En 5 kg aardappelen in de supermarkt voor ¤ 2,49., kilo gehakt ¤ 3,49 en andijvie voor ¤ 1,50quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 11:56 schreef Innisdemon het volgende:
De filosofie van arme mensen die veel snacken gaat hier in Nederland niet op. je betaald bij de mac al zo'n 6,50euro voor een menu, terwijl je bij Appie voor 4euro een maaltijdsalade hebt.
Wij liepen in de pauze ook rustig een kwartier om een grote puntzak friet-speciaal te halen, en aangezien je dan hard moest rennen om op tijd terug te komen was er niemand van onze groep te dik.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:52 schreef Adelante het volgende:
Geen snackbar meer bij de schoolWij gingen daar regelmatig heen omdat de kroketten en saucijzenbroodjes op school niet te vreten waren
Het gaat niet om arme mensen. Die TT klopt helemaal niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 15:54 schreef geenID het volgende:
Waarom gaan al die arme lui zo vaak naar de Mac of snackbar? Het is veel duurder dan gewoon zelf koken. Daarnaast hebben ze daar ook tijd zat voor aangezien veel niet werken.
Sonja Bakker heeft weinig kaas gegeten van goede voeding, dus ik vraag me af hoe je op dat lumineuze idee komt.quote:
Stelling: maak het voor arme mensen makkelijker om WEL gezond voedsel te kunnen kopen, en maak het sporten betaalbaarder of gratis (zowel op scholen meer gymlessen voor de jeugd, als gewoon buiten meer mogelijkheden creeeren voor iedereen om te sporten).quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:49 schreef agter het volgende:
Als nou uit onderzoek blijkt dat
- arme mensen in arme wijken wonen
- arme mensen dikker zijn
- arme mensen massaal bij de snackbar op de hoek eten
dan snap ik die regeling wel.
Stelling: Arme mensen moeten verplicht op de fiets naar een snackbar ver weg.
Wat dacht je van door ons belastinggeldquote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:15 schreef DennisMoore het volgende:
Door wie wordt dat Voedingscentrum gefinancierd?
Stimuleren... Goedkoop bronwater... Dat helpt allemaal niet. Het moet uit de mensen zelf komen, en zoals iemand hierboven dat al ongeveer zei: mensen moeten gewoon een hoop aardappelen met groente en een mager stukje vlees eten. En tegen de dorst heb je de kraan en goedkope melk.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef Yi-Long het volgende:
Typisch Nederland.
Als je overgewicht wilt aanpakken, moet je mensen STIMULEREN om te sporten, om te foetsen, om te lopen, om gezond te eten, etc. Zolang een flesje bronwater nog steeds belachelijk duur is ivm een blikje cola, neemt de jeugd natuulijk gewoon een blijke cola als ze dorst hebben.
Uhuh. More like: arme mensen gaan bij die ene snackbar in de buurt eten die nog wel mocht blijven. Want een snackbar verbieden kunnen ze niet, hooguit de wildgroei van snackbars tegengaan.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 16:49 schreef agter het volgende:
Als nou uit onderzoek blijkt dat
- arme mensen in arme wijken wonen
- arme mensen dikker zijn
- arme mensen massaal bij de snackbar op de hoek eten
dan snap ik die regeling wel.
Stelling: Arme mensen moeten verplicht op de fiets naar een snackbar ver weg.
Die financiering is (hier) wel algemeen bekend hoor.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 23:17 schreef DarkMinded het volgende:
Wat betreft het voedingscentrum vraag ik me dan toch af hoe dit zit, en dit is op meerdere websites te lezen, er staat mij zelfs iets van bij dat ook Akzo een van de sponsers is namelijk:
´´´
Het centrum krijgt informatie voor 'eerlijke voorlichting' aangeleverd van hun zogenaamde leerstoelen. Deze leerstoelen worden gefinancierd door (onder andere) "Lu" en "Unilever". Het centrum deelt zonder blikken of blozen de ‘Jaarprijs Goede Voeding’ uit aan deze fabrikanten.
Bron: aspartaam.nl
Wie heeft het over 100 gram kaas? Doe jij 100 gram kaas op een broodje? Ik niet.quote:Op dinsdag 12 augustus 2008 17:00 schreef SHE het volgende:
Je kunt dus concluderen dat wanneer je moet kiezen tussen 100 gr kaas of 100 gr kroket, je beter voor de kroket kunt kiezen.
Kutspul.quote:Op woensdag 13 augustus 2008 12:33 schreef Adelante het volgende:
Slankie is toch die kaasvariant die naar rubber smaakt?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |