abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:55:52 #205
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60912513
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:04 schreef pberends het volgende:
MIDDENKLASSE AMERIKA KNOOPT EINDJES AAN ELKAAR

"Leuke" reportage van NOVA gister.
Het enige soort "reportages" waar NOVA in geinteresseerd is. Stel dan godverdomme in ieder geval normale vragen.
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:29 schreef popolon het volgende:

Daar woon ik, ik ben gestopt toen 'ie 'Michigan' uitsprak. Jeuk.
Dan blijf ik juist kijken. Niet alleen zijn Engels was tenenkrommend slecht, trouwens.
  zondag 17 augustus 2008 @ 23:59:01 #206
10763 popolon
Fetchez la vache!
pi_60912585
Ik heb 't afgekeken natuurlijk maar vrij eenzijdig. Michigan zit al jaren en jaren in een depressie. Het oosten dan (Detroit omgeving). West Michigan doet 't helemaal niet slecht.
Patience is not one of my virtues, neither is memory. Or patience for that matter.
pi_60915100
quote:
The audacity of resume-padding (or, why Obama makes things up)
By ABRAHAM KATSMAN AND KORY BARDASH

Aug 17, 2008

One of the knocks on Barack Obama is that his résumé is, so to speak, paper-thin. But that is not entirely accurate. Obama, in fact, has held some major job titles which are noteworthy all by themselves: United States Senator, Lecturer at the University of Chicago Law School, Harvard Law Review President-each of these titles puts him in rarefied company. Tack on a few Illinois State Senate terms, and his resume actually appears solid. Yet, in spite of these prestigious positions, Obama has increasingly resorted to making claims of accomplishment that are so patently inflated that even his cheerleaders at CNN and the New York Times are taking notice. Why?

It seems that Obama recognizes that while his résumé titles are impressive, his actual accomplishments are weak. It’s as if he were jockeying to be the next company CEO with little to show for his prior high-profile management positions. So, he does what anyone else does who has spent years coasting on charisma without doing any heavy work: he pads his résumé–stretching the truth here, stealing credit there, and creating the illusion of achievement during his lackadaisical, undistinguished tenure in previous jobs.

A few examples? Take Obama’s first general election ad. We are told that Obama “passed laws” that “extended healthcare for wounded troops who’d been neglected,” with a citation at the bottom to only one Senate bill: The 2008 Defense Authorization Bill, which passed the Senate by a 91-3 vote. Six Senators did not vote-including Obama. Nor is there evidence that he contributed to its passage in any material way. So, his claim to have “passed laws” amounts to citing a bill that was largely unopposed, that he didn’t vote for, and whose passage he didn’t impact. Even his hometown Chicago Tribune caught this false claim. It’s classic résumé-padding–falsely taking credit for the work of others.

Or take one of Obama’s standard lines: his claim of “twenty years of public service.” As pundit Michael Medved has pointed out, the numbers don’t add up. Shall we count? Three years in the US Senate (two of which he’s spent running for President), plus seven years in the Illinois State Senate (a part-time gig, during which time he also served as a law professor) equals, at most, ten. Even if we generously throw in his three years as a “community organizer” (whatever that means, let’s count it as public service), that still adds up to just thirteen.

Obama’s other activities since 1985 have included Harvard Law School, writing two autobiographies (including several months writing in Bali), prestigious summer law firm jobs, three years as an associate at a Chicago law firm, and twelve years part-time on the University of Chicago Law School faculty. As Medved notes, it takes quite the ego to consider any of those stints “public service.” Which of them is Obama including?

Obama made yet another inflated boast last month during his visit to Israel. At his press conference in Hamas rocket-bombarded Sderot, Obama talked up “his” efforts to protect Israel from Iran:

“Just this past week, we passed out of the US Senate Banking Committee - which is my committee - a bill to call for divestment from Iran as way of ratcheting up the pressure to ensure that they don’t obtain a nuclear weapon.” (Emphasis added.)

Nice try. But as even CNN noted, Obama is not even on that committee. That is one peculiar “mistake” to simply have made by accident. Again, his claiming credit for the work of others just looks like clumsy, transparent résumé embellishment.

Would someone with Obama’s stellar list of job titles resort to making stuff up? He seems to think he has to. In spite of the many impressive positions he’s held, he’s done almost nothing with them. If he wants to claim specific, relevant accomplishments, his only resort is to stretching the truth.

Look at his record: he’s now completed over half of a Senate term; yet, is there even one signature issue he has taken hold of, other than his own presidential run? Similarly, as the New York Times recently pointed out, Obama spent twelve years on the University of Chicago Law School faculty–singularly famous for its intellectual ferment and incubator of scholarship–and produced not even a single scholarly paper. He was President of Harvard Law Review, but wrote nothing himself. Even as a state legislator for seven years-or community organizer for three years, there is little that shows his imprint. OK, to be fair, he did write two books. About himself.

For all his glowing job titles, Obama has never gotten much done. Is it any wonder that his spokesmen respond with sweeping generalities when asked what Obama has actually accomplished relevant to the presidency?

Obama has held several serious positions from which a serious man could have made a serious impact. But Obama made none. He remains a man of proven charisma, but unproven skill–and not for lack of opportunity. He’s treated his offices as if they were high school student council positions-fun to run for, fun to win, affirmations of popularity, heady recognition from superiors, good resume-builders for stepping up to the next position of power, and…well, that’s about it-actual accomplishments are not expected; heavy lifting is never on the agenda.

Obama’s record of accomplishment is thin not because of lack of opportunity, but in spite of it. For twenty years, Obama has walked the floors of the most prestigious institutions in the nation, but has left no footprints other than those from his runs for whatever office came next.

It’s been said that some people want to be President so they can do something; and some want to be President so they can be something. Obama has accomplished nothing noteworthy despite the golden opportunities and positions he’s had; why should we believe he’d be a different man in the White House?

No company would hire anyone with Obama’s empty track record, pattern of underachievement and padded résumé to be CEO. Is America really ready to hire him as President?
Barack Hussein Obama
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  maandag 18 augustus 2008 @ 08:18:37 #208
203688 Drijfzand
account closed
pi_60915828
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 04:15 schreef StefanP het volgende:

[..]

Barack Hussein Obama
uit welke vod komt dat? De Jerusalem Post of zo?
too much to do in the real world.
  maandag 18 augustus 2008 @ 08:35:29 #209
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60915952
quote:
"41 and I were honored to get a picture with her," Bush said, referring to his father, George Bush, the 41st US president.
Géén kloon van tvlxd!
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:18:07 #210
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60917241
quote:

[..]

Barack Hussein Obama
Je moet wel echt zwakzinnig zijn om waarde te hechten aan iemand z'n naam...
  maandag 18 augustus 2008 @ 10:35:08 #211
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60917526
quote:
Mr. Warren started by asking Mr. McCain, “Now, my first question: Was the cone of silence comfortable that you were in just now?”

Mr. McCain deadpanned, “I was trying to hear through the wall.”

Interviewed Sunday on CNN, Mr. Warren seemed surprised to learn that Mr. McCain was not in the building during the Obama interview.
quote:
“The insinuation from the Obama campaign that John McCain, a former prisoner of war, cheated is outrageous,” Ms. Wallace said.
http://www.nytimes.com/2008/08/18/us/politics/18mccain.html?_r=1&oref=slogin
Géén kloon van tvlxd!
pi_60921280
quote:
I won't post sources on this, so any folks are welcome to consider this my fanciful speculation.

But sources close to Obama report to me that after the "surge of concern" on the net about Evan Bayh, he has not been selected as Obama's VP running mate.

I have been informed that the decision has been made, and I don't know who that person is.

I also have been told that Tom Daschle is not the running mate. I also happen to know that it is not Wesley Clark.

I just received word that it is not Senator Jack Reed either, though Obama thought very highly of him.

In my estimation, that leaves Joseph Biden, Chuck Hagel, and Sibelius. I don't think that Tim Kaine would be the nominee given the elevation of Mark Warner as the keynote speaker at the Dem convention.

As much as I would love Hagel to be the nominee, I don't think that will happen. . .and while I could be wrong here, I have heard next to nothing about Sibelius.

That leaves Joe Biden. Could Warner be a head fake -- and it's Tim Kaine after all? Not sure. . .circumstantial evidence points to Biden.

Of all places where Biden is now, he's in Georgia -- the one in the tangle with Russia.

One well placed political expert just told me on the phone that we may all be wrong and that Obama could come out with something completely unexpected -- a Hillary Clinton or even (and this shocked me) Al Gore or John Kerry. I don't have any info on such surprising possibilities as these.

We may know Monday or Tuesday.

I won't defend or go into my sources. Discount this as you like.
http://www.thewashingtonn(...)t_on_the_d/#comments

Obama-Biden klinkt niet verkeerd. Ik vind het jammer dat Clark het (waarschijnlijk?) niet wordt (hij gaat ook niet spreken op de conventie), maar ja. Obama-Clinton leek en lijkt mij onwaarschijnlijk, maar zoals ik een tijdje geleden zei, ik acht het niet helemaal onwaarschijnlijk meer. Maar misschien horen we het inderdaad deze week, wie weet...
  maandag 18 augustus 2008 @ 13:45:45 #213
153070 Rock_de_Braziliaan
Stranger than fiction
pi_60922579

"I think I'm in a tragedy"
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=FZFG5PKw504[/youtube]
"In America today profit is privatized but risk is increasingly socialized"
pi_60930509
quote:

[..]

Barack Hussein Obama
President Barack Hussein Obama.
pi_60931724
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:54 schreef Monidique het volgende:

[..]

http://www.thewashingtonn(...)t_on_the_d/#comments

Obama-Biden klinkt niet verkeerd. Ik vind het jammer dat Clark het (waarschijnlijk?) niet wordt (hij gaat ook niet spreken op de conventie), maar ja. Obama-Clinton leek en lijkt mij onwaarschijnlijk, maar zoals ik een tijdje geleden zei, ik acht het niet helemaal onwaarschijnlijk meer. Maar misschien horen we het inderdaad deze week, wie weet...
quote:
When Joe Biden returns to Capitol Hill Monday from his two-day trip to embattled Georgia, vice presidential speculation will rest squarely on him.

The longtime Delaware senator and former presidential candidate has long been considered to be on the shortlist for Barack Obama's running mate, but his quickly-planned trip to Georgia Saturday night at the behest of that country's president left Washington buzzing he is the most likely choice.
http://politicalticker.bl(...)vp-buzz-on-the-rise/

Wie weet, wie weet...
pi_60938243
quote:
The resignation of President Pervez Musharraf is a step toward moving Pakistan onto a more stable political footing. Pakistan is a critical theater in countering the threat of al Qaeda and violent Islamic extremism, and I look forward to the government increasing its future cooperation.
quote:
– “Prior to Musharraf, Pakistan was a failed state. … They had corrupt governments and they would rotate back and forth and there was corruption, and Musharraf basically restored order. [12/28/07]
http://thinkprogress.org/2008/08/18/mccain-musharraf/

Brrr ... bllll wat? Het zal toch niet zo zijn dat... John McCain... zo maar wat lult en eigenlijk 0 nul geen verstand heeft van buitenlandse zaken, buitenlands beleid en het buitenland? Nee, dat lijkt me sterk...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 06:05:55 #217
1593 Perico
Serpent Rouge
pi_60942795
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 12:54 schreef Monidique het volgende:

Biden ligt goed in de markt, maar Hannity van Fox zegt dat Michelle Obama hem vetoed. Zij wil mevrouw Sibelius graag. Verder maken ook nog steeds Evan Bayh en Bill Richardson een kans.

Verder is dit bericht van USnews heel opmerkelijk. Er is een Obama gebaar, dat je met je handen maakt.. en nu wil men dat op de slotavond van de conventie, in het Mile High stadium, alle 75.000 mensen tegelijk dat gebaar maken... dus een soort van, Obama groet!

http://www.usnews.com/blo(...)ew-obama-salute.html
pi_60942935
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 08:18 schreef Drijfzand het volgende:

[..]

uit welke vod komt dat? De Jerusalem Post of zo?
Tuurlijk... de bron is een vodje, dus je hoeft het niet eens te lezen of inhoudelijk te reageren. Het is goed me je. Die Obama is een totale clown zonder ook maar een dag ervaring... een misselijkmakende career politician die geen donder afweet van wat dan ook behalve z'n eigen hachje redden. Maar goed, aangezien jij al je hele leven in Nederland door soortgelijke figuren bestuurd en geindoctrineerd wordt, vind je hem natuurlijk een ijzersterk figuur. Jammer voor je dat we hier in de VS stukken pragmatischer zijn en weinig waarde hechten aan sukkels als Obama die nul komma niets weten... en daar komen de democraatjes en Europeaantjes nog wel achter bij de verkiezingen.
quote:
Op maandag 18 augustus 2008 18:53 schreef Fokski het volgende:

[..]

President Barack Hussein Obama.
Mocht je willen. Samen met de rest van Europa. Zullen jullie even van een koude kermis thuiskomen.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_60943188
bookmarked!
pi_60944414
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 07:17 schreef StefanP het volgende:
een misselijkmakende career politician die geen donder afweet van wat dan ook behalve z'n eigen hachje redden. Jammer voor je dat we hier in de VS stukken pragmatischer zijn en weinig waarde hechten aan sukkels als Obama die nul komma niets weten...
Oké, oké, dat kan. En waarom zou John McCain, denk jij, dan meer kans maken dan Obama of een betere president zijn? Immers, John McCain is degene die keer op keer blijk geeft nergens verstand van te hebben, John McCain is degene die constant verward en ongeïnformeerd overkomt en John McCain is meer een misselijkmakende career politician, gezien zijn relatie met de media en de entertainmentsector en zijn politiek geflipflop, dan Barack HUSSEIN Obama. Dus zeg eens, Steef, waarom zou Obama dan, gezien die criteria, geen kans maken, ongeacht de peilingen, en John McCain wel?
pi_60944460
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 06:05 schreef Perico het volgende:

[..]

Biden ligt goed in de markt, maar Hannity van Fox zegt dat Michelle Obama hem vetoed. Zij wil mevrouw Sibelius graag. Verder maken ook nog steeds Evan Bayh en Bill Richardson een kans.
O, echt waar, zegt Sean Hannity dat?

Ik zie dat je nog steeds bezig bent, Perico?
pi_60945039
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 07:17 schreef StefanP het volgende:

[..]

Tuurlijk... de bron is een vodje, dus je hoeft het niet eens te lezen of inhoudelijk te reageren. Het is goed me je. Die Obama is een totale clown zonder ook maar een dag ervaring... een misselijkmakende career politician die geen donder afweet van wat dan ook behalve z'n eigen hachje redden. Maar goed, aangezien jij al je hele leven in Nederland door soortgelijke figuren bestuurd en geindoctrineerd wordt, vind je hem natuurlijk een ijzersterk figuur. Jammer voor je dat we hier in de VS stukken pragmatischer zijn en weinig waarde hechten aan sukkels als Obama die nul komma niets weten... en daar komen de democraatjes en Europeaantjes nog wel achter bij de verkiezingen.
[..]

Mocht je willen. Samen met de rest van Europa. Zullen jullie even van een koude kermis thuiskomen.

Geniaal gewoon. Als Obama een totale clown is, wat is McCain dan? Chairmain of the Cliniclowns?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:07:54 #223
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60945144
Iedere kenner is volop aan het speculeren wanneer de running mates bekend worden gemaakt, maar nu.nl weet al te melden dat Obama morgen zijn keuze bekend maakt en McCain op 29 augustus. http://www.nu.nl/news/170(...)eze_week_bekend.html

Soms heb ik het gevoel dat Charles de nieuwsberichten voor nu.nl schrijft...
Géén kloon van tvlxd!
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:12:57 #224
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_60945254
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:07 schreef Montov het volgende:
Iedere kenner is volop aan het speculeren wanneer de running mates bekend worden gemaakt, maar nu.nl weet al te melden dat Obama morgen zijn keuze bekend maakt en McCain op 29 augustus. http://www.nu.nl/news/170(...)eze_week_bekend.html

Komt uit de New York Times na interviews met stafleden van Obama.
http://www.nytimes.com/2008/08/19/us/politics/19veep.html?_r=2&hp=&oref=slogin&pagewanted=print&oref=slogin
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_60945408
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:07 schreef Montov het volgende:

Ongelooflijk hoe slecht het ANP is in het overnemen van nieuws.

De NYT zegt:
quote:
Mr. Obama had not notified his choice — or any of those not selected — of his decision as of late Monday, advisers said. Going into the final days, Mr. Obama was said to be focused mainly on three candidates: Senator Evan Bayh of Indiana, Gov. Tim Kaine of Virginia and Senator Joseph R. Biden Jr. of Delaware.
Het ANP zegt:
quote:
Obama heeft nog niet besloten wie zijn tweede man wordt. Wel zei hij zich hoofdzakelijk te richten op gouverneur Tim Kaine (Virginia), senator Evan Bayh (Indiana) en senator Joseph Biden (Delaware).
pi_60945694
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 06:05 schreef Perico het volgende:

[..]

Verder is dit bericht van USnews heel opmerkelijk. Er is een Obama gebaar, dat je met je handen maakt.. en nu wil men dat op de slotavond van de conventie, in het Mile High stadium, alle 75.000 mensen tegelijk dat gebaar maken... dus een soort van, Obama groet!

http://www.usnews.com/blo(...)ew-obama-salute.html
Oh jee, Hannity zegt iets te weten over de Democraten dat niemand anders weet

Biden lijkt mij toch een goede keus, die man weet echt waar hij het over heeft op het gebied van foreign policy.
Is God willing to prevent evil, but not able? Then he is not omnipotent.
Is he able, but not willing? then he is malevolent.
Is he both able and willing? Then whence cometh evil?
Is he neither able nor willing? Then why call him God?
pi_60945783
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:19 schreef AlanSmitheeJr het volgende:

[..]

Ongelooflijk hoe slecht het ANP is in het overnemen van nieuws.

De NYT zegt:
[..]

Het ANP zegt:
[..]

Erg slordig vertaald zeg...
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 10:33:48 #228
24807 NJ
Don't mention the war!
pi_60945788
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:30 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Biden lijkt mij toch een goede keus, die man weet echt waar hij het over heeft op het gebied van foreign policy.
Als hij geen VP wordt, en Obama wint, dan kan je hem sowieso verwachten op het State Departement.
And now for something completely different, I'm on a horse.
pi_60947171
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:30 schreef Richardfun het volgende:

[..]

Het is jammer dat-ie voor de Irak-oorlog was, maar beter later tot inkeer komen en goed beleid voorstaan dan niet, zeg maar.
pi_60947257
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:23 schreef Monidique het volgende:

[..]

Het is jammer dat-ie voor de Irak-oorlog was, maar beter later tot inkeer komen en goed beleid voorstaan dan niet, zeg maar.
Voor de oorlog geweest zijn, kan een voordeel zijn om de Mc Cain stemmers te trekken
Hij is wel erg oud, bijna net zo oud als Mc Cain
http://nl.wikipedia.org/wiki/Joe_Biden

Maar ook dat kan een voordeel zijn, voor de republikeinen die een man met ervaring willen.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 11:34:12 #231
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_60947528
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 10:12 schreef NJ het volgende:

[..]

Komt uit de New York Times na interviews met stafleden van Obama.
http://www.nytimes.com/2008/08/19/us/politics/19veep.html?_r=2&hp=&oref=slogin&pagewanted=print&oref=slogin
Maar zo zijn er heel wat anonieme bronnen met diverse data. Het artikel in nu.nl komt wel erg zeker over.
Géén kloon van tvlxd!
pi_60947554
Ja Joe Biden lijkt me wel tof!

Groetjes,

Joe,

pi_60947691
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:25 schreef henkway het volgende:
Maar ook dat kan een voordeel zijn, voor de republikeinen die een man met ervaring willen.
Het is heel simpel, die ervaring telt niet. Althans, dat zou de boodschap moeten zijn. Zesentwintig jaar in de Senaat? Geweldig, maar ondanks al die ervaring vond hij de inval in Irak een geweldig idee, hij vond al die tijd dat het de goede kant op ging en nog steeds, na miljoenen doden en gewonden en vluchtelingen en terrorisme en etnische zuiveringen, vindt hij het een goede beslissing. Sta je dan met al je ervaring. Hij weet niet dat Al-Kaida soennitisch is, hij maakt veel fouten (Irak-Pakistan-grens? Foutje, misschien), hij staat een onrealistisch, onpraktisch, ineffectief buitenlands beleid voor. Handig, al die ervaring. Het is heel simpel: na zoveel ervaring steunt John McCain de huidige president George W. Bush, wil hij grotendeels zijn beleid voortzetten maar dan radicaler, vind hij de oorlog in Irak geweldig en is zijn visie onrealistisch en onpraktisch...

...ervaring...

...laten we het eens over standpunten, kennis van zaken en beoordelingsvermogen hebben.
pi_60948061
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 22:04 schreef pberends het volgende:
MIDDENKLASSE AMERIKA KNOOPT EINDJES AAN ELKAAR

"Leuke" reportage van NOVA gister.
Fraai stukje.
Alle Bush stemmers kunnen hem wel dooien nu

Die man is ook wel een wandelende ramp voor de US geweest
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:48:12 #235
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60953328
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Fraai stukje.
Ik vraag me af of we dit soort reportages ook te zien krijgen na, zeg, drie jaar Obama. Want erg moeilijk zal dat niet zijn.
quote:
Op zondag 17 augustus 2008 23:55 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Het enige soort "reportages" waar NOVA in geinteresseerd is.
"Nova

Maar liefst 20 van de 61 medewerkers van Nova vertrekken deze week naar Denver, Colorado, om verslag te doen van de Democratische Conventie volgende week, zo meldt GeenStijl. Naar de Republikeinse conventie een week later in St. Paul, Minnesota, vertrekt welgeteld 1 Nova-medewerker."

http://www.elsevier.nl/we(...)-bekend-te-maken.htm

^ Ik weet niet waar GeenStijl die informatie vandaan haalt, maar STEL dat het waar is, is het veelzeggend.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 14:50:46 #236
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60953417
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 11:50 schreef henkway het volgende:

[..]

Fraai stukje.

Die man is ook wel een wandelende ramp voor de US geweest
Hoe is dat Bush z'n schuld dan?
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:11:32 #237
20979 darktower
www.twitter.com/locuta
pi_60954138
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:48 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Ik vraag me af of we dit soort reportages ook te zien krijgen na, zeg, drie jaar Obama. Want erg moeilijk zal dat niet zijn.
[..]

"Nova

Maar liefst 20 van de 61 medewerkers van Nova vertrekken deze week naar Denver, Colorado, om verslag te doen van de Democratische Conventie volgende week, zo meldt GeenStijl. Naar de Republikeinse conventie een week later in St. Paul, Minnesota, vertrekt welgeteld 1 Nova-medewerker."

http://www.elsevier.nl/we(...)-bekend-te-maken.htm

^ Ik weet niet waar GeenStijl die informatie vandaan haalt, maar STEL dat het waar is, is het veelzeggend.
Vanuit de Amerikaanse media gaan er ook minder mensen naar de Republikeinse Conventie, sommigen onder het mom dat het gewoon net ietsje historischer is dat de eerste zwarte kandidaat nu officieel genomineerd wordt.

Ik ga in ieder geval naar allebei de conventies. Ben erg benieuwd.
Auteur van de boeken "Van Rotterdam naar het Witte Huis" (Obama) en "Project Homerus" (DSB)
pi_60954486
Ik zou Joe Biden nemen...

iig een ouwe lul van 65.

Jammergenoeg heeft ie wel voor de Irak-oorlog gestemd, net zoals veel van Obama's kandidaten .
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:25:22 #240
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60954558
Ben benieuwd.

Ben nu halverwege Dreams of My Father en krijg steeds meer respect, bewondering en waardering voor Obama. Politiek heb ik echter nog steeds weinig met hem gemeen en hierna ga ik Faith of My Fathers (grappig de vergelijkbare titels overigens) lezen, en dan kan ik misschien wel een keuze maken.
pi_60954893
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:22 schreef pberends het volgende:
Ik zou Joe Biden nemen...

[ afbeelding ]
iig een ouwe lul van 65.

Jammergenoeg heeft ie wel voor de Irak-oorlog gestemd, net zoals veel van Obama's kandidaten .
Hijis wel een goede om Mc Cain de wind uit de zeilen te nemen.
De ervaring waar iedereen op geilt
pi_60954974
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 14:50 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Hoe is dat Bush z'n schuld dan?
Dat zeggen de mensen in dat stukje, (geluid aan zetten)
Onder president Clinton kwamen er veel banen bij en nu is iedereen aan de bedelstaf en het huis kwijt
Men neemt het Bush kwalijk dat hij alleen oog had voor de oorlogen speciaal Irak, terwijl het land in elkaar zakte
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:40:15 #243
207353 Wheelgunner
Met de Noorderzon...
pi_60955025
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:38 schreef henkway het volgende:

[..]

Dat zeggen de mensen in dat stukje, (geluid aan zetten)
Onder president Clinton kwamen er veel banen bij en nu is iedereen aan de bedelstaf en het huis kwijt
Men neemt het Bush kwalijk dat hij alleen oog had voor de oorlogen speciaal Irak, terwijl het land in elkaar zakte
Ik zou dat eerder aan conjunctuur wijten dan aan de president, maar je hebt gelijk, de oorlogen hebben zeker niet geholpen voor de kleine man.
pi_60955214
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

Ik zou dat eerder aan conjunctuur wijten dan aan de president, maar je hebt gelijk, de oorlogen hebben zeker niet geholpen voor de kleine man.
Ik zie wel overeenkomsten die je hier ook ziet nu.

Het ongebreidelde lenen voor consumptie, waarvan je haast denkt dat de uitleners subsidie op TV commercials krijgen.
Terwijl de politiek het lenen en de leenreclames moet verbieden, die behoefte aan geld wordt gevoed door de belasting en niemand weet waar al dat belastinggeld heen gaat.

Niemand die al dat geld terug kan betalen, tenzij door herfinanciering van de woningen, maar nu stijgt de rente
pi_60955246
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:40 schreef Wheelgunner het volgende:

[..]

En het feit dat belastingvoordelen in de afgelopen moeilijke jaren naar de allerrijksten gingen, in plaats van naar mensen die het nodig hadden. Bush verdient het om als meest rampzalige president ever de geschiedenis in te gaan.
pi_60955251
"Conjunctuur" is ook maar een toverwoord. Een conjunctuur doet niets, het is een periode en periodes doen niets, behalve periodiek verschijnen. De mondiale economie werd zwakker, misschien te wijten aan een of ander periodiek verschijnsel (conjunctuur, als je wilt), ik weet het niet, en dat heeft invloed gehad op ook de Amerikaanse economie, maar het zijn dus de concrete economische oorzaken, gevolgen en omstandigheden die ervoor zorgen, niet De Periode. Daarnaast, volgens mij, ook die te gemakkelijk gegeven leningen. Hoe dan ook, ik zou Bush niet meteen een of andere recessie verwijten. Dat-ie dan tegelijkertijd honderden miljarden uitgeeft aan nutteloze oorlogen en belastingen verlaagt voor rijken, ja, dat is wel zijn keuze geweest, en dat is natuurlijk een extra druk geweest op de Amerikaanse economie.
pi_60955474
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:47 schreef Richardfun het volgende:

[..]

En het feit dat belastingvoordelen in de afgelopen moeilijke jaren naar de allerrijksten gingen, in plaats van naar mensen die het nodig hadden. Bush verdient het om als meest rampzalige president ever de geschiedenis in te gaan.
maar goed die allerrijksten moeten ook cruises maken en condo's kopen all over the world he?? die Joe Sixpack koopt maar spullen bij Wal Mart enzo, die hoef je niet te vriend te houden, dat zijn toch maar eenvoudige workers, democratenstemmers

[ Bericht 11% gewijzigd door henkway op 19-08-2008 16:19:26 ]
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 15:58:22 #248
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60955565
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:11 schreef darktower het volgende:

Vanuit de Amerikaanse media gaan er ook minder mensen naar de Republikeinse Conventie,
Minder, OK, maar niet in die orde. Zeker niet. Een verhouding van twintig staat tot één is wel heel bizar.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:03:25 #249
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60955711
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:12 schreef henkway het volgende:

morgen wordt running mate Obama bekend
Wedden van niet?
pi_60955925
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:03 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Wedden van niet?
quote:
Obama klaar om running mate bekend te maken'

dinsdag 19 augustus 2008 12:25

De Democratische presidentskandidaat Barack Obama maakt mogelijk woensdag bekend wie zijn ‘running mate’ wordt. Zo goed als zeker is dat hij niet voor senator Hillary Clinton kies
pi_60956162
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:03 schreef SuikerVuist het volgende:

[..]

Wedden van niet?
Misschien heb je gelijk, misschien niet. Het staat in ieder geval vast dat over zes dagen, ofzo, de Democratische Conventie begint en ik neem toch aan dat daarvoor al de vice-presidentskandidaat bekend is. Ik zou het niet te laat doen, net voor de Conventie. Of misschien ook wel. Ooh, ik weet het het niet, ik zie wel.
  dinsdag 19 augustus 2008 @ 16:37:35 #252
197060 SuikerVuist
Arm & Hammer Grammar
pi_60956963
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:09 schreef henkway het volgende:

[...]
Slechte berichtgeving door de Nederlandse media zoals gewoonlijk. Woensdag ligt ZEKER niet meer voor de hand dan donderdag of vrijdag. Niemand buiten het Obama-kamp weet het.
pi_60957109
Kijken waar ze dit jaar mee komen...
quote:
A third source, an official who works under ISI's director, Lieutenant General Ehsan ul-Haq, informed tnr that the Pakistanis "have been told at every level that apprehension or killing of HVTs before [the] election is [an] absolute must." What's more, this source claims that Bush administration officials have told their Pakistani counterparts they have a date in mind for announcing this achievement: "The last ten days of July deadline has been given repeatedly by visitors to Islamabad and during [ul-Haq's] meetings in Washington." Says McCormack: "I'm aware of no such comment." But according to this ISI official, a White House aide told ul-Haq last spring that "it would be best if the arrest or killing of [any] HVT were announced on twenty-six, twenty-seven, or twenty-eight July"--the first three days of the Democratic National Convention in Boston.
http://www.commondreams.org/headlines04/0708-11.htm
pi_60957252
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 15:36 schreef henkway het volgende:

[..]

Hijis wel een goede om Mc Cain de wind uit de zeilen te nemen.
De ervaring waar iedereen op geilt
http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Biden
quote:
Biden has served for the sixth-longest period among current Senators (fourth among Democrats) and is Delaware's longest-serving Senator. He is the Chairman of the U.S. Senate Committee on Foreign Relations in the 110th Congress.
McCain kan zichzelf wel opeten als Obama voor Biden kiest. Vanaf 1973 maakt hij al deel uit van de U.S. Senate Committee on Foreign Relations.

Biden heeft sowieso de juiste vertrouwde All-American ouwe lul uitstraling:

pi_60957365
quote:
Op dinsdag 19 augustus 2008 16:46 schreef pberends het volgende:

[..]

http://en.wikipedia.org/wiki/Joe_Biden
[..]

McCain kan zichzelf wel opeten als Obama voor Biden kiest.

Biden heeft sowieso de juiste vertrouwde All-American ouwe lul uitstraling:

[ afbeelding ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')