abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 08:44:24 #1
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60504726
quote:
nu.nl
Uitgegeven: 2 augustus 2008 07:41

AMSTERDAM - De Amsterdamse grachtengordel is zaterdag voor de dertiende keer het decor voor de veelkleurige botenparade van homofestival Gay Pride. Een recordaantal van tachtig boten met veel excentriek uitgedoste homoseksuelen trekt in een grote stoet door de grachten van de hoofdstad.
ANP

Bij de parade geeft dit jaar ook een groot aantal politici acte de présence. Zo vaart burgemeester Job Cohen mee met de boot van de gemeente Amsterdam en bemannen onder anderen de ministers Ronald Plasterk (Emancipatie) en Guusje ter Horst (Binnenlandse Zaken) voor het eerst een boot uit politiek Den Haag.

Ook neemt de politie Amsterdam-Amstelland met een boot deel aan de parade en is er net als vorig jaar een speciale boot voor minderjarige homoseksuelen. Onderdeel van de stoet is voor het eerst ook een speciale boot met Antilliaanse en Surinaamse homo's.

Stoet

Frank van Dalen, voorzitter van organisator ProGay, verwacht dat bij mooi weer een half miljoen bezoekers de stoet vanaf de kade zullen gaan bewonderen.

De boten vertrekken om 13.30 uur bij het Westerdok. Na een ronde door de binnenstad varen de boten in de richting van het IJ. Rond 17 uur trekken de laatste boten door de gracht.
Wat een malligheid toch. Kunnen die stouterds zich niet eens een keertje normaal gedragen?
pi_60505254
En maar raar vinden dat homo's niet 100% geaccepteerd worden als ze zo doen he
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:13:39 #3
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_60505271
kunnen die gasten nou niet eens normaal doen, al dat excentrieke gedoe!
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 10:18:17 #4
85235 Tha_Erik
Erik Jezus Klaas.
pi_60505319
Normaal, normaal...

Het is toch gewoon een soort zomercarnaval, maar dan zonder de tieten.
Al die willen te kaap'ren varen, moeten mannen met baarden zijn.
Hoogachtend,
Erik.
pi_60505382
Die homo's moeten zich maar gewoon als hetero gedragen.. Alpha-male gedrag, bier, tieten en natuurlijk veel seksistische opmerkingen. Da's pas normaal!!!
I approve this message
pi_60505458
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:18 schreef Tha_Erik het volgende:
Normaal, normaal...

Het is toch gewoon een soort zomercarnaval, maar dan zonder de tieten.
Dus er zijn geen lesbische vrouwen? Damn...
pi_60505588
Ze doen maar wat ze niet laten kunnen. Ik hoef het niet te zien. Leven en laten leven. Ik wacht vanavond het nieuws wel af hoeveel er weer door Marokkanen afgetuigd zijn.
pi_60508210
Moeten ze allemaal helemaal lekker zelf weten, zelfs dat de halve PvdA-partij meevaart, maar mag het aub ietsje minder allemaal qua berichtgeving, ik word een beetje heumeu-moe. Wij worden ook bijna wekeleijks op de hoogte gehouden van canal-parades elders op deez aardkloot en gisteren een item over heumeu-dieren in Artis. Alles schijnt opeens iets roze te moeten uitstralen, voor wie eigenlijk? Den moderne westerling heeft er al jaaaaaren geen moeite mee, integendeel, die grenzen zijn er gelukkig niet meer, maar richt dan je pijlen op de groepjes die wel intolerant zijn, die biblebeltjes en de rest kunnen we zelf wel invullen. Dit is pret voor eigen publiek maar zet volgens mij geen enkele zode aan de dijk die men wil zo graag wil overbruggen. De heumeu in het dagelijkse westerse leven, zou dat minderen qua intolerantie na weer zo'n roze dag, inclusief leren pakjes, veren in de kont, neptieten etc etc ???
pi_60508255
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 08:44 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

Wat een malligheid toch. Kunnen die stouterds zich niet eens een keertje normaal gedragen?
In Amsterdam zijn het enkel homo's, in brabant en limburg is het de complete bevolking die niet spoort. Hoewel het dan een paar dagen overduidelijk is , de rest van het jaar is natuurlijk niet anders.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:29:33 #10
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60508714
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:53 schreef gelly het volgende:

[..]

In Amsterdam zijn het enkel homo's, in brabant en limburg is het de complete bevolking die niet spoort. Hoewel het dan een paar dagen overduidelijk is , de rest van het jaar is natuurlijk niet anders.
In Brabant en Limburg zie ik nog geen mannen met slingerende peniskokers en die er koket bij gillen.

[ Bericht 0% gewijzigd door Ziggenmufter op 02-08-2008 20:34:22 ]
pi_60508769
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 14:29 schreef Ziggenmufter het volgende:

[..]

In Brabant en Limburg zie ik nog geen mannen met slingerende peniskokers die er koket bij gillen.
Ik wist niet dat dat de enige voorwaarde was om als mafketel of "niet normaal" bestempeld te worden.
pi_60508833
Ik ben zelf homo maar ik heb zelf helemaal niks met zo'n Canal Parade of Roze Maandagen, Zaterdagen en dat soort werk. Ik loop niet te koop met mijn seksualiteit, ik wil eigenlijk gewoon normaal gevonden worden en hou me liefdesleven en seksuele voorkeuren gewoon lekker voor mezelf. Ik ben helemaal voor gelijke rechten voor homo's en hetero's en als er mensen zijn die willen trouwen, op een boot gaan staan in een string of met een roze jurk aan moeten ze dat zelf weten, maar mij niet gezien. Ik hoef geen polonaise aan mijn lijf, ik doe gewoon en da's al gek genoeg

Ik vraag me wel echt wat dit soort extravagante uitspattingen als zo'n Canal Parade bijdraagt aan de emancipatie, ik denk dat je juist erop moet hameren dat homo's ook maar gewone mensen zijn die normaal functioneren in de maatschappij. Door bijvoorbeeld met een voorgebonden dildo op zo'n boot te gaan staan doe je in mijn ogen de emancipatie juist geen goed omdat je het dan meteen weer in het extreme trekt. Waarom in een jurk gaan staan op een boot terwijl je in je dagelijks leven wel in je normale outfit op pad gaat, ik snap het nut ervan echt niet.
Op maandag voel ik me als Robinson Crusoë: Op zoek naar Vrijdag!
Het leven is als Lucille Werner: het kan raar lopen!
pi_60508873
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 13:50 schreef Suko het volgende:
Moeten ze allemaal helemaal lekker zelf weten, zelfs dat de halve PvdA-partij meevaart, maar mag het aub ietsje minder allemaal qua berichtgeving, ik word een beetje heumeu-moe. Wij worden ook bijna wekeleijks op de hoogte gehouden van canal-parades elders op deez aardkloot en gisteren een item over heumeu-dieren in Artis. Alles schijnt opeens iets roze te moeten uitstralen, voor wie eigenlijk? Den moderne westerling heeft er al jaaaaaren geen moeite mee, integendeel, die grenzen zijn er gelukkig niet meer, maar richt dan je pijlen op de groepjes die wel intolerant zijn, die biblebeltjes en de rest kunnen we zelf wel invullen. Dit is pret voor eigen publiek maar zet volgens mij geen enkele zode aan de dijk die men wil zo graag wil overbruggen. De heumeu in het dagelijkse westerse leven, zou dat minderen qua intolerantie na weer zo'n roze dag, inclusief leren pakjes, veren in de kont, neptieten etc etc ???
Pseudo-tolerantie; een klassiek geval. Zeggen dat je er geen moeite mee hebt, maar ondertussen wel lopen klagen dat het onderwerp aandacht krijgt in de media. 'Ik word een beetje heumeu-moe' - Hoezo? Waarvan? Zijn er wekelijks dit soort parades? En is het ooit in je opgekomen dat die homo-dieren wel eens van zichzelf homo zouden kunnen zijn? Ze hebben vast niet vooraf een instructie van de verzorger gehad. Evenementen als de Zwarte Cross waar 100.000 mensen op afkomen, krijgen ook media-aandacht. Waarom dit evenement, dat vijf keer zo veel mensen trekt, niet? Laat zij die dat willen, lekker feesten en verbind er niet van die stompzinnige conclusies aan.
pi_60509013
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 14:39 schreef Elfletterig het volgende:

Pseudo-tolerantie; een klassiek geval. Zeggen dat je er geen moeite mee hebt, maar ondertussen wel lopen klagen dat het onderwerp aandacht krijgt in de media. 'Ik word een beetje heumeu-moe' - Hoezo? Waarvan? [...]
Laat zij die dat willen, lekker feesten en verbind er niet van die stompzinnige conclusies aan.
't is geen lekker feest, het is een feest met een boodschap.

Tolerantie is trouwens een mooi begrip. Werkt het één kant op?
Waar is de tolerantie voor de hetero die niet persé geforceerd met andermans sexualiteit geconfronteerd wil worden?
pi_60509027
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 10:26 schreef Skeletor het volgende:
Die homo's moeten zich maar gewoon als hetero gedragen.. Alpha-male gedrag, bier, tieten en natuurlijk veel seksistische opmerkingen. Da's pas normaal!!!
En geblinddoekt in een bak modder achter loslopende varkens aanvangen, natuurlijk. Doodgewoon gedrag dat mannen uit de omgeving van Luttenberg (Overijssel) dagelijks tentoonspreiden.

pi_60509076
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 14:47 schreef mgerben het volgende:

[..]

't is geen lekker feest, het is een feest met een boodschap.

Waar is de tolerantie voor de hetero die niet persé geforceerd met andermans sexualiteit geconfronteerd wil worden?

Je wordt gedwongen naar de gayprideparade te kijken ofzo ?
pi_60509082
quote:
't is geen lekker feest, het is een feest met een boodschap. Tolerantie is trouwens een mooi begrip. Werkt het één kant op? Waar is de tolerantie voor de hetero die niet persé geforceerd met andermans sexualiteit geconfronteerd wil worden?
Klopt en die boodschap, onder meer ook uitgedragen door politici, politie en een boot vanuit de Antillen, wordt in de vorm van een feest uitgedragen. Tolerantie is onder meer leven en laten leven. Waar is de tolerantie voor de homo die niet persé met heteroseksualiteit geconfronteerd wil worden? Waar is de tolerantie voor de atheïst die niet persé met de islam geconfronteerd wil worden. Waar is de tolerantie voor buurman Jansen die op zondagochtend niet met kerkgangers geconfronteerd wil worden? Stompzinnige vragen vragen om een stompzinnig antwoord.
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 14:55:24 #18
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60509140
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 14:36 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben zelf homo maar ik heb zelf helemaal niks met zo'n Canal Parade of Roze Maandagen, Zaterdagen en dat soort werk. Ik loop niet te koop met mijn seksualiteit, ik wil eigenlijk gewoon normaal gevonden worden en hou me liefdesleven en seksuele voorkeuren gewoon lekker voor mezelf. Ik ben helemaal voor gelijke rechten voor homo's en hetero's en als er mensen zijn die willen trouwen, op een boot gaan staan in een string of met een roze jurk aan moeten ze dat zelf weten, maar mij niet gezien. Ik hoef geen polonaise aan mijn lijf, ik doe gewoon en da's al gek genoeg

Ik vraag me wel echt wat dit soort extravagante uitspattingen als zo'n Canal Parade bijdraagt aan de emancipatie, ik denk dat je juist erop moet hameren dat homo's ook maar gewone mensen zijn die normaal functioneren in de maatschappij. Door bijvoorbeeld met een voorgebonden dildo op zo'n boot te gaan staan doe je in mijn ogen de emancipatie juist geen goed omdat je het dan meteen weer in het extreme trekt. Waarom in een jurk gaan staan op een boot terwijl je in je dagelijks leven wel in je normale outfit op pad gaat, ik snap het nut ervan echt niet.
pi_60509395
quote:

Ik ben het volledig met je eens, maar ik ageer ertegen dat dit soort evenementen worden aangegrepen om homo's te stigmatiseren en ik ageer ook tegen pseudo-tolerante figuren, die bij wijze van spreken 300 kilometer van Amsterdam wonen maar wel 'geconfronteerd' worden met de Canal Parade en daar een enorm drama van maken, terwijl je ze over vergelijkbare evenementen geen krimp hoort geven. (Verdomd, dat was één zin en die is best lang... )
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:10:07 #20
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_60509427
foto's !
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_60509686
quote:

[..]
Seriously?!
Ik word dagelijks geconfronteerd met de sexualiteit van hetero's. Je kan de straat niet op of je ziet van die heterostelletjes hand in hand lopen. Soms hebben ze zelfs het lef om elkaar in het openbaar te zoenen!! En dan is er natuurlijk nog de heteroparade. Schaars geklede dames die lekker losgaan en begluurd worden door hitsige heteromannen. Oh wacht dat heet zomercarnaval. Dat maakt het weer net even anders

Mij maakt het verder niet uit of je hetero bent, maar kunnen jullie dat niet gewoon thuis doen??
I approve this message
pi_60509823
quote:

Mee eens.
Alsof "de" homo er altijd als een blote-billen-matroos bij loopt. Het wekt eerder een verkeerd beeld.
pi_60509842
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:31 schreef Toeps het volgende:

[..]

Mee eens.
Alsof "de" homo er altijd als een blote-billen-matroos bij loopt. Het wekt eerder een verkeerd beeld.
Ligt dat niet aan jezelf dat je dat beeld vormt door je te baseren op de gaypride ?
  zaterdag 2 augustus 2008 @ 15:34:09 #24
208984 Ziggenmufter
In permanente staat
pi_60509869
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:24 schreef Skeletor het volgende:

[..]

Seriously?!
Ik word dagelijks geconfronteerd met de sexualiteit van hetero's. Je kan de straat niet op of je ziet van die heterostelletjes hand in hand lopen. Soms hebben ze zelfs het lef om elkaar in het openbaar te zoenen!! En dan is er natuurlijk nog de heteroparade. Schaars geklede dames die lekker losgaan en begluurd worden door hitsige heteromannen. Oh wacht dat heet zomercarnaval. Dat maakt het weer net even anders

Mij maakt het verder niet uit of je hetero bent, maar kunnen jullie dat niet gewoon thuis doen??
Dat is anders. Het is volgens de natuur dat mannen schaars geklede vrouwen begluren en daarvan opgewonden raken. Zo sterft de mensheid namelijk niet uit. Het is daarentegen vreemd als mannen geilen op andere mannen.

pi_60509917
quote:
Op zaterdag 2 augustus 2008 15:32 schreef gelly het volgende:

[..]

Ligt dat niet aan jezelf dat je dat beeld vormt door je te baseren op de gaypride ?
Precies, dat is nou juist het probleem. Er is blijkbaar maar 1 beeld van "de homo". Een losgeslagen slet die 1 keer in het jaar halfnaakt op een boot onzedige handelingen staat uit te voeren, en de rest van het jaar op parkeerplaatsen en in darkrooms doorbrengt.
I approve this message
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')