abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60721472
De Russen zijn een stel scumbags op dit moment.

[/onrationele modus]
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:24:11 #102
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_60721545
Het Kosovo gebeuren staat helemaal los van deze Russische agressie. Rusland doet dit alleen om zijn invloed in de regio niet kwijt te raken. De wens van Georgie om aan te sluiten bij het Westen en de NAVO is een doorn in het oog van de Russen.
Snap niet dat mensen niet door de Russische propaganda kunnen prikken. Etnische zuiveringen, vredesmissie, Russische burgers beschermen zijn allemaal valse voorwendselen om Georgie kapot te maken, en velen van jullie trappen er moedwillig in omdat jullie Poetin zo'n toffe gozer vinden. (dezelfde persoon die verantwoordelijk is voor het platbombarderen van Grozny en tienduizenden doden in Tsjetsjenie).
What lies in the shadow of the statue?
  FOK!fotograaf maandag 11 augustus 2008 @ 00:38:14 #103
73911 ultra_ivo
pi_60721909
Ik had al bijna de hoop op een goede discussie in dit topic opgegeven. Totdat ik de facebook lijst voor het einde van de oorlog in Georgië inkeek. Alhoewel bedoeld als een lijst ter promotie van een vreedzame oplossing buitelen daar vooral de mensen over elkaar heen die de regeringspropaganda van beide kanten spuien
pi_60721920
Georgië is dom geweest, maar wat Rusland nu doet kan echt niet gewoon. Dat ze die ene provincie willen beschermen tegen etnische zuiveringen (kuch), daar kan ik nog mee in komen, ook al is het bij elkaar gelogen, maar dat ze Abchezië en nu gebieden van Georgië zelf erbij betrekken bewijst enkel het ware motief van Rusland.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:42:13 #105
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722013
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:24 schreef Ghazi het volgende:
Het Kosovo gebeuren staat helemaal los van deze Russische agressie. Rusland doet dit alleen om zijn invloed in de regio niet kwijt te raken. De wens van Georgie om aan te sluiten bij het Westen en de NAVO is een doorn in het oog van de Russen.
Snap niet dat mensen niet door de Russische propaganda kunnen prikken. Etnische zuiveringen, vredesmissie, Russische burgers beschermen zijn allemaal valse voorwendselen om Georgie kapot te maken, en velen van jullie trappen er moedwillig in omdat jullie Poetin zo'n toffe gozer vinden. (dezelfde persoon die verantwoordelijk is voor het platbombarderen van Grozny en tienduizenden doden in Tsjetsjenie).
Logisch, aansluiting bij de NAVO vormt een bedreiging voor Rusland. Verwacht je dat ze niet op zulke provocaties reageren? Clinton had beloofd dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden. Maar met Bush in het Witte Huis is alles anders geworden. Als ik Rusland was zou ik ook bezorgd zijn om m'n veiligheid. Met woorden kan je de VS niet overtuigen, misschien dat ze eindelijk eens beginnen nadenken als anderen hun gedrag kopiëren.
too much to do in the real world.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:43:56 #106
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722044
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had al bijna de hoop op een goede discussie in dit topic opgegeven. Totdat ik de facebook lijst voor het einde van de oorlog in Georgië inkeek. Alhoewel bedoeld als een lijst ter promotie van een vreedzame oplossing buitelen daar vooral de mensen over elkaar heen die de regeringspropaganda van beide kanten spuien

wat bedoel je nu, op Fok! is't erg, maar minder erg dan elders?
  FOK!fotograaf maandag 11 augustus 2008 @ 00:45:23 #107
73911 ultra_ivo
pi_60722072
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:43 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

wat bedoel je nu, op Fok! is't erg, maar minder erg dan elders?
Ja, hier is vooral last van mensen die binnen komen rennen zonder zich in te lezen en dan maar wat roepen, daar zijn het gewoon twee groepen die hun eigen regeringsstandpunten herhalen en helemaal niet naar elkaar luisteren.
pi_60722164
Het moge duidelijk zijn dat Rusland uit is op de val van Saakashvili en zijn westerse ambities. Voor minder doen ze het niet.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60722172
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:45 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja, hier is vooral last van mensen die binnen komen rennen zonder zich in te lezen en dan maar wat roepen, daar zijn het gewoon twee groepen die hun eigen regeringsstandpunten herhalen en helemaal niet naar elkaar luisteren.
Tsja ik vind het moeilijk onpartijdig te blijven, zeker omdat ik mensen ken in Georgie. Dat ligt bij mij maar ja zo is dat. Er is ook op het moment weinig om over te praten. De schuld kwestie is niet aan de orde en verder is het voor ons maar een beetje aankijken wat er gebeurt op dit moment.
pi_60722206
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:42 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Logisch, aansluiting bij de NAVO vormt een bedreiging voor Rusland. Verwacht je dat ze niet op zulke provocaties reageren? Clinton had beloofd dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden. Maar met Bush in het Witte Huis is alles anders geworden. Als ik Rusland was zou ik ook bezorgd zijn om m'n veiligheid. Met woorden kan je de VS niet overtuigen, misschien dat ze eindelijk eens beginnen nadenken als anderen hun gedrag kopiëren.
Er bestaat ook nog zoiets als territoriale soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht.
Het NAVO-lidmaatschap van Georgië zou best we onderdeel kunnen zijn van hogere strategische geopolitiek, maar als een land zou kunnen toetreden tot een organisatie en ook die ambitie heeft welk recht bestaat er dan voor andere landen dit recht te ontzeggen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:00:03 #111
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722356
quote:
Russia: Again Savior of Peace and Life

The international community collectively held their breath waiting for the reaction of Russia after the savage, brutal, criminal attack by Georgia on South Ossetia. After having offered a cease fire in hostilities, the back stabbing Georgians immediately violated the cease fire, invading South Ossetia and causing massive destruction and death among innocent civilians, among peacekeepers and also destroying a hospital.

At approximately 11:30 p.m. Moscow time Georgians opened fire with heavy artillery from the side of the Georgian villages of Ergneti and Nikozi against the city of Tskhinval, the Defense Ministry of South Ossetia announced on Thursday. Georgian troops attempted to storm the city much as Hitler‘s Panzer divisions blazed through Europe. Also noteworthy is the fact that Georgian tanks and infantry were being aided by Israeli advisors, a true indicator that this conflict was instigated by outside forces.

Meanwhile, the western corporate media was maintaining a blackout of “the grand silence” on the aggression of Georgia. When they did finally report on it, they were as usual telling the story backwards with headlines such as “Russian Jets Attack Georgia” and “They Have Declared War Against Us” as though Georgia had not done anything wrong.

A large part of the capital of South Ossetia, Tskhinvali, has been destroyed along with five villages. South Ossetia reports that more than 1,600 people have been killed in the past 24 hours. There are also many casualties among peacekeepers and hospitals are said to be overflowing with victims.

Relating what has become common practice among war criminals, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov reported: "A Russian humanitarian convoy has come under fire. Panic is growing among the local population, and the number of refugees is increasing. There are reports of ethnic cleansing in some villages... The situation is ripe for a humanitarian catastrophe."

In a display of cowboy bravado, Georgia also announced that their contingent in Iraq would be withdrawn, ostensibly to be available for further incursions and murderous rampages such as the one of Friday morning. Saakashvili, looking like a pompous clown, called on reservists to sign up for duty, saying: "This is a clear intrusion on another country's territory. We have Russian tanks on our territory, jets on our territory in broad daylight.” This of course is leaving out the part where he first sent his jets to strafe and bomb civilian areas and the Russian response comes as an attempt to prevent further attacks.
http://english.pravda.ru/(...)6049-russiasaviour-0

Die Pravda, wat een hoogstaand niveau toch.
Maar de pompous clown is wel begonnen met nazi-vergelijkingen.
pi_60722578
Is dit geen uitgelezen kans voor die mafkezen uit Tsjetsjenië om de grens over te trekken en mee te vechten tegen de Russen? Dat soort dingen hoor je nl. wel vaker.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:12:38 #113
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722600
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als territoriale soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht.
Het NAVO-lidmaatschap van Georgië zou best we onderdeel kunnen zijn van hogere strategische geopolitiek, maar als een land zou kunnen toetreden tot een organisatie en ook die ambitie heeft welk recht bestaat er dan voor andere landen dit recht te ontzeggen?
Als iedereen de territoriale soevereiniteit van landen zou respecteren was er geen probleem. Maar Servië, Afganistan, Irak en de dreigende taal tegenover Iran maken duidelijk dat je daar niet op kan rekenen.
En de officiële reden voor de inval in Georgië is natuurlijk niet het NAVO lidmaatschap. Georgië was zo dom om de Russen een excuus te verschaffen, en die hebben het met beide handen aangegrepen. De Russen waren daar als vredesmacht, waarschijnlijk is hun optreden volgens het internationaal recht minder controversieel dan de invallen van de VS.
pi_60722614
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:11 schreef Steeven het volgende:
Is dit geen uitgelezen kans voor die mafkezen uit Tsjetsjenië om de grens over te trekken en mee te vechten tegen de Russen? Dat soort dingen hoor je nl. wel vaker.
De Tsjetsjenen hebben maar iets van 1 a 2 duizend man.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:17:12 #115
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722677
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:11 schreef Steeven het volgende:
Zou weinig verschil maken. Moesten hun toevlucht nemen tot terreuracties omdat ze tegen het leger niet konden winnen. Die zijn allang blij dat het Russisch leger nu ergens anders bezig is.
pi_60722681
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:13 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, ik doel niet op een offensief, maar op b.v. terreuraanslagen. Er zijn genoeg mafkezen uit Europa getrokken om mee te vechten in dit soort oorlogen in het verleden. Het lijkt mij een uitgelezen kans.
pi_60722732
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:13 schreef Renzoku het volgende:

[..]

De Tjsetsjenen hebben naar mijn weet toch ongeveer 10.000 man. Daarbij te bedenken dat de meeste in Turkije zitten en bij oorlog naar het gebied toe trekken.??

Wiki--> http://en.wikipedia.org/wiki/First_Chechen_War
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60722890
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:12 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Als iedereen de territoriale soevereiniteit van landen zou respecteren was er geen probleem. Maar Servië, Afganistan, Irak en de dreigende taal tegenover Iran maken duidelijk dat je daar niet op kan rekenen.
En de officiële reden voor de inval in Georgië is natuurlijk niet het NAVO lidmaatschap. Georgië was zo dom om de Russen een excuus te verschaffen, en die hebben het met beide handen aangegrepen. De Russen waren daar als vredesmacht, waarschijnlijk is hun optreden volgens het internationaal recht minder controversieel dan de invallen van de VS.
Dat maakt het voor mij niet ineens logisch. Voor mij blijft de norm het soevereiniteitsbeginsel.

Vanaf de NAVO- top in Boekarest, begin april, hebben de Russen de separatisten in Zuid-Ossetië flink opgejut. Dat was een represaille voor de toetredingsgesprekken.
Maar het gaat natuurlijk om de Kaspische olie- en gaspijpleiding die de Russen aan hun netwerk willen koppelen.
pi_60722952
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat maakt het voor mij niet ineens logisch. Voor mij blijft de norm het soevereiniteitsbeginsel.

Vanaf de NAVO- top in Boekarest, begin april, hebben de Russen de separatisten in Zuid-Ossetië flink opgejut. Dat was een represaille voor de toetredingsgesprekken.
Maar het gaat natuurlijk om de Kaspische olie- en gaspijpleiding die de Russen aan hun netwerk willen koppelen.
Ik denk niet dat die pijpleiding hét motief is van Rusland. Dat zal mooi meegenomen zijn, maar naar mijn idee willen ze geen NAVO aan hun grens en al helemaal niet in Georgië.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:42:42 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60723028
Officials says Russia has launched a massive air attack on the Georgian city of Gori; claims Russian troops are preparing to go in by ground
pi_60723089
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:42 schreef Drugshond het volgende:
Officials says Russia has launched a massive air attack on the Georgian city of Gori; claims Russian troops are preparing to go in by ground
Was al gezegd toch? Waarom gaat Rusland buiten Ossetië verder in Abchazië en nu Gori? Regime change ftw.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 01:47:25 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60723095
Rusland dit, Rusland dat...

Het is Saakashvili die deze gigantische clusterfuck heeft geboetseerd. De idioot steekt verdomme zijn eigen land in de fik! En voor wat?

Als jullie even een pauze kunnen nemen van de boe-Rusland circlejerk, is er iemand die een zinnige logische verklaring heeft waarom hij het heeft gedaan?

Een BBC reporter tijdens een persconferentie met Saakashvili:
quote:
"Excuse me, are you saying that Georgia attacked first? Your parliament just today declared formal war on Russia and is it your position that Russia is the aggressor? Your troops crossed into South Ossetia and started this!"

"You did not have the military power to challenge Russia at any time since 1991, what made you think you did now?"
Iemand een zinnig antwoord?

Had hij verwacht dat Rusland afzijdig zou blijven? Had hij verwacht dat Amerika, Israel en of de Oekraine te hulp zouden schieten? Is er een factor die we over het hoofd zien?
pi_60723148
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:36 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die pijpleiding hét motief is van Rusland. Dat zal mooi meegenomen zijn, maar naar mijn idee willen ze geen NAVO aan hun grens en al helemaal niet in Georgië.
De toetredingsgesprekken waren absoluut tegen het zere been van de Russen.
Maar de olie is ook wel erg belangrijk. Olie is macht en Rusland wil Europa wel wat afhankelijker hebben dan zij nu zijn.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:55:57 #124
89730 Drugshond
pi_60723187
Georgie heeft zwaar gegokt.... alleen als hij de andere regio's mee kan krijgen maakt hij nog een kans.
Ben benieuwd welke kaart de Oekraïne gaat spelen. Want die zullen diep nadenken over hun toekomst.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 02:05:14 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60723276
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:55 schreef Drugshond het volgende:
Georgie heeft zwaar gegokt.... alleen als hij de andere regio's mee kan krijgen maakt hij nog een kans.
Ben benieuwd welke kaart de Oekraïne gaat spelen. Want die zullen diep nadenken over hun toekomst.
Rusland betaalt de pensioenen en uitkeringen in de Oekraine en levert het land haar gas en olie. Misschien dat Oekraine wil gokken op een hele milde winter maar echt logisch lijkt het me niet voor hen om Rusland nog meer dwars te gaan zitten.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 02:17:43 #126
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60723406
Live stream van Russia Today met veel beelden uit Ossetie

http://wwitv.com/a1/b1527.asx
  maandag 11 augustus 2008 @ 02:41:04 #127
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60723555
walgelijk.

En ik steun Georgie, maakt me niet meer uit wie er begonnen is.
Manier waarop Rusland bezig is kan gewoon echt niet... hoe die teringlijer zich ook gedraagt
bij de VR vergadering is ongehoord, lijkt weer op de koude oorlog hoe ze zich opstellen.

en de U.S braaf voor de camera zeggen dat het effect zal hebben op hun verstandhouding, flikker toch op..
gaat werkelijk niets in veranderen.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
pi_60723565
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:05 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Rusland betaalt de pensioenen en uitkeringen in de Oekraine en levert het land haar gas en olie. Misschien dat Oekraine wil gokken op een hele milde winter maar echt logisch lijkt het me niet voor hen om Rusland nog meer dwars te gaan zitten.
Het zal wel zijn redenen hebben! Misschien zijn ze hun ook een beetje zat..

-edit-

Maar lees ook eerder, hopend dat EU en NAVO komt helpen!

Griezelig...

[ Bericht 8% gewijzigd door Nasi op 11-08-2008 02:50:55 ]
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
pi_60723567
georgie zit met 2000 man daar in irak.
de uk zit er nu nog maar met 4000.
nederland zat er ooit met zo'n 1300 man.
proportioneel is dat heel veel voor een klein land als georgie.

misschien dacht daarom sakaasvili wel dat bush georgie komt helpen als het zich in de nesten werkt.
kan natuurlijk niet wachten tot de volgende amerikaanse president - anti-irak-oorlog.
maar check dat dan even vantevoren zou ik denken voordat ie aan zo'n avontuur begint.
of dacht hij dat rusland het allemaal wel best vond als russische staatsburger moeten vluchten.

enige wat ik dan kan bedenken is dat dit een constructie voor georgie is om van die probleemprovincies af te geraken. want met die provincies wordt georgie nooit de navo binnen gelaten. veels te gevaarlijk.
dat de navo dan zegt: sorry dat we je niet hielpen toen, maar je mag nu lid worden van de navo om het goed te maken.
moet georgie nu wel volledig afstand doen van z-ossetie en abchazie.

en of het was een voorwaarde van rusland aan de vs dat georgie alleen de navo in mag als de provincies onafhankelijk worden of bij rusland komen.
want uiteindelijk wil rusland natuurlijk ook geen conflict met de navo.

verbaas me er dan wel over dat rusland zo ver doorgaat nu nog.
met aanvallen verder georgie in.
echt aan het uitproberen hoever ze kunnen gaan.
amerika / uk en veel europese landen waaronder nederland hebben natuurlijk totaal geen geloofwaardigheid wat betreft landen illegaal binnenvallen en bezetten.

oekraine wordt nog lastiger als dat ook bij de navo moet.
misschien moet daar de krim wel onafhankelijk worden.
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
pi_60723667
quote:
Georgia move fails to halt raids

Georgia insists that all its forces are now outside South Ossetia

Russia has continued air raids deep inside Georgia, after it rejected Tbilisi's announcement that it had called a ceasefire and wanted talks.

Jets bombed targets near Tbilisi, including the airport, and Russia said its warships had sunk a Georgian boat that approached and tried to attack.

Russia earlier took control of the breakaway region of South Ossetia, forcing Georgian troops to withdraw.

Meanwhile, the US administration has expressed strong support for Georgia.

Vice President Dick Cheney told Georgian President Mikhail Saakashvili that "Russian aggression must not go unanswered".

He said the events in Georgia would have "serious consequences" on Russia's relations with the United States.

Earlier, the US ambassador at the UN accused Russia of seeking "regime change" in Georgia.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7552908.stm
Dostojewski: "Je kunt je niet van je eigen gezond verstand overtuigen door je buurman op te sluiten."
  maandag 11 augustus 2008 @ 03:05:47 #131
133012 rood_verzet
The needs of the many
pi_60723732
De VS heeft geen poot om op te staan: zowel economisch niet, als moreel niet.

Die gek van een Sakashvili dacht wel eventjes de oppositie van Zuid-Ossetië in een goed voorbereide aanval uit te schakelen, verklaart Rusland vervolgens de oorlog wanneer zij de Ossetiërs te hulp schieten om vervolgens met de staart tussen de benen weer weg te trekken maar niet voordat de hoofdstad van Zuid-Ossetië zwaar gebombardeerd was.

Uiteraard doet de Russische regering dit niet uit moralistische motieven; Sakashvili heeft Rusland een uitgelezen kans geboden om zijn toch al zwakke positie onderuit te halen en de invloed in Georgië permanent te herstellen.

Het treurige van dit alles is dat de gewone man weer eens het slachtoffer wordt. Laat de twee tirannen ergens in de woestijn met hun legertjes op elkaar inhakken.
pi_60723862
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 03:05 schreef rood_verzet het volgende:
De VS heeft geen poot om op te staan: zowel economisch niet, als moreel niet.
Vieze Dick Cheney roept niet zomaar wat! Misschien nu niet, maar misschien later wel !
If the attacking bear is black, fight back!.. If the attacking bear is brown, drop down!
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 05:24:35 #133
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60724191
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 02:43 schreef Caesu het volgende:

misschien dacht daarom sakaasvili wel dat bush georgie komt helpen als het zich in de nesten werkt.
kan natuurlijk niet wachten tot de volgende amerikaanse president - anti-irak-oorlog.
maar check dat dan even vantevoren zou ik denken voordat ie aan zo'n avontuur begint.
of dacht hij dat rusland het allemaal wel best vond als russische staatsburger moeten vluchten.

enige wat ik dan kan bedenken is dat dit een constructie voor georgie is om van die probleemprovincies af te geraken.
Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.

En als maar een kwart van de verhalen uit Tskhinvali waar zijn heeft het Georgisch leger ook daar hun uiterste best gedaan om een militaire respons te provoceren. Granaten in schuilkelders gooien, met tanks over mensen rijden, op burgers schieten.

Misschien hebben ze inderdaad gegokt op een afzijdig blijven van de Russen. dat zou echter de blunder alleen maar groter maken.

Had Saakashvili de Russische reactie wel ingecalculeerd, dan blijft de vraag wat hij (of zijn opdrachtgevers) willen met de nieuwe situatie.

Dat dit een bizar plan is om van Zuid Ossetie en dat andere gebied af te raken vind ik moeilijk te geloven.

Zoals ik het zie is het of een gigantische blunder, met vele doden tot gevolg, of onderdeel van een groter plan om een nieuw oost/west conflictgebied te creeeren. Als ik de hypernerveuze Saakashvili de zoveelste smeekbede op CNN zie geven neig ik naar het eerste. Een fuck-up van astronomische proporties.
quote:
verbaas me er dan wel over dat rusland zo ver doorgaat nu nog.
met aanvallen verder georgie in.

Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.

Ver doorgaan? Vergelijk het eens met de bijna drie maanden lange bombardementen van de Nato op Servië.
  maandag 11 augustus 2008 @ 06:08:14 #134
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60724250
Ik zag gisteravond nog een verslag op de BBC, die journalisten werden beschoten door een Russische straaljager.
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 11 augustus 2008 @ 08:17:30 #135
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_60724783
Russia keeps up attacks on Georgia
quote:
TBILISI (AFP) - Russia kept up its attacks on Georgia in the early hours of Monday, brushing aside appeals for a ceasefire after its forces swept through the Georgian rebel region of South Ossetia.

Russian planes bombed the base of a special forces battalion and an air traffic control centre in the suburbs of the Georgian capital Tbilisi early on Monday, Interior Ministry spokesman Shota Utiashvili said.

The explosions could be heard from the centre of the city.

More than 50 Russian warplanes over Georgia
quote:
A fleet of Russian military aircraft were carrying out fresh bombing raids over Georgia Monday, the foreign ministry in Tbilisi said.

"More than 50 Russian warplanes are flying over Georgia. Tbilisi was bombed. Bombs hit the village of Kojori and Makhata mountain,'' it said.

[ Bericht 14% gewijzigd door Perrin op 11-08-2008 09:10:19 ]
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:12:48 #136
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60725362
quote:
'Georgië bombardeert Tschinvali'
Gepubliceerd: 11 augustus 2008 08:29 | Gewijzigd: 11 augustus 2008 09:01
Reuters, AFP
Tschinvali, 11 aug. Georgië is begonnen om de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali onder vuur te nemen, ondanks het gisteren eenzijdig afgekondigde staakt-het-vuren. Drie Russische soldaten zijn om het leven gekomen, zo meldt persbureau Reuters op gezag van het Russische persbureau Interfax. Achttien anderen zouden gewond zijn geraakt.
Afgelopen nacht zouden Russische vliegtuigen de radar van het vliegveld in Tbilisi hebben gebombardeerd, evenals de stad Gori. Dat meldt persbureau AFP. Gisteren bracht de Russische marine een Georgisch oorlogsschip tot zinken.

De Amerikaanse president Bush heeft de militaire acties van Rusland vandaag scherp bekritiseerd vanuit Peking, waar hij de Olympische Spelen bezoekt. Bush noemt de Russische reactie ,,disproportioneel" en veroordeelt bombardementen buiten Zuid-Ossetië.

Georgië gaf zijn strijdkrachten in de opstandige provincie Zuid-Ossetië gisteren het bevel tot een onmiddellijk staakt-het-vuren. Ook bood het land Rusland aan om direct met onderhandelingen te beginnen om de vijandelijkheden te stoppen.

De Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner heeft in Tbilisi de Georgische president Saakasjvili gesproken en is onderweg naar Moskou om als bemiddelaar in het conflict op te treden.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)mbardeert_Tschinvali
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  FOK!fotograaf maandag 11 augustus 2008 @ 09:23:42 #137
73911 ultra_ivo
pi_60725543
Als Bush de Russische acties disproportioneel noemt, wat waren dan de aanhoudende massale bombardementen op civiele doelen in Servië?
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:36:22 #138
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_60725745
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:24 schreef Ghazi het volgende:
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
  maandag 11 augustus 2008 @ 09:44:53 #139
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_60725877
Ach ja de Russen zijn zo begaan met het zelfbeschikkingsrecht van volkeren (zie eeuwenlange onderdrukking landjes en volkeren binnen hun eigen aan één veroverde rijk)

En wat de soevereiniteit van Georgië (waar Zuid-Ossetië en Abchazië dus nog steeds aan toebehoren) betreft: daar vegen ze hun reet mee af
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_60726175
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:44 schreef Demophon het volgende:
Ach ja de Russen zijn zo begaan met het zelfbeschikkingsrecht van volkeren (zie eeuwenlange onderdrukking landjes en volkeren binnen hun eigen aan één veroverde rijk)
http://en.wikipedia.org/wiki/Russification
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
  maandag 11 augustus 2008 @ 10:28:52 #141
38496 Perrin
pi_60726735
Misschien wel een aardige voor de OP:

Cyber attacks knock out Georgia's Internet presence
quote:
August 11, 2008 (Computerworld) Hackers, perhaps affiliated with a well-known Russian criminal network, have attacked and hijacked Web sites belonging to Georgia, the former Soviet republic now in the fourth day of war with Russia, a security researcher claimed Sunday.

Some Georgian government and commercial sites are unavailable, while others may have been hijacked, said Jart Armin, a researcher who tracks the notorious Russian Business Network (RBN), a malware and criminal hosting network.

"Many of Georgia's Internet servers were under external control from late Thursday," Armin said early Saturday in an entry on his Web site. According to his research, the government's sites dedicated to the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of Defense, and the country's President, Mikhail Saakashvili, have been blocked completely, or traffic to and from those sites' servers have been redirected to servers actually located in Russia and Turkey.

[ Bericht 85% gewijzigd door Perrin op 11-08-2008 10:34:20 ]
  FOK!fotograaf maandag 11 augustus 2008 @ 11:27:54 #142
73911 ultra_ivo
pi_60728122
Las net dat een van m'n vrienden uit Vladikavkaz nu in Finland zit, is wel een opluchting. Hij heeft zijn commentaren op het net gepost, in Esperanto. Ik zodadelijk gaan werken, vanavond vertaal ik z'n verhaal.
  maandag 11 augustus 2008 @ 11:33:15 #143
78918 SeLang
Black swans matter
pi_60728258
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 09:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Als Bush de Russische acties disproportioneel noemt, wat waren dan de aanhoudende massale bombardementen op civiele doelen in Servië?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_60728519
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:33 schreef SeLang het volgende:

[..]

Ik denk dat de hele wereld wel weet dat de VS hypocriet zijn in deze zaak, alle krediet is wel verspeeld dankzij Irak. Betekent echter niet dat Rusland gewoon z'n gang mag gaan, die gasten moeten gewoon oprotten uit Georgië. Desnoods mogen ze dat kut-Ossetië houden, maar ze gaan minstens ook voor Abchazië en de val van Saakashvilli. Dus het zal nog wel even duren.
pi_60728914
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/2008_South_Ossetia_War

quote:
Later, according to South Ossetia government representative Irina Gagloeva, two groups of Georgian saboteurs were captured near Tskhinvali, 8 troops in Znaur district, and another group of 11 near Zari road[142]. Earlier, Vzglyad reported that another group of Georgian saboteurs was captured near Zari road, including one African-American, claimed to be a US citizen and NATO adviser; he was transported to Vladikavkaz for investigation.[143]
Iemand een idee waarom een NAVO-adviseur met het Georgisch leger Zuid-Ossetië binnen zou wandelen?
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
http://www.gibburt.com
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:13:25 #146
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60729255
en dan ook een neger nog ook..

als er iets achterlijk is , is het wel een neger mee op pad sturen.
die komen daar helemaal niet voor ..vallen wel zo enorm op.
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:13:43 #147
38496 Perrin
pi_60729269
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 11:59 schreef c3k het volgende:
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/2008_South_Ossetia_War

[..]

Iemand een idee waarom een NAVO-adviseur met het Georgisch leger Zuid-Ossetië binnen zou wandelen?
Geen idee of je mag aannemen dat dit waar is, maar kan me best voorstellen dat er van veel landen waarnemers/adviseurs/spionnen rondlopen om de boel daar in de gaten te houden.
pi_60729716
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:13 schreef Perrin het volgende:

[..]

Geen idee of je mag aannemen dat dit waar is, maar kan me best voorstellen dat er van veel landen waarnemers/adviseurs/spionnen rondlopen om de boel daar in de gaten te houden.
Aangezien de bron een Russische krant is, kan het ook een middel zijn om de geloofwaardigheid/neutraliteit van de V.S. aan te tasten. Naast de fysieke gewelddadigheden zitten ze ook midden in een propagandaoorlog.
Modern technology has its origins in an altogether non-practical search for useless knowledge.
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:33:02 #149
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60729782
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 05:24 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.

En als maar een kwart van de verhalen uit Tskhinvali waar zijn heeft het Georgisch leger ook daar hun uiterste best gedaan om een militaire respons te provoceren. Granaten in schuilkelders gooien, met tanks over mensen rijden, op burgers schieten.

Misschien hebben ze inderdaad gegokt op een afzijdig blijven van de Russen. dat zou echter de blunder alleen maar groter maken.

Had Saakashvili de Russische reactie wel ingecalculeerd, dan blijft de vraag wat hij (of zijn opdrachtgevers) willen met de nieuwe situatie.

Dat dit een bizar plan is om van Zuid Ossetie en dat andere gebied af te raken vind ik moeilijk te geloven.

Zoals ik het zie is het of een gigantische blunder, met vele doden tot gevolg, of onderdeel van een groter plan om een nieuw oost/west conflictgebied te creeeren. Als ik de hypernerveuze Saakashvili de zoveelste smeekbede op CNN zie geven neig ik naar het eerste. Een fuck-up van astronomische proporties.
[..]

Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.

Ver doorgaan? Vergelijk het eens met de bijna drie maanden lange bombardementen van de Nato op Servië.

ze gebruiken helemaal geen GRAT raket systemen..

het is een tjechische raketwerper de RM-70 die erop lijkt, maar wat nauwkeuriger en wat beter is.
pi_60729881
quote:

[..]

[..]

denk dat je hier wel ongeveer wel gelijk hebt. Bedoel het is ook weer geen rocket science.... Saajkasvili wilden gewoon de orde herstellen in Zuid-Ossetië omdat het de weken ervoor onrustig was, wellicht denkend dat rusland alleen scherp zou veroordelen zonder in te grijpen. Het was een gok en misschien naief, en wellicht had saajkasvili een daadkrachtiger optreden verwacht van het westen. Al met al is rusland nu inderdaad gewoon bezig Georgie militair gezien flink terug te werpen. Dat daar dan veel burgers bij omkomen is typisch russisch... hehehe
pi_60729898

Niet perse hoe ik erover denk overigens. Een Rus stuurde me die op msn.
pi_60729957
@ mensen die in Russische propaganda trappen. Je ziet het op elk forum haast. Ook in Georgische btw.
  maandag 11 augustus 2008 @ 12:41:23 #153
104871 remlof
Europees federalist
pi_60729960
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:38 schreef -Strawberry- het volgende:
[ afbeelding ]

Niet perse hoe ik erover denk overigens. Een Rus stuurde me die op msn.
Zo is het wel, heel simpel beschouwd.
pi_60729978
quote:
En ze schijnen ook baby's te eten... Kom op, dit is gewoon pure Russische en Zuid-Ossetische propaganda.
pi_60731081
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 12:41 schreef Steeven het volgende:
@ mensen die in Russische propaganda trappen. Je ziet het op elk forum haast. Ook in Georgische btw.
Ook al is het met georgische propaganda wat minder, want hun TV, media en internet ligt eruit maar inderdaad ja, soms zie je op websites ook echt mensen waarvan je weet dat ze als baan hebben het verdedigen van Russische beginselen
pi_60731409
Georgian President Mikhail Saakashvili said Monday he had signed a cease-fire pledge proposed by envoys from the European Union.

An unidentified fighter jet drops munitions near the Georgian town of Gori.
Photo: AP

Slideshow: Pictures of the week Saakashvili said he signed the document together with French Foreign Minister Bernard Kouchner and his Finnish counterpart, Alexander Stubb.

He said the EU mediators would head to Moscow later Monday to try to persuade Russia to accept the cease-fire.

Meanwhile, a senior general said Russia had no plans to move its troops from Georgia's two breakaway provinces further into Georgian territory.

Deputy chief of General Staff Col.-Gen. Anatoly Nogovitsyn said Russia had no intention of moving deeper into Georgian territory.

It came after swarms of Russian jets launched new raids on Georgian territory and Russia demanded Georgia disarm troops near the breakaway province of Abkhazia.

Georgia said a Russian general's ultimatum to disarm carried the threat of a Russian offensive in the Abkhazia region. That would be a major escalation in the Russian-Georgian conflict that blew up after a Georgian offensive to regain control of the other breakaway province of South Ossetia.

Georgian troops fled South Ossetia on Sunday, yielding to superior Russian firepower, and Georgian leaders pleaded for a cease-fire. Moscow responded that Georgia was not observing its cease-fire pledge.

International envoys flew into the region late Sunday in an effort to end the conflict before it spreads throughout the Caucasus. French Foreign Minister Bernard Kouchner, representing the European Union, said Monday he met with Georgian President Mikhail Saakashvili and found him "determined to make peace."

Russia's deputy chief of General Staff Col.-Gen. Anatoly Nogovitsyn said on Russian television Monday that Russia demanded Georgia disarm police in Zugdidi, adjoining Abkhazia, but did not say what would happen if they do not.

Georgian Security Council chief Alexander Lomaia said earlier that Gen. Sergei Chaban, in charge of Russian peacekeepers in Abkhazia, conveyed a Russian ultimatum for Georgia to disarm via UN military observers in the area.

With most Georgian forces concentrated near South Ossetia, it could be hard for Georgia to repel an Abkhazian offensive.

Abkhazia's Russian-supported separatist government called out the army and reservists on Sunday and declared it would push Georgian forces out of the northern part of the Kodori Gorge, the only area of Abkhazia still under Georgian control.

Chaban said 9,000 additional Russian troops and 350 armored vehicles had arrived in Abkhazia to support Russian peacekeepers there, Russian news reports said. He said Russian forces were also preparing to help disarm Georgian forces in the gorge.

Russian jets hit a radar on the outskirts of the Georgian capital on Monday, bombed an airfield and also targeted the Black Sea port of Poti, inflicting no casualties, Georgian officials said.

Georgian Security Council chief Alexander Lomaia said that up to 50 Russian jets were roaming Georgian skies all at once as of Monday morning.

Russian officials said the air raids targeted supply lines and military facilities and were not directed at civilians, but one Russian raid on the town of Gori killed over 20 and wounded scores of others Saturday.

Georgia's Interior Ministry spokesman Shota Utiashvili said Russian tanks attempted to advance in the direction of the town of Gori outside South Ossetia, but were turned back by Georgian forces.

Russia struck the town of 50,000, which sits on Georgia's only significant east-west highway, over the weekend.

Georgia began an offensive to regain control over South Ossetia overnight Friday with heavy rocket and artillery fire and air strikes that ravaged the provincial capital, Tskhinvali.

Russia, which has developed close ties with the region and granted passports to most of its residents, sent in thousands of troops who launched overwhelming artillery barrage and air attacks on Georgian troops. Heavy Russian shelling drove the Georgian forces out of the provincial capital of Tskhinvali on Sunday.

Saakashvili declared a cease-fire around South Ossetia on Sunday, but Russian officials said Monday that Georgian forces were not observing it.

Russian Maj.-Gen. Marat Kulakhmetov said that Georgian forces continued shelling Russian positions overnight and conducted a bombing run in the area.

Russian Navy spokesman Igor Dygalo said Russian ships deployed to Georgia's Black Sea coast on Sunday sank one of four Georgian patrol boats that dangerously approached them and refused to stop, and turned the others back. Georgian Coast Guard chief David Golua dismissed the Russian claim.

US President George W. Bush on Monday sharply criticized Moscow's military crackdown on Georgia, saying the violence is unacceptable and Russia's response is disproportionate. "I've expressed my grave concern about the disproportionate response of Russia and that we strongly condemn the bombing outside of South Ossetia," Bush said in an interview with NBC Sports.

The violence appeared to show Russian determination to subdue small, US-backed Georgia, even at the risk of international reproach. Russia fended off a wave of international calls to observe Georgia's cease-fire, saying it must first be assured that Georgian forces pull out of the region.

"We know they haven't left and are continuing to shoot at our peacekeepers," Russia's UN Ambassador Vitaly Churkin said during Sunday's debates at the UN Security Council.

The council met for the fourth time in four days to discuss the crisis; US Ambassador Zalmay Khalilzad accused Moscow of seeking "regime change" in Georgia and resisting attempts to make peace. Churkin said Russians don't use the expression, but acknowledged there were occasions when elected leaders "become an obstacle."

Russia's Deputy Foreign Minister Grigory Karasin said more than 2,000 people had been killed in South Ossetia since Friday, most of them Ossetians with Russian passports. The figures could not be independently confirmed, but refugees who fled the city said hundreds were killed
pi_60732544
Er zal de komende weken geen vrede komen, als Rusland en Abchazië hun absurde oproep om de Kodori vallei te verlaten niet intrekken. Die vallei is alles wat Georgië nog heeft in Abchazië.
pi_60733891
tvp
Lawamena hitihala Lawamena haulala
pi_60734775
Volgens Wikipedia berichtten Russische media dat 800 Georgische soldaten door acht vliegtuigen van de V.S. van Irak naar Georgie worden gevlogen.
  maandag 11 augustus 2008 @ 15:51:11 #161
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60734840
Als ik Putin was zou ik dus nooit, nooit toegeven aan internationale druk om het rustig aan te doen. Rusland is de afgelopen jaren al helemaal in de hoek gedreven en feitelijk omsingeld door de NAVO. Als Putin nu bakzeil haalt kan hij beter de sleutels van het Kremlim meteen opsturen naar Berlijn.

Ik zou Georgië een vette les leren door het helemaal onder de voet te lopen, in Tblisi een marionettenregering te installeren en Zuid-Ossetië te annexeren en voor eeuwig Russisch te verklaren. En op nationale TV te verklaren dat iedere buitenlandse macht die zich ermee wil bemoeien zich in oorlog met Rusland mag beschouwen. Kijken wie er dan nog piept.
The End Times are wild
pi_60734858
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:48 schreef c3k het volgende:
Volgens Wikipedia berichtten Russische media dat 800 Georgische soldaten door acht vliegtuigen van de V.S. van Irak naar Georgie worden gevlogen.
Dat was toch ook de bedoeling? Al op dag 1 kondigde Saakasjvili dit aan.
pi_60735004
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:51 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Dat was toch ook de bedoeling? Al op dag 1 kondigde Saakasjvili dit aan.
Ja, maar opmerkelijk is dat taxi V.S. zich hiermee partij in het conflict maakt.
pi_60735044
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:51 schreef LXIV het volgende:
Als ik Putin was zou ik dus nooit, nooit toegeven aan internationale druk om het rustig aan te doen. Rusland is de afgelopen jaren al helemaal in de hoek gedreven en feitelijk omsingeld door de NAVO. Als Putin nu bakzeil haalt kan hij beter de sleutels van het Kremlim meteen opsturen naar Berlijn.

Ik zou Georgië een vette les leren door het helemaal onder de voet te lopen, in Tblisi een marionettenregering te installeren en Zuid-Ossetië te annexeren en voor eeuwig Russisch te verklaren. En op nationale TV te verklaren dat iedere buitenlandse macht die zich ermee wil bemoeien zich in oorlog met Rusland mag beschouwen. Kijken wie er dan nog piept.
Poeh poeh.

Even serieus, Georgië zal niet onder de voet worden gelopen, de regering niet weggeblazen. In principe is Georgië natuurlijk van marginaal belang voor de VS, de gehele Kaukasus is onbelangrijk voor hen.. Maar die pijpleidingen. Die veranderen alles, Georgië is het enige land dat Westers gezin is in die Rusland-Georgië-Armenië-Iran corridor en die regering mag dus niet vallen. Nooit, daar zorgt de VS wel voor. Zuid-Ossetië was overigens al praktisch Russisch gebied.

Rusland is overigens niet in de hoek gedrukt, dat hebben ze zelf gedaan met hun vaderlijke opvattingen in hun invloedsfeer.''Wij bepalen wel wat goed voor jou is''. Vind je het dan gek dat bijna alle landen van Oost Europa dan naar het Westen overlopen.
pi_60735089
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:57 schreef c3k het volgende:

[..]

Ja, maar opmerkelijk is dat taxi V.S. zich hiermee partij in het conflict maakt.
Het is niet opmerkelijk, maar wel pas de 1e keer dat dit gebeurt, ja. De VS hebben alle belang bij een regering Saakasjvili.
pi_60735176
t vp
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:03:50 #167
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_60735232
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:58 schreef Elkarden het volgende:

[..]

Poeh poeh.

Even serieus, Georgië zal niet onder de voet worden gelopen, de regering niet weggeblazen. In principe is Georgië natuurlijk van marginaal belang voor de VS, de gehele Kaukasus is onbelangrijk voor hen.. Maar die pijpleidingen. Die veranderen alles, Georgië is het enige land dat Westers gezin is in die Rusland-Georgië-Armenië-Iran corridor en die regering mag dus niet vallen. Nooit, daar zorgt de VS wel voor. Zuid-Ossetië was overigens al praktisch Russisch gebied.

Rusland is overigens niet in de hoek gedrukt, dat hebben ze zelf gedaan met hun vaderlijke opvattingen in hun invloedsfeer.''Wij bepalen wel wat goed voor jou is''. Vind je het dan gek dat bijna alle landen van Oost Europa dan naar het Westen overlopen.
Het gaat helemaal niet om Georgië, maar onder wiens invloedssfeer voormalige soviet-republieken vallen. En helemaal voor landen die grenzen aan Rusland zelf. In Kazachstan hebben de Amerikanen ook een basis gebouwd. Rusland heeft dat moeten slikken omdat het destijds erg verzwakt was.
Nu is Rusland echter weer sterker geworden, zowel materieel als qua moreel, en kunnen ze weer een vuist maken. Terwijl de VS elders zijn handen vol heeft. Daarom zal R. altijd van de gelegenheid gebruik maken om haar macht te doen gelden.
The End Times are wild
pi_60735304

Zo kan het ook .
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:29:59 #169
89730 Drugshond
pi_60736237
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:06 schreef Steeven het volgende:
[ afbeelding ]

Zo kan het ook .
Ziet er goed uit. Welk spel?
pi_60736301
quote:
Russia's Defense Ministry says its troops have advanced from the breakaway Georgian region of Abkhazia further into Georgia proper.

The Defense Ministry justified the operation in Senaki, which lies outside the so-called security zone along the de facto Abkhaz boundary, by a need to avert new attacks on the other breakaway region of South Ossetia.

"Russian peacekeepers and support units are carrying out an operation aimed at... preventing Georgian forces from regrouping to carry new attacks on South Ossetia," a ministry spokesman said. "Senaki is one of the places where such actions were under way."

The announcement came just hours after Russian President Dmitry Medvedev told the Interfax news agency that a "significant part" of Russia's military operation against Georgian troops in South Ossetia was nearing its conclusion.

Russian warplanes, meanwhile, continued to pound Georgian targets on August 11, hitting targets near the capital, Tbilisi , and the Black Sea port of Poti.
Bron
pi_60736338
Hm, Georgië bestookt nog steeds Tsjchinvali en Rusland trekt verder Georgië in. Dat gaat dus wel goed komen met die wapenstilstand, .
pi_60736345
Hey Steven, die foto.. wat is dat voor een strategie spel?? Lijkt me wel interessant, beetje panzer general achtig.

De bestuursorganen in Abkazie en Osetie zijn corrupt mede de russische overheid. Dit betekend bijna heel simpel, schiet jij als georgier uit verdediging of wat dan ook een russische grenswacht neer is dat een neef van een invloedrijk persoon dan stijgt er een mig op. Natuurlijk is zo'n geval geen aanleiding voor het totale conflict, maar wij kunnen ons de russische cultuur niet voorstellen, het kunnen beesten zijn met name gevechtseenheden, zie hier deze link kan schokkend zijn:

Het communistische beleid wordt ondersteund met geweld, Poetin kijkt niet voor niks altijd zo kil, als je zaken doet met rusland dan doe je zaken maar luistert goed..kijk maar naar Shell met sachalin, belang afgepakt. Nu na dit conflict bedenk je als goede hollandse jongen wel een tweede keer voor een ongunstig of dwarsliggend voorstel..

Wat nu gebeurt is het ontregelen van de economie. Productiefaciliteiten worden gebombardeerd, belangrijke personen (bijv verkiesbare kamerleden) worden indien mogelijk uitgeschakeld. Iemand schreef dat Rusland het zwaar te verduren heeft van georgie miss.. geloof dit maar niet. Rusland heeft een hele grabbelton aan mogelijkheden om het georgische verzet uit te roeien.
Het georgische leger kan geen weerstand bieden, misschien verzanden in een guerilla strijd. Als er paratroopers zijn ingezet dan is dit zeer alarmerend, deze troepen dienen als shock troops. Wie kent de Spetsnatz? Deze eenheden opereren miss ook al lang achter de schermen. Als dit voorbij is zal georgie langzaam transformeren naar een meer rusland gezind land, hoe dan ook..
pi_60736371
Rusland is niet meer communistisch, het is autoritair.
pi_60736395
je begrijpt wel wat ik bedoel
pi_60736424
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:44 schreef DrWolffenstein het volgende:

[..]

Ziet er goed uit. Welk spel?
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:49 schreef Eurosorro het volgende:
Hey Steven, die foto.. wat is dat voor een strategie spel?? Lijkt me wel interessant, beetje panzer general achtig.
Dit is Hearts of Iron 2. Als je dit spel zonder mods speelt is dit zo makkelijk mogelijk . Er zijn echter nu ook mods die al het realisme weer terugbrengen, geen Luxembourg die de wereld veroverd .
Ich bin der Führer.
pi_60736458
Ook echt domme opmerking kijk maar naar het filmpje zo gaat het, geen poldermodel shizzle maar gewoon je leven weg. JE LEVEN
  maandag 11 augustus 2008 @ 16:56:18 #178
798 voyeur
bemoeit zich
pi_60736535
"De grote lange lopen van het artilleriegeschut staan op Tsjinvali gericht. Als ze kort na elkaar hun salvo’s afvuren, dondert het over de hele vlakte. Van veilige afstand wordt de stad kapot geschoten. De kanonnen, die vanwege hun kwetsbaarheid voor Russische luchtaanvallen voortdurend verplaatst worden, ontzenuwen een Georgische mythe. Dat is de belofte dat de burgerbevolking zoveel mogelijk wordt ontzien. De vernietiging van Tsjinvali is snel door premier Poetin aangegrepen om te spreken van Georgische ‘genocide’ op de Zuid-Osseten. "
aldus de correspondent van de Volkskrant. Een stad bombarderen lijkt mij wel reden om te spreken van een noodsituatie waar je moet ingrijpen en deze keer komt het niet uit de propagandamachine, maar uit de mond van een correspondent.
Here we are now, entertain us.
pi_60736581
quote:
Wat nu gebeurt is het ontregelen van de economie. Productiefaciliteiten worden gebombardeerd, belangrijke personen (bijv verkiesbare kamerleden) worden indien mogelijk uitgeschakeld.
Wat ik heb begrepen is dat de Russen met name die infrastructurele faciliteiten pakt die nodig zijn om een militaire strijd uit te voeren: radar, landingsbanen, haven en de fabriek waar de su-25(?) gemaakt wordt.

In de afgelopen dagen heb ik geen berichten gehoord van belangrijke Georgiërs die vermoord zijn.
pi_60736706
Idd infrastructurele faciliteiten. Maar je las ook bijv de vliegtuigonderdelen fabriek. Dit is bijv zoiets hier zijn uitermate veel belangen mee gemoeid. Dit kan een russische vliegtuigfabrikant zijn positie versterken. Russen zijn meesters in opdelen en ontregelen van economische belangen, kijk maar naar Michail Chodorkovski(soory als k ns een spelfout maak) hij zaagt hout in siberie was eerst een belangrijke olie magnaat.
magnaat. Maar denk je dat Jan die mee wil doen aan een bestuurspost in Osetie vermeld wordt?
pi_60736717
Baltische staten willen harde lijn tegen Rusland

Estland, Letland en Litouwen kijken met argusogen naar de onverminderde strijd tussen Georgië en Rusland. Ze vinden dat er een hardere lijn tegen Rusland moet worden getrokken. Herh. 0.35

Nova/Den Haag vandaag, Ned 2, 22:15 uur
pi_60736747
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 16:56 schreef voyeur het volgende:
"De grote lange lopen van het artilleriegeschut staan op Tsjinvali gericht. Als ze kort na elkaar hun salvo’s afvuren, dondert het over de hele vlakte. Van veilige afstand wordt de stad kapot geschoten. De kanonnen, die vanwege hun kwetsbaarheid voor Russische luchtaanvallen voortdurend verplaatst worden, ontzenuwen een Georgische mythe. Dat is de belofte dat de burgerbevolking zoveel mogelijk wordt ontzien. De vernietiging van Tsjinvali is snel door premier Poetin aangegrepen om te spreken van Georgische ‘genocide’ op de Zuid-Osseten. "
aldus de correspondent van de Volkskrant. Een stad bombarderen lijkt mij wel reden om te spreken van een noodsituatie waar je moet ingrijpen en deze keer komt het niet uit de propagandamachine, maar uit de mond van een correspondent.

hehe die kanonnen zullen wel niet meer heel lang bulderen
pi_60736856
Zeker niet!
Zie deze movie bij 4.55 min . Raket artillerie wordt vaak gebruikt om barrages te counteren. Dit is zo een maar die vuurt een of andere napalm substantie af. Ik weet dat het ook gebruikt is in tjetsenie en verboden is omdat het de zuurstof wegneemt verhoogde luchtdruk etc very bad

pi_60737081
quote:

De bestuursorganen in Abkazie en Osetie zijn corrupt mede de russische overheid. Dit betekend bijna heel simpel, schiet jij als georgier uit verdediging of wat dan ook een russische grenswacht neer is dat een neef van een invloedrijk persoon dan stijgt er een mig op. Natuurlijk is zo'n geval geen aanleiding voor het totale conflict, maar wij kunnen ons de russische cultuur niet voorstellen, het kunnen beesten zijn met name gevechtseenheden, zie hier deze link kan schokkend zijn:

Walgelijke actie in dat filmpje
I Ask for so Little. Just Fear Me, Love Me, Do as I Say, and I Will Be Your Slave.
User van NWS zei: Maak van internet een schoner riool! YES WE CAN!
pi_60737158
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 15:51 schreef LXIV het volgende:

Dan krijgen ze er gratis een tweede Tsjetsjenië en Afghanistan bij.
"You can't be a real country unless you have a beer and an airline - it helps if you have some kind of football team, or some nuclear weapons, but in the very least you need a beer." (Frank Zappa)
pi_60737335
Laatste nieuws: http://edition.cnn.com/20(...)ia.russia/index.html

Rusland trekt verder Georgië in.
pi_60737440
Russische grondtroepen zouden Gori zijn binnengetrokken
pi_60737451
Onbevestigd:
quote:
14:49 Israeli sources report that the USA has organized delivery of weapons to Georgia.

Humans Rights Watch has said that western press has essentially been misinforming the public and took Russia's side in the conflict. Around 30 000 refugees have flooded into Russia, 1400 into Georgia, and another 1500-2000 are dead.

15:05 Shelling of Ts'hinvali has resumed.

15:26 Water supply to Ts'hinvali has been restored.

15:46 Georgian gas supplies to Armenia have dropped by 30%.

16:20 360 Russian citizens are trapped in Georgia and are not allowed to leave the country. Also a column with Russian humanitarian supplies has finally arrived in Ts'hinvali.

16:30 Another Georgian Su-25 has been shot down when trying to attack positions of the 58th Army.

16:39 Russia officialy states that regime change is not the goal of the operation.

16:44 Georgian ministry of Foreign Affairs said that VVS has bombed airbase at Senaki.
pi_60737570
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:40 schreef Steeven het volgende:
Onbevestigd:
[..]

Handig! Waar haal je dat vandaan?
pi_60737598
Aanval op Gori wordt nu bevestigd door CNN verslaggever ter plekke
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:50:47 #193
89730 Drugshond
pi_60737725
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:45 schreef c3k het volgende:

[..]

Handig! Waar haal je dat vandaan?
Van een ander forum, van een gozer die het van een defensieforum had, maar ik weet niet welke. Weet ook niet of het waar is, maarhet klinkt toch enigszins plausibel.
  maandag 11 augustus 2008 @ 17:52:15 #195
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_60737755
Hmm tot zover de belofte van Rusland om binnen Zuid-Osetië te blijven.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
pi_60737765
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 17:50 schreef Drugshond het volgende:
Toch heb ik een unheimlich gevoel bij deze kwestie. Het zou wel eens wat vuurwerk op kunnen leveren.
Anders ik wel , de Russen stoppen niet, die gaan voor Tbilisi. Tenzij er iemand ingrijpt. Misschien dat die cease fire die onderweg is naar Moskou wat teweeg gaat brengen. Maar de Russen zouden ook gewoon kunnen zeggen: ja, we hebben dit papiertje, maar Georgië houdt zich er niet aan, en dus gaan ze ws. door. Waarom zouden ze Gori innemen en ook ander Georgisch gebied intrekken als ze weten dat die cease fire onderweg is.
pi_60737772
Humans Rights Watch has said that western press has essentially been misinforming the public and took Russia's side in the conflict. Around 30 000 refugees have flooded into Russia, 1400 into Georgia, and another 1500-2000 are dead. ---> dit vind ik wel vrij ernstig. Hoe gemakkelijk de Volkskrant de kant van Rusland ook koos.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_60737830
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60737912
CNN Int'l reports that the Georgian city Gori is "falling into the hands of" Russians after a major ground attack; casualties unknown.

Gezellig daar. En we staan maar aan de kantlijn meewarig 'nee' te schudden.
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_60737995
Op een van mijn websites heb ik wat links geplaatst naar artikelen over de mogelijke olie/energie implicaties van dit conflict. Die worden m.i. op dit moment onderschat. De olieprijs zakt zelfs naar $113 nu...
http://www.peakoilpost.com/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')