Stimuleren... Goedkoop bronwater... Dat helpt allemaal niet. Het moet uit de mensen zelf komen, en zoals iemand hierboven dat al ongeveer zei: mensen moeten gewoon een hoop aardappelen met groente en een mager stukje vlees eten. En tegen de dorst heb je de kraan en goedkope melk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Yi-Long het volgende:
Typisch Nederland.
Als je overgewicht wilt aanpakken, moet je mensen STIMULEREN om te sporten, om te foetsen, om te lopen, om gezond te eten, etc. Zolang een flesje bronwater nog steeds belachelijk duur is ivm een blikje cola, neemt de jeugd natuulijk gewoon een blijke cola als ze dorst hebben.
Uhuh. More like: arme mensen gaan bij die ene snackbar in de buurt eten die nog wel mocht blijven. Want een snackbar verbieden kunnen ze niet, hooguit de wildgroei van snackbars tegengaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:49 schreef agter het volgende:
Als nou uit onderzoek blijkt dat
- arme mensen in arme wijken wonen
- arme mensen dikker zijn
- arme mensen massaal bij de snackbar op de hoek eten
dan snap ik die regeling wel.
Stelling: Arme mensen moeten verplicht op de fiets naar een snackbar ver weg.
Die financiering is (hier) wel algemeen bekend hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:17 schreef DarkMinded het volgende:
Wat betreft het voedingscentrum vraag ik me dan toch af hoe dit zit, en dit is op meerdere websites te lezen, er staat mij zelfs iets van bij dat ook Akzo een van de sponsers is namelijk:
´´´
Het centrum krijgt informatie voor 'eerlijke voorlichting' aangeleverd van hun zogenaamde leerstoelen. Deze leerstoelen worden gefinancierd door (onder andere) "Lu" en "Unilever". Het centrum deelt zonder blikken of blozen de ‘Jaarprijs Goede Voeding’ uit aan deze fabrikanten.
Bron: aspartaam.nl
Wie heeft het over 100 gram kaas? Doe jij 100 gram kaas op een broodje? Ik niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:00 schreef SHE het volgende:
Je kunt dus concluderen dat wanneer je moet kiezen tussen 100 gr kaas of 100 gr kroket, je beter voor de kroket kunt kiezen.
Kutspul.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:33 schreef Adelante het volgende:
Slankie is toch die kaasvariant die naar rubber smaakt?
Ah, chinese wijsheid. Dan moet het wel waar zijn ja, want alles wat Oosters is is goed en mysterieus en beter dan wat wij verdorven westerlingen hebben.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:
[..]
Het is chinese wijsheid, wie zijn jij en ik om daar wat van te zeggen. Het westerse medicinale establishment nakakelen is in ieder geval te makkelijk
Wie heeft het over de schoolkantine. Trouwens een buin broodje met kroket ook niet. En ik heb bij beide een bruin broodje geteld.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:14 schreef Jarno het volgende:
*Bruine* broodjes gezond met 30+ kaas.. Íets in mij zegt me dat dat geen hardloper gaat worden in schoolkantines.
.
Volgens mij moest dat juist de achterliggende gedachte zijn mbt dit plan: dat mensen andere, kennelijk gezonde, dingen gaat eten. Maar zo te zien is het lood om oud ijzer of je een broodje kroket pakt, of een broodje 'gezond'.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:15 schreef Gia het volgende:
[..]
Wie heeft het over de schoolkantine.
Vind dat er nogal een verschil is in wat er allemaal in een broodje gezond meer zit dan in een broodje kroket, wb voedingsstoffen. Vooral vitaminen en mineralen. En dan levert zo'n broodje gezond nog niet eens de dagelijkse behoefte aan deze vitaminen en mineralen.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef Jarno het volgende:
[..]
Volgens mij moest dat juist de achterliggende gedachte zijn mbt dit plan: dat mensen andere, kennelijk gezonde, dingen gaat eten. Maar zo te zien is het lood om oud ijzer of je een broodje kroket pakt, of een broodje 'gezond'.
Wat een onzin. Het gaat er veel meer om wat mensen op een gehele dag eten dan of ze nou een broodje kroket of kaas eten tussen de middag. Een bepaald soort eten is niet slecht, een eetpatroon kan wel slecht zijn.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat er nogal een verschil is in wat er allemaal in een broodje gezond meer zit dan in een broodje kroket, wb voedingsstoffen. Vooral vitaminen en mineralen. En dan levert zo'n broodje gezond nog niet eens de dagelijkse behoefte aan deze vitaminen en mineralen.
Je kunt het dan wel allemaal gooien op de hoeveelheid vet en cholesterol en ja, daar zit ook inderdaad een groot verschil, maar dat is dus niet het enige waar je naar moet kijken.
Wat ik al zei: Kijk eens hoeveel broodjes kroket je nodig hebt om bijvoorbeeld evenveel vitamine A binnen te krijgen. Dat verschil is echt gigantisch.
Een broodje gezond is idd ook niet 'gezond', maar er zijn nog meer mogelijkheden dan kroketten of broodjes gezondquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef Jarno het volgende:
Maar zo te zien is het lood om oud ijzer of je een broodje kroket pakt, of een broodje 'gezond'.
Klopt. Was het broodje gezond ook niet uberhaupt een snackbar uitvinding?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:56 schreef Jarno het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als je mayo op je broodje 'gezond' aantreft.
Mja!!! Een bruin broodje met dieethalvarine en rosbief, met wat rauwkost erbij. Heerlijk en gezond!!quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Een broodje gezond is idd ook niet 'gezond', maar er zijn nog meer mogelijkheden dan kroketten of broodjes gezond
Ja, zo kan ik me bij een gemiddelde coffeecorner helemaal ongans eten aan vette muffins. Ook maar verbieden dan? Of de HEMA, met zijn vette rookworst? Ook maar weg dan?quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:
[..]
Een broodje gezond is idd ook niet 'gezond', maar er zijn nog meer mogelijkheden dan kroketten of broodjes gezond
Wat is er mis met het good old zelf boterhammen smerenquote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef SHE het volgende:
[..]
Klopt. Was het broodje gezond ook niet uberhaupt een snackbar uitvinding?
Gia: Je blijft je best doen om een punt te maken, maar je ziet toch zelf wat de waarden zijn?
Waarom blijf je zo hard dat broodje gezond verdedigen?
En wat is je probleem met koolhydraten? Je weet dat die onmisbaar zijn he?
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat kaas zo slecht is dat je het maar moet laten staan; maar kritisch kijken naar wat je in je muil ramt is op z'n minst favorabel.
Dat is ook het enige punt wat ik wilde maken...soms zijn dingen niet zoals ze lijken.
En als je zoon een broodje kroket blieft ipv een broodje gezond...dan is er dus geen man overboord.
Laat ze op scholen eerst maar eens salades, cubsandwiches van volkorenbrood en gegrilde kip, fruit en goede shakes verkopen. Tot die tijd, maakt het geen flikker uit wat die koters kiezen. Groeien doen ze toch wel en andere keuzes zijn er simpelweg niet.
Euh nee.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 13:26 schreef Gia het volgende:
[..]
Vind dat er nogal een verschil is in wat er allemaal in een broodje gezond meer zit dan in een broodje kroket, wb voedingsstoffen. Vooral vitaminen en mineralen. En dan levert zo'n broodje gezond nog niet eens de dagelijkse behoefte aan deze vitaminen en mineralen.
Je kunt het dan wel allemaal gooien op de hoeveelheid vet en cholesterol en ja, daar zit ook inderdaad een groot verschil, maar dat is dus niet het enige waar je naar moet kijken.
Wat ik al zei: Kijk eens hoeveel broodjes kroket je nodig hebt om bijvoorbeeld evenveel vitamine A binnen te krijgen. Dat verschil is echt gigantisch.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |