abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60555430
quote:
Op 04-08-2008 13:39 schreef Leanne

Ja! Gaan we doen....

in KLB: Waarom afstudeerders zo zielig zijn
quote:
Op 04-08-2008 15:30 schreef ThaBrain

[..]

Open er een topic over Of heb je het inmiddels al gedaan?

Het topic voor moeie en geirriteerde afstudeerders! Spui Uw Gal Alhier!
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:45:54 #2
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60555441
tvp.
SOG
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_60555518
Afstudeerders zijn zielig? Wat een onzin is dat. Wacht maar totdat je echt aan de bak moet, dat is pas aanpoten! Ik heb het schrijven van de scriptie op geen enkel moment als vervelend ervaren. Het was juist erg leuk .
pi_60555537
Kom daar dan net even wat eerder mee..
Ik ben net klaar
'En het is ook geen muggezifterij, het is muggeNzifterij.'
pi_60555562
Ik ben ook net klaar
Wist u dat 90% van wat ik post onzin is!!
pi_60555639
TS: De deadline was 1 augustus, als je de uitreiking van 5 november wilt redden!
  maandag 4 augustus 2008 @ 18:55:35 #7
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60555698
neuh, maar ik heb alvast SOG voor aankomend studiejaar

Huilen dan.
pi_60555796
Ben al sinds 1 februari bezig, einde is nog niet in zicht
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_60560574
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef servus_universitas het volgende:
Afstudeerders zijn zielig? Wat een onzin is dat. Wacht maar totdat je echt aan de bak moet, dat is pas aanpoten! Ik heb het schrijven van de scriptie op geen enkel moment als vervelend ervaren. Het was juist erg leuk .
ik vind het eigenlijk stiekem ook wel leuk

maar het is stoerder om te klagen
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:47:56 #10
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_60560663
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:50 schreef Bartleunen het volgende:
Ik ben ook net klaar
ruim je het ook ff op dan?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:53:19 #11
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60560814
quote:
En wat nou als je al aan het werk bent en daarnaast nog eens een masterscriptie moet schrijven? Ze zitten op m'n werk te wachten totdat ik klaar ben met mijn scriptie zodat ik fulltime kan gaan werken in plaats van parttime. Maar dat parttime werken bevalt me veel te goed

Klagen
  maandag 4 augustus 2008 @ 21:56:35 #12
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_60560925
Scriptie

Ik ga dat ding ritueel verbranden als hij af is!
Als hij óóit af komt tenminste
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_60560930
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

En wat nou als je al aan het werk bent en daarnaast nog eens een masterscriptie moet schrijven? Ze zitten op m'n werk te wachten totdat ik klaar ben met mijn scriptie zodat ik fulltime kan gaan werken in plaats van parttime. Maar dat parttime werken bevalt me veel te goed

Klagen
Ik wil vanaf september ook vast parttime gaan werken. Ik kan niet thuis zitten en dan een scriptie schrijven.
Ik heb herrie om me heen nodig, koffie en mensen met wie ik kan lachen. Dan werk ik veel beter en heb ik meer inspiratie.

Heb donderdag gesprek. Spannund
  maandag 4 augustus 2008 @ 22:00:18 #14
109065 sungaMsunitraM
pi_60561044
Maar als ik postbode wil worden moet ik me bij jou melden zie ik net
pi_60561101
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:53 schreef tuxepux het volgende:
TS: De deadline was 1 augustus, als je de uitreiking van 5 november wilt redden!
Ik ga voor januari. En ik ben heel trots op mezelf wanneer ik 1oktober afrond!

pi_60561250
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 22:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar als ik postbode wil worden moet ik me bij jou melden zie ik net
hartstikke leuk!

heb ut ook 7 jaar gedaan goed beroep, goed geld verdienen, je moet wel tegen regen kunnen
pi_60561398
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 18:59 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ben al sinds 1 februari bezig, einde is nog niet in zicht
feest der herkenning

als er nou geen internet was, zou het allemaal een stuk gemakkelijker gaan
Strawberry Flavour..
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:07:48 #18
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60563151
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 21:56 schreef Leanne het volgende:

[..]

Ik wil vanaf september ook vast parttime gaan werken. Ik kan niet thuis zitten en dan een scriptie schrijven.
Ik heb herrie om me heen nodig, koffie en mensen met wie ik kan lachen. Dan werk ik veel beter en heb ik meer inspiratie.

Heb donderdag gesprek. Spannund
Ik ben daar inmiddels alweer 3 maanden aan de slag Ik werk ma t/m woe en dan zou ik de donderdag en vrijdag voor mijn scriptie hebben...het komt er alleen nooit van

Succes met je gesprek
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:22:36 #19
62913 Blik
The one and Only!
pi_60563549
vind het schrijven van scriptie echt een drama. Niet druk ofzo, maar gewoon absoluut niet boeiend
pi_60563669
Jezus ik ben er nu aan bezig, ik vind het zo vreselijk.

Vooral die theorie, ik heb 21 hypotheses waar allemaal bijpassende theorie bij moet. Zit nu al op de 35 pagina;s alleen theoretisch kader en nog lang niet klaar.

En m'n planning was nog wel eind augustus. Heb het nu maar naar eind oktober verschoven. Ben blij als ik december ben afgestudeerd. En dat vanaf april. Te kansloos.
pi_60563727
Oh en al die kutartikelen die ik nodig heb, heb ik natuurlijk weer geen toegang toe. Altijd zo. KUT VU.
pi_60563776
Oh, nou... een topic naar m'n hart! Zure maanden in het verschiet. Vakantie? Neen, dat hebben wij hier niet. Doorploeteren, en snel!

Leuk allemaal lineaire regressiemodellen voor m'n neus waar ik nog even chocolade van moet maken. Zeker als ik het zelf nog wil aanpassen aan de situatie van de onderneming waar ik de opdracht bij schrijf.
  maandag 4 augustus 2008 @ 23:32:36 #23
81028 ScudRaket
Fanatiek nachtbaggeraar
pi_60563840
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:26 schreef Nouk het volgende:

Vooral die theorie, ik heb 21 hypotheses waar allemaal bijpassende theorie bij moet. Zit nu al op de 35 pagina;s alleen theoretisch kader en nog lang niet klaar.

En m'n planning was nog wel eind augustus. Heb het nu maar naar eind oktober verschoven. Ben blij als ik december ben afgestudeerd. En dat vanaf april. Te kansloos.
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:28 schreef Nouk het volgende:
Oh en al die kutartikelen die ik nodig heb, heb ik natuurlijk weer geen toegang toe. Altijd zo. KUT VU.
Oef, herkenbaar.
If it has a grass wicket, play cricket! (Nee, dit slaat niet op het spelletje!)
Lullo scrotum ejaculatio est.
Hattrick: Ladderzatsquad (208243)
pi_60563848
Ik wil nog ff verder zeiken hoor.

Ik heb m'n elleboog gebroken en zit nu noodgedwongen thuis. Alle tijd voor je scriptie zou je denken. Ik kan me er gewoon niet toe zetten, heb nu in twee weken thuis en 3 pagina's geschreven.

.
pi_60564520
quote:
Dat lijkt me ook... zeker als je verslag doet van een project dat erg interessant was en waarbij je goede eigen ideeën hebt gebruikt, het lijkt me dan leuk om dat op papier te zetten om anderen te laten zien wat je allemaal gedaan hebt

Deadlines zijn irritant natuurlijk... ik zie hier op de TU Delft dat zoiets gewoon wordt afgesproken met de begeleiders, en dat eindigt vaak in de afspraak 'als het af is dan is het af, en dan stuur je het maar op' Nadeel is dan misschien dat je maar blijft schaven en vijlen aan je scriptie, maar dat is alleen maar leuker voor je eindcijfer
pi_60568596
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:32 schreef Nouk het volgende:
Ik wil nog ff verder zeiken hoor.

Ik heb m'n elleboog gebroken en zit nu noodgedwongen thuis. Alle tijd voor je scriptie zou je denken. Ik kan me er gewoon niet toe zetten, heb nu in twee weken thuis en 3 pagina's geschreven.

.
Ik heb echt precies het zelfde, op dit moment kan ik me er echt niet toe zetten
Als mijn OV weer geldig is ga ik 3 dagen in de week in de bieb zitten bij de universiteit, maar tot die tijd
Music is no longer an expression of the soul or the work of an artist; it's a 'product' that is manufactured, packaged, catalogued, distributed, managed, regulated, and above all sold! http://xiph.org/about/
pi_60568665
Nieuwe dag, nieuwe kansen. Na het onderzoeksvoorstel vandaag hoofdstuk een inleveren. Daar gaan we.

Succes allemaal.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:12:35 #28
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60568728
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:26 schreef Nouk het volgende:

Tja....... je kunt balen van je scriptie of je kunt gewoon dom zijn?

35 pagina's voor alleen je theoretisch kader???? Wie wil je daar allemaal mee vervelen? Mijn complete scriptie is net iets van 30 pagina's. (30ects, incl. onderzoek doen)
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
pi_60568910
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:12 schreef shroomer het volgende:
Tja....... je kunt balen van je scriptie of je kunt gewoon dom zijn?

35 pagina's voor alleen je theoretisch kader???? Wie wil je daar allemaal mee vervelen? Mijn complete scriptie is net iets van 30 pagina's. (30ects, incl. onderzoek doen)
Ghehe, die van mij is 17 pagina's inclusief titelpagina, afbeeldingen en referenties.
pi_60568945
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:25 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Ghehe, die van mij is 17 pagina's inclusief titelpagina, afbeeldingen en referenties.
Toch wel WordArt tekst erdoorheen gemieterd he?
Op woensdag 4 februari 2009 20:58 schreef Hoi_Piepeloi het volgende:
Ik dacht altijd dat jij een extreme kutuser was, maar je bent best grappig :+
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:32:25 #31
57235 shroomer
Tonight's the night.
pi_60569012
17 pagina's Maar als je onderzoek doet en niet alleen schrijven gaat daar natuurlijk ook wel veel tijd in en de statistische resultaten kun je heel kort: max 2 pagina presenteren.

Ik had wel meer theoretisch kader willen doen maar gelukkig vond m'n begeleider dat juist onzin. Hij vond dat ik alleen die theorie moest behandelen die echt relevant was voor het onderzoek.
I like rice. Rice is great when your hungry and you want two thousand of something.
Have you heard that the bird is the word?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 09:37:19 #32
62913 Blik
The one and Only!
pi_60569080
Op iedere uni is een scriptie anders. Bij mij op de uni (Wageningen) worden scripties geschreven van 150 pagina's, terwijl 2 vrienden van mij in Tilburg maar maximaal 35 kantjes mogen produceren.
pi_60570673
Bij ons is de richtlijn voor de totale scriptie zo rond de 60/70 pagina's zonder titelblad, referenties ect. Maar ik moet ook een experiment doen, ik weet ook niet of ik dat allemaal beschreven krijg in minder a4'tjes eigenlijk. En als ik per hypothese ongeveer 3 artikelen moet aanhalen. Allemaal de procedure uitleggen, de hypothesen, de resultaten. Dan kom je er wel.

Maar eigenlijk is het per begeleider ook verschillend. Een vriendin van mij zit bij een heel makkelijke begeleider die ook de theorie onzin vind, dus die is er allang mee klaar en heeft een hoog cijfer terwijl het een stuk minder niveau is dan die van mij. Mijn scriptiebegeleider is juist echt te erg gefocusst op de theorie. Ik heb me wel een beetje in m'n vingers gesneden door hem te kiezen .
pi_60570678
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 09:25 schreef tuxepux het volgende:

[..]

Is dat je masterscriptie op de universiteit?
pi_60570796
quote:
Op maandag 4 augustus 2008 23:07 schreef ThaBrain het volgende:

[..]

Ik ben daar inmiddels alweer 3 maanden aan de slag Ik werk ma t/m woe en dan zou ik de donderdag en vrijdag voor mijn scriptie hebben...het komt er alleen nooit van

Succes met je gesprek
thanks
Nu weer een dag op stage en ik heb er een beetje spijt van dat ik toegezegd heb een maand langer te blijven. Anders had ik voor de tijd even een baantje gezocht en echt geld kunnen verdienen, iig meer dan mijn magere stagevergoeding.
Anderzijds is het hier best heel gezellig en thuis zitten & scriptie schrijven doet het ook niet echt voor mij.

Ik heb trouwens gehoord dat sommige studies al afgerond kunnen worden met een simpele literatuurstudie.
Ik moet echt wetenschappelijk onderzoek doen en moet ook steekproef zoeken, analyse doen, etc (studeer psychologie)

Hoe is dat bij andere studies?
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:11:38 #36
109065 sungaMsunitraM
pi_60570814
Ik moet beide doen

Maar mn onderzoeksstage (35 ECTS) is gelukkig al wel af
pi_60570905
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik moet beide doen

Maar mn onderzoeksstage (35 ECTS) is gelukkig al wel af
Ik doe een onderzoeksstage van 20 ECTS en een praktijk van 12 ECTS
Als ik netjes was geweest op de uren had ik veel minder tijd kunnen steken in mijn praktijkstage, maar deze laatste is
gewoonweg veel leuker om te doen.

Ik doe mijn onderzoek samen met iemand die 32 ETCS krijgt, omdat hij geen praktijkstage doet.
pi_60570912
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:05 schreef Nouk het volgende:

[..]

Klinkt meer als een bachelor scriptie
Ze zien me al aankomen bij mijn opleiding, dan vragen ze aan me of ik eindelijk mijn proposal in kom leveren...

Bij ons moet een scriptie ongeveer 70 a 80 pagina's zijn en aangezien de universiteit van Leiden een onderzoeks universiteit is moet het bestaan uit degelijk onderzoek.
Dit houdt in dat het academisch iets toegevoegd en dat het onderzoek aan alle internationale standaarden voldoet.
pi_60571129
Bij ons is de gestelde hoeveelheid ongeveer 40 pagina's voor een master scriptie, exclusief de bijlagen. Doorgaans worden het wel veel meer pagina's dan dat. Zelf weet ik het altijd beknopt te houden en schrijf derhalve niet hele lappen tekst.
Maar goed, een onderzoek kun je niet wegen aan de hand van het aantal pagina's. Het gaat om de inhoud nietwaar!?
pi_60571168
Goed topic!

Straks maar eens even wat frustraties droppen hier!
"The music business is a cruel and shallow money trench, a long plastic hallway where thieves and pimps run free, and good men die like dogs. There's also a negative side." - Hunter S. Thompson
Last.fm
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 11:30:34 #41
223335 B.E.D
Ik spring van de hoogste berg
pi_60571249
De scriptie. Wat een verschrikkelijk mormel. Een Patrick die je graag kapot wilt jumpen. Een stuk gedrocht waarbij zelfs Piovan nog knap lijkt.

1. Er komt geen eind aan
2. Chronisch writersblock
3. Domme artikelen waaraan je teveel tijd verspilt
4. Supervisors die je stuk bekritiseren terwijl ze er zelf niets vanaf weten
5. Deadlines
6. Bureaucratie m.b.t. de layout
7. Het gevoel dat ie niet op tijd afkomt, m.a.w.: daar gaat je zomervakantie
Op zondag 21 juni 2009 14:23 schreef steeg het volgende:
haha als je BED in kleine letters schrijft... bed dan lijkt het ook op een bed! wooooowwwww!
pi_60571373
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:30 schreef B.E.D het volgende:
De scriptie. Wat een verschrikkelijk mormel. Een Patrick die je graag kapot wilt jumpen. Een stuk gedrocht waarbij zelfs Piovan nog knap lijkt.

1. Er komt geen eind aan
2. Chronisch writersblock
3. Domme artikelen waaraan je teveel tijd verspilt
4. Supervisors die je stuk bekritiseren terwijl ze er zelf niets vanaf weten
5. Deadlines
6. Bureaucratie m.b.t. de layout
7. Het gevoel dat ie niet op tijd afkomt, m.a.w.: daar gaat je zomervakantie
exactly. Om mijn supervisor te citeren
quote:
"Is al een heel nette referentielijst, qua omvang en qua format. Klein APA-puntje: tussen initialen hoort officieel een spatie. (bijv. Law, K. S. )

brrrr
pi_60571474
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:25 schreef 205_Lacoste het volgende:
Bij ons is de gestelde hoeveelheid ongeveer 40 pagina's voor een master scriptie, exclusief de bijlagen. Doorgaans worden het wel veel meer pagina's dan dat. Zelf weet ik het altijd beknopt te houden en schrijf derhalve niet hele lappen tekst.
Maar goed, een onderzoek kun je niet wegen aan de hand van het aantal pagina's. Het gaat om de inhoud nietwaar!?
Daar ben ik het zeker mee eens. Mijn begeleidster is echt heel relaxed in vergelijking met andere die ik heb meegemaakt,
en ze adviseert me eerder 'in te korten' dan uitgebreid te zijn.

Wel word ik er een beetje onpasselijk van dat ik ieder dingetje maar moet onderbouwen met literatuur en alles wat ik schrijf eindeloos moet verantwoorden met argumenten die dan ook weer wetenschappelijk verantwoord moeten zijn.

Ode aan de tijd dat ik klaar ben en gewoon kan werken, voor geld.
pi_60572032
ik las mastrubeer
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 13:53:49 #45
142116 ThaBrain
Baka desu ne?
pi_60574787
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:10 schreef Leanne het volgende:

[..]

thanks
Nu weer een dag op stage en ik heb er een beetje spijt van dat ik toegezegd heb een maand langer te blijven. Anders had ik voor de tijd even een baantje gezocht en echt geld kunnen verdienen, iig meer dan mijn magere stagevergoeding.
Anderzijds is het hier best heel gezellig en thuis zitten & scriptie schrijven doet het ook niet echt voor mij.

Ik heb trouwens gehoord dat sommige studies al afgerond kunnen worden met een simpele literatuurstudie.
Ik moet echt wetenschappelijk onderzoek doen en moet ook steekproef zoeken, analyse doen, etc (studeer psychologie)

Hoe is dat bij andere studies?
Voor mijn masterscriptie hoef ik niet perse stage te lopen. Ik heb er dus voor gekozen om al aan het werk te gaan. Er is mondeling afgesproken met een andere afdeling dat ik daar stage zou gaan lopen, maar eigenlijk ben ik er alleen toen geweest Als ik wat te vragen heb, kan ik natuurlijk wel gewoon binnen lopen.
Wat ik verder doe ik eigenlijk vooral literatuurstudie tot nu toe. Ik ga zelf nog wel wat doen aan getalletjes en statistieken naast elkaar leggen. Maarja...ik doe dan ook een sociaal wetenschappelijke studie: Planologie

Voor mijn bachelorscriptie moest ik wel een stage lopen overigens. En daarnaast dus een bachelorscriptie. Dat was echt een eitje

[ Bericht 0% gewijzigd door ThaBrain op 05-08-2008 14:13:58 ]
pi_60574953
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:05 schreef Nouk het volgende:
Ja.
pi_60576868
Ik heb het meeste moeite met alles wat ik doe op papier te vertalen...heb hier nu al weer behoorlijk wat werk en resultaten liggen, maar nog niet eens al mijn literatuuronderzoek op papier...

bezig voor 60 ects vanaf oktober, beetje halfslachtig vanwege bestuursfunctie...planning klaar: januari?
pi_60576938
's ochtends ff knallen, 's middags naar t terras of kroeg 'ter inspiratie'
want O wat is het een heerlijk gevoel wanneer ie af is!
Good Luck!
pi_60577040
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 11:15 schreef RuiDaSilva het volgende:
aangezien de universiteit van Leiden een onderzoeks universiteit is moet het bestaan uit degelijk onderzoek.
Dit houdt in dat het academisch iets toegevoegd en dat het onderzoek aan alle internationale standaarden voldoet.
Idem UvA.
het is alweer een jaar geleden dat ik mijn scriptie heb ingeleverd, en afgelopen maand is mijn werk gepresenteerd op een conferentie, en opgenomen in de Proceedings daarvan.

* klnvntrbyt trots is.

En het schrijven van mijn scriptie ging best soepel: totaal 9 maanden onderzoek, waarvan 3 maanden besteed aan schrijven en mooi maken (LaTeXen)
dag OV-kaart, dag studentenleven ;'(
hallo fatsoenlijk onbetaalbaar starters-appartement, hallo lease-auto (met 25% 20% bijtelling...)
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 15:15:15 #50
140043 Isdatzo
Born in the echoes.
pi_60577081
latex.
Huilen dan.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')