toch werden de reserves pas opgeroepen na de Russen de hoofdstad hadden ingenomenquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef Steeven het volgende:
[..]
Ze hadden zich anders compleet ingegraven in die provincie. Dat ze zijn weggedreven wil niet zeggen dat ze niet voorbereidt waren. Ik ben het wel deels met je eens, gezien de emotionele reacties van Saakashvili en hun ambassadeur bij de VN. Ik denk dat ze Rusland wel onderschat hebben in wat ze zouden doen en dat ze teleurgesteld zijn dat blijkt dat ze helemaal geen vrienden hebben in de wereld. Maar compleet verrast zijn ze ook niet.
Er is pas een einde als Georgië en Rusland een wapenstilstand afspreken lijkt mij.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef weirdmv het volgende:
[..]
de russen claimen de overwinning en de terugtrekking van Georgië.
quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:02 schreef Steeven het volgende:
[..]
Hoe kan er een einde zijn als er nog steeds wordt gevochten in Ossetië?
Achtertuin? Wij hebben toch ook de Russen in onze "achtertuin"? Georgië is een zelfstandige staat en mag dus ook zelf beslissen bij welke partij het zich aansluit. Dat Rusland niet blij is met een eventueel NAVO-lidmaatschap van Georgië, rechtvaardigt toch nog geen militaire acties, of een dreiging daarmee? De sovjet-tijd is voorbij, jammer voor jou maar helaas, ik geloof niet dat Rusland nog iets te zeggen heeft over met wie hun buurlanden willen samenwerken op economisch, politiek of militair gebied.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef gelly het volgende:
[..]
Je kan het de Russen toch niet kwalijk nemen dat ze geen NATO-staten in hun achtertuin willen hebben ?
Oh, dat zekerquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef sp3c het volgende:
[..]
toch werden de reserves pas opgeroepen na de Russen de hoofdstad hadden ingenomen
maar ik weet niet zo heel veel van dit conflict ik haal alles van CNN (nu ja van internet) maar aan de hand van de reacties van die politici en de snelheid waarmee dit alles aan Russische kant gebeurt is denk ik toch dat er mensen binnen de inlichtingendienst ontslagen gaan worden
Haha goeiequote:
Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterstequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik kan me voorstellen, dat een aantal oud-Sovjetrepublieken eindelijk onder de Russische invloedsfeer vandaan willen komen.
georgie is afgemaakt.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef Steeven het volgende:
[..]
Er is pas een einde als Georgië en Rusland een wapenstilstand afspreken lijkt mij.
Ja, wees er maar trots opquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:
[..]
georgie is afgemaakt.![]()
ze gaan met de staart tussen hun benen naar huis![]()
Het is slechts een middel om lid te worden van de E.U., het uiteindelijke doel van Saakasjvili en Georgië.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef gelly het volgende:
[..]
Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterste
Over of niet, als de Russische televisie dat nu al meldt, zullen ze ongetwijfeld door blijven gaan tot ze hun zin hebben.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef Steeven het volgende:
[..]
Bron? Op CNN en de BBC staat niks over een einde van het conflict.
Rusland fanboyquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor, ze hebben westerse apparatuur aangeschaft.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:07 schreef sp3c het volgende:
ik zie steeds een Georgisch pantserwagentje op CNN met volgens mij een granaatwerper erop (zit een schild voor dus het is niet duidelijk) wat heel erg lijkt de Franse VBL maar het niet is
iemand enig idee?
En dat is goed omdat ..................... ?quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:
[..]
ja maar het is het niet, hij is te dikquote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:08 schreef Steeven het volgende:
[..]
Het zou best kunnen hoor, ze hebben westerse apparatuur aangeschaft.
Terecht natuurlijk als de soevereiniteit van de natie op deze wijze wordt geschonden.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:07 schreef Steeven het volgende:
Georgische parlement heeft het verzoek van de president goedgekeurd, Georgië is officieel in oorlog.
Ik heb nik met Rusland, laat staan met de Sovjet-Unie, dus laat dat soort opmerkingen maar achterwege. Het lijkt mij wel gezond dat de NATO niet overal maar vage bondgenoten in het oostblok gaat neerzetten puur uit strategische overwegingen. De VS begonnen bijna een fullscale oorlog toen de Sovjets dat in de jaren 60 ook probeerden met Cuba.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef Ringo het volgende:
[..]
De sovjet-tijd is voorbij, jammer voor jou maar helaas,
De vijfde.quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:09 schreef aardbeien1 het volgende:
Begin van een Derde Wereldoorlog ?
Georgie kan nog niet lid worden omdat het gebieden heeft waarover het geen controle heeft, pas als dat opgelost is kan het eventueel lid worden van de NAVO, en aangezien Rusland daar helemaal geen zin in heeft (omdat dat betekent dat er nog meer Westerse troepen aan zijn grenzen worden gestationeerd) steunt Rusland Abchazie en Zuid-Ossetiequote:Op zaterdag 9 augustus 2008 12:12 schreef damian5700 het volgende:
Bovendien is de uiteindelijke reden van afwijzing, Georgië zou militair 'er nog niet klaar voor zijn' kolder, aangezien het leger van Albanië natuurlijk ook vrij weing voorstelt.
Nee, het was simpelweg de Russische druk die menigeen niet kon weerstaan.
Hee, wat voor andere keus hebben ze? Bij Medvedev aankloppen? "Sorry gast, we hebben 200 jaar onder Russisch juk mogen leven en zijn pas 20 jaar onafhankelijk, maar misschien dat we... een pactje kunnen sluiten? Kunnen we wat soldaten van jullie lenen, als bescherming tegen het EU-imperialisme?"quote:Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef gelly het volgende:
Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterste
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |