abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:06:25 #41
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_60761978
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 11:56 schreef Innisdemon het volgende:
De filosofie van arme mensen die veel snacken gaat hier in Nederland niet op. je betaald bij de mac al zo'n 6,50euro voor een menu, terwijl je bij Appie voor 4euro een maaltijdsalade hebt.
En 5 kg aardappelen in de supermarkt voor ¤ 2,49., kilo gehakt ¤ 3,49 en andijvie voor ¤ 1,50
Liter vla erbij en klaar.
Je hebt als gezin erg weinig aan 1 maaltijdsalade van de AH of een spons-hamburgemenu van de Mac.
  † In Memoriam † dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:09:30 #42
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_60762058
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:52 schreef Adelante het volgende:
Geen snackbar meer bij de school Wij gingen daar regelmatig heen omdat de kroketten en saucijzenbroodjes op school niet te vreten waren
Wij liepen in de pauze ook rustig een kwartier om een grote puntzak friet-speciaal te halen, en aangezien je dan hard moest rennen om op tijd terug te komen was er niemand van onze groep te dik.
pi_60765226
Waarom gaan al die arme lui zo vaak naar de Mac of snackbar? Het is veel duurder dan gewoon zelf koken. Daarnaast hebben ze daar ook tijd zat voor aangezien veel niet werken.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:01:39 #44
3542 Gia
User under construction
pi_60765498
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 15:54 schreef geenID het volgende:
Waarom gaan al die arme lui zo vaak naar de Mac of snackbar? Het is veel duurder dan gewoon zelf koken. Daarnaast hebben ze daar ook tijd zat voor aangezien veel niet werken.
Het gaat niet om arme mensen. Die TT klopt helemaal niet.

Het gaat om het weren van fastfoodtenten uit woonwijken waar er al heel veel zijn. En bij scholen helemaal verbieden.

Totaal nutteloos voorstel als de kantines al fastfood serveren. En al is er maar één fastfoodtent in een woonwijk dan gaan mensen daar toch naartoe. Maakt niet uit hoeveel er zijn. Hoewel......een beetje concurrentie dringt wellicht de prijs omlaag.

Hier in de wijk zitten 5 snackbars en een chinees (afhaal)restaurant. Verder ook nog één gewoon restaurant. Of daar nou nog een tent bijkomt of niet, zal niet tot nog meer snacken leiden.
pi_60766794
En de volgende logische stap is natuurlijk de Sonja Bakker-tax op frituurpannen. Je kunt er op wachten! Nu lachen we erom, maar over een jaar is er gewoon een gek die het voor gaat stellen, let maar op!
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60766811
De gezondheids-maffia is aan het overnemen.

Vettax was zeker te moeilijk uitvoerbaar?
pi_60766870
Als nou uit onderzoek blijkt dat
- arme mensen in arme wijken wonen
- arme mensen dikker zijn
- arme mensen massaal bij de snackbar op de hoek eten
dan snap ik die regeling wel.

Stelling: Arme mensen moeten verplicht op de fiets naar een snackbar ver weg.
Make my day!
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:00:08 #48
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60767169
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:27 schreef Gia het volgende:

[..]

Want....jij bent Sonja Bakker?
Sonja Bakker heeft weinig kaas gegeten van goede voeding, dus ik vraag me af hoe je op dat lumineuze idee komt.

Maar omdat je te dom bent om de voedingswaarden er zelf bij te pakken zal ik het voor je uitschrijven.
Kaas bevat enorm veel verzadigde vetten, twee keer zoveel als een kroket zelfs.
Daarnaast veel cholesterol en natrium ( zout )
Er zit op wat calcium na geen ene flikker in kaas.

Daar tegenover biedt de kroket een beschaafde norm verzadigde vetten, en zijn de overige waarden tov kaas beduidend lager.
Cholesterol is zelfs minimaal te noemen tov die van kaas. Daarnaast zit er ook het broodnodige ijzer in een kroket.
Kun je zeggen dat je die ook uit andere levensmiddelen kan halen, wat ook klopt, maar dan kan ik van het enige zinnige onderdeel van kaas ( de calcium ) ook zeggen dat je die net zo goed uit groenten kan halen.

Je kunt dus concluderen dat wanneer je moet kiezen tussen 100 gr kaas of 100 gr kroket, je beter voor de kroket kunt kiezen.

Martijn Katan, voedingswetenschapper te A'dam heeft er een leuk boekje over geschreven trouwens. Ik zou deze eens lezen als ik jou was. Misschien leer je er wat van.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:23:44 #49
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_60767755
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:49 schreef agter het volgende:

Stelling: maak het voor arme mensen makkelijker om WEL gezond voedsel te kunnen kopen, en maak het sporten betaalbaarder of gratis (zowel op scholen meer gymlessen voor de jeugd, als gewoon buiten meer mogelijkheden creeeren voor iedereen om te sporten).
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:59:24 #50
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_60769975
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:15 schreef DennisMoore het volgende:
Door wie wordt dat Voedingscentrum gefinancierd?
Wat dacht je van door ons belastinggeld

Weer zo'n subsidie club die veel te ver door slaat.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:35:50 #51
221746 michielmetdepen
Weet er wel raad mee
pi_60777289
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Yi-Long het volgende:
Typisch Nederland.

Als je overgewicht wilt aanpakken, moet je mensen STIMULEREN om te sporten, om te foetsen, om te lopen, om gezond te eten, etc. Zolang een flesje bronwater nog steeds belachelijk duur is ivm een blikje cola, neemt de jeugd natuulijk gewoon een blijke cola als ze dorst hebben.
Stimuleren... Goedkoop bronwater... Dat helpt allemaal niet. Het moet uit de mensen zelf komen, en zoals iemand hierboven dat al ongeveer zei: mensen moeten gewoon een hoop aardappelen met groente en een mager stukje vlees eten. En tegen de dorst heb je de kraan en goedkope melk.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 22:49:29 #52
67978 HenryHill
Fake it 'till you make it
pi_60777818
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:49 schreef agter het volgende:

Uhuh. More like: arme mensen gaan bij die ene snackbar in de buurt eten die nog wel mocht blijven. Want een snackbar verbieden kunnen ze niet, hooguit de wildgroei van snackbars tegengaan.
Enne, dacht je nu echt dat ze, omdat ze tegenwoordig 4 straten verder moeten lopen van de snackbar, opeens geen zin meer hebben in friet en bloemkool met piepers gaan eten?

Uit onderzoek blijkt trouwens ook dat er zoiets bestaat als een raamambtenaar. Hoog tijd om die mensen uit de wolken te halen en wat te doen te geven, dan hoeven ze ook niet meer met dit soort onzin op de proppen te komen om bezig te lijken.
So this is how liberty dies... with thunderous applause.
Truth? What's so great about the truth? Try lying for a change, it's the currency of the world
pi_60778744
Wat betreft het voedingscentrum vraag ik me dan toch af hoe dit zit, en dit is op meerdere websites te lezen, er staat mij zelfs iets van bij dat ook Akzo een van de sponsers is namelijk:
´´´
Het centrum krijgt informatie voor 'eerlijke voorlichting' aangeleverd van hun zogenaamde leerstoelen. Deze leerstoelen worden gefinancierd door (onder andere) "Lu" en "Unilever". Het centrum deelt zonder blikken of blozen de ‘Jaarprijs Goede Voeding’ uit aan deze fabrikanten.
Bron: aspartaam.nl
pi_60782149
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 23:17 schreef DarkMinded het volgende:
Wat betreft het voedingscentrum vraag ik me dan toch af hoe dit zit, en dit is op meerdere websites te lezen, er staat mij zelfs iets van bij dat ook Akzo een van de sponsers is namelijk:
´´´
Het centrum krijgt informatie voor 'eerlijke voorlichting' aangeleverd van hun zogenaamde leerstoelen. Deze leerstoelen worden gefinancierd door (onder andere) "Lu" en "Unilever". Het centrum deelt zonder blikken of blozen de ‘Jaarprijs Goede Voeding’ uit aan deze fabrikanten.
Bron: aspartaam.nl
Die financiering is (hier) wel algemeen bekend hoor.
Geen geheim of zo.
Zo zijn er wel meer van dat soort bureaus.
Neem bijvoorbeeld het "Voorlichtingsbureau Vlees" (bekend van de vlees-waaier). Die wordt gefinancieerd door de Europese Unie EN de vlees-industrie.

Ergo: Alles wordt door iemand of iets gefinancieerd met belangen.
Make my day!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 09:16:03 #55
3185 Adelante
To let it go now
pi_60785413
Dan moeten ze misschien die slogan ook wat aanpassen: "eerlijk over eten"
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:20:08 #56
3542 Gia
User under construction
pi_60790330
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 17:00 schreef SHE het volgende:
Je kunt dus concluderen dat wanneer je moet kiezen tussen 100 gr kaas of 100 gr kroket, je beter voor de kroket kunt kiezen.

Wie heeft het over 100 gram kaas? Doe jij 100 gram kaas op een broodje? Ik niet.
Over het algemeen bevat een broodje kaas 30 gram kaas, een broodje kroket pakweg 65 gram kroket.
Als je een broodje kaas met een broodje kroket wilt vergelijken, moet je het dus wel goed doen.

Even wat getalletjes:

30 gram 30+ kaas bevat 310 mg calcium, 0,1 mg ijzer, 1,4 mg zink, 22 mcg vit. A, 0,1 mcg vit. D, 0 mg vit E, 0,9 mg vit. B2, 9 mcg foliumzuur.

30 gram volvette kaas: 240 mg calcium, 0 mg ijzer, 1,1 mg zink, 51 mcg vit. A, 0,2 mcg vit. D, 0 mg vit. E, 0,05 mg vit. B2, 3 mcg foliumzuur.

65 gram kroket bevat: 15 mg calcium, 1,1 mg ijzer, 0,9 mg zink, 2 mcg vit. A, 0,5 mcg vit. D, 0,7 mg vit. E, 0,01 mg vit. B2, 0 mcg foliumzuur.

Als je dus een broodje kaas met een broodje kroket vergelijkt, dan heeft de kroket inderdaad meer ijzer, vit D en vit E, maar de 30 gram kaas bevat veel meer calcium, zink, vit A en foliumzuur.

Gaan we nog even de voedingsstoffen vergelijken van een broodje kaas en een broodje kroket:
30 gram 30+ kaas: 9 gr. eiwit, 5 gr vet waarvan 3 gram verzadigd, 17 mg cholesterol maar geen koolhydraten.
30 gr. volv. kaas: 7 gr eiwit, 9 gr vet waarvan 6 gram verzadigd, 29 mg cholesterol en geen koolhydraten.
65 gr. kroket: 7 gr eiwit, 9 gr vet waarvan 4 gram verzadigd, 14 mg cholesterol en 11 g koolhydraten.

Alles bij elkaar genomen lijkt mij een broodje 30+ kaas gezonder dan een broodje kroket. Daarbij zit bij een broodje kaas er meestal ook nog wat rauwkost bij, wat ik hier niet heb meegerekend.

Groente om aan je calciumbehoefte te voldoen:
200 gram boerenkool bevat 360 mg calcium. Je hebt dus zo'n 450 gram boerenkool nodig om aan je dagelijkse behoefte calcium te komen.
In de overige groenten zit nog minder calcium, daar zou je dan nog meer van nodig hebben.

Met alleen groente kom je er dus niet.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:32:20 #57
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60790900
Ja gek he, dat een broodje 30+ kaas minder slecht is.
Want op alle broodjes gezond zit Slankie

Heb je zelf niet door wat voor krankzinnige vergelijking je nu maakt?
De cijfers die je er nu bij pakt, namelijk die van GEWONE kaas, geven duidelijk aan dat de kroket toch echt minder slecht is. Je staaft mijn bewering
Het sneue is ook nog dat jij niet doorhebt dat je mijn bewering alleen nog maar duidelijker maakt;
kijk naar de cijfers van 30 gr Kaas, tov 65!!! gram kroket.
30 gr kaas is gewoon vetter dan 65! gram kroket.

Op een broodje gezond zit ook nog boter, en verder hooguit een plakje tomaat, een plakje komkommer en een blaadje sla. Wil je daarmee gaan schermen? Dat is nog geen 15 gram aan water!
Reken maar eens uit wat een normaal broodje gezond aan kcal levert. Doe dat eens voor de lol. Inclusief de boter, de ham, de ei, de kaas. Dan moet je huilen, trust me.

Calcium kun je behalve uit groenten ook uit noten halen. Als jij wil geloven dat je kaas nodig hebt voor je calcium dan ben je nog dommer dan de vergelijking die je hierboven probeerde te maken.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:33:49 #58
3185 Adelante
To let it go now
pi_60790960
Slankie is toch die kaasvariant die naar rubber smaakt?
"We meet every day at the same cafe, six-thirty and no one knows she'll be there."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 12:35:46 #59
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60791032
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:33 schreef Adelante het volgende:
Slankie is toch die kaasvariant die naar rubber smaakt?
Kutspul.

20+ en 30+ kaas slaan nergens op. Maar mevrouw pakte snel een light kaas erbij, om te pogen een punt te maken.
pi_60791846
Je moet ook niet gek opkijken als je mayo op je broodje 'gezond' aantreft.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')