abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60602345
Ja, maar dan krijg je de marketing lullen die zich kunnen vinden in de MSN.com cultuur.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
pi_60602356
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 15:38 schreef sp3c het volgende:

maar de manier waarop het gebeurt vind ik niet goed, als ik naar die foto's van die politieboot kijk dan zie ik geen boot vol homo's maar een politieboot die een patrouille draait tijdens de gayparade met een aantal verveelde agenten erop die ergens het kortste strootje hebben getrokken, een grote mond hebben gegeven of het verkeerde meisje hebben gesext ... de boodschap komt gewoon niet over.
nu kan ik even geen foto's vinden van hoe dat er vorig jaar aan toe ging met die deelnemde militairen maar met de stasdef erbij kunnen dat ook geen vrolijke koppen geweest zijn
Toen ik een paar jaar geleden eens ben wezen kijken bij de Gay Pride, werden er flyers en keycords in regenboogkleuren uitgedeeld door politie-agenten, die lid waren van een 'Roze clubje' binnen de politie oid. Allemaal om aan te geven dat homo's net als andere minderheden van harte welkom zijn bij de politie, en ook actief ondersteund worden bij mogelijke problemen.

Dus ik neem aan dat het gewoon vrijwilligers waren, zelfs lid van de club.

Afspiegeling van de maatschappij etc.
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 15:55:30 #53
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60602657
ja dat geloof ik ook wel maar het ziet er gewoon niet zo uit, het komt mij echt puur over als aanwezig zijn omdat het moet

nu was ik er niet bij maar op die foto's zie ik gewoon een patrouilleboot vol agenten die zich stierlijk vervelen met allemaal feestende mensen op de achtergrond, dan hoeft het van mij niet hoor dan zou ik het beperken tot het uitdelen van die flyers al sta je natuurlijk wel een beetje voor lul als je die flyers uitdeelt in uniform (verbood ging bij mijn weten alleen om de bootjesparade zelf?) aan de wal terwijl defensie heel moeilijk doet zonder uitleg

al zal flyers uitdelen ook wel verboden zijn geweest
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 16:32:30 #54
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60603456
Spec, je beredenatie vanwege het Def. raceteam klopt niet.
ik kan je garanderen uit ervaring dat dat in de autowereld best goed wordt ontvangen

Daarnaast is autosport 75% werk in de pitstop en garage, dat laat zien dat je wat van techniek weet. En techniek komt erg veel terug bij de landmacht, verder is het natuurlijk een leuk promotiegevalletje.
[DEF] SC#8 Pumatje, niet geboren maar door de baas verstrekt
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 16:43:37 #55
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60603681
ja en als ik zo de reactie's van verschillende homosexuelen hoor en zelf logisch nadenk dan zullen die militairen ongetwijfeld ook best goed ontvangen worden op de canal pride parade

dat is het punt toch helemaal niet
het heeft gewoon helemaal niets met defensie te maken en als ik als niet racefan/outsider het ding zie rondrijden dan denk 'wtf heeft dat nu weer met de krijgsmacht te maken, ik wist niet dat we die wagens ook in dienst hadden?'
het was een PR ding voor de werving maar ik vraag me af hoeveel nieuwe militairen dit nu eigenlijk heeft opgeleverd ... ik denk ongeveer 2, en dan alleen als de dames er een rang bij cadeau gekregen hebben en dat was nu net het doel

Het doel van deelnemen aan de gaypride canal race was mensen laten zien dat homo's ook binnen de krijgsmacht op zijn plek zijn en als ik die politieboot op de foto zie dan denk ik, die gayen zijn nu niet echt proud
nee ik blijf in beide gevallen tegen tenzij er fatsoenlijk werk van gemaakt wordt

en dan wil ik trouwens op de zijkant van die landingsboot de text 'COMMANDO'S KOMEN VIA DE ACHTERDEUR!' ... dat lijkt me leuk
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:35:22 #56
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60604829
Pr is niet enkel werving spec.
ook imagebuilding.. zijn zoveel aspecten waar zo'n stunt goed voor is.

Is gewoon reclame maken, als je dat niet begrijpt snap ik niet waarom je het in de discussie brengt.
Het is heel logisch reclame te maken zonder het doel te hebben meer producten te verkopen of in dit geval, mensen te werven.

Het is zorgen voor een gezicht op een markt, in de samenleving.. laat het een raceteam zijn. Prima.
Dat is gewoon marketing, dat doet een bedrijf.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:52:59 #57
211797 Esses
Splendide mendax
pi_60605179
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:34 schreef Pappie_Culo het volgende:

[..]

Ehhh.... ik doe echt m'n best een punt te vinden in dit verhaal dat aansluit op het topic, maar het wil niet zo.

De politie had een reden om mee te varen, maar met feest of afbreuk op het uniform had het niets te maken.
Misschien het punt dat het uniform heilig is en dat je zo punten kan maken die lijken alsof ze van defensie uit komen wat niet zo is, en dat dit niet gewenst is en je daarom niet in uniform mee mag doen aan manifestaties of er andere gekke dingen in mag doen?
Conform aanwijzing SG-Sociale Media: Al mijn publicaties zijn op persoonlijke titel en zijn geen officiële publicaties van mijn werkgever.
[i]Sed quis custodiet ipsos custodes?[/i]
pi_60605395
waarom moet er eigenlijk uberhaupt een gay pride dag zijn, mag ik dan een straight pride day oid?? vieren dat ik hetero ben? homo's eisen wel vaak de aandacht op zeg, net als amsterdam "gay capital of the world" wilde zijn/ werd genoemd, wat een onzin? volgens mij is het beter om niet op te vallen en rustig ieder z'n eigen ding te laten doen ZONDER over straat te schreeuwen dat je homo bent dan dit soort dagen te organiseren..
  woensdag 6 augustus 2008 @ 18:09:19 #59
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60605460
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 18:04 schreef MrDrako het volgende:
waarom moet er eigenlijk uberhaupt een gay pride dag zijn, mag ik dan een straight pride day oid?? vieren dat ik hetero ben? homo's eisen wel vaak de aandacht op zeg, net als amsterdam "gay capital of the world" wilde zijn/ werd genoemd, wat een onzin? volgens mij is het beter om niet op te vallen en rustig ieder z'n eigen ding te laten doen ZONDER over straat te schreeuwen dat je homo bent dan dit soort dagen te organiseren..
Kan je die discussie niet minstens in een ander topic starten, als je die dan toch wil voeren (al is het een bestaande en al besproken discussie Bonte homoparade trekt door Amsterdamse grachten ).

Het lijkt mij hier gaan over de deelname van uniformen, niet het bestaandrecht van de optocht.

Ik persoonlijk vind dat als je het uniform in het dagelijks leven mag dragen dat je er dan overal mee mag komen. Vooral als het eerder ook op parades mocht, ben dan consequent en sta het overal toe, of nergens. Dan is er tenminste ook geen onduidelijkheid.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
  Moderator woensdag 6 augustus 2008 @ 18:10:55 #60
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60605489
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:35 schreef Pumatje het volgende:
Pr is niet enkel werving spec.
zo werd het wel verkocht Pumaatje.
quote:
ook imagebuilding.. zijn zoveel aspecten waar zo'n stunt goed voor is.

Is gewoon reclame maken, als je dat niet begrijpt snap ik niet waarom je het in de discussie brengt.
Het is heel logisch reclame te maken zonder het doel te hebben meer producten te verkopen of in dit geval, mensen te werven.
ik breng het ter sprake omdat ik het net zo zinloos vind als een bootje vol verveelde militairen aan canal pride mee te laten doen simpelweg om het aanwezig zijn. Ik breng het ter sprake omdat ik het slechte reclame vind ... ik snap niet dat die boodschap niet overkomt

ik vind het net zo zinloos als die landmachtreclame's, goed je hebt wat zendtijd waarin er "landmacht" vaak voorbij komt maar verder slaan ze net zo goed nergens op, als je PR wilt maken of dit punt wbt homosexualiteit in het leger wil maken of tv spotjes wil maken dan moet je het goed doen of je moet het niet doen.
quote:
Het is zorgen voor een gezicht op een markt, in de samenleving.. laat het een raceteam zijn. Prima.
Dat is gewoon marketing, dat doet een bedrijf.
natuurlijk kan dat, maar moet het?

een bedrijf dat zijn financien niet op orde heeft moet van de bank ook activiteiten gaan schrappen die geen rendement hebben
  donderdag 7 augustus 2008 @ 09:31:46 #61
88233 Steve
Still the best.
pi_60619829
Mag een pak buiten diensttijd gedragen worden, dan ook tijdens de Gay Pride. Mag een pak alleen binnen diensttijd gedragen worden, dan niet. Waarom zou de Gay Pride een uitzondering moeten zijn? Ik zou best kunnen begrijpen waarom militairen hun pak niet tijdens dit doort gelegenheden mogen dragen, maar dan moet wel 1 lijn worden getrokken.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  Moderator donderdag 7 augustus 2008 @ 10:03:11 #62
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_60620404
nou je mag je uniform wel buiten diensttijd aan maar tenzij je toestemming hebt mag je niet aan evenementen meedoen zeker niet wanneer het een politiek tintje heeft dus wat dat betreft is gay pride geen uitzondering

zoals gezegd ik betwijfel of dit verbod ook gaat om toeschouwers langs de kant

alleen gaat het hier om iets (acceptatie van homo's) waar defensie in principe voorstander van is dus is het vreemd dat er niet wat is georganiseerd, ik snap beide kanten van het verhaal wel eigenlijk
pi_60620435
Gewoon alle voetballers en militairen hun eigen boottocht.
***** Kraak.....
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:19:43 #64
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60620743
de "Homo militairen zijn boos op van Middelkoop" staat er op de Fok! frontpage.

Ik snap die lui niet.

MOETEN ze dan perse in uniform?
waarom??...
pi_60620798
Wat moet je nou met homo militairen? Die gaan gillen natuurlijk als er geschoten wordt.
***** Kraak.....
pi_60621054
quote:
Van der Knaap loopt mee op roze zaterdag
vrijdag 29 juni 2007

Staatssecretaris van Defensie Cees van der Knaap (CDA) loopt zaterdag mee in de optocht op roze zaterdag in Bergen op Zoom. Naast Van der Knaap wordt Defensie tijdens de parade vertegenwoordigd door vijftien militairen.

Een woordvoerder van het departement licht vrijdag toe dat de staatssecretaris met zijn deelname wil laten zien dat homoseksuelen welkom zijn bij Defensie. "De krijgsmacht staat open voor iedereen die militair wil worden. De staatssecretaris wil zaterdag zijn steun geven aan homoseksuelen."

Voorzitter van de landelijke homobelangenvereniging COC Frank van Dalen is blij met de deelname van de bewindsman. "Hij geeft hiermee een goed signaal af. Het getuigt van moreel leiderschap dat hij hoogstpersoonlijk meeloopt."

Defensie kwam afgelopen week nog slecht in het nieuws omdat vijf militairen werden opgepakt voor het mishandelen van vijf mannen op een bekende homo-ontmoetingsplaats bij Ede.

Van Dalen zegt dat hij Van der Knaap zeker gaat aanspreken op de mishandelingen. "We willen geen speciaal onderhoud met defensie, maar nu de staatssecretaris zelf komt, zal ik het er zeker met hem over hebben. Zijn deelname is ook in dit verband goed, na de negatieve publiciteit eerder deze week."
.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:36:31 #67
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60621127
verschrikkelijk, dat ze di tmoeten doen.
Dat je mee moet gaan lopen met zon achterlijke parade, 1 grote kermis.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:38:46 #68
155006 Aoristus
SPelen is delen
pi_60621183
De voorzitter zegt: Laat duizend bloemen bloeien.
Laat duizend balletjes stuiteren.
pi_60623059
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:33 schreef DennisMoore het volgende:

[..]

.
Verder gaat er bij defensie nooit iets tegenstrijdig of zo.
Beter 1 vogel in de hand, dan geen hand.
pi_60624188
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 11:54 schreef Heatseeker het volgende:

Verder gaat er bij defensie nooit iets tegenstrijdig of zo.
Dit is eerder nog politiek (CDA+CU) dan Defensie.
En uitstékend dus dat de Kamer aan 't terugfluiten is.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 15:27:36 #71
88233 Steve
Still the best.
pi_60629279
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:19 schreef Pumatje het volgende:
de "Homo militairen zijn boos op van Middelkoop" staat er op de Fok! frontpage.

Ik snap die lui niet.

MOETEN ze dan perse in uniform?
waarom??...
Om te laten zien dat ook homo's heel goed militair kunnen zijn, dat ze er zijn en dat dat ook gewoon normaal is?
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_60629712
do 07 aug 2008, 06:55 | 215 reacties Homomilitairen boos op Van Middelkoop

AMSTERDAM - Homoseksuele militairen voelen zich “zeer gekwetst” omdat zij zaterdag niet in uniform deel mochten nemen aan de botenoptocht van de Gay Pride in Amsterdam. In een open brief aan minister Eimert van Middelkoop (Defensie) vragen de oprichter en oud-voorzitters van de Stichting Homoseksualiteit en Krijgsmacht (SHK) om nadere uitleg over dit besluit van staatssecretaris Jack de Vries.

Dat meldt de Gaykrant donderdag. De Vries stelde dat een uitbundig feest als de Gay Pride niet past bij de waardigheid van het uniform. De SHK begrijpt niet waarom de Amsterdamse politie wél in uniform aan de Gay Pride kon deelnemen, maar homoseksuele militairen niet.

“Uw afweging staat haaks op die van uw voorgangers en verhoudt zich niet met uw uitlatingen naar de samenleving waarin u het bij voortduring heeft over het positief stimuleren van het diversiteitbeleid binnen Defensie”, stellen de schrijvers van de brief. “Het signaal dat u afgeeft aan het wat minder homovriendelijke deel van uw mannen en vrouwen is niet mis te verstaan.”

De schrijvers memoreren het feit dat vorig jaar staatssecretaris Cees van der Knaap van Defensie en twee generaals in uniform meeliepen tijdens de Roze Zaterdag om homoseksuelen bij Defensie publiekelijk te steunen.

Oppositiepartijen VVD en D66 vroegen eerder deze week ook om opheldering over de uitlatingen van De Vries en Van Middelkoop over de Gay Pride.

Bron: www.telegraaf.nl
"Any officer who goes into action without his sword is improperly dressed." - "Mad Jack" Churchill DSO MC
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:07:48 #73
74865 Pumatje
Wij stelen die kazen!
pi_60630537
Zoals ik al zei, wat zeiken ze nou?

Moeten ze dan PERSE in uniform?
Dan doen ze toch lekker mee zonder hun uniform...als ze nou totaal niet mee mochten doen.

snap het probleem niet.
  donderdag 7 augustus 2008 @ 16:12:54 #74
9883 Marble
Was liever geaborteerd.
pi_60630693
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 15:27 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Om te laten zien dat ook homo's heel goed militair kunnen zijn, dat ze er zijn en dat dat ook gewoon normaal is?
Don't ask, don't tell
My mother was a drug addict. When she got pregnant, she took more drugs. She even tried to kill me inside her with a coat hanger, but I survived. I was born blind as a result, but my mother didn't care. She overdosed choking on her own vomit.
pi_60630789
Ik begrepe van een kennis dat je je pak ook niet aan mag naar Carnaval. Nou, dit is toch niet anders? Wat een gezeik weer zeg. Maar nu moet het opeens wel kunnen?
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')