abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:02:18 #61
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60792045
Goede maatregel.
Die vadsige kutpaupers moeten gewoon met hun dikke vette worstenvingertjes van de frituur afblijven.
En als het niet goedschiks kan (en dat kan kennelijk niet, want er komen alleen maar meer vette paupers bij), dan maar kwaadschiks
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:06:47 #62
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_60792199
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:33 schreef JohnDope het volgende:

[..]

Het is chinese wijsheid, wie zijn jij en ik om daar wat van te zeggen. Het westerse medicinale establishment nakakelen is in ieder geval te makkelijk
Ah, chinese wijsheid. Dan moet het wel waar zijn ja, want alles wat Oosters is is goed en mysterieus en beter dan wat wij verdorven westerlingen hebben.

Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:12:55 #63
3542 Gia
User under construction
pi_60792410
Okay, één broodje gezond. Uiteraard met een bruin broodje.
Hierop: Margarine, schouderham, 30 + kaas, een half eitje, wat komkommer en tomaat.

Totaal: 380 Kcal, 17 gram eiwit, 18 gram vet 6 verzadigd, 116 mg cholesterol, 26 gram koolhydraten en 3 gram vezels. 113 gram water.

Broodje kroket: 270 Kcal, 12 gram eiwit, 10 gr vet 4 verz, 15 mg cholesterol, 34 gram koolhydraten en 3 gram vezels. 54 gram water.

Dus, de kroket heeft weliswaar minder vet en cholesterol, maar meer koolhydraten en minder vocht.

Even de andere getallen:
Broodje gezond.....broodje kroket

Na:........838 mg.....700 mg
Ka:........340 mg.....205 mg
Ca:........251 mg.....30 mg
Mag:......45 mg.......35 mg
ijzer:......1,9 mg......2 mg
Sel.........12 mcg.....5 mcg
Zink........2,3 mg......1.5 mcg
Vit A.......123 mcg....2 mcg
Vit D........1 mg.........0,7 mg
B1...........0,2 mg......0,1 mg
B2 .........0,28 mg.....0,05 mg
B6..........0,19 mg.....0,12 mg
Foliumz....35 mcg.....14 mcg
B12.........0,7 mcg.....0
Vit C........6 mg.........0

Oftewel: Het ijzer scheelt zowat niks, maar Calcium en vit A geeft grote verschillen. Ook de rest van de mineralen en de vitaminen zitten meer in het broodje gezond dan in het broodje kroket.

Eigenlijk jammer van dat vet en cholesterol. Maar om nu echt te beweren dat een broodje kroket daarom veeeel gezonder is, is niet waar. Het heeft beide zijn voors en zijn tegens.
En reken maar eens uit hoeveel broodjes kroket je nodig hebt om aan de gelijke aantallen vitaminen en mineralen te komen en wat dan het vet en cholesterol gehalte is.
pi_60792453
*Bruine* broodjes gezond met 30+ kaas. . Íets in mij zegt me dat dat geen hardloper gaat worden in schoolkantines. .
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
It seems to me to be the road toward freedom. - Jim Morrison"
pi_60792483
Ja boeiend allemaal. Dit is allemaal geneuk in de marge.
Het toverwoord is mate.
Het mooi kotsende meisje.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:15:39 #66
3542 Gia
User under construction
pi_60792487
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:14 schreef Jarno het volgende:
*Bruine* broodjes gezond met 30+ kaas. . Íets in mij zegt me dat dat geen hardloper gaat worden in schoolkantines. .
Wie heeft het over de schoolkantine. Trouwens een buin broodje met kroket ook niet. En ik heb bij beide een bruin broodje geteld.
pi_60792615
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:15 schreef Gia het volgende:

[..]

Wie heeft het over de schoolkantine.
Volgens mij moest dat juist de achterliggende gedachte zijn mbt dit plan: dat mensen andere, kennelijk gezonde, dingen gaat eten. Maar zo te zien is het lood om oud ijzer of je een broodje kroket pakt, of een broodje 'gezond'.
"I'm interested in anything about revolt, disorder, chaos, especially activity that appears to have no meaning.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:26:23 #68
3542 Gia
User under construction
pi_60792823
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef Jarno het volgende:

[..]

Volgens mij moest dat juist de achterliggende gedachte zijn mbt dit plan: dat mensen andere, kennelijk gezonde, dingen gaat eten. Maar zo te zien is het lood om oud ijzer of je een broodje kroket pakt, of een broodje 'gezond'.
Vind dat er nogal een verschil is in wat er allemaal in een broodje gezond meer zit dan in een broodje kroket, wb voedingsstoffen. Vooral vitaminen en mineralen. En dan levert zo'n broodje gezond nog niet eens de dagelijkse behoefte aan deze vitaminen en mineralen.

Je kunt het dan wel allemaal gooien op de hoeveelheid vet en cholesterol en ja, daar zit ook inderdaad een groot verschil, maar dat is dus niet het enige waar je naar moet kijken.

Wat ik al zei: Kijk eens hoeveel broodjes kroket je nodig hebt om bijvoorbeeld evenveel vitamine A binnen te krijgen. Dat verschil is echt gigantisch.
pi_60792902
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Vind dat er nogal een verschil is in wat er allemaal in een broodje gezond meer zit dan in een broodje kroket, wb voedingsstoffen. Vooral vitaminen en mineralen. En dan levert zo'n broodje gezond nog niet eens de dagelijkse behoefte aan deze vitaminen en mineralen.

Je kunt het dan wel allemaal gooien op de hoeveelheid vet en cholesterol en ja, daar zit ook inderdaad een groot verschil, maar dat is dus niet het enige waar je naar moet kijken.

Wat ik al zei: Kijk eens hoeveel broodjes kroket je nodig hebt om bijvoorbeeld evenveel vitamine A binnen te krijgen. Dat verschil is echt gigantisch.
Wat een onzin. Het gaat er veel meer om wat mensen op een gehele dag eten dan of ze nou een broodje kroket of kaas eten tussen de middag. Een bepaald soort eten is niet slecht, een eetpatroon kan wel slecht zijn.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:28:46 #70
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60792903
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:19 schreef Jarno het volgende:
Maar zo te zien is het lood om oud ijzer of je een broodje kroket pakt, of een broodje 'gezond'.
Een broodje gezond is idd ook niet 'gezond', maar er zijn nog meer mogelijkheden dan kroketten of broodjes gezond
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:30:14 #71
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60792950
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 12:56 schreef Jarno het volgende:
Je moet ook niet gek opkijken als je mayo op je broodje 'gezond' aantreft.
Klopt. Was het broodje gezond ook niet uberhaupt een snackbar uitvinding?

Gia: Je blijft je best doen om een punt te maken, maar je ziet toch zelf wat de waarden zijn?
Waarom blijf je zo hard dat broodje gezond verdedigen?
En wat is je probleem met koolhydraten? Je weet dat die onmisbaar zijn he?
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat kaas zo slecht is dat je het maar moet laten staan; maar kritisch kijken naar wat je in je muil ramt is op z'n minst favorabel.
Dat is ook het enige punt wat ik wilde maken...soms zijn dingen niet zoals ze lijken.

En als je zoon een broodje kroket blieft ipv een broodje gezond...dan is er dus geen man overboord.
Laat ze op scholen eerst maar eens salades, cubsandwiches van volkorenbrood en gegrilde kip, fruit en goede shakes verkopen. Tot die tijd, maakt het geen flikker uit wat die koters kiezen. Groeien doen ze toch wel en andere keuzes zijn er simpelweg niet.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:30:33 #72
3542 Gia
User under construction
pi_60792963
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Een broodje gezond is idd ook niet 'gezond', maar er zijn nog meer mogelijkheden dan kroketten of broodjes gezond
Mja!!! Een bruin broodje met dieethalvarine en rosbief, met wat rauwkost erbij. Heerlijk en gezond!!
pi_60792980
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:28 schreef sungaMsunitraM het volgende:

[..]

Ja, zo kan ik me bij een gemiddelde coffeecorner helemaal ongans eten aan vette muffins. Ook maar verbieden dan? Of de HEMA, met zijn vette rookworst? Ook maar weg dan?

Ergo: onzinnig en totaal overbodig kutplan dus, afkomstig van een controleziek kabinet.
pi_60793004
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Gia: Je blijft je best doen om een punt te maken, maar je ziet toch zelf wat de waarden zijn?
Het is natuurlijk onzin om te zeggen dat kaas zo slecht is dat je het maar moet laten staan; maar kritisch kijken naar wat je in je muil ramt is op z'n minst favorabel.
Dat is ook het enige punt wat ik wilde maken...soms zijn dingen niet zoals ze lijken.

En als je zoon een broodje kroket blieft ipv een broodje gezond...dan is er dus geen man overboord.
Laat ze op scholen eerst maar eens salades, cubsandwiches van volkorenbrood en gegrilde kip, fruit en goede shakes verkopen. Tot die tijd, maakt het geen flikker uit wat die koters kiezen. Groeien doen ze toch wel en andere keuzes zijn er simpelweg niet.
Wat is er mis met het good old zelf boterhammen smeren
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:31:52 #75
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60793009
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:26 schreef Gia het volgende:

[..]

Euh nee.

Want in dat broodje gezond zit nauwelijks noemenswaardige groente.
Vit. A tekorten bestaan niet in Nederland.
Uberhaupt komt vitaminentekort nauwelijks voor.

Vitaminen zijn dan ook geen bedreiging voor onze gezondheid. Verzadigde vetten zijn dat wel.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:36:26 #76
3542 Gia
User under construction
pi_60793130
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef SHE het volgende:

[..]

Oh, maar ik heb ook geen bezwaar tegen een broodje kroket. Hier eten ze één keer in de week wel warm van de snackbar. En mijn kinderen zijn allebei keurig op gewicht, de jongste zit zelfs aan de lage kant van een gezond bmi.

Maar ik wordt er een beetje kregelig van als mensen beweren dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje gezond. Want dat is dus niet waar. Aan de ene kant wel, wb hoeveelheid vet, maar om nou te beweren dat er veel meer ijzer inzit, is ook weer onjuist. Daartegenover zit in dat broodje gezond bijvoorbeeld wel 80 keer zoveel vit A, vanwege dat vet.
Dus, ik vind een broodje gezond een betere lunch dan een broodje kroket, qua voedingswaarden.

Verder heb je inderdaad gelijk dat schoolkantines wel gezondere lunches aan kunnen bieden.
Op sommige scholen gebeurt dat dus al en dat vind ik wel een goede ontwikkeling.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:37:26 #77
3542 Gia
User under construction
pi_60793164
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:30 schreef Jarno het volgende:

Ergo: onzinnig en totaal overbodig kutplan dus, afkomstig van een controleziek kabinet.
Het plan is inderdaad onzinnig en totaal overbodig, maar niet afkomstig van het kabinet, maar van het voedingscentrum.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:40:48 #78
3542 Gia
User under construction
pi_60793251
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:31 schreef SHE het volgende:

[..]

Euh nee.

Want in dat broodje gezond zit nauwelijks noemenswaardige groente.
Vit. A tekorten bestaan niet in Nederland.
Uberhaupt komt vitaminentekort nauwelijks voor.

Vitaminen zijn dan ook geen bedreiging voor onze gezondheid. Verzadigde vetten zijn dat wel.
Als tussendoortje kun je beter dat broodje kroket nemen, inderdaad. Als je daarna een gezonde lunch nuttigt. Maar als lunch zou ik toch liever kiezen voor dat broodje gezond. Zelf gemaakt dan, met magere producten om de hoeveelheid vet zo minimaal mogelijk te houden.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 13:41:07 #79
21704 SHE
Shaven, not furred
pi_60793260
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 13:36 schreef Gia het volgende:

[..]

Oh, maar ik heb ook geen bezwaar tegen een broodje kroket. Hier eten ze één keer in de week wel warm van de snackbar. En mijn kinderen zijn allebei keurig op gewicht, de jongste zit zelfs aan de lage kant van een gezond bmi.

Maar ik wordt er een beetje kregelig van als mensen beweren dat een broodje kroket gezonder is dan een broodje gezond. Want dat is dus niet waar. Aan de ene kant wel, wb hoeveelheid vet, maar om nou te beweren dat er veel meer ijzer inzit, is ook weer onjuist. Daartegenover zit in dat broodje gezond bijvoorbeeld wel 80 keer zoveel vit A, vanwege dat vet.
Dus, ik vind een broodje gezond een betere lunch dan een broodje kroket, qua voedingswaarden.

Verder heb je inderdaad gelijk dat schoolkantines wel gezondere lunches aan kunnen bieden.
Op sommige scholen gebeurt dat dus al en dat vind ik wel een goede ontwikkeling.

Ja en die vit. A van je is schadelijk bij overconsumptie.
Ik weet niet wat kregelig is, maar ik denk dat het kwartje nog niet bij je is gevallen.
Jammer, want cijfers liegen niet. Ik kan er helaas niets aan doen dat je niet in staat bent ze te interpreteren.
pi_60793312
Voedingscentrum dan. Net zulke nazi's!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')