Ik was 30 en zat juist in de fase dat ik wel zelf uit ging maken wat ik mooi vond.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:43 schreef Frollo het volgende:
In OOR had ik wel eens iets over Bleach gelezen, maar mijn eerste echte kennismaking met Nirvana kwam toen ze die enorme hit hadden met Teen Spirit. En aangezien ik me toen nog net in het staartje bevond van de fase waarin ik alles wat populair was automatisch stom vond, heb ik me nooit in ze verdiept.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef DuTank het volgende:
Ik ben echt een noob dat ik niet weet over welk nummer het gaat, maar ik heb gelukkig altijd andere muziek leuk gevonden en dat zal zo blijven. Doe mij maar hip-hop
Als je It takes a Million van Public Enemy het beste hip hop album vindt ben je hier welkomquote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef DuTank het volgende:
Ik ben echt een noob dat ik niet weet over welk nummer het gaat, maar ik heb gelukkig altijd andere muziek leuk gevonden en dat zal zo blijven. Doe mij maar hip-hop
OMG. Dat je het niet leuk vindt, is kwestie van smaak... Maar als je dit niet kent mankeert er echt iets aan je algemene ontwikkeling.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef DuTank het volgende:
Mooi dit zoek ik.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:50 schreef Monolith het volgende:
Toen ik op m'n 10e ofzo voor het eerst Nevermind hoorde, was dat voor mij de reden om echt naar muziek te gaan luisteren. Daarvoor boeide muziek mij eigenlijk niet zo.
Desbetreffende user was 2 in 1991.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:50 schreef Zwansen het volgende:
[..]
OMG. Dat je het niet leuk vindt, is kwestie van smaak... Maar als je dit niet kent mankeert er echt iets aan je algemene ontwikkeling.
Tussen alles en een door velen als één van de beste albums van het decennium betiteld album zit nog wel een verschil.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:52 schreef Frollo het volgende:
[..]
Desbetreffende user was 2 in 1991.
Dus ergens begrijp ik het wel. Ik kende op mijn 19e zeker ook niet alles uit 1973.
Bij mij net het tegenovergestelde. Ik was een typisch grungemeisje gedurende mijn studententijd.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:57 schreef Gellius het volgende:
Ik vond de grunge eigenlijk een beetje vervelend.
Ik denk wel dat als ik net als sommige users hier in de jaren 70 was geboren het album nauwelijks invloed op mij zou hebben gehad. Het album boeit me ook al jaren totaal niet meer. Ik heb het nu eerder met een nieuw album van Enslaved ofzo.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:51 schreef tong80 het volgende:
[..]
Mooi dit zoek ik.
Die ervaring van mijn god.......
Grunge was een naam die de media er aan hing.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:57 schreef Gellius het volgende:
Ik vond de grunge eigenlijk een beetje vervelend. Nirvana ging dan nog wel. De ervaring waar Tong op doelt had ik zeker bij de Pixies, een paar jaar eerder en met Daydream Nation van Sonic Youth.
Laten we eens kijken naar de beste albums van de 70s volgens Pitchfork:quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:53 schreef pfaf het volgende:
[..]
Tussen alles en een door velen als één van de beste albums van het decennium betiteld album zit nog wel een verschil.
Vooral het tegelijkertijd "zie ons eens alternatief zijn" en "zie ons eindelijk goede muziek de mainstream in brengen, dood aan de hair metal (alsof dat het enige was wat je als muziekliefhebber kon vinden)" blijft hilarischquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:00 schreef vingerplant het volgende:
Ik vind Nevermind nogal overrated; het maakte destijds ook niet echt veel indruk. Niet slecht hoor, maar in mijn ogen zeker niet het briljante album waar het nu vaak voor wordt aangezien.
Het zijn toch andere tijden, er zijn fulltime videoclip kanalen, honderden radiostations en niet te vergeten internet. Op je 19e Nevermind niet kennen kan ik niet helemaal bolwerken. Maar misschien word ik ook wel gewoon een oude lul.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Laten we eens kijken naar de beste albums van de 70s volgens Pitchfork:
1: David Bowie - Low
2: The Clash - London Calling
3: Television - Marquee Moon
4: Sly & The Family Stone - There's a Riot Goin' On
5: Bob Dylan - Blood on the Tracks
6: Kraftwerk - Trans-Europe Express
7: Led Zeppelin - IV
8: Gang of Four - Entertainment!
9: Joy Division - Unknown Pleasures
10: Brian Eno - Another Green World
ad 1: Kende ik alleen van naam op mijn 19e. David Bowie was toch van dat hitje Let's Dance?
ad 2: Had ik een greatest hits van.
ad 3: Kende ik niet.
ad 4: Kende ik alleen van naam, als een van de inspirators van Prince.
ad 5: Kende ik alleen van naam.
ad 6: Mijn eerste Kraftwerk (The Man-Machine) zou ik pas een jaar later horen.
ad 7: Kende ik alleen van naam.
ad 8: Kende ik niet.
ad 9: Ja, hier was ik wel fan van. Retespannend natuurlijk, zoeen zanger die zijn eigen verhangen had.
ad 10: Kende ik niet.
Dus ja, ik kan het me best voorstellen dat een 19-jarige knul zelfs de allergrootste albums van rond zijn geboorte niet kent. En al helemaal niet als je meer into een ander genre bent.
Ha, dat is zeker waar.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:10 schreef pfaf het volgende:
[..]
Het zijn toch andere tijden, er zijn fulltime videoclip kanalen, honderden radiostations en niet te vergeten internet.
Geef het nog een paar jaar en je krijgt 19-jarigen die het begrip "album" niet meer kennenquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:10 schreef pfaf het volgende:
Op je 19e Nevermind niet kennen kan ik niet helemaal bolwerken.
Dit soort topics brengen dat altijd wel goed boven, ja. Bij mij wel in ieder gevalquote:Maar misschien word ik ook wel gewoon een oude lul.![]()
Helemaal eens.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:00 schreef vingerplant het volgende:
Ik vind Nevermind nogal overrated; het maakte destijds ook niet echt veel indruk. Niet slecht hoor, maar in mijn ogen zeker niet het briljante album waar het nu vaak voor wordt aangezien. In Utero daarentegen vind ik nog steeds een briljant album
Jullie ( Frollo, Tong ( en jij? ) ) zijn dat ook. Ik zou het niet moeten zijn.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:13 schreef Litpho het volgende:
[..]
Geef het nog een paar jaar en je krijgt 19-jarigen die het begrip "album" niet meer kennen.
[..]
Dit soort topics brengen dat altijd wel goed boven, ja. Bij mij wel in ieder geval.
Ja, wat voor lijst neem je dan ook? Check eens de 'beste' albums van de jaren 90.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:02 schreef Frollo het volgende:
[..]
Laten we eens kijken naar de beste albums van de 70s volgens Pitchfork:
1: David Bowie - Low
2: The Clash - London Calling
3: Television - Marquee Moon
4: Sly & The Family Stone - There's a Riot Goin' On
5: Bob Dylan - Blood on the Tracks
6: Kraftwerk - Trans-Europe Express
7: Led Zeppelin - IV
8: Gang of Four - Entertainment!
9: Joy Division - Unknown Pleasures
10: Brian Eno - Another Green World
ad 1: Kende ik alleen van naam op mijn 19e. David Bowie was toch van dat hitje Let's Dance?
ad 2: Had ik een greatest hits van.
ad 3: Kende ik niet.
ad 4: Kende ik alleen van naam, als een van de inspirators van Prince.
ad 5: Kende ik alleen van naam.
ad 6: Mijn eerste Kraftwerk (The Man-Machine) zou ik pas een jaar later horen.
ad 7: Kende ik alleen van naam.
ad 8: Kende ik niet.
ad 9: Ja, hier was ik wel fan van. Retespannend natuurlijk, zoeen zanger die zijn eigen verhangen had.
ad 10: Kende ik niet.
Dus ja, ik kan het me best voorstellen dat een 19-jarige knul zelfs de allergrootste albums van rond zijn geboorte niet kent. En al helemaal niet als je meer into een ander genre bent.
Begrijp ik nou goed dat je 5 bent?quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:14 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jullie ( Frollo, Tong ( en jij? ) ) zijn dat ook. Ik zou het niet moeten zijn.
Whehe. Voor bijv. de Nevermind lyrics heb ik op m'n bed gelegen met het cassettedeck en zin voor zin afgespeeld. Proberen te verstaan wat er gezongen wordt, die zin opschrijven in m'n songtekstschriftje en pauze er weer voor een zin afgehaald!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:11 schreef Frollo het volgende:
[..]
Ha, dat is zeker waar.
Ik heb nog eens via teletekst (372?) om de lyrics van Joy Division gevraagd, en die werden mij toen (na betaling in postzegels) toegezonden door iemand die er een heel boekje van had gemaakt, met omslag van extra zwaar papier en zo.
Ik heb het idee dat dàt vooral een dingetje van de recensenten was, en minder van de band zelf. Ik geloof heus dat die jongens de muziek maakten die ze wilde maken, zonder dat daar één of andere loodzware cultuurfilosofische agenda achter stak. Natuurlijk, zulke bands heb je ook.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:09 schreef Litpho het volgende:
[..]
Vooral het tegelijkertijd "zie ons eens alternatief zijn" en "zie ons eindelijk goede muziek de mainstream in brengen, dood aan de hair metal (alsof dat het enige was wat je als muziekliefhebber kon vinden)" blijft hilarisch.
Ik dacht meer aan de fans. Degene die in navolging van de recensenten de "Nevermind heeft een hele muziekgeneratie het licht laten zien"-slogans zijn gaan spuien.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dàt vooral een dingetje van de recensenten was, en minder van de band zelf. Ik geloof heus dat die jongens de muziek maakten die ze wilde maken, zonder dat daar één of andere loodzware cultuurfilosofische agenda achter stak.
Tuurlijk. Kijk 'docu's' als Live, Tonight, Sold Out eens. Dan zie je hoe serieus Nirvana zichzelf nam.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:19 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik heb het idee dat dàt vooral een dingetje van de recensenten was, en minder van de band zelf. Ik geloof heus dat die jongens de muziek maakten die ze wilde maken, zonder dat daar één of andere loodzware cultuurfilosofische agenda achter stak. Natuurlijk, zulke bands heb je ook.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 10:47 schreef DuTank het volgende:
Hmz. Dat kende ik nog niet, maar ik vind dit volkomen kut, Tong!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:32 schreef tong80 het volgende:
Mijn ware "Grunge" helden.
Mark lanegan met The Screaming Trees.
Oef. Sweet Oblivion is één van m'n minst beluisterde cd's. Daar ben ik helemaal uitgegroeid. Een paar goede nummers, maar het meeste doet me niets meer. Hetzelfde met Alice in Chains overigens, die stadiongalmzang van Staley kan ik tegenwoordig helemaal niet meer hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:32 schreef tong80 het volgende:
Ze zijn ook meer bekend geworden door extreem geplug door dj's en MTV airplay dan door zelf de publiciteit te zoeken. De 'serieuze' muziekcritici omarmden de band en gingen ze de hemel in schrijven. Je hoorde Smells Like zo vaak dat mensen het vanzelf wel goed gingen vinden. Hetzelfde gebeurde een paar jaar later ook met Self Esteem van Offspring. Mensen die het eerst maar kut vonden wilden ineens een kopietje (op tape natuurlijkquote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:26 schreef Gellius het volgende:
Misschien moet ik dat inderdaad dan eens doen. Ik hield ze eigenlijk voor een vrij relaxed bandje dat op een onsmakelijke wijze de hemel in gehyped is. Maar nu ik er zo eens over nadenk heb ik denk ik zelfs nog nooit een interview met ze gelezen.
Ik las laatst al ergens dat ze haar haar korter had, maar dat ze tegenwoordig kaal was wist ik nog niet.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:52 schreef MarsX het volgende:
Ja, dat had ik zo hard bij Rihanna: Good girld gone bald.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:52 schreef MarsX het volgende:
Ja, dat had ik zo hard bij Rihanna: Good girld gone bald.
Wat een meesterlijk album, echt een nieuwe stap in de muziekgeschiedenis.
Het gewaagde nieuwe gebruik van instrumenten en de uitdagende zang maakt dit een top album.
Voor mij blijft Rihanna altijd nummer 1, zelfs nu het album al een jaar oud is.
Heb daarna nooit meer zo'n muzikale ervaring gehad.
Rihanna > Nirvalva.
Ni op dr hoofd gekkie.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:54 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik las laatst al ergens dat ze haar haar korter had, maar dat ze tegenwoordig kaal was wist ik nog niet.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:37 schreef Gellius het volgende:
[..]
Hmz. Dat kende ik nog niet, maar ik vind dit volkomen kut, Tong!.
Ik vond die unplugged sessie bagger. Kampvuur muziek voor mensen op Ameland.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:07 schreef Da_Sandman het volgende:
Ik had meer met de unplugged sessie van MTV, van dat album weet ik inderdaad nog dat ik het voor het eerst hoorde.
Dapper dat je er voor uit komt.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:28 schreef Ole het volgende:
Ik heb die hele Nirvana- idealisering nooit begrepen. Idd overrated zoals eerder gezegd
Net als Kayleigh van Marillion![]()
Ik heb meer met muziek van eind jaren '60/ begin '70. Pink Floyd heeft één van mijn favoriete albums gemaakt.
Toen ik voor het eerst de stem van Freddy Mercury hoorde was ik ook zwaar onder de indruk.
Innuendo is een meesterwerk.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:39 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dapper dat je er voor uit komt.
Mercury was één van de grootste performers.
Maar de muziek was natuurlijk bagger.
Bysicle enzo. Gewoon nummertjes maken waar je mee kunt cashen bij de platenkopende jongeren.
Maar nogmaals was de beste op Live -Aid.
Maar ik kan niet kiezen tussen hun slechtste albums
Heb ik dan net gemist. Sorryquote:
Crack snuiven? Alleen daardoor valt je hele post al niet meer serieus te nemen...quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:54 schreef thloreg het volgende:
Mensen die met Nirvana lopen te dwepen die scoren niet. Was een zoveelste onreine cracksnuiver die het leven niet meer zag zitten en niet aankon en daarna door een stel losers gehyped werd,netzo als met Tupac.
Precies, die kerel spoot hasj !quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:54 schreef thloreg het volgende:
Mensen die met Nirvana lopen te dwepen die scoren niet. Was een zoveelste onreine cracksnuiver die het leven niet meer zag zitten en niet aankon en daarna door een stel losers gehyped werd,netzo als met Tupac.
quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:58 schreef L.Denninger het volgende:
Om even aan te geven hoe oud je bent :
[ afbeelding ]
Gestopt na de geboorte van Frances toch? Daarna heeft hij alleen nog maar bier en whiskey rectaal ingebracht meen ik.quote:
Geen idee, ik ben niet meer zo op de hoogte van de "boybands vermomd als alternatievelingen"quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:59 schreef pfaf het volgende:
[..]
Jammer dat hij zelf Fall Out Boy luistert.
Puur stigmatiserend en afgaand op z'n looks hoor.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 13:01 schreef L.Denninger het volgende:
[..]
Geen idee, ik ben niet meer zo op de hoogte van de "boybands vermomd als alternatievelingen"
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
die is ook prachtig!quote:
Op je 14de al zo'n geweldige smaak hebben.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 15:26 schreef Aschkael het volgende:
Het gevoel wat je beschrijft in je OP ken ik. Ik heb dat persoonlijk met Sonic Youth gehad. Ik was 14 toen Dirty uitkwam en dat is de eerste CD die ik ooit gekocht heb. Ik dacht ook dat ze die muziek speciaal voor mij gemakt hadden...soms heb je die klik met een band. In een jaar tijd heb ik toen de hele back catalog van ze gekocht. Tegenwoordig volg ik ze niet meer zo. Artiesten bands met wie ik hetzelfde had zijn o.a. Fugazi, Autechre, Captain Beefheart, Tom Waits en zeer recentelijk Procupine Tree.
Nirvana heb ik altijd een schromelijk overschatte Pixies coverband gevonden. Echt zo'n bandje dat inspeelt op depressieve gevoelens van tieners...bah
Ik was in de 20 en mijn hart ging ook open hoorquote:Op vrijdag 25 juli 2008 16:22 schreef Gellius het volgende:
De Pixies speelden in op depressieve gevoelens van tieners?
Eens!quote:Op vrijdag 25 juli 2008 11:32 schreef tong80 het volgende:
Tja, ook Tupac heeft enkele hele goeie albums gemaakt imo.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 12:54 schreef thloreg het volgende:
Dat vond ik juist één van hun mindere albums. Veel te glad geproduceerd en de magie was verdwenen.quote:Op vrijdag 25 juli 2008 21:01 schreef Klopkoek het volgende:
Gevoel wat TS beschrijft had ik vooral toen ik voor het eerst Meat is murder hoorde.
Dat is een leugen!quote:Op zaterdag 26 juli 2008 12:39 schreef Aschkael het volgende:
Zo zie je maar weer: er is zoveel betere muziek dan Nirvana
Dank je wel.quote:
Ik was ook onder de indruk van RATM. Maar kan er nu niet meer naar luisteren. Het bombastische werkt te kort.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:11 schreef mane het volgende:
Ik kan het me niet meer herinneren, maar ik was in ieder geval niet erg onder de indruk.
Uit diezelfde tijd weet ik wel goed een ander moment. Toen ik voor het eerst Rage Against the Machine hoorde met Killing in the name was ik een beetje ondersteboven. Niet dat het zo goed is, maar de heftigheid van het nummer én de tekst erbij maakte wel dat ik letterlijk dacht: wow, wat is dit?? Ik stond in een café met wat vrienden en we keken elkaar na het nummer verbluft aan.
In diezelfde periode hoorde ik ook voor het eerst Tori Amos, op Studio Brussel,.
En met Killing in the name of had (en heb) ik echt een Beavis-en-Buttheadmoment. He said Fuck You. Again. And again. And over and over again. Hehe. Cool.quote:Op zaterdag 26 juli 2008 13:11 schreef mane het volgende:
Toen ik voor het eerst Rage Against the Machine hoorde met Killing in the name was ik een beetje ondersteboven. Niet dat het zo goed is, maar de heftigheid van het nummer én de tekst erbij maakte wel dat ik letterlijk dacht: wow, wat is dit?? Ik stond in een café met wat vrienden en we keken elkaar na het nummer verbluft aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |