quote:Op 04-08-2008 13:39 schreef Leanne
Ja! Gaan we doen....
in KLB: Waarom afstudeerders zo zielig zijn
quote:
ik vind het eigenlijk stiekem ook wel leukquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef servus_universitas het volgende:
Afstudeerders zijn zielig? Wat een onzin is dat. Wacht maar totdat je echt aan de bak moet, dat is pas aanpoten! Ik heb het schrijven van de scriptie op geen enkel moment als vervelend ervaren. Het was juist erg leuk.
En wat nou als je al aan het werk bent en daarnaast nog eens een masterscriptie moet schrijven?quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef servus_universitas het volgende:
Afstudeerders zijn zielig? Wat een onzin is dat. Wacht maar totdat je echt aan de bak moet, dat is pas aanpoten! Ik heb het schrijven van de scriptie op geen enkel moment als vervelend ervaren. Het was juist erg leuk.
Ik wil vanaf september ook vast parttime gaan werken. Ik kan niet thuis zitten en dan een scriptie schrijven.quote:Op maandag 4 augustus 2008 21:53 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
En wat nou als je al aan het werk bent en daarnaast nog eens een masterscriptie moet schrijven?Ze zitten op m'n werk te wachten totdat ik klaar ben met mijn scriptie zodat ik fulltime kan gaan werken in plaats van parttime. Maar dat parttime werken bevalt me veel te goed
Klagen
Ik ga voor januari. En ik ben heel trots op mezelf wanneer ik 1oktober afrond!quote:Op maandag 4 augustus 2008 18:53 schreef tuxepux het volgende:
TS: De deadline was 1 augustus, als je de uitreiking van 5 november wilt redden!
hartstikke leuk!quote:Op maandag 4 augustus 2008 22:00 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Maar als ik postbode wil worden moet ik me bij jou melden zie ik net
feest der herkenningquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:59 schreef RuiDaSilva het volgende:
Ben al sinds 1 februari bezig, einde is nog niet in zicht
Ik ben daar inmiddels alweer 3 maanden aan de slagquote:Op maandag 4 augustus 2008 21:56 schreef Leanne het volgende:
[..]
Ik wil vanaf september ook vast parttime gaan werken. Ik kan niet thuis zitten en dan een scriptie schrijven.
Ik heb herrie om me heen nodig, koffie en mensen met wie ik kan lachen. Dan werk ik veel beter en heb ik meer inspiratie.
Heb donderdag gesprek. Spannund
quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:26 schreef Nouk het volgende:
Jezus ik ben er nu aan bezig, ik vind het zo vreselijk.
Vooral die theorie, ik heb 21 hypotheses waar allemaal bijpassende theorie bij moet. Zit nu al op de 35 pagina;s alleen theoretisch kader en nog lang niet klaar.![]()
![]()
En m'n planning was nog wel eind augustus. Heb het nu maar naar eind oktober verschoven. Ben blij als ik december ben afgestudeerd. En dat vanaf april. Te kansloos.
Oef, herkenbaar.quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:28 schreef Nouk het volgende:
Oh en al die kutartikelen die ik nodig heb, heb ik natuurlijk weer geen toegang toe. Altijd zo. KUT VU.
Dat lijkt me ook... zeker als je verslag doet van een project dat erg interessant was en waarbij je goede eigen ideeën hebt gebruikt, het lijkt me dan leuk om dat op papier te zetten om anderen te laten zien wat je allemaal gedaan hebtquote:Op maandag 4 augustus 2008 18:48 schreef servus_universitas het volgende:
Ik heb echt precies het zelfde, op dit moment kan ik me er echt niet toe zettenquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:32 schreef Nouk het volgende:
Ik wil nog ff verder zeiken hoor.
Ik heb m'n elleboog gebroken en zit nu noodgedwongen thuis. Alle tijd voor je scriptie zou je denken. Ik kan me er gewoon niet toe zetten, heb nu in twee weken thuis en 3 pagina's geschreven..
Tja....... je kunt balen van je scriptie of je kunt gewoon dom zijn?quote:Op maandag 4 augustus 2008 23:26 schreef Nouk het volgende:
Jezus ik ben er nu aan bezig, ik vind het zo vreselijk.
Vooral die theorie, ik heb 21 hypotheses waar allemaal bijpassende theorie bij moet. Zit nu al op de 35 pagina;s alleen theoretisch kader en nog lang niet klaar.![]()
![]()
En m'n planning was nog wel eind augustus. Heb het nu maar naar eind oktober verschoven. Ben blij als ik december ben afgestudeerd. En dat vanaf april. Te kansloos.
Ghehe, die van mij is 17 pagina's inclusief titelpagina, afbeeldingen en referenties.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:12 schreef shroomer het volgende:
Tja....... je kunt balen van je scriptie of je kunt gewoon dom zijn?
35 pagina's voor alleen je theoretisch kader???? Wie wil je daar allemaal mee vervelen? Mijn complete scriptie is net iets van 30 pagina's. (30ects, incl. onderzoek doen)
Toch wel WordArt tekst erdoorheen gemieterd he?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:25 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ghehe, die van mij is 17 pagina's inclusief titelpagina, afbeeldingen en referenties.
Is dat je masterscriptie op de universiteit?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 09:25 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Ghehe, die van mij is 17 pagina's inclusief titelpagina, afbeeldingen en referenties.
thanksquote:Op maandag 4 augustus 2008 23:07 schreef ThaBrain het volgende:
[..]
Ik ben daar inmiddels alweer 3 maanden aan de slagIk werk ma t/m woe en dan zou ik de donderdag en vrijdag voor mijn scriptie hebben...het komt er alleen nooit van
Succes met je gesprek
Ik doe een onderzoeksstage van 20 ECTS en een praktijk van 12 ECTSquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:11 schreef sungaMsunitraM het volgende:
Ik moet beide doen![]()
Maar mn onderzoeksstage (35 ECTS) is gelukkig al wel af
Klinkt meer als een bachelor scriptiequote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:05 schreef Nouk het volgende:
[..]
Is dat je masterscriptie op de universiteit?
exactly. Om mijn supervisor te citerenquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:30 schreef B.E.D het volgende:
De scriptie. Wat een verschrikkelijk mormel. Een Patrick die je graag kapot wilt jumpen. Een stuk gedrocht waarbij zelfs Piovan nog knap lijkt.
1. Er komt geen eind aan
2. Chronisch writersblock
3. Domme artikelen waaraan je teveel tijd verspilt
4. Supervisors die je stuk bekritiseren terwijl ze er zelf niets vanaf weten
5. Deadlines
6. Bureaucratie m.b.t. de layout
7. Het gevoel dat ie niet op tijd afkomt, m.a.w.: daar gaat je zomervakantie
quote:"Is al een heel nette referentielijst, qua omvang en qua format. Klein APA-puntje: tussen initialen hoort officieel een spatie. (bijv. Law, K. S. )
Daar ben ik het zeker mee eens. Mijn begeleidster is echt heel relaxed in vergelijking met andere die ik heb meegemaakt,quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:25 schreef 205_Lacoste het volgende:
Bij ons is de gestelde hoeveelheid ongeveer 40 pagina's voor een master scriptie, exclusief de bijlagen. Doorgaans worden het wel veel meer pagina's dan dat. Zelf weet ik het altijd beknopt te houden en schrijf derhalve niet hele lappen tekst.
Maar goed, een onderzoek kun je niet wegen aan de hand van het aantal pagina's. Het gaat om de inhoud nietwaar!?
Voor mijn masterscriptie hoef ik niet perse stage te lopen. Ik heb er dus voor gekozen om al aan het werk te gaan. Er is mondeling afgesproken met een andere afdeling dat ik daar stage zou gaan lopen, maar eigenlijk ben ik er alleen toen geweestquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:10 schreef Leanne het volgende:
[..]
thanks
Nu weer een dag op stage en ik heb er een beetje spijt van dat ik toegezegd heb een maand langer te blijven. Anders had ik voor de tijd even een baantje gezocht en echt geld kunnen verdienen, iig meer dan mijn magere stagevergoeding.
Anderzijds is het hier best heel gezellig en thuis zitten & scriptie schrijven doet het ook niet echt voor mij.
Ik heb trouwens gehoord dat sommige studies al afgerond kunnen worden met een simpele literatuurstudie.
Ik moet echt wetenschappelijk onderzoek doen en moet ook steekproef zoeken, analyse doen, etc (studeer psychologie)
Hoe is dat bij andere studies?
Ja.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:05 schreef Nouk het volgende:
Is dat je masterscriptie op de universiteit?
Idem UvA.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:15 schreef RuiDaSilva het volgende:
aangezien de universiteit van Leiden een onderzoeks universiteit is moet het bestaan uit degelijk onderzoek.
Dit houdt in dat het academisch iets toegevoegd en dat het onderzoek aan alle internationale standaarden voldoet.
Tof is dat he!quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:13 schreef klnvntrbyt het volgende:
Idem UvA.
het is alweer een jaar geleden dat ik mijn scriptie heb ingeleverd, en afgelopen maand is mijn werk gepresenteerd op een conferentie, en opgenomen in de Proceedings daarvan.
* klnvntrbyt trots is.
En het schrijven van mijn scriptie ging best soepel: totaal 9 maanden onderzoek, waarvan 3 maanden besteed aan schrijven en mooi maken (LaTeXen)
17 pagina'tjes?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 15:43 schreef tuxepux het volgende:
[..]
Tof is dat he!
Mijn onderzoek is ook al uitgebreid besproken, en gaat hoogstwaarschijnlijk ook nog officieel gepubliceerd worden![]()
Mijn eerste publicatie! * tuxepux pinkt alvast een traantje weg
Ach, mijn scriptie is ook gewoon een artikel. En als je alles weet te melden in 17 pagina's, is dat primaquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:08 schreef ScudRaket het volgende:
17 pagina'tjes?![]()
Ik mag hopen dat het bij 80 blijft
En dan nog tig keer door de supervisie heen, net zolang totdat er geen greintje creativiteit meer over isquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:25 schreef star_gazer het volgende:
Richtprijs: 60 a 70 pagina'sBen op de helft
Maandje ploeteren en alles staat hoop ik wel op papier
Ik heb altijd aangewend meteen alle referentie artikelen op te slaan en om de zoveel dagen bij te werken in mijn lijst. Ik markeer ze ook in de tekst, zodat ik zeker weet dat ik ze allemaal heb. Dat werkt hartstikke goed.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:32 schreef Nouk het volgende:
Ik heb nu ook al superveel referenties gebruikt in m'n tekst waarvan ik geen idee meer heb waar ik ze vandaan hebt, dat wordt nog een hele zoektocht als ik m'n referentielijst moet samenstellen.
Ik studeer trouwens aan de VU en hier is ook een empirisch onderzoek verplicht. Gezellig, straks nog alles in Examine zetten en lekker SPSS'en.
Dat is wel heel vet. Mijn begeleidster spreekt ook weleens over publicatie, maar eerlijk gezegd hebquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 16:20 schreef star_gazer het volgende:
*meldt
Bezig met mijn Msc-scriptie en het schrijven komt me mijn neus uit. Een deel zal waaschijnlijk gepubliceerd worden in een journalIk ga het tevens in september presenteren in Munster
Nee, maar misschien is het wel een idee. Zoveel zijn er niet in Nederland die onderzoek doen naar waterhoudende mineralen op Marsquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 20:46 schreef Leanne het volgende:
[..]
Dat is wel heel vet. Mijn begeleidster spreekt ook weleens over publicatie, maar eerlijk gezegd heb
ik er niet zoveel zin in. Ik doe wel een goed en leuk onderzoek maar de wetenschap is echt niets voor mij.
Ding je ook mee voor een scriptieprijs ofzoiets?
Een vriendin van me is nu sinds maart AIO voor vier dagen in de week. Bevalt wel prima geloof ikquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee, maar misschien is het wel een idee. Zoveel zijn er niet in Nederland die onderzoek doen naar waterhoudende mineralen op Mars![]()
Zijn er al mensen die een PhD/AIO plek hebben / willen? Ik helaas nog niet, maar ik heb hoop dat er rond november in Londen een vacature komt voor me
AIO plek ja/nee. Een van de moeilijkste keuzes van de afgelopen jaren. Netjes gearchiveerd op FOK! post1 en post2 en post3quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:47 schreef star_gazer het volgende:
[..]
Nee, maar misschien is het wel een idee. Zoveel zijn er niet in Nederland die onderzoek doen naar waterhoudende mineralen op Mars![]()
Zijn er al mensen die een PhD/AIO plek hebben / willen? Ik helaas nog niet, maar ik heb hoop dat er rond november in Londen een vacature komt voor me
Nouja, ligt aan je studierichting en hoe je je vakkenpakket samenstelt. Hoe meer punten je achter ligt op schema, hoe slechter je kansen zijn dat je mag (beginnen met) afstuderen. Vaak zijn vakken met meer punten ook langer, met meer stof, en daarom vaak moeilijker. Ik ben blij dat ik (weer) van tentamens af ben iig.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:34 schreef TC03 het volgende:
Ik snap dit topc niet. Waarom vermeldt iedereen het aantal studiepunten erbij? Alsof het wat uitmaakt. Je moet het toch gewoon doen, ook al was het maar 1 ECTS.
Nee, maar ik bedoel mensen die vermelden hoeveel kudo's hun afstudeerscriptie waard is.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:59 schreef Cruise.Elroy het volgende:
[..]
Nouja, ligt aan je studierichting en hoe je je vakkenpakket samenstelt. Hoe meer punten je achter ligt op schema, hoe slechter je kansen zijn dat je mag (beginnen met) afstuderen. Vaak zijn vakken met meer punten ook langer, met meer stof, en daarom vaak moeilijker. Ik ben blij dat ik (weer) van tentamens af ben iig.
Ja ik! Ik ga eerst nog even een extra jaar onderzoek doen, en daarna nog 3 of 4 jaar promoveren (hangt er een beetje vanaf, als ik in Rotterdam blijf kan dat eerste jaar ook als promoveren meetellen).quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 22:47 schreef star_gazer het volgende:
Duh dat is om een indicatie te geven van de hoeveelheid werk die in die scriptie gaat zitten.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 08:21 schreef TC03 het volgende:
[..]
Nee, maar ik bedoel mensen die vermelden hoeveel kudo's hun afstudeerscriptie waard is.
Avani, het is gewoon een topic voor alle afstudeerders, met een knipoog naar de de mensen die er moe van zijnquote:Op woensdag 6 augustus 2008 00:22 schreef Avani het volgende:
Misschien begrijp ik dit topic niet, maar de mensen die hier reageren doen het behoorlijk goed. Publicaties, phd beginnen... op zo'n niveau zou je toch niet moe moeten worden van je scriptie en het juist super leuk vinden. Of ik zie dat verkeerd
Dat mag ik toch hopen, ze bouwen tegenwoordig ook pensioen op, dus dan is het wel zo fair dat ze worden beschouwd als werkenden.quote:
Ik heb hetzelfde gevoel. Tijdens mijn afstuderen werd mij gevraagd om als AIO verder te gaan. Niet dat ik zo aan de slag kon, zou nog wel de selectieprocedure hebben moeten doorlopen, maar ze zouden mij aanbevelen. Ik heb dat toen afgewezen. Ik vind dat je te veel moet doen voor een te laag inkomen. Zoals een docent van mij eens zei: je moet niet zeuren over je salaris als onderzoeker, want het is een groot voorrecht en dus moet je vooral teren op je intrinsieke motivatie. Hoe interessant ik onderzoek ook vind en de wetenschap, ik heb liever een goed inkomen en toegepast werk. Dan ook nog te bedenken dat het tegenwoordig heel moeilijk is om een vaste aanstelling te krijgen als je eenmaal bent gepromoveerd.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:33 schreef Blik het volgende:
Ik zou nooit van mijn leven een AIO gaan doen, ook al zou ik fors ervoor betaald krijgen (meestal krijg je een luizenloontje)
Waarom is dat goed? Het is niet meer dan een keuze die iemand maaktquote:Op woensdag 6 augustus 2008 11:13 schreef Nouk het volgende:
Goed hoor, van iedereen, AIO plekken en nog verder studeren.
Ja dat is eigenlijk ook zo. Ik voel me bijna een afhaker omdat iedereen hier ervoor kiest verder te gaanquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:37 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Waarom is dat goed? Het is niet meer dan een keuze die iemand maakt.
Ik snap dat gevoel wel, maar je moet doen wat jij wilt en je niet laten leiden of demotiveren door de keuze van anderen. Zeker niet op dit gebied.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:52 schreef Nouk het volgende:
Ja dat is eigenlijk ook zo. Ik voel me bijna een afhaker omdat iedereen hier ervoor kiest verder te gaan.
Dat is dus ook mij reden geweest om niet verder te gaan in de wetenschap en het bevalt mij primaquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:52 schreef Nouk het volgende:
Maar ik vind het onderzoek doen gewoon niet zo leuk dat ik er mee verder wil gaan. En het salaris speelt inderdaad ook een rol. Ik denk gewoon dat er banen zijn in het bedrijfsleven die nog veel leuker en boeiender zijn..
Dat was bij ons ook zo en volgens mij is dat ook statistisch het geval. Ik zal het eens opzoeken, wel interessantquote:Op woensdag 6 augustus 2008 12:52 schreef Nouk het volgende:
Als je trouwens in de collegezaal bij ons vraagt wie er het bedrijfsleven in wil gaan, blijven er heel weinig handen naar beneden. Maar dat zal ook wel aan de studie liggen neem ik aan.
Het zal ongetwijfeld het geval zijn dat een minderheid gaat promoveren: het aantal beschikbare aio-plekken is immers veel kleiner dan de helft van het aantal studenten.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:01 schreef servus_universitas het volgende:
[..]
Dat was bij ons ook zo en volgens mij is dat ook statistisch het geval. Ik zal het eens opzoeken, wel interessant.
Ze moeten juist meer geld beschikbaar stellen voor post-doc posities en vaste aanstellingen. Vooral wat betreft vaste aanstellingen helpt het niet dat veel geld van de universiteiten naar NWO wordt overgeheveld.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 13:43 schreef Petertje81 het volgende:
Mijns inziens zouden er overigens nog minder aio-plekken moeten zijn. Je voorkomt daarmee dat mensen na hun promotie niet verder blijken te kunnen in het onderzoek vanwege een tekort aan post-doc posities.
mee eens inderdaad. op het HBO wordt nog weleens samen afgestudeerd.quote:Op woensdag 6 augustus 2008 17:53 schreef ScudRaket het volgende:
Wat ik wel bizar vind is dat een vriend van me volgende maand afstudeert nadat hij zijn scriptie met z'n tweeën heeft geschreven. Dat betreft economie (marketing) aan de EUR.
M.i. schrijf je zoiets alleen, jij studeert af, niet je wederhelft. En nee het is geen afgunst
<knip> stomme opmerkingquote:Op donderdag 7 augustus 2008 10:11 schreef Public_NME het volgende:
Mja, gister gesprek met mijn co-reader, blijkt dat ik één van mijn dependent variables aan moet passen om dat de schatter biased is. Leuk, kan ik weer lekker data gaan verzamelen op dat k*t Datastream, waar je maar 1u per dag op mag en niet vantevoren mag reserveren...
Heb voor de rest al wel 50 pag's, moet dus nog een aanpassing in de analyse verwerken en daarna een conclusie schrijven. 22 days and counting....
De mijne is af.quote:
quote:Op dinsdag 26 augustus 2008 13:44 schreef Petertje81 het volgende:
De mijne is af.![]()
Ligt nu bij de tweede corrector, die het voor het eind van de week gaat beoordelen. Hopelijk dus nog voor 1 september klaar.
Onze faculteit is nogal groot met 7000+ studenten, daarom hebben ze 1x per kwartaal afstudeersessies gepland omdat het anders een complete chaos wordt....quote:Op woensdag 27 augustus 2008 18:33 schreef star_gazer het volgende:
Wat is dat allemaal met deadlines? Ik kan mijn scriptie op elk moment indienen bij de examencommissie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |