Ben er van overtuigd dat hier ook wel weer een oplossing voor wordt gevonden. Voor mij geen redenen om geen kinderen te nemen in ieder geval. Maarja, het is je goed recht om te doen wat jou het beste lijkt hequote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Aangezien we in 2010 per dag al 5 miljoen vaten olie te kort komen wereldwijd en de vraag nog steeds groeit en we voor die tijd de hele bende niet kunnen ombouwen, ben ik er van overtuigd dat de poep de spreekwoordelijke ventilator gaat raken. Het kan nog goed komen, als iedereen op de hele wereld alles op zij zet en samen aan een oplossing gaat werken. Dat kan, het is eerder voor gekomen... oh nee wacht, in dat soort gevallen gaan mensen vechten. Waar ook /sarcasm
ok..dan snap ik dus nu ook van jou waarom je geen kids wilquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het punt is, om even terug te komen op je vorige post, dat ouders door die dingen heen kijken ómdat zij kinderen willen. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen en heb je dat er graag voor over.
Dat geldt niet voor iemand die geen kinderen wil. Dan zijn die dingen alleen maar (extra) nadelen. Dat mijn ouders dat ook gedaan hebben is dus geen argument en dat ik er niet geweest was als zij net zo als ik gedacht hadden ook niet. Dan was ik er niet geweest, so what.
Geen kinderen nemen betekend overigens ook niet dat je leven appeltje-eitje is.
Het is ook niet de techniek waar ik geen vertrouwen in heb. Het is het ombouwen van een wereld compleet op olie draait. Het is het ombouwen wat ontzettend veel geld en energie kost. En de wil van de leiders om daar dat geld en energie in te stoppen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Achja, de techniek staat voor niets. Ben er van overtuigd dat hier ook wel weer een oplossing voor wordt gevonden. Voor mij geen redenen om geen kinderen te nemen in ieder geval. Maarja, het is je goed recht om te doen wat jou het beste lijkt he
Want gewoon geen behoefte eraan hebben, geen tijd ervoor vrij willen maken, andere prioriteiten, wel wat beters te doen hebben, vrijheid niet op willen geven, etc. etc. snapte je nog niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
ok..dan snap ik dus nu ook van jou waarom je geen kids wil
Dat heb ik niet aan jou gevraagd..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:19 schreef Marble het volgende:
[..]
Want gewoon geen behoefte eraan hebben, geen tijd ervoor vrij willen maken, andere prioriteiten, wel wat beters te doen hebben, vrijheid niet op willen geven, etc. etc. snapte je nog niet?
Nee maar is wel al 500 keer in deze reeks genoemd dus acteer dan niet net alsof je angst voor de toekomst zo'n openbaring vindt, simpel gansje.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:20 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Dat heb ik niet aan jou gevraagd..
En waarom snap je haar nu wel, terwijl hetzelfde punt al tig keer gemaakt is?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Omdat de eerste levensbehoeften dan gegarandeerd zijn dus je hoeft geen 13 nazaten meer te baren die voor je op jacht gaan op de savanne als jij te oud wordt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:27 schreef Cothen het volgende:
Raar eigenlijk dat de mens in tijden van armoede zich een slag in de rondte voortplant en in tijden van welvaart het liever niet doet.
Als ze niet te voeden zijn, krijg je grote gezinnen, is er eten in overvloed, krijg je kleine gezinnen.
precies, 13 nazaten die achter dezelfde gnoe aanrennen.. En tis nogal verschil of je een gnoe met zijn 13-en of 3-en moet delen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:28 schreef Marble het volgende:
Omdat de eerste levensbehoeften dan gegarandeerd zijn dus je hoeft geen 13 nazaten meer te baren die voor je op jacht gaan op de savanne als jij te oud wordt.
Wat een gezeur..om niks.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:28 schreef keepwalking het volgende:
[..]
En waarom snap je haar nu wel, terwijl hetzelfde punt al tig keer gemaakt is?![]()
Hoezo achterlijk.
Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Heb er geen problemen mee als mensen er voor kiezen om van kinderen af te zien.
Dat vraag ik dus wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.
Ik geloof ook niet dat ik kinderen wil. Weet het eigenlijk wel zeker, maar goed, je weet het nooit. Ben nu 23 jaar en heb totaal die behoefte ook niet aan moederen enzo. Zie teveel om me heen hoe moeilijk het kan zijn om kinderen op te voeden. Ik zie er de lol niet zo van in. Ik weet wel dat je er ook veel plezier en liefde van kan hebben maar ik betwijfel of dat voor mezelf zou opwegen tegen de moeilijke dingen die je tegen kan komen.
Ben nooit gek op kinderen geweest, heb in mijn leven nooit een baby vast willen houden. Laat mij er maar naar kijken, dan is het goed. Ik smelt er gewoon niet van. Het lijkt me leuk als mijn zus en/of broertje later kinders hebben waar ik op kan passen. Maar dan wil ik de lusten, niet de lasten.![]()
En ja, mensen zijn er indd. nog steeds verbaasd over en je moet ook een reden opgeven waarom je het niet wil. Ik vraag toch ook niet waarom iemand wél kinderen wil.
Omdat ik ze gewoon niet wil. Niet meer en niet minder. Zoals ik steeds al zeg in dit topic en het vorige.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Wat vind je een rationele reden dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus wel.
Maar dan wel een rationele reden, dus geen emotionele.
Mooi verwoord antwoord..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.
Ik geloof ook niet dat ik kinderen wil. Weet het eigenlijk wel zeker, maar goed, je weet het nooit. Ben nu 23 jaar en heb totaal die behoefte ook niet aan moederen enzo. Zie teveel om me heen hoe moeilijk het kan zijn om kinderen op te voeden. Ik zie er de lol niet zo van in. Ik weet wel dat je er ook veel plezier en liefde van kan hebben maar ik betwijfel of dat voor mezelf zou opwegen tegen de moeilijke dingen die je tegen kan komen.
Ben nooit gek op kinderen geweest, heb in mijn leven nooit een baby vast willen houden. Laat mij er maar naar kijken, dan is het goed. Ik smelt er gewoon niet van. Het lijkt me leuk als mijn zus en/of broertje later kinders hebben waar ik op kan passen. Maar dan wil ik de lusten, niet de lasten.![]()
En ja, mensen zijn er indd. nog steeds verbaasd over en je moet ook een reden opgeven waarom je het niet wil. Ik vraag toch ook niet waarom iemand wél kinderen wil.
De rest van je levenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:13 schreef Misstique het volgende:
[..]
Daar komt alleen geen kind uit waar je de rest van je leven verantwoordelijk voor bent.
Klopt, dat rijtje kwam niet van mij en zijn ook niet mijn redenen. Ik wil gewoon geen kinderen. Ik vind ze niet leuk. Ik heb niks met kinderen en ik heb geen enkele behoefte aan een kind.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:48 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Wat een gezeur..om niks.
Ik vond gewoon de laatste post van MinderMutsig op mij duidelijk overkomen..klaar uit.
Anders dan alleen dat rijtje als reden te noemen (kwam niet van MinderMutsig bedenk ik me nu..)
Waarom vind je dat beledigend?quote:@Marble
"Wel wat beters te doen hebben" komt trouwens wat beledigend over..
Dat is een standaard antwoord, maar wat ik bedoelde is dat ik nu echt begrijp waarom niet. Maar het is nu duidelijk iig..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat ik ze gewoon niet wil. Niet meer en niet minder. Zoals ik steeds al zeg in dit topic en het vorige.
Omdat sommige mensen hun geluk halen uit o.a. kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Klopt, dat rijtje kwam niet van mij en zijn ook niet mijn redenen. Ik wil gewoon geen kinderen. Ik vind ze niet leuk. Ik heb niks met kinderen en ik heb geen enkele behoefte aan een kind.
[..]
Waarom vind je dat beledigend?
Kan me voorstellen dat mensen kinderen later wel leuk gaan vinden. Er zijn zat stellen die nooit kinderen wilde maar tegen hun 40e ofzo, ineens wel die behoefte krijgen. Zeker omdat vrienden etc. om zich heen wel gezinnen hebben of krijgen. Ik zal ook niet zeggen dat ik absoluut noooooit kinderen wil, maar nu kan ik me dat nog niet voorstellen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:18 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Mooi verwoord antwoord..![]()
Op je laatste vraag..waarom iemand wel kinderen wil: In mijn geval begon dat net zoals jij dat nu ook wel wil..Het wel leuk vinden om op andermans kinderen te passen..Dat deed ik al vaak, en nu nog steeds, maar daarnaast vond ik het dus gewoon leuk om te doen. En nu dus zo leuk, dat ik bereidt ben om ook de lasten te dragen.
Geen idee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat vind je een rationele reden dan?
Natuurlijk zijn er geen rationele redenen om kinderen te nemen. Het is niet zo dat iemand niet overleeft als 'ie geen kinderen neemt of dat kinderen een praktisch doel verwezenlijken ofzo. Het gaat puur om gevoelsredenen. Jij laat het met jouw post net lijken alsof gevoelsredenen dom en waardeloos zijn, en alleen rationele redenen geldige redenen zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen idee.
Wanneer ik er een hoor dan zou dat een klein wonder zijn.
Er zijn geen rationele redenen voor kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus wel.
Maar dan wel een rationele reden, dus geen emotionele.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:34 schreef sigme het volgende:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen. Soms wordt er eentje bijgemaakt om als donor te dienen voor een ander familielid (kind).
En van oudsher is het niet ongebruikelijk er minstens een te nemen in verband met erfenis enzo.
True.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:34 schreef sigme het volgende:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen. Soms wordt er eentje bijgemaakt om als donor te dienen voor een ander familielid (kind).
En van oudsher is het niet ongebruikelijk er minstens een te nemen in verband met erfenis enzo.
En anderen niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:23 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen hun geluk halen uit o.a. kinderen.
Te verzorgen, te vermaken etc.
Que? Een nieuwgeborene gebruiken als beenmergdonor deed men tot voor kort zelden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ok, ik zal het herformuleren. In de 21ste eeuw is er in de regel geen rationele reden voor het krijgen van een kind.
Dat zou zowel wonderbaarlijk als triest zijn inderdaad.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen idee.
Wanneer ik er een hoor dan zou dat een klein wonder zijn.
Het komt op mij over als "Het is het ergste wat je ooit hebt gedaan"quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En anderen niet.![]()
Ik snap niet zo goed wat er beledigend is aan iemands persoonlijke redenen om zijn leven zo in te richten als hij wil. Zolang jou niks opgelegd wordt en niemand jou aanvalt om jouw motieven om je leven zo te leiden als jij wilt is het toch niet beledigend?
Ik ben trouwens erg benieuwd naar wat jij opgevat hebt als mijn redenen om geen kinderen te willen. Ik denk dat je verschillende posters door elkaar gehaald hebt want ik heb geen diepere redenen dan dat ik ze gewoon niet wil en ik heb hier ook niets anders gezegd dan dat.
En nu is het inderdaad schering en inslag. Tegenwoordig is wat... 1 op de 3 kinderen gefokt als beenmergdonor toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Een nieuwgeborene gebruiken als beenmergdonor deed men tot voor kort zelden.
Wat een keiharde nonsens.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:32 schreef stbabylon het volgende:
Die snap ik niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:50 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Het komt op mij over als "Het is het ergste wat je ooit hebt gedaan"
Extra nadelen inderdaad, dus naast het feit dat ik gewoon geen kinderen wil zou ik dat nog eens extra vervelend vinden ja. Dat is dus niet de reden.quote:Omdat je schreef dat JIJ die dingen bezag als (extra) nadelen..Dus niet in de zin dat iedereen dat vindt.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die snap ik niet.![]()
[..]
Extra nadelen inderdaad, dus naast het feit dat ik gewoon geen kinderen wil zou ik dat nog eens extra vervelend vinden ja. Dat is dus niet de reden.
En eigenlijk vind ik jou houding in dit topic nogal beledigend en aanmatigend. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen en die mensen zijn jou geen verantwoording schuldig. Het slaat echt nergens op om achter ieder woord meer te zoeken dan er staat. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen, leer er maar mee omgaan want je zult ons nog wel vaker tegenkomen.
Nee, zeker niet. Maar er wordt denk ik tegenwoordig wel meer nagedacht over wel/geen kinderen. Omdat er sinds een slordige kwarteeuw een keuze gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En nu is het inderdaad schering en inslag. Tegenwoordig is wat... 1 op de 3 kinderen gefokt als beenmergdonor toch?
Fijn dat je het zo lachwekkend vind.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:00 schreef Sk00p het volgende:
[..]
![]()
Ach laat ook maar...als je geen kinderen wilt..prima! Je gaat er niet dood aan..
Natuurlijk heeft ze het over hoe zijzelf dingen ziet. Niemand kan voor iedereen spreken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:50 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Het komt op mij over als "Het is het ergste wat je ooit hebt gedaan"
Omdat je schreef dat JIJ die dingen bezag als (extra) nadelen..Dus niet in de zin dat iedereen dat vindt.
En daarbovenop zeg je ook nog dat je leven (ik dacht dat je dat bedoelde) op dit moment al niet prettig loopt.
Inderdaad is de keuze om géén kinderen te nemen zeer rationeel, maar dat was de vraag niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar er wordt denk ik tegenwoordig wel meer nagedacht over wel/geen kinderen. Omdat er sinds een slordige kwarteeuw een keuze gemaakt kan worden.
Nee hoor, ik zou geen enkele argument kunnen verzinnen, en ook om mij heen heb ik nog nooit niemand een rationeel argument zien noemen.quote:Sinds men de optie tot geen kinderen ontdekt heeft moet er steeds meer verdedigd worden waarom je in godesnaam wel kinderen zou nemen. In deze overbevolkte wereld. Ten koste van je eigen kinderloze leventje. Dus ook het "nemen" van kinderen wordt volgens mij steeds vaker met argumenten onderbouwd.
Wel eens van de wetten van Newton gehoord?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat een keiharde nonsens.
Dat de planeet de vervuiling van 6 miljard mensen niet aankan en dat er regenwouden verdwijnen en hele provincies worden verneukt voor het delven van fossiele brandstoffen heeft niet te maken met de mens zelf, maar met de milieuvervuilende afhankelijkheden waarmee wij worden gedwongen te leven.
Afhankelijkheden van olie, vooral.
Als de mensheid de hele verbrandingstechniek achter zich liet en eens met free-energy ging leven, zou de natuurlijke symbiose tussen mens & natuur weer worden bereikt.
Maar daar willen de machthebbers niet aan, het zijn een stel middeleeuwse uitbuiters.
Ik had die post nog even ge-edit eigenlijk:quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Fijn dat je het zo lachwekkend vind.
Je zou natuurlijk de beleefdheid kunnen hebben om ook gewoon normaal te reageren zoals ik steeds doe op jouw posts terwijl jij andersom vrij weinig inlevingsvermogen toont in de posters hier die geen kinderen willen, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.
Wel/geen kinderen afwegen kan heel goed uitpakken als wel kinderen nemen. Sterker nog, bij de meeste mensen doet het dat. Dan wordt er dus wel rationeel overwogen. Uiteraard geeft het zelden de doorslag, maar wat er al niet aan argumenten bij is komen kijken..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Inderdaad is de keuze om géén kinderen te nemen zeer rationeel, maar dat was de vraag niet.
Geen deugdelijk rationeel argument dat uiteindelijk de reden is om wel kinderen te nemen. Maar een hooooooop argumenten. En arguments.quote:[..]
Nee hoor, ik zou geen enkele argument kunnen verzinnen, en ook om mij heen heb ik nog nooit niemand een rationeel argument zien noemen.
Hetgeen dus allemaal redenen zijn om NIET aan kinderen te beginnen. Is "het huis is groot genoeg" OOIT een reden geweest om aan kinderen te beginnen? Welnee. Maar "Het huis is te klein" is wel een reden om niet aan kinderen te beginnenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:31 schreef sigme het volgende:
[..]
Wel/geen kinderen afwegen kan heel goed uitpakken als wel kinderen nemen. Sterker nog, bij de meeste mensen doet het dat. Dan wordt er dus wel rationeel overwogen. Uiteraard geeft het zelden de doorslag, maar wat er al niet aan argumenten bij is komen kijken..
Huis groot genoeg, studie af, carriere voldoende gestart, afsprakenlijst over huishoudwerk![]()
Noem er eens 1 dan. En dan niet zo far fetched als 'beenmerg donor'quote:Geen deugdelijk rationeel argument dat uiteindelijk de reden is om wel kinderen te nemen. Maar een hooooooop argumenten. En arguments.
Het WEL nemen van kinderen gaat gepaard met een hoop eraan voorafgaande rationele overwegingen met betrekking tot persoonlijke omstandigheden. Het moment van het WEL nemen van kinderen kan er (mede) door bepaald / verschoven worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Hetgeen dus allemaal redenen zijn om NIET aan kinderen te beginnen. Is "het huis is groot genoeg" OOIT een reden geweest om aan kinderen te beginnen? Welnee. Maar "Het huis is te klein" is wel een reden om niet aan kinderen te beginnen
[..]
Noem er eens 1 dan. En dan niet zo far fetched als 'beenmerg donor'
Dus je zit op een dag op de bank, kijkt om je heen en zegt. Goh schat, we hebben zo'n lekker groot huis laten we een kind nemen? Ik denk dat je partner direct vraagt "Heb je uberhaupt kinderwens dan???"quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:40 schreef sigme het volgende:
[..]
Het WEL nemen van kinderen gaat gepaard met een hoop eraan voorafgaande rationele overwegingen met betrekking tot persoonlijke omstandigheden. Het moment van het WEL nemen van kinderen kan er (mede) door bepaald / verschoven worden.
Het WEL nemen van kinderen wordt ook verdedigd tegen rationele argumenten (en dus rationeel beargumenteerd) zoals daar zijn overbevolking, milieubelasting en andere -aan kinderen verbonden- rationele argumenten met betrekking tot heengaan & vermenigvuldigen.
Eh nee, ik zei dat er GEEN rationele redenen voor de wens voor het rkijgen van een kind is en jij zegt van wel. Maar tot op heden geef je die niet. Alleen maar redenen waarom je die wens zou kunnen uitstellen (het tegendeel dus)quote:Jij lijkt op zoek naar een doorslaggevende rationele reden voor het nemen van een kind- maar die heb ik je niet voorgespiegeld hoor.
Eh dat zei je dus welquote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:45 schreef sigme het volgende:
Meneer swetsennegger, ik heb alleen gezegd dat ook het wel nemen van kinderen tegenwoordig met argumenten gepaard gaat. Niet dat er een rationeel argument leidt tot nemen van kinderen (muv een paar uitzonderingsgevallen als beenmergdonoren, maar dat mag geen naam hebben),
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:34 schreef sigme het volgende:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen.
Duh - dat waren die beenmergdonoren. Ei. Ze stonden er notabene bijquote:
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:48 schreef sigme het volgende:
[..]
Duh - dat waren die beenmergdonoren. Ei. Ze stonden er notabene bij.
Je kunt rationele redenen genoeg bedenken, maar de nihilisten in dit topic zullen daar weinig van over laten.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, de stelling dat er géén rationele reden is voor het krijgen van kinderen staat dus nog.
Nee, dat zijn allemaal redenen NADAT je al kinderwens hebt. Geen van allen zijn een reden om aan kinderen te beginnen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt rationele redenen genoeg bedenken, maar de nihilisten in dit topic zullen daar weinig van over laten.
Rationele redenen:
Zekerheid voor later. Ik vertrouw mijn eigen kinderen beter dan de staat.
Geluk: Statistisch is aangetoond dat mensen in een gezinssituatie gelukkiger zijn
Biologisch: Evolutionair gezien sterf je uit als je jezelf niet voortplant
Sociaal: De maatschappij heeft kinderen nodig om te kunnen voortbestaan
etc etc etc
Maar zoals ik in deeltje 1 van dit topic al gezegd heb: je moet kinderen uit liefde nemen en nergens anders om!
Liefde voor wie of wat? Tijdens het nemen kan je toch niet echt houden van het toekomstig mogelijke kind?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:56 schreef LXIV het volgende:
Maar zoals ik in deeltje 1 van dit topic al gezegd heb: je moet kinderen uit liefde nemen en nergens anders om!
Kom ik waag een gokje.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:56 schreef LXIV het volgende:
[..]
Je kunt rationele redenen genoeg bedenken, maar de nihilisten in dit topic zullen daar weinig van over laten.
Dat is dus uit angst voor eenzaamheid en dus een emotionele reden.quote:Rationele redenen:
Zekerheid voor later. Ik vertrouw mijn eigen kinderen beter dan de staat.
Niemand neemt kinderen vanwege statistieken (althans, ik moet de eerste nog tegenkomenquote:Geluk: Statistisch is aangetoond dat mensen in een gezinssituatie gelukkiger zijn
Fokken voor het belang van de mensheid? Nah, biologisch gezien werkt dit vast zo over het algemeen maar dat zijn instincten en geen rationele overwegingen.quote:Biologisch: Evolutionair gezien sterf je uit als je jezelf niet voortplant
Fokken in het landsbelang?quote:Sociaal: De maatschappij heeft kinderen nodig om te kunnen voortbestaan
quote:
Niettemin zijn het allemaal rationalisaties, waarmee sommige mensen hun (keuze voor?) kinderen proberen te rationaliseren. Wat vroeger bijna ondenkbaar zou zijn geweest - kinderen komen gewoon.quote:
Mijn vader is een aantal jaar overleden en hij is ook niet alleen overleden. Er was een reanimatieteam, en een dokter en twee zusters, en de radioloog was er toevallig ook nog. Heel knus allemaal.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:51 schreef sigme het volgende:
En ooit had ik een collega die huiverde dat je zonder kinderen alleen sterft. Misschien is dat meer emotioneel dan rationeel, maar enige berekening vond ik er wel uit spreken.
Ten eerste, je schrijft de betreffende ziektes niet met hoofdletters. Ten tweede, 'de natuur' bestaat niet.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:31 schreef stbabylon het volgende:
Kinderen nemen verdedigen omdat dat evolutionair nodig is. Dan vergeet je heel even dat de natuur ingrijpt als de populatie te groot wordt. Of door de huidige populatie in te perken, of door er niks bij te laten komen. Zet een stel konijnen in een hok en je zult zien dat die niet doorfokken tot het hok vol is.
Helaas hebben de ingrepen van de natuur weinig impact meer op de mensen (Pest, Griep, Kanker, Aids, allemaal mislukt).
Kun je dat tweede punt eventjes wetenschappelijk aantonen?quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ten eerste, je schrijft de betreffende ziektes niet met hoofdletters. Ten tweede, 'de natuur' bestaat niet.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:56 schreef RM-rf het volgende:
Mij kan het verder niet uitmaken of mensen voor zichzelf wel of geen kinderen nemen... tenzij die mensen natuurlijk zelf daarover een gesprek gaan opzoeken en zelf direkt al zo'n 'zelf-rechtvaardigende' houding gaan aannemen...
Dan zou je gewoon 'for-the-sake-of-argument' al zin krijgen er sowieso tegenin te gaan en te zeggen 'wacht maar jong, op die mening kom je nog wel terug later, omdat je het fout ziet'
Hehe ah zo, daar heb je wel gelijk in. Da's onze eigen schuld. Of we geven de natuur de schuld van de evolutie, kan ook nogquote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:39 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Kun je dat tweede punt eventjes wetenschappelijk aantonen?
En jij snapt ook best wat ik bedoel met 'de natuur'. Uiteraard bedoel ik daar niet een sentient being mee. (sorry van het Engels, kom even niet op de Nederlandse term). Mijn konijnen voorbeeld klopt wel. 'de natuur' zorgt er wel voor dat populatie's in balans blijven. Bij veel eten (overschot van één dier) komen er meer eters, waarna het overschot afneemt, vervolgens sterven ook de eters weer af, aangezien er te weinig eten is. De mens heeft die cyclus doorbroken.
Big bad evil nature!quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:40 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Hehe ah zo, daar heb je wel gelijk in. Da's onze eigen schuld. Of we geven de natuur de schuld van de evolutie, kan ook nog.
Dat ligt eraan. In de meest algemene zin is 'de natuur' simpelweg het fysische universum. 'De natuur' als een of andere entiteit die een eigen wil heeft lijkt niet te bestaan daarentegen.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 09:35 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ten eerste, je schrijft de betreffende ziektes niet met hoofdletters. Ten tweede, 'de natuur' bestaat niet.
Het geboortecijfer van migranten daalt anders vrij hard.quote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:18 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou willen dat wat meer van die achterstandswijkfiguren/allochtonen dit zouden roepen en wat minder autochtonen.
Aangezien de verhouding totaal scheef getrokken wordt door die figuren die niks beters te doen hebben dan zich als konijnen te gedragen en de ene na de andere toekomstige steuntrekker eruit poepen.
Vast niet hard genoegquote:Op donderdag 14 augustus 2008 10:22 schreef Monolith het volgende:
[..]
Het geboortecijfer van migranten daalt anders vrij hard.
De prognose is geloof ik dat het zo rond 2050 gelijkgetrokken zal zijn met het geboortecijfer van autochtonen.quote:
Ach, jij bent zeer hoogstwaarschijnlijk zelf ook een nakomeling van een migrant, en ik neem aan dat jij vind dat het met jou toch nog redelijk goed gekomen is.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |