abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60730035
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:36 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja je MOET niets van God, je mag lekker doen wat je zelf wil, maar als je je eigen wil volgt, moet je niet raar staan te kijken dat Hij je kinderen iets ergs zal aandoen of jouzelf vernietigen en op de dag des oordeels je NOG een keertje zal vernietigen!
Lekkere vrije keuze!
Zoals ik al eerder zei is dat het zelfde als zeggen dat je hier in Nederland gewoon mensen mag vermoorden, zolang je het maar niet erg vind ok ook de straf daarvoor te ondergaan.
Ja, oorzaak leidt tot gevolg. You can't have your pie and eat it too. Het gaat erom dat je niet gelijk neergebliksemd wordt bij de allereerste leugen die je vertelde bijv.
pi_60730075
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:41 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Satan is zo machtig als God toestaat dat Hij machtig is. Dus als God niet wil dat Satan mij aanvalt, zal dat niet gebeuren. Als God mijn geloof wil beproeven, laat Hij Satan toe om mij te verleiden tot ongehoorzaamheid, afvalligheid, etc. God overheerst dus alles, maar geeft Satan beperkte vrijheid om te regeren.
Ik wil niet lullig doen, maar was God's zege over Satan niet een heel erg nipte zege? Veel verliezen aan beide zijden en dat soort gein?
En ik vind het wel erg laag dat een God jouw geloof wil beproeven als je je best doet je je tot Hem te bekeren!
Dat is net zoiets als dat je een meid bent en je een vriendin inschakelt om jou te proberen te verleiden om je trouw voor haar uit te testen. Vind ik ook al zoiets laags!
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:48:14 #278
79143 Darkwolf
To the moon I howl
pi_60730124
En weet valt mijn vorige post in het teniet omdat het te hard gaat hier en die van mij precies onderaan staat op de vorige pagina.
pi_60730217
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:48 schreef Darkwolf het volgende:
En weet valt mijn vorige post in het teniet omdat het te hard gaat hier en die van mij precies onderaan staat op de vorige pagina.
Ik heb inderdaad ook al een paar keer geopperd dat het voor mij niet vreemd zou klinken als God en Satan dezelfde blijken te zijn.
pi_60730259
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:43 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

en wat als dat niet gebeurd?
Hoe moet ik dat "aanvallen" door demonen eigenlijk zien?
...ik heb mij nooit aangevallen gevoeld en er is nooit voor mij gebeden.
Dan zal het leven van je kind ontvouwen op een manier waardoor het een pion van Satan wordt. Het zal zich misschien met new age dingen bezig gaan houden, een medium worden, aan spiritisme doen, of andere vorm van occultisme, etcetera, onder demonische begeleiding dus, daarmee zichzelf en anderen te gronde richten omdat het helpt in het mensen weghouden van het evangelie van Jezus.

Het kind kan ook, als het kind zich verzet bijv., vernietigd worden door demonen, ze kunnen het ziek maken, of extreem hysterisch, bezeten waardoor je zo'n excorsist film kind krijgt, etcetera.

Aanvallen van demonen is wanneer je dus boze spirituele entiteiten krijgt die je leven beginnen te infiltreren, je geest infiltreren en je gedrag, keuzes en emoties gaan beïnvloeden. Daarmee word je een effectieve strijder voor Satan zelf zonder dat je dat zelf doorhebt.

Je had als kind contact met de doden?
pi_60730304
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:48 schreef Darkwolf het volgende:
Het gaat inderdaad gruwelijk hard. Ik doe echt mijn best om zoveel mogelijk te beantwoorden maar het kost me uren
pi_60730334
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:53 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Dan zal het leven van je kind ontvouwen op een manier waardoor het een pion van Satan wordt. Het zal zich misschien met new age dingen bezig gaan houden, een medium worden, aan spiritisme doen, of andere vorm van occultisme, etcetera, onder demonische begeleiding dus, daarmee zichzelf en anderen te gronde richten omdat het helpt in het mensen weghouden van het evangelie van Jezus.

Het kind kan ook, als het kind zich verzet bijv., vernietigd worden door demonen, ze kunnen het ziek maken, of extreem hysterisch, bezeten waardoor je zo'n excorsist film kind krijgt, etcetera.

Aanvallen van demonen is wanneer je dus boze spirituele entiteiten krijgt die je leven beginnen te infiltreren, je geest infiltreren en je gedrag, keuzes en emoties gaan beïnvloeden. Daarmee word je een effectieve strijder voor Satan zelf zonder dat je dat zelf doorhebt.

Je had als kind contact met de doden?
Het zal dus alles doen wat ik als goed/gezond zie... ontdekken, zelf leren, beoordelen... eigen weg kiezen.... ...veel van wat jouw "dictator" eng vindt omdat hij dan de controle kwijt is.. (hey is dat niet wat je Satan/demonen verwijt?... wat lijken die God van jou en het kwaad toch veel op elkaar... waarom het éne wel veroordelen en het andere niet?)

Nee... mijn kind niet.. ikzelf ben dat vleesgeworden satanische stuk kwaad.

pi_60730344
Hey!
er stond toch eerst "je kind heeft contact met de doden?"
pi_60730359
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:51 schreef Rimpelhond het volgende:

[..]

Ik heb inderdaad ook al een paar keer geopperd dat het voor mij niet vreemd zou klinken als God en Satan dezelfde blijken te zijn.
Yin en Yang, de Moeder/Vader God.
In ieder goed mens schuilt wel wat slechts.
In ieder slecht mens schuilt wel wat goeds.
In iedere man zit wel wat vrouwelijks.
In iedere vrouw zit wel wat mannelijks.

Het één kan niet zonder het ander.
Een mannelijke God kan geen leven brengen, een vrouwelijke Godin in haar eentje ook niet.
Een wereld met alleen goedheid kan geen belangrijke levenslessen geven voor het hiernamaals; tegenslag bouwt karakter en geeft inzicht.
Een wereld met alleen slechtheid kan geen leven voortbrengen.
pi_60730389
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:54 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Het gaat inderdaad gruwelijk hard. Ik doe echt mijn best om zoveel mogelijk te beantwoorden maar het kost me uren
je wordt van je Godsmissie afgehouden door een stel pionnen van Satan...
zo te lezen lukt het ons aardig.

Je bent ongemerkt in het web van Satan gevangen en zal er nooit meer uitkomen..

pi_60730399
Mijn hemel ik blader nog eens terug naar pagina 5 en weet niet eens waar ik moet beginnen.
pi_60730405
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:57 schreef ToT het volgende:

[..]

Yin en Yang, de Moeder/Vader God.
In ieder goed mens schuilt wel wat slechts.
In ieder slecht mens schuilt wel wat goeds.
In iedere man zit wel wat vrouwelijks.
In iedere vrouw zit wel wat mannelijks.

Het één kan niet zonder het ander.
Een mannelijke God kan geen leven brengen, een vrouwelijke Godin in haar eentje ook niet.
Een wereld met alleen goedheid kan geen belangrijke levenslessen geven voor het hiernamaals; tegenslag bouwt karakter en geeft inzicht.
Een wereld met alleen slechtheid kan geen leven voortbrengen.
dat dus
pi_60730418
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:56 schreef Rimpelhond het volgende:
Hey!
er stond toch eerst "je kind heeft contact met de doden?"
Ja klopt maar ik zag toen dat er stond 'ik voelde me nooit aangevallen', toen snapte ik dat t om jou ging.
pi_60730448
quote:

[..]

Het zal dus alles doen wat ik als goed/gezond zie... ontdekken, zelf leren, beoordelen... eigen weg kiezen.... ...veel van wat jouw "dictator" eng vindt omdat hij dan de controle kwijt is.. (hey is dat niet wat je Satan/demonen verwijt?... wat lijken die God van jou en het kwaad toch veel op elkaar... waarom het éne wel veroordelen en het andere niet?)

Dat blijkt wel uit hoe je tegen God aankijkt, je reiki praktijken etc. ja.
pi_60730456
Nou ja.. ik wil voordat ik een eitje ga bakken voor mijn eigen demoontjes nog even opmerken dat ik het waardeer dat je ondanks het tegengas behoorlijk wat tijd steekt in het reageren Ali.
pi_60730543
quote:

[..]

Religie is angst om een boekkie die een paar mensen een paar duizend jaar geleden hebben geschreven.

Religieuze fanatici kunnen niet inzien dat de gaves die ze van God hebben gekregen juist GOED zijn en dat je met je gaven, zoals echt ontzettend veel paranormaal begaafde mensen, zeer zeker een heel goed Chriten kunt zijn.

Ik ken meerdere helderziende paranormaal gegevens die zeggen net zo'n band met God te hebben als Ali, maar dan zonder als Swiffer te dienen!
pi_60730591
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:34 schreef Darkwolf het volgende:

[..]

Feitelijk hou jij dan meer van ons dan God zelf.
Immers, het maakt jou niet uit wat we doen uiteindelijk. Je geeft enkel advies en wat we er mee doen moeten we zelf weten.
Jij weet niet hoe druk ik mij om jullie maak en hoeveel ik voor jullie bid. Het maakt mij juist heel veel uit wat jullie ermee doen, anders zou ik niet zolang bezig blijven. Ik hoop dat jullie verlicht kunnen raken met de woorden die ik uit de bijbel citeer.
quote:
Het zal ook God zijn die ons zal beoordelen en niet jij.
Kan jij niet onze God zijn ofzo? Jij zal ons tenminste niet laten branden in de hel en je dwingt ons niet tot het geloof.
God ook niet, tuurlijk... maar aan de andere kant zullen er wel gevolgen zijn en dat heb ik met jou niet.
Jij zal me niks doen, en je houd nog altijd van mij desondanks om wie ik ben en waar ik voor sta!
Maar dat doet God ook. Hij KAN alleen niet tot in de eeuwigheid onrecht toleren Darkwolf. Op een gegeven moment moet er een grens getrokken worden: tot hier en niet verder, we kunnen het leven wat we van God hebben gehad niet eeuwig misbruiken voor verkeerde doeleinden, en dat is wel wat we doen als we God niet toelaten, ookal denken we daar zelf vaak heel anders over.
quote:
Edit: ja zo kan ik het ook, even snel je post bijwerken. Ik blijf staan met mijn reactie op je originele zin!
Ja als me wat te binnen schiet of ik vind iets niet duidelijk genoeg verander ik het nog even. Excuses voor eventuele irritaties.
pi_60730636
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:01 schreef Rimpelhond het volgende:
Nou ja.. ik wil voordat ik een eitje ga bakken voor mijn eigen demoontjes nog even opmerken dat ik het waardeer dat je ondanks het tegengas behoorlijk wat tijd steekt in het reageren Ali.
Daar ben ik het zeer zeker mee eens, maar ik denk dat het voor Ali zelf ook een bevestiging voor zijn geloof is: hij probeert mensen te redden waarbij zijn geloof op de proef gesteld wordt door de dingen die we zeggen en tja: ook Jezus werd niet begrepen, dus waarom hij wel?
pi_60730691
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 10:36 schreef Windigo het volgende:

[..]

Heb jij ooit bewijs gehad dat Reiki slechte dingen met mensen doet dan? Behalve die paar websites van mensen die christen werden en Reiki daarna als kwaad afschilderen wegens hun nieuwe overtuiging, ben ik niets tegen gekomen dat wijst op een schadelijk effect voor de gezondheid. Anders was er bovendien al lang publiekelijk tamtam geweest over de slechte effecten van Reiki.
Dat hoeft niet per sé.
quote:
En waarom zou ik mijn van kinds af aan gegeven talent verloochenen voor een studie die me niet aanspreekt? Ik ben van kinds af aan bezig geweest met energie en spirituele zaken, zo lang als ik me kan herinneren, zeker vanaf een jaar of 11. Het is me niet opeens in mn bol geschoten van ''goh ik ga eens Reiki doen'' maar het was een geleidelijk proces waarin ik mezelf leerde kennen.
Ik vind het ook goed dat je je hart achterna gaat en doet waarvan jij gelooft dat het goed is. De vraag is echter of het ook wel echt goed is, en dat geloof ik dus niet, ookal lijkt het goed.
quote:
Nu ik me bezig houd met Reiki ben ik een compleet mens geworden, gelukkig en in harmonie met mezelf en de mensen om me heen. En met God, ja. Die die ik al mijn hele leven ervaar.
Maar ik weet wel zeker dat je niet in harmonie bent met Gods geboden. En dat is wel de standaard die de bijbel ons geeft. Ik geloof dat de bijbel het woord van God is, dus als reiki je daar niet mee in overeenstemming brengt, is reiki niet de goede weg.
pi_60730780
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:02 schreef Windigo het volgende:

[..]

Ja, maar, ik vind het ook eenvoudig. Maar gezien de reacties die ik geef krijg ik het idee dat ik in jouw ogen wel ontzettend van Satan bezeten moet zijn, terwijl ik qua ervaringen ongeveer hetzelfde mee heb gekregen als jij. Ik blijf het vreemd vinden.
Nogmaals: als je spirituele pad je niet in harmonie brengt met wat Jezus ons leert in de bijbel, is het een pad naar destructie, hoe goed het ook voelt.

Ik begrijp dat je er niet in kan komen, dat je er niets slechts inziet. Ik heb dat zelf ook gehad, ik zag totaal geen gevaar of wat dan ook, maar dat is ook de bedoeling. Satan komt niet aanzetten als een evil wezen en roept BOE als ie voor de deur staat. Hij sust je in slaap met fijne gevoelens, warme gedachten, maar ondertussen leidt ie je weg van de waarheid. Als ik terugkijk vind ik dat best een enge gedachte, om gewoon compleet gebrainwashed te zijn door Satan zelf en waar het me toen naar geleid heeft.
pi_60730835
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:09 schreef Ali_Kannibali het volgende:
Maar ik weet wel zeker dat je niet in harmonie bent met Gods geboden. En dat is wel de standaard die de bijbel ons geeft. Ik geloof dat de bijbel het woord van God is, dus als reiki je daar niet mee in overeenstemming brengt, is reiki niet de goede weg.
Nogmaals: het ontvangen van Goddelijke Energie (Reiki) betekent niet dat je geen goed Christen kunt zijn.
Het is maar net hoe je God ziet. Jouw God geneest jou rechtstreeks, zeg je. Wie zegt dat God's kracht niet ook door iemands handen weer naar buiten kan stromen, naar andere mensen toe?
Ja mensen moeten zich aan de regeltjes van jouw heilig boek houden voor ze Zijn genade mogen ontvangen, maar je zegt zelf ook dat naastenliefde die mensen (ook niet-gelovigen) voor elkaar voelen ook van God komen, en dat er zonder God geen naastenliefde kan zijn.
Is het zo moeilijk voor te stellen dat God behalve naastenliefde ook genezende energie aan mensen geeft?
pi_60730863
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:12 schreef Ali_Kannibali het volgende:

[..]

Nogmaals: als je spirituele pad je niet in harmonie brengt met wat Jezus ons leert in de bijbel, is het een pad naar destructie, hoe goed het ook voelt.

Ik begrijp dat je er niet in kan komen, dat je er niets slechts inziet. Ik heb dat zelf ook gehad, ik zag totaal geen gevaar of wat dan ook, maar dat is ook de bedoeling. Satan komt niet aanzetten als een evil wezen en roept BOE als ie voor de deur staat. Hij sust je in slaap met fijne gevoelens, warme gedachten, maar ondertussen leidt ie je weg van de waarheid. Als ik terugkijk vind ik dat best een enge gedachte, om gewoon compleet gebrainwashed te zijn door Satan zelf en waar het me toen naar geleid heeft.
Ik denk dat veel spirituele mensen verdomd goed het pad van Jezus volgen: naastenliefde, liefde voor God, mensen helpen.....
pi_60730934
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:03 schreef ToT het volgende:

[..]

Dus er zijn ook goede demonische krachten?
Valse goede demonen ja. Ze spreken aan op wat wij denken dat goed is, maar wat voor God helemaal niet goed is.
quote:
Dus jouw Gods- en Jezuservaringen zijn ook misleidingen van de duivel?
Nee, ik geloof en bid in de naam van Jezus Christus, vraag in Zijn naam vergeving voor mijn zonden.
quote:
Reiki sluit niet uit dat je Christen kunt zijn. Dan kun je net zo goed zeggen dat dokters je eeuwige leven niet verzekeren.
Christen zijn sluit wel uit dat je reiki kan doen. Als je een ware oprechte bijbelgelovige christen bent dus.
quote:
Ben je NU niet misleid met je huidige pad?
Nope
quote:
Wat vind je van paranormale gaven in het algemeen? Aangeboren paranormale gaven?
Demonisch.
quote:
Als ik naar de afgelopen 5 topics kijk, lijkt het me niet zo dat God's liefde echt zo onvoorwaardelijk is.
Ik denk omdat je niet het concept liefde begrijpt. Jij verstaat onder liefde 'tolerantie ongeacht de gevolgen'. Dat is geen liefde.
pi_60730961
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 13:15 schreef ToT het volgende:

[..]

Ik denk dat veel spirituele mensen verdomd goed het pad van Jezus volgen: naastenliefde, liefde voor God, mensen helpen.....
Geen vergeving voor zonden, geen gehoorzaamheid aan de tien geboden, nee hoor tot.
pi_60731104
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:31 schreef Windigo het volgende:
Trouwens, Ali. Waaraan ontleen jij voor jezelf het bewijs dat je nu niet het verkeerde pad bewandelt?
Ten eerste heb ik een basis, een fundament waarop ik mijn geloof in de bijbel baseer. Dat bestaat uit feitenkennis.
Ten tweede kan ik mijn oude pad vergelijken met mijn nieuwe en dus zien wat voor invloed het pad op mijn leven had.
Ten derde krijg ik extreem positieve feedback van mijn ouders, vrienden, etc over hoe ik veranderd ben in zo'n korte tijd.
Ten vierde zie ik de positieve effecten op mijn lichamelijke en geestelijke gezondheid.
Ten vijfde kan ik mij volledig vinden in wat de bijbel zegt als absolute standaarden voor goed en kwaad, de manier waarop het leven het beste geleid kan worden, etcetera. Ik zie hoe het leven de bijbel bevestigt. Dat betekent dus dat ik echt contact heb gelegd met die God van de bijbel, met Jezus Christus. Jezus Christus is qua leer de absolute topper natuurlijk.

En nog veel meer specifiekere zaken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')