abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60730469
LIVE SPORT!!!
Gaat voor de BHFH-award 2005!
Humanitas est in bestias bonitas.
I am the hole I can't get out of.
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:07:43 #2
164571 Sneeuwvlok
Groetjes, veldmuis
pi_60730642
Kom op Debora
pi_60730957
Ze zenden wel erg veel reclame en herhalingen uit.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
pi_60731091
Nu weer journaal, terwijl net op Ned 2 het normale journaal is geweest
  Moderator / Redactie Sport maandag 11 augustus 2008 @ 13:30:37 #5
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60731277
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:19 schreef Bruce117 het volgende:
Ze zenden wel erg veel reclame en herhalingen uit.
ja
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
pi_60731451
quote:
Geachte kijker

Dank u voor uw e-mail. Tijdens de Spelen biedt de NOS op internet www.nos.nl/os (klik live) tegelijkertijd maar liefst 13 verschillende live TV-kanalen aan vanuit Peking; Nederland 1 en 12 directe live-kanalen. Biedt Nederland 1 de hoogtepunten van alles wat er gebeurt op de Spelen, op de website bepaalt de bezoeker zelf naar welke van de 28 Olympische sporten hij kijkt. Maar de speciale Olympische site biedt meer dan alleen alle live videokanalen. Ook samenvattingen, hoogtepunten, statistieken, uitslagen en ‘on demand’-content zijn 24 uur per dag op internet te vinden.

Ik heb uw opmerking/reactie inmiddels doorgezonden naar de betrokken redactie.

Met vriendelijke groet
Ik had nota bene gezegd dat ik die streams wel fantastisch vind en dan gaan ze me doorverwijzen naar die streams
pi_60731524
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:37 schreef TheArt het volgende:

[..]

Ik had nota bene gezegd dat ik die streams wel fantastisch vind en dan gaan ze me doorverwijzen naar die streams
Ik wed dat ze je mail niet eens gelezen hebben maar gewoon meteen een standaard reactie hebben teruggestuurd
blablablablablablablablablablablablablabla
  maandag 11 augustus 2008 @ 13:40:08 #8
219075 Fortitudo
de echte vedett
pi_60731535
ik krijg zwart scherm
Een oude, seniele vos is nog steeds sluw en schuw. Nooit afschrijven zeg ik je.
pi_60731544
Ik heb alleen nu geluid, geen beeld
............................
pi_60731548
quote:

[..]

Heb hetzelfde mailtje ook ontvangen :-)
pi_60731567
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:39 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ik wed dat ze je mail niet eens gelezen hebben maar gewoon meteen een standaard reactie hebben teruggestuurd
Lijkt er wel heel erg op. Beetje jammer weer.
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:40 schreef sander89 het volgende:
Ik heb alleen nu geluid, geen beeld
Stream werkt hier.
pi_60731579
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:40 schreef NFSU2 het volgende:

[..]

Heb hetzelfde mailtje ook ontvangen :-)
Ik niet, mijn mailtje zouden ze doorspelen naar de sportredactie!

En ik heb nu geen beeld..
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé
pi_60731632
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:42 schreef marcodej het volgende:

[..]

Ik niet, mijn mailtje zouden ze doorspelen naar de sportredactie!

En ik heb nu geen beeld..
Lees even het één na laatste regeltje van mijn mailtje
pi_60731693
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:43 schreef TheArt het volgende:

[..]

Lees even het één na laatste regeltje van mijn mailtje
Oh ja , dan worden ze blijkbaar chagrijnig, want het antwoord op mijn maitje was alleen die laatste zin...
pi_60731708
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:41 schreef ElmarO het volgende:

[..]

Stream werkt hier.
Ja die kijk ik ook nu
Maar nog steeds geen beelden bij tv
pi_60731736
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:46 schreef sander89 het volgende:

[..]

Ja die kijk ik ook nu
Maar nog steeds geen beelden bij tv
Oh, ok. Hier werkt Nederland 1 gewoon (UPC).
pi_60731829
NL1 is zwart met geluid bij mij...
Make my day!
pi_60732066
Ik heb nu ook geen geluid meer...
pi_60732095
Volgens mij ligt dat aan UPC, want ik heb met Ziggo wel nog gewoon beeld.

EDIT: Alleen digitaal heb ik beeld, analoog niet.
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:01:28 #20
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60732102
Ik heb ook de stream maar aangezet, maar hoop wel dat het zo verholpen wordt. Ik heb liever de tv aan dan een stream.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60732197
ff analoog getest: gewoon beeld. ook digitaal.
pi_60732213
Ah, hij doet het weer!
Make my day!
  maandag 11 augustus 2008 @ 14:06:04 #23
47295 Angel_of_Dth
Enjoy the silence
pi_60732220
Hij is er hier ook weer.
Vows are spoken to be broken
Feelings are intense, words are trivial
Pleasures remain, so does the pain
Words are meaningless and forgettable
pi_60733440
Via Canal Digitaal ook geen problemen.
pi_60733548
TVP.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60733875
De gang van zaken.
quote:
De NOS zendt via het EBU (European Broadcasting Union) de beelden uit die het IBC (International Broadcast Centre) registreert. Het IBC maakt opnames van alle sporten. De NOS is aangesloten bij de EBU en het EBU bepaalt vervolgens welke beelden er via de 12 tv kanalen naar Genève worden gestraald.

In bijna alle gevallen zijn dat alle sportwedstrijden van die dag. Wanneer er heel veel wedstrijden tegelijkertijd plaatsvinden, dan kan het kan zo zijn dat de EBU besluit om sommige sporten niet door te zenden omdat er geen/weinig Europese belangstelling voor bestaat. Softball is bijvoorbeeld zo’n sport. In het geval van Softball zendt de NOS de wedstrijd uit via haar eigen kanaal, waarop ook RadiOlympia en Studio Sportzomer naar Hilversum verzonden wordt.
Ik had het over hockey Gister voor het kleine stukje 1.968.000 kijkers.
pi_60734357
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:15 schreef okee6 het volgende:
De gang van zaken.
[..]

Ik had het over hockey Gister voor het kleine stukje 1.968.000 kijkers.
Ow.. was eigenlijk wel benieuwd naar Softbal, maar dat wordt dus vrijwel niet uitgezonden op de streams. En met de huidige invulling van het eigen NOS kanaal ben ik benieuwd of we er wel iets van zullen zien Maandag 18 augustus wordt wel NED - TPE op de stream uitgezonden, maar daar sta ik niet speciaal om 2.30 voor op
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
Dwight K. Schrute: Impossible to say. I can't see myself.
pi_60734472
Ik had ook een mailtje verzonden met een vraag of de antwoorden persoonlijk werden behandeld of dat er automatische antwoorden verzonden zijn. Dit onderstaande antwoord zegt genoeg: ze zijn daar erg geirriteerd en de antwoorden zijn, op de eerste 2 regels na standaard (zie eerdere berichten).

Die eerste 2 regels van hun antwoord slaan op mijn opmerking dat er bij de NOS sprake is van een haast commerciele omroep met zoveel reclame per uur. Ik noemde dit in vergelijking met de BBS en Sporza, waar wel veel live uitgezonden wordt zonder al teveel gebabbel tussendoor.

Nou ze moeten maar zien daar, ik kijk gewoon lekker van kanaal tot kanaal. Maar dat ze nu professioneel bezig zijn daar, nou nee.......erg jammer.

Gr.
Bart
quote:
Beste meneer ...........,

Vreemd !!! Kijken naar de BBC én Sporza en dan nog weten wat de NOS niet heeft uitgezonden. Heeft u 3 tv toestellen boven elkaar staan?

Beslist geen standaard antwoord toch. En dan nog even het volgende

De NOS zendt via het EBU (European Broadcasting Union) de beelden uit die het IBC (International Broadcasting Centre) distribueert. Het IBC maakt opnames van alle sporten. De NOS is aangesloten bij de EBU en het EBU bepaalt vervolgens welke beelden er via de 12 tv kanalen naar Genève worden gestraald.

In bijna alle gevallen zijn dat alle sportwedstrijden van die dag. Wanneer er heel veel wedstrijden tegelijkertijd plaatsvinden, dan kan het kan zo zijn dat de EBU besluit om sommige sporten niet door te zenden omdat er geen/weinig Europese belangstelling voor bestaat. Softball is bijvoorbeeld zo’n sport. In het geval van Softball zendt de NOS de wedstrijd uit via haar eigen kanaal, waarop ook RadiOlympia en Studio Sportzomer naar Hilversum verzonden wordt.

pi_60734531
quote:

[..]

Grappig, ik heb dezelfde mail terug ontvangen.
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_60734680
Whehe, NOS compleet over de zeik.
Enoh: "Voor Nederlanders is het misschien normaal dat getalenteerde voetballers bij Ajax spelen, maar zo denk ik niet. Er zijn zat goede spelers die niet de kans krijgen voor Ajax te voetballen. Ik wel. Daar bedank ik God iedere dag voor."
pi_60734779
Ik snap wel dat de NOS zich in eerste instantie richt op het uitzenden van sport met Nederlandse deelname of Nederlandse deelname. Op de 2e plaats komt dan de spraakmakende/interessante sport, zoals 100m Atletiek, finales, Basketbal van Amerika en zo kan je er nog wel wat opnoemen.

Daar is op zichzelf ook niets mis mee. Het is echter behoorlijk triest dat ze ook door het zo te doen sport missen met Nederlanders zoals vanmiddag het zwemmen. Nee de NOS zendt dan liever herhalingen uit voor de 25e keer. Er zijn een paar momenten in de dag die ze zelfs promoten als samenvattingsuitzendingen, en dat je een nederlandse gouden medaille nog een keertje extra uit wil zenden kan best, maar dit gaat te ver.

Op dit moment, in de rust van de hockeywedstrijd, zenden ze uiteraard weer een nieuwsuitzending uit terwijl de andere zenders wel sport uitzenden.
(ES - Volleybal China - Polen) (Sporza, Hockey Spanje - Belgie) (ARD - Boogschieten), (BBC Badminton)

Enkel doorverwijzen naar de streams is onzin, want dan kunnen ze net zo goed helemaal niets uitzenden op TV.
pi_60734804
quote:
Vreemd !!! Kijken naar de BBC én Sporza en dan nog weten wat de NOS niet heeft uitgezonden. Heeft u 3 tv toestellen boven elkaar staan?

Zielig. Dit soort antwoorden geeft men (in het algemeen) wel vaker als er geen goed inhoudelijk antwoord te geven is. Dan krijg je een quasi grappig antwoord terug.
pi_60735211
Kan ik hier ook zeiken over het radio programma? Jack van Gelder als presentator....wie heeft dat in hemelsnaam bedacht? Als verslaggever is ie wel aardig, maar tv is toch meer z'n ding. Als radiopresentator zit hij echt de wannabe DJ uit te hangen met regelmatig enorm flauwe opmerkingen en bruggetjes.
- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -
pi_60735673
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:03 schreef Loohcs het volgende:
Kan ik hier ook zeiken over het radio programma? Jack van Gelder als presentator....wie heeft dat in hemelsnaam bedacht? Als verslaggever is ie wel aardig, maar tv is toch meer z'n ding. Als radiopresentator zit hij echt de wannabe DJ uit te hangen met regelmatig enorm flauwe opmerkingen en bruggetjes.
Ik luister radio 1 nu al de hele dag,en ik moet zeggen dat dat toch erg goed te doen is
blablablablablablablablablablablablablabla
pi_60735742
Het zijn ook de 'kleine dingetjes' die de NOS niet goed aanpakt. Zo begon de opening net een paar minuutjes te laat, terwijl op elke andere zender ze er wel op tijd bij zijn.

Vandaag ook weer bij het hockey: zowel bij het begin van de wedstrijd als na de rust komen ze er in als er al eventjes gespeeld wordt. Dat is slordig en het stoort me.
pi_60735789
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:19 schreef Schunckelstar het volgende:

[..]

Ik luister radio 1 nu al de hele dag,en ik moet zeggen dat dat toch erg goed te doen is
Ik vind Jack ook wel meevallen. Hij doet het aardig en geeft ook te kennen dat hij geniet van andere sporten. Dat is ook wel eens leuk aangezien hij normaal zich afsluit van alles wat geen voetbal is.
pi_60735841
quote:

Beslist geen standaard antwoord toch. En dan nog even het volgende
Onvoorstelbaar, ik werk op de mailafdeling van een klantenservice en als ik dit soort bijdehante teksten in een mailtje zou zetten, hoe onvriendelijk de klant ook is, kon ik m'n spullen wel pakken. Dat ze standaardteksten in mailtjes zetten is niet zo vreemd natuurlijk.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 16:28:58 #38
212838 markdeajaxfan
ajax ajax ajax
pi_60735889
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:01 schreef JohnDDD het volgende:
LIVE SPORT!!!
live sport
Billy Turf Award - Grootste Utopia fan
› De winnaars zijn: markdeajaxfan!
pi_60735899
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:27 schreef le_knightclub_soda het volgende:

[..]

Onvoorstelbaar, ik werk op de mailafdeling van een klantenservice en als ik dit soort bijdehante teksten in een mailtje zou zetten, hoe onvriendelijk de klant ook is, kon ik m'n spullen wel pakken. Dat ze standaardteksten in mailtjes zetten is niet zo vreemd natuurlijk.
Inderdaad, dat is geen nette manier. Ben benieuwd of hij nog een scherp antwoord terug gestuurd heeft?
Michael Scott: If I were joking, you'd be laughing. Do you look like you're laughing?
pi_60736098
Ik heb natuurlijk wel even netjes gereageerd.

Aangegeven dat hun antwoorden wel standaard waren, zoals hier op dit forum te lezen is.

Ook heb ik aangegeven dat de manier van reageren aangeeft dat ik niet de enige was die reageerde en dat er ondertussen sprake was van enige irritatie zoals de manier van antwoorden aangeeft.

Verder gemeld dat ik ontzettend teleurgesteld ben dat er zo wordt gereageerd als er (positieve en/of negatieve) kritiek gemeld wordt. Wij willen als kijker gewoon terugkoppelen hoe we uitzendingen ervaren, maar als daar niet professioneel mee omgesprongen kan worden is het misschien toch beter dat ik en misschien anderen met mij, gewoon al zappend langs de spelen gaan, dat de NOS niet als serieus moet worden gezien in hun manier van uitzenden (reclame en al het geanaliseer om de tijd te vullenl) en dat dit nu ook blijkt in de manier van reageren.

Ik sloot af met:

Jammer!

Gr.
Bart
pi_60736157
Ben benieuwd of en zo ja hoe er gereageerd wordt dan
pi_60736182
Met het standaard antwoord dat ik heb gekregen, was ik natuurlijk niet tevreden. Ze zijn immers niet op mijn vragen ingegaan. Ik stuurde net deze inhoudelijke mail terug:
quote:
Geachte heer/mevrouw,

Bedankt voor de reactie, maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.

Ik snap dat er een keuze gemaakt moet worden als er meerdere sporten tegelijkertijd bezig zijn. Maar ik had het in mijn vorige mail over de momenten dat er niks anders live werd uitgezonden. Een paar voorbeelden:

- Het is toch raar dat we een half uur naar een lege muur aan het kijken zijn om te wachten op een huldiging van het wielrennen, terwijl er op dat moment geroeid wordt door Nederlanders?
- Hetzelfde geldt voor schermer Verwijlen die heel erg goed bezig was. Op het moment dat hij de wereldkampioen aan het uitschakelen was, wordt voor de 4e keer het zwemmen volledig herhaald.
- Een ander voorbeeld is het eindeloze analyseren met studiogasten, reclame of een journaal, terwijl er op dat moment series worden gezwommen door Nederlanders.

Op zulke momenten, dus dat er niks anders live uitgezonden wordt, moet er toch geschakeld kunnen worden naar de Nederlanders die op dat moment bezig zijn? En dan moeten we toch niet naar herhalingen, analyses, reclame of een journaal zitten te kijken? Dat kan dan toch op een ander moment nog gedaan worden als er geen sport meer is?

Vriendelijke groet,

Nog geen 10 seconden later krijg ik dit terug:
quote:
Geachte

De NOS zendt via het EBU (European Broadcasting Union) de beelden uit die het IBC (International Broadcast Centre) registreert. Het IBC maakt opnames van alle sporten. De NOS is aangesloten bij de EBU en het EBU bepaalt vervolgens welke beelden er via de 12 tv kanalen naar Genève worden gestraald.

Met vriendelijke groet

Nettie Kosterman

NOS Publieksvoorlichting
Kortom: Ze hebben lekker alles op autoreply gezet en gaan er dus niet meer inhoudelijk op in...
PSV; West Ham United; Real Madrid; Borussia Dortmund;Tampa Bay Buccaneers; Tampa Bay Rays; Tampa Bay Lightning; Olympische Spelen
Fok! NFL MVP 2020
pi_60736900
Zijn ze nu alweer gestopt met uitzenden

Zend dan in vredesnaam wat interessante sporten uit. Niet alles wat je uitzendt hoeven Nederlanders aan mee te doen zeg. Vat wat tenniswedstrijden samen, gooi er wat zeilen in, of boogschieten, schermen, eventing. Doe iets. Desnoods gewichtheffen met Evert ten Napel aan de microfoon.
pi_60737339
Het sporten is bijna klaar. Niet veel boeiends meer op hoor. Mensen mogen ook slapen.
Fok! NFL MVP 2020
pi_60738304
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:34 schreef jde_kok het volgende:
Het sporten is bijna klaar. Niet veel boeiends meer op hoor. Mensen mogen ook slapen.
Ze zenden de hele dag bijna alleen maar herhalingen uit of in uitgesteld relais. Genoeg interessants wat nog uitgezonden kon worden, niet alleen (of zelfs juist niet) de A-sporten of sporten met Nederlandse deelname zijn hier boeiend.
pi_60740309
Stiekem ben ik het wel eens met dit topic.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
pi_60740755
Ik erger me op zich ook aan de NOS maar het kan op zich ook zo zijn dat de NOS vindt dat het hun taak niet is om uren LIVE SPORT te brengen maar om de gemiddelde Nederlander aan informatie over de OS te helpen.

En ergens is daar wel wat voor te zeggen. Anders heb je idd altijd Eurosport nog. Het probleem is dat het voor de sportliefhebber wel vreselijk is.
pi_60740783
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:53 schreef JohnDDD het volgende:
Ik erger me op zich ook aan de NOS maar het kan op zich ook zo zijn dat de NOS vindt dat het hun taak niet is om uren LIVE SPORT te brengen maar om de gemiddelde Nederlander aan informatie over de OS te helpen.

En ergens is daar wel wat voor te zeggen. Anders heb je idd altijd Eurosport nog. Het probleem is dat het voor de sportliefhebber wel vreselijk is.
De gemiddelde Nederlander kijkt toch geen sport op die tijdstippen.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:02:23 #49
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60741100
De irritatie is best groot. Ik sprak relatief vandaag veel mensen, die hadden precies hetzelfde gevoel.

Buiten dit Topic zijn er dus veel mensen, die het irritant vinden. Het streamverhaal is echt een kolder excuus.

Er zijn zat huishoudens, waarbij mensen met zijn allen voor de TV zitten om te genieten van de OS en niet met zijn allen achter een schermpje op het buro gaat zitten met wat haperend beeld (je moet tenslotte wel genoeg hebben). Als ik dat overigens op mijn werk probeer kan ik mijn biezen wel pakken. TV aan vinden ze niet erg.

Dus geen softball, nou lekker dan!

Ik vind dat ze echt wat aan de wensen van de klant mogen doen, alhoewel de NOS lekker verdient met de reclame's.
It ain't over till the fat lady sings!!!
Een dag is er om te lachen en de nacht om te .......!
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:06:05 #50
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60741234
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 19:53 schreef JohnDDD het volgende:

Daar is dus een mooi hoogtepuntenprogramma voor en i.p.v 6 keer iets herhalen overdag. kan dat ook heel netjes op gezette tijden. De meeste mensen werken en die begrijpen wel dat alles niet tig keer herhaald wordt en de mensen die vrij hebben genomen bijvoorbeeld, die willen live sport en goede keuzes hebben.

1 keer per 2 uur een kort overzicht
1 keer per 2 uur hoogtepunten van het nieuws
en een korte analyse bij reeele kans op goud.

Bij Judo heb je nu toch Houkes die de analyse kan doen.
pi_60741385
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:06 schreef Denewar het volgende:

[..]

Daar is dus een mooi hoogtepuntenprogramma voor en i.p.v 6 keer iets herhalen overdag. kan dat ook heel netjes op gezette tijden. De meeste mensen werken en die begrijpen wel dat alles niet tig keer herhaald wordt en de mensen die vrij hebben genomen bijvoorbeeld, die willen live sport en goede keuzes hebben.

1 keer per 2 uur een kort overzicht
1 keer per 2 uur hoogtepunten van het nieuws
en een korte analyse bij reeele kans op goud.

Bij Judo heb je nu toch Houkes die de analyse kan doen.
Het kan ook zijn dat dit nou eenmaal het meeste geld in het laatje brengt. Waarschijnlijk kijken er meer mensen als ze tien keer het zwemmen herhalen dan wanneer ze live basketbal of handbal gaan brengen.
pi_60741474
Zwemmen is dacht ik de favoriete kijksport. Senior Nederland omarmt dat. Doorgaans wordt turnen ook niet extreem bekeken, maar met OS wel.
pi_60741515
NOS koopt toch gewoon het pakket 'Olympische Spelen' van die EBU/IBC? Als ze daar weinig van uitzenden, zijn dat relatief dure beelden en kunnen ze beter meer van de beelden uitzenden - lijkt mij.
pi_60741545
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:12 schreef okee6 het volgende:
Senior Nederland
Al die herhalingen zijn dus gewoon voor de dementen die voor de tv zitten?
pi_60741613
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:14 schreef EnGCatjuh het volgende:
NOS koopt toch gewoon het pakket 'Olympische Spelen' van die EBU/IBC? Als ze daar weinig van uitzenden, zijn dat relatief dure beelden en kunnen ze beter meer van de beelden uitzenden - lijkt mij.
Ze zenden ook uit wat ze kunnen, 'goedkoop' via internet. Voor tv kiezen ze voor de populaire sporten (zwemmen, atletiek, voetbal) en daarnaast die met Nederlandse deelname.
pi_60741627
quote:

[..]

Jij snapt hem
pi_60741756
Gezien het antwoord van de NOS kan ik maar 1 conclusie trekken: de NOS is er niet om de klant/kijker tevreden te stellen maar om te doen waar de NOS zin in heeft.

BBC is ook aangesloten bij het EBU/IBC maar die kunnen wel een interesant programma neerzetten waar ik als kijker me niet aan erger, ook niet als er veel geklets is. Ook de VRT is aangesloten bij die organisatie en ook zij kunnen het beter dan de NOS. Jammer dat de NOS niet hand in eigen boezem wil steken en aan een andere opzet wil gaan werken. Over 2 jaar zien we dezelfde ellende, maar dan in afgeslankte vorm, bij de Winter Spelen in in 2012 weer dezelfde grote ellende die we nu met ze meemaken.

Jammer, NOS. Gemiste kans!
pi_60741890
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:16 schreef okee6 het volgende:

[..]

Ze zenden ook uit wat ze kunnen, 'goedkoop' via internet. Voor tv kiezen ze voor de populaire sporten (zwemmen, atletiek, voetbal) en daarnaast die met Nederlandse deelname.
Tja, maar de manier wáárop ze het uitzenden is gewoon slecht. Wachten op huldigingen (wielrennen) waar notabene geen Nederlander op het podium stond, wéér een herhaling uitzenden terwijl er op dat moment ergens anders live Nederlanders bezig waren.

Ik hou het lekker op de streams, hoef ik me ook niet aan het commentaar te ergeren.
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:25:10 #59
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60741891
Ik heb vandaag nauwelijks gekeken en zal dat door werk helaas ook weinig kunnen doen. Maar ze maken nog immer een janboeltje drvan?
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_60742215
NOS geeft er zelf een grote positieve draai aan door te benadrukken wat goed gaat:
quote:
De NOS heeft tot dusver 4,8 miljoen internetstreams geleverd met beelden van de Olympische Spelen. Dat meldde een woordvoerster van de NOS maandag.
Uiteraard werden de meeste beelden opgevraagd sinds de opening van de Spelen op vrijdag, maar de site was voor die tijd ook al actief. Beelden van het eerder begonnen voetbaltoernooi waren toen onder meer beschikbaar.
De NOS is erg tevreden over dit aantal. ,,Gemiddeld hebben we 300.000 'unieke bezoekers' per dag op onze site. Zij kunnen kiezen uit het signaal van Nederland 1, maar daarnaast ook afstemmen op twaalf andere live-videokanalen waarop sporten zijn te zien die op dat moment niet rechtstreeks op tv worden uitgezonden. 'Surfers' blijken dat in groten getale te doen'', aldus de NOS-zegsvrouw. Het meest kijken de internetters tussen 10.00 en 15.30 uur.
pi_60742272
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:25 schreef Falco het volgende:
Ik heb vandaag nauwelijks gekeken en zal dat door werk helaas ook weinig kunnen doen. Maar ze maken nog immer een janboeltje drvan?
Ja
pi_60742311
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:35 schreef kevin6188 het volgende:
NOS geeft er zelf een grote positieve draai aan door te benadrukken wat goed gaat:
[..]

Ja, als ze zelf bijna alles met vertraging uitzenden krijgen ze wel genoeg mensen naar de streams ja
  maandag 11 augustus 2008 @ 20:56:29 #63
11102 knep
Mountainfreak
pi_60743033
Matige antwoorden op die mailtjes zeg .
pi_60743548
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:37 schreef wimderon het volgende:

[..]

Ja, als ze zelf bijna alles met vertraging uitzenden krijgen ze wel genoeg mensen naar de streams ja
Ja, dat zeg ik.
pi_60747274
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 20:20 schreef NFSU2 het volgende:
Gezien het antwoord van de NOS kan ik maar 1 conclusie trekken: de NOS is er niet om de klant/kijker tevreden te stellen maar om te doen waar de NOS zin in heeft.

BBC is ook aangesloten bij het EBU/IBC maar die kunnen wel een interesant programma neerzetten waar ik als kijker me niet aan erger, ook niet als er veel geklets is. Ook de VRT is aangesloten bij die organisatie en ook zij kunnen het beter dan de NOS. Jammer dat de NOS niet hand in eigen boezem wil steken en aan een andere opzet wil gaan werken. Over 2 jaar zien we dezelfde ellende, maar dan in afgeslankte vorm, bij de Winter Spelen in in 2012 weer dezelfde grote ellende die we nu met ze meemaken.

Jammer, NOS. Gemiste kans!
Tour de Franceliefhebbers weten al langer dat de NOS niet bepaald geschikt is om grote sportevenementen te verslaan.

Ik noem: het constant vijf minuten later dan andere zenders beginnen met de uitzending, de waardeloze commentatoren, de interviews met betekenisloze Nederlanders tijdens de wedstrijd, Mart Smeets die er telkens tussendoor komt met interviews tijdens de wedstrijd, etc.
pi_60747400
Ik kijk echt heel vaak de BBC, die gasten weten echt zoooo hoe ze sport moeten brengen. Perfecte afwisseling van live-sport, samenvattingen, leuke items. Plus dat ze uitstekende verslaggevers hebben en dat ze mensen ter plaatse hebben wat het erg leuk maakt.
pi_60755176
Stoppen ze nou met het live-kajakken en gaan ze nou zwemmen herhalen!!!
pi_60755227
quote:

[..]

Niet iedereen hangt drie weken lang de hele dag voor de televesie.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:13:53 #69
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_60755246
Zo ontzettend vervelend dat ze elk uur die samenvattingen herhalen
pi_60755259
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:10 schreef wokkkel het volgende:
Stoppen ze nou met het live-kajakken en gaan ze nou zwemmen herhalen!!!
Precies, goed, de Nederlander was geweest, maar ze hielden nét op voor duidelijk werd dat Bouten in de finale zat. Als ze 5 seconden hadden gewacht
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:17:00 #71
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_60755296
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:14 schreef DaFrenk het volgende:

[..]

Precies, goed, de Nederlander was geweest, maar ze hielden nét op voor duidelijk werd dat Bouten in de finale zat. Als ze 5 seconden hadden gewacht
Mwah, precies op dat moment stapte die vrouw de mat op, dus dat vond ik niet heel erg. Dan moet er een keuze gemaakt worden tussen óf Live judo of live kanovaren wat niet heel erg boeiend was want de Nederlander was al geweest.

Maar nu net gaan ze zwemmen van vanochtend herhalen wat ze al minstens drie keer herhaald hebben in plaats van het live kanoën
pi_60755376
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:13 schreef Jovatov het volgende:
Zo ontzettend vervelend dat ze elk uur die samenvattingen herhalen
Ja inderdaad.. Schijtzender..
pi_60755475
Ik kan de zwemfinales van vandaag inmiddels wel dromen...
pi_60755507
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:17 schreef Jovatov het volgende:

[..]

Mwah, precies op dat moment stapte die vrouw de mat op, dus dat vond ik niet heel erg. Dan moet er een keuze gemaakt worden tussen óf Live judo of live kanovaren wat niet heel erg boeiend was want de Nederlander was al geweest.
Ah oké Ja in dat geval kan ik me het ook wel voorstellen. Ik klikte snel weer op de kano-stream om niks te missen.
pi_60756072
Gelukkig, ze tonen weer herhalingen. Moet natuurlijk ook wel nadat ze weer bijna 10 minuten live beelden hadden.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:50:02 #76
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_60756118
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:47 schreef Bruce117 het volgende:
Gelukkig, ze tonen weer herhalingen. Moet natuurlijk ook wel nadat ze weer bijna 10 minuten live beelden hadden.
En gelijk weer reclame hè, want die zijn altijd zo afwisselend.
pi_60756168
Het lijkt mij leuk als Phelps op doping betrapt wordt . Heeft de NOS 60 keer een doping race uitgezonden
Geen mobiele telefoon en nog nooit ge-sms't.
Heerlijk tegen de stroom in
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 10:53:41 #78
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_60756200
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 10:52 schreef Wilskracht het volgende:
Het lijkt mij leuk als Phelps op doping betrapt wordt . Heeft de NOS 60 keer een doping race uitgezonden
pi_60758454
NOS lijkt te luisteren, de analyse bij het judo was nu een stuk korter en er wordt sneller geschakeld tussen sporten! Nog wat minder herhalingen (van vooral het zwemmen) en het is goed...

[ Bericht 23% gewijzigd door marcodej op 12-08-2008 12:18:39 ]
pi_60758608
quote:
pi_60759094
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:11 schreef marcodej het volgende:
NOS lijkt te luisteren, de analyse bij het judo was nu een stuk korter en er wordt sneller geschakeld tussen sporten! Nog wat minder herhalingen (van vooral het zwemmen) en het is goed...
Mag alleen hopen dat ze eens een keer het lef hebben om ook eens over te schakelen naar een andere sport, flink babbelen over die andere sport wanneer Nederland aan het voetballen is.
pi_60759391
quote:
Nou, tis wel de NOS-favoriet, ze zijn helemaal lyrisch van die man.
Make my day!
  Redactie Frontpage / Weblog dinsdag 12 augustus 2008 @ 12:45:00 #83
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_60759420
Zwemmen is nu toch met vd Hoogenband?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:12:10 #84
11102 knep
Mountainfreak
pi_60760234
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 12:45 schreef paultjuhhh het volgende:
Zwemmen is nu toch met vd Hoogenband?
Ze zullen het judo belangrijker hebben gevonden.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:14:35 #85
1611 evert
Happiness is the Road!
pi_60760295
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:12 schreef knep het volgende:

[..]

Ze zullen het judo belangrijker hebben gevonden.
en terecht, dat ging om een medaille
wat moet ik hier nu neerzetten?
  ESF Reporter dinsdag 12 augustus 2008 @ 13:15:08 #86
87554 Cee
Welluk?
pi_60760311
Ik vind het nu al stukken beter dan het drama van zaterdag. Maar, het kan nog beter. Te veel, te lang reclame. Te veel nieuwsflitsen, alhoewel die breaking news van vandaag wel vermeld diende te worden. Die reclame zal wel het geld in het laatje moeten brengen om een zender een halve dag in te kunnen ruimen voor sport en analytici. Maar het zorgt er wel voor dat ik weer overga naar een andere zender en daar blijf hangen.
pi_60760474
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 13:14 schreef evert het volgende:

[..]

en terecht, dat ging om een medaille
Eens

pieter haalt het wel
pi_60761106
Die Wijdenbosch (zo heet 'ie toch??) vind ik trouwens echt goed analyseren.
pi_60761270
Inderdaad, erg realistisch in zn verhaal! Die Kenkhuis was ook wel goed. maarja, hoewel ze goed zijn, mag van mij juist die analyse wel een tikkie minder.

Zwiers was slecht en Tankink was gewoon grappig...:)
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:21:40 #90
7889 tong80
Spleenheup
pi_60762399
Nu voor de zoveelste keer reclame na voor de zoveelste keer een journaal gehad te heben

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60762430
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 14:21 schreef tong80 het volgende:
Nu voor de zoveelste keer reclame na voor de zoveelste keer een journaal gehad te heben

Valt mij ook op best veel reclame, was 4 jaar geleden veel minder.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 15:25:38 #92
67205 Colplay
How you doin??
pi_60764278
Vanochtend was het ook weer zo erg. Om 7.45 zette ik de tv aan en was reclame bezig. Vervolgens kwam Willeboordse in actie en vervolgens gingen ze naar de reclame en het journaal. Kunnen ze niet gewoon stoppen met reclames, zoals BBC en Sporza ook gewoon doen. Heb zo nog liever dat een commerciele zender de OS uitzendt.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
pi_60765967
die streams van de nos...bufferen die bij julie ook zo erg?
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:19:55 #94
7889 tong80
Spleenheup
pi_60766050
Het is schandalig wat de NOS doet. Je ziet de hele dag dezelfde herhalingen.

Zag net Duitsland ( De wereldkampioen ) verliezen van Ijsland in het handbal.

Nu gaan we kijken naar basketbal op eurosport.

De NOS laat alleen Nederland gerelateerde sporten zien.

Op de Duitser zie je boksen gewichthefen of weet ik veel wat.

Dacht eerst SCH moet niet zeiken.

Maar hij heeft 100 % gelijk.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_60766053
Begon net een beetje te kloten ja. Maar heb het inmiddels afgesloten.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:21:37 #96
7889 tong80
Spleenheup
pi_60766104
Argentinië Australië nu op Eurosport twee outsiders na de Amerikanen.

Waarom stopt de NOS nu met uitzenden ?

Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:24:39 #97
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60766179
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:21 schreef tong80 het volgende:
Argentinië Australië nu op Eurosport twee outsiders na de Amerikanen.

Waarom stopt de NOS nu met uitzenden ?

geen idee, gelukkig is eurosport er nog.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 16:28:07 #98
7889 tong80
Spleenheup
pi_60766268
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 16:24 schreef borisz het volgende:

[..]

geen idee, gelukkig is eurosport er nog.
Net ma gebeld ( Sportfan ) en zit te genieten van het turnen op Sporza.

De NOS laat alleen Nederlands georiënteerde sporten zien.

pi_60767014
Op het gevaar af dat ik de kritiek - die hierboven staat - herhaal, wil ik toch ook nog wel even mijn ongenoegen uiten over de manier waarop Jeroen Stomphorst zijn teksten voordraagt met zijn semi-intelligente bril. Hij zou op zijn minst iets beter ingevoerd kunnen zijn in wat er speelt in de sport. Hij hakkelt er vrolijk op los en brabbelt tussen alle buitengewoon irritatie-opwekkende flitsjournaals en veel te lange reclameblokken door over honkbal terwijl er softbal komt, hij ziet de kanovaarder uit Togo aan voor Robert Bouten en kon gisteren Claudia Zwiers totaal niet sturen in zijn vraaggesprek, waardoor Zwiers als een meningloos dood vogeltje op haar stoel zat. De overige analyses (van Johan Kenkhuis en Louis Wijdenbosch) vind ik wel leuk, zeker als zij praten met Henry Schut. Laatstgenoemde heeft tenminste echt hart voor (en verstand van) sport (net als Dione de Graaf). De NOS doet uiteraard z'n best er het beste van te maken, maar wellicht kunnen ze ook eens kijken hoe de ARD en ZDF de uitzendingen aanpakken. Professioneel, achtergrondreportages, veel live en veel gestructureerder (o ja, en niet iedere tien minuten Michael Phelps met zijn irritante kin in beeld).

Je zou het niet zeggen, maar ik heb het verder prima naar mijn zin tijdens deze Spelen. Maar deze stoom moest ik toch even kwijt ...
pi_60767116
Henry Schut is inderdaad goed bezig.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:09:48 #101
7889 tong80
Spleenheup
pi_60767388
Goeie post Osfan

Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 17:59:06 #102
7889 tong80
Spleenheup
pi_60768509
Iemand iets van eventing gezien ?

Goud voor de Duitsers.

dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:04:02 #103
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60768606
Die Henry is een goeie ja, maar kan nooit het algehele drama wat de NOS ervan maakt, redden.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:09:30 #104
7889 tong80
Spleenheup
pi_60768695
Op eurosport gewoon door met reportages en fragmenten.

Het wordt tijd voor een nationale sportzender.

Moderator / Redactie Sport dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:11:07 #105
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_60768733
Henry
Dione
Toine
Jeroen
Tom Egbers
Mart Alleen bij wielrennen, schaatsen, OS Voor de rest
Jack van Gelder
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:12:27 #106
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60768760
Deel 2 al, ze bakken er dus echt niks van.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
  Trouwste user 2022 dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:16:58 #107
7889 tong80
Spleenheup
pi_60768867
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:12 schreef popolon het volgende:
Deel 2 al, ze bakken er dus echt niks van.
Ben zaterdag om 5 uur opgestaan om het begin te zien.

Zondag iets later maar toch redelijk vroeg.

Vandaag van 10 uur tot nu.

Wat je ziet is zwemmen. Een herhaling van zwemmen. en een interview met een zwemmer.

Verder alles waar Nederlanders aan mee doen. Dus Judo, de herhaling van het Judo en een interview met een Judoka.

Tussendoor elk uur nieuws en elk half uur reclame.

Worstelen gewichtheffen eventing Boksen etc bestaat niet voor de NOS.

Dank god dat er geen tennisers meedoen dan zagen we 3 uur lang Krajicek verliezen in de eerste ronde

dinsdag 12 augustus 2008 @ 18:27:17 #108
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60769115
Ze snappen ook niet wat voor mensen overdag kijken. Dat zijn ondermeer de die-hard sportliefhebbers, die zoveel mogelijk mee willen krijgen. De iets minder geïnteresseerden zijn gewoon aan het werk en kijken liever (of noodgedwongen) een uurtje samenvattingen in de avond.
  dinsdag 12 augustus 2008 @ 20:00:33 #109
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60771782
quote:
Op dinsdag 12 augustus 2008 18:16 schreef tong80 het volgende:

[..]

Ben zaterdag om 5 uur opgestaan om het begin te zien.

Zondag iets later maar toch redelijk vroeg.

Vandaag van 10 uur tot nu.

Wat je ziet is zwemmen. Een herhaling van zwemmen. en een interview met een zwemmer.

Verder alles waar Nederlanders aan mee doen. Dus Judo, de herhaling van het Judo en een interview met een Judoka.

Tussendoor elk uur nieuws en elk half uur reclame.

Worstelen gewichtheffen eventing Boksen etc bestaat niet voor de NOS.

Dank god dat er geen tennisers meedoen dan zagen we 3 uur lang Krajicek verliezen in de eerste ronde

Dat kan ik mij op zich wel voorstellen dat ze alles willen uitzenden wat nederlands is.! Maar doe dat dan ook en live!!!
De OS is voor de kijker vooral een festijn, waar het gaat om zoveel mogelijk medailles te verzamelen. Alleen die herhalingen........................... en die reclame en die analyses en oh ja die nieuwsdingetjes
  woensdag 13 augustus 2008 @ 06:55:23 #110
67205 Colplay
How you doin??
pi_60783925
En het is al weer tekenend voor de manier waarop de NOS met de spelen omgaat. Mark Huizinga staat nu op de mat voor de cruciale partij tegen regerend kampioen Iliakis. Nu kijken we naar de ontknoping van het wielrennen waar al lang duidelijk is dat Nederland het slecht doet en op de streams is de wedstrijd ook niet te zien, alleen alles van de andere mat. Wat een enorm drama.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:00:01 #111
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60783970
of we gaan naar de reclame.... want dat kan geen 5 minuten wachten. Iedereen zit klaar voor de reclame.
pi_60783971
De Ippon van Huizinga dus live gemist.
Weer reclame.
pi_60783976
NOS is gewoon een commerciele omroep dit gaat nergens over
pi_60783982
Even vrolijk naar de reclame inderdaad zonder live die partij van Huizinga te laten zien...

Het is gewoon een grove belediging van de kijker dit...echt schandelijke praktijken hoor...alles voor de commercie en het flits-journaal.
Jack does it in real time...
pi_60783984
Drama inderdaad. Hele rare keuzes. Moeten we op de Belg Huizinga zien winnen
pi_60783989
Dit is wel heel ernstig hoor. Ze gingen vooruit, maar dan nu zo'n grove fout...

Toch wel heel ernstig dat we op de Belg naar een wedstrijd van een Huizinga moeten kijken...
pi_60783996
Als ze nu ook nog met een flitsjournaal komen
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:03:35 #118
67205 Colplay
How you doin??
pi_60784001
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 07:00 schreef Denewar het volgende:
of we gaan naar de reclame.... want dat kan geen 5 minuten wachten. Iedereen zit klaar voor de reclame.
Ja iedereen verwacht nu judo, dus iedereen kijkt nu. Beste bereik voor de adverteerders he. Kutzender.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:03:57 #119
11102 knep
Mountainfreak
pi_60784006
Mark Huizinga tegen de titelverdediger niet live uitzenden .
Schandalig .
pi_60784011
Op radio 1 was het wel live
pi_60784016
Dat er nu reclame is, is niet relevant. Ze hadden het live moeten hebben.
pi_60784017
'Wij gaan verder met judo...'

Ook gewoon de illusie blijven wekken dat het live is hoor...
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:06:40 #123
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60784026
Echt te ernstig dit
pi_60784027
En nu net doen alsof het live is.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:07:02 #125
67205 Colplay
How you doin??
pi_60784029
'Dit had de finale kunnen zijn'

En gewoon niet live uitzenden...
pi_60784032
ik vond de 17 minuten durende nabeschouwing van de niet bijster interessant verlopen tijdrit voor vrouwen ook heel leuk ...

NOT!!!

Wat een grove fout dit!!
pi_60784079
Hmmm,vanaf 07:30 ruim aandacht (lees: herhaling van de hele ochtend) voor het zwemmen. Ook de tijdrit start dan NOS!

het lijkt wel of de NOS alleen geinteresseerd is in het zwemmen. Ik ben dat zwemmen nu wel een beetje zat...
Ze lijken weer in een negatieve spiraal te zitten
pi_60784104
Samenvatting van het turnen kwam ook al weer...

Eerst 'de ontknoping' die verre van live was uitzenden...en dan binnen het uur weer een samenvatting ervan.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:21:40 #129
67205 Colplay
How you doin??
pi_60784106
En dan nu weer turnen, toen ik half uur geleden mijn bed uitkwam was dit ook al bezig. Laat gewoon wat live zien. En niet straks weer hele tijd zwemmen. Er komen genoeg Nederlanders in actie vandaag, bijvoorbeeld bij het zeilen.
pi_60784113
Laatste vrouw over de streep. BBC en Sporza schakelen over naar iets anders. Sporza live naar judo (Mark Huizinga), BBC naar de zoveelste herhaling van Phelps (ook daar geilen ze flink op 'm). NOS blijft op de Muur naar een uitgeputte Kupfernagel kijken, een interview met Pooley(?) die voor ons niet te horen was en Mart zit maar in de ruimte te kletsen. Ondertussen gooit Mark Huizinga z'n tegenstander op de mat en is die partij afgelopen. NOS stopt met wielrennen en gaat over naar de reclame, die natuurlijk ook niet te kort is. En dan komen ze terug. Doen net alsof ze live naar judo gaan.

Wat een ontzettende trieste bedoeling is het weer bij de NOS. Gisteren kappen ze gewoon softbal af omdat er naar judo gekeken moest worden. Nu zit je naar niks te kijken en blijf je naar niks kijken. Welke idioot zit er achter die knoppen bij de NOS? Geef mij dan dat baantje! Zo moeilijk kan het niet zijn lijkt mij.

Om maar met de woorden van Walter te spreken: DUMBASS!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:23:22 #131
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_60784118
Handig zo'n herhaling van iets wat eerder een uur ook al niet live werd uitgezonden
pi_60784147
Bovendien werd in het "spoorboekje" vannacht gemeld dat ze om 6.55 naar het judo zouden gaan. Ik weet niet wie dat geschat had, maar dat klopte precies met de tijd van Huizinga en vervolgens dus inderdaad 10 minuten later te starten.

Ik steun een bidbook van SBS of RTL voor de volgende spelen.
Atje zeggen is adje doen!
pi_60784158
Laten ze weer zwemmen zien
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:31:13 #134
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60784165
he gelukkig het olympisch journaal, ik hoop dan reclame en hoe zit het met de hoofdpunten van het nieuws.

zo'n o.j kan ik wel begrijpen, maar doe dat compact en snel. en niet zo uitgebreid. bv zwemmen vanaf de start, nee, ze stellen nog even iedereen voor.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:32:31 #135
113194 Denewar
Het glas is halfvol!
pi_60784178
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 07:28 schreef At_Fundum het volgende:
Bovendien werd in het "spoorboekje" vannacht gemeld dat ze om 6.55 naar het judo zouden gaan. Ik weet niet wie dat geschat had, maar dat klopte precies met de tijd van Huizinga en vervolgens dus inderdaad 10 minuten later te starten.

Ik steun een bidbook van SBS of RTL voor de volgende spelen.

neeeeee, dan krijgen we de belspellen erbij!!!!
pi_60784200
quote:
Op woensdag 13 augustus 2008 07:32 schreef Denewar het volgende:

[..]

neeeeee, dan krijgen we de belspellen erbij!!!!
Ik wil anders wel weten hoe "de andere wereld" denkt over de komende medaillekansen. Paranormaal-tv ipv nieuwsblokjes geeft meer vermaak
Atje zeggen is adje doen!
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:40:55 #137
67205 Colplay
How you doin??
pi_60784245
Bosch komt de mat op en ze stoppen met Van Gelder, dus dat lijkt mooi.

Nee gaan we nog een keer naar de wielerdeceptie kijken.
pi_60784286
Olympische Spelen bij de NOS is niet goed voor mijn gezondheid. Loop me alleen maar kapot te ergeren aan dat zooitje ongeregeld die de ene dag softbal abrupt afkappen voor judo en geleuter over judo en de andere dag nietszeggende beelden laten zien na een wielerwedstrijd terwijl Nederland op de mat staat te judoen, of beelden laat zien die al geweest zijn terwijl Nederland op de mat staat te judoen. En daarna vrolijk WEER naar die *** reclame!
pi_60784296
Dit is wel heel ernstig hoor: ze stoppen met Jack, Edith komt op de mat... maar nee, naar het wielrennen... Afgelopen en dan denk je... Nee hoor, naar de reclame en na de reclame? Wielrennen...

Ze zitten daar enorm te slapen ofzo? Ze vallen erg zwaar terug nu hoor onze Nationale Omroep Stichting.
pi_60784317
Die reclame is werkelijk heel erg.
Dat is eens wat anders...
pi_60784321
Vandaag pas 2 Judo partijen met Nederlanders live gemist door herhalingen van het zwemmen en te lang blijven hangen bij de reeds afgelopen tijdrit.

Goed bezig NOS
pi_60784328
Epic fail...

We zitten weer eens naar reclame te kijken terwijl Bosch aan het judoën is...geen woord erover ook in de uitzendingen, daar hebben ze het alleen over de tijdrit voor de mannen...
pi_60784344
en nu nog geen herhaling NOS
pi_60784393
En dan gaan ze nu het judo laten zien
pi_60784418
Eerst totaal nutteloos naar een Iraniër kijken en dan een herhaling van Bosch. Totaal onnodig dit.
  woensdag 13 augustus 2008 @ 07:58:44 #146
67205 Colplay
How you doin??
pi_60784424
Hopelijk blijven ze nu wel hier voor Huizinga.
pi_60784461
Weer journaal. Hebben we net toch ook al gehad? Waarom moet dit ieder uur? Kan toch ook om de 2 uur. En ditzelfde journaal wordt natuurlijk ook op Ned2 getoont.
pi_60784466
Edit: verkeerde topic!
pi_60784576
Nogmaals maar mijn ongenoegen in een mail gezet
quote:
Tijdrit voor vrouwen is voorbij. Zitten naar een doodmoeie Kupfernagel te kijken, een interview die voor ons niet te verstaan is en Mart die in de ruimte kletst over wanneer de tijdrit voor mannen begint. Ondertussen staat Mark Huizinga op de judomat. Dit is wel te zien bij onze Belgische buren. NOS gaat naar de reclame en minuten later krijgen we die partij pas te zien, alsof het live is.

Maar het kan nog erger! Beelden laten zien van wedstrijden die al geweest zijn. Dom geklets met die Rotterdamse ToppieJoppiedoos. Ondertussen staat Judith Bosch op de judomat maar de NOS schakelt naar de reclame. Na de reclame krijgen we weer beelden van de Muur en horen we Mart Smeets weer kletsen. We zitten bij de tijdrit voor mannen.

Gisteren was judo nog zo belangrijk, toen werd namelijk een softbalwedstrijd van de Nederlandse dames abrupt afgebroken. Vandaag staan de 2 grootste judoka's van Nederland op de mat en is het ineens niet meer zo belangrijk. Waar zijn jullie nu eigenlijk mee bezig? Ik begrijp best dat het niet mogelijk is om 16 miljoen mensen het helemaal naar de zin te maken. Maar dit is toch echt wel heel erg waar jullie mee bezig zijn. Jullie kunnen dan wel goeie sier proberen te maken met een persberichtje in de kranten dat er zoveel naar de streams gekeken wordt maar wordt het niet eens tijd om wat meer aandacht te besteden aan de uitzending op Nederland 1. Misschien toch ook iets voor over 2 jaar om wat meer te richten op extra kanalen via digitale televisie. Het enige wat jullie zonder problemen kunnen uitzenden is voetbal, en schaatsen in iets mindere maten want het wil toch ook wel eens voorkomen dat er een start gemist wordt. Zodra er meerdere sporten tegelijkertijd zijn op een OS dan kunnen jullie het niet meer aan.
Het is helemaal niet erg om tijdens het ene live-event naar een ander live-event over te schakelen, maar doe dit concequent en niet de ene dag wel en de andere dag niet. We hoeven ook niet heel de dag door te zien hoe Phelps het ene record na het andere record breekt en weer goud pakt. We zien liever meer verschillende sporten dan telkens hetzelfde. Als kind maakte het niet uit als we elke week dezelfde aflevering van Sesamstraat zagen, dat hadden we toch niet door. Maar als je eenmaal op een bepaalde leeftijd bent gekomen om dat door te krijgen is het alleen maar heel irritant om telkens maar weer hetzelfde voorbij te zien komen terwijl er zoveel andere sporten zijn om te laten zien. Alstublieft, pas uw werkwijze aan. De OS bestaat niet meer uit maar 10 verschillende sporten. Het is overigens maar goed dat de atletiekonderdelen nog niet begonnen zijn. Dan wisten jullie vast en zeker helemaal niet wat er uitgezonden zou moeten worden.

In een eerdere mail 'klaagde' jullie dat grote landen als Duitsland en Engeland meer geld tot hun beschikking hebben. Misschien is het dan iets om wat minder op voetbal te bieden? Hoeveel miljoen is er daar dit jaar weer naar toe gegaan voor het EK, de eredivisie, de championsleague en de UEFA cup? En dan is de eredivisie alleen maar samenvattingen. Voetbal is misschien groot, maar er wordt toch ook aardig wat aan andere sporten gedaan. Alleen dat zien we zelden of nooit bij Studio Sport terug.

Is het echt noodzakelijk om zoveel journaals te laten zien op Ned1? Dit kan toch ook op Ned2? En kunt u mij ook vertellen wanneer de NOS commercieel is geworden en nog steeds niet op een eigen kanaal zit maar gewoon doodleuk blijft uitzenden via Ned1/Ned2/Ned3?

De Olympische Spelen bij de NOS zijn echt niet goed voor mijn gezondheid. Vanaf dag 1 loop ik me er al aan te ergeren. Dit zegt natuurlijk meer over mij dan over de NOS. Het doet me in elk geval goed dat ik weet niet alleen te staan in mijn kritiek naar de NOS. Het is alleen jammer dat u als NOS zijnde er helemaal niets aan gaat doen. U blijft doorgaan met het weggooien van ons geld aan het miljardenbedrijf wat voetbal heet, te weinig aandacht heeft voor andere kleinere sporten en een Olympische Spelen niet op een fatsoenlijke wijze weet te tonen. Ja, jullie zijn een stapje vooruit gegaan met het aanbieden van streams op internet. Jullie zouden nog een stapje vooruit kunnen gaan door deze streams ook via digitale televisie uit te zenden. Maar dat ene kleine stapje wordt volledig teniet gedaan door de vele onderbrekingen voor journaal en reclame, het overdreven vaak herhalen van een zwemwedstrijd en het vroegtijdig afkappen van de uitzending waar Sporza, BBC, EuroSport, ZDF/ARD nog gewoon doorgaan.

Ik ga nu maar de huisarts bellen en vragen om kalmerende medicijnen. Misschien dat ik dan de komende anderhalve week nog weet te overleven met de NOS.
En natuurlijk moeten we nu massaal onze vingers kruisen en hopen dat Huizinga de herkansing mag doen :-(
pi_60784615
2x reclame in 25 min.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')