abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:44:39 #1
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28868602
Welke albums hadden volgens jullie de potentie om een geweldig album te worden, maar zijn het toch niet geworden en waarom niet?
TS begint:

Nirvana - Nevermind

Een band als Nirvana, of zelfs een heel genre als grunge, leent zich er niet voor: polijsten. Alle rauwe randjes van bijna elk nummer zijn na de productie verdwenen. Nummers als Smells like teen spirit en Imodium / Breed doen het live geweldig, maar zijn zo gladgestreken dat het vervelend wordt. Dát plus het feit dat Kurt het nodig vond om het geweldige Polly te verneuken ( waarom toch? De gewone versie en new wave versie zijn toch duizenden malen beter ), maakt het voor mij tot een net-niet album. Endless Nameless zou een perfecte afsluiter zijn geweest, waarom slechts een bonustrack? Waarom niet het geniale Aneurysm? etc..

Elliott Smith - From a Basement on the Hill

Het blijft wrang dat hij zelf niet meer leeft, want wellicht was From a Basement.. dan toch nog goed uit de verf gekomen.... Acoustisch zijn het bijna allemaal juweeltjes, maar bij Elliott's nieuwe sound vallen de kwartjes maar niet. Met nummers als A Fond Farewell, Twilight en A distorted Reality.. op een plaat zou het toch één van de beste albums aller tijden moeten worden en als alle nummers op de Either/Or, Roman Candle manier waren opgenomen zou het ook zo'n geweldige plaat zijn geweest. Maar als telt niet, en moeten we het maar doen met de bootlegs. Zonde...
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:46:13 #2
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28868644
From a basement on a Hill is inderdaad doodgeproduceerd. Zooooo eeuwig zonde.
For great justice!
  zaterdag 16 juli 2005 @ 21:50:42 #3
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28868742
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 21:46 schreef QyRoZ het volgende:
From a basement on a Hill is inderdaad doodgeproduceerd. Zooooo eeuwig zonde.
Inderdaad, iedere keer weer zo'n net-niet gevoel, als sex zonder orgasme, vliegen met een simulator of een humor in een ONZ-topic. Iedere keer als ik 'm draai baal ik er weer van.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:00:35 #4
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28868958
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 21:50 schreef pfaf het volgende:

[..]

Inderdaad, iedere keer weer zo'n net-niet gevoel, als sex zonder orgasme, vliegen met een simulator of een humor in een ONZ-topic. Iedere keer als ik 'm draai baal ik er weer van.
Ik kan hem na mijn laatste verhuizing als enige Elliott-album niet eens vinden. .
For great justice!
pi_28868987
Eminem - Encore.
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:02:39 #6
52164 pfaf
pfief, pfaf, pfoef!
pi_28869010
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:01 schreef fransie102 het volgende:
Eminem - Encore.
Want? Slechte productie? Lelijke hoes? Pro-Bush teksten?
pi_28869077
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:01 schreef fransie102 het volgende:
Eminem - Encore.
Zou je dat misschien eens kunnen onderbouwen net zoals de topicstarter gedaan heeft?
pi_28869562
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:05 schreef Beathoven het volgende:

[..]

Zou je dat misschien eens kunnen onderbouwen net zoals de topicstarter gedaan heeft?
Na 3 topalbums afgeleverd te hebben (the Slim Shady LP als beste) en meer dan een jaar niets nieuws meer uitgebracht te hebben waren de verwachtingen voor Eminems CD Encore toch wel hooggespannen. Maar helaas haalde Encore het niet bij z'n voorgangers.

Eminem produceerde zelf het grootste gedeelte van deze CD, en deed dat bij sommige nummers best aardig, maar Dr. Dre, die zijn vorige werk produceerde, bleek toch duidelijk een veel betere producer. Het werd een beetje een oppervlakkig album, met veel politiek getinte teksten (niet zo interessant als je niet echt op de hoogte bent van de Amerikaanse politiek) en de beats leken op elkaar, en beginnen snel te vervelen.
pi_28869750
Een zeer onbekend album uit 1987: Broomfield - Broomfield. Een prachtig album, heerlijk soulful. Maar op de een of andere manier is het nooit aangeslagen bij het grote publiek. Eigenlijk heb ik daar weinig problemen mee, want dit soort muziek mag best relatief onbekend blijven
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:30:24 #10
6467 QyRoZ
Just Q it!
pi_28869776
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:28 schreef UncleFunk het volgende:
Een zeer onbekend album uit 1987: Broomfield - Broomfield. Een prachtig album, heerlijk soulful. Maar op de een of andere manier is het nooit aangeslagen bij het grote publiek. Eigenlijk heb ik daar weinig problemen mee, want dit soort muziek mag best relatief onbekend blijven
Is ie daarom mislukt of gewoon miskend?
For great justice!
pi_28869824
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:30 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Commercieel gezien mislukt
  zaterdag 16 juli 2005 @ 22:33:16 #12
28030 Grobbel
In Toffee We Crust!
pi_28869837
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:32 schreef fransie102 het volgende:

[..]

Commercieel gezien mislukt
Maar dat was toch niet echt de bedoeling van dit topic.
pi_28869891
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:30 schreef QyRoZ het volgende:

[..]

Ik geloof dat ik iets verkeerd gelezen heb
pi_28870090
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 22:33 schreef Grobbel het volgende:

[..]

Maar dat was toch niet echt de bedoeling van dit topic.
Het is maar hoe je 'mislukt' defineert
pi_28877048
Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze

Ik vond de eerste 3 albums van ze geweldig en ik denk dat dit ook heel wat kon zijn, maar in mijn ogen is het teveel over geproduceert, dat rauwe, dat stoffige mist er gewoon aan. Je zou het er bijna zelf in zetten.
  zondag 17 juli 2005 @ 10:46:38 #16
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_28877157
Epica - Consign to Oblivion. Grote verwachtingen van gehad, maar intussen is het crap
Niet meer actief op Fok!
  zondag 17 juli 2005 @ 11:25:01 #17
125126 Mr-Coffee
pissing people off since 1980
pi_28877673
Metallica - St Anger.
Cradle Of Filth - Nymphatemine.

2 bands die veel potentie hebben/hadden maar met deze albums behoorlijk de mist ingingen.

Metallica is overgegaan op overgeproduceerde Nu metal bagger.
Cradle Of Filth had muzikaal gezien nog wel wat af kunnen leveren, maar de plaat wordt hopeloos verneukt door Dani die duidelijk de potentie van z,n stem kwijt is.
Set Sail, For Fail.
JA NOU EN,IS GOED VOOR JE!!
pi_28878611
quote:
Op zaterdag 16 juli 2005 21:44 schreef pfaf het volgende:

Elliott Smith - From a Basement on the Hill
[afbeelding]
Het blijft wrang dat hij zelf niet meer leeft, want wellicht was From a Basement.. dan toch nog goed uit de verf gekomen.... Acoustisch zijn het bijna allemaal juweeltjes, maar bij Elliott's nieuwe sound vallen de kwartjes maar niet. Met nummers als A Fond Farewell, Twilight en A distorted Reality.. op een plaat zou het toch één van de beste albums aller tijden moeten worden en als alle nummers op de Either/Or, Roman Candle manier waren opgenomen zou het ook zo'n geweldige plaat zijn geweest. Maar als telt niet, en moeten we het maar doen met de bootlegs. Zonde...
En toch, ondanks zijn overproductie, nog immer een album wat weinigen hem na zullen doen de komende jaren. Het is alleen verdomd jammer dat de verkeerde producers ermee aan de haal zijn gegaan. Elliott vaart het best bij zo min mogelijk oversturing en franje. Ik denk dat de producer iets teveel nadruk wilde leggen op het leven en 'lijden' van Elliott, iets wat Elliott zelf nu altijd heeft ontkent. Hij zei juist dat de teksten niet autobiografisch was. Een tekst zoals een A Fond Farewell kun je dan ook op verschillende manieren lezen. Enerzijds kun je het lezen als een afscheid van het leven omdat je weet dat zelfmoord heeft gepleegd (of wellicht vermoord is...ze weten het nog immer niet), anderzijds kun je het ook zien als afscheid van de oude Elliott die verslaafd was en zichzelf niet in de hand kon houden.

De grootste draak op het album vind ik Coast to Coast, volledig misgekleund. Ik denk dat het zeker potentie had één van de beste singer/songwriter-albums ooit te worden als hij zelf nog achter de knoppen had mogen zitten. Ik ben blij dat hij toch nog andere juweeltjes heeft achter gelaten. XO en Either/or zijn voor mij althans nog steeds onovertroffen juweeltjes op singer/songwriter-gebied.
pi_28878780
quote:
Op zondag 17 juli 2005 11:25 schreef Mr-Coffee het volgende:
Metallica - St Anger.
Cradle Of Filth - Nymphatemine.

2 bands die veel potentie hebben/hadden maar met deze albums behoorlijk de mist ingingen.

Metallica is overgegaan op overgeproduceerde Nu metal bagger.
Cradle Of Filth had muzikaal gezien nog wel wat af kunnen leveren, maar de plaat wordt hopeloos verneukt door Dani die duidelijk de potentie van z,n stem kwijt is.
Mwah st. anger is natuurlijk ook meer iets wat ze voor zichzelf hebben gedaan. Ze hadden ook een heel album met muziek ala black album kunnen vullen heeft Kirk gezegd, maar dat wouden ze niet. Bij metallica ging het al fout met alles wat na the black album is uitgebracht. Hopen dat het nieuwe album weer wat meer van de oude metallica heeft.
Op zondag 21 oktober 2007 20:47 schreef StefanP het volgende:
300PK is in de autowereld geen 300PK. Klaar.
  zondag 17 juli 2005 @ 12:23:00 #20
9740 Knarf
Ik hou niet van titels
pi_28878971
Metallica - ....And Justice For All

Erg goede nummers, veel te schel opgenomen.
(mijn mening)
Don't Hold Me Back, This Is My Own Hell.
No keyboard found, press F1 to continue
pi_28880064
Dream Theater-Octavarium

Er staan een aantal erg zwakke nummers op. Verder is er imo wat teveel geshopt bij Muse en dat is tenkoste gegaan van hun eigen identiteit.
pi_28880160
quote:
Op zondag 17 juli 2005 12:15 schreef Kill_em_all het volgende:

[..]

Mwah st. anger is natuurlijk ook meer iets wat ze voor zichzelf hebben gedaan.
Voor het geld dus...
Sib | Dab | Dua
  zondag 17 juli 2005 @ 13:57:02 #23
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_28880817
Ik vind Nevermind toch geen 'mislukt' album, moet ik zeggen. Dacht je er ook zo over toen 'ie net uit was?
"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
  zondag 17 juli 2005 @ 13:57:22 #24
73742 fripper
"Call It Anything"
pi_28880826
Tha Final Cut van Pink Floyd had een prima album kunnen zijn
- als Roger Waters had begrepen dat Pink Floyd een band is, waar de andere bandleden dus ook een zinnige bijdrage kunnen leveren.
- als Not Now John niet op het album stond
- als The hero's return part 2 wel op het album stond
"We shall now tune our Mellotrons and attack culture once again"
  zondag 17 juli 2005 @ 14:07:20 #25
18413 Summoner
Posterboy of the Apocalypse
pi_28881021
quote:
Op zondag 17 juli 2005 10:37 schreef KaheemSaid het volgende:
Queens of the Stone Age - Lullabies to Paralyze

Ik vond de eerste 3 albums van ze geweldig en ik denk dat dit ook heel wat kon zijn, maar in mijn ogen is het teveel over geproduceert, dat rauwe, dat stoffige mist er gewoon aan. Je zou het er bijna zelf in zetten.
"Lullabies to Paralyze" is overgeproduceerd, niet rauw en stoffig genoeg, maar je trekt "Songs For the Deaf" wel? Vanaf "Rated R" hebben ze al een gelikte productie, en dan vooral "Songs For the Deaf".
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')