Inderdaad, iedere keer weer zo'n net-niet gevoel, als sex zonder orgasme, vliegen met een simulator of een humor in een ONZ-topic. Iedere keer als ik 'm draai baal ik er weer van.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:46 schreef QyRoZ het volgende:
From a basement on a Hill is inderdaad doodgeproduceerd. Zooooo eeuwig zonde.
Ik kan hem na mijn laatste verhuizing als enige Elliott-album niet eens vinden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:50 schreef pfaf het volgende:
[..]
Inderdaad, iedere keer weer zo'n net-niet gevoel, als sex zonder orgasme, vliegen met een simulator of een humor in een ONZ-topic. Iedere keer als ik 'm draai baal ik er weer van.
Want? Slechte productie? Lelijke hoes? Pro-Bush teksten?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:01 schreef fransie102 het volgende:
Eminem - Encore.
Zou je dat misschien eens kunnen onderbouwen net zoals de topicstarter gedaan heeft?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:01 schreef fransie102 het volgende:
Eminem - Encore.
Na 3 topalbums afgeleverd te hebben (the Slim Shady LP als beste) en meer dan een jaar niets nieuws meer uitgebracht te hebben waren de verwachtingen voor Eminems CD Encore toch wel hooggespannen. Maar helaas haalde Encore het niet bij z'n voorgangers.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:05 schreef Beathoven het volgende:
[..]
Zou je dat misschien eens kunnen onderbouwen net zoals de topicstarter gedaan heeft?![]()
Is ie daarom mislukt of gewoon miskend?quote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:28 schreef UncleFunk het volgende:
Een zeer onbekend album uit 1987: Broomfield - Broomfield. Een prachtig album, heerlijk soulful. Maar op de een of andere manier is het nooit aangeslagen bij het grote publiek. Eigenlijk heb ik daar weinig problemen mee, want dit soort muziek mag best relatief onbekend blijven
Commercieel gezien misluktquote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:30 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Is ie daarom mislukt of gewoon miskend?
Ik geloof dat ik iets verkeerd gelezen hebquote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:30 schreef QyRoZ het volgende:
[..]
Is ie daarom mislukt of gewoon miskend?
Het is maar hoe je 'mislukt' defineertquote:Op zaterdag 16 juli 2005 22:33 schreef Grobbel het volgende:
[..]
Maar dat was toch niet echt de bedoeling van dit topic.
En toch, ondanks zijn overproductie, nog immer een album wat weinigen hem na zullen doen de komende jaren. Het is alleen verdomd jammer dat de verkeerde producers ermee aan de haal zijn gegaan. Elliott vaart het best bij zo min mogelijk oversturing en franje. Ik denk dat de producer iets teveel nadruk wilde leggen op het leven en 'lijden' van Elliott, iets wat Elliott zelf nu altijd heeft ontkent. Hij zei juist dat de teksten niet autobiografisch was. Een tekst zoals een A Fond Farewell kun je dan ook op verschillende manieren lezen. Enerzijds kun je het lezen als een afscheid van het leven omdat je weet dat zelfmoord heeft gepleegd (of wellicht vermoord is...ze weten het nog immer niet), anderzijds kun je het ook zien als afscheid van de oude Elliott die verslaafd was en zichzelf niet in de hand kon houden.quote:Op zaterdag 16 juli 2005 21:44 schreef pfaf het volgende:
Elliott Smith - From a Basement on the Hill
[afbeelding]
Het blijft wrang dat hij zelf niet meer leeft, want wellicht was From a Basement.. dan toch nog goed uit de verf gekomen.... Acoustisch zijn het bijna allemaal juweeltjes, maar bij Elliott's nieuwe sound vallen de kwartjes maar niet. Met nummers als A Fond Farewell, Twilight en A distorted Reality.. op een plaat zou het toch één van de beste albums aller tijden moeten worden en als alle nummers op de Either/Or, Roman Candle manier waren opgenomen zou het ook zo'n geweldige plaat zijn geweest. Maar als telt niet, en moeten we het maar doen met de bootlegs. Zonde...
Mwah st. anger is natuurlijk ook meer iets wat ze voor zichzelf hebben gedaan. Ze hadden ook een heel album met muziek ala black album kunnen vullen heeft Kirk gezegd, maar dat wouden ze niet. Bij metallica ging het al fout met alles wat na the black album is uitgebracht. Hopen dat het nieuwe album weer wat meer van de oude metallica heeft.quote:Op zondag 17 juli 2005 11:25 schreef Mr-Coffee het volgende:
Metallica - St Anger.
Cradle Of Filth - Nymphatemine.
2 bands die veel potentie hebben/hadden maar met deze albums behoorlijk de mist ingingen.
Metallica is overgegaan op overgeproduceerde Nu metal bagger.
Cradle Of Filth had muzikaal gezien nog wel wat af kunnen leveren, maar de plaat wordt hopeloos verneukt door Dani die duidelijk de potentie van z,n stem kwijt is.
Voor het geld dus...quote:Op zondag 17 juli 2005 12:15 schreef Kill_em_all het volgende:
[..]
Mwah st. anger is natuurlijk ook meer iets wat ze voor zichzelf hebben gedaan.
"Lullabies to Paralyze" is overgeproduceerd, niet rauw en stoffig genoeg, maar je trekt "Songs For the Deaf" wel? Vanaf "Rated R" hebben ze al een gelikte productie, en dan vooral "Songs For the Deaf".quote:Op zondag 17 juli 2005 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze
Ik vond de eerste 3 albums van ze geweldig en ik denk dat dit ook heel wat kon zijn, maar in mijn ogen is het teveel over geproduceert, dat rauwe, dat stoffige mist er gewoon aan. Je zou het er bijna zelf in zetten.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |