Hij zit eigenlijk Bush af te kraken: je mag wel dromen over democratie en vrijheid verspreiden en blablabla, je enige taak is de VS te verdedigen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:11 schreef Fokski het volgende:
[..]
Wat heeft de speech van Obama in Berlijn hier nou mee te maken? Ik zie ook weinig richting in Goldberg's column.
Zware veroordeling eigenlijk, hoeveel heeft Bush uitgegeven aan militaire acties die niets tot Amerika's veiligheid bijdragen?quote:All of this might be defensible, even laudable, if it were the musings of a philosopher describing the best possible world. But we aren’t electing a philosopher; we’re electing a commander-in-chief who is supposed to be a zealous defender of our nation, our Constitution, and our interests — in the world in which we live. There’s nothing wrong, and much that is right, in trying to do good for the rest of that world, in whole or in part. But it would be nice if Obama could make it clear he understands that that’s a fringe benefit of being president, not the first line of the job description.
Obama's speech in Berlijn bestond voornamelijk uit retoriek.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:11 schreef Fokski het volgende:
[..]
Wat heeft de speech van Obama in Berlijn hier nou mee te maken? Ik zie ook weinig richting in Goldberg's column.
Ze gingen een paar jaren/maanden later in precies dezelfde houding, met precies dezelfde achtergrond en precies dezelfde gizichtsuitdrukking nog een keer op de foto? Ik geloof dat dit gewoon photoshop is.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:17 schreef henkway het volgende:
running for president gaat je niet in de koude kleren zitten
[ afbeelding ]
Hoe moet ik mensen met de aandachtsspanne van een puppy serieus nemen?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:48 schreef Drijfzand het volgende:
En ja, ik heb inderdaad niet het hele artikel gelezen. Toen ze over lavalampen en "bong hits" begonnen dwaalde m'n aandacht af...
Dat is inderdaad een heel droevig 'argument'. Ik vreesde dat het hele artikel die toon zou hebben en die vrees bleek terecht.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 22:48 schreef Drijfzand het volgende:
[..]
Samengevat: Oh my god! Obama noemde zichzelf een “fellow citizen of the world.”, en dat bestaat niet want de VN deelt geen paspoorten uit!!!! Obama is niet op de hoogte van zulke simpele feiten, het zou dus waanzin zijn om hem president te maken.
Het was minder substantieel maar dat is niet meer dan logisch gezien het feit dat Duitsers niet kunnen stemmen voor het presidentschap. Het feit dat hij 250.000 Duitsers op de been kreeg was de boodschap, het feit dat een Amerikaanse president de betrekkingen van het verleden kan herstellen.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Obama's speech in Berlijn bestond voornamelijk uit retoriek.
Waarom richt je je pijlen steeds op mij?quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 09:34 schreef Monidique het volgende:
[..]
O, echt waar, zegt Sean Hannity dat?
Ik zie dat je nog steeds bezig bent, Perico?
De media daar is gewoon behoorlijk verdeeld itt tot het verleden. Hier is dat ook het geval maar daar gebeurd het zonder gene en een stuk krachtiger.quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:57 schreef Argento het volgende:
[..]
Dat is inderdaad een heel droevig 'argument'. Ik vreesde dat het hele artikel die toon zou hebben en die vrees bleek terecht.
Dat gezegd hebbende, nee de speech bevatte geen concrete politieke statements maar ook retoriek heeft een functie, een functie die verloren gaat aan mensen die overal een letterlijke betekenis aan moeten hechten om er uberhaupt betekenis aan te kunnen ontlenen. Zoals deze meneer.
Heb je enig besef wie Hannity wel niet is, die wordt betaald om Obama de grond in te werken dan zou je niet gek op kijken van zo'n opmerking. Weet je dat die zogenaamde "Obama groet" van het jaar nul is? Waar haal je dat vandaan trouwens? Opnieuw van Hannity ter referentie van 75.000 man die Obama's acceptatie speech op de Democratische conventie zullen bijwonen?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:29 schreef Perico het volgende:
[..]
Waarom richt je je pijlen steeds op mij?
Ja in de tijd van de primaries was ik de enige die voor Clinton was hier, maar er zijn nu genoeg andere posters die veel kritischer zijn op Obama dan ik. Ik hou het heel beschaafd.
Maar als ik het bericht lees dat 75.000 mensen straks de Obama groet brengen, krijg ik daar bedenkelijke gedachten bij...
Een speech is natuurlijk ook niet geschikt om een gedetailleerd plan uit te dragen. Maar op de website staan de ideeën van Obama over buitenlands beleid uitvoerig beschreven: http://www.barackobama.com/issues/foreignpolicy/ (inclusief links, pdf's)quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 23:01 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Obama's speech in Berlijn bestond voornamelijk uit retoriek.
Tuurlijk weet ik wie Hannity is... Je hebt alle media die op handen zijn van Obama.. en dan heb je Fox dat voor de Republikeinen is.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:36 schreef Fokski het volgende:
[..]
Heb je enig besef wie Hannity wel niet is, die wordt betaald om Obama de grond in te werken dan zou je niet gek op kijken van zo'n opmerking. Weet je dat die zogenaamde "Obama groet" van het jaar nul is? Waar haal je dat vandaan trouwens? Opnieuw van Hannity ter referentie van 75.000 man die Obama's acceptatie speech op de Democratische conventie zullen bijwonen?
Tja, ik snap ook niet waarom McCain zogenaamd veel ervaring op het buitenland heeft, omdat ie in Vietnam heeft lopen dollen? Die seniele oude man weet niet eens dat Tsjechië en Slowakije tegenwoordig 2 onafhankelijke staten zijnquote:Op dinsdag 19 augustus 2008 19:22 schreef Monidique het volgende:
[..]
Foreign affairs is geen zwak punt van Obama, integendeel, het is er juist wel een van John McCain. De perceptie is misschien dat het een van de zwakke punten is van Obama, maar feitelijk is dat niet zo.
het is een symbool, geen groet.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:29 schreef Perico het volgende:
Maar als ik het bericht lees dat 75.000 mensen straks de Obama groet brengen, krijg ik daar bedenkelijke gedachten bij...
Irak: Stay the course. Zolang mogelijk troepen houden in Irak tot een of andere vage, ongedefinieerde overwinning behaald is, en daarna blijven troepen voor onbepaalde tijd in Irak, om de vage, ongedefinieerde overwinning te waarborgen. John McCain heeft voor Irak in ieder geval geen plan, John McCain zal gaan hopen en gaan bidden dat er iets goeds gebeurt en daarna kunnen de Amerikaanse troepen blijven.quote:Op woensdag 20 augustus 2008 00:46 schreef AlanSmitheeJr het volgende:
Wat heeft McCain te melden over buitenlands beleid? (ik weet dat je ook geen fan van McCain bent)
Het was eigenlijk ook bedoeld als strikvraagquote:Op woensdag 20 augustus 2008 10:10 schreef Monidique het volgende:
[..]
'Irak' is een van de vele voorbeelden, maar volgens mij het duidelijkste, waar Barack Obama een duidelijk, vrij specifiek en volgens mij realistisch plan heeft, en John McCain heeft niets dan vage hoop en zeker geen plan, de consequentie van McCains ideeën is: oneindige oorlog.
De Europese pers lult gewoon mee met CNN en de NY Times. De datum van woensdag (vandaag dus) is nergens op gebaseerd. Ik zie geen enkele reden waarom het Obama-kamp drie hele dagen voor zaterdag met deze informatie naar buiten zou komen.quote:
quote:Op dinsdag 19 augustus 2008 21:17 schreef henkway het volgende:
running for president gaat je niet in de koude kleren zitten
[ afbeelding ]
Right... Zogbyquote:
Mja. Maar zeg nu zelf, je word knap zenuwwachtig als blijkt dat McCain voor zal blijven staan in de peilingen. Want hoe is het mogelijk dat de Messias niet voorstaat?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:19 schreef pberends het volgende:
[..]
Right... Zogby.
Niet dat peilingen iets zeggen, of het nu Obama of McCain is die bovenaan staat.
Denken alle republikeinen nou precies als FOX?quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja. Maar zeg nu zelf, je word knap zenuwwachtig als blijkt dat McCain voor zal blijven staan in de peilingen. Want hoe is het mogelijk dat de Messias niet voorstaat?
quote:Op woensdag 20 augustus 2008 15:42 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mja. Maar zeg nu zelf, je word knap zenuwwachtig als blijkt dat McCain voor zal blijven staan in de peilingen. Want hoe is het mogelijk dat de Messias niet voorstaat?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |