abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60721472
De Russen zijn een stel scumbags op dit moment.

[/onrationele modus]
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:24:11 #102
219969 Ghazi
Ille qui nos omnes servabit
pi_60721545
Het Kosovo gebeuren staat helemaal los van deze Russische agressie. Rusland doet dit alleen om zijn invloed in de regio niet kwijt te raken. De wens van Georgie om aan te sluiten bij het Westen en de NAVO is een doorn in het oog van de Russen.
Snap niet dat mensen niet door de Russische propaganda kunnen prikken. Etnische zuiveringen, vredesmissie, Russische burgers beschermen zijn allemaal valse voorwendselen om Georgie kapot te maken, en velen van jullie trappen er moedwillig in omdat jullie Poetin zo'n toffe gozer vinden. (dezelfde persoon die verantwoordelijk is voor het platbombarderen van Grozny en tienduizenden doden in Tsjetsjenie).
What lies in the shadow of the statue?
  FOK!fotograaf maandag 11 augustus 2008 @ 00:38:14 #103
73911 ultra_ivo
pi_60721909
Ik had al bijna de hoop op een goede discussie in dit topic opgegeven. Totdat ik de facebook lijst voor het einde van de oorlog in Georgië inkeek. Alhoewel bedoeld als een lijst ter promotie van een vreedzame oplossing buitelen daar vooral de mensen over elkaar heen die de regeringspropaganda van beide kanten spuien
pi_60721920
Georgië is dom geweest, maar wat Rusland nu doet kan echt niet gewoon. Dat ze die ene provincie willen beschermen tegen etnische zuiveringen (kuch), daar kan ik nog mee in komen, ook al is het bij elkaar gelogen, maar dat ze Abchezië en nu gebieden van Georgië zelf erbij betrekken bewijst enkel het ware motief van Rusland.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:42:13 #105
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722013
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:24 schreef Ghazi het volgende:
Het Kosovo gebeuren staat helemaal los van deze Russische agressie. Rusland doet dit alleen om zijn invloed in de regio niet kwijt te raken. De wens van Georgie om aan te sluiten bij het Westen en de NAVO is een doorn in het oog van de Russen.
Snap niet dat mensen niet door de Russische propaganda kunnen prikken. Etnische zuiveringen, vredesmissie, Russische burgers beschermen zijn allemaal valse voorwendselen om Georgie kapot te maken, en velen van jullie trappen er moedwillig in omdat jullie Poetin zo'n toffe gozer vinden. (dezelfde persoon die verantwoordelijk is voor het platbombarderen van Grozny en tienduizenden doden in Tsjetsjenie).
Logisch, aansluiting bij de NAVO vormt een bedreiging voor Rusland. Verwacht je dat ze niet op zulke provocaties reageren? Clinton had beloofd dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden. Maar met Bush in het Witte Huis is alles anders geworden. Als ik Rusland was zou ik ook bezorgd zijn om m'n veiligheid. Met woorden kan je de VS niet overtuigen, misschien dat ze eindelijk eens beginnen nadenken als anderen hun gedrag kopiëren.
too much to do in the real world.
  maandag 11 augustus 2008 @ 00:43:56 #106
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722044
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:38 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik had al bijna de hoop op een goede discussie in dit topic opgegeven. Totdat ik de facebook lijst voor het einde van de oorlog in Georgië inkeek. Alhoewel bedoeld als een lijst ter promotie van een vreedzame oplossing buitelen daar vooral de mensen over elkaar heen die de regeringspropaganda van beide kanten spuien

wat bedoel je nu, op Fok! is't erg, maar minder erg dan elders?
  FOK!fotograaf maandag 11 augustus 2008 @ 00:45:23 #107
73911 ultra_ivo
pi_60722072
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:43 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

wat bedoel je nu, op Fok! is't erg, maar minder erg dan elders?
Ja, hier is vooral last van mensen die binnen komen rennen zonder zich in te lezen en dan maar wat roepen, daar zijn het gewoon twee groepen die hun eigen regeringsstandpunten herhalen en helemaal niet naar elkaar luisteren.
pi_60722164
Het moge duidelijk zijn dat Rusland uit is op de val van Saakashvili en zijn westerse ambities. Voor minder doen ze het niet.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60722172
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:45 schreef ultra_ivo het volgende:

[..]

Ja, hier is vooral last van mensen die binnen komen rennen zonder zich in te lezen en dan maar wat roepen, daar zijn het gewoon twee groepen die hun eigen regeringsstandpunten herhalen en helemaal niet naar elkaar luisteren.
Tsja ik vind het moeilijk onpartijdig te blijven, zeker omdat ik mensen ken in Georgie. Dat ligt bij mij maar ja zo is dat. Er is ook op het moment weinig om over te praten. De schuld kwestie is niet aan de orde en verder is het voor ons maar een beetje aankijken wat er gebeurt op dit moment.
pi_60722206
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:42 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Logisch, aansluiting bij de NAVO vormt een bedreiging voor Rusland. Verwacht je dat ze niet op zulke provocaties reageren? Clinton had beloofd dat de NAVO niet naar het oosten zou uitbreiden. Maar met Bush in het Witte Huis is alles anders geworden. Als ik Rusland was zou ik ook bezorgd zijn om m'n veiligheid. Met woorden kan je de VS niet overtuigen, misschien dat ze eindelijk eens beginnen nadenken als anderen hun gedrag kopiëren.
Er bestaat ook nog zoiets als territoriale soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht.
Het NAVO-lidmaatschap van Georgië zou best we onderdeel kunnen zijn van hogere strategische geopolitiek, maar als een land zou kunnen toetreden tot een organisatie en ook die ambitie heeft welk recht bestaat er dan voor andere landen dit recht te ontzeggen?
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:00:03 #111
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722356
quote:
Russia: Again Savior of Peace and Life

The international community collectively held their breath waiting for the reaction of Russia after the savage, brutal, criminal attack by Georgia on South Ossetia. After having offered a cease fire in hostilities, the back stabbing Georgians immediately violated the cease fire, invading South Ossetia and causing massive destruction and death among innocent civilians, among peacekeepers and also destroying a hospital.

At approximately 11:30 p.m. Moscow time Georgians opened fire with heavy artillery from the side of the Georgian villages of Ergneti and Nikozi against the city of Tskhinval, the Defense Ministry of South Ossetia announced on Thursday. Georgian troops attempted to storm the city much as Hitler‘s Panzer divisions blazed through Europe. Also noteworthy is the fact that Georgian tanks and infantry were being aided by Israeli advisors, a true indicator that this conflict was instigated by outside forces.

Meanwhile, the western corporate media was maintaining a blackout of “the grand silence” on the aggression of Georgia. When they did finally report on it, they were as usual telling the story backwards with headlines such as “Russian Jets Attack Georgia” and “They Have Declared War Against Us” as though Georgia had not done anything wrong.

A large part of the capital of South Ossetia, Tskhinvali, has been destroyed along with five villages. South Ossetia reports that more than 1,600 people have been killed in the past 24 hours. There are also many casualties among peacekeepers and hospitals are said to be overflowing with victims.

Relating what has become common practice among war criminals, Russian Foreign Minister Sergei Lavrov reported: "A Russian humanitarian convoy has come under fire. Panic is growing among the local population, and the number of refugees is increasing. There are reports of ethnic cleansing in some villages... The situation is ripe for a humanitarian catastrophe."

In a display of cowboy bravado, Georgia also announced that their contingent in Iraq would be withdrawn, ostensibly to be available for further incursions and murderous rampages such as the one of Friday morning. Saakashvili, looking like a pompous clown, called on reservists to sign up for duty, saying: "This is a clear intrusion on another country's territory. We have Russian tanks on our territory, jets on our territory in broad daylight.” This of course is leaving out the part where he first sent his jets to strafe and bomb civilian areas and the Russian response comes as an attempt to prevent further attacks.
http://english.pravda.ru/(...)6049-russiasaviour-0

Die Pravda, wat een hoogstaand niveau toch.
Maar de pompous clown is wel begonnen met nazi-vergelijkingen.
pi_60722578
Is dit geen uitgelezen kans voor die mafkezen uit Tsjetsjenië om de grens over te trekken en mee te vechten tegen de Russen? Dat soort dingen hoor je nl. wel vaker.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:12:38 #113
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722600
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 00:52 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Er bestaat ook nog zoiets als territoriale soevereiniteit en zelfbeschikkingsrecht.
Het NAVO-lidmaatschap van Georgië zou best we onderdeel kunnen zijn van hogere strategische geopolitiek, maar als een land zou kunnen toetreden tot een organisatie en ook die ambitie heeft welk recht bestaat er dan voor andere landen dit recht te ontzeggen?
Als iedereen de territoriale soevereiniteit van landen zou respecteren was er geen probleem. Maar Servië, Afganistan, Irak en de dreigende taal tegenover Iran maken duidelijk dat je daar niet op kan rekenen.
En de officiële reden voor de inval in Georgië is natuurlijk niet het NAVO lidmaatschap. Georgië was zo dom om de Russen een excuus te verschaffen, en die hebben het met beide handen aangegrepen. De Russen waren daar als vredesmacht, waarschijnlijk is hun optreden volgens het internationaal recht minder controversieel dan de invallen van de VS.
pi_60722614
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:11 schreef Steeven het volgende:
Is dit geen uitgelezen kans voor die mafkezen uit Tsjetsjenië om de grens over te trekken en mee te vechten tegen de Russen? Dat soort dingen hoor je nl. wel vaker.
De Tsjetsjenen hebben maar iets van 1 a 2 duizend man.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:17:12 #115
203688 Drijfzand
account closed
pi_60722677
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:11 schreef Steeven het volgende:
Zou weinig verschil maken. Moesten hun toevlucht nemen tot terreuracties omdat ze tegen het leger niet konden winnen. Die zijn allang blij dat het Russisch leger nu ergens anders bezig is.
pi_60722681
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:13 schreef Renzoku het volgende:

[..]

Dat maakt niet uit, ik doel niet op een offensief, maar op b.v. terreuraanslagen. Er zijn genoeg mafkezen uit Europa getrokken om mee te vechten in dit soort oorlogen in het verleden. Het lijkt mij een uitgelezen kans.
pi_60722732
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:13 schreef Renzoku het volgende:

[..]

De Tjsetsjenen hebben naar mijn weet toch ongeveer 10.000 man. Daarbij te bedenken dat de meeste in Turkije zitten en bij oorlog naar het gebied toe trekken.??

Wiki--> http://en.wikipedia.org/wiki/First_Chechen_War
In fact, recent observations and simulations have suggested that a network of cosmic strings stretches across the entire universe.
pi_60722890
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:12 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

Als iedereen de territoriale soevereiniteit van landen zou respecteren was er geen probleem. Maar Servië, Afganistan, Irak en de dreigende taal tegenover Iran maken duidelijk dat je daar niet op kan rekenen.
En de officiële reden voor de inval in Georgië is natuurlijk niet het NAVO lidmaatschap. Georgië was zo dom om de Russen een excuus te verschaffen, en die hebben het met beide handen aangegrepen. De Russen waren daar als vredesmacht, waarschijnlijk is hun optreden volgens het internationaal recht minder controversieel dan de invallen van de VS.
Dat maakt het voor mij niet ineens logisch. Voor mij blijft de norm het soevereiniteitsbeginsel.

Vanaf de NAVO- top in Boekarest, begin april, hebben de Russen de separatisten in Zuid-Ossetië flink opgejut. Dat was een represaille voor de toetredingsgesprekken.
Maar het gaat natuurlijk om de Kaspische olie- en gaspijpleiding die de Russen aan hun netwerk willen koppelen.
pi_60722952
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:31 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dat maakt het voor mij niet ineens logisch. Voor mij blijft de norm het soevereiniteitsbeginsel.

Vanaf de NAVO- top in Boekarest, begin april, hebben de Russen de separatisten in Zuid-Ossetië flink opgejut. Dat was een represaille voor de toetredingsgesprekken.
Maar het gaat natuurlijk om de Kaspische olie- en gaspijpleiding die de Russen aan hun netwerk willen koppelen.
Ik denk niet dat die pijpleiding hét motief is van Rusland. Dat zal mooi meegenomen zijn, maar naar mijn idee willen ze geen NAVO aan hun grens en al helemaal niet in Georgië.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:42:42 #120
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60723028
Officials says Russia has launched a massive air attack on the Georgian city of Gori; claims Russian troops are preparing to go in by ground
pi_60723089
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:42 schreef Drugshond het volgende:
Officials says Russia has launched a massive air attack on the Georgian city of Gori; claims Russian troops are preparing to go in by ground
Was al gezegd toch? Waarom gaat Rusland buiten Ossetië verder in Abchazië en nu Gori? Regime change ftw.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 01:47:25 #122
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60723095
Rusland dit, Rusland dat...

Het is Saakashvili die deze gigantische clusterfuck heeft geboetseerd. De idioot steekt verdomme zijn eigen land in de fik! En voor wat?

Als jullie even een pauze kunnen nemen van de boe-Rusland circlejerk, is er iemand die een zinnige logische verklaring heeft waarom hij het heeft gedaan?

Een BBC reporter tijdens een persconferentie met Saakashvili:
quote:
"Excuse me, are you saying that Georgia attacked first? Your parliament just today declared formal war on Russia and is it your position that Russia is the aggressor? Your troops crossed into South Ossetia and started this!"

"You did not have the military power to challenge Russia at any time since 1991, what made you think you did now?"
Iemand een zinnig antwoord?

Had hij verwacht dat Rusland afzijdig zou blijven? Had hij verwacht dat Amerika, Israel en of de Oekraine te hulp zouden schieten? Is er een factor die we over het hoofd zien?
pi_60723148
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:36 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ik denk niet dat die pijpleiding hét motief is van Rusland. Dat zal mooi meegenomen zijn, maar naar mijn idee willen ze geen NAVO aan hun grens en al helemaal niet in Georgië.
De toetredingsgesprekken waren absoluut tegen het zere been van de Russen.
Maar de olie is ook wel erg belangrijk. Olie is macht en Rusland wil Europa wel wat afhankelijker hebben dan zij nu zijn.
  maandag 11 augustus 2008 @ 01:55:57 #124
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_60723187
Georgie heeft zwaar gegokt.... alleen als hij de andere regio's mee kan krijgen maakt hij nog een kans.
Ben benieuwd welke kaart de Oekraïne gaat spelen. Want die zullen diep nadenken over hun toekomst.
  † In Memoriam † maandag 11 augustus 2008 @ 02:05:14 #125
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_60723276
quote:
Op maandag 11 augustus 2008 01:55 schreef Drugshond het volgende:
Georgie heeft zwaar gegokt.... alleen als hij de andere regio's mee kan krijgen maakt hij nog een kans.
Ben benieuwd welke kaart de Oekraïne gaat spelen. Want die zullen diep nadenken over hun toekomst.
Rusland betaalt de pensioenen en uitkeringen in de Oekraine en levert het land haar gas en olie. Misschien dat Oekraine wil gokken op een hele milde winter maar echt logisch lijkt het me niet voor hen om Rusland nog meer dwars te gaan zitten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')