abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:03:53 #226
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60682957
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:56 schreef Steeven het volgende:

[..]

Ze hadden zich anders compleet ingegraven in die provincie. Dat ze zijn weggedreven wil niet zeggen dat ze niet voorbereidt waren. Ik ben het wel deels met je eens, gezien de emotionele reacties van Saakashvili en hun ambassadeur bij de VN. Ik denk dat ze Rusland wel onderschat hebben in wat ze zouden doen en dat ze teleurgesteld zijn dat blijkt dat ze helemaal geen vrienden hebben in de wereld. Maar compleet verrast zijn ze ook niet.
toch werden de reserves pas opgeroepen na de Russen de hoofdstad hadden ingenomen

maar ik weet niet zo heel veel van dit conflict ik haal alles van CNN (nu ja van internet ) maar aan de hand van de reacties van die politici en de snelheid waarmee dit alles aan Russische kant gebeurt is denk ik toch dat er mensen binnen de inlichtingendienst ontslagen gaan worden
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_60682960
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef weirdmv het volgende:

[..]

de russen claimen de overwinning en de terugtrekking van Georgië.
Er is pas een einde als Georgië en Rusland een wapenstilstand afspreken lijkt mij.
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60682964
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:02 schreef Steeven het volgende:

[..]

Hoe kan er een einde zijn als er nog steeds wordt gevochten in Ossetië?
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:04:15 #229
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60682968
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef gelly het volgende:

[..]

Je kan het de Russen toch niet kwalijk nemen dat ze geen NATO-staten in hun achtertuin willen hebben ?
Achtertuin? Wij hebben toch ook de Russen in onze "achtertuin"? Georgië is een zelfstandige staat en mag dus ook zelf beslissen bij welke partij het zich aansluit. Dat Rusland niet blij is met een eventueel NAVO-lidmaatschap van Georgië, rechtvaardigt toch nog geen militaire acties, of een dreiging daarmee? De sovjet-tijd is voorbij, jammer voor jou maar helaas, ik geloof niet dat Rusland nog iets te zeggen heeft over met wie hun buurlanden willen samenwerken op economisch, politiek of militair gebied.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
pi_60682969
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef sp3c het volgende:

[..]

toch werden de reserves pas opgeroepen na de Russen de hoofdstad hadden ingenomen

maar ik weet niet zo heel veel van dit conflict ik haal alles van CNN (nu ja van internet ) maar aan de hand van de reacties van die politici en de snelheid waarmee dit alles aan Russische kant gebeurt is denk ik toch dat er mensen binnen de inlichtingendienst ontslagen gaan worden
Oh, dat zeker .
Inderdaad gaat de waarde die wij aan de mening van anderen hechten (...) in de regel bijna elke redelijke bedoeling te boven, zodat het als een soort algemeen verbreide of veeleer aangeboren manie kan worden beschouwd - Schopenhauer
pi_60682977
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef Monidique het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Haha goeie .
pi_60682981
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:02 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ik kan me voorstellen, dat een aantal oud-Sovjetrepublieken eindelijk onder de Russische invloedsfeer vandaan willen komen.
Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterste
pi_60683002
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:03 schreef Steeven het volgende:

[..]

Er is pas een einde als Georgië en Rusland een wapenstilstand afspreken lijkt mij.
georgie is afgemaakt.

ze gaan met de staart tussen hun benen naar huis
pi_60683016
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:05 schreef weirdmv het volgende:

[..]

georgie is afgemaakt.

Ja, wees er maar trots op . Beide partijen zijn erg fout bezig...
pi_60683027
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef gelly het volgende:

[..]

Uiteraard, maar je willen aansluiten bij de NATO is dan weer gelijk het andere uiterste
Het is slechts een middel om lid te worden van de E.U., het uiteindelijke doel van Saakasjvili en Georgië.
De voorwaarden voor lidmaatschap van de NAVO zijn half zo streng als het lidmaatschap van de E.U.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:07:42 #236
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683034
ik zie steeds een Georgisch pantserwagentje op CNN met volgens mij een granaatwerper erop (zit een schild voor dus het is niet duidelijk) wat heel erg lijkt de Franse VBL maar het niet is

iemand enig idee?
pi_60683037
Georgische parlement heeft het verzoek van de president goedgekeurd, Georgië is officieel in oorlog.
pi_60683038
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 13:58 schreef Steeven het volgende:

[..]

Bron? Op CNN en de BBC staat niks over een einde van het conflict.
Over of niet, als de Russische televisie dat nu al meldt, zullen ze ongetwijfeld door blijven gaan tot ze hun zin hebben.
pi_60683041
quote:

[..]

georgie is afgemaakt.

Rusland fanboy
Squelch - a circuit that cuts off the audio-frequency amplifier of a radio receiver in the absence of an input signal, in order to suppress background noise.
pi_60683052
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:07 schreef sp3c het volgende:
ik zie steeds een Georgisch pantserwagentje op CNN met volgens mij een granaatwerper erop (zit een schild voor dus het is niet duidelijk) wat heel erg lijkt de Franse VBL maar het niet is

iemand enig idee?
Het zou best kunnen hoor, ze hebben westerse apparatuur aangeschaft.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:08:58 #241
119507 Demarest
Mission Phailed
pi_60683060
quote:

[..]

georgie is afgemaakt.

En dat is goed omdat ..................... ?
Onopvallend doch zeer scherpzinnig...
  Moderator zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:09:16 #242
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60683065
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:08 schreef Steeven het volgende:

[..]

Het zou best kunnen hoor, ze hebben westerse apparatuur aangeschaft.
ja maar het is het niet, hij is te dik

edit: never mind
http://en.wikipedia.org/wiki/Otokar_Cobra

Turks
pi_60683067
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:07 schreef Steeven het volgende:
Georgische parlement heeft het verzoek van de president goedgekeurd, Georgië is officieel in oorlog.
Terecht natuurlijk als de soevereiniteit van de natie op deze wijze wordt geschonden.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_60683068
Begin van een Derde Wereldoorlog ?
pi_60683072
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef Ringo het volgende:

[..]

De sovjet-tijd is voorbij, jammer voor jou maar helaas,
Ik heb nik met Rusland, laat staan met de Sovjet-Unie, dus laat dat soort opmerkingen maar achterwege. Het lijkt mij wel gezond dat de NATO niet overal maar vage bondgenoten in het oostblok gaat neerzetten puur uit strategische overwegingen. De VS begonnen bijna een fullscale oorlog toen de Sovjets dat in de jaren 60 ook probeerden met Cuba.
pi_60683078
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:09 schreef aardbeien1 het volgende:
Begin van een Derde Wereldoorlog ?
De vijfde.
pi_60683082
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 12:12 schreef damian5700 het volgende:

Bovendien is de uiteindelijke reden van afwijzing, Georgië zou militair 'er nog niet klaar voor zijn' kolder, aangezien het leger van Albanië natuurlijk ook vrij weing voorstelt.
Nee, het was simpelweg de Russische druk die menigeen niet kon weerstaan.
Georgie kan nog niet lid worden omdat het gebieden heeft waarover het geen controle heeft, pas als dat opgelost is kan het eventueel lid worden van de NAVO, en aangezien Rusland daar helemaal geen zin in heeft (omdat dat betekent dat er nog meer Westerse troepen aan zijn grenzen worden gestationeerd) steunt Rusland Abchazie en Zuid-Ossetie
pi_60683087
Zag net trouwens dat de Tjetjenen (?) feitelijk buren zijn... ook lekker. 1 bom verkeerd en er is een 5e groep die meedoet in dit conflict.
  zaterdag 9 augustus 2008 @ 14:10:57 #250
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_60683089
quote:
Op zaterdag 9 augustus 2008 14:04 schreef gelly het volgende:
Hee, wat voor andere keus hebben ze? Bij Medvedev aankloppen? "Sorry gast, we hebben 200 jaar onder Russisch juk mogen leven en zijn pas 20 jaar onafhankelijk, maar misschien dat we... een pactje kunnen sluiten? Kunnen we wat soldaten van jullie lenen, als bescherming tegen het EU-imperialisme?"

Rot toch op man . Georgië heeft er alle belang bij om met zijn kop naar het westen te staan. De Zwarte Zee oversteken en je zit in Europa. Of in Turkije, dat ook al decennia lid is van de NAVO.

Het punt is: je gunt het ze gewoon niet hè?
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')