Dat is best tricky hierzoquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:14 schreef neo2000 het volgende:
Overigens: ga je blind op de poll af..? "Meeste stemmen is de leaseauto die ik neem..?"
Het netto verschil op mijn loonstrookje tussen de 2 modellen bedraagt 133 euroquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:13 schreef Pheno het volgende:
133 euro maar? Ik denk dat je het belastingvoordeel niet meegerekend hebt?
Bah echt waar? Heb je een bron daarvan? Dat zou de keuze wel wat makkelijker makenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:18 schreef MrDrako het volgende:
op de honda staat een wachttijd van ongeveer een jaar oid..
Ga er vanuit dat veel leaserijders deze willen hebben, het scheelt veel geld (imho).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:21 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Bah echt waar? Heb je een bron daarvan? Dat zou de keuze wel wat makkelijker maken
Mja dat vind ik zo lastig te bepalen...het is in principe me eerste eigen auto, maar ik moet er als consultant zijnde natuurlijk erg veel in zitten...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:20 schreef RacerDKB het volgende:
Ligt er aan, maakt het je niet zoveel uit qua geld, neem de Mazda.
En als je wilt profiteren van de lage bijtelling etc, neem de Honda.
De Honda Civic is over de looptijd (meestal 4 jaar, toch) zo'n ruime 6300 euro goedkoper.
De vraag is dus: vind je de Mazda ruim 6000 euro meer waard?
Jawel, maar dan zit ik alsnog een jaar lang aan een hoge bijtelling en een auto die ik in principe niet wil...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat veel leaserijders deze willen hebben, het scheelt veel geld (imho).
Krijg je geen vervangende auto mocht je toch de honda kiezen?
Bij ons is het zo dat het bedrijf voor het verschil opdraait als je een auto uit de pool neemt. Misschien bij jullie ook?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:24 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Jawel, maar dan zit ik alsnog een jaar lang aan een hoge bijtelling en een auto die ik in principe niet wil...
Ik dacht dat de Prius populairder was onder de lease-rijders?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat veel leaserijders deze willen hebben, het scheelt veel geld (imho).
Kan ik inderdaad nog even navragen, goeie tipquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Bij ons is het zo dat het bedrijf voor het verschil opdraait als je een auto uit de pool neemt. Misschien bij jullie ook?
Nopequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:25 schreef Pheno het volgende:
Heb je al proefritten gemaakt?
andere fokker had een maand geleden 7 maanden wachttijd, Honda Civic Hybridquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:21 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Bah echt waar? Heb je een bron daarvan? Dat zou de keuze wel wat makkelijker maken
Die heeft een 5 maanden levertijd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:25 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Prius populairder was onder de lease-rijders?
735 euroquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:28 schreef Innisdemon het volgende:
Wat is je leasebudget?
De Honda natuurlijk? Waarom dan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:47 schreef mcwops het volgende:
de Honda natuurlijk. heb je al in de nieuwe C5 gereden?
De C5 is weer een aardig stukje duurder, en imo is de nieuwe Mazda 6 een stuk mooier, maar dat is gewoon een kwestie van smaakquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:51 schreef misteriks het volgende:
waarom een saai jap ? als het toch een leasewagen is , zonder vervelende pechrisico's waar je de geldbeugel moet voor aanreiken...
de citroen C5 geniet in deze klasse dan mijn voorkeur
pechrisicos?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:51 schreef misteriks het volgende:
waarom een saai jap ? als het toch een leasewagen is , zonder vervelende pechrisico's waar je de geldbeugel moet voor aanreiken...
de citroen C5 geniet in deze klasse dan mijn voorkeur
Voorlopig nog niet, misschien over een jaar of watquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
Ben je nog iets van plan met een zware aanhanger / caravan? Die hybrides schijnen daar niet zo erg geschikt voor te zijn. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe C5 het eerste model van Citroën vind die er een beetje leuk uitziet, maar ik heb geen idee hoe dat rijd.
Waarom trouwens 'berekenen' welke auto je gaat kiezen? Misschien een idee om eerst eens te kijken waar je hem voor nodig hebt?
Deze ook bekeken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb al meerdere keren gehoord dat je helemaal geen aanhanger trekken met de Hybrid. En zelfs dat je er voor moet tekenen dat je geen aanhanger gaat trekken ingeval je er toch een trekhaak bij besteld (kan voor fietsendrager gebruikt worden)quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:40 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, misschien over een jaar of wat
Je zoekt dus een auto die of in de 25% valt van rond de ¤ 30.000 of eentje van de 14% voor ¤ 24.000? Ik ken ze geen van beiden, maar gezien het verbruik van de Honda (1:23) en de bijtellingsschaal lijkt me de Honda dan de beste keuze (afgezien van eventuele wens om iets te trekken uiteraard) Die hybrid worden schijnbaar zo gemaakt dat ze net voldoende power hebben om volledige beladen massa van het kenteken te rijden, maar ook geen kg erboven aan de trekhaak kunnen hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:40 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, misschien over een jaar of wat
Ik bereken het omdat bijtelling best een forse aanslag is op mijn loon, en ik uiteraard niet alles wil uitgeven aan een autoDe vraag is, zou de Mazda 6 zijn 133 euro netto per maand extra waard zijn ten opzichte van de Honda.
Die 735 zegt ook niet alles ; die leaseprijs is ook afhankelijk van de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Dat is een bedrag ex brandstof neem ik aan ?quote:
Ik heb geen geld, dus dat is geen optiequote:Op zondag 3 augustus 2008 00:47 schreef eNaSnI het volgende:
Oh ja, afhankelijk van het aantal te rijden kilomters is het misschien voor jou ook interessant om zelf een auto aan te schaffen ipv te leasen?
Het is idd exclusief brandstof...en op directlease vind ik het volgende:quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:59 schreef fripper het volgende:
[..]
Die 735 zegt ook niet alles ; die leaseprijs is ook afhankelijk van de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Dat is een bedrag ex brandstof neem ik aan ?
Bij ons gaan ze uit van 4 jaar / 40000 km per jaar , en dan zit die mazda bij directlease al op ¤ 753 ex brandstof (¤ 973 incl)
Dan zou ik maar de goedkoopste leasebak kiezen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:45 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik heb geen geld, dus dat is geen optie
Want?quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou ik maar de goedkoopste leasebak kiezen.
Kun je dan niet beter in bijvoorbeeld een Toyota Aygo 1.0 Sport 5d MMT gaan rijden??quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:45 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik heb geen geld, dus dat is geen optie
En dan gaat er nogquote:Op zondag 3 augustus 2008 11:49 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Het is idd exclusief brandstof...en op directlease vind ik het volgende:
Leaseprijs:
¤ 612 / ¤ 694
resp. excl/incl brandstof
Voor 40.000 km en een looptijd van 4 jaar
Omdat je geen cent te makken hebt misschien?quote:
Goh, net alsof ik dat niet weet...ik heb al lang berekend wat het verschil is in loon voor mijquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En dan gaat er nog
42% van 25% van ¤30.000,00 = ¤ 3.150,00 per jaar (¤ 262,50 per maand) of
42% van 14% van ¤30.000,00 = ¤ 1.764,00 per jaar (¤ 147,00 per maand) naar de staat.
Vergis je niet in de totale kosten die een leuke leaseauto met zich meebrengt die JIJ op je bordje krijgt!
Zucht...een leaseauto wordt gewoon maandelijks verrekent met mijn loon, heb ik dus niet in 1 keer 20k voor nodig om aan te schaffen...quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat je geen cent te makken hebt misschien?![]()
Je hebt toch wel door dat je je "auto vd. zaak" uiteindelijk grotendeels zelf moet betalen.
Jup, je moet belasting betalenquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Wordt er voor lease auto's gewoon geld van je salaris ingehouden????
Ennuh, ik vind ze allebei lelijk maar ik zou voor de Mazda gaan omdat daar een grotere motor in hangt.
Die is een stuk duurder dan de Mazda 6, en imo niet mooier en iig kleinerquote:
Jup. Je krijgt vaak een leasebudget, maar de grens is niet altijd zo hard (je mag vaak zelf bijbetalen). Daarnaast betaal JIJ over de catalogusprijs gedurende de looptijd van het leasecontract ieder jaar de bijtelling (14% danwel 25% of mogelijk binnenkort 20%). Dit werkt dan zoals eerder aangegeven. Je kunt deze bijtelling alleen vergeten als je de auto alleen voor zakelijke kilomters gebruikt en de Belastingdienst een sluitende rittenadministratie kunt overleggen. Dan mag je maximaal 500 KM privé gebruik maken van de auto zonder dat je bijtelling betaald (loon in natura)quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Wordt er voor lease auto's gewoon geld van je salaris ingehouden????
Ennuh, ik vind ze allebei lelijk maar ik zou voor de Mazda gaan omdat daar een grotere motor in hangt.
Heb je inderdaad zo'n grote auto nodig om van A naar B te komen? Ik moet zeggen dat een Seat Leon hier prima bevaltquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Die is een stuk duurder dan de Mazda 6, en imo niet mooier en iig kleiner
Is dus afhankelijk van het al dan niet privégebruik van de autoquote:
Ach ja, die Seat Leon vind ik niet mooi, en qua prijs is ie maar een paar 100 euro bruto goedkoper op jaarbasis vergeleken met de Mazda...quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:37 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Heb je inderdaad zo'n grote auto nodig om van A naar B te komen? Ik moet zeggen dat een Seat Leon hier prima bevalt
Nu zelfs in 1:25 uitvoering (dus minder vaak naar de pomp)
[ afbeelding ]
Oh ja, ook nog even gestemd op je poll. Ik vind ze allebei niet super, dus de keuze is puur op het financiële aspect gevallen.
Ik wil em uiteraard prive gaan gebruikenquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:48 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
Is dus afhankelijk van het al dan niet privégebruik van de auto
ik kom toch op een wat hogere prijs uit ...quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:49 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Het is idd exclusief brandstof...en op directlease vind ik het volgende:
Leaseprijs:
¤ 612 / ¤ 694
resp. excl/incl brandstof
Voor 40.000 km en een looptijd van 4 jaar
Maar je hebt in nog geen een auto gereden? Zou je niet eerst wat poefritten maken voordat je besluit waar je keuze op valt?quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:58 schreef L3IPO het volgende:
De Audi A3 sportback is trouwens ook nog een optie, is marginaal duurder dan de Mazda 6:
[ afbeelding ]
Voordelen: Een Audi!
Nadelen: Kleiner en duurder dan de Mazda6.
Zo vanzelfsprekend is dat dus niet. Mocht je een partner hebben die ook een leaseauto heeft, dan kun je ervoor kiezen om maar één van de twee auto's privé te gebruiken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:52 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik wil em uiteraard prive gaan gebruiken
Het blijft lastig vergelijken. Bij bijvoorbeeld Leaseplan kun je uit verschillende pakketten kiezen (inc/excl brandstof, nationaal of europees tanken, diverse hulpverlening of niet). Het duurste pakket voor deze auto met deze km en looptijd is daar ¤ 956,- excl. BTW per maand.quote:Op zondag 3 augustus 2008 13:16 schreef fripper het volgende:
[..]
ik kom toch op een wat hogere prijs uit ...
[ afbeelding ]
Dat is meestal zo... Leasen is altijd ex. BTW en die kan jij niet als particulier afdragen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:28 schreef Lightning_NL het volgende:
En het bedrijf waar je werkt betaalt dan óók nog eens voor die lease auto?
Nieuwe golf met 1.4 TSI en 7-traps DSGquote:Op zondag 3 augustus 2008 14:34 schreef Gizmo112 het volgende:
ik zou toch neigen naar een Seat of een nieuwe Golf
Dat je voor een redelijk bedrag een nieuwe auto rijdt en geen omkijken hebt naar onderhoud of schadeherstel?quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is nou het hele nut van een lease auto eigenlijk? Kan dat bedrijf niet gewoon het salaris verhogen en géén auto geven? Ik zou zelf ook absoluut niet beperkt willen zijn in mijn autokeuze en ook nog eens niet kunnen zeggen dat die auto van mezelf is.
Je hebt gelijk was vergeten op knopje herbereken leaseprijs te klikken, dus voor de Mazda moet ik nog eens 20 euro extra bijbetalenquote:Op zondag 3 augustus 2008 13:16 schreef fripper het volgende:
[..]
ik kom toch op een wat hogere prijs uit ...
[ afbeelding ]
Ik heb geen brandstofkosten, heb geen reparatiekosten, geen wegenbelasting, etc etc. Het is verdomd goedkoop rijden. En waarom bedrijven het doen: zij kunnen de auto toch btw vrij kopen (bpm weet ik niet). Brandstof idem. En het is een lokkertje voor toekomstige werknemers, hoe minder de beperking qua autokeuze, bvquote:Op zondag 3 augustus 2008 14:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is nou het hele nut van een lease auto eigenlijk? Kan dat bedrijf niet gewoon het salaris verhogen en géén auto geven? Ik zou zelf ook absoluut niet beperkt willen zijn in mijn autokeuze en ook nog eens niet kunnen zeggen dat die auto van mezelf is.
Bedrijf hoeft geen pensioen en andere premies te betalen over het deel van het loon dat naar de leaseauto gaat. Het is dus veel goedkoper voor een bedrijf om ¤500 per maand aan een leaseauto te besteden dan die werknemer ¤500 per maand extra te betalen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is nou het hele nut van een lease auto eigenlijk? Kan dat bedrijf niet gewoon het salaris verhogen en géén auto geven? Ik zou zelf ook absoluut niet beperkt willen zijn in mijn autokeuze en ook nog eens niet kunnen zeggen dat die auto van mezelf is.
Ik snap ook nooit waarom mensen altijd duurder dan het leasebedrag willen. Met 735 euro exclusief brandstof is er toch een hoop te doen. Dat je geen Fiat Multipla wilt, snap ik, maar een auto ter grootte van een mazda 3 lijkt me prima, of je bent consultant in IKEA kasten, dan is die 6 geen overbodige luxequote:Op zondag 3 augustus 2008 15:17 schreef gelly het volgende:
Met zo'n brutoloon kun je denk ik beter wat goedkopers leasen ?
Vergeet ook niet dat die 14% bijtelling nu geldt, dat kan over een jaar of 2 net zo goed weer 25% worden.
Status.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit waarom mensen altijd duurder dan het leasebedrag willen. ...
Tsja dat is het hele probleem...op zich is het goed te betalen, en ik ga er toch veel tijd in doorbrengen ben ik bangquote:Op zondag 3 augustus 2008 15:17 schreef gelly het volgende:
Met zo'n brutoloon kun je denk ik beter wat goedkopers leasen ?
Vergeet ook niet dat die 14% bijtelling nu geldt, dat kan over een jaar of 2 net zo goed weer 25% worden.
Nou, het prijsverschil is best wel klein eigenlijk...stel ik neem een Golf en plak die vol met extra's, dan heb ik voor een paar honderd euro bruto per jaar extra een auto waar meer ruimte in zit en die imo veel mooier is. Dus de keuze tussen een compacte middenklasser (Golf, Astra etc) en een middenklasser (Mazda 6, Vectra) valt wat mij betreft gauw naar de 2e klasse.quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ik snap ook nooit waarom mensen altijd duurder dan het leasebedrag willen. Met 735 euro exclusief brandstof is er toch een hoop te doen. Dat je geen Fiat Multipla wilt, snap ik, maar een auto ter grootte van een mazda 3 lijkt me prima, of je bent consultant in IKEA kasten, dan is die 6 geen overbodige luxe
Liever een auto wat vullen met leuke opties dan een kale grote auto.
Mjah, als we het zo gaan beredeneren.. Elke nieuw uitgebrachte auto heeft van die strakke lijnen aan de zijkant.. BMW 1 serie, Seat Leon, Alfa, Astra.. Dan is er dus bijna geen enkele auto niet-pauper.quote:Op zondag 3 augustus 2008 17:24 schreef eNaSnI het volgende:
Definitie van een pauperauto:
[ afbeelding ]
Zeker een mooie auto, maar natuurlijk niet echt ruim van binnenquote:Op zondag 3 augustus 2008 17:24 schreef eNaSnI het volgende:
Definitie van een pauperauto:
[ afbeelding ]
De nieuwe Mazda 6?quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:30 schreef pisnicht het volgende:
Ik rij een A3 en een vriend van me rijdt een mazda6. Zijn auto is plastic fantastic. Mijn auto is duitse degelijkheid met een superieure afwerking. Choose wisely
Als je erin past is het toch goed? Hoe ruim wil je hem hebben? Of bij gebrek aan woonruimte?quote:Op zondag 3 augustus 2008 23:27 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Zeker een mooie auto, maar natuurlijk niet echt ruim van binnen
Je vergeet 1 ding in je berekening....ALLES wat je achteraf laat inbouwen door de garage is vrij van wetje walvis (je leasebelasting van 25% van cataloguswaarde). Dus dan ben je wel wat goedkoper uit. Ik laat zelfs lederen bekleding achteraf doenquote:Op zondag 3 augustus 2008 16:36 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Nou, het prijsverschil is best wel klein eigenlijk...stel ik neem een Golf en plak die vol met extra's, dan heb ik voor een paar honderd euro bruto per jaar extra een auto waar meer ruimte in zit en die imo veel mooier is. Dus de keuze tussen een compacte middenklasser (Golf, Astra etc) en een middenklasser (Mazda 6, Vectra) valt wat mij betreft gauw naar de 2e klasse.
Blijft overeind staan dat de bijtelling dan behoorlijk is, waardoor er nog een keuze is richting een goedkope auto, wat 2 kanten op kan:
A. een hybride auto (goedkoop, ruim, luxe, maar LELIJK en niet leverbaar in principe)
B. een klein autootje (Ibiza, Corsa etc), waardoor ik ook wat goedkoper uit ben, maar dan wel een pauperauto rijd waar ik veel tijd in moet besteden...
Lastig lastig lastig...
Dat vind ik ook altijd. Ik zou niet weten waar ik een grote auto voor nodig zou hebben, ik had liever een auto als een Audi A3, Seat Leon, Volvo C30 o.i.d. dan een grote stationcar. Zou niet weten waar ik die ruimte voor nodig had...quote:Op zondag 3 augustus 2008 15:21 schreef Pheno het volgende:
[..]
Liever een auto wat vullen met leuke opties dan een kale grote auto.
duitse degelijkheid is al lang niet meer wat het is geweestquote:Op zondag 3 augustus 2008 23:30 schreef pisnicht het volgende:
Ik rij een A3 en een vriend van me rijdt een mazda6. Zijn auto is plastic fantastic. Mijn auto is duitse degelijkheid met een superieure afwerking. Choose wisely
Nogal, ik rijd nu audi en heb altijd mazda gereden. Ik heb in een jaar tijd vaker in de audi garage gestaan dan 9 jaar mazdaquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 11:22 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
duitse degelijkheid is al lang niet meer wat het is geweest
Het is ook wel een luxeprobleem, maar ik had in die klasse liever een auto gehad waarbij je meer waar voor je geld krijgtquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 07:33 schreef Pheno het volgende:
Lease autos die je eigenlijk niet wilt zijn een luxeprobleem. Jammer dat ie kaal is. Een polo zou je echt helemaal op kunnen pimpen met alle opties. Mij zou het iets te klein zijn icm met lange benen.
Prima keuze, het scheelt geld, wat je weer aan andere dingen kan uitgeven.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:13 schreef L3IPO het volgende:
Vandaag een proefritje gemaakt in de Honda Civic Hybrid. Bij de dealer nagevraagd over de levertermijn, bleek op het moment 3 maanden te zijn, dus nog zeker acceptabel!
Reed op zich prima, beetje lawaaiig bij het accelereren, met name van 100 naar 120. Meteen maar berekend wat me dat netto gaat schelen, scheelt me zo'n 117 euro ten opzichte van de Mazda6. Niet erg moeilijke keuze dus
Hopelijk mag ik em van me werkgever asap bestellen
Jup, maar ik ging er eerst vanuit (mede door een opmerking van een mede-fokker ergens in dit topic), dat de Civic niet leverbaar zou zijn...hopen blijft het bij 3 maanden levertijdquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:15 schreef Pheno het volgende:
[..]
Prima keuze, het scheelt geld, wat je weer aan andere dingen kan uitgeven.
Ik ben geen vrouwquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:17 schreef eNaSnI het volgende:
Maaaruh, waarom heb je nu zo'n grote auto nodig? Nadelen: lastiger parkeren
Lekker belangrijk?quote:neemt meer ruimte in bij file
Civic is marginaal duurder dan een gepimpte Seat Ibiza, en stukken goedkoper dan een beetje Golfquote:vaak duurder dan de wat kleinere modellen
De vraag is of ze die voor je bestellen of de oude variantquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:19 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Jup, maar ik ging er eerst vanuit (mede door een opmerking van een mede-fokker ergens in dit topic), dat de Civic niet leverbaar zou zijn...hopen blijft het bij 3 maanden levertijd
Trouwens, als ik em bestel wordt ie sowieso pas op 1 januari geleverd, maar dat maakt in mijn situatie niet uit omdat ik nog moet beginnen met mijn nieuwe baanTegen die tijd is er ook een nieuwe versie uit van de Civic Hybrid, kleine facelift!
Hij zei de nieuwe variant, omdat het ook nog een tijdje duurt voordat ik de bestelling plaatsquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
De vraag is of ze die voor je bestellen of de oude variant
Mocht je opties nemen, probeer ze achteraf er in te laten bouwen, scheelt belasting.
Oh, dat had ik aangenomen, omdat je zo zat te twijfelen zonder nog maar een proefrit gemaakt te hebbenquote:
Ieder zijn voorkeurquote:
Hoe compleet is een Civic dan t.o.v. de gepimpte Ibiza?quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:20 schreef L3IPO het volgende:
Civic is marginaal duurder dan een gepimpte Seat Ibiza, en stukken goedkoper dan een beetje Golf
1-0 voor jouquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:27 schreef eNaSnI het volgende:Oh, dat had ik aangenomen, omdat je zo zat te twijfelen zonder nog maar een proefrit gemaakt te hebben![]()
Ongeveer hetzelfdequote:Hoe compleet is een Civic dan t.o.v. de gepimpte Ibiza?
Shit happensquote:
Misschien wilt het bedrijf wat uitstraling hebben? Dat heb je niet als je van die mensen bij je hebt werken die in een (bv) mitsibushi l300 diesel dubbele cabine turbodiesel uit 1990 hebben en zeker niet als je ook nog klanten moet bezoeken.quote:Op zondag 3 augustus 2008 14:38 schreef Lightning_NL het volgende:
Wat is nou het hele nut van een lease auto eigenlijk? Kan dat bedrijf niet gewoon het salaris verhogen en géén auto geven? Ik zou zelf ook absoluut niet beperkt willen zijn in mijn autokeuze en ook nog eens niet kunnen zeggen dat die auto van mezelf is.
Grote auto's rijden vaak lekkerder.quote:Op dinsdag 5 augustus 2008 19:17 schreef eNaSnI het volgende:
Maaaruh, waarom heb je nu zo'n grote auto nodig? Nadelen: lastiger parkeren, neemt meer ruimte in bij file, vaak duurder dan de wat kleinere modellen.
En laat dat nu net een mening zijn..quote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:38 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Grote auto's rijden vaak lekkerder.
Als ik zo'n grote, lompe, USA slee de bocht door zie hellen, kan ik me toch niet echt voorstellen dat dat lekker stuurtquote:Op donderdag 7 augustus 2008 12:38 schreef Arclight-S het volgende:
[..]
Grote auto's rijden vaak lekkerder.
Probleem is dat hier in Nederland je bij een "normale" auto 25% van de nieuwwaarde per jaar aan belasting moet betalen. Bij een hybride auto is dat slechts 14%, waardoor mijn keuze is gevallen op de Honda Civic Hybridquote:Op donderdag 7 augustus 2008 13:48 schreef Jack. het volgende:
Heb je ook naar Ford gekeken ?
Toen ik vorige maand m'n leasewagen aan het kiezen was bleek dat het merk waar het meest mogelijk was.
Veel merken waren het "net niet", tenzij ik kale modellen zou nemen, terwijl ik bij Ford het model van mijn keuze + leuke opties kon nemen.
Ik ben voor de Ford Focus Ghia sedan 1.8 diesel gegaan, met een leasebedrag (België) van 430 euro excl btw, excl brandstof. Ik kwam voor deze wagen uit op een totaalbedrag van 430,45, dus ik moet nog 0,45 euro opleggen (lekker belangrijk).
Qua ruimte en rijcomfort voldoet hij ruimschoots om als consultant zijnde dikwijls op de baan te zijn (ben zelf ook consultant).
[ afbeelding ]
Nee.. Het was je nog niet opgevallen dat het grensgebied bij jullie overspoeld wordt door Nederlanders?quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 07:50 schreef Jack. het volgende:
Bij mijn brutoloon wordt er 150 euro opgeteld, daarop worden m'n lasten berekend (dus brutoloon + 150 euro), na de lasten wordt er weer 150 euro afgetrokken, en dat is m'n nettoloon.
Weet niet of dat hetzelfde is als de bijtelling in NL ?
Verder heb ik overigens geen kosten aan de wagen, dus afgezien van die 150 euro in m'n loonberekening merk ik er niets van. Hier betalen we dus ook geen 25% van de nieuwwaarde aan belasting per jaar ofzo.
Namens alle Nederlanders die niet van dat belastingklimaat-vluchtgedrag vertonen: Sorry mén!quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 10:32 schreef Jack. het volgende:
Ik woon toevallig in dat grensgebied dus ik weet er alles van (dat oa huizen hierdoor ook duurder worden)
quote:Op vrijdag 8 augustus 2008 13:38 schreef matthendriks het volgende:
Moet je wél in België willen werken en wonen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |