Wat is 'grootste onderscheiding'? Cum laude afstuderen? Summa cum laude? En wat houdt een PhD-beurs in? Ga je dan zelf onderzoek opzetten?quote:Op vrijdag 20 juli 2007 22:55 schreef L-style het volgende:
Hierna ga ik waarschjinlijk een PhD beurs aanvragen. Daarom dat ik tracht mijn scriptie zo goed mogelijk te maken en eventueel nog grootste onderscheiding te halen. Maar die kans is dus vrij klein. Ik heb namelijk een 17.8/20 nodig terwijl vorig jaar het hoogste punt een 17 was. Grote onderscheiding heb ik een 14.3 nodig. Dat acht ik wel haalbaar.
Jij al toekomst plannen?
Die is wel leuk. Is eens wat anders dan die standaard motto's.quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:02 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb geen flauw idee wat er verwacht wordt. Ik weet niet eens welke eisen er aan de inhoud van mijn scriptie gesteld worden. Aan de Universiteit van Amsterdam is de boel op z'n zachtst gezegd onduidelijk geregeld. Dat ik een gecombineerde scriptie schrijf, maakt het er niet makkelijker op.
Mijn motto is de tekst van Rock & Roll (Velvet Underground). (Als je die goed leest, kun je zien dat het ook een discourse betreft waarin het een en ander gebeurt met werkwoordstijden. Alleen heeft volgens mij geen mens dat door. Maar dat is toch ook de bedoeling van een motto?)
Ik zal ten eerste ook al blij zijn als de scriptie af is en zou ook me ook liever niet bezig houden met die punten. Maar omdat ik graag een PhD beurs wil aanvragen is het van belang om met een zo hoog mogelijk punt af te studeren. En het risico lopen ontgoocheld te zijn....quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:18 schreef Claudia_x het volgende:
Zo sta ik er ongeveer ook voor (8,4 en 8,4), maar ik probeer me niet bezig te houden met cum laude afstuderen. (Ik wil niet teleurgesteld zijn als ik eindelijk die scriptie afheb.)
Beide hebben hun voordelen natuurlijk. Veel succes met de keuzequote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef klnvntrbyt het volgende:
Hmm. Interessant topic.
Ik heb mijn scriptie deze week ingeleverd. Ik heb zo'n 8 maanden er aan gewerkt (incl onderzoek). Het enige wat nog rest is het verdedigen van mijn scriptie.
Ik heb nu een maand de tijd om mijn eindpresentatie/verdediging voor te bereiden.
En ik heb een promotie-aanbod gekregen van mijn begeleider.
Maar ik heb ook aanbiedingen van een aantal bedrijven. De keuze tussen wetenschap en bedrijfsleven is nog moeilijker dan het schrijven van een scriptie
Nou...quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:31 schreef klnvntrbyt het volgende:
En ik heb een promotie-aanbod gekregen van mijn begeleider.
Maar ik heb ook aanbiedingen van een aantal bedrijven. De keuze tussen wetenschap en bedrijfsleven is nog moeilijker dan het schrijven van een scriptie
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt (zijn er soms verschillende soorten promoties?)quote:Op vrijdag 20 juli 2007 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
Wat voor promotieaanbod ligt er?
Het grootste pluspunt van een promotiepositie is de kans tot zelfinitiatief en wetenschappelijke creativiteit. Maar als je dat kan vinden in een bedrijf (en er natuurlijk vanuit gaan dat de baan je kan boeien) zou ik niet twijfelen.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef klnvntrbyt het volgende:
[..]
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt (zijn er soms verschillende soorten promoties?)
maar het betreft een standaard 4-jaar AIO positie. Ik weet niet hoe het eraan toe gaan bij niet-beta disciplines, maar het is zo dat er al een projectplan/onderzoeksdoel gedefinieerd is, en dat er al geld is (van NWO). Men zoekt alleen nog een geschikte kandidaat.
Dat vier jaar lang opgesloten zitten in een kamertje om vervolgens een proefschrift te schrijven die vervolgens niet door de gemiddelde FOK!ker begrepen wordt, is op zich geen probleem. (want wie wil dat nou niet, Dr. voor de naam?) Maar die aanbiedingen van die bedrijven kan ik echt niet negeren. Dat zijn ook niet-standaard posities waarbij ik de ruimte krijg voor zelfinitiatief. En volgens mij zijn er maar weinig bijna-afgestudeerden die dergelijke baantjes krijgen aangeboden.
Moeilijk, moeilijk...
Ik bedoel vooral wat het onderzoek inhoudelijk voorstelt. De keuze voor ofwel promoveren ofwel het bedrijfsleven ingaan, lijkt me geenszins vanzelfsprekend. Ik zou kiezen voor hetgeen inhoudelijk het interessantst lijkt, vandaar mijn vraag. Je kunt natuurlijk altijd het bedrijfsleven nog in, na je promoveren. Maar om jezelf nou vier jaar in een kamertje op te sluiten omwille van een titel voor je naam...quote:Op zaterdag 21 juli 2007 00:02 schreef klnvntrbyt het volgende:
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt (zijn er soms verschillende soorten promoties?)
maar het betreft een standaard 4-jaar AIO positie. Ik weet niet hoe het eraan toe gaan bij niet-beta disciplines, maar het is zo dat er al een projectplan/onderzoeksdoel gedefinieerd is, en dat er al geld is (van NWO). Men zoekt alleen nog een geschikte kandidaat.
En wat voor werk kun je dan doen? Of blijf je zo vaag vanwege privacyredenen?quote:Dat vier jaar lang opgesloten zitten in een kamertje om vervolgens een proefschrift te schrijven die vervolgens niet door de gemiddelde FOK!ker begrepen wordt, is op zich geen probleem. (want wie wil dat nou niet, Dr. voor de naam?) Maar die aanbiedingen van die bedrijven kan ik echt niet negeren. Dat zijn ook niet-standaard posities waarbij ik de ruimte krijg voor zelfinitiatief. En volgens mij zijn er maar weinig bijna-afgestudeerden die dergelijke baantjes krijgen aangeboden.
Het probleem is dat zowel het aangeboden onderzoek, als de banen in het bedrijfsleven inhoudelijk interessant zijn.quote:Op zaterdag 21 juli 2007 06:39 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik bedoel vooral wat het onderzoek inhoudelijk voorstelt. De keuze voor ofwel promoveren ofwel het bedrijfsleven ingaan, lijkt me geenszins vanzelfsprekend. Ik zou kiezen voor hetgeen inhoudelijk het interessantst lijkt, vandaar mijn vraag. Je kunt natuurlijk altijd het bedrijfsleven nog in, na je promoveren. Maar om jezelf nou vier jaar in een kamertje op te sluiten omwille van een titel voor je naam...
Ja ik ben vaag vanwege privacy (sommige medestudenten stalken me om vervolgens al mijn posts IRL door te nemen - daar heb ik zo'n hekel aan).quote:En wat voor werk kun je dan doen? Of blijf je zo vaag vanwege privacyredenen?![]()
Hulde! Nog even doorzetten dus. Ik ben gisteren naar de copyshop geweest en heb 'm nu in 5 exemplaren voor me liggen! Nu alleen de verdediging nog!quote:Op zondag 5 augustus 2007 14:29 schreef L-style het volgende:
Gisteren mijn onderzoek afgesloten, vandaag begin ik mijn resultaten te bespreken.
Hoeveel ben je armer met het produceren van die 5 exemplaren?quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:05 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
[..]
Hulde! Nog even doorzetten dus. Ik ben gisteren naar de copyshop geweest en heb 'm nu in 5 exemplaren voor me liggen! Nu alleen de verdediging nog!![]()
De schade is beperkt gebleven: 30 euro om en nabij. Bij mijn vorige scriptie was het 80 euro (lang leve de dure kleurenkopiesquote:Op zondag 5 augustus 2007 16:12 schreef L-style het volgende:
[..]
Hoeveel ben je armer met het produceren van die 5 exemplaren?
Wanneer verdediging?
Proficiat trouwens!!!
27 augustus inleveren, begin sept verdedigen normaal gezien.quote:Op zondag 5 augustus 2007 16:14 schreef Alberto_Vermicelli het volgende:
[..]
De schade is beperkt gebleven: 30 euro om en nabij. Bij mijn vorige scriptie was het 80 euro (lang leve de dure kleurenkopies). Verdediging is pas in september, dus ik kan nu nog even relaxen! Wanneer moet die van jou ingeleverd zijn of is er geen deadline?
![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |