Logisch, aansluiting bij de NAVO vormt een bedreiging voor Rusland. Verwacht je dat ze niet op zulke provocaties reageren? Clinton had beloofd dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden. Maar met Bush in het Witte Huis is alles anders geworden. Als ik Rusland was zou ik ook bezorgd zijn om m'n veiligheid. Met woorden kan je de VS niet overtuigen, misschien dat ze eindelijk eens beginnen nadenken als anderen hun gedrag kopiëren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:24 schreef Ghazi het volgende:
Het Kosovo gebeuren staat helemaal los van deze Russische agressie. Rusland doet dit alleen om zijn invloed in de regio niet kwijt te raken. De wens van Georgie om aan te sluiten bij het Westen en de NAVO is een doorn in het oog van de Russen.
Snap niet dat mensen niet door de Russische propaganda kunnen prikken. Etnische zuiveringen, vredesmissie, Russische burgers beschermen zijn allemaal valse voorwendselen om Georgie kapot te maken, en velen van jullie trappen er moedwillig in omdat jullie Poetin zo'n toffe gozer vinden. (dezelfde persoon die verantwoordelijk is voor het platbombarderen van Grozny en tienduizenden doden in Tsjetsjenie).
wat bedoel je nu, op Fok! is't erg, maar minder erg dan elders?quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had al bijna de hoop op een goede discussie in dit topic opgegeven. Totdat ik de facebook lijst voor het einde van de oorlog in Georgië inkeek. Alhoewel bedoeld als een lijst ter promotie van een vreedzame oplossing buitelen daar vooral de mensen over elkaar heen die de regeringspropaganda van beide kanten spuien
Ja, hier is vooral last van mensen die binnen komen rennen zonder zich in te lezen en dan maar wat roepen, daar zijn het gewoon twee groepen die hun eigen regeringsstandpunten herhalen en helemaal niet naar elkaar luisteren.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:43 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
wat bedoel je nu, op Fok! is't erg, maar minder erg dan elders?
Tsja ik vind het moeilijk onpartijdig te blijven, zeker omdat ik mensen ken in Georgie. Dat ligt bij mij maar ja zo is dat. Er is ook op het moment weinig om over te praten. De schuld kwestie is niet aan de orde en verder is het voor ons maar een beetje aankijken wat er gebeurt op dit moment.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:45 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ja, hier is vooral last van mensen die binnen komen rennen zonder zich in te lezen en dan maar wat roepen, daar zijn het gewoon twee groepen die hun eigen regeringsstandpunten herhalen en helemaal niet naar elkaar luisteren.
Er bestaat ook nog zoiets als territoriale soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:42 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Logisch, aansluiting bij de NAVO vormt een bedreiging voor Rusland. Verwacht je dat ze niet op zulke provocaties reageren? Clinton had beloofd dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden. Maar met Bush in het Witte Huis is alles anders geworden. Als ik Rusland was zou ik ook bezorgd zijn om m'n veiligheid. Met woorden kan je de VS niet overtuigen, misschien dat ze eindelijk eens beginnen nadenken als anderen hun gedrag kopiëren.
http://english.pravda.ru/(...)6049-russiasaviour-0quote:Russia: Again Savior of Peace and Life
The international community collectively held their breath waiting for the reaction of Russia after the savage, brutal, criminal attack by Georgia on South Ossetia. After having offered a cease fire in hostilities, the back stabbing Georgians immediately violated the cease fire, invading South Ossetia and causing massive destruction and death among innocent civilians, among peacekeepers and also destroying a hospital.
At approximately 11:30 p.m. Moscow time Georgians opened fire with heavy artillery from the side of the Georgian villages of Ergneti and Nikozi against the city of Tskhinval, the Defense Ministry of South Ossetia announced on Thursday. Georgian troops attempted to storm the city much as Hitler‘s Panzer divisions blazed through Europe. Also noteworthy is the fact that Georgian tanks and infantry were being aided by Israeli advisors, a true indicator that this conflict was instigated by outside forces.
Meanwhile, the western corporate media was maintaining a blackout of “the grand silence” on the aggression of Georgia. When they did finally report on it, they were as usual telling the story backwards with headlines such as “Russian Jets Attack Georgia” and “They Have Declared War Against Us” as though Georgia had not done anything wrong.
A large part of the capital of South Ossetia, Tskhinvali, has been destroyed along with five villages. South Ossetia reports that more than 1,600 people have been killed in the past 24 hours. There are also many casualties among peacekeepers and hospitals are said to be overflowing with victims.
Relating what has become common practice among war criminals, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov reported: "A Russian humanitarian convoy has come under fire. Panic is growing among the local population, and the number of refugees is increasing. There are reports of ethnic cleansing in some villages... The situation is ripe for a humanitarian catastrophe."
In a display of cowboy bravado, Georgia also announced that their contingent in Iraq would be withdrawn, ostensibly to be available for further incursions and murderous rampages such as the one of Friday morning. Saakashvili, looking like a pompous clown, called on reservists to sign up for duty, saying: "This is a clear intrusion on another country's territory. We have Russian tanks on our territory, jets on our territory in broad daylight.” This of course is leaving out the part where he first sent his jets to strafe and bomb civilian areas and the Russian response comes as an attempt to prevent further attacks.
Als iedereen de territoriale soevereiniteit van landen zou respecteren was er geen probleem. Maar Servië, Afganistan, Irak en de dreigende taal tegenover Iran maken duidelijk dat je daar niet op kan rekenen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:52 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Er bestaat ook nog zoiets als territoriale soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht.
Het NAVO-lidmaatschap van Georgië zou best we onderdeel kunnen zijn van hogere strategische geopolitiek, maar als een land zou kunnen toetreden tot een organisatie en ook die ambitie heeft welk recht bestaat er dan voor andere landen dit recht te ontzeggen?
De Tsjetsjenen hebben maar iets van 1 a 2 duizend man.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:11 schreef Steeven het volgende:
Is dit geen uitgelezen kans voor die mafkezen uit Tsjetsjenië om de grens over te trekken en mee te vechten tegen de Russen? Dat soort dingen hoor je nl. wel vaker.
Zou weinig verschil maken. Moesten hun toevlucht nemen tot terreuracties omdat ze tegen het leger niet konden winnen. Die zijn allang blij dat het Russisch leger nu ergens anders bezig is.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:11 schreef Steeven het volgende:
Is dit geen uitgelezen kans voor die mafkezen uit Tsjetsjenië om de grens over te trekken en mee te vechten tegen de Russen? Dat soort dingen hoor je nl. wel vaker.
Dat maakt niet uit, ik doel niet op een offensief, maar op b.v. terreuraanslagen. Er zijn genoeg mafkezen uit Europa getrokken om mee te vechten in dit soort oorlogen in het verleden. Het lijkt mij een uitgelezen kans.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:13 schreef Renzoku het volgende:
[..]
De Tsjetsjenen hebben maar iets van 1 a 2 duizend man.
De Tjsetsjenen hebben naar mijn weet toch ongeveer 10.000 man. Daarbij te bedenken dat de meeste in Turkije zitten en bij oorlog naar het gebied toe trekken.??quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:13 schreef Renzoku het volgende:
[..]
De Tsjetsjenen hebben maar iets van 1 a 2 duizend man.
Dat maakt het voor mij niet ineens logisch. Voor mij blijft de norm het soevereiniteitsbeginsel.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:12 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Als iedereen de territoriale soevereiniteit van landen zou respecteren was er geen probleem. Maar Servië, Afganistan, Irak en de dreigende taal tegenover Iran maken duidelijk dat je daar niet op kan rekenen.
En de officiële reden voor de inval in Georgië is natuurlijk niet het NAVO lidmaatschap. Georgië was zo dom om de Russen een excuus te verschaffen, en die hebben het met beide handen aangegrepen. De Russen waren daar als vredesmacht, waarschijnlijk is hun optreden volgens het internationaal recht minder controversieel dan de invallen van de VS.
Ik denk niet dat die pijpleiding hét motief is van Rusland. Dat zal mooi meegenomen zijn, maar naar mijn idee willen ze geen NAVO aan hun grens en al helemaal niet in Georgië.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:31 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat maakt het voor mij niet ineens logisch. Voor mij blijft de norm het soevereiniteitsbeginsel.
Vanaf de NAVO- top in Boekarest, begin april, hebben de Russen de separatisten in Zuid-Ossetië flink opgejut. Dat was een represaille voor de toetredingsgesprekken.
Maar het gaat natuurlijk om de Kaspische olie- en gaspijpleiding die de Russen aan hun netwerk willen koppelen.
Was al gezegd toch? Waarom gaat Rusland buiten Ossetië verder in Abchazië en nu Gori? Regime change ftw.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:42 schreef Drugshond het volgende:
Officials says Russia has launched a massive air attack on the Georgian city of Gori; claims Russian troops are preparing to go in by ground
Iemand een zinnig antwoord?quote:"Excuse me, are you saying that Georgia attacked first? Your parliament just today declared formal war on Russia and is it your position that Russia is the aggressor? Your troops crossed into South Ossetia and started this!"
"You did not have the military power to challenge Russia at any time since 1991, what made you think you did now?"
De toetredingsgesprekken waren absoluut tegen het zere been van de Russen.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:36 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ik denk niet dat die pijpleiding hét motief is van Rusland. Dat zal mooi meegenomen zijn, maar naar mijn idee willen ze geen NAVO aan hun grens en al helemaal niet in Georgië.
Rusland betaalt de pensioenen en uitkeringen in de Oekraine en levert het land haar gas en olie. Misschien dat Oekraine wil gokken op een hele milde winter maar echt logisch lijkt het me niet voor hen om Rusland nog meer dwars te gaan zitten.quote:Op maandag 11 augustus 2008 01:55 schreef Drugshond het volgende:
Georgie heeft zwaar gegokt.... alleen als hij de andere regio's mee kan krijgen maakt hij nog een kans.
Ben benieuwd welke kaart de Oekraïne gaat spelen. Want die zullen diep nadenken over hun toekomst.
Het zal wel zijn redenen hebben! Misschien zijn ze hun ook een beetje zat..quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Rusland betaalt de pensioenen en uitkeringen in de Oekraine en levert het land haar gas en olie. Misschien dat Oekraine wil gokken op een hele milde winter maar echt logisch lijkt het me niet voor hen om Rusland nog meer dwars te gaan zitten.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7552908.stmquote:Georgia move fails to halt raids
Georgia insists that all its forces are now outside South Ossetia
Russia has continued air raids deep inside Georgia, after it rejected Tbilisi's announcement that it had called a ceasefire and wanted talks.
Jets bombed targets near Tbilisi, including the airport, and Russia said its warships had sunk a Georgian boat that approached and tried to attack.
Russia earlier took control of the breakaway region of South Ossetia, forcing Georgian troops to withdraw.
Meanwhile, the US administration has expressed strong support for Georgia.
Vice President Dick Cheney told Georgian President Mikhail Saakashvili that "Russian aggression must not go unanswered".
He said the events in Georgia would have "serious consequences" on Russia's relations with the United States.
Earlier, the US ambassador at the UN accused Russia of seeking "regime change" in Georgia.
Vieze Dick Cheney roept niet zomaar wat! Misschien nu niet, maar misschien later welquote:Op maandag 11 augustus 2008 03:05 schreef rood_verzet het volgende:
De VS heeft geen poot om op te staan: zowel economisch niet, als moreel niet.
Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:43 schreef Caesu het volgende:
misschien dacht daarom sakaasvili wel dat bush georgie komt helpen als het zich in de nesten werkt.
kan natuurlijk niet wachten tot de volgende amerikaanse president - anti-irak-oorlog.
maar check dat dan even vantevoren zou ik denken voordat ie aan zo'n avontuur begint.
of dacht hij dat rusland het allemaal wel best vond als russische staatsburger moeten vluchten.
enige wat ik dan kan bedenken is dat dit een constructie voor georgie is om van die probleemprovincies af te geraken.
Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.quote:verbaas me er dan wel over dat rusland zo ver doorgaat nu nog.
met aanvallen verder georgie in.
quote:TBILISI (AFP) - Russia kept up its attacks on Georgia in the early hours of Monday, brushing aside appeals for a ceasefire after its forces swept through the Georgian rebel region of South Ossetia.
Russian planes bombed the base of a special forces battalion and an air traffic control centre in the suburbs of the Georgian capital Tbilisi early on Monday, Interior Ministry spokesman Shota Utiashvili said.
The explosions could be heard from the centre of the city.
quote:A fleet of Russian military aircraft were carrying out fresh bombing raids over Georgia Monday, the foreign ministry in Tbilisi said.
"More than 50 Russian warplanes are flying over Georgia. Tbilisi was bombed. Bombs hit the village of Kojori and Makhata mountain,'' it said.
quote:'Georgië bombardeert Tschinvali'
Gepubliceerd: 11 augustus 2008 08:29 | Gewijzigd: 11 augustus 2008 09:01
Reuters, AFP
Tschinvali, 11 aug. Georgië is begonnen om de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali onder vuur te nemen, ondanks het gisteren eenzijdig afgekondigde staakt-het-vuren. Drie Russische soldaten zijn om het leven gekomen, zo meldt persbureau Reuters op gezag van het Russische persbureau Interfax. Achttien anderen zouden gewond zijn geraakt.
Afgelopen nacht zouden Russische vliegtuigen de radar van het vliegveld in Tbilisi hebben gebombardeerd, evenals de stad Gori. Dat meldt persbureau AFP. Gisteren bracht de Russische marine een Georgisch oorlogsschip tot zinken.
De Amerikaanse president Bush heeft de militaire acties van Rusland vandaag scherp bekritiseerd vanuit Peking, waar hij de Olympische Spelen bezoekt. Bush noemt de Russische reactie ,,disproportioneel" en veroordeelt bombardementen buiten Zuid-Ossetië.
Georgië gaf zijn strijdkrachten in de opstandige provincie Zuid-Ossetië gisteren het bevel tot een onmiddellijk staakt-het-vuren. Ook bood het land Rusland aan om direct met onderhandelingen te beginnen om de vijandelijkheden te stoppen.
De Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner heeft in Tbilisi de Georgische president Saakasjvili gesproken en is onderweg naar Moskou om als bemiddelaar in het conflict op te treden.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)mbardeert_Tschinvali
quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:24 schreef Ghazi het volgende:
Het Kosovo gebeuren staat helemaal los van deze Russische agressie. Rusland doet dit alleen om zijn invloed in de regio niet kwijt te raken. De wens van Georgie om aan te sluiten bij het Westen en de NAVO is een doorn in het oog van de Russen.
Snap niet dat mensen niet door de Russische propaganda kunnen prikken. Etnische zuiveringen, vredesmissie, Russische burgers beschermen zijn allemaal valse voorwendselen om Georgie kapot te maken, en velen van jullie trappen er moedwillig in omdat jullie Poetin zo'n toffe gozer vinden. (dezelfde persoon die verantwoordelijk is voor het platbombarderen van Grozny en tienduizenden doden in Tsjetsjenie).
http://en.wikipedia.org/wiki/Russificationquote:Op maandag 11 augustus 2008 09:44 schreef Demophon het volgende:
Ach ja de Russen zijn zo begaan met het zelfbeschikkingsrecht van volkeren (zie eeuwenlange onderdrukking landjes en volkeren binnen hun eigen aan één veroverde rijk)![]()
quote:August 11, 2008 (Computerworld) Hackers, perhaps affiliated with a well-known Russian criminal network, have attacked and hijacked Web sites belonging to Georgia, the former Soviet republic now in the fourth day of war with Russia, a security researcher claimed Sunday.
Some Georgian government and commercial sites are unavailable, while others may have been hijacked, said Jart Armin, a researcher who tracks the notorious Russian Business Network (RBN), a malware and criminal hosting network.
"Many of Georgia's Internet servers were under external control from late Thursday," Armin said early Saturday in an entry on his Web site. According to his research, the government's sites dedicated to the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of Defense, and the country's President, Mikhail Saakashvili, have been blocked completely, or traffic to and from those sites' servers have been redirected to servers actually located in Russia and Turkey.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Als Bush de Russische acties disproportioneel noemt, wat waren dan de aanhoudende massale bombardementen op civiele doelen in Servië?
Ik denk dat de hele wereld wel weet dat de VS hypocriet zijn in deze zaak, alle krediet is wel verspeeld dankzij Irak. Betekent echter niet dat Rusland gewoon z'n gang mag gaan, die gasten moeten gewoon oprotten uit Georgië. Desnoods mogen ze dat kut-Ossetië houden, maar ze gaan minstens ook voor Abchazië en de val van Saakashvilli. Dus het zal nog wel even duren.quote:
Iemand een idee waarom een NAVO-adviseur met het Georgisch leger Zuid-Ossetië binnen zou wandelen?quote:Later, according to South Ossetia government representative Irina Gagloeva, two groups of Georgian saboteurs were captured near Tskhinvali, 8 troops in Znaur district, and another group of 11 near Zari road[142]. Earlier, Vzglyad reported that another group of Georgian saboteurs was captured near Zari road, including one African-American, claimed to be a US citizen and NATO adviser; he was transported to Vladikavkaz for investigation.[143]
Geen idee of je mag aannemen dat dit waar is, maar kan me best voorstellen dat er van veel landen waarnemers/adviseurs/spionnen rondlopen om de boel daar in de gaten te houden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:59 schreef c3k het volgende:
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/2008_South_Ossetia_War
[..]
Iemand een idee waarom een NAVO-adviseur met het Georgisch leger Zuid-Ossetië binnen zou wandelen?
Aangezien de bron een Russische krant is, kan het ook een middel zijn om de geloofwaardigheid/neutraliteit van de V.S. aan te tasten. Naast de fysieke gewelddadigheden zitten ze ook midden in een propagandaoorlog.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee of je mag aannemen dat dit waar is, maar kan me best voorstellen dat er van veel landen waarnemers/adviseurs/spionnen rondlopen om de boel daar in de gaten te houden.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 05:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.
En als maar een kwart van de verhalen uit Tskhinvali waar zijn heeft het Georgisch leger ook daar hun uiterste best gedaan om een militaire respons te provoceren. Granaten in schuilkelders gooien, met tanks over mensen rijden, op burgers schieten.
Misschien hebben ze inderdaad gegokt op een afzijdig blijven van de Russen. dat zou echter de blunder alleen maar groter maken.
Had Saakashvili de Russische reactie wel ingecalculeerd, dan blijft de vraag wat hij (of zijn opdrachtgevers) willen met de nieuwe situatie.
Dat dit een bizar plan is om van Zuid Ossetie en dat andere gebied af te raken vind ik moeilijk te geloven.
Zoals ik het zie is het of een gigantische blunder, met vele doden tot gevolg, of onderdeel van een groter plan om een nieuw oost/west conflictgebied te creeeren. Als ik de hypernerveuze Saakashvili de zoveelste smeekbede op CNN zie geven neig ik naar het eerste. Een fuck-up van astronomische proporties.
[..]
Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.
Ver doorgaan? Vergelijk het eens met de bijna drie maanden lange bombardementen van de Nato op Servië.
denk dat je hier wel ongeveer wel gelijk hebt. Bedoel het is ook weer geen rocket science.... Saajkasvili wilden gewoon de orde herstellen in Zuid-Ossetië omdat het de weken ervoor onrustig was, wellicht denkend dat rusland alleen scherp zou veroordelen zonder in te grijpen. Het was een gok en misschien naief, en wellicht had saajkasvili een daadkrachtiger optreden verwacht van het westen. Al met al is rusland nu inderdaad gewoon bezig Georgie militair gezien flink terug te werpen. Dat daar dan veel burgers bij omkomen is typisch russisch... hehehequote:Op maandag 11 augustus 2008 05:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.
En als maar een kwart van de verhalen uit Tskhinvali waar zijn heeft het Georgisch leger ook daar hun uiterste best gedaan om een militaire respons te provoceren. Granaten in schuilkelders gooien, met tanks over mensen rijden, op burgers schieten.
Misschien hebben ze inderdaad gegokt op een afzijdig blijven van de Russen. dat zou echter de blunder alleen maar groter maken.
Had Saakashvili de Russische reactie wel ingecalculeerd, dan blijft de vraag wat hij (of zijn opdrachtgevers) willen met de nieuwe situatie.
Dat dit een bizar plan is om van Zuid Ossetie en dat andere gebied af te raken vind ik moeilijk te geloven.
Zoals ik het zie is het of een gigantische blunder, met vele doden tot gevolg, of onderdeel van een groter plan om een nieuw oost/west conflictgebied te creeeren. Als ik de hypernerveuze Saakashvili de zoveelste smeekbede op CNN zie geven neig ik naar het eerste. Een fuck-up van astronomische proporties.
[..]
Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.
Ver doorgaan? Vergelijk het eens met de bijna drie maanden lange bombardementen van de Nato op Servië.
Zo is het wel, heel simpel beschouwd.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Niet perse hoe ik erover denk overigens. Een Rus stuurde me die op msn.
En ze schijnen ook baby's te eten... Kom op, dit is gewoon pure Russische en Zuid-Ossetische propaganda.quote:Op maandag 11 augustus 2008 05:24 schreef NorthernStar het volgende:
Ook al is het met georgische propaganda wat minder, want hun TV, media en internet ligt eruitquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:41 schreef Steeven het volgende:@ mensen die in Russische propaganda trappen. Je ziet het op elk forum haast. Ook in Georgische btw.
Dat was toch ook de bedoeling? Al op dag 1 kondigde Saakasjvili dit aan.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:48 schreef c3k het volgende:
Volgens Wikipedia berichtten Russische media dat 800 Georgische soldaten door acht vliegtuigen van de V.S. van Irak naar Georgie worden gevlogen.
Ja, maar opmerkelijk is dat taxi V.S. zich hiermee partij in het conflict maakt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:51 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Dat was toch ook de bedoeling? Al op dag 1 kondigde Saakasjvili dit aan.
Poeh poeh.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:51 schreef LXIV het volgende:
Als ik Putin was zou ik dus nooit, nooit toegeven aan internationale druk om het rustig aan te doen. Rusland is de afgelopen jaren al helemaal in de hoek gedreven en feitelijk omsingeld door de NAVO. Als Putin nu bakzeil haalt kan hij beter de sleutels van het Kremlim meteen opsturen naar Berlijn.
Ik zou Georgië een vette les leren door het helemaal onder de voet te lopen, in Tblisi een marionettenregering te installeren en Zuid-Ossetië te annexeren en voor eeuwig Russisch te verklaren. En op nationale TV te verklaren dat iedere buitenlandse macht die zich ermee wil bemoeien zich in oorlog met Rusland mag beschouwen. Kijken wie er dan nog piept.
Het is niet opmerkelijk, maar wel pas de 1e keer dat dit gebeurt, ja. De VS hebben alle belang bij een regering Saakasjvili.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:57 schreef c3k het volgende:
[..]
Ja, maar opmerkelijk is dat taxi V.S. zich hiermee partij in het conflict maakt.
Het gaat helemaal niet om Georgië, maar onder wiens invloedssfeer voormalige soviet-republieken vallen. En helemaal voor landen die grenzen aan Rusland zelf. In Kazachstan hebben de Amerikanen ook een basis gebouwd. Rusland heeft dat moeten slikken omdat het destijds erg verzwakt was.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:58 schreef Elkarden het volgende:
[..]
Poeh poeh.
Even serieus, Georgië zal niet onder de voet worden gelopen, de regering niet weggeblazen. In principe is Georgië natuurlijk van marginaal belang voor de VS, de gehele Kaukasus is onbelangrijk voor hen.. Maar die pijpleidingen. Die veranderen alles, Georgië is het enige land dat Westers gezin is in die Rusland-Georgië-Armenië-Iran corridor en die regering mag dus niet vallen. Nooit, daar zorgt de VS wel voor. Zuid-Ossetië was overigens al praktisch Russisch gebied.
Rusland is overigens niet in de hoek gedrukt, dat hebben ze zelf gedaan met hun vaderlijke opvattingen in hun invloedsfeer.''Wij bepalen wel wat goed voor jou is''. Vind je het dan gek dat bijna alle landen van Oost Europa dan naar het Westen overlopen.
Past prima in de OPquote:Op maandag 11 augustus 2008 12:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]
Niet perse hoe ik erover denk overigens. Een Rus stuurde me die op msn.
Bronquote:Russia's Defense Ministry says its troops have advanced from the breakaway Georgian region of Abkhazia further into Georgia proper.
The Defense Ministry justified the operation in Senaki, which lies outside the so-called security zone along the de facto Abkhaz boundary, by a need to avert new attacks on the other breakaway region of South Ossetia.
"Russian peacekeepers and support units are carrying out an operation aimed at... preventing Georgian forces from regrouping to carry new attacks on South Ossetia," a ministry spokesman said. "Senaki is one of the places where such actions were under way."
The announcement came just hours after Russian President Dmitry Medvedev told the Interfax news agency that a "significant part" of Russia's military operation against Georgian troops in South Ossetia was nearing its conclusion.
Russian warplanes, meanwhile, continued to pound Georgian targets on August 11, hitting targets near the capital, Tbilisi , and the Black Sea port of Poti.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:44 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Ziet er goed uit. Welk spel?
Dit is Hearts of Iron 2. Als je dit spel zonder mods speelt is dit zo makkelijk mogelijkquote:Op maandag 11 augustus 2008 16:49 schreef Eurosorro het volgende:
Hey Steven, die foto.. wat is dat voor een strategie spel?? Lijkt me wel interessant, beetje panzer general achtig.
Wat ik heb begrepen is dat de Russen met name die infrastructurele faciliteiten pakt die nodig zijn om een militaire strijd uit te voeren: radar, landingsbanen, haven en de fabriek waar de su-25(?) gemaakt wordt.quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:49 schreef Eurosorro het volgende:
Wat nu gebeurt is het ontregelen van de economie. Productiefaciliteiten worden gebombardeerd, belangrijke personen (bijv verkiesbare kamerleden) worden indien mogelijk uitgeschakeld.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 16:56 schreef voyeur het volgende:
"De grote lange lopen van het artilleriegeschut staan op Tsjinvali gericht. Als ze kort na elkaar hun salvo’s afvuren, dondert het over de hele vlakte. Van veilige afstand wordt de stad kapot geschoten. De kanonnen, die vanwege hun kwetsbaarheid voor Russische luchtaanvallen voortdurend verplaatst worden, ontzenuwen een Georgische mythe. Dat is de belofte dat de burgerbevolking zoveel mogelijk wordt ontzien. De vernietiging van Tsjinvali is snel door premier Poetin aangegrepen om te spreken van Georgische ‘genocide’ op de Zuid-Osseten. "
aldus de correspondent van de Volkskrant. Een stad bombarderen lijkt mij wel reden om te spreken van een noodsituatie waar je moet ingrijpen en deze keer komt het niet uit de propagandamachine, maar uit de mond van een correspondent.
Walgelijke actie in dat filmpjequote:Op maandag 11 augustus 2008 16:49 schreef Eurosorro het volgende:
Hey Steven, die foto.. wat is dat voor een strategie spel?? Lijkt me wel interessant, beetje panzer general achtig.
De bestuursorganen in Abkazie en Osetie zijn corrupt mede de russische overheid. Dit betekend bijna heel simpel, schiet jij als georgier uit verdediging of wat dan ook een russische grenswacht neer is dat een neef van een invloedrijk persoon dan stijgt er een mig op. Natuurlijk is zo'n geval geen aanleiding voor het totale conflict, maar wij kunnen ons de russische cultuur niet voorstellen, het kunnen beesten zijn met name gevechtseenheden, zie hier deze link kan schokkend zijn:
Dan krijgen ze er gratis een tweede Tsjetsjenië en Afghanistan bij.quote:Op maandag 11 augustus 2008 15:51 schreef LXIV het volgende:
Als ik Putin was zou ik dus nooit, nooit toegeven aan internationale druk om het rustig aan te doen. Rusland is de afgelopen jaren al helemaal in de hoek gedreven en feitelijk omsingeld door de NAVO. Als Putin nu bakzeil haalt kan hij beter de sleutels van het Kremlim meteen opsturen naar Berlijn.
Ik zou Georgië een vette les leren door het helemaal onder de voet te lopen, in Tblisi een marionettenregering te installeren en Zuid-Ossetië te annexeren en voor eeuwig Russisch te verklaren. En op nationale TV te verklaren dat iedere buitenlandse macht die zich ermee wil bemoeien zich in oorlog met Rusland mag beschouwen. Kijken wie er dan nog piept.
quote:14:49 Israeli sources report that the USA has organized delivery of weapons to Georgia.
Humans Rights Watch has said that western press has essentially been misinforming the public and took Russia's side in the conflict. Around 30 000 refugees have flooded into Russia, 1400 into Georgia, and another 1500-2000 are dead.
15:05 Shelling of Ts'hinvali has resumed.
15:26 Water supply to Ts'hinvali has been restored.
15:46 Georgian gas supplies to Armenia have dropped by 30%.
16:20 360 Russian citizens are trapped in Georgia and are not allowed to leave the country. Also a column with Russian humanitarian supplies has finally arrived in Ts'hinvali.
16:30 Another Georgian Su-25 has been shot down when trying to attack positions of the 58th Army.
16:39 Russia officialy states that regime change is not the goal of the operation.
16:44 Georgian ministry of Foreign Affairs said that VVS has bombed airbase at Senaki.
Handig! Waar haal je dat vandaan?quote:
Van een ander forum, van een gozer die het van een defensieforum had, maar ik weet niet welke. Weet ook niet of het waar is, maarhet klinkt toch enigszins plausibel.quote:
Anders ik welquote:Op maandag 11 augustus 2008 17:50 schreef Drugshond het volgende:
Toch heb ik een unheimlich gevoel bij deze kwestie. Het zou wel eens wat vuurwerk op kunnen leveren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |