abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60807023
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:08 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Inderdaad is de keuze om géén kinderen te nemen zeer rationeel, maar dat was de vraag niet.
Wel/geen kinderen afwegen kan heel goed uitpakken als wel kinderen nemen. Sterker nog, bij de meeste mensen doet het dat. Dan wordt er dus wel rationeel overwogen. Uiteraard geeft het zelden de doorslag, maar wat er al niet aan argumenten bij is komen kijken..

Huis groot genoeg, studie af, carriere voldoende gestart, afsprakenlijst over huishoudwerk
quote:
[..]

Nee hoor, ik zou geen enkele argument kunnen verzinnen, en ook om mij heen heb ik nog nooit niemand een rationeel argument zien noemen.
Geen deugdelijk rationeel argument dat uiteindelijk de reden is om wel kinderen te nemen. Maar een hooooooop argumenten. En arguments.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:34:40 #152
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807160
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:31 schreef sigme het volgende:

[..]

Wel/geen kinderen afwegen kan heel goed uitpakken als wel kinderen nemen. Sterker nog, bij de meeste mensen doet het dat. Dan wordt er dus wel rationeel overwogen. Uiteraard geeft het zelden de doorslag, maar wat er al niet aan argumenten bij is komen kijken..

Huis groot genoeg, studie af, carriere voldoende gestart, afsprakenlijst over huishoudwerk
Hetgeen dus allemaal redenen zijn om NIET aan kinderen te beginnen. Is "het huis is groot genoeg" OOIT een reden geweest om aan kinderen te beginnen? Welnee. Maar "Het huis is te klein" is wel een reden om niet aan kinderen te beginnen
quote:
Geen deugdelijk rationeel argument dat uiteindelijk de reden is om wel kinderen te nemen. Maar een hooooooop argumenten. En arguments.
Noem er eens 1 dan. En dan niet zo far fetched als 'beenmerg donor'
pi_60807410
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:34 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Hetgeen dus allemaal redenen zijn om NIET aan kinderen te beginnen. Is "het huis is groot genoeg" OOIT een reden geweest om aan kinderen te beginnen? Welnee. Maar "Het huis is te klein" is wel een reden om niet aan kinderen te beginnen
[..]

Noem er eens 1 dan. En dan niet zo far fetched als 'beenmerg donor'
Het WEL nemen van kinderen gaat gepaard met een hoop eraan voorafgaande rationele overwegingen met betrekking tot persoonlijke omstandigheden. Het moment van het WEL nemen van kinderen kan er (mede) door bepaald / verschoven worden.

Het WEL nemen van kinderen wordt ook verdedigd tegen rationele argumenten (en dus rationeel beargumenteerd) zoals daar zijn overbevolking, milieubelasting en andere -aan kinderen verbonden- rationele argumenten met betrekking tot heengaan & vermenigvuldigen.

Jij lijkt op zoek naar een doorslaggevende rationele reden voor het nemen van een kind- maar die heb ik je niet voorgespiegeld hoor .
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:43:06 #154
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807542
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:40 schreef sigme het volgende:

[..]

Het WEL nemen van kinderen gaat gepaard met een hoop eraan voorafgaande rationele overwegingen met betrekking tot persoonlijke omstandigheden. Het moment van het WEL nemen van kinderen kan er (mede) door bepaald / verschoven worden.

Het WEL nemen van kinderen wordt ook verdedigd tegen rationele argumenten (en dus rationeel beargumenteerd) zoals daar zijn overbevolking, milieubelasting en andere -aan kinderen verbonden- rationele argumenten met betrekking tot heengaan & vermenigvuldigen.
Dus je zit op een dag op de bank, kijkt om je heen en zegt. Goh schat, we hebben zo'n lekker groot huis laten we een kind nemen? Ik denk dat je partner direct vraagt "Heb je uberhaupt kinderwens dan???"
quote:
Jij lijkt op zoek naar een doorslaggevende rationele reden voor het nemen van een kind- maar die heb ik je niet voorgespiegeld hoor .
Eh nee, ik zei dat er GEEN rationele redenen voor de wens voor het rkijgen van een kind is en jij zegt van wel. Maar tot op heden geef je die niet. Alleen maar redenen waarom je die wens zou kunnen uitstellen (het tegendeel dus)
pi_60807642
Meneer swetsennegger, ik heb alleen gezegd dat ook het wel nemen van kinderen tegenwoordig met argumenten gepaard gaat. Niet dat er een rationeel argument leidt tot nemen van kinderen (muv een paar uitzonderingsgevallen als beenmergdonoren, maar dat mag geen naam hebben),
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:46:46 #156
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807691
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:45 schreef sigme het volgende:
Meneer swetsennegger, ik heb alleen gezegd dat ook het wel nemen van kinderen tegenwoordig met argumenten gepaard gaat. Niet dat er een rationeel argument leidt tot nemen van kinderen (muv een paar uitzonderingsgevallen als beenmergdonoren, maar dat mag geen naam hebben),
Eh dat zei je dus wel
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 20:34 schreef sigme het volgende:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen.
pi_60807769
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:46 schreef Swetsenegger het volgende:

[..]

Eh dat zei je dus wel
[..]
Duh - dat waren die beenmergdonoren. Ei. Ze stonden er notabene bij .
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:50:20 #158
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807866
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:48 schreef sigme het volgende:

[..]

Duh - dat waren die beenmergdonoren. Ei. Ze stonden er notabene bij .

Je post direct onder 2 posts die beweren dat er geen rationele redenen voor kinderen zijn met een uitzonderings situatie wil je nu beweren?

Vreemd, aangezien ik omdat te controleren NOG een post heb geplaatst waarbij ik aangaf dat in de regel geen rationele redenen zijn en je bleef in antwoord daarop volharden. Pas de laatste 3 posts beweer je opeens dat je wat anders bedoelde.
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 21:51:00 #159
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60807906
Anyway, de stelling dat er géén rationele reden is voor het krijgen van kinderen staat dus nog.
pi_60807913
Wat trouwens wel vaak als argument wordt aangehaald is dat 'enig kind' zijn niet goed is. Voor die ene die er al is dus. Dus dan mot er eentje bij.

En ooit had ik een collega die huiverde dat je zonder kinderen alleen sterft. Misschien is dat meer emotioneel dan rationeel, maar enige berekening vond ik er wel uit spreken.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 21:56:56 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60808182
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Anyway, de stelling dat er géén rationele reden is voor het krijgen van kinderen staat dus nog.
Je kunt rationele redenen genoeg bedenken, maar de nihilisten in dit topic zullen daar weinig van over laten.

Rationele redenen:
Zekerheid voor later. Ik vertrouw mijn eigen kinderen beter dan de staat.
Geluk: Statistisch is aangetoond dat mensen in een gezinssituatie gelukkiger zijn
Biologisch: Evolutionair gezien sterf je uit als je jezelf niet voortplant
Sociaal: De maatschappij heeft kinderen nodig om te kunnen voortbestaan
etc etc etc

Maar zoals ik in deeltje 1 van dit topic al gezegd heb: je moet kinderen uit liefde nemen en nergens anders om!
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 13 augustus 2008 @ 22:00:09 #162
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_60808358
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:56 schreef LXIV het volgende:

[..]

Je kunt rationele redenen genoeg bedenken, maar de nihilisten in dit topic zullen daar weinig van over laten.

Rationele redenen:
Geluk: Statistisch is aangetoond dat mensen in een gezinssituatie gelukkiger zijn
etc etc etc

Maar zoals ik in deeltje 1 van dit topic al gezegd heb: je moet kinderen uit liefde nemen en nergens anders om!
Nee, dat zijn allemaal redenen NADAT je al kinderwens hebt. Geen van allen zijn een reden om aan kinderen te beginnen.

"He liefje ik lees hier in de viva dat ouders gelukkiger zijn dan kinderloze paren. We willen wel geen kinderen, maar NU wil ik toch onveilig neuken"

waarbij iets rationeels als een te klein huis wel reden kan zijn om NIET aan kinderen te beginnen.
pi_60808560
quote:

Liefde voor wie of wat? Tijdens het nemen kan je toch niet echt houden van het toekomstig mogelijke kind?

Liefde voor het leven, en daarom leven schenken?
pi_60808625
quote:

[..]

Kom ik waag een gokje.
quote:
Rationele redenen:
Dat is dus uit angst voor eenzaamheid en dus een emotionele reden.
quote:
Niemand neemt kinderen vanwege statistieken (althans, ik moet de eerste nog tegenkomen ) dus je neemt ze dan omdat je denkt dat ze bijdragen aan je eigen levensgeluk. Dat is ook een emotionele reden.
quote:
Fokken voor het belang van de mensheid? Nah, biologisch gezien werkt dit vast zo over het algemeen maar dat zijn instincten en geen rationele overwegingen.
quote:
Fokken in het landsbelang? Ik durf van deze niet te zeggen dat er geen mensen bestaan die het doen maar ik zou het dieptriest vinden.
quote:

There is no love sincerer than the love of food.
pi_60808956
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 22:04 schreef MinderMutsig het volgende:

[..]

Kom ik waag een gokje.
Niettemin zijn het allemaal rationalisaties, waarmee sommige mensen hun (keuze voor?) kinderen proberen te rationaliseren. Wat vroeger bijna ondenkbaar zou zijn geweest - kinderen komen gewoon.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 22:11:09 #166
126737 Electro-Worm
Say what 1 more time I dare u!
pi_60808982
-plaatje weg, en user ook even-

[ Bericht 87% gewijzigd door remlof op 13-08-2008 22:19:30 ]
I have had it with these motherfucking snakes on this motherfucking plane!
pi_60818551
Er zijn al teveel mensen op de wereld, dus goede keuze!
pi_60818674
Kinderen nemen verdedigen omdat dat evolutionair nodig is. Dan vergeet je heel even dat de natuur ingrijpt als de populatie te groot wordt. Of door de huidige populatie in te perken, of door er niks bij te laten komen. Zet een stel konijnen in een hok en je zult zien dat die niet doorfokken tot het hok vol is.

Helaas hebben de ingrepen van de natuur weinig impact meer op de mensen (Pest, Griep, Kanker, Aids, allemaal mislukt).
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:35:13 #169
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60818757
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 21:51 schreef sigme het volgende:
En ooit had ik een collega die huiverde dat je zonder kinderen alleen sterft. Misschien is dat meer emotioneel dan rationeel, maar enige berekening vond ik er wel uit spreken.
Mijn vader is een aantal jaar overleden en hij is ook niet alleen overleden. Er was een reanimatieteam, en een dokter en twee zusters, en de radioloog was er toevallig ook nog. Heel knus allemaal.

Maargoed; nadat mijn vader overleed had ik dan weer zoiets van 'en daar zitten je kinderen dan'. Dus toen wilde ik al helemaal geen kinderen meer .
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:35:59 #170
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60818776
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:31 schreef stbabylon het volgende:
Kinderen nemen verdedigen omdat dat evolutionair nodig is. Dan vergeet je heel even dat de natuur ingrijpt als de populatie te groot wordt. Of door de huidige populatie in te perken, of door er niks bij te laten komen. Zet een stel konijnen in een hok en je zult zien dat die niet doorfokken tot het hok vol is.

Helaas hebben de ingrepen van de natuur weinig impact meer op de mensen (Pest, Griep, Kanker, Aids, allemaal mislukt).
Ten eerste, je schrijft de betreffende ziektes niet met hoofdletters. Ten tweede, 'de natuur' bestaat niet.
pi_60818852
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ten eerste, je schrijft de betreffende ziektes niet met hoofdletters. Ten tweede, 'de natuur' bestaat niet.
Kun je dat tweede punt eventjes wetenschappelijk aantonen?

En jij snapt ook best wat ik bedoel met 'de natuur'. Uiteraard bedoel ik daar niet een sentient being mee. (sorry van het Engels, kom even niet op de Nederlandse term). Mijn konijnen voorbeeld klopt wel. 'de natuur' zorgt er wel voor dat populatie's in balans blijven. Bij veel eten (overschot van één dier) komen er meer eters, waarna het overschot afneemt, vervolgens sterven ook de eters weer af, aangezien er te weinig eten is. De mens heeft die cyclus doorbroken.
pi_60818858
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 18:56 schreef RM-rf het volgende:

Mij kan het verder niet uitmaken of mensen voor zichzelf wel of geen kinderen nemen... tenzij die mensen natuurlijk zelf daarover een gesprek gaan opzoeken en zelf direkt al zo'n 'zelf-rechtvaardigende' houding gaan aannemen...

Dan zou je gewoon 'for-the-sake-of-argument' al zin krijgen er sowieso tegenin te gaan en te zeggen 'wacht maar jong, op die mening kom je nog wel terug later, omdat je het fout ziet'

..en dat was ook mijn reden om in het vorige topic hierover eenzelfde uitspraak te plaatsen..
en dat gaf bijzonder amusante reacties van mensen die mijn posts maar half lazen..
I don't have a solution, but I admire your problem. ;)
  donderdag 14 augustus 2008 @ 09:40:43 #173
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_60818877
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:39 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Kun je dat tweede punt eventjes wetenschappelijk aantonen?

En jij snapt ook best wat ik bedoel met 'de natuur'. Uiteraard bedoel ik daar niet een sentient being mee. (sorry van het Engels, kom even niet op de Nederlandse term). Mijn konijnen voorbeeld klopt wel. 'de natuur' zorgt er wel voor dat populatie's in balans blijven. Bij veel eten (overschot van één dier) komen er meer eters, waarna het overschot afneemt, vervolgens sterven ook de eters weer af, aangezien er te weinig eten is. De mens heeft die cyclus doorbroken.
Hehe ah zo, daar heb je wel gelijk in. Da's onze eigen schuld. Of we geven de natuur de schuld van de evolutie, kan ook nog .
pi_60818916
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:40 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Hehe ah zo, daar heb je wel gelijk in. Da's onze eigen schuld. Of we geven de natuur de schuld van de evolutie, kan ook nog .
Big bad evil nature!
pi_60818917
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 09:35 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Dat ligt eraan. In de meest algemene zin is 'de natuur' simpelweg het fysische universum. 'De natuur' als een of andere entiteit die een eigen wil heeft lijkt niet te bestaan daarentegen.
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:18:49 #176
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60819547
Ik zou willen dat wat meer van die achterstandswijkfiguren/allochtonen dit zouden roepen en wat minder autochtonen.

Aangezien de verhouding totaal scheef getrokken wordt door die figuren die niks beters te doen hebben dan zich als konijnen te gedragen en de ene na de andere toekomstige steuntrekker eruit poepen.
pi_60819604
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:18 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou willen dat wat meer van die achterstandswijkfiguren/allochtonen dit zouden roepen en wat minder autochtonen.

Aangezien de verhouding totaal scheef getrokken wordt door die figuren die niks beters te doen hebben dan zich als konijnen te gedragen en de ene na de andere toekomstige steuntrekker eruit poepen.
Het geboortecijfer van migranten daalt anders vrij hard.
pi_60819780
Ik weet niet of ik überhaupt kinderen in deze maatschappij zou willen hebben. Pure intolerantie hier. En dan bedoel ik de situatie op straat. Mensen kijken je al niet meer vuil aan, omdat je naar ze kijkt. Nee, veel mensen kijken je sowieso vuil aan. Het hatelijke gedrag van jong en oud begint een overhand te krijgen. Ik denk dat een net opgevoed kind het erg lastig kan krijgen in zo'n samenleving.

Misschien kijk ik er over 10 jaar anders naar, maar vooralsnog vind ik Nederland geen ideaal klimaat hebben om kinderen in op te voeden. Noem me een zeikerd of niet, maar er is iets gaande hier wat eerst doorbroken moet worden.

Daarbij, ik leef zelf ook in deze samenleving. Ik kan er zelf an sich goed tegen, maar ik wil wel zoveel mogelijk genieten van het leven. Veel reizen, voldoening uit mijn werk halen, leuke dingen doen. Sommige mensen vinden dit soort plezier in het krijgen en hebben van kinderen. Ik denk dat ik dit op andere manieren vind.
I spoke proper England since I was a children.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 10:37:13 #179
1316 PLAE@
Founded by fuckers
pi_60819921
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:22 schreef Monolith het volgende:

[..]

Het geboortecijfer van migranten daalt anders vrij hard.
Vast niet hard genoeg
pi_60819944
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:37 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Vast niet hard genoeg
De prognose is geloof ik dat het zo rond 2050 gelijkgetrokken zal zijn met het geboortecijfer van autochtonen.
pi_60820038
quote:
Op donderdag 14 augustus 2008 10:37 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

Vast niet hard genoeg
Ach, jij bent zeer hoogstwaarschijnlijk zelf ook een nakomeling van een migrant, en ik neem aan dat jij vind dat het met jou toch nog redelijk goed gekomen is.
  donderdag 14 augustus 2008 @ 11:04:45 #182
160521 Lakitu
De allervieste.
pi_60820552
Op maandag 7 juni 2010 23:23 schreef Skylark. het volgende:
Nu je op de webcam door Elia met "Ryan ik wil je pijpen" en door Giovanni van Bronckhorst met "LAKITU LAKITU" gequote wordt leg ik me nederig aan je voeten. _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')