Veel plezierquote:Op donderdag 4 september 2008 07:57 schreef Kreator het volgende:
Weet je wat een nieuwtje is? Dat ik zo naar Spa vertrek. 4 dagen bier drinken en worstjes eten. De groetjes vanuit de overdekte tribune in La Source.
quote:Op donderdag 4 september 2008 07:57 schreef Kreator het volgende:
Weet je wat een nieuwtje is? Dat ik zo naar Spa vertrek. 4 dagen bier drinken en worstjes eten. De groetjes vanuit de overdekte tribune in La Source.
quote:Liuzzi afgevoerd bij voetbalwedstrijd Maastricht
Vitantonio Liuzzi is het eerste slachtoffer van de wedstrijd om de ING-Cup in Maastricht. De Force India-testcoureur werd in de wedstrijd tussen Formule 1-rijders en een All Star-team afgevoerd per brancard.
Beenblessure
Liuzzi zou in de wedstrijd om de ING Cup geblesseerd zijn geraakt aan zijn been. De blessure was van dien aard dat de Italiaan per brancard het veld moest verlaten. De Force India-couruer is komend weekend in Spa als reservecoureur van de Indiase renstal. Het is de vraag of zijn blessure daarvoor gevolgen heeft.
Aan de start
In het team met Formule 1-rijders zijn Sebastian Vettel en Giancarlo Fisichella de enige coureurs die zondag aan de start staan van de Grand Prix van België
***Update***
De blessure van Liuzzi bleek na afloop van de wedstrijd mee te vallen. De Italiaan werd door zijn ploeggenoten in de kleedkamer gevonden met zijn iPod op. De wedstrijd tussen het All Star-team en de Formule 1-coureurs eindigde in 5-5. Onder andere Michael Schumacher, Sebastian Vettel, Giancarlo Fiichella en Liuzzi scoorden een doelpunt.
Ik vertrek morgenquote:Op donderdag 4 september 2008 07:57 schreef Kreator het volgende:
Weet je wat een nieuwtje is? Dat ik zo naar Spa vertrek. 4 dagen bier drinken en worstjes eten. De groetjes vanuit de overdekte tribune in La Source.
quote:F1: Honda Engines To Toro Rosso ?
RUMORS : According to the latest speculation in Italy, there may be more than meets the eye to Takuma Sato's Toro Rosso evaluation test later this month.
In a statement released by the Faenza based team this week, Toro Rosso boss Franz Tost lauded the 31-year-old Japanese as a "good fit with the Red Bull spirit", while Sato's "recent F1 experience would be undoubtedly valuable to our team".
But according to the Italian rumours, repeated in the pages of Switzerland's Motorsport Aktuell, Toro Rosso may also be interested in Sato's connections with the Japanese manufacturer Honda.
Sato, who since 2002 has raced for Jordan, BAR and Super Aguri, has always been powered in formula one by the marque's engines.
The Toro Rosso-Honda rumour is surprising, given the Red Bull junior team's impressive recent performances with Ferrari's customer V8.
On the other hand, perhaps it will open the door for senior team Red Bull Racing, currently struggling with Renault power, to take over Toro Rosso's Ferrari contract.
Eerst doet RB de Ferrari's over aan STR, omdat ze denken met de Renault motoren te kunnen winnen, nu willen ze de Ferrari motoren terug, omdat de Renault motoren tegenvallen. Ik geloof alleen niet dat die Honda motoren zo goed zijn. Kan je beter de Toyota of Mercedes nemen, die zitten er elke race toch goed bij.quote:
Als je eens ergens anders gaat kijken?quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:17 schreef Giem het volgende:
Ik mis een beetje de ik zit op het werk en wil de VT zien stream
quote:Op vrijdag 5 september 2008 10:23 schreef Sally het volgende:
[..]
Als je eens ergens anders gaat kijken?
quote:Op donderdag 4 september 2008 23:01 schreef Sally het volgende:
Webber vindt Eau Rouge \"fantastisch\"
Edit: verkeerde link net, nu de goede
Met pics van Eau Rouge(testdag op 12 juli 2007)
Maar Het sportmoment van ziggyziggyziggy is ook goed te lezen, want F1
De mooiste actie van de meest succesvolle Fin tot nu toequote:Filmpje van de achtervolging en inhaalactie van Mika Hakkinen op Michael Schumacher en Ricardo Zonta in 2000, waarbij het hoogteverschil van Eau Rouge goed zichtbaar is op de onboardbeelden. Aan het eind lukt de inhaalmanoeuvre, schrik niet als het camerastandpunt ineens over gaat op dat vanuit de auto van Zonta.
Met dank aan jou voor de link!quote:Op vrijdag 5 september 2008 13:41 schreef LeXX het volgende:
[..]
[..]
De mooiste actie van de meest succesvolle Fin tot nu toe
Bron?quote:Op zondag 7 september 2008 15:34 schreef HPoi het volgende:
FERRARI: ALLES OP MASSA!!!!
2009: KIMI ->KUBICA -> naar Ferrari!
quote:Wedstrijdleiding onderzoekt actie Hamilton
07 september 2008
De Grand Prix van België kan nog een staartje krijgen. De wedstrijdleiding heeft na afloop laten weten een actie van Lewis Hamilton te zullen onderzoeken.
Het betreft zijn inhaalpoging bij Kimi Raikkonen in de Bus Stop-chicane. De Brit schoot rechtdoor en sneed de bocht af. Op het rechte stuk kwam Raikkonen weer voor Hamilton, waarna de Brit de Ferrari wel succesvol passeerde in La Source.
Hamilton vertelde tijdens de persconferentie over dit incident: "Kimi drukte me naar buiten in de laatste bocht. Ik zat daarna een beetje voor hem, maar begreep dat ik hem voorbij moest laten. Vervolgens dook ik aan de binnenkant voor de volgende bocht. Kimi raakte me nog aan de binnenkant, maar daarna kon ik er vandoor."
Als ze Hamilton hiervoor bestraffen weet ik zeker dat de FIA op de hand van Ferrari is. Het was zoals Hamilton zegt, Raikkonen duwde hem naar buiten. Er waren er wel meer die op die manier de bocht afsneden en neit bestraft werden, ook in de GP2.quote:
quote:Charlie Whiting said it was OK - Dennis
Sunday, 07 September 2008
Ron Dennis comments on the investigating between Lewis Hamilton and Kimi Raikkonen..
First of all we don’t know what the investigation is about. One assumes it was the incident between Kimi and Lewis at the chicane. First of all, Lewis was ahead at the chicane and he got pushed wide. He definitely was in the lead coming out of the chicane, we immediately radioed him to let Kimi past. We let Kimi past and then overtook him again before the line.
Inevitably, we wanted to know whether we had actually, that was deemed to be a correction of that, and we checked with Charlie [Whiting], of course Charlie can only give an opinion, he’s not the stewards, but he gave an opinion that we had complied properly to the regulations. I would even dispute that there was any fault because we had the corner in the chicane, but even if we didn’t have the corner we let Kimi back in the lead.
Ferrari tekent anders wel protest aan.quote:
Bronquote:While the stewards are probing the Bus Stop chicane and La Source incident, it is believed Ferrari have also taken exception to a separate element of Hamilton's racing tactics.
quote:Glock gets 25 second penalty
Sunday, 07 September 2008
Timo Glock was given a 25 second penalty at Spa for overtaking under yellow flags. It was in the closing laps of the race were Kimi Raikkonen's accident took place.
That puts him out the points and puts Webber, who he overtook, in the points.
* Hoe kan je nou iemand voorbij laten en TOCH je "momentum" behouden. Dit is gewoon feitelijk onmogelijkquote:Raikkonen: Second was not good enough
By Jonathan Noble and Pablo Elizalde Sunday, September 7th 2008, 15:11 GMT
Kimi Raikkonen crashes out of the Belgian GPKimi Raikkonen said he did not want second place at the Belgian Grand Prix after crashing out on the final lap while battling for the lead with Lewis Hamilton.
The Ferrari driver had led the majority of the race, but Hamilton benefited from the rain during the final laps to close the gap and pass the Finn.
Raikkonen regained his position when Hamilton and the Ferrari driver himself nearly crashed into the spun car of Nico Rosberg, but lost it again moments later when he spun too.
The world champion then lost control of his car again and crashed against the wall.
Raikkonen admitted it was all or nothing for him.
"I was prepared to win or lose, but unfortunately I went off," Raikkonen told reporters. "I only wanted to win. I slid wide on the fast left hander, and tried to come back on the circuit but I spun.
"I needed to get points so wanted to win it or lose it but unfortunately went off. I didn't want to finish behind we would have lost points. We see what we can do."
Raikkonen made contact with Hamilton a few times while battling for position, and their clash was put under investigation by the stewards.
Hamilton jumped the final chicane when the pair made contact, and although he let Raikkonen past, the Briton kept his momentum and overtook him on the following corner.
Raikkonen did not want to comment on the incident.
"There are rules about cutting chicanes and gaining an advantage and they are looking it. So I don't have anything to say," the Finn said.
The result left Raikkonen a massive 23 points behind Hamilton in the standings with just five races left. Teammate Felipe Massa is eight behind the Briton, and it is now likely the Finn will have to play a support role.
He said, however, that he is only planning to win races.
"It is not up to me if he (Massa) wins or not," he said. "I will do the best I can do and we see what the situation is. I try to win races and we will see what happens."
Als je beter ben dan Kimi in de regen dan kun je hem voorbij laten gaan en toch het momentum hebben omdat je beter ben in de regen.quote:Op zondag 7 september 2008 17:58 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
* Hoe kan je nou iemand voorbij laten en TOCH je "momentum" behouden. Dit is gewoon feitelijk onmogelijk
Schandalig. Meer niet. Schandalig.quote:Op zondag 7 september 2008 18:58 schreef HPoi het volgende:
Tijdstraf voor Hamilton, Massa winnaar op Spa-Francorchamps
McLaren-coureur Lewis Hamilton moet zijn overwinning op Spa-Francorchamps inleveren. Dat hebben de Stewards of the Meeting op het Belgische circuit bepaald.
Tijdens zijn gevecht met Kimi Raikkonen in de laatste ronden van de race moest Hamilton de Bus Stop-chicane afsnijden. Volgens de officials was de manoeuvre van de Brit niet volgens de regels. De McLaren-coureur zou hier teveel voordeel van hebben ondervonden.
Na de race werd bekend gemaakt dat Hamilton is gestraft met een tijdstraf van 25 seconden. Dit betekent voor de Brit dat hij van de eerste naar de derde plaats terugvalt. Felipe Massa krijgt hierdoor de zege in de schoot geworpen en Nick Heidfeld is nu tweede.
Later meer...
BRON: http://www.f1today.nl/nie(...)op-spafrancorchamps/
quote:McLaren gaat in beroep tegen de straf die de stewards van Spa-Francorchamps Lewis Hamilton na de Grand Prix van België hebben opgelegd.
McLaren legt zich niet neer bij straf Hamilton. Het team heeft laten weten dat een beroep tegen de 25 seconden tijdstraf voor Hamilton zal worden ingediend bij het International Court of Appeal, de beroepsinstantie die dergelijke zaken in de Formule 1 behandelt.
Het is niet bekend wanneer de beroepzaak zal dienen. Mocht McLaren in het gelijk worden gesteld, kan Hamilton alsnog tot winnaar van de Belgische Grand Prix worden uitgeroepen.
Waarom? Lijkt me niet meer dan logisch. De regels zijn duidelijk: als je voordeel haalt uit het afsnijden van een chicane en dat voordeel niet zelf teniet doet, dan volgt een drivethrough. Zeker als dat voordeel (let wel: voordeel, dus niet alleen positie) in belangrijke mate bepaalt of je de race wint of niet.quote:Op zondag 7 september 2008 19:00 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Schandalig. Meer niet. Schandalig.
Hij liet Raikonnen gewoon weer langszij komen. Raikonnen gaat daarna glibberen en alle kanten op. Dan mag je er gewoon langs lijkt me.quote:Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef Argento het volgende:
[..]
Waarom? Lijkt me niet meer dan logisch. De regels zijn duidelijk: als je voordeel haalt uit het afsnijden van een chicane en dat voordeel niet zelf teniet doet, dan volgt een drivethrough. Zeker als dat voordeel (let wel: voordeel, dus niet alleen positie) in belangrijke mate bepaalt of je de race wint of niet.
Ik weet niet welke race jij hebt zitten kijken maar Hamilton zat er ACHTER nadat hij de plek had teruggegeven.quote:Op zondag 7 september 2008 20:41 schreef Giem het volgende:
Hij gaf de plek gewoon niet terug, nog geen seconde net 1 wagenlengte voor laten komen is niet je plek terug geven.
Zijn inhaal actie mislukte.. Hij had zicht gewoon achter kimi moeten laten zakken, en voor de volgende bocht opnieuw positioneren, en niet gewoon aan de zijkant blijven rijden dat is niet een plek terug geven, dat is er naast blijven rijden.
Dan klopt het nog niet wat je zegt. Want dat zou betekenen dat je terug zou moeten naar de situatie zoals die was voorafgaan aan het incident (afsteken van een bocht).quote:Op zondag 7 september 2008 20:00 schreef Argento het volgende:
[..]
Waarom? Lijkt me niet meer dan logisch. De regels zijn duidelijk: als je voordeel haalt uit het afsnijden van een chicane en dat voordeel niet zelf teniet doet, dan volgt een drivethrough. Zeker als dat voordeel (let wel: voordeel, dus niet alleen positie) in belangrijke mate bepaalt of je de race wint of niet.
Dat staat er toch ook, hij liet kimi een wagenlengte voor komen, maar om nou te zeggen dat dat een plek terug geven is.... hij bleef er in eerste instantie gewoon naast rijdenquote:Op zondag 7 september 2008 20:43 schreef Googolplexian het volgende:
[..]
Ik weet niet welke race jij hebt zitten kijken maar Hamilton zat er ACHTER nadat hij de plek had teruggegeven.
Partijdigheid schaadt het geheugen. Het kan blindheid en onredelijkheid veroorzaken.
Hoe moet je anders iemand laten inhalen? Er overheen?quote:Op zondag 7 september 2008 22:19 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat staat er toch ook, hij liet kimi een wagenlengte voor komen, maar om nou te zeggen dat dat een plek terug geven is.... hij bleef er in eerste instantie gewoon naast rijden
wat versta jij dan onder een plek terug geven?quote:Op zondag 7 september 2008 22:19 schreef Giem het volgende:
[..]
Dat staat er toch ook, hij liet kimi een wagenlengte voor komen, maar om nou te zeggen dat dat een plek terug geven is.... hij bleef er in eerste instantie gewoon naast rijden
Raikkonen rijdt voor, Raikkonen bepaalt zijn lijn. Hamilton had moeten remmen. Zijn we daar nog niet uit?quote:Op zondag 7 september 2008 21:36 schreef Edwink het volgende:
Ik zou het belachelijk vinden als de straf blijft staan Hamilton.
Raikonen geeft geen ruimte in de bocht,waardoor Lewis wel binnendoor moet,of had hij zich er af moeten laten tikken.Want eigenlijk vind ik dat hij die positie niet eens terug had moeten geven,Raikonen geeft geen ruimte als hij dat wel gedaan had was Lewis ook als eerste uit die bocht gekomen.
al jarenlang worden er chicanes afgesneden, en de regel is dat als je je plekje dan weer terug geeft dat alles weer ok is. Dat deed Hamilton ook netjes, dus ik snap het probleem nog steeds nietquote:Op zondag 7 september 2008 22:26 schreef rycemasta het volgende:
[..]
Raikkonen rijdt voor, Raikkonen bepaalt zijn lijn. Hamilton had moeten remmen. Zijn we daar nog niet uit?
quote:30.3 a) During practice and the race, drivers may use only the track and must at all times observe the
provisions of the Code relating to driving behaviour on circuits.
Maar goed, geen echte duidelijke regels over dus (dit waren de overtredingen die in dat pers-bericht stonden)quote:The race track alone shall be used by the drivers during the
race.
Het probleem is dat Kimi niet gewonnen heeft!quote:Op zondag 7 september 2008 22:41 schreef kepler het volgende:
Dat deed Hamilton ook netjes, dus ik snap het probleem nog steeds niet
dat heeft tie nu nog steeds nietquote:Op zondag 7 september 2008 22:52 schreef NED het volgende:
[..]
Het probleem is dat Kimi niet gewonnen heeft!
Sjonge jonge, ze moeten jou ook alles uitleggen he
ik zeg toch maar 3 rondes eerder afvlaggen dan!quote:Op zondag 7 september 2008 22:59 schreef NED het volgende:
[..]
Ja dat is nu net het hele probleem!!!!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |