Mooie lijst Tong. Ik zou er nog aan toe moeten voegen: De velvet Underground, Berlin van Lou Reed, iets van de Feelies, iets van de Gun Club, Mary Margaret O'Hara, de eerste van Throwing Muses, More Songs About Building and Food òf Remain in Light van de Talking Heads. En Sonic Youth dus. Allemaal "hee, zo kan het dus ook" momenten voor de opgroeiende Gellius. O, en The Birthday Party. O, en de Stooges.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:18 schreef tong80 het volgende:
Albums die mij weg blowden toen ik ze voor het eerst hoorde
Ramones - Ramones
The Clash - London Caling
U2 - Boy
The Pixies - Come on Pilgrim
Bufalo Tom - Bufalo tom
Galaxy 500 - This is our music
Dead Moon - Stranded in the mistery zone
Joe Jackson - I'm the man
Same here. Niet alleen bombastisch maar ook weinig variatie, die liefde was bij mij ook heel snel overquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:25 schreef tong80 het volgende:
Ik was ook onder de indruk van RATM. Maar kan er nu niet meer naar luisteren. Het bombastische werkt te kort.
Bepaald niet. Incest, ruimteschepen, seks.... Niet bepaald tienerdramatiek.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 17:32 schreef Gellius het volgende:
Dat zal best, maar de pixies, één van mijn favorite bands overigens, maakten nou niet bepaald zielige liedjes over teenage angst. Ik associeer de pixies helemaal niet met doem en depressiviteit. Dat was nu juist zo verfrissend aan ze.
Nee, ik was nooit fan van de muziek, heb ook nooit iets van ze gekocht. Maar indruk maakte het toen wel.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:25 schreef tong80 het volgende:
Ik was ook onder de indruk van RATM. Maar kan er nu niet meer naar luisteren. Het bombastische werkt te kort.
Dat interesseerde me toen niet en dat interesseert me nu ook niet. Het grote publiek is niet geinteresseerd in muziek maar vreet wat het voorgezet krijgt.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:11 schreef Weltschmerz het volgende:
het was een verademing om te horen dat ruig gitaarwerk weer een groot publiek kon bereiken.
Het begin van Nirvana was het einde van mijn ondekkingsreis.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:24 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dat interesseerde me toen niet en dat interesseert me nu ook niet. Het grote publiek is niet geinteresseerd in muziek maar vreet wat het voorgezet krijgt.
Ja? Dinosaur jr. heb ik toen volgens mij een bandje van gekregen van een vriendin, met op de andere kant Prong. Verder wel veel bands live gezien toen, The Replacements, Tragically hip, dat zijn namen die me bij gebleven zijn maar ik vond het niet echt geweldig. Het was ook ver buiten de mainstream toen, en dan is het lastig zoeken en vinden, en het zat te midden van allerlei punkbandjes die gewoon echt niet konden spelen.quote:Op maandag 28 juli 2008 20:23 schreef tong80 het volgende:
Ik vond de alternatieve muziek uit die periode juist geweldig.
Nirvana kwam net na die periode en veel bands heben er de vruchten niet van kunnen plukken.
Ja!quote:Op maandag 28 juli 2008 13:04 schreef mane het volgende:
REM - Document
Ik had RATM voor het eerst gezien als voor programma van Suicidal Tendecies. RATM's album was nog niet niet uit en ik dacht dat het een NLs bandje was - gezien ook het UDS gehalte. Ik denk dat Ulx en ik de eerste waren die pogo-de op RATM in NLquote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:25 schreef tong80 het volgende:
[..]
Indeed. Ik denk dat dit ook de plaat was waarmee in REM leerde kennen. Ik ben overigens plezierig verrast door hun nieuwe plaat.quote:Op maandag 28 juli 2008 22:15 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
Tegenwoordig denk ik dat Lifes Rich Pageant hun beste plaat is.
Heel goede keuze!quote:Op maandag 28 juli 2008 22:15 schreef thijsdetweede het volgende:
[..]
.
Andere platen die het "Oh." gevoel hadden:
Wilco - Yankee Hotel Foxtrot
Ja! En inderdaad ook PJ, maar dan met het album Uh Huh Her. En zodiakk noemde Radioheads Amnesiac.quote:
Mijn liefde is nog steeds niet voorbij en ik kreeg weer zin om 'm op te zetten toen ik dit lasquote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:35 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik had dat toen ik OK Computer voor het eerst hoorde.
Uh Huh Her? Verrassend, dat vind ik zo ongeveer haar minste plaat. Had je daarvoor al eens iets van haar gehoord, want dat kan wel schelen?quote:Op woensdag 30 juli 2008 11:10 schreef mane het volgende:
[..]
Ja! En inderdaad ook PJ, maar dan met het album Uh Huh Her. En zodiakk noemde Radioheads Amnesiac.
Welk album met name, tong? Psychocandy of Darklands?quote:Op donderdag 31 juli 2008 03:12 schreef tong80 het volgende:
Ik heb The Jesus and Mary chain vergeten te vermelden.
Toen ik die hoorde was het ook een unieke ervaring.
Waarom staat Social D er niet bij?quote:Op zaterdag 26 juli 2008 14:18 schreef tong80 het volgende:
Albums die mij weg blowden toen ik ze voor het eerst hoorde
Ramones - Ramones
The Clash - London Caling
The Waterboys - This is the sea
U2 - Boy
The Police - Outlandos d' amour
Dinosaur jt - You're living all over me
Screaming trees - Invisable lantern
Mudhoney - Superfuzz bigmuff
The Pixies - Come on Pilgrim
Bufalo Tom - Bufalo tom
Galaxy 500 - This is our music
Fugazy - 13 songs
Dead Moon - Stranded in the mistery zone
Rolling Stones Sticky Fingers
Van Morisson - Astral weeks
Sick of it all - Strecht the Surface
The Nozems - Hanging around
Bad Religion - No control
Soul Asylum - Hang time
Joe Jackson - I'm the man
Geweldig!quote:
Ja, ik ben ook groot fan van Is this desire?quote:Op woensdag 30 juli 2008 16:07 schreef methodmich het volgende:
Uh Huh Her? Verrassend, dat vind ik zo ongeveer haar minste plaat. Had je daarvoor al eens iets van haar gehoord, want dat kan wel schelen?
SMASH ja. dat maakte toen meer indrukquote:Op dinsdag 5 augustus 2008 21:27 schreef avw1982 het volgende:
Nevermind vond ik toen ik hem voor het eerst hoorde wel een lekker album. Iets later hoorde het album Smash en vond dat toch beter.
Bij dit nummer is de invloed wel te erg:quote:Op woensdag 6 augustus 2008 18:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:
[..]
SMASH ja. dat maakte toen meer indrukMisschien is SMASH wel even goed, maar ja... dat zou niet helemaal kloppen natuurlijk gezien de enorme invloed van Nirvana op The Offspring.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |