Waarom dat?quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:39 schreef ToT het volgende:
(Okee Ali verzocht me om nooit meer zoiets te posten, sorry!)
Waarom zou dat voor jouw vorm van het christelijke geloof anders zijn dan? Alleen maar omdat jij dat zo gelooft? Omdat het voor jou goed voelt? Omdat het voor jou lijkt te kloppen? Dan zijn alle hobby's net zo goed als die van jou.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:30 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Maar waaom toch? Kan je niet gewoon een opleiding tot huisarts volgen ofzo? Waarom jezelf inlaten met dingen waarvan je goedbeschouwd niet weet wat het is, alleen van horen zeggen, ogenschijnlijk goeie effectenen een positief gevoel? In de mensenwereld worden we aan alle kanten gelokt en misleid met ogenschijnlijk goeie dingen, producten, leningen, etc. en zit er ook vaak een addertje onder het gras. Waarom zou dat voor de spirituele wereld anders zijn? Zou daar wel alles goed zijn als het goed lijkt?
Ja dat klopt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:42 schreef eff-joe-cie-kee het volgende:
Nog een keer proberen(probeerde net al te posten maar lukte niet pfff hele tekst geschreven en weg)
Ali ik had een paar vraagjes voor je die bij me opkomen al lezende:
Is het niet zo dat God door mensen heen werkt? Gebruikt God ons mensen niet om goede werken te doen?
Omdat je Gods werken niet kan doen als je niet met God bent, en volgens Jezus Hij de enige weg is om tot God te komen.quote:Waarom zou je dan die NewAge praktijken niet zo kunnen zien? Dat God mensen bepaalde gaven en ervaringen geeft? Niet omdat jij een ervaring hebt gehad/gevoeld waarna je denkt dat je niet onder invloed van God was is dat voor iedereen zo. Je doet net alsof je dat zeker weet maar God's wegen zijn toch ondoorgrondelijk? Kan het niet zo zijn dat jij hier nu een mooie theorie op loslaat die helemaal niet (volledig) opgaat juíst omdat God's wegen (ook voor jou!) ondoorgrondelijk zijn?
Nee. Satan heeft tijdelijke heerschappij gekregen over deze wereld (dus God laat het toe zolang het nodig is). Wij zijn allemaal gevangenen van Satan sinds de zondeval. Als we niet tot God komen via Jezus blijven we ook gevangenen.quote:Geef je de duivel niet teveel eer?
Het goede zal ook niet verliezen.quote:Ja het is goed te erkennen dat er ook kwaad is maar niet op die manier dat je het Goede afdoet als verliezer.
Maar Satan heeft niet in de wereld gebracht dat die goede werken van hem afkomen. Satan heeft in de wereld gebracht dat alle spirituele paden naar God leiden, in plaats van 1 spiritueel pad, Jezus Christus. Satan heeft in de wereld gebracht dat het goddelijke in onszelf zit in plaats van dat we God dienen te aanbidden als Schepper van het universum en gever van leven. Satan heeft in de wereld gebracht dat er niet zoiets bestaat als absoluut goed en kwaad met bepaalde grenzen daarbij die je kan overtreden en dus ook geen zonde waar je voor veroordeeld kan worden. Satan heeft in de wereld gebracht dat er niet zoiets bestaat als een absolute dood maar dat we oneindig veel reïncarnaties hebben, dus als het in dit leven allemaal niet lukt we nog oneindig veel kansen hebben om het opnieuw te proberen. Satan misleidt met wonderen, leugens, fabelen, verschijningen etc. om mensen van de bijbel af te houden.quote:Wie weet is het wel het kwaad dat niet kan uitstaan dat meer en meer mensen Gods goede werken zien en dus maar in de wereld heeft gebracht dat die goede werken van hem afkomen zodat mensen zich afkeren van de goede werken van God.
quote:Snap je 't nog? haha Pfff wat een gediscussieer. Wel leuk en ik lees het antwoord vanavond pas denk ik.
Fijne dag iedereen
maar dan is jouw goddelijke ervaring OOK van satan .quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:44 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Over het algemeen is elk bezoek en elke ervaring hier een ervaring met demonische krachten ja, of ze nou goed of slecht zijn, lichtwezens en engelen of demonen zijn. Het maakt niet uit: 'Behold, even Satan is transformed into an angel of light'.
Ik ga ervan uit dat mijn gevoel klopt en dat wat ik zie , dat is wat ik zie , ook als ik een engel zie .quote:Je kan er van uitgaan dat je niet bezocht wordt door engelen, door Jezus of door de Vader in dit leven. God lokt mensen niet op die manier maar laat hen hun eigen keuze maken vanuit verstand en gevoel.
[..]
Ali , ik heb al een eeuwig leven , ik hoef me niet te verzekeren of iets extra's te doen . Tijdens mijn eeuwig leven ben ik nu tijdelijk mens Summers . jezus is niet mijn redder maar mijn voorbeeld .quote:Omdat een 'positief effect' niet wil zeggen dat het jouw eeuwige leven verzekert. Als je op zo'n pad terecht komt, ben je automatisch ongehoorzaam aan God, zul je Jezus Christus niet aannemen als je persoonlijke redder en ben je dus aan het dwalen. Dat is niet slecht in de zin van JIJ BENT EVIL, maar nadelig voor jezelf omdat je zo dus het ware geluk van God mist en je kans op eeuwig leven verspeelt. Dat is dus slecht voor jezelf. Daarnaast besmet je anderen met je dingen, onbewust natuurlijk want je gelooft dat het heel goed is wat je doet, maar daardoor ben je onderdeel van het probleem omdat je mensen niet naar Christus leidt waardoor ook zij de heerlijkheden van God en het eeuwige leven kunnen missen.
[..]
Ons hart is niet bedriegelijk , ons verstand kan bedriegelijk zijn , je verhaal van satan klopt wel bij jou , omdat jij al je macht uit handen hebt gegeven haakt satan daar handig op in en zit jij nu in een egotrip die erg goed voelt ook al bedoel je het goed . En uiteindelijk heeft wat JIJ denkt effect op jouw psyche .quote:Nee. Wat ik ervaren heb is dat wat 'goed' voor een mens is vaak voortkomt uit ons bedrieglijke hart, onze vleselijke lusten, onze zucht naar eer en bewondering, etcetera. Meestal is het egosatisfactie, ookal bedoelen we het goed. Satan haakt daar op in, hij laat je dus dingen doen die erg goed voelen, omdat je goede dingen kan doen, maar weet dat het uiteindelijk een effect op je ego en daarmee psyche zal hebben waardoor je zeker niet Gods gebod van 'hou van een ander zoals van jezelf' zal behouden.
Het gaat idd extreem subtiel want jij hebt het niet door nu , als het niet de bedoeling is dat ik n, er is geen keuze in deze .et door heb dat iets slechts is , is het de bedoeling dat ik het dus nog steeds doe . Alle feiten in mijn leven wijzen op mijn verhaal en geen enkele op jouw verhaal . keuze is dus gauw gemaakt .quote:Het gaat allemaal extreem subtiel en sneaky. Ik weet nog van mijn paddotijd dat ik ook totaal niet het gevaar of het slechte inzag van wat ik deed, wat ik geloofde. Pas later zag ik in dat alles waarvan ik dacht dat het heel goed was, eigenlijk een vorm van egosatisfactie was. Het is misleiding snapje, het is niet de bedoeling dat je nu begrijpt wat er slecht aan is, dat is nooit de bedoeling. Ik geloof dat alleen de feiten op tafel dat kunnen bewijzen, daarom opende ik ook dit topic in eerste instantie.
[..]
Als ik maar zie dat het de hand van god is .quote:Kan ook best demonisch zijn. Ik zie daar neit per sé gelijk de hand van God in.
[..]
Was ik maar in een spirituele high ,( voelt heerlijk ! ) maar ik sta met beide benen op de grond .quote:Dat je dus bedrogen bent. Je bent op een spirituele high onder de vleugels van Satan, die jou alles geeft wat je denkt dat je nodig hebt, behalve datgene wat je, wanneer het erop aankomt, echt wil, die 100% onvoorwaardelijke allesovertreffende liefde waar iedereen naar snakt en die alleen God je kan geven. Daarnaast mis je door je ongehoorzaamheid je kans op het eeuwige leven in het paradijs.
Ja maar ik geloof al dat iedereen iets betekent voor de mensheid zonder stof te bijten , hoe kan ik god negeren als ik al deel van hem ben ? ik kan hem niet eens negeren ook al zou ik het willen , alsof ik mijn voet zou negeren terwijl die toch echt aan me vastzit .quote:Het is dus de bedoeling dat het goed voelt, anders zou niemand eraan mee doen. Je moet niet geloven dat je met onverstandige dingen bezig bent, je moet geloven dat je iets betekent voor de mensheid, maar ondertussen negeer je degene die jou het leven gegeven heeft en degene die het je ook weer af kan nemen wanneer dat terecht is, en zolang je dit soort dingen doet, zal dat ook terecht zijn.
Doe wat je niet laten kan , dan doe ik het ook , ik heb mijn leven en welzijn ook voor ogen , dat kan ik alleen maar bereiken als ik verantwoordelijkheid daarvoor neem , god heeft mij de verantwoordelijkheid gegeven over mijn eigen leven , hoe kan ik hem meer eren dan door dat te doen , Ik doe het uitstekend dank je !quote:Het is dus niet om je te veroordelen tot SLECHT, het gaat mij om jouw eigen leven en welzijn op langere termijn.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Wat vind je van paranormale gaven in het algemeen? Aangeboren paranormale gaven?
Ik had die vraag al eens eerder gesteld, maar die werd toen genegeerd, of bedolven onder de "Crap" reeks van hem.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:17 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Naar het antwoord op deze vraag ben ik ook erg benieuwd.
Als je God toelaat zul je Zijn werken zelf ervaren en wel weten wie van de twee er groter is. Satan is een zielig aftreksel van een god vergeleken bij Jezus, is mijn ervaring.quote:Op maandag 11 augustus 2008 08:46 schreef ToT het volgende:
[..]
Heel goed gezegd! Hoe meer eer je de duivel geeft, hoe minder indrukwekkend het werk van God kijkt. Als alles buiten de Bijbel van de duivel is, dan heeft de duivel heel wat meer bereikt dan God, en daar kan ik gewoon niet in geloven!
Je MOET helemaal niets van God. Ik kies er zelf voor om naar de kerk te gaan. Als ik geen zin heb doe ik het niet. Maar ik vind het fijn om er heen te gaan dus ik ga er heen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:07 schreef Summers het volgende:
[..]
Ja daar dacht ik gisteren nog aan , je moet al werken en in je weekend voel je je lekker vrij maar dan MOET je nog god dienen pffffff GOd moet MIJ dienen niet omgekeerd![]()
Maar zo ongeveer alles in deze wereld is het werk van de duivel volgens jou. Al die heerlijke ervaringen op spiritueel gebied. Spontane genezingen, mensen die zich fantastisch gaan voelen na een aantal Reiki behandelingen of andere handopleggingen. Mensen die boodschappen van dierbare overledenen doorgeven en hen troosten door te zeggen dat het nu goed gaat met die dierbaren. Mensen die lekker gaan stappen en daar even fijn een biertje happen of lekker uit hun dak gaan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:26 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Als je God toelaat zul je Zijn werken zelf ervaren en wel weten wie van de twee er groter is. Satan is een zielig aftreksel van een god vergeleken bij Jezus, is mijn ervaring.
Ja dan is er contact met demonen die dat kind aan willen vallen en de boel misleiden. Volgens de bijbel bestaat er niet zoiets als contact met de doden, de doden slapen, zijn onbewust.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:24 schreef Rimpelhond het volgende:
Als een kind over de grens van de dood kan kijken (zonder te weten wat ze doet), en contact heeft met overledenen. Is zij dan zondig? Keert zij zich dan bewust af van God? Is de Duivel in haar?
Tja je MOET niets van God, je mag lekker doen wat je zelf wil, maar als je je eigen wil volgt, moet je niet raar staan te kijken dat Hij je kinderen iets ergs zal aandoen of jouzelf vernietigen en op de dag des oordeels je NOG een keertje zal vernietigen!quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:29 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je MOET helemaal niets van God. Ik kies er zelf voor om naar de kerk te gaan. Als ik geen zin heb doe ik het niet. Maar ik vind het fijn om er heen te gaan dus ik ga er heen.
God zorgt ervoor dat je geen stomme dingen meer doet waar je zelf of anderen uiteindelijk de nadelen van ondervinden. Dat is geen totalitaire controle maar liefdevolle bescherming. Maar je kan er op elk moment voor kiezen om precies te doen waar je zelf zin in hebt.
Het leidt niet tot het ontvangen van de Heilige Geest en het doen van Gods werken en daardoor uiteindelijk niet tot eeuwig leven. Daarom is het van Satan. God wil ook dat wij van het leven genieten maar we moeten eerst in harnomie met Hem komen. Dan kunnen we ook beter onderscheid maken tussen wat goed en niet goed voor onszelf is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:34 schreef ToT het volgende:
[..]
Maar zo ongeveer alles in deze wereld is het werk van de duivel volgens jou. Al die heerlijke ervaringen op spiritueel gebied. Spontane genezingen, mensen die zich fantastisch gaan voelen na een aantal Reiki behandelingen of andere handopleggingen. Mensen die boodschappen van dierbare overledenen doorgeven en hen troosten door te zeggen dat het nu goed gaat met die dierbaren. Mensen die lekker gaan stappen en daar even fijn een biertje happen of lekker uit hun dak gaan.
Allemaal het werk van Satan?
Als Satan zo veel positieve dingen in deze wereld brengt en God maar een beetje vanaf de zijlijn toekijkt en een zeer zeldzame enkeling helpt die zichzelf finaal vernedert voor hem, dan zou die Satan toch vele malen machtiger zijn?
Dus er is geen hemel? Dood = dood en je bent gewoon wormenvoer tot de dag des oordeels?quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dan is er contact met demonen die dat kind aan willen vallen en de boel misleiden. Volgens de bijbel bestaat er niet zoiets als contact met de doden, de doden slapen, zijn onbewust.
Prediker 9:5 Want de levenden weten, dat zij sterven zullen, maar de doden weten niet met al; zij hebben ook geen loon meer, maar hun gedachtenis is vergeten.
6 Ook is alrede hun liefde, ook hun haat, ook hun nijdigheid vergaan; en zij hebben geen deel meer in deze eeuw in alles, wat onder de zon geschiedt.
7 Ga dan heen, eet uw brood met vreugde, en drink uw wijn van goeder harte; want God heeft alrede een behagen aan uw werken.
8 Laat uw klederen te allen tijd wit zijn, en laat op uw hoofd geen olie ontbreken.
9 Geniet het leven met de vrouw, die gij liefhebt, al de dagen uws ijdelen levens, welke God u gegeven heeft onder de zon, al uw ijdele dagen; want dit is uw deel in dit leven, en van uw arbeid, dien gij arbeidt onder de zon.
10 Alles, wat uw hand vindt om te doen, doe dat met uw macht; want er is geen werk, noch verzinning, noch wetenschap, noch wijsheid in het graf, daar gij heengaat.
Daar heb ik het niet over. Ik zei dat volgens jouw redernatie Satan in het hier en nu vele malen machtiger zou zijn dan God als al die dingen van hem zijn en niet van God.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:37 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het leidt niet tot het ontvangen van de Heilige Geest en het doen van Gods werken en daardoor uiteindelijk niet tot eeuwig leven. Daarom is het van Satan. God wil ook dat wij van het leven genieten maar we moeten eerst in harnomie met Hem komen. Dan kunnen we ook beter onderscheid maken tussen wat goed en niet goed voor onszelf is.
Ja. Eerst ben je dood tot de wederopstanding. Dat is de eerste dood. In die tijd slaap je als het ware. Je lichaam vergaat, je hebt geen bewustzijn meer, je bent er gewoon niet. Wanneer Jezus terugkomt worden de doden tot leven gewekt, krijgen een nieuw lichaam. Daarna komt er een oordeel. Dan kom je in de hel terecht waar je voor altijd dood blijft, of je krijgt het eeuwige leven in de hemel, het paradijs.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:38 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus er is geen hemel? Dood = dood en je bent gewoon wormenvoer tot de dag des oordeels?
en wat moet er met dat kind gebeuren dan?quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:35 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Ja dan is er contact met demonen die dat kind aan willen vallen en de boel misleiden. Volgens de bijbel bestaat er niet zoiets als contact met de doden, de doden slapen, zijn onbewust.
Satan is zo machtig als God toestaat dat Hij machtig is. Dus als God niet wil dat Satan mij aanvalt, zal dat niet gebeuren. Als God mijn geloof wil beproeven, laat Hij Satan toe om mij te verleiden tot ongehoorzaamheid, afvalligheid, etc. God overheerst dus alles, maar geeft Satan beperkte vrijheid om te regeren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:39 schreef ToT het volgende:
[..]
Daar heb ik het niet over. Ik zei dat volgens jouw redernatie Satan in het hier en nu vele malen machtiger zou zijn dan God als al die dingen van hem zijn en niet van God.
Je moet er voor bidden in de naam van Jezus Christus. God kan dergelijke machten stoppen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:40 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
en wat moet er met dat kind gebeuren dan?
Is het kind slecht?
Moet je het op z'n beloop laten. Wat dan?
en wat als dat niet gebeurd?quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:42 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Je moet er voor bidden in de naam van Jezus Christus.
Ja, oorzaak leidt tot gevolg. You can't have your pie and eat it too. Het gaat erom dat je niet gelijk neergebliksemd wordt bij de allereerste leugen die je vertelde bijv.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:36 schreef ToT het volgende:
[..]
Tja je MOET niets van God, je mag lekker doen wat je zelf wil, maar als je je eigen wil volgt, moet je niet raar staan te kijken dat Hij je kinderen iets ergs zal aandoen of jouzelf vernietigen en op de dag des oordeels je NOG een keertje zal vernietigen!
Lekkere vrije keuze!
Zoals ik al eerder zei is dat het zelfde als zeggen dat je hier in Nederland gewoon mensen mag vermoorden, zolang je het maar niet erg vind ok ook de straf daarvoor te ondergaan.
Ik wil niet lullig doen, maar was God's zege over Satan niet een heel erg nipte zege? Veel verliezen aan beide zijden en dat soort gein?quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Satan is zo machtig als God toestaat dat Hij machtig is. Dus als God niet wil dat Satan mij aanvalt, zal dat niet gebeuren. Als God mijn geloof wil beproeven, laat Hij Satan toe om mij te verleiden tot ongehoorzaamheid, afvalligheid, etc. God overheerst dus alles, maar geeft Satan beperkte vrijheid om te regeren.
Ik heb inderdaad ook al een paar keer geopperd dat het voor mij niet vreemd zou klinken als God en Satan dezelfde blijken te zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:48 schreef Darkwolf het volgende:
En weet valt mijn vorige post in het teniet omdat het te hard gaat hier en die van mij precies onderaan staat op de vorige pagina.
Dan zal het leven van je kind ontvouwen op een manier waardoor het een pion van Satan wordt. Het zal zich misschien met new age dingen bezig gaan houden, een medium worden, aan spiritisme doen, of andere vorm van occultisme, etcetera, onder demonische begeleiding dus, daarmee zichzelf en anderen te gronde richten omdat het helpt in het mensen weghouden van het evangelie van Jezus.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:43 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
en wat als dat niet gebeurd?
Hoe moet ik dat "aanvallen" door demonen eigenlijk zien?
...ik heb mij nooit aangevallen gevoeld en er is nooit voor mij gebeden.
Het gaat inderdaad gruwelijk hard. Ik doe echt mijn best om zoveel mogelijk te beantwoorden maar het kost me urenquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:48 schreef Darkwolf het volgende:
En weet valt mijn vorige post in het teniet omdat het te hard gaat hier en die van mij precies onderaan staat op de vorige pagina.
Het zal dus alles doen wat ik als goed/gezond zie... ontdekken, zelf leren, beoordelen... eigen weg kiezen.... ...veel van wat jouw "dictator" eng vindt omdat hij dan de controle kwijt is.. (hey is dat niet wat je Satan/demonen verwijt?... wat lijken die God van jou en het kwaad toch veel op elkaar... waarom het éne wel veroordelen en het andere niet?)quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Dan zal het leven van je kind ontvouwen op een manier waardoor het een pion van Satan wordt. Het zal zich misschien met new age dingen bezig gaan houden, een medium worden, aan spiritisme doen, of andere vorm van occultisme, etcetera, onder demonische begeleiding dus, daarmee zichzelf en anderen te gronde richten omdat het helpt in het mensen weghouden van het evangelie van Jezus.
Het kind kan ook, als het kind zich verzet bijv., vernietigd worden door demonen, ze kunnen het ziek maken, of extreem hysterisch, bezeten waardoor je zo'n excorsist film kind krijgt, etcetera.
Aanvallen van demonen is wanneer je dus boze spirituele entiteiten krijgt die je leven beginnen te infiltreren, je geest infiltreren en je gedrag, keuzes en emoties gaan beïnvloeden. Daarmee word je een effectieve strijder voor Satan zelf zonder dat je dat zelf doorhebt.
Je had als kind contact met de doden?
Yin en Yang, de Moeder/Vader God.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:51 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Ik heb inderdaad ook al een paar keer geopperd dat het voor mij niet vreemd zou klinken als God en Satan dezelfde blijken te zijn.
je wordt van je Godsmissie afgehouden door een stel pionnen van Satan...quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Het gaat inderdaad gruwelijk hard. Ik doe echt mijn best om zoveel mogelijk te beantwoorden maar het kost me uren
dat dusquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:57 schreef ToT het volgende:
[..]
Yin en Yang, de Moeder/Vader God.
In ieder goed mens schuilt wel wat slechts.
In ieder slecht mens schuilt wel wat goeds.
In iedere man zit wel wat vrouwelijks.
In iedere vrouw zit wel wat mannelijks.
Het één kan niet zonder het ander.
Een mannelijke God kan geen leven brengen, een vrouwelijke Godin in haar eentje ook niet.
Een wereld met alleen goedheid kan geen belangrijke levenslessen geven voor het hiernamaals; tegenslag bouwt karakter en geeft inzicht.
Een wereld met alleen slechtheid kan geen leven voortbrengen.
Ja klopt maar ik zag toen dat er stond 'ik voelde me nooit aangevallen', toen snapte ik dat t om jou ging.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:56 schreef Rimpelhond het volgende:
Hey!
er stond toch eerst "je kind heeft contact met de doden?"
Dat blijkt wel uit hoe je tegen God aankijkt, je reiki praktijken etc. ja.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:56 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Het zal dus alles doen wat ik als goed/gezond zie... ontdekken, zelf leren, beoordelen... eigen weg kiezen.... ...veel van wat jouw "dictator" eng vindt omdat hij dan de controle kwijt is.. (hey is dat niet wat je Satan/demonen verwijt?... wat lijken die God van jou en het kwaad toch veel op elkaar... waarom het éne wel veroordelen en het andere niet?)
Nee... mijn kind niet.. ikzelf ben dat vleesgeworden satanische stuk kwaad.
Religie is angst om een boekkie die een paar mensen een paar duizend jaar geleden hebben geschreven.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:56 schreef Rimpelhond het volgende:
[..]
Het zal dus alles doen wat ik als goed/gezond zie... ontdekken, zelf leren, beoordelen... eigen weg kiezen.... ...veel van wat jouw "dictator" eng vindt omdat hij dan de controle kwijt is.. (hey is dat niet wat je Satan/demonen verwijt?... wat lijken die God van jou en het kwaad toch veel op elkaar... waarom het éne wel veroordelen en het andere niet?)
Nee... mijn kind niet.. ikzelf ben dat vleesgeworden satanische stuk kwaad.
Jij weet niet hoe druk ik mij om jullie maak en hoeveel ik voor jullie bid. Het maakt mij juist heel veel uit wat jullie ermee doen, anders zou ik niet zolang bezig blijven. Ik hoop dat jullie verlicht kunnen raken met de woorden die ik uit de bijbel citeer.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:34 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Feitelijk hou jij dan meer van ons dan God zelf.
Immers, het maakt jou niet uit wat we doen uiteindelijk. Je geeft enkel advies en wat we er mee doen moeten we zelf weten.
Maar dat doet God ook. Hij KAN alleen niet tot in de eeuwigheid onrecht toleren Darkwolf. Op een gegeven moment moet er een grens getrokken worden: tot hier en niet verder, we kunnen het leven wat we van God hebben gehad niet eeuwig misbruiken voor verkeerde doeleinden, en dat is wel wat we doen als we God niet toelaten, ookal denken we daar zelf vaak heel anders over.quote:Het zal ook God zijn die ons zal beoordelen en niet jij.
Kan jij niet onze God zijn ofzo? Jij zal ons tenminste niet laten branden in de hel en je dwingt ons niet tot het geloof.
God ook niet, tuurlijk... maar aan de andere kant zullen er wel gevolgen zijn en dat heb ik met jou niet.
Jij zal me niks doen, en je houd nog altijd van mij desondanks om wie ik ben en waar ik voor sta!
Ja als me wat te binnen schiet of ik vind iets niet duidelijk genoeg verander ik het nog even. Excuses voor eventuele irritaties.quote:Edit: ja zo kan ik het ook, even snel je post bijwerken. Ik blijf staan met mijn reactie op je originele zin!
Daar ben ik het zeer zeker mee eens, maar ik denk dat het voor Ali zelf ook een bevestiging voor zijn geloof is: hij probeert mensen te redden waarbij zijn geloof op de proef gesteld wordt door de dingen die we zeggen en tja: ook Jezus werd niet begrepen, dus waarom hij wel?quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:01 schreef Rimpelhond het volgende:
Nou ja.. ik wil voordat ik een eitje ga bakken voor mijn eigen demoontjes nog even opmerken dat ik het waardeer dat je ondanks het tegengas behoorlijk wat tijd steekt in het reageren Ali.
Dat hoeft niet per sé.quote:Op maandag 11 augustus 2008 10:36 schreef Windigo het volgende:
[..]
Heb jij ooit bewijs gehad dat Reiki slechte dingen met mensen doet dan? Behalve die paar websites van mensen die christen werden en Reiki daarna als kwaad afschilderen wegens hun nieuwe overtuiging, ben ik niets tegen gekomen dat wijst op een schadelijk effect voor de gezondheid. Anders was er bovendien al lang publiekelijk tamtam geweest over de slechte effecten van Reiki.
Ik vind het ook goed dat je je hart achterna gaat en doet waarvan jij gelooft dat het goed is. De vraag is echter of het ook wel echt goed is, en dat geloof ik dus niet, ookal lijkt het goed.quote:En waarom zou ik mijn van kinds af aan gegeven talent verloochenen voor een studie die me niet aanspreekt? Ik ben van kinds af aan bezig geweest met energie en spirituele zaken, zo lang als ik me kan herinneren, zeker vanaf een jaar of 11. Het is me niet opeens in mn bol geschoten van ''goh ik ga eens Reiki doen'' maar het was een geleidelijk proces waarin ik mezelf leerde kennen.
Maar ik weet wel zeker dat je niet in harmonie bent met Gods geboden. En dat is wel de standaard die de bijbel ons geeft. Ik geloof dat de bijbel het woord van God is, dus als reiki je daar niet mee in overeenstemming brengt, is reiki niet de goede weg.quote:Nu ik me bezig houd met Reiki ben ik een compleet mens geworden, gelukkig en in harmonie met mezelf en de mensen om me heen. En met God, ja. Die die ik al mijn hele leven ervaar.
Nogmaals: als je spirituele pad je niet in harmonie brengt met wat Jezus ons leert in de bijbel, is het een pad naar destructie, hoe goed het ook voelt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:02 schreef Windigo het volgende:
[..]
Ja, maar, ik vind het ook eenvoudig. Maar gezien de reacties die ik geef krijg ik het idee dat ik in jouw ogen wel ontzettend van Satan bezeten moet zijn, terwijl ik qua ervaringen ongeveer hetzelfde mee heb gekregen als jij. Ik blijf het vreemd vinden.
Nogmaals: het ontvangen van Goddelijke Energie (Reiki) betekent niet dat je geen goed Christen kunt zijn.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar ik weet wel zeker dat je niet in harmonie bent met Gods geboden. En dat is wel de standaard die de bijbel ons geeft. Ik geloof dat de bijbel het woord van God is, dus als reiki je daar niet mee in overeenstemming brengt, is reiki niet de goede weg.
Ik denk dat veel spirituele mensen verdomd goed het pad van Jezus volgen: naastenliefde, liefde voor God, mensen helpen.....quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:
[..]
Nogmaals: als je spirituele pad je niet in harmonie brengt met wat Jezus ons leert in de bijbel, is het een pad naar destructie, hoe goed het ook voelt.
Ik begrijp dat je er niet in kan komen, dat je er niets slechts inziet. Ik heb dat zelf ook gehad, ik zag totaal geen gevaar of wat dan ook, maar dat is ook de bedoeling. Satan komt niet aanzetten als een evil wezen en roept BOE als ie voor de deur staat. Hij sust je in slaap met fijne gevoelens, warme gedachten, maar ondertussen leidt ie je weg van de waarheid. Als ik terugkijk vind ik dat best een enge gedachte, om gewoon compleet gebrainwashed te zijn door Satan zelf en waar het me toen naar geleid heeft.
Valse goede demonen ja. Ze spreken aan op wat wij denken dat goed is, maar wat voor God helemaal niet goed is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:03 schreef ToT het volgende:
[..]
Dus er zijn ook goede demonische krachten?
Nee, ik geloof en bid in de naam van Jezus Christus, vraag in Zijn naam vergeving voor mijn zonden.quote:Dus jouw Gods- en Jezuservaringen zijn ook misleidingen van de duivel?
Christen zijn sluit wel uit dat je reiki kan doen. Als je een ware oprechte bijbelgelovige christen bent dus.quote:Reiki sluit niet uit dat je Christen kunt zijn. Dan kun je net zo goed zeggen dat dokters je eeuwige leven niet verzekeren.
Nopequote:Ben je NU niet misleid met je huidige pad?
Demonisch.quote:Wat vind je van paranormale gaven in het algemeen? Aangeboren paranormale gaven?
Ik denk omdat je niet het concept liefde begrijpt. Jij verstaat onder liefde 'tolerantie ongeacht de gevolgen'. Dat is geen liefde.quote:Als ik naar de afgelopen 5 topics kijk, lijkt het me niet zo dat God's liefde echt zo onvoorwaardelijk is.
Geen vergeving voor zonden, geen gehoorzaamheid aan de tien geboden, nee hoor tot.quote:Op maandag 11 augustus 2008 13:15 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik denk dat veel spirituele mensen verdomd goed het pad van Jezus volgen: naastenliefde, liefde voor God, mensen helpen.....
Ten eerste heb ik een basis, een fundament waarop ik mijn geloof in de bijbel baseer. Dat bestaat uit feitenkennis.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:31 schreef Windigo het volgende:
Trouwens, Ali. Waaraan ontleen jij voor jezelf het bewijs dat je nu niet het verkeerde pad bewandelt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |