Het zal wel zijn redenen hebben! Misschien zijn ze hun ook een beetje zat..quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:05 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Rusland betaalt de pensioenen en uitkeringen in de Oekraine en levert het land haar gas en olie. Misschien dat Oekraine wil gokken op een hele milde winter maar echt logisch lijkt het me niet voor hen om Rusland nog meer dwars te gaan zitten.
http://news.bbc.co.uk/2/hi/europe/7552908.stmquote:Georgia move fails to halt raids
Georgia insists that all its forces are now outside South Ossetia
Russia has continued air raids deep inside Georgia, after it rejected Tbilisi's announcement that it had called a ceasefire and wanted talks.
Jets bombed targets near Tbilisi, including the airport, and Russia said its warships had sunk a Georgian boat that approached and tried to attack.
Russia earlier took control of the breakaway region of South Ossetia, forcing Georgian troops to withdraw.
Meanwhile, the US administration has expressed strong support for Georgia.
Vice President Dick Cheney told Georgian President Mikhail Saakashvili that "Russian aggression must not go unanswered".
He said the events in Georgia would have "serious consequences" on Russia's relations with the United States.
Earlier, the US ambassador at the UN accused Russia of seeking "regime change" in Georgia.
Vieze Dick Cheney roept niet zomaar wat! Misschien nu niet, maar misschien later welquote:Op maandag 11 augustus 2008 03:05 schreef rood_verzet het volgende:
De VS heeft geen poot om op te staan: zowel economisch niet, als moreel niet.
Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.quote:Op maandag 11 augustus 2008 02:43 schreef Caesu het volgende:
misschien dacht daarom sakaasvili wel dat bush georgie komt helpen als het zich in de nesten werkt.
kan natuurlijk niet wachten tot de volgende amerikaanse president - anti-irak-oorlog.
maar check dat dan even vantevoren zou ik denken voordat ie aan zo'n avontuur begint.
of dacht hij dat rusland het allemaal wel best vond als russische staatsburger moeten vluchten.
enige wat ik dan kan bedenken is dat dit een constructie voor georgie is om van die probleemprovincies af te geraken.
Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.quote:verbaas me er dan wel over dat rusland zo ver doorgaat nu nog.
met aanvallen verder georgie in.
quote:TBILISI (AFP) - Russia kept up its attacks on Georgia in the early hours of Monday, brushing aside appeals for a ceasefire after its forces swept through the Georgian rebel region of South Ossetia.
Russian planes bombed the base of a special forces battalion and an air traffic control centre in the suburbs of the Georgian capital Tbilisi early on Monday, Interior Ministry spokesman Shota Utiashvili said.
The explosions could be heard from the centre of the city.
quote:A fleet of Russian military aircraft were carrying out fresh bombing raids over Georgia Monday, the foreign ministry in Tbilisi said.
"More than 50 Russian warplanes are flying over Georgia. Tbilisi was bombed. Bombs hit the village of Kojori and Makhata mountain,'' it said.
quote:'Georgië bombardeert Tschinvali'
Gepubliceerd: 11 augustus 2008 08:29 | Gewijzigd: 11 augustus 2008 09:01
Reuters, AFP
Tschinvali, 11 aug. Georgië is begonnen om de Zuid-Ossetische hoofdstad Tschinvali onder vuur te nemen, ondanks het gisteren eenzijdig afgekondigde staakt-het-vuren. Drie Russische soldaten zijn om het leven gekomen, zo meldt persbureau Reuters op gezag van het Russische persbureau Interfax. Achttien anderen zouden gewond zijn geraakt.
Afgelopen nacht zouden Russische vliegtuigen de radar van het vliegveld in Tbilisi hebben gebombardeerd, evenals de stad Gori. Dat meldt persbureau AFP. Gisteren bracht de Russische marine een Georgisch oorlogsschip tot zinken.
De Amerikaanse president Bush heeft de militaire acties van Rusland vandaag scherp bekritiseerd vanuit Peking, waar hij de Olympische Spelen bezoekt. Bush noemt de Russische reactie ,,disproportioneel" en veroordeelt bombardementen buiten Zuid-Ossetië.
Georgië gaf zijn strijdkrachten in de opstandige provincie Zuid-Ossetië gisteren het bevel tot een onmiddellijk staakt-het-vuren. Ook bood het land Rusland aan om direct met onderhandelingen te beginnen om de vijandelijkheden te stoppen.
De Franse minister van Buitenlandse Zaken Bernard Kouchner heeft in Tbilisi de Georgische president Saakasjvili gesproken en is onderweg naar Moskou om als bemiddelaar in het conflict op te treden.
http://www.nrc.nl/buitenl(...)mbardeert_Tschinvali
quote:Op maandag 11 augustus 2008 00:24 schreef Ghazi het volgende:
Het Kosovo gebeuren staat helemaal los van deze Russische agressie. Rusland doet dit alleen om zijn invloed in de regio niet kwijt te raken. De wens van Georgie om aan te sluiten bij het Westen en de NAVO is een doorn in het oog van de Russen.
Snap niet dat mensen niet door de Russische propaganda kunnen prikken. Etnische zuiveringen, vredesmissie, Russische burgers beschermen zijn allemaal valse voorwendselen om Georgie kapot te maken, en velen van jullie trappen er moedwillig in omdat jullie Poetin zo'n toffe gozer vinden. (dezelfde persoon die verantwoordelijk is voor het platbombarderen van Grozny en tienduizenden doden in Tsjetsjenie).
http://en.wikipedia.org/wiki/Russificationquote:Op maandag 11 augustus 2008 09:44 schreef Demophon het volgende:
Ach ja de Russen zijn zo begaan met het zelfbeschikkingsrecht van volkeren (zie eeuwenlange onderdrukking landjes en volkeren binnen hun eigen aan één veroverde rijk)![]()
quote:August 11, 2008 (Computerworld) Hackers, perhaps affiliated with a well-known Russian criminal network, have attacked and hijacked Web sites belonging to Georgia, the former Soviet republic now in the fourth day of war with Russia, a security researcher claimed Sunday.
Some Georgian government and commercial sites are unavailable, while others may have been hijacked, said Jart Armin, a researcher who tracks the notorious Russian Business Network (RBN), a malware and criminal hosting network.
"Many of Georgia's Internet servers were under external control from late Thursday," Armin said early Saturday in an entry on his Web site. According to his research, the government's sites dedicated to the Ministry of Foreign Affairs, the Ministry of Defense, and the country's President, Mikhail Saakashvili, have been blocked completely, or traffic to and from those sites' servers have been redirected to servers actually located in Russia and Turkey.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 09:23 schreef ultra_ivo het volgende:
Als Bush de Russische acties disproportioneel noemt, wat waren dan de aanhoudende massale bombardementen op civiele doelen in Servië?
Ik denk dat de hele wereld wel weet dat de VS hypocriet zijn in deze zaak, alle krediet is wel verspeeld dankzij Irak. Betekent echter niet dat Rusland gewoon z'n gang mag gaan, die gasten moeten gewoon oprotten uit Georgië. Desnoods mogen ze dat kut-Ossetië houden, maar ze gaan minstens ook voor Abchazië en de val van Saakashvilli. Dus het zal nog wel even duren.quote:
Iemand een idee waarom een NAVO-adviseur met het Georgisch leger Zuid-Ossetië binnen zou wandelen?quote:Later, according to South Ossetia government representative Irina Gagloeva, two groups of Georgian saboteurs were captured near Tskhinvali, 8 troops in Znaur district, and another group of 11 near Zari road[142]. Earlier, Vzglyad reported that another group of Georgian saboteurs was captured near Zari road, including one African-American, claimed to be a US citizen and NATO adviser; he was transported to Vladikavkaz for investigation.[143]
Geen idee of je mag aannemen dat dit waar is, maar kan me best voorstellen dat er van veel landen waarnemers/adviseurs/spionnen rondlopen om de boel daar in de gaten te houden.quote:Op maandag 11 augustus 2008 11:59 schreef c3k het volgende:
Volgens http://en.wikipedia.org/wiki/2008_South_Ossetia_War
[..]
Iemand een idee waarom een NAVO-adviseur met het Georgisch leger Zuid-Ossetië binnen zou wandelen?
Aangezien de bron een Russische krant is, kan het ook een middel zijn om de geloofwaardigheid/neutraliteit van de V.S. aan te tasten. Naast de fysieke gewelddadigheden zitten ze ook midden in een propagandaoorlog.quote:Op maandag 11 augustus 2008 12:13 schreef Perrin het volgende:
[..]
Geen idee of je mag aannemen dat dit waar is, maar kan me best voorstellen dat er van veel landen waarnemers/adviseurs/spionnen rondlopen om de boel daar in de gaten te houden.
quote:Op maandag 11 augustus 2008 05:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.
En als maar een kwart van de verhalen uit Tskhinvali waar zijn heeft het Georgisch leger ook daar hun uiterste best gedaan om een militaire respons te provoceren. Granaten in schuilkelders gooien, met tanks over mensen rijden, op burgers schieten.
Misschien hebben ze inderdaad gegokt op een afzijdig blijven van de Russen. dat zou echter de blunder alleen maar groter maken.
Had Saakashvili de Russische reactie wel ingecalculeerd, dan blijft de vraag wat hij (of zijn opdrachtgevers) willen met de nieuwe situatie.
Dat dit een bizar plan is om van Zuid Ossetie en dat andere gebied af te raken vind ik moeilijk te geloven.
Zoals ik het zie is het of een gigantische blunder, met vele doden tot gevolg, of onderdeel van een groter plan om een nieuw oost/west conflictgebied te creeeren. Als ik de hypernerveuze Saakashvili de zoveelste smeekbede op CNN zie geven neig ik naar het eerste. Een fuck-up van astronomische proporties.
[..]
Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.
Ver doorgaan? Vergelijk het eens met de bijna drie maanden lange bombardementen van de Nato op Servië.
denk dat je hier wel ongeveer wel gelijk hebt. Bedoel het is ook weer geen rocket science.... Saajkasvili wilden gewoon de orde herstellen in Zuid-Ossetië omdat het de weken ervoor onrustig was, wellicht denkend dat rusland alleen scherp zou veroordelen zonder in te grijpen. Het was een gok en misschien naief, en wellicht had saajkasvili een daadkrachtiger optreden verwacht van het westen. Al met al is rusland nu inderdaad gewoon bezig Georgie militair gezien flink terug te werpen. Dat daar dan veel burgers bij omkomen is typisch russisch... hehehequote:Op maandag 11 augustus 2008 05:24 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Met artillerie op een stad gaan schieten, en die GRAD raketten zijn ook nog behoorlijk onnauwkeurig dus god mag weten wie of wat je precies raakt, lijkt me bijna smeken om een Russische reactie.
En als maar een kwart van de verhalen uit Tskhinvali waar zijn heeft het Georgisch leger ook daar hun uiterste best gedaan om een militaire respons te provoceren. Granaten in schuilkelders gooien, met tanks over mensen rijden, op burgers schieten.
Misschien hebben ze inderdaad gegokt op een afzijdig blijven van de Russen. dat zou echter de blunder alleen maar groter maken.
Had Saakashvili de Russische reactie wel ingecalculeerd, dan blijft de vraag wat hij (of zijn opdrachtgevers) willen met de nieuwe situatie.
Dat dit een bizar plan is om van Zuid Ossetie en dat andere gebied af te raken vind ik moeilijk te geloven.
Zoals ik het zie is het of een gigantische blunder, met vele doden tot gevolg, of onderdeel van een groter plan om een nieuw oost/west conflictgebied te creeeren. Als ik de hypernerveuze Saakashvili de zoveelste smeekbede op CNN zie geven neig ik naar het eerste. Een fuck-up van astronomische proporties.
[..]
Ze zijn bezig het militaire apparaat van Georgie uit te schakelen. De basissen, trainingskampen, vliegvelden ed. Ik ben er niet verbaast over.
Ver doorgaan? Vergelijk het eens met de bijna drie maanden lange bombardementen van de Nato op Servië.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |