hoe dan ook, het is wel duidelijk dat de Georgiers dat 58ste leger niet aan hebben zien komen en dat was mijn puntquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:50 schreef Steeven het volgende:
[..]
De westerse berichtgeving meldt echt dat separatisten aanvallen uitvoerden, waarna Georgië reageerde met een tegenaanval. Daarna begon Rusland te miepen over etnische zuivering en waren de poppen aan het dansen. Of dat betrouwbaar is weet ik niet, dat zullen we ook nooit weten. Beide partijen waren elkaar aan het uitlokken. Georgië startte een offensief tegen de separatisten, niet tegen het Russische 58e leger.
Hey, die Walen kunnen we wel alleen aan hoor.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:48 schreef sp3c het volgende:
[..]
kun je niet vergelijken
die seperatisten zijn niet gister begonnen, dit conflict is zo'n beetje even oud als Georgie zelf, dan vraag ik me af waarom dat voor Georgie nu ineens reden is om een grootschalig offensief te beginnen
beter voorbeeld (nog steeds niet heel erg goed) is als bijvoorbeeld de Walen in Belgie naar de wapens grijpen en Vlaanderen proberen te bezetten, reken maar dat Nederland zich daar in gaat mengen
Niet door Rusland hoor. Die verdedigen alleen maar.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:53 schreef Pumatje het volgende:
[..]
opgelost?
15 min geleden is er de oorlog verklaard.
Nogmaals, dom of niet van Saakasjvili, Rusland reageert buitenproportioneel in deze kwestie en toont alleen maar aan dat ze alle mogelijke middelen willen inzetten om hun buurlanden (tegen wie ze toch al een diepe wrok koesteren omdat de ettertjes in het recente verleden niet naar de Grote Russische Muil hebben willen luisteren) te downgraden. Rusland is de grote kwaaie terriër die de hele regio in een angstgreep houdt. Dan kan je wel lekker pedant gaan zeggen, ja dan had je die hond ook niet moeten uitdagen zoals Georgië deed -- maar het blijft een hond, een smerig en gevaarlijk beest.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:40 schreef Monidique het volgende:
Nou, Ringo, ik vind het dwazen omdat de Georgiërs hier ueberhaupt aan begonnen zijn, niet dat ze nu een staakt-het-vuren willen en zich terugtrekken. Maar goed, ik wil je natuurlijk niet de mogelijkheden onthouden je frustraties te uiten. Kennelijk ben je nogal boos op mij, en kan je iets niet met degelijke argumenten onderbouwen. Nou ja, dat is your loss....
Ze hadden zich anders compleet ingegraven in die provincie. Dat ze zijn weggedreven wil niet zeggen dat ze niet voorbereidt waren. Ik ben het wel deels met je eens, gezien de emotionele reacties van Saakashvili en hun ambassadeur bij de VN. Ik denk dat ze Rusland wel onderschat hebben in wat ze zouden doen en dat ze teleurgesteld zijn dat blijkt dat ze helemaal geen vrienden hebben in de wereld. Maar compleet verrast zijn ze ook niet.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:53 schreef sp3c het volgende:
[..]
hoe dan ook, het is wel duidelijk dat de Georgiers dat 58ste leger niet aan hebben zien komen en dat was mijn punt
Dat kan niet, Watt is een eenheid van energie per seconde. (Zoals liter per seconde)quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 11:42 schreef JohnDope het volgende:
[..]
10 minuten fietsen op de hometrainer en je hebt al 200 watt energie (exclusief CO2 uitstoot) verbruikt.
Ik vraag me af wanneer ze die apparaten gaan verbieden
Bron? Op CNN en de BBC staat niks over een einde van het conflict.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef weirdmv het volgende:
er word nu gemeld dat de oorlog voorbij is!!!
Je kan het de Russen toch niet kwalijk nemen dat ze geen NATO-staten in hun achtertuin willen hebben ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef Ringo het volgende:
[..]
Nogmaals, dom of niet van Saakasjvili, Rusland reageert buitenproportioneel in deze kwestie en toont alleen maar aan dat ze alle mogelijke middelen willen inzetten om hun buurlanden (tegen wie ze toch al een diepe wrok koesteren omdat de ettertjes in het recente verleden niet naar de Grote Russische Muil hebben willen luisteren) te downgraden. Rusland is de grote kwaaie terriër die de hele regio in een angstgreep houdt. Dan kan je wel lekker pedant gaan zeggen, ja dan had je die hond ook niet moeten uitdagen zoals Georgië deed -- maar het blijft een hond, een smerig en gevaarlijk beest.
nou wij zullen Antwerpen wel weer willen bezetten neem ik aanquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:54 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Hey, die Walen kunnen we wel alleen aan hoor.
Die staat van oorlog is beetje anders in Georgie, volgens mij worden burgerlijke vrijheden niet aan banden gelegd zoiets zei die presidente netquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:51 schreef weirdmv het volgende:
[..]
gaat dit nog iets uit maken? of is het over en uit voor Georgië?
[..]
edit er word nu op de Russische tv(ik heb net gebeld met vrienden die in Rusland wonen) gemeld dat de oorlog is gewonnen en voorbij is.
Rusland heeft de provincie ingenomen, Georgie heeft verlorenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:57 schreef Pumatje het volgende:
Wel door Georgië.. of Rusland dat nu accepteert of niet maakt me volgens mij niet echt uit.
Maar hoezo opgelost? wat is er opgelost?
snap niet dat iemand zoiets post zonder een bron, is nogal hak op de tak
Ja, precies, ik had beter even kunnen toevoegen dat "Rusland een imperialistisch land dat asociale methoden gebruikt" is. Ik had beter wat genuanceerder kunnen zijn. Dat rottig anti-Georgisme van me toch...quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef Ringo het volgende:
Dan kan je wel lekker pedant gaan zeggen, ja dan had je die hond ook niet moeten uitdagen zoals Georgië deed -- maar het blijft een hond, een smerig en gevaarlijk beest.
Russische tv zenderquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bron? Op CNN en de BBC staat niks over een einde van het conflict.
Ik kan me voorstellen, dat een aantal oud-Sovjetrepublieken eindelijk onder de Russische invloedsfeer vandaan willen komen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan het de Russen toch niet kwalijk nemen dat ze geen NATO-staten in hun achtertuin willen hebben ?
Hoe kan er een einde zijn als er nog steeds wordt gevochten in Ossetië?quote:
de russen claimen de overwinning en de terugtrekking van Georgië.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hoe kan er een einde zijn als er nog steeds wordt gevochten in Ossetië?
toch werden de reserves pas opgeroepen na de Russen de hoofdstad hadden ingenomenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ze hadden zich anders compleet ingegraven in die provincie. Dat ze zijn weggedreven wil niet zeggen dat ze niet voorbereidt waren. Ik ben het wel deels met je eens, gezien de emotionele reacties van Saakashvili en hun ambassadeur bij de VN. Ik denk dat ze Rusland wel onderschat hebben in wat ze zouden doen en dat ze teleurgesteld zijn dat blijkt dat ze helemaal geen vrienden hebben in de wereld. Maar compleet verrast zijn ze ook niet.
Er is pas een einde als Georgië en Rusland een wapenstilstand afspreken lijkt mij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef weirdmv het volgende:
[..]
de russen claimen de overwinning en de terugtrekking van Georgië.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hoe kan er een einde zijn als er nog steeds wordt gevochten in Ossetië?
Achtertuin? Wij hebben toch ook de Russen in onze "achtertuin"? Georgië is een zelfstandige staat en mag dus ook zelf beslissen bij welke partij het zich aansluit. Dat Rusland niet blij is met een eventueel NAVO-lidmaatschap van Georgië, rechtvaardigt toch nog geen militaire acties, of een dreiging daarmee? De sovjet-tijd is voorbij, jammer voor jou maar helaas, ik geloof niet dat Rusland nog iets te zeggen heeft over met wie hun buurlanden willen samenwerken op economisch, politiek of militair gebied.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan het de Russen toch niet kwalijk nemen dat ze geen NATO-staten in hun achtertuin willen hebben ?
Oh, dat zekerquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch werden de reserves pas opgeroepen na de Russen de hoofdstad hadden ingenomen
maar ik weet niet zo heel veel van dit conflict ik haal alles van CNN (nu ja van internet) maar aan de hand van de reacties van die politici en de snelheid waarmee dit alles aan Russische kant gebeurt is denk ik toch dat er mensen binnen de inlichtingendienst ontslagen gaan worden
Haha goeiequote:
Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterstequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen, dat een aantal oud-Sovjetrepublieken eindelijk onder de Russische invloedsfeer vandaan willen komen.
georgie is afgemaakt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef Steeven het volgende:
[..]
Er is pas een einde als Georgië en Rusland een wapenstilstand afspreken lijkt mij.
Ja, wees er maar trots opquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:
[..]
georgie is afgemaakt.![]()
ze gaan met de staart tussen hun benen naar huis![]()
Het is slechts een middel om lid te worden van de E.U., het uiteindelijke doel van Saakasjvili en Georgië.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterste
Over of niet, als de Russische televisie dat nu al meldt, zullen ze ongetwijfeld door blijven gaan tot ze hun zin hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bron? Op CNN en de BBC staat niks over een einde van het conflict.
Rusland fanboyquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor, ze hebben westerse apparatuur aangeschaft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:07 schreef sp3c het volgende:
ik zie steeds een Georgisch pantserwagentje op CNN met volgens mij een granaatwerper erop (zit een schild voor dus het is niet duidelijk) wat heel erg lijkt de Franse VBL maar het niet is
iemand enig idee?
En dat is goed omdat ..................... ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:
[..]
ja maar het is het niet, hij is te dikquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:08 schreef Steeven het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor, ze hebben westerse apparatuur aangeschaft.
Terecht natuurlijk als de soevereiniteit van de natie op deze wijze wordt geschonden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:07 schreef Steeven het volgende:
Georgische parlement heeft het verzoek van de president goedgekeurd, Georgië is officieel in oorlog.
Ik heb nik met Rusland, laat staan met de Sovjet-Unie, dus laat dat soort opmerkingen maar achterwege. Het lijkt mij wel gezond dat de NATO niet overal maar vage bondgenoten in het oostblok gaat neerzetten puur uit strategische overwegingen. De VS begonnen bijna een fullscale oorlog toen de Sovjets dat in de jaren 60 ook probeerden met Cuba.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
De sovjet-tijd is voorbij, jammer voor jou maar helaas,
De vijfde.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:09 schreef aardbeien1 het volgende:
Begin van een Derde Wereldoorlog ?
Georgie kan nog niet lid worden omdat het gebieden heeft waarover het geen controle heeft, pas als dat opgelost is kan het eventueel lid worden van de NAVO, en aangezien Rusland daar helemaal geen zin in heeft (omdat dat betekent dat er nog meer Westerse troepen aan zijn grenzen worden gestationeerd) steunt Rusland Abchazie en Zuid-Ossetiequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:12 schreef damian5700 het volgende:
Bovendien is de uiteindelijke reden van afwijzing, Georgië zou militair 'er nog niet klaar voor zijn' kolder, aangezien het leger van Albanië natuurlijk ook vrij weing voorstelt.
Nee, het was simpelweg de Russische druk die menigeen niet kon weerstaan.
Hee, wat voor andere keus hebben ze? Bij Medvedev aankloppen? "Sorry gast, we hebben 200 jaar onder Russisch juk mogen leven en zijn pas 20 jaar onafhankelijk, maar misschien dat we... een pactje kunnen sluiten? Kunnen we wat soldaten van jullie lenen, als bescherming tegen het EU-imperialisme?"quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef gelly het volgende:
Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterste
Denk het niet, er spelen teveel belangen. EU is afhankelijk van Russische energie, dus zullen zich afzijdig houden. Rusland is afhankelijk van Europese know how en geld, dus die twee partijen hebben elkaar economisch in de houdgreep. Alleen de VS kan hier wat aan doen.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:09 schreef aardbeien1 het volgende:
Begin van een Derde Wereldoorlog ?
Dit bedoel jequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:
[..]
http://en.rian.ru/world/20080809/115919037.htmlquote:
World
Russia says Georgian forces expelled form S.Ossetian capital
13:53 | 09/ 08/ 2008
Print version
MOSCOW, August 9 (RIA Novosti) - Russia's peacekeeping command said on Saturday the country's troops have driven Georgian forces from the capital of the separatist republic of South Ossetia.
"Tskhinvali has been fully liberated," a spokesman said.
The city has suffered major destruction since the start of Georgia's ground and air onslaught that began early on Friday. Russia says 1,500 people have so far died in the violence, and 30,000 South Ossetians have fled across the border into Russia.
Chief of Government Staff Sergei Sobyanin told Russian President Dmitry Medvedev at a meeting in the Kremlin earlier on Saturday that "a real humanitarian catastrophe" is developing.
South Ossetian Prime Minister Yury Morozov confirmed that the city is now under the control of Russian troops, but warned that the death toll may rise.
He told Russian TV channel Vesti-24 that thousands of people have been injured, and that numerous residents remain trapped under the rubble of bombed-out buildings, making it difficult to assess the number of fatalities.
Medvedev announced earlier that the country's troops had begun a military operation in South Ossetia to force Georgian troops to cease violence.
Paratroopers from Russia's Ivanovo, Moscow and Pskov airborne divisions have been sent to Tskhinvali, and international news agencies have reported Russian air strikes on the Georgian town of Gori, near South Ossetia, the Black Sea port of Poti, and on two military bases.
The current conflict is a culmination of years of tensions between Russia and Georgia, which has accused Russia of trying to annex South Ossetia along with another rebel region, Abkhazia.
The pro-Western leaderships in Georgia, along with ex-Soviet Ukraine, have angered Moscow in recent years with their efforts to gain NATO membership. Russia's Foreign Ministry accused Ukraine on Saturday of encouraging Georgia to launch an offensive against South Ossetia.
"The Ukrainian state, which has in recent times been misguidedly arming the Georgian army, and in so doing directly encouraging the Georgian leadership to engage in intervention and ethnic cleansing in South Ossetia, has no moral right to preach to others, let alone to seek a role in regulating the conflict," the ministry said in a statement.
omdat de relatie toch niet meer hersteld kan worden en Zuid-Ossetië beter dan bij Rusland kan aansluiten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:08 schreef Demarest het volgende:
[..]
En dat is goed omdat ..................... ?
Lid worden van de NATO is wat anders dan atoomwapens vanaf een eiland dichtbij op de VS richten.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:09 schreef gelly het volgende:
[..]
Ik heb nik met Rusland, laat staan met de Sovjet-Unie, dus laat dat soort opmerkingen maar achterwege. Het lijkt mij wel gezond dat de NATO niet overal maar vage bondgenoten in het oostblok gaat neerzetten puur uit strategische overwegingen. De VS begonnen bijna een fullscale oorlog toen de Sovjets dat in de jaren 60 ook probeerden met Cuba.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |