Er zijn handige verloopringsels van 39mm naar pdraad, en daarmee past ie ineens op heel erg veel vattingenquote:Op woensdag 17 december 2008 23:58 schreef Erasmo het volgende:
Voor mij heeft hij vrij weinig nut omdat het een M39 lens is
zijn die dingen makkelijk te demonteren?quote:Op donderdag 18 december 2008 21:24 schreef ultra_ivo het volgende:
auw, een bekend probleem bij Praktica's. Dan moet je al gaan demonteren. De oorzaak is meestal dat een palletje ergens in het binnenwerk is losgeschoten en nu blokkeert.
Het is geen Praktica, maar om je een idee te geven van het binnenwerk van een oude camera:quote:Op donderdag 18 december 2008 21:35 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
zijn die dingen makkelijk te demonteren?
Demonteren lukt altijd, alleen om hem weer in elkaar te krijgen is de werkelijke kunst. In werkplaatshandboeken staat dan meestal heel optimistisch 'montage in omgekeerde volgorde', puur om de kunst van het reparareren niet voor iedere sterveling toegankelijk te maken.quote:Op donderdag 18 december 2008 21:35 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
zijn die dingen makkelijk te demonteren?
Wow, een tankquote:Op maandag 16 maart 2009 16:29 schreef Sixty4 het volgende:
Schopje voor de fotografica spullen.![]()
Heb wat nieuwe foto's gemaakt van m'n 'oude' F-1.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
> meer
De objectieven heb ik al,... laat maar komen die Classic Digital Single Lens Reflex :pquote:Wat zou het toch aardig zijn als Canon een digitale reflex zou uitbrengen met een FD-vatting
Er zitten spools met behuizingen bij die je zelf kunt 'vullen' met behulp van de Canon Bulk Film Loader. Er gaat 10 meter film in wat goed is voor 250 foto's.quote:Op maandag 16 maart 2009 21:09 schreef kvdv het volgende:
Zo'n filmchamber is echt bruut, maar ik vraag me wel af wat voor filmcasette daar dan in godsnaam ingaat? Kreeg je er casette's bij die je zelf vol kon rollen ofzo? En hoeveel frames had je dan?
Anyway.. bruut dus... en totaal onpraktisch
Whaha, en dan vervolgens die 10meter film naar de HEMA brengen -> ontwikkelen graag, zonder snijden...quote:Op maandag 16 maart 2009 23:27 schreef Sixty4 het volgende:
[..]
Er zitten spools met behuizingen bij die je zelf kunt 'vullen' met behulp van de Canon Bulk Film Loader. Er gaat 10 meter film in wat goed is voor 250 foto's.
Het is een mooi verzamelstuk. Ik zal die Film Chamber ook nooit gaan gebruiken. De F-1 zelf echter wel. Loskoppelen is een eitje.
Als er dan ook maar een Sony retrocamera zou verschijnen met een Minolta MD-vattingquote:Op maandag 16 maart 2009 23:27 schreef Sixty4 het volgende:
[..]
De objectieven heb ik al,... laat maar komen die Classic Digital Single Lens Reflex :p
[..]
quote:Op maandag 16 maart 2009 23:34 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Als er dan ook maar een Sony retrocamera zou verschijnen met een Minolta MD-vatting
Wordt een goedkoop tripjequote:Op donderdag 19 maart 2009 11:39 schreef Erasmo het volgende:
Zaterdag toch maar eens een tripje naar houten om op jacht te gaan naar wat polaroid.
Ik maar waarschijnlijk nog wel wat mensenquote:Op donderdag 19 maart 2009 15:15 schreef Erasmo het volgende:
Wie komen er nou
Ik kom, en misschien een vriend van me ook... meeten bij uhm... ingang om 'n bepaalde tijd (of net buiten de ingang... voor als iemand 'n sigarette break wil houden oid + frisse neus halen).quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:15 schreef Erasmo het volgende:
Ik weet dat ik toch met mee dan alleen dat naar huis ga
Wie komen er nou en waar en hoe laat spreken we af?
Voor leden van de vereniging Fotografica gaat de tent om 9:00 open zodat die de echte koopjes eruit mogen plukken om het lidmaatschapsbedrag mee te compenseren.quote:Op donderdag 19 maart 2009 15:31 schreef kvdv het volgende:
[..]
Ik kom, en misschien een vriend van me ook... meeten bij uhm... ingang om 'n bepaalde tijd (of net buiten de ingang... voor als iemand 'n sigarette break wil houden oid + frisse neus halen).
Even ervanuitgaande dat het gewoon in die Euretco beurshal is... heb geen idee hoelaat de beurs eigelijk begint btw...
Voor een signalement van kvdv kun je m'n fobo chekken
Officieel tot vijf uur, maar afhankelijk van of er gehandeld wordt beginnen ze nogal eens vroeg met inpakkenquote:Op vrijdag 20 maart 2009 11:23 schreef Erasmo het volgende:
Hmz ik kan pas om 12:13 op station houten zijn... Tot hoelaat duurt de beurs eigenlijk?
Ga je ditmaal gegarandeerd in slagen aangezien ik m'n pijn-aan-je-ogen felle gifgroene rugzak om zal hebben...quote:Op donderdag 19 maart 2009 16:34 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Wegens budgetproblemen heb ik geen signalement, maar dat moet niet nodig zijn, ik heb al meer Fok!kers in Houten weten te vinden puur op aannames als 'hé, dat is nou precies wat ik me voorstel bij...'.
quote:Op zondag 22 maart 2009 22:12 schreef Garbageman het volgende:
Een olympus 35 RD
quote:Op zondag 22 maart 2009 22:12 schreef Garbageman het volgende:
....Elicar V-HQ Medical macro 90 mm 1:2.5 Er zit een ringflits op het objectief gebouwd
gauw even wat foto's gemaaktquote:Op zondag 22 maart 2009 22:12 schreef Garbageman het volgende:
Ik heb weer wat leuke spulletjes van de rommelmarkt
Een zwarte olympus OM1 (lijkt in orde) met Elicar V-HQ Medical macro 90 mm 1:2.5 Er zit een ringflits op het objectief gebouwd, (de buis en lichtmeetoog) helaas het ik de controller zélf niet.
Een zwarte Pentax S1a met paraattas en 1:2 50mm objectief. (nauwelijks gebruikssporen!)
Een olympus 35 RD (sluiter vet, effe schoonmaken)
Een Gossen Lunasix lichtmeter, en nog een Braun 370BVC "variocomputer" Flitser![]()
En dat na 10 minuten op de rommelmarkt!
Kwijltijdquote:Op woensdag 25 maart 2009 00:21 schreef Sixty4 het volgende:
Deze week weer wat leuke spullen binnen gekregen.![]()
Canon FD 55mm f1.2
[ afbeelding ]
Komkom, zo oud is ie ook nog nietquote:
Je moet ook zo min mogelijk bewegen in de buurt van een vergroter, daar komt alleen maar stof vanquote:Op donderdag 26 maart 2009 13:08 schreef kvdv het volgende:
Vandaag een complete zw/kleuren doka gekregen van m'n vader... met 5 jaargangen Leica tijdschriften oid. Een Kaiser system V, shitload aan ontwikkelbakken, tankjes, klemmen, filters, fotopapier, flesje rodinal, stopbad, papierontwikkelaar etc, verschillende vergrotingsobjectiefjes, timer, thermostaatding, glansapparaat, contactprinter...
Ik kan me nu dus zegmaar niet meer bewegen in mijn kamertje...
Kos-tu-lukquote:Op donderdag 26 maart 2009 19:26 schreef kvdv het volgende:
Ontdek zojuist nog 11 bw MF negatieven tussen dat dokaspul...
deze is GE-NI-AAL:
[ afbeelding ]
geweldige pose. 's werelds kleinste boompje en toch alle gezichten daarachter weten te verstoppen.
En die hond![]()
priceless...
Ik neem aan dat het zo'n adaptertje met glas betreft. Geeft dat echt zoveel verlies in kwaliteit als sommigen bewerenquote:Op zondag 12 april 2009 10:11 schreef Sixty4 het volgende:
Canon FD 85mm f/1.8
[ afbeelding ]
Op m'n 5D met EOS>FD adapter.... bizarre bokeh.
[ afbeelding ]
DanQquote:Op zondag 12 april 2009 10:50 schreef Sixty4 het volgende:
Ik vind het wel meevallen. Ik heb ook een adapter zonder glas, voor macro doeleinden, en dan zie je wel dat deze veel meer licht doorlaat. Die met glas heb ik toen voor 20 euro gekocht geloof ik en ben er erg blij mee.
Sommige objectieven maken mooiere plaatjes dan andere in combinatie met de adapter.
Wat je zegt, bizar.quote:Op zondag 12 april 2009 10:11 schreef Sixty4 het volgende:
Canon FD 85mm f/1.8
[ afbeelding ]
Op m'n 5D met EOS>FD adapter.... bizarre bokeh.
[ afbeelding ]
Gebruik je raw of JPEG?quote:Op maandag 13 april 2009 18:41 schreef Schenkstroop het volgende:
Hai ik heb een Nikon D40 gekocht en zit nu al met een probleempje. Als ik fotos maak zien ze er kwa helderheid wel okay uit op het kleine schermpje. Maar kopieer ik ze echter naar mijn pc dan vallen ze in ene heel doker uit. Hoe kan dat?
JPEGquote:
Ik heb wat verschillende lensen gemeten:quote:Op vrijdag 24 april 2009 14:30 schreef Halinalle het volgende:
Kun je aangeven hoever je ongeveer kunt focussen met bijv. een 85 mm FD in een adapter zonder optiek?
Deze al gehadquote:Op vrijdag 22 mei 2009 18:06 schreef Erasmo het volgende:
Olympus FTL, heeft er hier iemand wat meer ervaring mee? Ik kan er bijzonder weinig over vinden, hij staat zelfs niet in HoveHet enige wat ik er van weet is dat het het model tussen de Pen F en de OM-1 is was en dat hij geproduceerd is tussen 1971/1972.
En past het een op het anderquote:Op zondag 7 juni 2009 00:51 schreef umberrella het volgende:
even hier een tvp dumpen. Ik heb gisteren het een en ander opgedoken van onze antiekvoorraad dat wat mn ouders een zolder noemen
Dat was indertijd een legendarisch macroglaasje, het enige betaalbare alternatief voor een micro-nikkkor 55mm.quote:Op zondag 7 juni 2009 14:18 schreef zquing het volgende:
pasgeleden een hele toffe 55mm F2.8 macro van panagor aangeschaft
verkapte tvp
Zo ver ik weet niet. Wel een 24/1.4(L)quote:
Klopt ja... wel eens voorbij zien komen op 35mm adapters bij videocamera's.quote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:28 schreef Sixty4 het volgende:
[..]
Zo ver ik weet niet. Wel een 24/1.4(L)
Is een erg jummie lens. Heb er op Extrema even mee gespeeld. Ben zelf fan van mijn 135mm f2Lquote:Op dinsdag 28 juli 2009 16:28 schreef Sixty4 het volgende:
[..]
Zo ver ik weet niet. Wel een 24/1.4(L)
Je zit hier niet goed met je vraag maar vooruit:quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:47 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik zit met een vraagje:
Ik heb al moiete om 1 leuke foto te schieten, moet er lang voor stilstaan en vaak de instellingen bijwerken om betere belichting te krijgen.
Hoe doet Hollywood dat met bewegend beeld? Haarscherp beeld, mooie verzadiging, en inzoomen maakt de achtergrond als vanzelf onscherp en de voorgrond scherp. Perfect belicht. Hoe doen zij dat?
Want die hollywood filmers die bereiden niet ieder shot voorquote:Op woensdag 29 juli 2009 21:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het gewoon knap dat fotografen 2 minuten stilstaan en een kiekje wellicht nog een keer nemen. Maar die Hollywood-filmers die maken zich niet druk om belichting tijdens het filmen. of het nou binnen is of buiten.
Altijd is de belichting effen.
Natuurlijk maken ze zich wel druk om belichting. Denk je dat zo'n cameraman nooit z'n instellingen veranderd?quote:Op woensdag 29 juli 2009 21:57 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik vind het gewoon knap dat fotografen 2 minuten stilstaan en een kiekje wellicht nog een keer nemen. Maar die Hollywood-filmers die maken zich niet druk om belichting tijdens het filmen. of het nou binnen is of buiten.
Altijd is de belichting effen.
Je bedoelt dat je er zelf nog mee fotografeertquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:17 schreef hipy123 het volgende:
[ afbeelding ]
technische camera, wordt vandaag de dag nog gebruikt voor architectuur fotografie
Als 't ook 37mm en pre-set mag zijn, MIR heeft er een mooie van.quote:Op zondag 13 september 2009 20:10 schreef kvdv het volgende:
TC staat op ook nog op m'n wishlist, niet voor architectuur, maar eerder voor al het andere
Verder zoek ik een 40mm lens. P-draad ofzo. Iemand tips?
I know, ik heb hem aan Sok doorverkocht, maar ik zoek toch echt een 40mm, anders kan ik net zo goed m'n 35/2 gebruiken.quote:Op zondag 13 september 2009 21:59 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Als 't ook 37mm en pre-set mag zijn, MIR heeft er een mooie van.
Leg mij eens even uit, wat is een pancake als we het over een lens hebben. Ik stel me voor dat die behoorlijk plat is, maar ik kan er toch geen beeld van krijgen.quote:Op zondag 13 september 2009 22:03 schreef kvdv het volgende:
Ik zag een Pentax 40/2.8 maar die was me wat te duur... het hoeft ook niet perce een pancake te zijn.
zo plat:quote:Op zondag 13 september 2009 22:08 schreef EchnaDarr het volgende:
[..]
Leg mij eens even uit, wat is een pancake als we het over een lens hebben. Ik stel me voor dat die behoorlijk plat is, maar ik kan er toch geen beeld van krijgen.
Wil je hem niet kwijt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:36 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
mijn good-old SC-II zou eigenlijk weer eens uit het vet moeten, misschien als ik een keer tegen een goeiekope Angulon 65mm aan loop
Mijn Cambo gaat niet weg.quote:
Jammer...quote:Op zondag 13 september 2009 22:56 schreef Ouwesok het volgende:
[..]
Mijn Cambo gaat niet weg.
Als je goed oplet op Markbay of eplaats vind je er voor relatieve weggeefprijzen redelijk complete technische camera's. Voor hobbyspelevaren volstaat een SC-2 ruimschoots.
De verschillen tussen technische camera's onderling zitten hoofdzekelijk in het bedieningsgemak. Een Cambo SC kan hetzelfde als een Sinar P2, alleen gaat het met die Sinar allemaal een stuk aangenamer.quote:Op zondag 13 september 2009 23:11 schreef kvdv het volgende:
[..]
Jammer...
Maar zowieso... wat voor verschillen zitten er in TC's behalve formaat, loopbodem of niet?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |