Ik kan toch moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen terwijl ik er zelf wel 3 heb rond lopen?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:50 schreef muisje-eliza het volgende:
ergens in Afrika fokken ze er 10 bij of in een amerikaanse sekte, en jij neemt daarom geen kinderen?
Het punt is, om even terug te komen op je vorige post, dat ouders door die dingen heen kijken ómdat zij kinderen willen. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen en heb je dat er graag voor over.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:49 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Kinderen nemen betekend sowieso niet dat het iedere dag appeltje eitje zal gaan..helaas.
Ik snap dus dat hele negatieve rijtje niet, want veranderingen gaan sowieso plaatsvinden.
Wat verwacht jij dan dat er gaat gebeuren wat ZO erg is dat je er geen kinderen voor neemt terwijl je eigenlijk wel wilt?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:55 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Ik kan toch moeilijk tegen mensen zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen terwijl ik er zelf wel 3 heb rond lopen?
Aangezien we in 2010 per dag al 5 miljoen vaten olie te kort komen wereldwijd en de vraag nog steeds groeit en we voor die tijd de hele bende niet kunnen ombouwen, ben ik er van overtuigd dat de poep de spreekwoordelijke ventilator gaat raken. Het kan nog goed komen, als iedereen op de hele wereld alles op zij zet en samen aan een oplossing gaat werken. Dat kan, het is eerder voor gekomen... oh nee wacht, in dat soort gevallen gaan mensen vechten. Waar ook /sarcasmquote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:02 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Wat verwacht jij dan dat er gaat gebeuren wat ZO erg is dat je er geen kinderen voor neemt terwijl je eigenlijk wel wilt?
Dat overbevolkingsverhaal is natuurlijk ook maar onzin, voor elk kind dat jij niet krijgt fokken ze er ergens anders wel weer 2 bij hoor, dat jij dan niet tegen andere mensen kunt zeggen dat ze geen kinderen moeten nemen, is dat nou zo erg?
Achja, de techniek staat voor niets. Ben er van overtuigd dat hier ook wel weer een oplossing voor wordt gevonden. Voor mij geen redenen om geen kinderen te nemen in ieder geval. Maarja, het is je goed recht om te doen wat jou het beste lijkt hequote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:04 schreef stbabylon het volgende:
[..]
Aangezien we in 2010 per dag al 5 miljoen vaten olie te kort komen wereldwijd en de vraag nog steeds groeit en we voor die tijd de hele bende niet kunnen ombouwen, ben ik er van overtuigd dat de poep de spreekwoordelijke ventilator gaat raken. Het kan nog goed komen, als iedereen op de hele wereld alles op zij zet en samen aan een oplossing gaat werken. Dat kan, het is eerder voor gekomen... oh nee wacht, in dat soort gevallen gaan mensen vechten. Waar ook /sarcasm
ok..dan snap ik dus nu ook van jou waarom je geen kids wilquote:Op woensdag 13 augustus 2008 18:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Het punt is, om even terug te komen op je vorige post, dat ouders door die dingen heen kijken ómdat zij kinderen willen. Dan wegen de voordelen op tegen de nadelen en heb je dat er graag voor over.
Dat geldt niet voor iemand die geen kinderen wil. Dan zijn die dingen alleen maar (extra) nadelen. Dat mijn ouders dat ook gedaan hebben is dus geen argument en dat ik er niet geweest was als zij net zo als ik gedacht hadden ook niet. Dan was ik er niet geweest, so what.
Geen kinderen nemen betekend overigens ook niet dat je leven appeltje-eitje is.
Het is ook niet de techniek waar ik geen vertrouwen in heb. Het is het ombouwen van een wereld compleet op olie draait. Het is het ombouwen wat ontzettend veel geld en energie kost. En de wil van de leiders om daar dat geld en energie in te stoppen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:08 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Achja, de techniek staat voor niets. Ben er van overtuigd dat hier ook wel weer een oplossing voor wordt gevonden. Voor mij geen redenen om geen kinderen te nemen in ieder geval. Maarja, het is je goed recht om te doen wat jou het beste lijkt he
Want gewoon geen behoefte eraan hebben, geen tijd ervoor vrij willen maken, andere prioriteiten, wel wat beters te doen hebben, vrijheid niet op willen geven, etc. etc. snapte je nog niet?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
ok..dan snap ik dus nu ook van jou waarom je geen kids wil
Dat heb ik niet aan jou gevraagd..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:19 schreef Marble het volgende:
[..]
Want gewoon geen behoefte eraan hebben, geen tijd ervoor vrij willen maken, andere prioriteiten, wel wat beters te doen hebben, vrijheid niet op willen geven, etc. etc. snapte je nog niet?
Nee maar is wel al 500 keer in deze reeks genoemd dus acteer dan niet net alsof je angst voor de toekomst zo'n openbaring vindt, simpel gansje.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:20 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Dat heb ik niet aan jou gevraagd..
En waarom snap je haar nu wel, terwijl hetzelfde punt al tig keer gemaakt is?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Omdat de eerste levensbehoeften dan gegarandeerd zijn dus je hoeft geen 13 nazaten meer te baren die voor je op jacht gaan op de savanne als jij te oud wordt.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:27 schreef Cothen het volgende:
Raar eigenlijk dat de mens in tijden van armoede zich een slag in de rondte voortplant en in tijden van welvaart het liever niet doet.
Als ze niet te voeden zijn, krijg je grote gezinnen, is er eten in overvloed, krijg je kleine gezinnen.
precies, 13 nazaten die achter dezelfde gnoe aanrennen.. En tis nogal verschil of je een gnoe met zijn 13-en of 3-en moet delen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:28 schreef Marble het volgende:
Omdat de eerste levensbehoeften dan gegarandeerd zijn dus je hoeft geen 13 nazaten meer te baren die voor je op jacht gaan op de savanne als jij te oud wordt.
Wat een gezeur..om niks.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:28 schreef keepwalking het volgende:
[..]
En waarom snap je haar nu wel, terwijl hetzelfde punt al tig keer gemaakt is?![]()
Hoezo achterlijk.
Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:35 schreef MrFl0ppY het volgende:
Heb er geen problemen mee als mensen er voor kiezen om van kinderen af te zien.
Dat vraag ik dus wel.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.
Ik geloof ook niet dat ik kinderen wil. Weet het eigenlijk wel zeker, maar goed, je weet het nooit. Ben nu 23 jaar en heb totaal die behoefte ook niet aan moederen enzo. Zie teveel om me heen hoe moeilijk het kan zijn om kinderen op te voeden. Ik zie er de lol niet zo van in. Ik weet wel dat je er ook veel plezier en liefde van kan hebben maar ik betwijfel of dat voor mezelf zou opwegen tegen de moeilijke dingen die je tegen kan komen.
Ben nooit gek op kinderen geweest, heb in mijn leven nooit een baby vast willen houden. Laat mij er maar naar kijken, dan is het goed. Ik smelt er gewoon niet van. Het lijkt me leuk als mijn zus en/of broertje later kinders hebben waar ik op kan passen. Maar dan wil ik de lusten, niet de lasten.![]()
En ja, mensen zijn er indd. nog steeds verbaasd over en je moet ook een reden opgeven waarom je het niet wil. Ik vraag toch ook niet waarom iemand wél kinderen wil.
Omdat ik ze gewoon niet wil. Niet meer en niet minder. Zoals ik steeds al zeg in dit topic en het vorige.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:10 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Wat vind je een rationele reden dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus wel.
Maar dan wel een rationele reden, dus geen emotionele.
Mooi verwoord antwoord..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:03 schreef vencodark het volgende:
[..]
Van kinderen afzien? Hoe bedoel je? Je ziet van iets af als je het al hebt 'besteld' ofzo.
Ik geloof ook niet dat ik kinderen wil. Weet het eigenlijk wel zeker, maar goed, je weet het nooit. Ben nu 23 jaar en heb totaal die behoefte ook niet aan moederen enzo. Zie teveel om me heen hoe moeilijk het kan zijn om kinderen op te voeden. Ik zie er de lol niet zo van in. Ik weet wel dat je er ook veel plezier en liefde van kan hebben maar ik betwijfel of dat voor mezelf zou opwegen tegen de moeilijke dingen die je tegen kan komen.
Ben nooit gek op kinderen geweest, heb in mijn leven nooit een baby vast willen houden. Laat mij er maar naar kijken, dan is het goed. Ik smelt er gewoon niet van. Het lijkt me leuk als mijn zus en/of broertje later kinders hebben waar ik op kan passen. Maar dan wil ik de lusten, niet de lasten.![]()
En ja, mensen zijn er indd. nog steeds verbaasd over en je moet ook een reden opgeven waarom je het niet wil. Ik vraag toch ook niet waarom iemand wél kinderen wil.
De rest van je levenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 17:13 schreef Misstique het volgende:
[..]
Daar komt alleen geen kind uit waar je de rest van je leven verantwoordelijk voor bent.
Klopt, dat rijtje kwam niet van mij en zijn ook niet mijn redenen. Ik wil gewoon geen kinderen. Ik vind ze niet leuk. Ik heb niks met kinderen en ik heb geen enkele behoefte aan een kind.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 19:48 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Wat een gezeur..om niks.
Ik vond gewoon de laatste post van MinderMutsig op mij duidelijk overkomen..klaar uit.
Anders dan alleen dat rijtje als reden te noemen (kwam niet van MinderMutsig bedenk ik me nu..)
Waarom vind je dat beledigend?quote:@Marble
"Wel wat beters te doen hebben" komt trouwens wat beledigend over..
Dat is een standaard antwoord, maar wat ik bedoelde is dat ik nu echt begrijp waarom niet. Maar het is nu duidelijk iig..quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:12 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Omdat ik ze gewoon niet wil. Niet meer en niet minder. Zoals ik steeds al zeg in dit topic en het vorige.
Omdat sommige mensen hun geluk halen uit o.a. kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:19 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Klopt, dat rijtje kwam niet van mij en zijn ook niet mijn redenen. Ik wil gewoon geen kinderen. Ik vind ze niet leuk. Ik heb niks met kinderen en ik heb geen enkele behoefte aan een kind.
[..]
Waarom vind je dat beledigend?
Kan me voorstellen dat mensen kinderen later wel leuk gaan vinden. Er zijn zat stellen die nooit kinderen wilde maar tegen hun 40e ofzo, ineens wel die behoefte krijgen. Zeker omdat vrienden etc. om zich heen wel gezinnen hebben of krijgen. Ik zal ook niet zeggen dat ik absoluut noooooit kinderen wil, maar nu kan ik me dat nog niet voorstellen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:18 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Mooi verwoord antwoord..![]()
Op je laatste vraag..waarom iemand wel kinderen wil: In mijn geval begon dat net zoals jij dat nu ook wel wil..Het wel leuk vinden om op andermans kinderen te passen..Dat deed ik al vaak, en nu nog steeds, maar daarnaast vond ik het dus gewoon leuk om te doen. En nu dus zo leuk, dat ik bereidt ben om ook de lasten te dragen.
Geen idee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:13 schreef vencodark het volgende:
[..]
Wat vind je een rationele reden dan?
Natuurlijk zijn er geen rationele redenen om kinderen te nemen. Het is niet zo dat iemand niet overleeft als 'ie geen kinderen neemt of dat kinderen een praktisch doel verwezenlijken ofzo. Het gaat puur om gevoelsredenen. Jij laat het met jouw post net lijken alsof gevoelsredenen dom en waardeloos zijn, en alleen rationele redenen geldige redenen zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen idee.
Wanneer ik er een hoor dan zou dat een klein wonder zijn.
Er zijn geen rationele redenen voor kinderen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:11 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Dat vraag ik dus wel.
Maar dan wel een rationele reden, dus geen emotionele.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:34 schreef sigme het volgende:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen. Soms wordt er eentje bijgemaakt om als donor te dienen voor een ander familielid (kind).
En van oudsher is het niet ongebruikelijk er minstens een te nemen in verband met erfenis enzo.
True.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:34 schreef sigme het volgende:
Er zijn wel rationele redenen voor kinderen. Soms wordt er eentje bijgemaakt om als donor te dienen voor een ander familielid (kind).
En van oudsher is het niet ongebruikelijk er minstens een te nemen in verband met erfenis enzo.
En anderen niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:23 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen hun geluk halen uit o.a. kinderen.
Te verzorgen, te vermaken etc.
Que? Een nieuwgeborene gebruiken als beenmergdonor deed men tot voor kort zelden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:37 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ok, ik zal het herformuleren. In de 21ste eeuw is er in de regel geen rationele reden voor het krijgen van een kind.
Dat zou zowel wonderbaarlijk als triest zijn inderdaad.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:27 schreef Netsplitter het volgende:
[..]
Geen idee.
Wanneer ik er een hoor dan zou dat een klein wonder zijn.
Het komt op mij over als "Het is het ergste wat je ooit hebt gedaan"quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:40 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
En anderen niet.![]()
Ik snap niet zo goed wat er beledigend is aan iemands persoonlijke redenen om zijn leven zo in te richten als hij wil. Zolang jou niks opgelegd wordt en niemand jou aanvalt om jouw motieven om je leven zo te leiden als jij wilt is het toch niet beledigend?
Ik ben trouwens erg benieuwd naar wat jij opgevat hebt als mijn redenen om geen kinderen te willen. Ik denk dat je verschillende posters door elkaar gehaald hebt want ik heb geen diepere redenen dan dat ik ze gewoon niet wil en ik heb hier ook niets anders gezegd dan dat.
En nu is het inderdaad schering en inslag. Tegenwoordig is wat... 1 op de 3 kinderen gefokt als beenmergdonor toch?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:41 schreef sigme het volgende:
[..]
Que? Een nieuwgeborene gebruiken als beenmergdonor deed men tot voor kort zelden.
Wat een keiharde nonsens.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 15:32 schreef stbabylon het volgende:
Omdat de vorige discussie nog heftig bezig was
Ik blijf van mening dat kinderen NEMEN voor mij iig niet nodig is. (en eigenlijk ook voor een heleboel andere ook niet, 1 miljard inwoners is wat de planeet net aan kan)
Die snap ik niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:50 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Het komt op mij over als "Het is het ergste wat je ooit hebt gedaan"
Extra nadelen inderdaad, dus naast het feit dat ik gewoon geen kinderen wil zou ik dat nog eens extra vervelend vinden ja. Dat is dus niet de reden.quote:Omdat je schreef dat JIJ die dingen bezag als (extra) nadelen..Dus niet in de zin dat iedereen dat vindt.
quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:57 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Die snap ik niet.![]()
[..]
Extra nadelen inderdaad, dus naast het feit dat ik gewoon geen kinderen wil zou ik dat nog eens extra vervelend vinden ja. Dat is dus niet de reden.
En eigenlijk vind ik jou houding in dit topic nogal beledigend en aanmatigend. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen en die mensen zijn jou geen verantwoording schuldig. Het slaat echt nergens op om achter ieder woord meer te zoeken dan er staat. Er zijn gewoon mensen die geen kinderen willen, leer er maar mee omgaan want je zult ons nog wel vaker tegenkomen.
Nee, zeker niet. Maar er wordt denk ik tegenwoordig wel meer nagedacht over wel/geen kinderen. Omdat er sinds een slordige kwarteeuw een keuze gemaakt kan worden.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:53 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
En nu is het inderdaad schering en inslag. Tegenwoordig is wat... 1 op de 3 kinderen gefokt als beenmergdonor toch?
Fijn dat je het zo lachwekkend vind.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:00 schreef Sk00p het volgende:
[..]
![]()
Ach laat ook maar...als je geen kinderen wilt..prima! Je gaat er niet dood aan..
Natuurlijk heeft ze het over hoe zijzelf dingen ziet. Niemand kan voor iedereen spreken.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:50 schreef Sk00p het volgende:
[..]
Het komt op mij over als "Het is het ergste wat je ooit hebt gedaan"
Omdat je schreef dat JIJ die dingen bezag als (extra) nadelen..Dus niet in de zin dat iedereen dat vindt.
En daarbovenop zeg je ook nog dat je leven (ik dacht dat je dat bedoelde) op dit moment al niet prettig loopt.
Inderdaad is de keuze om géén kinderen te nemen zeer rationeel, maar dat was de vraag niet.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:03 schreef sigme het volgende:
[..]
Nee, zeker niet. Maar er wordt denk ik tegenwoordig wel meer nagedacht over wel/geen kinderen. Omdat er sinds een slordige kwarteeuw een keuze gemaakt kan worden.
Nee hoor, ik zou geen enkele argument kunnen verzinnen, en ook om mij heen heb ik nog nooit niemand een rationeel argument zien noemen.quote:Sinds men de optie tot geen kinderen ontdekt heeft moet er steeds meer verdedigd worden waarom je in godesnaam wel kinderen zou nemen. In deze overbevolkte wereld. Ten koste van je eigen kinderloze leventje. Dus ook het "nemen" van kinderen wordt volgens mij steeds vaker met argumenten onderbouwd.
Wel eens van de wetten van Newton gehoord?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 20:56 schreef Salvad0R het volgende:
[..]
Wat een keiharde nonsens.
Dat de planeet de vervuiling van 6 miljard mensen niet aankan en dat er regenwouden verdwijnen en hele provincies worden verneukt voor het delven van fossiele brandstoffen heeft niet te maken met de mens zelf, maar met de milieuvervuilende afhankelijkheden waarmee wij worden gedwongen te leven.
Afhankelijkheden van olie, vooral.
Als de mensheid de hele verbrandingstechniek achter zich liet en eens met free-energy ging leven, zou de natuurlijke symbiose tussen mens & natuur weer worden bereikt.
Maar daar willen de machthebbers niet aan, het zijn een stel middeleeuwse uitbuiters.
Ik had die post nog even ge-edit eigenlijk:quote:Op woensdag 13 augustus 2008 21:06 schreef MinderMutsig het volgende:
[..]
Fijn dat je het zo lachwekkend vind.
Je zou natuurlijk de beleefdheid kunnen hebben om ook gewoon normaal te reageren zoals ik steeds doe op jouw posts terwijl jij andersom vrij weinig inlevingsvermogen toont in de posters hier die geen kinderen willen, maar blijkbaar is dat teveel gevraagd.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |