Ik had het over hockeyquote:De NOS zendt via het EBU (European Broadcasting Union) de beelden uit die het IBC (International Broadcast Centre) registreert. Het IBC maakt opnames van alle sporten. De NOS is aangesloten bij de EBU en het EBU bepaalt vervolgens welke beelden er via de 12 tv kanalen naar Genève worden gestraald.
In bijna alle gevallen zijn dat alle sportwedstrijden van die dag. Wanneer er heel veel wedstrijden tegelijkertijd plaatsvinden, dan kan het kan zo zijn dat de EBU besluit om sommige sporten niet door te zenden omdat er geen/weinig Europese belangstelling voor bestaat. Softball is bijvoorbeeld zo’n sport. In het geval van Softball zendt de NOS de wedstrijd uit via haar eigen kanaal, waarop ook RadiOlympia en Studio Sportzomer naar Hilversum verzonden wordt.
Ow.. was eigenlijk wel benieuwd naar Softbal, maar dat wordt dus vrijwel niet uitgezonden op de streams. En met de huidige invulling van het eigen NOS kanaal ben ik benieuwd of we er wel iets van zullen zienquote:Op maandag 11 augustus 2008 15:15 schreef okee6 het volgende:
De gang van zaken.
[..]
Ik had het over hockeyGister voor het kleine stukje 1.968.000 kijkers.
quote:Beste meneer ...........,
Vreemd !!! Kijken naar de BBC én Sporza en dan nog weten wat de NOS niet heeft uitgezonden. Heeft u 3 tv toestellen boven elkaar staan?
Beslist geen standaard antwoord toch. En dan nog even het volgende
De NOS zendt via het EBU (European Broadcasting Union) de beelden uit die het IBC (International Broadcasting Centre) distribueert. Het IBC maakt opnames van alle sporten. De NOS is aangesloten bij de EBU en het EBU bepaalt vervolgens welke beelden er via de 12 tv kanalen naar Genève worden gestraald.
In bijna alle gevallen zijn dat alle sportwedstrijden van die dag. Wanneer er heel veel wedstrijden tegelijkertijd plaatsvinden, dan kan het kan zo zijn dat de EBU besluit om sommige sporten niet door te zenden omdat er geen/weinig Europese belangstelling voor bestaat. Softball is bijvoorbeeld zo’n sport. In het geval van Softball zendt de NOS de wedstrijd uit via haar eigen kanaal, waarop ook RadiOlympia en Studio Sportzomer naar Hilversum verzonden wordt.
Grappig, ik heb dezelfde mail terug ontvangen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:37 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik had nota bene gezegd dat ik die streams wel fantastisch vind en dan gaan ze me doorverwijzen naar die streams
quote:Vreemd !!! Kijken naar de BBC én Sporza en dan nog weten wat de NOS niet heeft uitgezonden. Heeft u 3 tv toestellen boven elkaar staan?
Ik luister radio 1 nu al de hele dag,en ik moet zeggen dat dat toch erg goed te doen isquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:03 schreef Loohcs het volgende:
Kan ik hier ook zeiken over het radio programma? Jack van Gelder als presentator....wie heeft dat in hemelsnaam bedacht? Als verslaggever is ie wel aardig, maar tv is toch meer z'n ding. Als radiopresentator zit hij echt de wannabe DJ uit te hangen met regelmatig enorm flauwe opmerkingen en bruggetjes.
Ik vind Jack ook wel meevallen. Hij doet het aardig en geeft ook te kennen dat hij geniet van andere sporten. Dat is ook wel eens leuk aangezien hij normaal zich afsluit van alles wat geen voetbal is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:19 schreef Schunckelstar het volgende:
[..]
Ik luister radio 1 nu al de hele dag,en ik moet zeggen dat dat toch erg goed te doen is
Onvoorstelbaar, ik werk op de mailafdeling van een klantenservice en als ik dit soort bijdehante teksten in een mailtje zou zetten, hoe onvriendelijk de klant ook is, kon ik m'n spullen wel pakken. Dat ze standaardteksten in mailtjes zetten is niet zo vreemd natuurlijk.quote:Vreemd !!! Kijken naar de BBC én Sporza en dan nog weten wat de NOS niet heeft uitgezonden. Heeft u 3 tv toestellen boven elkaar staan?
Beslist geen standaard antwoord toch. En dan nog even het volgende
Inderdaad, dat is geen nette manier. Ben benieuwd of hij nog een scherp antwoord terug gestuurd heeft?quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:27 schreef le_knightclub_soda het volgende:
[..]
Onvoorstelbaar, ik werk op de mailafdeling van een klantenservice en als ik dit soort bijdehante teksten in een mailtje zou zetten, hoe onvriendelijk de klant ook is, kon ik m'n spullen wel pakken. Dat ze standaardteksten in mailtjes zetten is niet zo vreemd natuurlijk.
quote:Geachte heer/mevrouw,
Bedankt voor de reactie, maar dat is niet echt een antwoord op mijn vraag.
Ik snap dat er een keuze gemaakt moet worden als er meerdere sporten tegelijkertijd bezig zijn. Maar ik had het in mijn vorige mail over de momenten dat er niks anders live werd uitgezonden. Een paar voorbeelden:
- Het is toch raar dat we een half uur naar een lege muur aan het kijken zijn om te wachten op een huldiging van het wielrennen, terwijl er op dat moment geroeid wordt door Nederlanders?
- Hetzelfde geldt voor schermer Verwijlen die heel erg goed bezig was. Op het moment dat hij de wereldkampioen aan het uitschakelen was, wordt voor de 4e keer het zwemmen volledig herhaald.
- Een ander voorbeeld is het eindeloze analyseren met studiogasten, reclame of een journaal, terwijl er op dat moment series worden gezwommen door Nederlanders.
Op zulke momenten, dus dat er niks anders live uitgezonden wordt, moet er toch geschakeld kunnen worden naar de Nederlanders die op dat moment bezig zijn? En dan moeten we toch niet naar herhalingen, analyses, reclame of een journaal zitten te kijken? Dat kan dan toch op een ander moment nog gedaan worden als er geen sport meer is?
Vriendelijke groet,
Kortom: Ze hebben lekker alles op autoreply gezet en gaan er dus niet meer inhoudelijk op in...quote:Geachte
De NOS zendt via het EBU (European Broadcasting Union) de beelden uit die het IBC (International Broadcast Centre) registreert. Het IBC maakt opnames van alle sporten. De NOS is aangesloten bij de EBU en het EBU bepaalt vervolgens welke beelden er via de 12 tv kanalen naar Genève worden gestraald.
Met vriendelijke groet
Nettie Kosterman
NOS Publieksvoorlichting
Ze zenden de hele dag bijna alleen maar herhalingen uit of in uitgesteld relais. Genoeg interessants wat nog uitgezonden kon worden, niet alleen (of zelfs juist niet) de A-sporten of sporten met Nederlandse deelname zijn hier boeiend.quote:Op maandag 11 augustus 2008 17:34 schreef jde_kok het volgende:
Het sporten is bijna klaar. Niet veel boeiends meer op hoor. Mensen mogen ook slapen.
De gemiddelde Nederlander kijkt toch geen sport op die tijdstippen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:53 schreef JohnDDD het volgende:
Ik erger me op zich ook aan de NOS maar het kan op zich ook zo zijn dat de NOS vindt dat het hun taak niet is om uren LIVE SPORT te brengen maar om de gemiddelde Nederlander aan informatie over de OS te helpen.
En ergens is daar wel wat voor te zeggen. Anders heb je idd altijd Eurosport nog. Het probleem is dat het voor de sportliefhebber wel vreselijk is.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 19:53 schreef JohnDDD het volgende:
Ik erger me op zich ook aan de NOS maar het kan op zich ook zo zijn dat de NOS vindt dat het hun taak niet is om uren LIVE SPORT te brengen maar om de gemiddelde Nederlander aan informatie over de OS te helpen.
En ergens is daar wel wat voor te zeggen. Anders heb je idd altijd Eurosport nog. Het probleem is dat het voor de sportliefhebber wel vreselijk is.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |