abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60796253
Omdat de vorige discussie nog heftig bezig was

Ik blijf van mening dat kinderen NEMEN voor mij iig niet nodig is. (en eigenlijk ook voor een heleboel andere ook niet, 1 miljard inwoners is wat de planeet net aan kan)
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:35:14 #2
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60796343
Heb er geen problemen mee als mensen er voor kiezen om van kinderen af te zien. Ook beter voor het kind, de ouders zouden ook niet veel voorstellen in dat geval. Vind het dan ook veel erger als mensen wel kinderen nemen als het van die materialistische mensen zijn die het alleen doen voor de 'status'.

Ben overigens wel van mening dat het wel iets zegt over de persoon, even in het midden gelaten of dit nu positief of negatief is.
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_60796427
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Vind het dan ook veel erger als mensen wel kinderen nemen als het van die materialistische mensen zijn die het alleen doen voor de 'status'.

Alsof je een auto koopt
pi_60796440
Kinderen

(tvp)
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_60796446
Gaan we weer?
Op dinsdag 1 februari 2011 17:41 schreef ß het volgende:
11% per 25 gram? Dus er zit totaal 74,8% zout in?
pi_60796470
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 14:54 schreef Rekkie het volgende:

[..]

Oke, volgende situatie:

Vrouw aan de pil, sex zonder condoom (niet om zwanger te worden, anders was de vrouw niet aan de pil)
Stel komt er 5 maanden later achter zwanger te zijn, vrouw is normaal ongesteld etc etc.
Abortus is er niet bij, dus zul je het kind moet houden (gewild of ongewild)

En dan?
Gefeliciteerd!
Jij bent een van die zeldzame mensen die inderdaad een kind heeft gekregen. Want na vijf maanden kan een abortus ook niet zomaar meer als ik me niet vergis dus een keuze had je ook niet meer.
Tenzij het voor je vriendin een minder grote verrassing was omdat ze het bewust niet zo nauw nam met de pil.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
There is no love sincerer than the love of food.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 15:53:37 #7
44609 MrFl0ppY
So Fucking What
pi_60796966
Misschien een waardevolle toevoeging. Ik lees in dit en het vorige topic alleen over kinderen als deze nog klein zijn. Terwijl juist ook op latere leeftijd kinderen nog een grote rol spelen in jouw leven. Als jij eenmaal in de 50 bent en alles zo z'n gangetje gaat zijn het juist de kinderen die afstuderen, verkering krijgen, trouwen, eerste baantje en zelf weer kinderen krijgen. Heb juist het idee dat de kinderen het leven van pa en ma spannend houden. Ohja en ga me niet vertellen dat jij nou toevallig die uitzondering bent die nooit een huisje boompje beestje situatie krijgt. Die zie je vaak als eerst thuis op bank zitten weg te schralen.
quote:
1 miljard inwoners is wat de planeet net aan kan
He Who Controls The Present Commands The Future. He Who Commands The Future Conquers The Past
pi_60797243
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:53 schreef MrFl0ppY het volgende:

Om iedereen redelijk te voeden (dus minder dan wij gewend zijn), kunnen we voor 1 miljard mensen voedsel kweken.
pi_60797390
quote:
Misschien een waardevolle toevoeging. Ik lees in dit en het vorige topic alleen over kinderen als deze nog klein zijn. Terwijl juist ook op latere leeftijd kinderen nog een grote rol spelen in jouw leven. Als jij eenmaal in de 50 bent en alles zo z'n gangetje gaat zijn het juist de kinderen die afstuderen, verkering krijgen, trouwen, eerste baantje en zelf weer kinderen krijgen. Heb juist het idee dat de kinderen het leven van pa en ma spannend houden. Ohja en ga me niet vertellen dat jij nou toevallig die uitzondering bent die nooit een huisje boompje beestje situatie krijgt. Die zie je vaak als eerst thuis op bank zitten weg te schralen.
[..]

Goh, je opent mn ogen, dit verandert alles! .
Straks heb ik totaal geen sociaal leven meer en moet ik het idd hebben van de mijlpalen van mn kinderen om nog enige invulling aan mijn bestaan te kunnen geven!
Bedankt voor dit inzicht!

*pil weggooit
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:09:15 #10
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_60797486
quote:
Misschien een waardevolle toevoeging. Ik lees in dit en het vorige topic alleen over kinderen als deze nog klein zijn. Terwijl juist ook op latere leeftijd kinderen nog een grote rol spelen in jouw leven. Als jij eenmaal in de 50 bent en alles zo z'n gangetje gaat zijn het juist de kinderen die afstuderen, verkering krijgen, trouwen, eerste baantje en zelf weer kinderen krijgen.
Denk je nou werkelijk dat het mij ene jota interesseert wat een stelletje vreemde volwassenen met hun leven doen? Je zal toch echt bij die kleine kinderen moeten beginnen anders zijn die afstudeerders helemaal niet interessant.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:13:33 #11
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60797624
quote:
Ben overigens wel van mening dat het wel iets zegt over de persoon, even in het midden gelaten of dit nu positief of negatief is.
Het zegt dat je leven waardevol en vol genoeg van zichzelf is, en dat je geen kinderen nodig hebt om je eigen eenzaamheid en gevoel van nutteloosheid op te vullen en je leven zin te geven.
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60798078
Kinderen kosten veel geld, maken lawaai, zijn bijdehand, respectloos tegen hun makers en ze stinken.

Respect voor m'n ouders dat ze er 4 hebben, maar ik wil ze niet.

Mijn moeder vindt t raar dat ik geen kinderen wil, "gelukkig heb ik nog 3 andere zonen" zegt ze dan. En bij de vraag wat ik doe als mijn vriendin dan wel kinderen wilt, dan zeg ik "jammer voor haar, het is mijn keuze om ze niet te hebben", en bij het lezen van zo'n vrouwenblaadje als de viva of de flair heb ik al gezien dat zo'n mening weleens erg tegen je kan werken. Nouja, het zij zo

[ Bericht 34% gewijzigd door Synthesist op 13-08-2008 16:51:33 ]
pi_60798131
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:13 schreef Marble het volgende:

[..]

Het zegt dat je leven waardevol en vol genoeg van zichzelf is, en dat je geen kinderen nodig hebt om je eigen eenzaamheid en gevoel van nutteloosheid op te vullen en je leven zin te geven.
Dat is alleen de positieve kant
pi_60798184
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:06 schreef Misstique het volgende:

[..]

Goh, je opent mn ogen, dit verandert alles! .
Straks heb ik totaal geen sociaal leven meer en moet ik het idd hebben van de mijlpalen van mn kinderen om nog enige invulling aan mijn bestaan te kunnen geven!
Bedankt voor dit inzicht!

*pil weggooit
Ik vind het ook wel een openbaring dat je leven over is als je 50 bent.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:33:47 #15
150152 Queen_Bee
See ya in another life, brotha
pi_60798263
Als ik popcorn zou lusten, hè.
I'm super sonic man
Do you wanna buy a rocket
pi_60798332
quote:
Misschien een waardevolle toevoeging. Ik lees in dit en het vorige topic alleen over kinderen als deze nog klein zijn. Terwijl juist ook op latere leeftijd kinderen nog een grote rol spelen in jouw leven.
Ik denk dat ik dan gewoon kinderen neem, maar ze de eerste 18 jaar uitbesteed.
quote:
Als jij eenmaal in de 50 bent en alles zo z'n gangetje gaat zijn het juist de kinderen die afstuderen, verkering krijgen, trouwen, eerste baantje en zelf weer kinderen krijgen. Heb juist het idee dat de kinderen het leven van pa en ma spannend houden.
Er zijn andere manieren om je leven boeiend te houden hoor.
Het is toch wel zeer triest dat je kinderen zou moeten nemen om je op je 50e niet de tering te vervelen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_60798516
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:38 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]
Tenzij het voor je vriendin een minder grote verrassing was omdat ze het bewust niet zo nauw nam met de pil.
In mijn omgeving zien gebeuren.
Ze dacht vriendje te kunnen binden met een kind door de pil te "vergeten".
Al snel kwam de aap uit de mouw dat er opzet in het spel was en vriendje ging er vliegensvlug vandoor.
Plan backfired

Oliedom, ongelofelijk naief, egoistsich en in en in triest.
pi_60798588
Nogmaals; kinderen .
><(({°>
pi_60798828
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:27 schreef Synthesist het volgende:
Kinderen kosten veel geld,
Klopt
quote:
maken lawaai, zijn bijdehand, respectloos tegen hun makers en ze stinken.
Opvoeding/onderhoud.
quote:
Respect voor m'n ouders dat ze er 4 hebben, maar ik wil ze niet
Op basis van je bezwaren zou ik niet inzien waarom je geen kidneren wil, tenzij je ze niet kunt betalen
pi_60798920
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:41 schreef Zwartbaard het volgende:

[..]

Al snel kwam de aap uit de mouw dat er opzet in het spel was en vriendje ging er vliegensvlug vandoor.
Plan backfired

Daarom overweeg ik serieus een vasectemie.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 16:56:47 #21
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60799007
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:50 schreef DivineJester het volgende:
Op basis van je bezwaren zou ik niet inzien waarom je geen kidneren wil, tenzij je ze niet kunt betalen
Waarom zou je ze wél willen, als je al een leuk, vol, boeiend leven van jezelf hebt? Alleen maar om eenzaamheid en verveling op te vullen dus (of idd zoals boven beschreven, je partner aan je vast te ketenen omdat je bang is dat die anders uit je klauwen ontsnapt). Of meeloperij, onder het mom van "oh jee al muh vriendinnuh zijn aan de leg, laat ik me ook maar snel met kind schoppen anders hoor ik er niet meer bij!".
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60799011
quote:

Ik wil vrij zijn, geen verantwoordelijkheid willen dragen voor een kind. En ik wil financiële vrijheid, ook al ga ik genoeg verdienen als ik ben afgestudeerd.

Gewoon puur egoïsme dus

Ik wil wel een Perzische kat en een appartement met een mooi uitzicht.
pi_60799049
Er zouden meer mensen als de TS moeten zijn, dan blijft de bevolkingsgroei en alle daaruit vloeiende ellende een keer een beetje in toom.
Childhood is over the moment you know you're going to die.
'Snelwegen verbreden om files op te lossen? Dat is zoals de broeksriem losser maken tegen obesitas'
pi_60799183
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:53 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Daarom overweeg ik serieus een vasectemie.
Lekker van vertrouwen ben je
pi_60799207
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:02 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Lekker van vertrouwen ben je
Better safe than sorry.
I am so clever that sometimes I don't understand a single word of what I am saying.
pi_60799341
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:03 schreef Misstique het volgende:

[..]

Better safe than sorry.
Dan kun je net zo goed geen relatie beginnen, want ze zou je ook wel eens met een ander iets kunnen naaien...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:10:01 #27
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60799382
quote:

[..]

Klopt
[..]

Opvoeding/onderhoud.
[..]

mee eens..
Ik snap niet waarom mensen kinderen dan vervelend vinden etc..Tja..kinderen kunnen nou eenmaal druk zijn!! Iets wat je zelf ook bent geweest; je ouders hebben je toen toch ook niet in de prullenbak gegooid?? Dus ik snap die heisa niet zo.
Ayumi+Utada+DBSK+Epik High+M-Flo+Super Junior+2PM+2AM+F(X)+Teen Top+BlockB+
BiG Bang+Beast+MBLAQ+2NE1+KARA+BEG+SNSD+SHINee+Rain+U-KISS=my life!
pi_60799444
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:08 schreef DivineJester het volgende:

[..]

Dan kun je net zo goed geen relatie beginnen, want ze zou je ook wel eens met een ander iets kunnen naaien...
Ik neuk niet alleen in een relatie.
pi_60799471
quote:

[..]

Daar komt alleen geen kind uit waar je de rest van je leven verantwoordelijk voor bent.
pi_60799535
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:10 schreef Sk00p het volgende:
mee eens..
Ik snap niet waarom mensen kinderen dan vervelend vinden etc..Tja..kinderen kunnen nou eenmaal druk zijn!! Iets wat je zelf ook bent geweest; je ouders hebben je toen toch ook niet in de prullenbak gegooid?? Dus ik snap die heisa niet zo.
Ik snap niet waarom mensen kinderen níet vervelend vinden. Gejengel, gedrein, jamhanden overal.
Kortom, het is een puur persoonlijk iets. Ik vind ze niet leuk, jij wel.
pi_60799554
quote:

[..]

mee eens..
Het verschil tussen mij en mijn ouders is dan ook dat zij wél graag kinderen wilden en ik niet.
pi_60799556
quote:

[..]

mee eens..

er is ook geen heisa.....mijn ouders wouden kinderen, hebben er drie, zijn er vast gelukkig mee, en ik wil ze niet...geen heisa toch? Moet ook zeggen dat het bij mij niks met geld te maken heeft, als zelfs een achterstandsvrouw kinderen kan baren en een leuke jeugd kan geven maakt dat geen drol uit. Als ik geen kinderen wil wil ik ze niet en ben aan niemand verantwoording schuldig waarom niet. Net als dat ik aan niemand ga vragen waarom ze WEL kinderen willen
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:28:44 #33
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_60799807
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:17 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]
Net als dat ik aan niemand ga vragen waarom ze WEL kinderen willen
Misschien moet je dat eens doen. Kijken bij hoeveel mensen het een rationele keuze is geweest...

Als ik zeg dat ik geen kinderen wil, kijken mensen alleen maar opgelucht
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:36:07 #34
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60799950
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:16 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom mensen kinderen níet vervelend vinden. Gejengel, gedrein, jamhanden overal.
Kortom, het is een puur persoonlijk iets. Ik vind ze niet leuk, jij wel.
Ik begrijp waarom kinderen druk zijn
Of het altijd leuk is..nee, maar om daarom geen kinderen te nemen is een beetje een zwak excuus, tenzij je altijd last hebt van stress.
pi_60799972
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:28 schreef wonderer het volgende:

[..]

Misschien moet je dat eens doen. Kijken bij hoeveel mensen het een rationele keuze is geweest...

Als ik zeg dat ik geen kinderen wil, kijken mensen alleen maar opgelucht

ik zou het kunnen vragen, of ik er zelf wat van opsteek ben ik wel benieuwd. Voor mij heeft het geen meerwaarde om te begrijpen waarom iemand juist zo graag wel kinderen wil hebben
pi_60799982
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:36 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Of het altijd leuk is..nee, maar om daarom geen kinderen te nemen is een beetje een zwak excuus, tenzij je altijd last hebt van stress.
Waarom heb ik een excuus nodig om geen kinderen te nemen?
Ik wil ze niet. Punt.
pi_60800045
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:37 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik wil ze niet. Punt.

zij wil je gewoon een ziekte aanpraten. Eerst was het geld gebrek en nu stress
pi_60800072
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 15:32 schreef stbabylon het volgende:

Ik blijf van mening dat kinderen NEMEN voor mij iig niet nodig is. (en eigenlijk ook voor een heleboel andere ook niet, 1 miljard inwoners is wat de planeet net aan kan)
leuk dat je nemen in hoofdletters schrijft, want het is meer krijgen... tenminste,als je het wel wil en het lukt niet is er weinig sprake van nemen

Ik ben met je eens dat het verstandiger is geen kinderen te nemen, en wees eerlijk het spaart je een hoop geld en tijd uit... Ach, wij zijn dan ongewenst kinderloos, al jaren, maar het heeft weldegelijk grote voordelen, plus als mensen kinderen hebben zien ze er meestal ook zo oud en afgetobt uit. Mijn vrouw van 36 is nog steeds strak en prachtig, maar soms ook droevig... het heeft voordelen en nadelen zeg ik maar
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:42:38 #39
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800105
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:37 schreef Misstique het volgende:

[..]

Ik wil ze niet. Punt.
Ik probeer de mensen die keihard zeggen geen kinderen te willen, te begrijpen, want ik snap het dus nog niet helemaal. Thats all..
Juist omdat ik ze wel wil..

trouwens ..na lange tijd weer eens een serieus topic in het KLB
pi_60800114
quote:

[..]

Het gebeurt nou eenmaal, zelfs bij stelletjes waar verder alles gewoon goed gaat, dat de kinderwens van de vrouw toch sterker blijkt dan de liefde voor haar vriend.

Dat, plus het feit dat sex ook voorkomt buiten een vaste relatie. Bij mij tenminste wel. Ja, ik overweeg ook serieus een sterilisatie.
pi_60800124
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:41 schreef KritischeMassa het volgende:
het heeft voordelen en nadelen zeg ik maar
Voor jou wel, aangezien je ongewenst kinderloos bent.
Voor mij heeft het alleen maar voordelen, aangezien ik gewenst kinderloos ben.
pi_60800130
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:41 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

leuk dat je nemen in hoofdletters schrijft, want het is meer krijgen... tenminste,als je het wel wil en het lukt niet is er weinig sprake van nemen
Helaas is het makkelijker om wel kinderen te krijgen dan geen kinderen te krijgen als je neukt zonder anti conceptie...
pi_60800173
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:42 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Ik probeer de mensen die keihard zeggen geen kinderen te willen, te begrijpen, want ik snap het dus nog niet helemaal. Thats all..
Juist omdat ik ze wel wil..

Je hoeft niks te snappen of te begrijpen. Het is een persoonlijke keuze om wel of niet kinderen te willen.
pi_60800182
quote:

[..]

Zwak excuus?
Alsof iedereen kinderen moet nemen en je daar alleen onderuit komt als je een goede reden hebt in de ogen van de kinderguerrilla.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:47:27 #45
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800225
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:40 schreef muisje-eliza het volgende:

[..]

zij wil je gewoon een ziekte aanpraten. Eerst was het geld gebrek en nu stress
Ik heb het nooit over geld gehad..dat stress gedeelte was maar een gedachte. Het is aan jou om dat te bevestigen (dat hoef je niet eens te willen, het is een vraag) of het is iets anders.
Als je het niet wilt zeggen houdt het op natuurlijk..I don't mind..
Maar de reden voor het niet nemen van kinderen heb ik gewoon nog niet begrepen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:48:38 #46
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800254
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Zwak excuus?
Alsof iedereen kinderen moet nemen en je daar alleen onderuit komt als je een goede reden hebt in de ogen van de kinderguerrilla.
ik heb nergens gezegd dat je kinderen MOET nemen..
pi_60800255
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:43 schreef Misstique het volgende:

[..]

Voor jou wel, aangezien je ongewenst kinderloos bent.
Voor mij heeft het alleen maar voordelen, aangezien ik gewenst kinderloos ben.
ik doelde op het droevige

ikzelf vind kinderen wel leuk,maar ben zo onverantwoordelijk als de pest dus ik ben ook wel opgelucht daarover...
pi_60800270
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:47 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Ik heb het nooit over geld gehad..dat stress gedeelte was maar een gedachte. Het is aan jou om dat te bevestigen (dat hoef je niet eens te willen, het is een vraag) of het is iets anders.
Als je het niet wilt zeggen houdt het op natuurlijk..I don't mind..

mijn reden? Gewoon niet...dat is alles. Moeilijk te begrijpen vor sommige mensen
pi_60800301
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

Dat snap ik. Daar doelde ik ook op, ik ondervind namelijk geen droevigheid door het gemis aan kinderen.
pi_60800315
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:50 schreef Misstique het volgende:

[..]

Dat snap ik. Daar doelde ik ook op, ik ondervind namelijk geen droevigheid door het gemis aan kinderen.
wehehehehe had ik al vermeld dat ik vrij suffig ben ...

woensdag 13 augustus 2008 @ 17:51:21 #51
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800318
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:45 schreef Misstique het volgende:

[..]

Je hoeft niks te snappen of te begrijpen. Het is een persoonlijke keuze om wel of niet kinderen te willen.
Maar gaat het topic hier dan eigenlijk niet over..
TS voelt zich aangevallen om het feit dat hij geen kinderen wil. Iemand die ze wel wil, is toch wel benieuwd te weten waarom niet..
pi_60800331
quote:

[..]

Laat mensen dat zelf weten.

Het lijkt me als kind niet leuk ouders te hebben die eigenljik geen kinderen wilden maar dat maar deden omdat dat 'normaal' zou zijn. Kinderen merken het toch wel als ze ongewenst zijn en ongemotiveerde ouders hebben.

De theorie dat als je kinderen krijgt je het altijd leuk gaat vinden en je vanzelf gemotiveerd ouder wordt gaat er bij mij niet in.
pi_60800352
quote:

mensen nemen kinderen omdat ze denken dat het moet
eenmaal een kind en ze laten het aan het lot over
pi_60800360
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:51 schreef Sk00p het volgende:

[..]

TS voelt zich aangevallen om het feit dat hij geen kinderen wil. Iemand die ze wel wil, is toch wel benieuwd te weten waarom niet..
En iemand die ze niet wil, hoeft zich niet te verantwoorden voor zijn/haar keuze tegenover mensen die wel een kinderwens hebben.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:54:07 #55
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800373
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef KritischeMassa het volgende:

[..]

ikzelf vind kinderen wel leuk,maar ben zo onverantwoordelijk als de pest dus ik ben ook wel opgelucht daarover...
Dit is dus wat ik bedoel met een mooi eerlijk antwoord

Datzelfde verwacht ik niet van de rest te horen..dus men hoef niet meteen te steigeren
pi_60800384
quote:

[..]

Dat vertelt iemand dan wel als hij of zij dat wilt.

Wist je dat een groot deel van de mensen zonder kinderen ook nog eens ongewenst kinderloos is en het vervelend vindt steeds weer van mensen de vraag te horen waarom ze geen kinderen willen?
pi_60800389
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:48 schreef Sk00p het volgende:

[..]

ik heb nergens gezegd dat je kinderen MOET nemen..
Klopt maar je gaat er wel vanuit dat kinderen nemen de standaard is en dat je dus een goede, bijzondere, of dramatische reden moet hebben om geen kinderen te nemen. En die reden is er voor de meeste mensen niet eens. Ze hebben gewoon niks met kinderen en willen ze dus ook niet. Einde verhaal.
Geen drama's over angst, de toekomst van de wereld, geldgebrek of enge erfelijke ziekten o.i.d. ze willen gewoon niet. Klaar.
Net zoals jij al van jongs af aan voelt dat je ze wel wilt. En daar heb je waarschijnlijk ook geen diepzinnige reden voor, je wilt ze gewoon.
pi_60800398
quote:

Dan kan je niet zo goed lezen! Er staan in dit topic en het vorige meer dan genoeg redenen om ze niet te nemen.
Ik zet een paar puntjes op een rij voor je:

-Ze zijn de eerste jaren lelijk
-Ze stinken de eerste jaren.
-Ze kosten geld, veel geld.
-Een van de ouders moet stoppen met werken of minder gaan werken. (minder inkomsten)
-Je moet je leven helemaal veranderen voor je kinderen
-Je kan niet zomaar een weekje weg.
-Ze maken herrie.
-Ze moeten naar school.
-Ze krijgen hobby's en sport waar je dan lekker bij mag gaan staan. Terwijl je het geen reet aan vindt.
-etc etc
  Spellchecker woensdag 13 augustus 2008 @ 17:55:23 #59
41063 crew  NoBody122
Taalnationalist
pi_60800401
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 16:41 schreef Zwartbaard het volgende:

[..]

Plan backfired

Allemaal leuk en aardig, totdat ze besluit dat vriendje voor de rechter te slepen en hij dientengevolge een flinke alimentatie mag dokken voor dat kind..
Tevens -purist.
pi_60800408
quote:
.. Iemand die ze wel wil, is toch wel benieuwd te weten waarom niet..
dat lijkt mij nogal logisch, omdat TS er geen zin in heeft...

ik snap niet wat daar zo ingewikkeld aan is, en het is net zoiets als een waarom zoeken voor het wel willen van kinderen, dat is onzin...

jij wil kinderen om net zoveel redenen als TS dat niet wil...
pi_60800417
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:51 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Laat mensen dat zelf weten.

Het lijkt me als kind niet leuk ouders te hebben die eigenljik geen kinderen wilden maar dat maar deden omdat dat 'normaal' zou zijn. Kinderen merken het toch wel als ze ongewenst zijn en ongemotiveerde ouders hebben.
Als je kinderen neemt omdat het 'normaal' is ben je ook gewoon oerdom.
pi_60800456
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef Sk00p het volgende:
Dit is dus wat ik bedoel met een mooi eerlijk antwoord
Maar dat is niet een antwoord van iemand die er bewust voor heeft gekozen geen kinderen te nemen, hij geeft aan dat hij ongewenst kinderloos is juist. .
  woensdag 13 augustus 2008 @ 17:58:00 #63
179525 Nemain
Zo winnen we de oorlog nooit
pi_60800466
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Klopt maar je gaat er wel vanuit dat kinderen nemen de standaard is en dat je dus een goede, bijzondere, of dramatische reden moet hebben om geen kinderen te nemen. En die reden is er voor de meeste mensen niet eens. Ze hebben gewoon niks met kinderen en willen ze dus ook niet. Einde verhaal.
Geen drama's over angst, de toekomst van de wereld, geldgebrek of enge erfelijke ziekten o.i.d. ze willen gewoon niet. Klaar.
Net zoals jij al van jongs af aan voelt dat je ze wel wilt. En daar heb je waarschijnlijk ook geen diepzinnige reden voor, je wilt ze gewoon.
Ik wilde iets heel slims zeggen maar dit is precies wat ik bedoel.
Zoals mijn zusje wel kinderen wil, zo wil ik ze niet. Heel makkelijk. (Al zijn er bij mij misschien in bepaalde mate toch 'dramatische redenen' voor. Maar zelfs als ik die buiten beschouwing laat wil ik gewoon geen handenbindertjes.)
En daarom, voor wij elkander weer vergeten
Laten wij zacht zijn voor elkander, kind
pi_60800534
quote:

Kinderen zijn een aanslag op je lichamelijke en geestelijke gezondheid. Veel (westerse) mensen hebben dat er wel voor over / stellen zich de vraag niet, maar op zich lijkt het me een invoelbare reden om geen kinderen te willen.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_60800559
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:57 schreef Misstique het volgende:

[..]

Maar dat is niet een antwoord van iemand die er bewust voor heeft gekozen geen kinderen te nemen, hij geeft aan dat hij ongewenst kinderloos is juist. .
ach weet je, op een gegeven moment ben je heel lang samen en dan wil ze een kind en dan word je ook enthousiast, enerzijds om haar blij te maken en houden en anderzijds omdat ik heel veel lego heb liggen

Maar achter in mijn hoofd zat wel zo die gedachte, ik ben echt een heel vreemde jodokus (zie ook subtitel), en ik zag mezelf niet echt vader zijn...dus ik vind het ergens wel prima, ik mengde me eigenlijk in de discussie over het NEMEN...maar het is hier wel gezellig
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:02:28 #66
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800563
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:54 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wel het gedachte wat ik heb ja..aangezien ik weet dat het iets is wat het vrouwelijke lichaam aan kan. (en dan even niet denken aan of ze ze überhaupt wel kan baren, complicaties etc.)
Verder.. bedankt voor je antwoord..nu begrijp ik je een stuk beter.
En inderdaad..ik wil ze wel, om de simpele reden dat ik kinderen gewoon leuk vind. Dat negatieve komt later allemaal wel..
pi_60800578
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:56 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Als je kinderen neemt omdat het 'normaal' is ben je ook gewoon oerdom.
of te wel 99% van de nederlanders
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:05:15 #68
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800611
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:57 schreef Misstique het volgende:

[..]

Alles is beter dan eromheen draaien..
pi_60800642
Ik heb altijd gezegd nooit een kind te willen, maar ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven...
Mijn vriendin wil heel graag kinderEN (help!)...

Waarom ik het nu wel wil? Geen idee eigenlijk... zij?
─_(º.0)_/─
pi_60800691
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:03 schreef MLF het volgende:

[..]

Juist ja Wat een onzin. Het is heel natuurlijk om kinderen te krijgen, een 'innerlijke drang' die veel vrouwen hebben. Ik weet ook dat ik later kinderen wil, dat voel ik gewoon zo. Ik riep vroeger ook altijd 'ik wil geen kinderen!!', maar naarmate ik ouder werd kreeg ik juist steeds meer het gevoel 'ik wil kinderen!'. Nu zal dit bij mij nog wel even duren, eerst studeren, maar de kriebels zijn er al wel. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal. En dat komt echt niet omdat het 'normaal' zou zijn. Want tegenwoordig roept iedereen juist dat ze geen kinderen willen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:10:52 #71
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60800717
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:06 schreef vamos1 het volgende:
Ik heb altijd gezegd nooit een kind te willen, maar ik ben bang dat ik er toch aan moet gaan geloven...

Het is omdat ze je heeft overtuigd; dat je ze nu wel wil.
pi_60800718
quote:

als jij niet wil en je vriendin wel zou je beter een andere vriendin nemen
pi_60800727
quote:

Dat is dus bij mij gewoon een hele duidelijke dealbreaker.
pi_60800751
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:09 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Juist ja Wat een onzin. Het is heel natuurlijk om kinderen te krijgen, een 'innerlijke drang' die veel vrouwen hebben. Ik weet ook dat ik later kinderen wil, dat voel ik gewoon zo. Ik riep vroeger ook altijd 'ik wil geen kinderen!!', maar naarmate ik ouder werd kreeg ik juist steeds meer het gevoel 'ik wil kinderen!'. Nu zal dit bij mij nog wel even duren, eerst studeren, maar de kriebels zijn er al wel. Sommige mensen hebben dat nou eenmaal. En dat komt echt niet omdat het 'normaal' zou zijn. Want tegenwoordig roept iedereen juist dat ze geen kinderen willen.
Ik heb die kriebel al jaren. Maar ik geef er niet aan toe. Heerlijk om als mens zijnde keuzes te kunnen maken tegen je gevoelens in, omdat je er verstandelijk over na kunt denken.
  † In Memoriam † woensdag 13 augustus 2008 @ 18:13:26 #75
220133 De_Kardinaal
sapiens sine operibus
pi_60800765
Ik wil gewoon kinderen en als mijn vriendin die niet wil dan
pi_60800773
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:12 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik heb die kriebel al jaren. Maar ik geef er niet aan toe. Heerlijk om als mens zijnde keuzes te kunnen maken tegen je gevoelens in, omdat je er verstandelijk over na kunt denken.
Dat snap ik dus niet, je wilt eigenlijk wel kinderen maar je doet het toch niet want 'kijk mij eens met mn verstand handelen en niet met m'n hart' ?? Wat heb je voor redenen om geen kinderen te nemen dan? Financiën?
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 18:14:30 #77
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60800784
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:03 schreef MLF het volgende:

[..]

Ja geen van de ouders hebben een andere overweging dan 'normaal' willen zijn
pi_60801024
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:09 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Lieve schat, je bent 20, natuurlijk riep jij vroeger dat je geen kinderen wilde. Toen was je ook nog een puber die daar lichamelijk en mentaal nog helemaal niet klaar voor was.
Maar dat is echt niet te vergelijken met volwassen mensen die bewust de keuze hebben gemaakt om geen kinderen te nemen.
pi_60801057
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:10 schreef MLF het volgende:
als jij niet wil en je vriendin wel zou je beter een andere vriendin nemen
Je bent niet echt een gevoelig type of wel?
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:11 schreef stbabylon het volgende:
Dat is dus bij mij gewoon een hele duidelijke dealbreaker.
Dat kan... Vooral als ik me bedenk wat voor shit er allemaal bij komt kijken...
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:10 schreef Sk00p het volgende:
Het is omdat ze je heeft overtuigd; dat je ze nu wel wil.
Ik kan me gewoon heel goed voorstellen dat ik met haar het huisje-boompje-beestjekindje wil (bleeegh, teiltje?!)
─_(º.0)_/─
pi_60801071
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:26 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Lieve schat, je bent 20, natuurlijk riep jij vroeger dat je geen kinderen wilde. Toen was je ook nog een puber die daar lichamelijk en mentaal nog helemaal niet klaar voor was.
Maar dat is echt niet te vergelijken met volwassen mensen die bewust de keuze hebben gemaakt om geen kinderen te nemen.
Daar ging mijn post ook niet over. Het ging erom dat er gezegd werd dat 99% van de mensen alleen kinderen neemt omdat dit 'normaal' is, wat natuurlijk complete onzin is.
Als mensen echt geen kinderen willen moeten ze dat zelf weten.
pi_60801096
Kogel door het koppie van iedere 7-jarige en jonger
pi_60801115
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:30 schreef DarkSystem het volgende:
WOW JIJ BENT ECHT WEL STOER!!!
pi_60801132
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:31 schreef L0t.. het volgende:

[..]

WOW JIJ BENT ECHT WEL STOER!!!
Weet ik
pi_60801133
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:30 schreef DarkSystem het volgende:

en jij bent 6?
pi_60801162
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:28 schreef vamos1 het volgende:

[..]

Je bent niet echt een gevoelig type of wel?
Nou ja, op zich heeft ze gelijk natuurlijk. Ware het niet dat jij je inmiddels bedacht hebt en ook graag een burgerlul in een rijtjeshuis met een burgertrutje, 2.5 kinderen en een hond wilt worden.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:35:03 #86
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60801190
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:55 schreef ColtZ40 het volgende:

[..]

Dan kan je niet zo goed lezen! Er staan in dit topic en het vorige meer dan genoeg redenen om ze niet te nemen.
Ik zet een paar puntjes op een rij voor je:

-Ze zijn de eerste jaren lelijk
-Ze stinken de eerste jaren.
-Ze kosten geld, veel geld.
-Een van de ouders moet stoppen met werken of minder gaan werken. (minder inkomsten)
-Je moet je leven helemaal veranderen voor je kinderen
-Je kan niet zomaar een weekje weg.
-Ze maken herrie.
-Ze moeten naar school.
-Ze krijgen hobby's en sport waar je dan lekker bij mag gaan staan. Terwijl je het geen reet aan vindt.
-etc etc
Allemaal zaken je ouders doorheen hebben gekeken..
Dat geeft mij het idee dat je het zelf gewoon "te veel van het goede" vindt
pi_60801208
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:28 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Daar ging mijn post ook niet over. Het ging erom dat er gezegd werd dat 99% van de mensen alleen kinderen neemt omdat dit 'normaal' is, wat natuurlijk complete onzin is.
Als mensen echt geen kinderen willen moeten ze dat zelf weten.
Sorry, maar als je op mijn post doelt: dat bedoelde ik dus absoluut niet en heb jij verkeerd begrepen.

Ik bedoelde het in de trant van dat het maar goed is dat niet iedereen kinderen krijgt, bv omdat het 'normaal' is, omdat je dan heel veel ongelukkige kinderen bij ongemotiveerde ouders krijgt!
pi_60801236
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:13 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Dat snap ik dus niet, je wilt eigenlijk wel kinderen maar je doet het toch niet want 'kijk mij eens met mn verstand handelen en niet met m'n hart' ?? Wat heb je voor redenen om geen kinderen te nemen dan? Financiën?
Omdat ze nog bezig is met een studie en kinderen daarna altijd nog kunnen? En die studie dan niet?
pi_60801276
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:33 schreef MinderMutsig het volgende:
Nou ja, op zich heeft ze gelijk natuurlijk. Ware het niet dat jij je inmiddels bedacht hebt en ook graag een burgerlul in een rijtjeshuis met een burgertrutje, 2.5 kinderen en een hond wilt worden.
He kut
Je hebt me door

maar is het nou echt nodig zo bot te zijn

Maar het ff een andere vriendin nemen zie ik wel ff anders.. Als ik echt van iemand hou, zit het voor mij ff anders in elkaar.. Ik kan niet zomaar zeggen "Oh je wil kinderen? Nou.. laters dan... "
─_(º.0)_/─
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:39:30 #90
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60801301
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:37 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Omdat ze nog bezig is met een studie en kinderen daarna altijd nog kunnen? En die studie dan niet?
Dat staat anders niet in de eerste post op pagina 1
pi_60801319
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:35 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Allemaal zaken je ouders doorheen hebben gekeken..
Dat geeft mij het idee dat je het zelf gewoon "te veel van het goede" vindt
Het wil niet echt doordringen he?
pi_60801329
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:36 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Sorry, maar als je op mijn post doelt: dat bedoelde ik dus absoluut niet en heb jij verkeerd begrepen.

Ik bedoelde het in de trant van dat het maar goed is dat niet iedereen kinderen krijgt, bv omdat het 'normaal' is, omdat je dan heel veel ongelukkige kinderen bij ongemotiveerde ouders krijgt!
Oké, dan heb ik je ook verkeerd begrepen

En dat ben ik helemaal met je eens. Mensen moeten geen kinderen nemen om aan iemand anders' ideaalbeeld te voldoen. Ook niet als redmiddel voor een relatie of om maar iets om handen te hebben.
Voor kinderen moet je bewust kiezen en met een partner waar je echt van houdt.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:41:48 #93
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60801349
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het wil niet echt doordringen he?
ow jawel hoor..je kunt het gewoon niet aan..want voel je je nu ineens beter wegens het feit dat je dat niet hoeft mee te maken??
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:42:53 #94
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60801380
kinderen zijn nergens voor nodig. Ja voor kinderarbeid, maar dat mag dan weer niet.
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60801403
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:38 schreef vamos1 het volgende:

[..]

He kut
Je hebt me door

maar is het nou echt nodig zo bot te zijn
quote:
Maar het ff een andere vriendin nemen zie ik wel ff anders.. Als ik echt van iemand hou, zit het voor mij ff anders in elkaar.. Ik kan niet zomaar zeggen "Oh je wil kinderen? Nou.. laters dan... "
Daarom selecteer ik daar in het begin al op. Met iemand met een kinderwens laat ik het niet eens tot een relatie komen. Daar komt alleen maar ellende van.
pi_60801440
quote:

[..]

Het kwam op mij over alsof hij helemaal nooit geen kinderen zou willen.
En ik zorg ook eerst dat ik klaar ben met studeren voor ik aan kinderen begin. Ik snap ook wel dat je je leven eerst helemaal op orde moet hebben voor je daar aan begint, maar ik weet al wel dat ik ze ooit wil.
pi_60801451
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:41 schreef Sk00p het volgende:

[..]

ow jawel hoor..je kunt het gewoon niet aan..want voel je je nu ineens beter wegens het feit dat je dat niet hoeft mee te maken??
Wat kan ik niet aan? En waar voel ik me beter over omdat ik het niet hoef mee te maken?
Je post is niet echt duidelijk. Wat bedoel je nou?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:47:20 #98
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60801482
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:41 schreef Sk00p het volgende:

[..]

ow jawel hoor..je kunt het gewoon niet aan..
M.a.w., jij vindt kinderen nemen zelfkastijding.
pi_60801509
quote:

[..]

Geeft niet hoor, maar ik ben een mannetje

En nee, niet de studie, niet de financiën, niet omdat ik denk dat ik slechte vader zal zijn. Puur voor de kinderen neem ik geen kinderen. Met hoe de wereld er nu voorstaat en wat ik verwacht wat er in de toekomst nog allemaal gaat gebeuren, neem ik niet het risico om kinderen in een kut wereld neer te zetten. Daarnaast weet ik ook dat de planeet helemaal niet zoveel mensen aan kan, er zijn VEEL te veel mensen. En dan zal ik zeker er nog 2 of 3 bij zetten.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 18:49:59 #100
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60801535
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:45 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Wat kan ik niet aan? En waar voel ik me beter over omdat ik het niet hoef mee te maken?
Je post is niet echt duidelijk. Wat bedoel je nou?
Kinderen nemen betekend sowieso niet dat het iedere dag appeltje eitje zal gaan..helaas.
Ik snap dus dat hele negatieve rijtje niet, want veranderingen gaan sowieso plaatsvinden.
pi_60801559
ergens in Afrika fokken ze er 10 bij of in een amerikaanse sekte, en jij neemt daarom geen kinderen?
pi_60801703
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:50 schreef muisje-eliza het volgende:
ergens in Afrika fokken ze er 10 bij of in een amerikaanse sekte, en jij neemt daarom geen kinderen?
Ik kan toch moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen terwijl ik er zelf wel 3 heb rond lopen?
pi_60801715
Vreemd overigens dat een topic waar iemand ermee begon dat hij een hekel had zich te moeten rechtvaardigen over zijn keuze wat betreft 'kinderen-krijgen' vervolgens ontwikkeld dat allerhande mensen hun eigen keuze daarin gaan melden en doen alsof 'dat de allerbeste keuze is, inclusief de suggestie dat anderen dat ook maar moeten kiezen...'

Doe je dan niet precies datgene waaraan de oorspronkleijke TS zich ergerde? nl. dat bemoeizuchtige opdringen van jouw mening anderen?

Mij kan het verder niet uitmaken of mensen voor zichzelf wel of geen kinderen nemen... tenzij die mensen natuurlijk zelf daarover een gesprek gaan opzoeken en zelf direkt al zo'n 'zelf-rechtvaardigende' houding gaan aannemen...

Dan zou je gewoon 'for-the-sake-of-argument' al zin krijgen er sowieso tegenin te gaan en te zeggen 'wacht maar jong, op die mening kom je nog wel terug later, omdat je het fout ziet'
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_60801776
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:49 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Kinderen nemen betekend sowieso niet dat het iedere dag appeltje eitje zal gaan..helaas.
Ik snap dus dat hele negatieve rijtje niet, want veranderingen gaan sowieso plaatsvinden.
Het punt is, om even terug te komen op je vorige post, dat ouders door die dingen heen kijken ómdat zij kinderen willen. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen en heb je dat er graag voor over.
Dat geldt niet voor iemand die geen kinderen wil. Dan zijn die dingen alleen maar (extra) nadelen. Dat mijn ouders dat ook gedaan hebben is dus geen argument en dat ik er niet geweest was als zij net zo als ik gedacht hadden ook niet. Dan was ik er niet geweest, so what.

Geen kinderen nemen betekend overigens ook niet dat je leven appeltje-eitje is.
pi_60801903
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:55 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Ik kan toch moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen terwijl ik er zelf wel 3 heb rond lopen?
Wat verwacht jij dan dat er gaat gebeuren wat ZO erg is dat je er geen kinderen voor neemt terwijl je eigenlijk wel wilt?
Dat overbevolkingsverhaal is natuurlijk ook maar onzin, voor elk kind dat jij niet krijgt fokken ze er ergens anders wel weer 2 bij hoor, dat jij dan niet tegen andere mensen kunt zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen, is dat nou zo erg?
pi_60801984
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:02 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Wat verwacht jij dan dat er gaat gebeuren wat ZO erg is dat je er geen kinderen voor neemt terwijl je eigenlijk wel wilt?
Dat overbevolkingsverhaal is natuurlijk ook maar onzin, voor elk kind dat jij niet krijgt fokken ze er ergens anders wel weer 2 bij hoor, dat jij dan niet tegen andere mensen kunt zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen, is dat nou zo erg?
Aangezien we in 2010 per dag al 5 miljoen vaten olie te kort komen wereldwijd en de vraag nog steeds groeit en we voor die tijd de hele bende niet kunnen ombouwen, ben ik er van overtuigd dat de poep de spreekwoordelijke ventilator gaat raken. Het kan nog goed komen, als iedereen op de hele wereld alles op zij zet en samen aan een oplossing gaat werken. Dat kan, het is eerder voor gekomen... oh nee wacht, in dat soort gevallen gaan mensen vechten. Waar ook /sarcasm
pi_60802116
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:04 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Aangezien we in 2010 per dag al 5 miljoen vaten olie te kort komen wereldwijd en de vraag nog steeds groeit en we voor die tijd de hele bende niet kunnen ombouwen, ben ik er van overtuigd dat de poep de spreekwoordelijke ventilator gaat raken. Het kan nog goed komen, als iedereen op de hele wereld alles op zij zet en samen aan een oplossing gaat werken. Dat kan, het is eerder voor gekomen... oh nee wacht, in dat soort gevallen gaan mensen vechten. Waar ook /sarcasm
Achja, de techniek staat voor niets. Ben er van overtuigd dat hier ook wel weer een oplossing voor wordt gevonden. Voor mij geen redenen om geen kinderen te nemen in ieder geval. Maarja, het is je goed recht om te doen wat jou het beste lijkt he
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:10:05 #108
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60802178
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Het punt is, om even terug te komen op je vorige post, dat ouders door die dingen heen kijken ómdat zij kinderen willen. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen en heb je dat er graag voor over.
Dat geldt niet voor iemand die geen kinderen wil. Dan zijn die dingen alleen maar (extra) nadelen. Dat mijn ouders dat ook gedaan hebben is dus geen argument en dat ik er niet geweest was als zij net zo als ik gedacht hadden ook niet. Dan was ik er niet geweest, so what.

Geen kinderen nemen betekend overigens ook niet dat je leven appeltje-eitje is.
ok..dan snap ik dus nu ook van jou waarom je geen kids wil
pi_60802399
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:08 schreef L0t.. het volgende:

[..]

Achja, de techniek staat voor niets. Ben er van overtuigd dat hier ook wel weer een oplossing voor wordt gevonden. Voor mij geen redenen om geen kinderen te nemen in ieder geval. Maarja, het is je goed recht om te doen wat jou het beste lijkt he
Het is ook niet de techniek waar ik geen vertrouwen in heb. Het is het ombouwen van een wereld compleet op olie draait. Het is het ombouwen wat ontzettend veel geld en energie kost. En de wil van de leiders om daar dat geld en energie in te stoppen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:19:35 #110
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60802475
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:10 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Want gewoon geen behoefte eraan hebben, geen tijd ervoor vrij willen maken, andere prioriteiten, wel wat beters te doen hebben, vrijheid niet op willen geven, etc. etc. snapte je nog niet?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:20:58 #111
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60802515
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:19 schreef Marble het volgende:

[..]

Want gewoon geen behoefte eraan hebben, geen tijd ervoor vrij willen maken, andere prioriteiten, wel wat beters te doen hebben, vrijheid niet op willen geven, etc. etc. snapte je nog niet?
Dat heb ik niet aan jou gevraagd..
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:23:06 #112
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60802584
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:20 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Dat heb ik niet aan jou gevraagd..
Nee maar is wel al 500 keer in deze reeks genoemd dus acteer dan niet net alsof je angst voor de toekomst zo'n openbaring vindt, simpel gansje.
pi_60802689
op zich niet zo vreemd dat er mensen zijn die geen kinderen willen
We leven immers in een welvarend land en hoe welvarender een gebied is, des te kleiner de gezinnen.

Raar eigenlijk dat de mens in tijden van armoede zich een slag in de rondte voortplant en in tijden van welvaart het liever niet doet.
Als ze niet te voeden zijn, krijg je grote gezinnen, is er eten in overvloed, krijg je kleine gezinnen.
So we just called him Fred too
pi_60802711
quote:

[..]

En waarom snap je haar nu wel, terwijl hetzelfde punt al tig keer gemaakt is?
Hoezo achterlijk.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:28:23 #115
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60802718
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:27 schreef Cothen het volgende:
Raar eigenlijk dat de mens in tijden van armoede zich een slag in de rondte voortplant en in tijden van welvaart het liever niet doet.
Als ze niet te voeden zijn, krijg je grote gezinnen, is er eten in overvloed, krijg je kleine gezinnen.
Omdat de eerste levensbehoeften dan gegarandeerd zijn dus je hoeft geen 13 nazaten meer te baren die voor je op jacht gaan op de savanne als jij te oud wordt.
pi_60803030
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:28 schreef Marble het volgende:
Omdat de eerste levensbehoeften dan gegarandeerd zijn dus je hoeft geen 13 nazaten meer te baren die voor je op jacht gaan op de savanne als jij te oud wordt.
precies, 13 nazaten die achter dezelfde gnoe aanrennen.. En tis nogal verschil of je een gnoe met zijn 13-en of 3-en moet delen.
Met 13 nazaten moet je dus meer vangen om evenveel voedsel te hebben,wat weer een zwaardere belasting is voor de natuurlijk, wat weer resulteert in uitstervende dieren waarop gejaagd wordt en de dieren van de daarop volgende lagen in de voedselketen.

kortom, meer kinderen nemen om meer voedsel te generen is een geheel foute aanname.
So we just called him Fred too
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:47:16 #117
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60803237
Ik hoorde ook ooit een keer het argument "ik neem 6 kinderen, want dan heb je veel meer kans dat er 1 genie tussen zit die het wereldvoedselprobleem oplost!".
  woensdag 13 augustus 2008 @ 19:48:25 #118
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60803276
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:28 schreef keepwalking het volgende:

[..]

En waarom snap je haar nu wel, terwijl hetzelfde punt al tig keer gemaakt is?
Hoezo achterlijk.
Wat een gezeur..om niks.
Ik vond gewoon de laatste post van MinderMutsig op mij duidelijk overkomen..klaar uit.
Anders dan alleen dat rijtje als reden te noemen (kwam niet van MinderMutsig bedenk ik me nu..)

@Marble
"Wel wat beters te doen hebben" komt trouwens wat beledigend over..
pi_60803774
quote:
Heb er geen problemen mee als mensen er voor kiezen om van kinderen af te zien.
Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.

Ik geloof ook niet dat ik kinderen wil. Weet het eigenlijk wel zeker, maar goed, je weet het nooit. Ben nu 23 jaar en heb totaal die behoefte ook niet aan moederen enzo. Zie teveel om me heen hoe moeilijk het kan zijn om kinderen op te voeden. Ik zie er de lol niet zo van in. Ik weet wel dat je er ook veel plezier en liefde van kan hebben maar ik betwijfel of dat voor mezelf zou opwegen tegen de moeilijke dingen die je tegen kan komen.
Ben nooit gek op kinderen geweest, heb in mijn leven nooit een baby vast willen houden. Laat mij er maar naar kijken, dan is het goed. Ik smelt er gewoon niet van. Het lijkt me leuk als mijn zus en/of broertje later kinders hebben waar ik op kan passen. Maar dan wil ik de lusten, niet de lasten.
En ja, mensen zijn er indd. nog steeds verbaasd over en je moet ook een reden opgeven waarom je het niet wil. Ik vraag toch ook niet waarom iemand wél kinderen wil.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 augustus 2008 @ 20:11:25 #120
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60804058
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.

Ik geloof ook niet dat ik kinderen wil. Weet het eigenlijk wel zeker, maar goed, je weet het nooit. Ben nu 23 jaar en heb totaal die behoefte ook niet aan moederen enzo. Zie teveel om me heen hoe moeilijk het kan zijn om kinderen op te voeden. Ik zie er de lol niet zo van in. Ik weet wel dat je er ook veel plezier en liefde van kan hebben maar ik betwijfel of dat voor mezelf zou opwegen tegen de moeilijke dingen die je tegen kan komen.
Ben nooit gek op kinderen geweest, heb in mijn leven nooit een baby vast willen houden. Laat mij er maar naar kijken, dan is het goed. Ik smelt er gewoon niet van. Het lijkt me leuk als mijn zus en/of broertje later kinders hebben waar ik op kan passen. Maar dan wil ik de lusten, niet de lasten.
En ja, mensen zijn er indd. nog steeds verbaasd over en je moet ook een reden opgeven waarom je het niet wil. Ik vraag toch ook niet waarom iemand wél kinderen wil.
Dat vraag ik dus wel.
Maar dan wel een rationele reden, dus geen emotionele.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60804112
quote:

[..]

Omdat ik ze gewoon niet wil. Niet meer en niet minder. Zoals ik steeds al zeg in dit topic en het vorige.
pi_60804130
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat vraag ik dus wel.
Wat vind je een rationele reden dan?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:18:51 #123
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60804367
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef vencodark het volgende:

[..]

Mooi verwoord antwoord..
Op je laatste vraag..waarom iemand wel kinderen wil: In mijn geval begon dat net zoals jij dat nu ook wel wil..Het wel leuk vinden om op andermans kinderen te passen.. Dat deed ik al vaak, en nu nog steeds, maar daarnaast vond ik het dus gewoon leuk om te doen. En nu dus zo leuk, dat ik bereidt ben om ook de lasten te dragen.
pi_60804372
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 17:13 schreef Misstique het volgende:

[..]

Daar komt alleen geen kind uit waar je de rest van je leven verantwoordelijk voor bent.
De rest van je leven
pi_60804408
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 19:48 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Wat een gezeur..om niks.
Ik vond gewoon de laatste post van MinderMutsig op mij duidelijk overkomen..klaar uit.
Anders dan alleen dat rijtje als reden te noemen (kwam niet van MinderMutsig bedenk ik me nu..)
Klopt, dat rijtje kwam niet van mij en zijn ook niet mijn redenen. Ik wil gewoon geen kinderen. Ik vind ze niet leuk. Ik heb niks met kinderen en ik heb geen enkele behoefte aan een kind.
quote:
@Marble
"Wel wat beters te doen hebben" komt trouwens wat beledigend over..
Waarom vind je dat beledigend?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:20:58 #126
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60804445
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:12 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Omdat ik ze gewoon niet wil. Niet meer en niet minder. Zoals ik steeds al zeg in dit topic en het vorige.
Dat is een standaard antwoord, maar wat ik bedoelde is dat ik nu echt begrijp waarom niet. Maar het is nu duidelijk iig..
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:23:04 #127
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60804524
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Klopt, dat rijtje kwam niet van mij en zijn ook niet mijn redenen. Ik wil gewoon geen kinderen. Ik vind ze niet leuk. Ik heb niks met kinderen en ik heb geen enkele behoefte aan een kind.
[..]

Waarom vind je dat beledigend?
Omdat sommige mensen hun geluk halen uit o.a. kinderen.
Te verzorgen, te vermaken etc.
pi_60804582
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:18 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Mooi verwoord antwoord..
Op je laatste vraag..waarom iemand wel kinderen wil: In mijn geval begon dat net zoals jij dat nu ook wel wil..Het wel leuk vinden om op andermans kinderen te passen.. Dat deed ik al vaak, en nu nog steeds, maar daarnaast vond ik het dus gewoon leuk om te doen. En nu dus zo leuk, dat ik bereidt ben om ook de lasten te dragen.
Kan me voorstellen dat mensen kinderen later wel leuk gaan vinden. Er zijn zat stellen die nooit kinderen wilde maar tegen hun 40e ofzo, ineens wel die behoefte krijgen. Zeker omdat vrienden etc. om zich heen wel gezinnen hebben of krijgen. Ik zal ook niet zeggen dat ik absoluut noooooit kinderen wil, maar nu kan ik me dat nog niet voorstellen.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 13 augustus 2008 @ 20:27:00 #129
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_60804676
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:13 schreef vencodark het volgende:

[..]

Wat vind je een rationele reden dan?
Geen idee.
Wanneer ik er een hoor dan zou dat een klein wonder zijn.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_60804805
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Geen idee.
Natuurlijk zijn er geen rationele redenen om kinderen te nemen. Het is niet zo dat iemand niet overleeft als 'ie geen kinderen neemt of dat kinderen een praktisch doel verwezenlijken ofzo. Het gaat puur om gevoelsredenen. Jij laat het met jouw post net lijken alsof gevoelsredenen dom en waardeloos zijn, en alleen rationele redenen geldige redenen zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 20:31:42 #131
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60804835
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Dat vraag ik dus wel.
Er zijn geen rationele redenen voor kinderen.
pi_60804935
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen. Soms wordt er eentje bijgemaakt om als donor te dienen voor een ander familielid (kind).

En van oudsher is het niet ongebruikelijk er minstens een te nemen in verband met erfenis enzo.
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 20:37:42 #133
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60805027
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:34 schreef sigme het volgende:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen. Soms wordt er eentje bijgemaakt om als donor te dienen voor een ander familielid (kind).

En van oudsher is het niet ongebruikelijk er minstens een te nemen in verband met erfenis enzo.

Ok, ik zal het herformuleren. In de 21ste eeuw is er in de regel geen rationele reden voor het krijgen van een kind.
pi_60805041
quote:

True.
Maar eigenlijk zou dat geen reden moeten zijn om kinderen te willen. Want hoever is er dan nog sprake van willen? Lijkt me eerder moeten. Nou lekker dan.
pi_60805127
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:23 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Omdat sommige mensen hun geluk halen uit o.a. kinderen.
Te verzorgen, te vermaken etc.
En anderen niet.
Ik snap niet zo goed wat er beledigend is aan iemands persoonlijke redenen om zijn leven zo in te richten als hij wil. Zolang jou niks opgelegd wordt en niemand jou aanvalt om jouw motieven om je leven zo te leiden als jij wilt is het toch niet beledigend?

Ik ben trouwens erg benieuwd naar wat jij opgevat hebt als mijn redenen om geen kinderen te willen. Ik denk dat je verschillende posters door elkaar gehaald hebt want ik heb geen diepere redenen dan dat ik ze gewoon niet wil en ik heb hier ook niets anders gezegd dan dat.
pi_60805144
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Ok, ik zal het herformuleren. In de 21ste eeuw is er in de regel geen rationele reden voor het krijgen van een kind.
Que? Een nieuwgeborene gebruiken als beenmergdonor deed men tot voor kort zelden.
pi_60805264
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:27 schreef Netsplitter het volgende:

[..]

Geen idee.
Dat zou zowel wonderbaarlijk als triest zijn inderdaad.
Waar denk je dan precies aan? Fokken tegen de vergrijzing in het landsbelang? Fokken omdat zowel vader als moeder een bovengemiddeld IQ heeft en wellicht de volgende Einstein op de wereld kunnen zetten?
Iemand die om puur rationale redenen kinderen op de wereld zet kan in mijn optiek beter geen kinderen nemen.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 20:50:37 #138
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60805536
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:40 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

En anderen niet.
Ik snap niet zo goed wat er beledigend is aan iemands persoonlijke redenen om zijn leven zo in te richten als hij wil. Zolang jou niks opgelegd wordt en niemand jou aanvalt om jouw motieven om je leven zo te leiden als jij wilt is het toch niet beledigend?

Ik ben trouwens erg benieuwd naar wat jij opgevat hebt als mijn redenen om geen kinderen te willen. Ik denk dat je verschillende posters door elkaar gehaald hebt want ik heb geen diepere redenen dan dat ik ze gewoon niet wil en ik heb hier ook niets anders gezegd dan dat.
Het komt op mij over als "Het is het ergste wat je ooit hebt gedaan"

Omdat je schreef dat JIJ die dingen bezag als (extra) nadelen..Dus niet in de zin dat iedereen dat vindt.
En daarbovenop zeg je ook nog dat je leven (ik dacht dat je dat bedoelde) op dit moment al niet prettig loopt.
pi_60805567
*ieder voordeel heb zn nadeel*
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 20:53:09 #140
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60805628
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:41 schreef sigme het volgende:

[..]

Que? Een nieuwgeborene gebruiken als beenmergdonor deed men tot voor kort zelden.
En nu is het inderdaad schering en inslag. Tegenwoordig is wat... 1 op de 3 kinderen gefokt als beenmergdonor toch?
pi_60805752
quote:

Wat een keiharde nonsens.
Dat de planeet de vervuiling van 6 miljard mensen niet aankan en dat er regenwouden verdwijnen en hele provincies worden verneukt voor het delven van fossiele brandstoffen heeft niet te maken met de mens zelf, maar met de milieuvervuilende afhankelijkheden waarmee wij worden gedwongen te leven.

Afhankelijkheden van olie, vooral.

Als de mensheid de hele verbrandingstechniek achter zich liet en eens met free-energy ging leven, zou de natuurlijke symbiose tussen mens & natuur weer worden bereikt.

Maar daar willen de machthebbers niet aan, het zijn een stel middeleeuwse uitbuiters .
pi_60805773
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:50 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Die snap ik niet.
quote:
Omdat je schreef dat JIJ die dingen bezag als (extra) nadelen..Dus niet in de zin dat iedereen dat vindt.
Extra nadelen inderdaad, dus naast het feit dat ik gewoon geen kinderen wil zou ik dat nog eens extra vervelend vinden ja. Dat is dus niet de reden.

En eigenlijk vind ik jou houding in dit topic nogal beledigend en aanmatigend. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen en die mensen zijn jou geen verantwoording schuldig. Het slaat echt nergens op om achter ieder woord meer te zoeken dan er staat. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen, leer er maar mee omgaan want je zult ons nog wel vaker tegenkomen.
pi_60805812
Maar let vooral niet op mij en wacht maar fijn consumptief tot je naast de CO2 taxatie op je auto ook wordt belast op de CO2 uitstoot van je lichaam zelf, door middel van het belasten van ademen .
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:00:21 #144
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60805873
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:57 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Die snap ik niet.
[..]

Extra nadelen inderdaad, dus naast het feit dat ik gewoon geen kinderen wil zou ik dat nog eens extra vervelend vinden ja. Dat is dus niet de reden.

En eigenlijk vind ik jou houding in dit topic nogal beledigend en aanmatigend. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen en die mensen zijn jou geen verantwoording schuldig. Het slaat echt nergens op om achter ieder woord meer te zoeken dan er staat. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen, leer er maar mee omgaan want je zult ons nog wel vaker tegenkomen.

Ach laat ook maar...als je geen kinderen wilt..prima! Je gaat er niet dood aan..

[ Bericht 16% gewijzigd door Sk00p op 13-08-2008 21:09:33 ]
pi_60805981
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

En nu is het inderdaad schering en inslag. Tegenwoordig is wat... 1 op de 3 kinderen gefokt als beenmergdonor toch?
Nee, zeker niet. Maar er wordt denk ik tegenwoordig wel meer nagedacht over wel/geen kinderen. Omdat er sinds een slordige kwarteeuw een keuze gemaakt kan worden.

Sinds men de optie tot geen kinderen ontdekt heeft moet er steeds meer verdedigd worden waarom je in godesnaam wel kinderen zou nemen. In deze overbevolkte wereld. Ten koste van je eigen kinderloze leventje. Dus ook het "nemen" van kinderen wordt volgens mij steeds vaker met argumenten onderbouwd.
pi_60806054
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:00 schreef Sk00p het volgende:

[..]

Ach laat ook maar...als je geen kinderen wilt..prima! Je gaat er niet dood aan..
Fijn dat je het zo lachwekkend vind.
Je zou natuurlijk de beleefdheid kunnen hebben om ook gewoon normaal te reageren zoals ik steeds doe op jouw posts terwijl jij andersom vrij weinig inlevingsvermogen toont in de posters hier die geen kinderen willen, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.
pi_60806061
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:50 schreef Sk00p het volgende:

[..]

En daarbovenop zeg je ook nog dat je leven (ik dacht dat je dat bedoelde) op dit moment al niet prettig loopt.
Natuurlijk heeft ze het over hoe zijzelf dingen ziet. Niemand kan voor iedereen spreken.
Net als dat jij niet kan bepalen of andermans redenen om wel/geen kinderen te willen geldig zijn.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:08:12 #148
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60806138
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:03 schreef sigme het volgende:

[..]

Nee, zeker niet. Maar er wordt denk ik tegenwoordig wel meer nagedacht over wel/geen kinderen. Omdat er sinds een slordige kwarteeuw een keuze gemaakt kan worden.
Inderdaad is de keuze om géén kinderen te nemen zeer rationeel, maar dat was de vraag niet.
quote:
Sinds men de optie tot geen kinderen ontdekt heeft moet er steeds meer verdedigd worden waarom je in godesnaam wel kinderen zou nemen. In deze overbevolkte wereld. Ten koste van je eigen kinderloze leventje. Dus ook het "nemen" van kinderen wordt volgens mij steeds vaker met argumenten onderbouwd.
Nee hoor, ik zou geen enkele argument kunnen verzinnen, en ook om mij heen heb ik nog nooit niemand een rationeel argument zien noemen.
pi_60806227
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:56 schreef Salvad0R het volgende:

[..]

Wat een keiharde nonsens.
Dat de planeet de vervuiling van 6 miljard mensen niet aankan en dat er regenwouden verdwijnen en hele provincies worden verneukt voor het delven van fossiele brandstoffen heeft niet te maken met de mens zelf, maar met de milieuvervuilende afhankelijkheden waarmee wij worden gedwongen te leven.

Afhankelijkheden van olie, vooral.

Als de mensheid de hele verbrandingstechniek achter zich liet en eens met free-energy ging leven, zou de natuurlijke symbiose tussen mens & natuur weer worden bereikt.

Maar daar willen de machthebbers niet aan, het zijn een stel middeleeuwse uitbuiters .
Wel eens van de wetten van Newton gehoord?
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:10:40 #150
158978 Sk00p
Ayumi Hamasaki
pi_60806232
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Fijn dat je het zo lachwekkend vind.
Je zou natuurlijk de beleefdheid kunnen hebben om ook gewoon normaal te reageren zoals ik steeds doe op jouw posts terwijl jij andersom vrij weinig inlevingsvermogen toont in de posters hier die geen kinderen willen, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.
Ik had die post nog even ge-edit eigenlijk:

Ken trouwen genoeg stellen die geen kinderen willen dus met zulke mensen heb ik al genoeg gesproken..met meestal de reden dat ze ze niet aan deze wereld willen blootstellen.
Maar ook weer genoeg die eerst een "Bah" houding tegenover kinderen hadden, maar nu zelf 2 hebben..
Ik krijg dan wel altijd even een WTF moment..
Ik hoop dus alleen dat de mensen die zeggen ze niet te willen, ze dan uiteindelijk ook niet nemen.
Dat je je beledigd voelt vind ik jammer, want als je bij je standpunt blijft is er geen reden om je zo te voelen.
pi_60807023
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad is de keuze om géén kinderen te nemen zeer rationeel, maar dat was de vraag niet.
Wel/geen kinderen afwegen kan heel goed uitpakken als wel kinderen nemen. Sterker nog, bij de meeste mensen doet het dat. Dan wordt er dus wel rationeel overwogen. Uiteraard geeft het zelden de doorslag, maar wat er al niet aan argumenten bij is komen kijken..

Huis groot genoeg, studie af, carriere voldoende gestart, afsprakenlijst over huishoudwerk
quote:
[..]

Nee hoor, ik zou geen enkele argument kunnen verzinnen, en ook om mij heen heb ik nog nooit niemand een rationeel argument zien noemen.
Geen deugdelijk rationeel argument dat uiteindelijk de reden is om wel kinderen te nemen. Maar een hooooooop argumenten. En arguments.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:34:40 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807160
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Wel/geen kinderen afwegen kan heel goed uitpakken als wel kinderen nemen. Sterker nog, bij de meeste mensen doet het dat. Dan wordt er dus wel rationeel overwogen. Uiteraard geeft het zelden de doorslag, maar wat er al niet aan argumenten bij is komen kijken..

Huis groot genoeg, studie af, carriere voldoende gestart, afsprakenlijst over huishoudwerk
Hetgeen dus allemaal redenen zijn om NIET aan kinderen te beginnen. Is "het huis is groot genoeg" OOIT een reden geweest om aan kinderen te beginnen? Welnee. Maar "Het huis is te klein" is wel een reden om niet aan kinderen te beginnen
quote:
Geen deugdelijk rationeel argument dat uiteindelijk de reden is om wel kinderen te nemen. Maar een hooooooop argumenten. En arguments.
Noem er eens 1 dan. En dan niet zo far fetched als 'beenmerg donor'
pi_60807410
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hetgeen dus allemaal redenen zijn om NIET aan kinderen te beginnen. Is "het huis is groot genoeg" OOIT een reden geweest om aan kinderen te beginnen? Welnee. Maar "Het huis is te klein" is wel een reden om niet aan kinderen te beginnen
[..]

Noem er eens 1 dan. En dan niet zo far fetched als 'beenmerg donor'
Het WEL nemen van kinderen gaat gepaard met een hoop eraan voorafgaande rationele overwegingen met betrekking tot persoonlijke omstandigheden. Het moment van het WEL nemen van kinderen kan er (mede) door bepaald / verschoven worden.

Het WEL nemen van kinderen wordt ook verdedigd tegen rationele argumenten (en dus rationeel beargumenteerd) zoals daar zijn overbevolking, milieubelasting en andere -aan kinderen verbonden- rationele argumenten met betrekking tot heengaan & vermenigvuldigen.

Jij lijkt op zoek naar een doorslaggevende rationele reden voor het nemen van een kind- maar die heb ik je niet voorgespiegeld hoor .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:43:06 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807542
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Het WEL nemen van kinderen gaat gepaard met een hoop eraan voorafgaande rationele overwegingen met betrekking tot persoonlijke omstandigheden. Het moment van het WEL nemen van kinderen kan er (mede) door bepaald / verschoven worden.

Het WEL nemen van kinderen wordt ook verdedigd tegen rationele argumenten (en dus rationeel beargumenteerd) zoals daar zijn overbevolking, milieubelasting en andere -aan kinderen verbonden- rationele argumenten met betrekking tot heengaan & vermenigvuldigen.
Dus je zit op een dag op de bank, kijkt om je heen en zegt. Goh schat, we hebben zo'n lekker groot huis laten we een kind nemen? Ik denk dat je partner direct vraagt "Heb je uberhaupt kinderwens dan???"
quote:
Jij lijkt op zoek naar een doorslaggevende rationele reden voor het nemen van een kind- maar die heb ik je niet voorgespiegeld hoor .
Eh nee, ik zei dat er GEEN rationele redenen voor de wens voor het rkijgen van een kind is en jij zegt van wel. Maar tot op heden geef je die niet. Alleen maar redenen waarom je die wens zou kunnen uitstellen (het tegendeel dus)
pi_60807642
Meneer swetsennegger, ik heb alleen gezegd dat ook het wel nemen van kinderen tegenwoordig met argumenten gepaard gaat. Niet dat er een rationeel argument leidt tot nemen van kinderen (muv een paar uitzonderingsgevallen als beenmergdonoren, maar dat mag geen naam hebben),
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:46 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807691
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:45 schreef sigme het volgende:
Meneer swetsennegger, ik heb alleen gezegd dat ook het wel nemen van kinderen tegenwoordig met argumenten gepaard gaat. Niet dat er een rationeel argument leidt tot nemen van kinderen (muv een paar uitzonderingsgevallen als beenmergdonoren, maar dat mag geen naam hebben),
Eh dat zei je dus wel
quote:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen.
pi_60807769
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh dat zei je dus wel
[..]
Duh - dat waren die beenmergdonoren. Ei. Ze stonden er notabene bij .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:50:20 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807866
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Duh - dat waren die beenmergdonoren. Ei. Ze stonden er notabene bij .

Je post direct onder 2 posts die beweren dat er geen rationele redenen voor kinderen zijn met een uitzonderings situatie wil je nu beweren?

Vreemd, aangezien ik omdat te controleren NOG een post heb geplaatst waarbij ik aangaf dat in de regel geen rationele redenen zijn en je bleef in antwoord daarop volharden. Pas de laatste 3 posts beweer je opeens dat je wat anders bedoelde.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:51:00 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807906
Anyway, de stelling dat er géén rationele reden is voor het krijgen van kinderen staat dus nog.
pi_60807913
Wat trouwens wel vaak als argument wordt aangehaald is dat 'enig kind' zijn niet goed is. Voor die ene die er al is dus. Dus dan mot er eentje bij.

En ooit had ik een collega die huiverde dat je zonder kinderen alleen sterft. Misschien is dat meer emotioneel dan rationeel, maar enige berekening vond ik er wel uit spreken.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:56:56 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60808182
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, de stelling dat er géén rationele reden is voor het krijgen van kinderen staat dus nog.
Je kunt rationele redenen genoeg bedenken, maar de nihilisten in dit topic zullen daar weinig van over laten.

Rationele redenen:
Zekerheid voor later. Ik vertrouw mijn eigen kinderen beter dan de staat.
Geluk: Statistisch is aangetoond dat mensen in een gezinssituatie gelukkiger zijn
Biologisch: Evolutionair gezien sterf je uit als je jezelf niet voortplant
Sociaal: De maatschappij heeft kinderen nodig om te kunnen voortbestaan
etc etc etc

Maar zoals ik in deeltje 1 van dit topic al gezegd heb: je moet kinderen uit liefde nemen en nergens anders om!
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 22:00:09 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60808358
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt rationele redenen genoeg bedenken, maar de nihilisten in dit topic zullen daar weinig van over laten.

Rationele redenen:
Geluk: Statistisch is aangetoond dat mensen in een gezinssituatie gelukkiger zijn
etc etc etc

Maar zoals ik in deeltje 1 van dit topic al gezegd heb: je moet kinderen uit liefde nemen en nergens anders om!
Nee, dat zijn allemaal redenen NADAT je al kinderwens hebt. Geen van allen zijn een reden om aan kinderen te beginnen.

"He liefje ik lees hier in de viva dat ouders gelukkiger zijn dan kinderloze paren. We willen wel geen kinderen, maar NU wil ik toch onveilig neuken"

waarbij iets rationeels als een te klein huis wel reden kan zijn om NIET aan kinderen te beginnen.
pi_60808560
quote:

Liefde voor wie of wat? Tijdens het nemen kan je toch niet echt houden van het toekomstig mogelijke kind?

Liefde voor het leven, en daarom leven schenken?
pi_60808625
quote:

[..]

Kom ik waag een gokje.
quote:
Rationele redenen:
Dat is dus uit angst voor eenzaamheid en dus een emotionele reden.
quote:
Niemand neemt kinderen vanwege statistieken (althans, ik moet de eerste nog tegenkomen ) dus je neemt ze dan omdat je denkt dat ze bijdragen aan je eigen levensgeluk. Dat is ook een emotionele reden.
quote:
Fokken voor het belang van de mensheid? Nah, biologisch gezien werkt dit vast zo over het algemeen maar dat zijn instincten en geen rationele overwegingen.
quote:
Fokken in het landsbelang? Ik durf van deze niet te zeggen dat er geen mensen bestaan die het doen maar ik zou het dieptriest vinden.
quote:

pi_60808956
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:04 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Kom ik waag een gokje.
Niettemin zijn het allemaal rationalisaties, waarmee sommige mensen hun (keuze voor?) kinderen proberen te rationaliseren. Wat vroeger bijna ondenkbaar zou zijn geweest - kinderen komen gewoon.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 22:11:09 #166
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_60808982
-plaatje weg, en user ook even-

[ Bericht 87% gewijzigd door remlof op 13-08-2008 22:19:30 ]
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_60818551
Er zijn al teveel mensen op de wereld, dus goede keuze!
pi_60818674
Kinderen nemen verdedigen omdat dat evolutionair nodig is. Dan vergeet je heel even dat de natuur ingrijpt als de populatie te groot wordt. Of door de huidige populatie in te perken, of door er niks bij te laten komen. Zet een stel konijnen in een hok en je zult zien dat die niet doorfokken tot het hok vol is.

Helaas hebben de ingrepen van de natuur weinig impact meer op de mensen (Pest, Griep, Kanker, Aids, allemaal mislukt).
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:35:13 #169
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60818757
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:51 schreef sigme het volgende:
En ooit had ik een collega die huiverde dat je zonder kinderen alleen sterft. Misschien is dat meer emotioneel dan rationeel, maar enige berekening vond ik er wel uit spreken.
Mijn vader is een aantal jaar overleden en hij is ook niet alleen overleden. Er was een reanimatieteam, en een dokter en twee zusters, en de radioloog was er toevallig ook nog. Heel knus allemaal.

Maargoed; nadat mijn vader overleed had ik dan weer zoiets van 'en daar zitten je kinderen dan'. Dus toen wilde ik al helemaal geen kinderen meer .
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:35:59 #170
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60818776
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:31 schreef stbabylon het volgende:
Kinderen nemen verdedigen omdat dat evolutionair nodig is. Dan vergeet je heel even dat de natuur ingrijpt als de populatie te groot wordt. Of door de huidige populatie in te perken, of door er niks bij te laten komen. Zet een stel konijnen in een hok en je zult zien dat die niet doorfokken tot het hok vol is.

Helaas hebben de ingrepen van de natuur weinig impact meer op de mensen (Pest, Griep, Kanker, Aids, allemaal mislukt).
Ten eerste, je schrijft de betreffende ziektes niet met hoofdletters. Ten tweede, 'de natuur' bestaat niet.
pi_60818852
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ten eerste, je schrijft de betreffende ziektes niet met hoofdletters. Ten tweede, 'de natuur' bestaat niet.
Kun je dat tweede punt eventjes wetenschappelijk aantonen?

En jij snapt ook best wat ik bedoel met 'de natuur'. Uiteraard bedoel ik daar niet een sentient being mee. (sorry van het Engels, kom even niet op de Nederlandse term). Mijn konijnen voorbeeld klopt wel. 'de natuur' zorgt er wel voor dat populatie's in balans blijven. Bij veel eten (overschot van één dier) komen er meer eters, waarna het overschot afneemt, vervolgens sterven ook de eters weer af, aangezien er te weinig eten is. De mens heeft die cyclus doorbroken.
pi_60818858
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:56 schreef RM-rf het volgende:

Mij kan het verder niet uitmaken of mensen voor zichzelf wel of geen kinderen nemen... tenzij die mensen natuurlijk zelf daarover een gesprek gaan opzoeken en zelf direkt al zo'n 'zelf-rechtvaardigende' houding gaan aannemen...

Dan zou je gewoon 'for-the-sake-of-argument' al zin krijgen er sowieso tegenin te gaan en te zeggen 'wacht maar jong, op die mening kom je nog wel terug later, omdat je het fout ziet'

..en dat was ook mijn reden om in het vorige topic hierover eenzelfde uitspraak te plaatsen..
en dat gaf bijzonder amusante reacties van mensen die mijn posts maar half lazen..
I don't have a solution, but I admire your problem. ;)
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:40:43 #173
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60818877
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:39 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Kun je dat tweede punt eventjes wetenschappelijk aantonen?

En jij snapt ook best wat ik bedoel met 'de natuur'. Uiteraard bedoel ik daar niet een sentient being mee. (sorry van het Engels, kom even niet op de Nederlandse term). Mijn konijnen voorbeeld klopt wel. 'de natuur' zorgt er wel voor dat populatie's in balans blijven. Bij veel eten (overschot van één dier) komen er meer eters, waarna het overschot afneemt, vervolgens sterven ook de eters weer af, aangezien er te weinig eten is. De mens heeft die cyclus doorbroken.
Hehe ah zo, daar heb je wel gelijk in. Da's onze eigen schuld. Of we geven de natuur de schuld van de evolutie, kan ook nog .
pi_60818916
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:40 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Hehe ah zo, daar heb je wel gelijk in. Da's onze eigen schuld. Of we geven de natuur de schuld van de evolutie, kan ook nog .
Big bad evil nature!
pi_60818917
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. In de meest algemene zin is 'de natuur' simpelweg het fysische universum. 'De natuur' als een of andere entiteit die een eigen wil heeft lijkt niet te bestaan daarentegen.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:18:49 #176
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60819547
Ik zou willen dat wat meer van die achterstandswijkfiguren/allochtonen dit zouden roepen en wat minder autochtonen.

Aangezien de verhouding totaal scheef getrokken wordt door die figuren die niks beters te doen hebben dan zich als konijnen te gedragen en de ene na de andere toekomstige steuntrekker eruit poepen.
pi_60819604
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:18 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou willen dat wat meer van die achterstandswijkfiguren/allochtonen dit zouden roepen en wat minder autochtonen.

Aangezien de verhouding totaal scheef getrokken wordt door die figuren die niks beters te doen hebben dan zich als konijnen te gedragen en de ene na de andere toekomstige steuntrekker eruit poepen.
Het geboortecijfer van migranten daalt anders vrij hard.
pi_60819780
Ik weet niet of ik überhaupt kinderen in deze maatschappij zou willen hebben. Pure intolerantie hier. En dan bedoel ik de situatie op straat. Mensen kijken je al niet meer vuil aan, omdat je naar ze kijkt. Nee, veel mensen kijken je sowieso vuil aan. Het hatelijke gedrag van jong en oud begint een overhand te krijgen. Ik denk dat een net opgevoed kind het erg lastig kan krijgen in zo'n samenleving.

Misschien kijk ik er over 10 jaar anders naar, maar vooralsnog vind ik Nederland geen ideaal klimaat hebben om kinderen in op te voeden. Noem me een zeikerd of niet, maar er is iets gaande hier wat eerst doorbroken moet worden.

Daarbij, ik leef zelf ook in deze samenleving. Ik kan er zelf an sich goed tegen, maar ik wil wel zoveel mogelijk genieten van het leven. Veel reizen, voldoening uit mijn werk halen, leuke dingen doen. Sommige mensen vinden dit soort plezier in het krijgen en hebben van kinderen. Ik denk dat ik dit op andere manieren vind.
I spoke proper England since I was a children.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:37:13 #179
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60819921
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het geboortecijfer van migranten daalt anders vrij hard.
Vast niet hard genoeg
pi_60819944
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:37 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Vast niet hard genoeg
De prognose is geloof ik dat het zo rond 2050 gelijkgetrokken zal zijn met het geboortecijfer van autochtonen.
pi_60820038
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:37 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Vast niet hard genoeg
Ach, jij bent zeer hoogstwaarschijnlijk zelf ook een nakomeling van een migrant, en ik neem aan dat jij vind dat het met jou toch nog redelijk goed gekomen is.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:04:45 #182
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_60820552
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')