nee serieus wat een stoer antwoordquote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:37 schreef Gellius het volgende:
Ik zou eenmaal thuisgekomen mijn taalregels nakijken en vervolgens, na een koel glas bier om bij te komen van de schrik, mezelf ernstig afvragen waar die raciale stereotypen in mijn hoofd ineens vandaan gekomen zijn.
Negers zijn van nature snellere renners dan blanken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:37 schreef Gellius het volgende:
Ik zou eenmaal thuisgekomen mijn taalregels nakijken en vervolgens, na een koel glas bier om bij te komen van de schrik, mezelf ernstig afvragen waar die raciale stereotypen in mijn hoofd ineens vandaan gekomen zijn.
Negers zijn ook altijd boos.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:41 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Negers zijn van nature snellere renners dan blanken.
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:44 schreef Ultralaser het volgende:
Ik zou mijn Clock pakken en dat op hem richten.
je horloge?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:44 schreef Ultralaser het volgende:
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:44 schreef Ultralaser het volgende:
Inderdaad, had alleen mijn mp3 speler bij me. Nou heb ik wel eens in het nieuws gelezen dat er mensen voor zo'n 30 euri ding werden neergestoken, dus alles is mogelijk. Ik had mijn mp3 speler zo afgegeven, liever dat dan mijn leven op het spel zetten.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:47 schreef Naamah het volgende:
Het is trouwens ook best wel stom om een hardloper te 'overvallen', wat heeft zo iemand nou bij zich?!
sloeber.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:50 schreef DanOam het volgende:
[..]
Inderdaad, had alleen mijn mp3 speler bij me. Nou heb ik wel eens in het nieuws gelezen dat er mensen voor zo'n 30 euri ding werden neergestoken, dus alles is mogelijk. Ik had mijn mp3 speler zo afgegeven, liever dat dan mijn leven op het spel zetten.
Op de plek waar ik op dat moment was, waren er ook mensen, het gebeurde allemaal bij Gaasperplas (Amsterdam Zuidoost) vlak bij de buurt waar ik zelf ook woon. En ik bleef ook kalm, en liet hem mijn mp3 speler zien, maar daar was hij niet geintresseerd in, vage gast dus.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:44 schreef Naamah het volgende:
Wel een interessante vraag.. Ik ben ooit een keer bedreigd (maar niet direct met een mes onder m'n neus zoals bij jou, hij liet 't me alleen zien), maar dat ging nergens over, hij wilde ook niks van me, was echt supervaag en gewoon op een plek waar mensen waren, dus heel anders.
In jouw situatie had ik 'm gegeven wat hij had willen hebben (misschien stom, maar ik ga geen steken en verwondingen riskeren).
Dat moet ook wel als je portemonnee's steelt!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:41 schreef Chriz2k het volgende:
[..]
Negers zijn van nature snellere renners dan blanken.
Ik liet hem m'n mp3 speler zien, en m'n broek had geen zakken. Dus had eigenlijk niks interessants bij me nee, maar ik heb het idee dat hij hier ook in de buurt woont, en waarschijnlijk weet hij dat ook...anders zou ik daar niet hardlopen. Maar stel nou, dat ik hem een tweede keer zie... dan zet ik het meteen op een sprinten. Maar op het moment dat je dat wapen ziet, denk je al van ...Oh shit en giert de adrenaline door je heen en kan je niet helder nadenken. Dus dat is gewoon heel lastig. Ik heb weer eens geluk gehad.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:06 schreef het_fokschaap het volgende:
maar eh...hoe ben je van hem afgekomen ? toch rennen of geloofde hij dat je niks interessants bij je had ?
als hij dat gaat doen maar ik hem doodquote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:17 schreef Naamah het volgende:
Ga je hier nog melding van doen ergens? Aangifte?
quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:17 schreef Naamah het volgende:
Als ik nu nog wist hoe hij er uit zag, had ik het meteen gedaan. De spanning was veel te veel om op dingen te letten, ik was al blij genoeg dat ik er goed van afkwam. En wat als ik dan aangifte doe, en de politie er uiteindelijk niks aan doet, en dat die kerel vrij rond blijft lopen en de kans heeft om een keer echt iemand neer te steken. Of dat de politie pas verschijnt wanneer er daadwerkelijk een dode is gevallen, maar dan is het weer zoiets van ...niet geschoten is altijd mis.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:17 schreef Naamah het volgende:
Gewoon alle negers oppakkenquote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:20 schreef Chriz2k het volgende:
[..].
Die jongen woont in Amsterdam, het zal weinig opleveren als hij aankomt met: ''Ik ben met een mes bedreigd door een neger.''
Pakkans van circa 0%!
Zo denk ik er dus ook over, dan doe je aangifte en doet de politie er weinig aan, omdat er gewoon weinig aan te doen is. Hoe vaak lees je wel niet ergens, bijvoorbeeld met familie drama's dat er aangifte van gedaan is, en dat de politie dan zogenaamd die buurt scherper in de gaten houd, maar pas echt in actie komen wanneer de daad al geschied is. Ik vind trouwens gewoon dat het blauw wat meer moet patrouilleren in deze buurten, en regelmatig wapencontroles moeten uitvoeren inplaats van boetes uitschrijven aan de meest nutteloze dingetjes.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:20 schreef Chriz2k het volgende:
[..].
Die jongen woont in Amsterdam, het zal weinig opleveren als hij aankomt met: ''Ik ben met een mes bedreigd door een neger.''
Pakkans van circa 0%!
Inderdaad, tijdens de ondervraging van wat ik bij me had ...dacht ik nog: Zal ik nu rennen? Ja? ...Nee? Wat nou als ....kon helemaal niet zuiver nadenken op dat moment. Ik doe trouwens wel aan thaiboksen, maar niet dat dat er aan toe doet in zo'n situatie. In een gevecht waar iemand een mes bij zicht heeft loop je altijd de kans om snijwonden of steken op te lopen. En dat vermijd ik liever. Maar je kan ook mensen hebben die je neersteken als je niks bij je hebt, of als je alles al hebt afgegegeven, maar dat kan je nooit van tevoren weten dat iemand je gaat neersteken, dat is nou juist het moeilijke.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:31 schreef Dahoo het volgende:
Bas Rutten weet raadt!
Dan nog weet je eigenlijk op zo'n moment niet wat je moet doen, want je wordt nooit getraind op zulke situaties. Ik zou ook verstijven denk ik. Geen idee
Surinamers en Antillianen die hard lopen?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:34 schreef DanOam het volgende:
Hallo, mede FOK!kers
Gisteren ben ik wezen hardlopen, en op het moment dat ik ging rekken en strekken kwam er een persoon op mij afgelopen, ik deed mijn oordopjes af en hij kwam opeens vrij dicht bij mij staan... en trok een mes, ik zag alleen de punt van het mes, hij hield hem gedeeltelijk in zijn mouw. En hij vroeg wat ik bij me had, gelukkig had ik alleen mijn mp3 speler bij me, maar daar was hij niet geintresseerd in.
En nu mijn vraag, heeft een van jullie dit ook meegemaakt, en wat doe je in zo een situatie ...want op dat moment giert de adrenaline door je lichaam en kan je niet helder nadenken. Gauw wegrennen had ik kunnen doen, maar het mes was in steek bereik... stel dat hij nou net steekt wanneer je de stap zet om weg te rennen, de persoon in kwestie zag er als een antilliaan/surinamer uit, en wat als ik nou ren ...en die persoon nou juist sneller is (want ze zijn gewoon vaak van nature renners).... Als je er over terug denkt de dag daarna, dan ga je over allerlei oplossingen bedenken die je had kunnen doen, maar wanneer het er op aankomt lukt je dat gewoon niet.
Deel je ervaring
In de omgeving waar jij bent bedreigd was ong 15 jaar geleden een bende aktief die na elke beroving de kniebanden doorsneed van hun slachtoffers. Had die bende nog bestaan had je zeker weten een poging gewaagd om weg te rennen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:36 schreef DanOam het volgende:
[..]
Inderdaad, tijdens de ondervraging van wat ik bij me had ...dacht ik nog: Zal ik nu rennen? Ja? ...Nee? Wat nou als ....kon helemaal niet zuiver nadenken op dat moment. Ik doe trouwens wel aan thaiboksen, maar niet dat dat er aan toe doet in zo'n situatie. In een gevecht waar iemand een mes bij zicht heeft loop je altijd de kans om snijwonden of steken op te lopen. En dat vermijd ik liever. Maar je kan ook mensen hebben die je neersteken als je niks bij je hebt, of als je alles al hebt afgegegeven, maar dat kan je nooit van tevoren weten dat iemand je gaat neersteken, dat is nou juist het moeilijke.
Hmm de crimineel in kwestie was niet aan het hardlopen trouwens, zo was hij ook niet gekleed. Ik zou wel gaan hardlopen ...en tijdens het rekken en strekken benaderde hij mij, en ik dacht in de eerste instantie dat hij gewoon wat wou vragen, wat dus anders uitpakte.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:52 schreef Alicey het volgende:
[..]
Surinamers en Antillianen die hard lopen?![]()
![]()
Grootste probleem is dat je niet weet hoe gezond iemand in zijn hoofd is. Het is niet logisch om te gaan steken wanneer je wegrent, daarmee maak je het als kleine crimineel voor jezelf een stuk erger en is de kans ook een stuk groter dat je tegen de lamp loopt. Wanneer het echter iemand is die nogal paranoïde is (bijvoorbeeld), kan het weer heel anders liggen..
15 jaar geleden eh? Dan was ik 4 jaar oud geweestquote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:54 schreef cheqy het volgende:
[..]
In de omgeving waar jij bent bedreigd was ong 15 jaar geleden een bende aktief die na elke beroving de kniebanden doorsneed van hun slachtoffers. Had die bende nog bestaan had je zeker weten een poging gewaagd om weg te rennen.
Op die manier bedoelde ik het ook inderdaad..quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:31 schreef maok het volgende:
Aangifte heeft misschien niet direct zin, maar misschien zijn er meer mensen overvallen daar de laatste tijd, dan heeft de politie er wel wat aan.
Ik bedoelde meer dat ik Surinamers en Antillianen in deze regio nooit enige vorm van activiteit zie ondernemen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:00 schreef DanOam het volgende:
[..]
Hmm de crimineel in kwestie was niet aan het hardlopen trouwens, zo was hij ook niet gekleed.
Het ergste daar aan lijkt me dat je dan nog een hele tijd wanneer iemand op je afkomt je toch vrij achterdochtig bent..quote:Ik zou wel gaan hardlopen ...en tijdens het rekken en strekken benaderde hij mij, en ik dacht in de eerste instantie dat hij gewoon wat wou vragen, wat dus anders uitpakte.
Inderdaad, ik bedoel laatst werd ik nog door een groep vakantiegangers aangesproken ...maar die vroegen dus gewoon waar er een camping was. De eerst volgende keer dat er iemand in z'n eentje komt aangelopen (en ik het dus ook zie) kan ik dus maar beter wegrennen, 0% vertrouwen.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:11 schreef Alicey het volgende:
[..]
Ik bedoelde meer dat ik Surinamers en Antillianen in deze regio nooit enige vorm van activiteit zie ondernemen.
[..]
Het ergste daar aan lijkt me dat je dan nog een hele tijd wanneer iemand op je afkomt je toch vrij achterdochtig bent..
Een grotere straf, in dit land? Ik denk dat hij na een paar jaartjes zo weer op de vrije voeten is. En wat als hij de gevangenis ingaat, en z'n familie mij even komt opzoeken in de buurt, dan is het nog steeds niet opgelost.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:15 schreef Roi het volgende:
Tuurlijk aangifte doen!!
Als hij nou nog een paar keer zoiets flikt, en ze pakken hem uiteindelijk dan krijgt hij een grotere straf!
Hij heeft het hier al gemeld, moet meer dan genoeg zijnquote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:17 schreef Naamah het volgende:
Ga je hier nog melding van doen ergens?
Inderdaad. Dan weten ze dat ze daar vooral niet in de buurt moeten komen, anders gaat het namelijk op werk lijken.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:31 schreef maok het volgende:
Aangifte heeft misschien niet direct zin, maar misschien zijn er meer mensen overvallen daar de laatste tijd, dan heeft de politie er wel wat aan.
Wat ? een clock pakken ?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 11:44 schreef Ultralaser het volgende:
Als zo'n hond los mag lopen is er neits aan de hand, als jij dan meteen als een debiel met zo'n hamertje gaat zwaaien vind ik het niet zo gek dat je gegrepen wordt. Wat een kneus ben jij zeg, ik denk dat op het moment dat jij met dat hamertje slaat je of gegrepen wordt door die hond of door zijn baas.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:10 schreef FiveseveN het volgende:
Omdat ik iets met mijn rug heb, ben ik sinds maart aan het lopen. Dan kom ik mannen met honden tegen. Hij doet niks, zeggen ze, maar ondertussen bijten de beesten in mijn hakken.
Daarom heb ik een terugslagloos rubber hamertje van het merk Peddinghaus bij me. Daar zitten stalen kogeltjes in die de slagkracht maximeren. Weegt niks, maar een klop op de hondekop veroorzaakt een totale uitval van de hond in kwestie. Ik hoef alleen maar het hamertje te laten zien aan de hondeneigenaar en hij maakt zijn hond zonder protest vast.
Is dit niet iets als inwoner van de grote stad? Ik woon slechts in een dorp. Wij kennen niet zoveel misdaad. Ik kan desondanks niet met een Rambo-mes of een pistool rondlopen. Maar een hamertje valt niet onder de wapenwet.
Mêhn, wat ben je dan? Gewoon omdat er een hond(je) losloopt waar jij toevallig ook bent, moet je die hond KO slaanquote:Op zondag 27 juli 2008 00:10 schreef FiveseveN het volgende:
Omdat ik iets met mijn rug heb, ben ik sinds maart aan het lopen. Dan kom ik mannen met honden tegen. Hij doet niks, zeggen ze, maar ondertussen bijten de beesten in mijn hakken.
Daarom heb ik een terugslagloos rubber hamertje van het merk Peddinghaus bij me. Daar zitten stalen kogeltjes in die de slagkracht maximeren. Weegt niks, maar een klop op de hondekop veroorzaakt een totale uitval van de hond in kwestie. Ik hoef alleen maar het hamertje te laten zien aan de hondeneigenaar en hij maakt zijn hond zonder protest vast.
Is dit niet iets als inwoner van de grote stad? Ik woon slechts in een dorp. Wij kennen niet zoveel misdaad. Ik kan desondanks niet met een Rambo-mes of een pistool rondlopen. Maar een hamertje valt niet onder de wapenwet.
Dat hondje moet niet mensen gaan bijten.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:59 schreef kamustra het volgende:
[..]
Mêhn, wat ben je dan? Gewoon omdat er een hond(je) losloopt waar jij toevallig ook bent, moet je die hond KO slaan![]()
OT: Ik heb er geen idee van hoe ik zou reageren, ik denk (en hoop) dat ik m'n kalmte kan bewaren, en eindelijk eens m'n ju-jutsi in de praktijk kan omzettenAl kan het natuurlijk even goed zijn dat ik in m'n broek doe, en netjes al m'n geld afgeef.
Dat dus, al is het alleen maar voor de melding. Als er veel meldingen zijn, zal de politie er eerder extra op letten.quote:Op zondag 27 juli 2008 18:45 schreef ThaBrain het volgende:
Aangifte doen
Ik heb de laatste tijd meerdere verhalen gehoord over berovingen in het Gaasperplaspark. Misschien heeft de politie er wat aan
In iemands ballen trappen betekent niet dat hij meteen KO is hoor. Hij moet maar net goed aankomen op z'n ballen, anders voelt hij een beetje pijn en pakt je daarna nog harder aan.quote:Op zondag 27 juli 2008 19:31 schreef Daywalk3r het volgende:
Kon je aangezien je binnen het bereik van een rechtse was hem onzettend hard in z'n ballen kunnen trappen.
100% wedden dat hij de 1e tien minuten niks doet.
Dat is idd een beetje aan de domme kant jaquote:Op zondag 27 juli 2008 22:11 schreef Hubs het volgende:
ben tot nu 2x bedreigd met een mes. En heb beide keren met mijn stomme kop het gevecht aangegaan wat gelukkig alleen tot letsel bij de messentrekker heeft geleid.
Maar ik reageer gewoon slecht op bedreigingen. En ik weet dat het stom is en je gewoon je spullen moet geven maar ergens weigert er iets in mij om dan toe te geven. Ik word gewoon boos en ga vechten.
Maar aan de andere kant is het ook gewoon stom om een mes te trekken als het beoogde slachtoffer duidelijk 3 koppen groter is en 40 kg zwaarder.
Inderdaad, hetzelfde geldt trouwens ook voor klappen geven, door de adrenaline die door je lijf giert ga je als een wilde maaien, en het zou maar net misgaanquote:Op zondag 27 juli 2008 21:18 schreef tongytongylickylicky het volgende:
[..]
In iemands ballen trappen betekent niet dat hij meteen KO is hoor. Hij moet maar net goed aankomen op z'n ballen, anders voelt hij een beetje pijn en pakt je daarna nog harder aan.
Jij doet ook Taekwon-Do ?quote:Op zondag 27 juli 2008 23:21 schreef bram12 het volgende:
het is een lastige vraag, iedereen zou denk ik anders reageren en er anders mee omgaan, ik heb geleerd dat wegrennen nog altijd beter is dan iemand slaan of het mes proberen af te pakken: wijze woorden van mijn taekwondo leraar
Ook al draag ik een ketting van 24 karaats goud, loop ik er liever geen risico voor... een laptop is vervangbaar, het leven helaas niet. Maar idd wegrennen ...is zeker weten wat ik de volgende keer doe, en hoop natuurlijk dat het niet weer gebeurd.quote:Op maandag 28 juli 2008 00:25 schreef 8D het volgende:
Ligt echt aan wat ik op dat moment bij me heb, en met hoeveel man ze zijn. Als ik een tientje heb geef ik het gewoon, daar ga ik geen risico voor lopen. Als ik mijn laptop bij me heb ren ik er vandoor, en zeker ergens waar meerdere mensen in de buurt zijn schreeuw ik hard zodat er meerdere getuigen zijn (In Nederland helpen ze niet, maar ze kunnen wel getuigen voor als ik wordt neer gestoken en de dader rent weg).
quote:
Sorry, ik heb niet veel toe te voegen. Maar deze moet ik gewoon even quoten.quote:Op zondag 27 juli 2008 00:10 schreef FiveseveN het volgende:
Moet je wel 100% raken, wat nogal moeilijk gaat als de adrenaline door je lijf giert ...zoals een user hier al schreef: Schop je mis, voelt hij alleen wat pijn en pakt hij je harder terug. Men bedenkt van alles wat je kan doen in zo'n situatie, maar wanneer het er op aankomt zijn alle ideeen plots verdwenen. Vooral als je het mes ziet sla je dicht. Als hij geen mes had was het een ander verhaal, dan had ik wel gevochten (al had ik niks bij me om te gevenquote:Op dinsdag 29 juli 2008 01:02 schreef zhe-devilll het volgende:
Ik vraag me altijd iets af, nu hoop ik nooit zulke situaties mee te hoeven maken, maar als je iemand in de kloten schopt, dan echt snoeihard enzo, dan ligt diegene toch plat?
Nou dan ren je snel weg klaar?
Waarom doen mensen dat niet, bedoel fatsoensnormen enzo, eh streetfight is dacht ik wel toegestaan in geval van nood immers???????
En in geval van moeten pijpen nou een hap slik weg en klaar is kees!
rot op
Tja, ik vind het jammer dat hun het weer moeten zijn. Waar is die opvoeding gebleven, een beetje surinaamse/antilliaanse moeder klapt het kind bont en blauw als het wat gedaan heeft. Ik vraag me af wat de ouders van deze crimineel er van vinden als ze er achter komen dat hij dit soort dingen uitvreet buitenquote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |