Toen ik een paar jaar geleden eens ben wezen kijken bij de Gay Pride, werden er flyers en keycords in regenboogkleuren uitgedeeld door politie-agenten, die lid waren van een 'Roze clubje' binnen de politie oid. Allemaal om aan te geven dat homo's net als andere minderheden van harte welkom zijn bij de politie, en ook actief ondersteund worden bij mogelijke problemen.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 15:38 schreef sp3c het volgende:
maar de manier waarop het gebeurt vind ik niet goed, als ik naar die foto's van die politieboot kijk dan zie ik geen boot vol homo's maar een politieboot die een patrouille draait tijdens de gayparade met een aantal verveelde agenten erop die ergens het kortste strootje hebben getrokken, een grote mond hebben gegeven of het verkeerde meisje hebben gesext ... de boodschap komt gewoon niet over.
nu kan ik even geen foto's vinden van hoe dat er vorig jaar aan toe ging met die deelnemde militairen maar met de stasdef erbij kunnen dat ook geen vrolijke koppen geweest zijn
Misschien het punt dat het uniform heilig is en dat je zo punten kan maken die lijken alsof ze van defensie uit komen wat niet zo is, en dat dit niet gewenst is en je daarom niet in uniform mee mag doen aan manifestaties of er andere gekke dingen in mag doen?quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:34 schreef Pappie_Culo het volgende:
[..]
Ehhh.... ik doe echt m'n best een punt te vinden in dit verhaal dat aansluit op het topic, maar het wil niet zo.
De politie had een reden om mee te varen, maar met feest of afbreuk op het uniform had het niets te maken.
Kan je die discussie niet minstens in een ander topic starten, als je die dan toch wil voeren (al is het een bestaande en al besproken discussie Bonte homoparade trekt door Amsterdamse grachten ).quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:04 schreef MrDrako het volgende:
waarom moet er eigenlijk uberhaupt een gay pride dag zijn, mag ik dan een straight pride day oid?? vieren dat ik hetero ben? homo's eisen wel vaak de aandacht op zeg, net als amsterdam "gay capital of the world" wilde zijn/ werd genoemd, wat een onzin? volgens mij is het beter om niet op te vallen en rustig ieder z'n eigen ding te laten doen ZONDER over straat te schreeuwen dat je homo bent dan dit soort dagen te organiseren..
zo werd het wel verkocht Pumaatje.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:35 schreef Pumatje het volgende:
Pr is niet enkel werving spec.
ik breng het ter sprake omdat ik het net zo zinloos vind als een bootje vol verveelde militairen aan canal pride mee te laten doen simpelweg om het aanwezig zijn. Ik breng het ter sprake omdat ik het slechte reclame vind ... ik snap niet dat die boodschap niet overkomtquote:ook imagebuilding.. zijn zoveel aspecten waar zo'n stunt goed voor is.
Is gewoon reclame maken, als je dat niet begrijpt snap ik niet waarom je het in de discussie brengt.
Het is heel logisch reclame te maken zonder het doel te hebben meer producten te verkopen of in dit geval, mensen te werven.
natuurlijk kan dat, maar moet het?quote:Het is zorgen voor een gezicht op een markt, in de samenleving.. laat het een raceteam zijn. Prima.
Dat is gewoon marketing, dat doet een bedrijf.
quote:Van der Knaap loopt mee op roze zaterdag
vrijdag 29 juni 2007
Staatssecretaris van Defensie Cees van der Knaap (CDA) loopt zaterdag mee in de optocht op roze zaterdag in Bergen op Zoom. Naast Van der Knaap wordt Defensie tijdens de parade vertegenwoordigd door vijftien militairen.
Een woordvoerder van het departement licht vrijdag toe dat de staatssecretaris met zijn deelname wil laten zien dat homoseksuelen welkom zijn bij Defensie. "De krijgsmacht staat open voor iedereen die militair wil worden. De staatssecretaris wil zaterdag zijn steun geven aan homoseksuelen."
Voorzitter van de landelijke homobelangenvereniging COC Frank van Dalen is blij met de deelname van de bewindsman. "Hij geeft hiermee een goed signaal af. Het getuigt van moreel leiderschap dat hij hoogstpersoonlijk meeloopt."
Defensie kwam afgelopen week nog slecht in het nieuws omdat vijf militairen werden opgepakt voor het mishandelen van vijf mannen op een bekende homo-ontmoetingsplaats bij Ede.
Van Dalen zegt dat hij Van der Knaap zeker gaat aanspreken op de mishandelingen. "We willen geen speciaal onderhoud met defensie, maar nu de staatssecretaris zelf komt, zal ik het er zeker met hem over hebben. Zijn deelname is ook in dit verband goed, na de negatieve publiciteit eerder deze week."
Verder gaat er bij defensie nooit iets tegenstrijdig of zo.quote:
Dit is eerder nog politiek (CDA+CU) dan Defensie.quote:Op donderdag 7 augustus 2008 11:54 schreef Heatseeker het volgende:
Verder gaat er bij defensie nooit iets tegenstrijdig of zo.
Om te laten zien dat ook homo's heel goed militair kunnen zijn, dat ze er zijn en dat dat ook gewoon normaal is?quote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:19 schreef Pumatje het volgende:
de "Homo militairen zijn boos op van Middelkoop" staat er op de Fok! frontpage.
Ik snap die lui niet.
MOETEN ze dan perse in uniform?
waarom??...
Don't ask, don't tellquote:Op donderdag 7 augustus 2008 15:27 schreef alwaysthebest het volgende:
[..]
Om te laten zien dat ook homo's heel goed militair kunnen zijn, dat ze er zijn en dat dat ook gewoon normaal is?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |