Dat is best tricky hierzoquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:14 schreef neo2000 het volgende:
Overigens: ga je blind op de poll af..? "Meeste stemmen is de leaseauto die ik neem..?"
Het netto verschil op mijn loonstrookje tussen de 2 modellen bedraagt 133 euroquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:13 schreef Pheno het volgende:
133 euro maar? Ik denk dat je het belastingvoordeel niet meegerekend hebt?
Bah echt waar? Heb je een bron daarvan? Dat zou de keuze wel wat makkelijker makenquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:18 schreef MrDrako het volgende:
op de honda staat een wachttijd van ongeveer een jaar oid..
Ga er vanuit dat veel leaserijders deze willen hebben, het scheelt veel geld (imho).quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:21 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Bah echt waar? Heb je een bron daarvan? Dat zou de keuze wel wat makkelijker maken
Mja dat vind ik zo lastig te bepalen...het is in principe me eerste eigen auto, maar ik moet er als consultant zijnde natuurlijk erg veel in zitten...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:20 schreef RacerDKB het volgende:
Ligt er aan, maakt het je niet zoveel uit qua geld, neem de Mazda.
En als je wilt profiteren van de lage bijtelling etc, neem de Honda.
De Honda Civic is over de looptijd (meestal 4 jaar, toch) zo'n ruime 6300 euro goedkoper.
De vraag is dus: vind je de Mazda ruim 6000 euro meer waard?
Jawel, maar dan zit ik alsnog een jaar lang aan een hoge bijtelling en een auto die ik in principe niet wil...quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat veel leaserijders deze willen hebben, het scheelt veel geld (imho).
Krijg je geen vervangende auto mocht je toch de honda kiezen?
Bij ons is het zo dat het bedrijf voor het verschil opdraait als je een auto uit de pool neemt. Misschien bij jullie ook?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:24 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Jawel, maar dan zit ik alsnog een jaar lang aan een hoge bijtelling en een auto die ik in principe niet wil...
Ik dacht dat de Prius populairder was onder de lease-rijders?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ga er vanuit dat veel leaserijders deze willen hebben, het scheelt veel geld (imho).
Kan ik inderdaad nog even navragen, goeie tipquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:25 schreef Pheno het volgende:
[..]
Bij ons is het zo dat het bedrijf voor het verschil opdraait als je een auto uit de pool neemt. Misschien bij jullie ook?
Nopequote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:25 schreef Pheno het volgende:
Heb je al proefritten gemaakt?
andere fokker had een maand geleden 7 maanden wachttijd, Honda Civic Hybridquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:21 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Bah echt waar? Heb je een bron daarvan? Dat zou de keuze wel wat makkelijker maken
Die heeft een 5 maanden levertijd.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:25 schreef RacerDKB het volgende:
[..]
Ik dacht dat de Prius populairder was onder de lease-rijders?
735 euroquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:28 schreef Innisdemon het volgende:
Wat is je leasebudget?
De Honda natuurlijk? Waarom dan?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:47 schreef mcwops het volgende:
de Honda natuurlijk. heb je al in de nieuwe C5 gereden?
De C5 is weer een aardig stukje duurder, en imo is de nieuwe Mazda 6 een stuk mooier, maar dat is gewoon een kwestie van smaakquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:51 schreef misteriks het volgende:
waarom een saai jap ? als het toch een leasewagen is , zonder vervelende pechrisico's waar je de geldbeugel moet voor aanreiken...
de citroen C5 geniet in deze klasse dan mijn voorkeur
pechrisicos?quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 20:51 schreef misteriks het volgende:
waarom een saai jap ? als het toch een leasewagen is , zonder vervelende pechrisico's waar je de geldbeugel moet voor aanreiken...
de citroen C5 geniet in deze klasse dan mijn voorkeur
Voorlopig nog niet, misschien over een jaar of watquote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:09 schreef eNaSnI het volgende:
Ben je nog iets van plan met een zware aanhanger / caravan? Die hybrides schijnen daar niet zo erg geschikt voor te zijn. Ik moet zeggen dat ik de nieuwe C5 het eerste model van Citroën vind die er een beetje leuk uitziet, maar ik heb geen idee hoe dat rijd.
Waarom trouwens 'berekenen' welke auto je gaat kiezen? Misschien een idee om eerst eens te kijken waar je hem voor nodig hebt?
Deze ook bekeken:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik heb al meerdere keren gehoord dat je helemaal geen aanhanger trekken met de Hybrid. En zelfs dat je er voor moet tekenen dat je geen aanhanger gaat trekken ingeval je er toch een trekhaak bij besteld (kan voor fietsendrager gebruikt worden)quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:40 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, misschien over een jaar of wat
Je zoekt dus een auto die of in de 25% valt van rond de ¤ 30.000 of eentje van de 14% voor ¤ 24.000? Ik ken ze geen van beiden, maar gezien het verbruik van de Honda (1:23) en de bijtellingsschaal lijkt me de Honda dan de beste keuze (afgezien van eventuele wens om iets te trekken uiteraard) Die hybrid worden schijnbaar zo gemaakt dat ze net voldoende power hebben om volledige beladen massa van het kenteken te rijden, maar ook geen kg erboven aan de trekhaak kunnen hebben.quote:Op zaterdag 2 augustus 2008 21:40 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Voorlopig nog niet, misschien over een jaar of wat
Ik bereken het omdat bijtelling best een forse aanslag is op mijn loon, en ik uiteraard niet alles wil uitgeven aan een autoDe vraag is, zou de Mazda 6 zijn 133 euro netto per maand extra waard zijn ten opzichte van de Honda.
Die 735 zegt ook niet alles ; die leaseprijs is ook afhankelijk van de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Dat is een bedrag ex brandstof neem ik aan ?quote:
Ik heb geen geld, dus dat is geen optiequote:Op zondag 3 augustus 2008 00:47 schreef eNaSnI het volgende:
Oh ja, afhankelijk van het aantal te rijden kilomters is het misschien voor jou ook interessant om zelf een auto aan te schaffen ipv te leasen?
Het is idd exclusief brandstof...en op directlease vind ik het volgende:quote:Op zondag 3 augustus 2008 10:59 schreef fripper het volgende:
[..]
Die 735 zegt ook niet alles ; die leaseprijs is ook afhankelijk van de looptijd en het aantal kilometers per jaar. Dat is een bedrag ex brandstof neem ik aan ?
Bij ons gaan ze uit van 4 jaar / 40000 km per jaar , en dan zit die mazda bij directlease al op ¤ 753 ex brandstof (¤ 973 incl)
Dan zou ik maar de goedkoopste leasebak kiezen.quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:45 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik heb geen geld, dus dat is geen optie
Want?quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:50 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Dan zou ik maar de goedkoopste leasebak kiezen.
Kun je dan niet beter in bijvoorbeeld een Toyota Aygo 1.0 Sport 5d MMT gaan rijden??quote:Op zondag 3 augustus 2008 11:45 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Ik heb geen geld, dus dat is geen optie
En dan gaat er nogquote:Op zondag 3 augustus 2008 11:49 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Het is idd exclusief brandstof...en op directlease vind ik het volgende:
Leaseprijs:
¤ 612 / ¤ 694
resp. excl/incl brandstof
Voor 40.000 km en een looptijd van 4 jaar
Omdat je geen cent te makken hebt misschien?quote:
Goh, net alsof ik dat niet weet...ik heb al lang berekend wat het verschil is in loon voor mijquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:04 schreef eNaSnI het volgende:
[..]
En dan gaat er nog
42% van 25% van ¤30.000,00 = ¤ 3.150,00 per jaar (¤ 262,50 per maand) of
42% van 14% van ¤30.000,00 = ¤ 1.764,00 per jaar (¤ 147,00 per maand) naar de staat.
Vergis je niet in de totale kosten die een leuke leaseauto met zich meebrengt die JIJ op je bordje krijgt!
Zucht...een leaseauto wordt gewoon maandelijks verrekent met mijn loon, heb ik dus niet in 1 keer 20k voor nodig om aan te schaffen...quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:07 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Omdat je geen cent te makken hebt misschien?![]()
Je hebt toch wel door dat je je "auto vd. zaak" uiteindelijk grotendeels zelf moet betalen.
Jup, je moet belasting betalenquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Wordt er voor lease auto's gewoon geld van je salaris ingehouden????
Ennuh, ik vind ze allebei lelijk maar ik zou voor de Mazda gaan omdat daar een grotere motor in hangt.
Die is een stuk duurder dan de Mazda 6, en imo niet mooier en iig kleinerquote:
Jup. Je krijgt vaak een leasebudget, maar de grens is niet altijd zo hard (je mag vaak zelf bijbetalen). Daarnaast betaal JIJ over de catalogusprijs gedurende de looptijd van het leasecontract ieder jaar de bijtelling (14% danwel 25% of mogelijk binnenkort 20%). Dit werkt dan zoals eerder aangegeven. Je kunt deze bijtelling alleen vergeten als je de auto alleen voor zakelijke kilomters gebruikt en de Belastingdienst een sluitende rittenadministratie kunt overleggen. Dan mag je maximaal 500 KM privé gebruik maken van de auto zonder dat je bijtelling betaald (loon in natura)quote:Op zondag 3 augustus 2008 12:26 schreef Lightning_NL het volgende:
Wordt er voor lease auto's gewoon geld van je salaris ingehouden????
Ennuh, ik vind ze allebei lelijk maar ik zou voor de Mazda gaan omdat daar een grotere motor in hangt.
Heb je inderdaad zo'n grote auto nodig om van A naar B te komen? Ik moet zeggen dat een Seat Leon hier prima bevaltquote:Op zondag 3 augustus 2008 12:32 schreef L3IPO het volgende:
[..]
Die is een stuk duurder dan de Mazda 6, en imo niet mooier en iig kleiner
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |