abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60555430
quote:
Op 04-08-2008 13:39 schreef Leanne

Ja! Gaan we doen....

in KLB: Waarom afstudeerders zo zielig zijn
quote:
Op 04-08-2008 15:30 schreef ThaBrain

[..]

Open er een topic over Of heb je het inmiddels al gedaan?

Het topic voor moeie en geirriteerde afstudeerders! Spui Uw Gal Alhier!
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:45:54 #2
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60555441
tvp.
SOG
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_60555518
Afstudeerders zijn zielig? Wat een onzin is dat. Wacht maar totdat je echt aan de bak moet, dat is pas aanpoten! Ik heb het schrijven van de scriptie op geen enkel moment als vervelend ervaren. Het was juist erg leuk .
pi_60555537
Kom daar dan net even wat eerder mee..
Ik ben net klaar
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60555562
Ik ben ook net klaar
Wist u dat 90% van wat ik post onzin is!!
pi_60555639
TS: De deadline was 1 augustus, als je de uitreiking van 5 november wilt redden!
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:55:35 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60555698
neuh, maar ik heb alvast SOG voor aankomend studiejaar

Huilen dan.
pi_60555796
Ben al sinds 1 februari bezig, einde is nog niet in zicht
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_60560574
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef servus_universitas het volgende:
Afstudeerders zijn zielig? Wat een onzin is dat. Wacht maar totdat je echt aan de bak moet, dat is pas aanpoten! Ik heb het schrijven van de scriptie op geen enkel moment als vervelend ervaren. Het was juist erg leuk .
ik vind het eigenlijk stiekem ook wel leuk

maar het is stoerder om te klagen
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:47:56 #10
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60560663
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:50 schreef Bartleunen het volgende:
Ik ben ook net klaar
ruim je het ook ff op dan?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:53:19 #11
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60560814
quote:
En wat nou als je al aan het werk bent en daarnaast nog eens een masterscriptie moet schrijven? Ze zitten op m'n werk te wachten totdat ik klaar ben met mijn scriptie zodat ik fulltime kan gaan werken in plaats van parttime. Maar dat parttime werken bevalt me veel te goed

Klagen
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:56:35 #12
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60560925
Scriptie

Ik ga dat ding ritueel verbranden als hij af is!
Als hij óóit af komt tenminste
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60560930
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

En wat nou als je al aan het werk bent en daarnaast nog eens een masterscriptie moet schrijven? Ze zitten op m'n werk te wachten totdat ik klaar ben met mijn scriptie zodat ik fulltime kan gaan werken in plaats van parttime. Maar dat parttime werken bevalt me veel te goed

Klagen
Ik wil vanaf september ook vast parttime gaan werken. Ik kan niet thuis zitten en dan een scriptie schrijven.
Ik heb herrie om me heen nodig, koffie en mensen met wie ik kan lachen. Dan werk ik veel beter en heb ik meer inspiratie.

Heb donderdag gesprek. Spannund
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:00:18 #14
109065 sungaMsunitraM
pi_60561044
Maar als ik postbode wil worden moet ik me bij jou melden zie ik net
pi_60561101
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:53 schreef tuxepux het volgende:
TS: De deadline was 1 augustus, als je de uitreiking van 5 november wilt redden!
Ik ga voor januari. En ik ben heel trots op mezelf wanneer ik 1oktober afrond!

pi_60561250
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar als ik postbode wil worden moet ik me bij jou melden zie ik net
hartstikke leuk!

heb ut ook 7 jaar gedaan goed beroep, goed geld verdienen, je moet wel tegen regen kunnen
pi_60561398
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:59 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ben al sinds 1 februari bezig, einde is nog niet in zicht
feest der herkenning

als er nou geen internet was, zou het allemaal een stuk gemakkelijker gaan
Strawberry Flavour..
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:07:48 #18
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60563151
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:56 schreef Leanne het volgende:

[..]

Ik wil vanaf september ook vast parttime gaan werken. Ik kan niet thuis zitten en dan een scriptie schrijven.
Ik heb herrie om me heen nodig, koffie en mensen met wie ik kan lachen. Dan werk ik veel beter en heb ik meer inspiratie.

Heb donderdag gesprek. Spannund
Ik ben daar inmiddels alweer 3 maanden aan de slag Ik werk ma t/m woe en dan zou ik de donderdag en vrijdag voor mijn scriptie hebben...het komt er alleen nooit van

Succes met je gesprek
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:22:36 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_60563549
vind het schrijven van scriptie echt een drama. Niet druk ofzo, maar gewoon absoluut niet boeiend
pi_60563669
Jezus ik ben er nu aan bezig, ik vind het zo vreselijk.

Vooral die theorie, ik heb 21 hypotheses waar allemaal bijpassende theorie bij moet. Zit nu al op de 35 pagina;s alleen theoretisch kader en nog lang niet klaar.

En m'n planning was nog wel eind augustus. Heb het nu maar naar eind oktober verschoven. Ben blij als ik december ben afgestudeerd. En dat vanaf april. Te kansloos.
pi_60563727
Oh en al die kutartikelen die ik nodig heb, heb ik natuurlijk weer geen toegang toe. Altijd zo. KUT VU.
pi_60563776
Oh, nou... een topic naar m'n hart! Zure maanden in het verschiet. Vakantie? Neen, dat hebben wij hier niet. Doorploeteren, en snel!

Leuk allemaal lineaire regressiemodellen voor m'n neus waar ik nog even chocolade van moet maken. Zeker als ik het zelf nog wil aanpassen aan de situatie van de onderneming waar ik de opdracht bij schrijf.
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:32:36 #23
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60563840
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:26 schreef Nouk het volgende:

Vooral die theorie, ik heb 21 hypotheses waar allemaal bijpassende theorie bij moet. Zit nu al op de 35 pagina;s alleen theoretisch kader en nog lang niet klaar.

En m'n planning was nog wel eind augustus. Heb het nu maar naar eind oktober verschoven. Ben blij als ik december ben afgestudeerd. En dat vanaf april. Te kansloos.
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:28 schreef Nouk het volgende:
Oh en al die kutartikelen die ik nodig heb, heb ik natuurlijk weer geen toegang toe. Altijd zo. KUT VU.
Oef, herkenbaar.
pi_60563848
Ik wil nog ff verder zeiken hoor.

Ik heb m'n elleboog gebroken en zit nu noodgedwongen thuis. Alle tijd voor je scriptie zou je denken. Ik kan me er gewoon niet toe zetten, heb nu in twee weken thuis en 3 pagina's geschreven.

.
pi_60564520
quote:
Dat lijkt me ook... zeker als je verslag doet van een project dat erg interessant was en waarbij je goede eigen ideeën hebt gebruikt, het lijkt me dan leuk om dat op papier te zetten om anderen te laten zien wat je allemaal gedaan hebt

Deadlines zijn irritant natuurlijk... ik zie hier op de TU Delft dat zoiets gewoon wordt afgesproken met de begeleiders, en dat eindigt vaak in de afspraak 'als het af is dan is het af, en dan stuur je het maar op' Nadeel is dan misschien dat je maar blijft schaven en vijlen aan je scriptie, maar dat is alleen maar leuker voor je eindcijfer
pi_60568596
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:32 schreef Nouk het volgende:
Ik wil nog ff verder zeiken hoor.

Ik heb m'n elleboog gebroken en zit nu noodgedwongen thuis. Alle tijd voor je scriptie zou je denken. Ik kan me er gewoon niet toe zetten, heb nu in twee weken thuis en 3 pagina's geschreven.

.
Ik heb echt precies het zelfde, op dit moment kan ik me er echt niet toe zetten
Als mijn OV weer geldig is ga ik 3 dagen in de week in de bieb zitten bij de universiteit, maar tot die tijd
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_60568665
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Na het onderzoeksvoorstel vandaag hoofdstuk een inleveren. Daar gaan we.

Succes allemaal.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:12:35 #28
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60568728
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:26 schreef Nouk het volgende:

Tja....... je kunt balen van je scriptie of je kunt gewoon dom zijn?

35 pagina's voor alleen je theoretisch kader???? Wie wil je daar allemaal mee vervelen? Mijn complete scriptie is net iets van 30 pagina's. (30ects, incl. onderzoek doen)
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_60568910
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:12 schreef shroomer het volgende:
Tja....... je kunt balen van je scriptie of je kunt gewoon dom zijn?

35 pagina's voor alleen je theoretisch kader???? Wie wil je daar allemaal mee vervelen? Mijn complete scriptie is net iets van 30 pagina's. (30ects, incl. onderzoek doen)
Ghehe, die van mij is 17 pagina's inclusief titelpagina, afbeeldingen en referenties.
pi_60568945
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:25 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ghehe, die van mij is 17 pagina's inclusief titelpagina, afbeeldingen en referenties.
Toch wel WordArt tekst erdoorheen gemieterd he?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:32:25 #31
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60569012
17 pagina's Maar als je onderzoek doet en niet alleen schrijven gaat daar natuurlijk ook wel veel tijd in en de statistische resultaten kun je heel kort: max 2 pagina presenteren.

Ik had wel meer theoretisch kader willen doen maar gelukkig vond m'n begeleider dat juist onzin. Hij vond dat ik alleen die theorie moest behandelen die echt relevant was voor het onderzoek.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:37:19 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_60569080
Op iedere uni is een scriptie anders. Bij mij op de uni (Wageningen) worden scripties geschreven van 150 pagina's, terwijl 2 vrienden van mij in Tilburg maar maximaal 35 kantjes mogen produceren.
pi_60570673
Bij ons is de richtlijn voor de totale scriptie zo rond de 60/70 pagina's zonder titelblad, referenties ect. Maar ik moet ook een experiment doen, ik weet ook niet of ik dat allemaal beschreven krijg in minder a4'tjes eigenlijk. En als ik per hypothese ongeveer 3 artikelen moet aanhalen. Allemaal de procedure uitleggen, de hypothesen, de resultaten. Dan kom je er wel.

Maar eigenlijk is het per begeleider ook verschillend. Een vriendin van mij zit bij een heel makkelijke begeleider die ook de theorie onzin vind, dus die is er allang mee klaar en heeft een hoog cijfer terwijl het een stuk minder niveau is dan die van mij. Mijn scriptiebegeleider is juist echt te erg gefocusst op de theorie. Ik heb me wel een beetje in m'n vingers gesneden door hem te kiezen .
pi_60570678
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:25 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Is dat je masterscriptie op de universiteit?
pi_60570796
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:07 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Ik ben daar inmiddels alweer 3 maanden aan de slag Ik werk ma t/m woe en dan zou ik de donderdag en vrijdag voor mijn scriptie hebben...het komt er alleen nooit van

Succes met je gesprek
thanks
Nu weer een dag op stage en ik heb er een beetje spijt van dat ik toegezegd heb een maand langer te blijven. Anders had ik voor de tijd even een baantje gezocht en echt geld kunnen verdienen, iig meer dan mijn magere stagevergoeding.
Anderzijds is het hier best heel gezellig en thuis zitten & scriptie schrijven doet het ook niet echt voor mij.

Ik heb trouwens gehoord dat sommige studies al afgerond kunnen worden met een simpele literatuurstudie.
Ik moet echt wetenschappelijk onderzoek doen en moet ook steekproef zoeken, analyse doen, etc (studeer psychologie)

Hoe is dat bij andere studies?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:11:38 #36
109065 sungaMsunitraM
pi_60570814
Ik moet beide doen

Maar mn onderzoeksstage (35 ECTS) is gelukkig al wel af
pi_60570905
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik moet beide doen

Maar mn onderzoeksstage (35 ECTS) is gelukkig al wel af
Ik doe een onderzoeksstage van 20 ECTS en een praktijk van 12 ECTS
Als ik netjes was geweest op de uren had ik veel minder tijd kunnen steken in mijn praktijkstage, maar deze laatste is
gewoonweg veel leuker om te doen.

Ik doe mijn onderzoek samen met iemand die 32 ETCS krijgt, omdat hij geen praktijkstage doet.
pi_60570912
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:05 schreef Nouk het volgende:

[..]

Klinkt meer als een bachelor scriptie
Ze zien me al aankomen bij mijn opleiding, dan vragen ze aan me of ik eindelijk mijn proposal in kom leveren...

Bij ons moet een scriptie ongeveer 70 a 80 pagina's zijn en aangezien de universiteit van Leiden een onderzoeks universiteit is moet het bestaan uit degelijk onderzoek.
Dit houdt in dat het academisch iets toegevoegd en dat het onderzoek aan alle internationale standaarden voldoet.
pi_60571129
Bij ons is de gestelde hoeveelheid ongeveer 40 pagina's voor een master scriptie, exclusief de bijlagen. Doorgaans worden het wel veel meer pagina's dan dat. Zelf weet ik het altijd beknopt te houden en schrijf derhalve niet hele lappen tekst.
Maar goed, een onderzoek kun je niet wegen aan de hand van het aantal pagina's. Het gaat om de inhoud nietwaar!?
pi_60571168
Goed topic!

Straks maar eens even wat frustraties droppen hier!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:30:34 #41
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_60571249
De scriptie. Wat een verschrikkelijk mormel. Een Patrick die je graag kapot wilt jumpen. Een stuk gedrocht waarbij zelfs Piovan nog knap lijkt.

1. Er komt geen eind aan
2. Chronisch writersblock
3. Domme artikelen waaraan je teveel tijd verspilt
4. Supervisors die je stuk bekritiseren terwijl ze er zelf niets vanaf weten
5. Deadlines
6. Bureaucratie m.b.t. de layout
7. Het gevoel dat ie niet op tijd afkomt, m.a.w.: daar gaat je zomervakantie
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_60571373
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:30 schreef B.E.D het volgende:
De scriptie. Wat een verschrikkelijk mormel. Een Patrick die je graag kapot wilt jumpen. Een stuk gedrocht waarbij zelfs Piovan nog knap lijkt.

1. Er komt geen eind aan
2. Chronisch writersblock
3. Domme artikelen waaraan je teveel tijd verspilt
4. Supervisors die je stuk bekritiseren terwijl ze er zelf niets vanaf weten
5. Deadlines
6. Bureaucratie m.b.t. de layout
7. Het gevoel dat ie niet op tijd afkomt, m.a.w.: daar gaat je zomervakantie
exactly. Om mijn supervisor te citeren
quote:
"Is al een heel nette referentielijst, qua omvang en qua format. Klein APA-puntje: tussen initialen hoort officieel een spatie. (bijv. Law, K. S. )

brrrr
pi_60571474
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:25 schreef 205_Lacoste het volgende:
Bij ons is de gestelde hoeveelheid ongeveer 40 pagina's voor een master scriptie, exclusief de bijlagen. Doorgaans worden het wel veel meer pagina's dan dat. Zelf weet ik het altijd beknopt te houden en schrijf derhalve niet hele lappen tekst.
Maar goed, een onderzoek kun je niet wegen aan de hand van het aantal pagina's. Het gaat om de inhoud nietwaar!?
Daar ben ik het zeker mee eens. Mijn begeleidster is echt heel relaxed in vergelijking met andere die ik heb meegemaakt,
en ze adviseert me eerder 'in te korten' dan uitgebreid te zijn.

Wel word ik er een beetje onpasselijk van dat ik ieder dingetje maar moet onderbouwen met literatuur en alles wat ik schrijf eindeloos moet verantwoorden met argumenten die dan ook weer wetenschappelijk verantwoord moeten zijn.

Ode aan de tijd dat ik klaar ben en gewoon kan werken, voor geld.
pi_60572032
ik las mastrubeer
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:53:49 #45
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60574787
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:10 schreef Leanne het volgende:

[..]

thanks
Nu weer een dag op stage en ik heb er een beetje spijt van dat ik toegezegd heb een maand langer te blijven. Anders had ik voor de tijd even een baantje gezocht en echt geld kunnen verdienen, iig meer dan mijn magere stagevergoeding.
Anderzijds is het hier best heel gezellig en thuis zitten & scriptie schrijven doet het ook niet echt voor mij.

Ik heb trouwens gehoord dat sommige studies al afgerond kunnen worden met een simpele literatuurstudie.
Ik moet echt wetenschappelijk onderzoek doen en moet ook steekproef zoeken, analyse doen, etc (studeer psychologie)

Hoe is dat bij andere studies?
Voor mijn masterscriptie hoef ik niet perse stage te lopen. Ik heb er dus voor gekozen om al aan het werk te gaan. Er is mondeling afgesproken met een andere afdeling dat ik daar stage zou gaan lopen, maar eigenlijk ben ik er alleen toen geweest Als ik wat te vragen heb, kan ik natuurlijk wel gewoon binnen lopen.
Wat ik verder doe ik eigenlijk vooral literatuurstudie tot nu toe. Ik ga zelf nog wel wat doen aan getalletjes en statistieken naast elkaar leggen. Maarja...ik doe dan ook een sociaal wetenschappelijke studie: Planologie

Voor mijn bachelorscriptie moest ik wel een stage lopen overigens. En daarnaast dus een bachelorscriptie. Dat was echt een eitje

[ Bericht 0% gewijzigd door ThaBrain op 05-08-2008 14:13:58 ]
pi_60574953
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:05 schreef Nouk het volgende:
Ja.
pi_60576868
Ik heb het meeste moeite met alles wat ik doe op papier te vertalen...heb hier nu al weer behoorlijk wat werk en resultaten liggen, maar nog niet eens al mijn literatuuronderzoek op papier...

bezig voor 60 ects vanaf oktober, beetje halfslachtig vanwege bestuursfunctie...planning klaar: januari?
pi_60576938
's ochtends ff knallen, 's middags naar t terras of kroeg 'ter inspiratie'
want O wat is het een heerlijk gevoel wanneer ie af is!
Good Luck!
pi_60577040
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:15 schreef RuiDaSilva het volgende:
aangezien de universiteit van Leiden een onderzoeks universiteit is moet het bestaan uit degelijk onderzoek.
Dit houdt in dat het academisch iets toegevoegd en dat het onderzoek aan alle internationale standaarden voldoet.
Idem UvA.
het is alweer een jaar geleden dat ik mijn scriptie heb ingeleverd, en afgelopen maand is mijn werk gepresenteerd op een conferentie, en opgenomen in de Proceedings daarvan.

* klnvntrbyt trots is.

En het schrijven van mijn scriptie ging best soepel: totaal 9 maanden onderzoek, waarvan 3 maanden besteed aan schrijven en mooi maken (LaTeXen)
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:15:15 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60577081
latex.
Huilen dan.
pi_60577743
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:13 schreef klnvntrbyt het volgende:
Idem UvA.
het is alweer een jaar geleden dat ik mijn scriptie heb ingeleverd, en afgelopen maand is mijn werk gepresenteerd op een conferentie, en opgenomen in de Proceedings daarvan.

* klnvntrbyt trots is.

En het schrijven van mijn scriptie ging best soepel: totaal 9 maanden onderzoek, waarvan 3 maanden besteed aan schrijven en mooi maken (LaTeXen)
Tof is dat he!
Mijn onderzoek is ook al uitgebreid besproken, en gaat hoogstwaarschijnlijk ook nog officieel gepubliceerd worden
Mijn eerste publicatie! * tuxepux pinkt alvast een traantje weg
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:07:30 #52
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60578254
SOG momentje tijdens UB-processing time.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:08:24 #53
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60578268
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 15:43 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Tof is dat he!
Mijn onderzoek is ook al uitgebreid besproken, en gaat hoogstwaarschijnlijk ook nog officieel gepubliceerd worden
Mijn eerste publicatie! * tuxepux pinkt alvast een traantje weg
17 pagina'tjes?
Ik mag hopen dat het bij 80 blijft
pi_60578441
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:08 schreef ScudRaket het volgende:
17 pagina'tjes?
Ik mag hopen dat het bij 80 blijft
Ach, mijn scriptie is ook gewoon een artikel. En als je alles weet te melden in 17 pagina's, is dat prima
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:20:31 #55
77130 star_gazer
Aussie Aussie Aussie, Oy oy oy
pi_60578523
*meldt

Bezig met mijn Msc-scriptie en het schrijven komt me mijn neus uit. Een deel zal waaschijnlijk gepubliceerd worden in een journal Ik ga het tevens in september presenteren in Munster
"End this war against drugs. Legalise the drug against wars."
-
[b]Op donderdag 28 september 2006 09:12 schreef Rio het volgende:[/b]
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_60578588
Yeah! Zojuist het laatste interview geregeld voor mijn thesis!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
pi_60578594
* DubzOne ziet het weer wat positiever in
Last.fm
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 16:25:41 #58
77130 star_gazer
pi_60578645
Richtprijs: 60 a 70 pagina's Ben op de helft Maandje ploeteren en alles staat hoop ik wel op papier
-
Uiteindelijk is dit een star_gazer-krijgt-een-keiharde-lul-van-zichzelf-omdat-hij-zichzelf-verheven-voelt topic.
pi_60578745
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:25 schreef star_gazer het volgende:
Richtprijs: 60 a 70 pagina's Ben op de helft Maandje ploeteren en alles staat hoop ik wel op papier
En dan nog tig keer door de supervisie heen, net zolang totdat er geen greintje creativiteit meer over is
~ "That is the essence of a linear existence, each day affects the next"
pi_60578868
Alles aan elkaar geplakt zit ik nu op ongeveer 45 pagina's. Er moet nog één uitwerking van een case tussen (waarschijnlijk een pagina of 8 a 10) en de conclusie en aanbevelingen. Dus als de lay-out helamaal gedaan is zit ik denk ik op een pagina of 70 in totaal straks
Last.fm
pi_60582522
Ik heb nu ook al superveel referenties gebruikt in m'n tekst waarvan ik geen idee meer heb waar ik ze vandaan hebt, dat wordt nog een hele zoektocht als ik m'n referentielijst moet samenstellen .

Ik studeer trouwens aan de VU en hier is ook een empirisch onderzoek verplicht. Gezellig, straks nog alles in Examine zetten en lekker SPSS'en.
pi_60584027
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 19:32 schreef Nouk het volgende:
Ik heb nu ook al superveel referenties gebruikt in m'n tekst waarvan ik geen idee meer heb waar ik ze vandaan hebt, dat wordt nog een hele zoektocht als ik m'n referentielijst moet samenstellen .

Ik studeer trouwens aan de VU en hier is ook een empirisch onderzoek verplicht. Gezellig, straks nog alles in Examine zetten en lekker SPSS'en.
Ik heb altijd aangewend meteen alle referentie artikelen op te slaan en om de zoveel dagen bij te werken in mijn lijst. Ik markeer ze ook in de tekst, zodat ik zeker weet dat ik ze allemaal heb. Dat werkt hartstikke goed.

SPSS zie ik niet het meeste tegenop, mijn werving is bijna achter de rug en dat was toch wel de grootste klus (ik moest 50 teams, maw minimaal 100 tot 150 man vinden om mijn vragenlijst in te vullen a 180 vragen)

en hoe je het ook brengt, mensen kan het gewoon niet zo boeien dat het voor jou belangrijk is dat ze meewerken, dat je onderzoek staat of valt door de animo van deelnemers.
pi_60584123
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 16:20 schreef star_gazer het volgende:
*meldt

Bezig met mijn Msc-scriptie en het schrijven komt me mijn neus uit. Een deel zal waaschijnlijk gepubliceerd worden in een journal Ik ga het tevens in september presenteren in Munster
Dat is wel heel vet. Mijn begeleidster spreekt ook weleens over publicatie, maar eerlijk gezegd heb
ik er niet zoveel zin in. Ik doe wel een goed en leuk onderzoek maar de wetenschap is echt niets voor mij.

Ding je ook mee voor een scriptieprijs ofzoiets?
pi_60585021
Ik heb mijn publicatie al gehad voor m'n afstuderen, maar uiteindelijk te lui om het te presenteren in Londen.

Ik heb m'n literatuuronderzoek al gedaan, en dat was een eitje, en ik moet eigenlijk nog beginnen aan m'n afstuderen. Ik doe redelijk uniek onderzoek, dus dat wordt een flinke kluif. Alleen is het bedrijf waar ik afstudeer (en later ga werken) zo leuk dat ik onderhand gewoon full-time werk en nog steeds moet beginnen.

Spelletjes maken
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 22:47:09 #65
77130 star_gazer
pi_60587239
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 20:46 schreef Leanne het volgende:

[..]

Dat is wel heel vet. Mijn begeleidster spreekt ook weleens over publicatie, maar eerlijk gezegd heb
ik er niet zoveel zin in. Ik doe wel een goed en leuk onderzoek maar de wetenschap is echt niets voor mij.

Ding je ook mee voor een scriptieprijs ofzoiets?
Nee, maar misschien is het wel een idee. Zoveel zijn er niet in Nederland die onderzoek doen naar waterhoudende mineralen op Mars

Zijn er al mensen die een PhD/AIO plek hebben / willen? Ik helaas nog niet, maar ik heb hoop dat er rond november in Londen een vacature komt voor me
-
pi_60587362
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 22:47 schreef star_gazer het volgende:

[..]

Nee, maar misschien is het wel een idee. Zoveel zijn er niet in Nederland die onderzoek doen naar waterhoudende mineralen op Mars

Zijn er al mensen die een PhD/AIO plek hebben / willen? Ik helaas nog niet, maar ik heb hoop dat er rond november in Londen een vacature komt voor me
Een vriendin van me is nu sinds maart AIO voor vier dagen in de week. Bevalt wel prima geloof ik
Zij heeft ook 2 verschillende prijzen gewonnen voor haar scriptie, heeft op meerdere wedstrijden ingezet
door aanraden van haar begeleider en toch leuk wat geld gewonnen.
pi_60587619
Meedoen aan wedstrijden? Nee zo goed zijn mijn papers niet. Ik ben al blij als ze gepubliceerd worden.

Ik word wel door m'n begeleider gepushed om PhD te gaan doen, en als ik niet zo'n leuke baan in het vooruitzicht had, dan had ik het waarschijnlijk wel gedaan. Ik kon o.a. naar Alaska. ALASKA, wtf moet ik in alaska met m'n Electronics en Computer Graphics opleidingen
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:12:17 #68
77130 star_gazer
pi_60587928
Alaska zou ik ook niet doen nee Ik heb wel mogelijkheden aangeboden gekregen in canada, maar omwille van mijn relatie wil ik binnen Europa blijven.
-
pi_60588015
Aw dat is wel lief
Zodra ik senior ben ga ik misschien wel in Amerika werken, maar tot dan blijf ik lekker hier, behalve voor vakanties
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 23:16:36 #70
77130 star_gazer
pi_60588055
Aangezien mijn vriendin al paniek raakte bij een veldwerk van 6 weken in Spanje gaat dat nog best wat voeten in de aarde hebben
-
pi_60588064
Ik ben er nu al moe van, en ik moet nog beginnen
Op zondag 26 juli 2009 15:19 schreef The_Dean het volgende:
Wat ben je ook een klier :D
pi_60588440
quote:

[..]

AIO plek ja/nee. Een van de moeilijkste keuzes van de afgelopen jaren. Netjes gearchiveerd op FOK! post1 en post2 en post3
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
pi_60589543
*meldt*

Aan het eind van de maand moet hij af zijn. Tot nu toe bevalt het schrijven me erg goed. Helaas moet ik enkel de introductie- en discussiesecties nog, dus de komende maand zal vooral bestaan uit literatuuronderzoek. Spannend.

Een PhD-plek heb ik al, in Edmonton. Ik begin in januari.
Schoenentellend ziekpubliek.
pi_60589787
Misschien begrijp ik dit topic niet, maar de mensen die hier reageren doen het behoorlijk goed. Publicaties, phd beginnen... op zo'n niveau zou je toch niet moe moeten worden van je scriptie en het juist super leuk vinden. Of ik zie dat verkeerd
Het doet er niet toe wie ik ben, maar wie ik wil zijn.
pi_60589827
Tja, ik vind scripties niet zo vervelend, zelfs leuk om te schrijven. Maar alleen als je de tijd hebt om het echt op jouw manier te doen. En het moet je ook liggen denk ik. Ik ken genoeg slimme mensen die echt totale rotzooi opleveren.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 00:34:40 #76
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60590124
Ik snap dit topc niet. Waarom vermeldt iedereen het aantal studiepunten erbij? Alsof het wat uitmaakt. Je moet het toch gewoon doen, ook al was het maar 1 ECTS.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60590671
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:34 schreef TC03 het volgende:
Ik snap dit topc niet. Waarom vermeldt iedereen het aantal studiepunten erbij? Alsof het wat uitmaakt. Je moet het toch gewoon doen, ook al was het maar 1 ECTS.
Nouja, ligt aan je studierichting en hoe je je vakkenpakket samenstelt. Hoe meer punten je achter ligt op schema, hoe slechter je kansen zijn dat je mag (beginnen met) afstuderen. Vaak zijn vakken met meer punten ook langer, met meer stof, en daarom vaak moeilijker. Ik ben blij dat ik (weer) van tentamens af ben iig.
pi_60590946
Wat moet ik me uberhaupt ervan voorstellen van zoiets? (Ik doe AI)
Kan genoeg dingen verzinnen die me interesseren, maar over wat ik zou moeten schrijven komend jaar, geen flauw idee Oo
  woensdag 6 augustus 2008 @ 08:21:42 #79
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_60593186
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:59 schreef Cruise.Elroy het volgende:

[..]

Nouja, ligt aan je studierichting en hoe je je vakkenpakket samenstelt. Hoe meer punten je achter ligt op schema, hoe slechter je kansen zijn dat je mag (beginnen met) afstuderen. Vaak zijn vakken met meer punten ook langer, met meer stof, en daarom vaak moeilijker. Ik ben blij dat ik (weer) van tentamens af ben iig.
Nee, maar ik bedoel mensen die vermelden hoeveel kudo's hun afstudeerscriptie waard is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_60594087
quote:
Ja ik! Ik ga eerst nog even een extra jaar onderzoek doen, en daarna nog 3 of 4 jaar promoveren (hangt er een beetje vanaf, als ik in Rotterdam blijf kan dat eerste jaar ook als promoveren meetellen).
  woensdag 6 augustus 2008 @ 10:22:16 #81
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60594861
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 08:21 schreef TC03 het volgende:

[..]

Nee, maar ik bedoel mensen die vermelden hoeveel kudo's hun afstudeerscriptie waard is.
Duh dat is om een indicatie te geven van de hoeveelheid werk die in die scriptie gaat zitten.

Sommige mensen hoeven maar een 15ects scriptie te maken en anderen een 40 ects. En als je baalt van je scriptie dan geeft 40ects aan dat je echt heel hard genaaid bent.
pi_60595962
Goed hoor, van iedereen, AIO plekken en nog verder studeren .

Als ik klaar ben met m'n scriptie wil ik echt geen onderzoek meer doen, ga gewoon aan het werk in het bedrijfsleven. Ieder z'n ding.

Vandaag ga ik ervoor een nieuw hoofdstuk af te maken. En het zal gaan lukken ook.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 11:59:30 #83
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60597187
Gaat er niemand gewoon werken als ze klaar zijn
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:31:09 #84
77130 star_gazer
pi_60597928
AIO is ook werken
-
pi_60597940
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 00:22 schreef Avani het volgende:
Misschien begrijp ik dit topic niet, maar de mensen die hier reageren doen het behoorlijk goed. Publicaties, phd beginnen... op zo'n niveau zou je toch niet moe moeten worden van je scriptie en het juist super leuk vinden. Of ik zie dat verkeerd
Avani, het is gewoon een topic voor alle afstudeerders, met een knipoog naar de de mensen die er moe van zijn
  woensdag 6 augustus 2008 @ 12:33:06 #86
62913 Blik
The one and Only!
pi_60597975
Nu beizg met mijn theoretisch framework Om vervolgens mijn interviews te operationaliseren (overigens 30 ECTS)

Ik zou nooit van mijn leven een AIO gaan doen, ook al zou ik fors ervoor betaald krijgen (meestal krijg je een luizenloontje)
pi_60597981
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:31 schreef star_gazer het volgende:
AIO is ook werken
Dat mag ik toch hopen, ze bouwen tegenwoordig ook pensioen op, dus dan is het wel zo fair dat ze worden beschouwd als werkenden.
pi_60598051
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:33 schreef Blik het volgende:
Ik zou nooit van mijn leven een AIO gaan doen, ook al zou ik fors ervoor betaald krijgen (meestal krijg je een luizenloontje)
Ik heb hetzelfde gevoel. Tijdens mijn afstuderen werd mij gevraagd om als AIO verder te gaan. Niet dat ik zo aan de slag kon, zou nog wel de selectieprocedure hebben moeten doorlopen, maar ze zouden mij aanbevelen. Ik heb dat toen afgewezen. Ik vind dat je te veel moet doen voor een te laag inkomen. Zoals een docent van mij eens zei: je moet niet zeuren over je salaris als onderzoeker, want het is een groot voorrecht en dus moet je vooral teren op je intrinsieke motivatie. Hoe interessant ik onderzoek ook vind en de wetenschap, ik heb liever een goed inkomen en toegepast werk. Dan ook nog te bedenken dat het tegenwoordig heel moeilijk is om een vaste aanstelling te krijgen als je eenmaal bent gepromoveerd.
pi_60598060
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 11:13 schreef Nouk het volgende:
Goed hoor, van iedereen, AIO plekken en nog verder studeren .
Waarom is dat goed? Het is niet meer dan een keuze die iemand maakt .
pi_60598395
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:37 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Waarom is dat goed? Het is niet meer dan een keuze die iemand maakt .
Ja dat is eigenlijk ook zo. Ik voel me bijna een afhaker omdat iedereen hier ervoor kiest verder te gaan .

Maar ik vind het onderzoek doen gewoon niet zo leuk dat ik er mee verder wil gaan. En het salaris speelt inderdaad ook een rol. Ik denk gewoon dat er banen zijn in het bedrijfsleven die nog veel leuker en boeiender zijn. .

Als je trouwens in de collegezaal bij ons vraagt wie er het bedrijfsleven in wil gaan, blijven er heel weinig handen naar beneden. Maar dat zal ook wel aan de studie liggen neem ik aan.
pi_60598489
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 12:52 schreef Nouk het volgende:
Ja dat is eigenlijk ook zo. Ik voel me bijna een afhaker omdat iedereen hier ervoor kiest verder te gaan .
Ik snap dat gevoel wel, maar je moet doen wat jij wilt en je niet laten leiden of demotiveren door de keuze van anderen. Zeker niet op dit gebied.
quote:
Maar ik vind het onderzoek doen gewoon niet zo leuk dat ik er mee verder wil gaan. En het salaris speelt inderdaad ook een rol. Ik denk gewoon dat er banen zijn in het bedrijfsleven die nog veel leuker en boeiender zijn. .
Dat is dus ook mij reden geweest om niet verder te gaan in de wetenschap en het bevalt mij prima .
pi_60598609
quote:
Als je trouwens in de collegezaal bij ons vraagt wie er het bedrijfsleven in wil gaan, blijven er heel weinig handen naar beneden. Maar dat zal ook wel aan de studie liggen neem ik aan.
Dat was bij ons ook zo en volgens mij is dat ook statistisch het geval. Ik zal het eens opzoeken, wel interessant .
pi_60599605
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:01 schreef servus_universitas het volgende:

[..]

Dat was bij ons ook zo en volgens mij is dat ook statistisch het geval. Ik zal het eens opzoeken, wel interessant .
Het zal ongetwijfeld het geval zijn dat een minderheid gaat promoveren: het aantal beschikbare aio-plekken is immers veel kleiner dan de helft van het aantal studenten.

Mijns inziens zouden er overigens nog minder aio-plekken moeten zijn. Je voorkomt daarmee dat mensen na hun promotie niet verder blijken te kunnen in het onderzoek vanwege een tekort aan post-doc posities.

Vandaag overigens nog niets gedaan. Alvorens verder te gaan met schrijven moet ik even wat achterstallige werkzaamheden verrichten, zoals het aanmaken en bijwerken van de bibliografie. Mijn lakse schrijfstijl een boemerang!
  woensdag 6 augustus 2008 @ 13:57:09 #94
62913 Blik
The one and Only!
pi_60599955
Ligt ook heel erg aan de studie denk ik. Bij een studie bedrijfskunde ga je veel minder snel promoveren dan bij een wetenschappelijke studie die te maken heeft met natuurkunde, scheikunde etc.
  woensdag 6 augustus 2008 @ 14:51:36 #95
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60601213
Hoera ik ga nog een master doen
pi_60602838
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 14:51 schreef shroomer het volgende:
Hoera ik ga nog een master doen
Gefeliciteerd...?
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:18:55 #97
112118 ijsklont
Ice Cold Robot
pi_60604480
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 13:43 schreef Petertje81 het volgende:
Mijns inziens zouden er overigens nog minder aio-plekken moeten zijn. Je voorkomt daarmee dat mensen na hun promotie niet verder blijken te kunnen in het onderzoek vanwege een tekort aan post-doc posities.
Ze moeten juist meer geld beschikbaar stellen voor post-doc posities en vaste aanstellingen. Vooral wat betreft vaste aanstellingen helpt het niet dat veel geld van de universiteiten naar NWO wordt overgeheveld.
Life sucks, but not when you're a robot.
discogs collection - Fotoboek - Ik luister..
  woensdag 6 augustus 2008 @ 17:53:38 #98
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60605195
Wat ik wel bizar vind is dat een vriend van me volgende maand afstudeert nadat hij zijn scriptie met z'n tweeën heeft geschreven. Dat betreft economie (marketing) aan de EUR.

M.i. schrijf je zoiets alleen, jij studeert af, niet je wederhelft. En nee het is geen afgunst
  woensdag 6 augustus 2008 @ 21:30:01 #99
77130 star_gazer
pi_60610024
Ik wil gaan promoveren en daarna een paar jaar postdoc-hoppen. Lijkt me best leuk
-
pi_60611195
quote:
Op woensdag 6 augustus 2008 17:53 schreef ScudRaket het volgende:
Wat ik wel bizar vind is dat een vriend van me volgende maand afstudeert nadat hij zijn scriptie met z'n tweeën heeft geschreven. Dat betreft economie (marketing) aan de EUR.

M.i. schrijf je zoiets alleen, jij studeert af, niet je wederhelft. En nee het is geen afgunst
mee eens inderdaad. op het HBO wordt nog weleens samen afgestudeerd.

ik doe mijn onderzoek samen, mijn scriptie schrijf ik alleen

2 vriendinnen van me doen een onderzoek nauw samen, zitten elkaar erg op de huid, zou het niks vinden.
ik doe liever een beetje mijn eigen ding.
pi_60620177
Net mijn diploma aangevraagd
  donderdag 7 augustus 2008 @ 10:11:02 #102
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_60620575
Mja, gister gesprek met mijn co-reader, blijkt dat ik één van mijn dependent variables aan moet passen om dat de schatter biased is. Leuk, kan ik weer lekker data gaan verzamelen op dat k*t Datastream, waar je maar 1u per dag op mag en niet vantevoren mag reserveren...
Heb voor de rest al wel 50 pag's, moet dus nog een aanpassing in de analyse verwerken en daarna een conclusie schrijven. 22 days and counting....
The black and white you'll never pass, stick yer blue flag up yer arse!
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
pi_60628112
quote:
Op donderdag 7 augustus 2008 10:11 schreef Public_NME het volgende:
Mja, gister gesprek met mijn co-reader, blijkt dat ik één van mijn dependent variables aan moet passen om dat de schatter biased is. Leuk, kan ik weer lekker data gaan verzamelen op dat k*t Datastream, waar je maar 1u per dag op mag en niet vantevoren mag reserveren...
Heb voor de rest al wel 50 pag's, moet dus nog een aanpassing in de analyse verwerken en daarna een conclusie schrijven. 22 days and counting....
<knip> stomme opmerking
pi_61137573
En, hoe gaat het ermee?
pi_61137679
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:41 schreef tuxepux het volgende:
En, hoe gaat het ermee?
De mijne is af.

Ligt nu bij de tweede corrector, die het voor het eind van de week gaat beoordelen. Hopelijk dus nog voor 1 september klaar.
pi_61138064
quote:
Op dinsdag 26 augustus 2008 13:44 schreef Petertje81 het volgende:
De mijne is af.

Ligt nu bij de tweede corrector, die het voor het eind van de week gaat beoordelen. Hopelijk dus nog voor 1 september klaar.
  dinsdag 26 augustus 2008 @ 18:57:53 #107
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61145879
Ik ben nog aan het doorplanken, maar ik ben bijna klaar. Tweede handtekening ga ik morgen ophalen, nu nog even wat kleine grammaticale dingen aanpassen en een tijd lay-outen. Krijg ook nog feedback van mijn Pa, dus dat moet ik waarschijnlijk ook nog even verwerken.

Daarna (hopelijk) Donderdag 5x printen, deadline is Vrijdag voor 17u.
'They know on the Continent that European football without the English is like a hot dog without the mustard' Sir Bobby Charlton
  woensdag 27 augustus 2008 @ 18:33:03 #108
77130 star_gazer
pi_61171788
Wat is dat allemaal met deadlines? Ik kan mijn scriptie op elk moment indienen bij de examencommissie.
-
  woensdag 27 augustus 2008 @ 19:31:19 #109
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_61173126
Je hebt wel een deadline dat je bv. een maand vantevoren voor je geplande uitreiking het aan de commissie hebt ingeleverd. Maar dat is geen echte deadline natuurlijk al zul je weer 2 maand moeten wachten.
  woensdag 27 augustus 2008 @ 21:56:10 #110
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61177308
quote:
Op woensdag 27 augustus 2008 18:33 schreef star_gazer het volgende:
Wat is dat allemaal met deadlines? Ik kan mijn scriptie op elk moment indienen bij de examencommissie.
Onze faculteit is nogal groot met 7000+ studenten, daarom hebben ze 1x per kwartaal afstudeersessies gepland omdat het anders een complete chaos wordt....

Bij de kleinere faculteiten is het wel elke maand...
  donderdag 28 augustus 2008 @ 22:43:18 #111
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61205758
Vandaag een ultieme rampdag gehad. Afgelopen nacht tot 3u doorgeklust, bijna alles klaar. Blijkt dat door de verouderde Word versie en PDF converter alles scheef stond in de lay-out. Daardoor de openingstijden (16u) gemist van de examen administratie. Moet ook nog printen, morgen de deadline en gelukkig is alles nu klaar. (thuis was het binnen 30min gedaan, incl pdf)

Ben echt blij als ik hem morgen ingeleverd heb!
  donderdag 28 augustus 2008 @ 23:44:01 #112
62913 Blik
The one and Only!
pi_61207500
Ik kan volgende week eindelijke beginnen aan mijn interviews (die ik ook nog allemaal mag uitwerken ).
pi_61210908
loopt dit topic nog?
  vrijdag 29 augustus 2008 @ 15:04:42 #114
96922 Public_NME
Come on you Whites!
pi_61222242
Jaja, 23 Sept 8.30u! Echt een dramatijd, maar alle slots zaten al zo'n beetje vol
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')