abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 18 december 2008 @ 13:34:09 #101
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64117846
Ik heb mijn spullen bij de bever gekocht. Je kunt daar gordels proberen door aan een kabel te gaan hangen. Het is toch wel het belangrijkste als je gordel lekker zit als je hangt. Verder kun je op de hoeveelheid en soort materiaal lussen letten als je van plan bent om te gaan voorklimmen enzo.
Schoentjes, gewoon schoentjes kopen die lekker strak zitten met de nadruk op lekker. Als beginner heb je nog niet van die schoentjes nodig waarin je voeten helemaal bol staan. Ook even proberen op een proefwandje in de winkel. Even met je tenen, zijkanten proberen hoe het volelt om op een greepje te staan. Ze moeten iig niet pijn doen.
Verder heb je nog een zeker apparaat nodig. Je moet zelf maar kijken wat je prettig vindt en hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
Met een beetje geluk komt er binnenkort ook wel weer een kortingsdag dat je alles met 15% korting kunt kopen als je een (gratis) beverkaart hebt. Ik heb mijn spul ook op zo'n dag gekocht.

Ik zag trouwens afgelopen zomer in Kroatië dat mijn klimschoentjes daar een stuk goedkoper waren (scheelde 40% ofzo) dus als je binnen kort nog naar een klimland op vakantie gaat zou je ze ook daar kunnen kopen.
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
pi_64118124
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:11 schreef Pietjuh het volgende:
Ik ben nu al weer eventjes bezig met klimmen, en zit te denken om nu eindelijk eens wat eigen materiaal te gaan kopen. Heeft iemand hier goede adviezen over wat voor gordel/schoentjes geschikt zijn voor beginners? Ben op het moment van plan om deze spullen alleen nog in de hal te gebruiken, maar van de zomer ga ik wellicht eens proberen ergens buiten te klimmen

Aankomende zaterdag ga ik voor het eerst klimmen in Haarlem. Ben benieuwd hoe die hal is
Als je niet meteen veel wilt uitgeven: bever verkoopt Singing Rock, een prima instapmerk voor klimgordels en karabiners etc. Voor sportklimmen kun je toe met een gordel met 1 vaste maat beenlussen, als je ook naar buiten wilt en bij warm weer in een dunne of bij koel weer in een dikke broek wilt klimmen, zijn verstelbare beenlussen wel handig.

Voor halklimmen zijn veel materiaallussen niet noodzakelijk, als je buiten gaat voorklimmen zijn minstens 2 maar liever nog 4 materiaallussen wel handig. ga er in hangen om te voelen hoe de gordel zit, bij de goede buitensportzaak kan dit proefhangen altijd.

Afhankelijk van je techniek, en het soort routes wat je leuk vindt: een rechte schoen met een vrij stijve zool is prima voor klimmen tot rond de 5a, maar met een soepel, buigzaam zooltje kun je vanaf 5a (en tevens in de overhang, en bij wrijvingsplaten) beter op kleine treetjes staan. Uiteraard vraagt een soepele zool wel om meer spanning en spierkracht in je voet. Schoentjes met een ( en ) leest trekken je voet krom, en creëren daardoor die spanning. Voor technisch klimmen, boulderen, overhangen, erg handig. Als je een lange dag op je schoenen stata, voelt het niet lekker. Beginnersschoenen hebben een rechte leest, en zitten daardoor wat comfortabeler.

Vorbeelden van rechte zolen:
http://images.google.nl/images?hl=nl&q=la%20sportiva%20sport%20climbing&um=1&ie=UTF-8&sa=N&tab=wi
Mythos, katana en cobra zijn rechte beginnersschoenen.
Venom en Miura zijn kromme technische gevorderdenschoenen

Buitenklimmen: ik gebruik mn binnenschoenen niet buiten en andersom. In de eerste plaats omdat je anders je halschoentjes vies maakt, maar ook omdat ze bij mij een maat verschillen. Als je toch 1 paar wilt, bedenk dan dat je buiten soms sokken aan wilt op koele dagen, en dat je als je binnen zonder sokken klimt misschien iets te ruim erin zal zitten. Mijn binnenschoentjes zijn superkrap, daarin pas ik echt geen sokken. In mn buitenschoentjes kan dat wel.

Haarlem is leuk, en het is ook nog eens de allereerste klimhal van Nederland
Mijn foto's op Flickr!
[b]Op 15-09-2006 10:28 schreef Hans_Gielus[/b]
Namens Fryslân hoop ik dat je van een berg afkukelt _O-
  maandag 22 december 2008 @ 10:38:27 #103
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64237752
@Pietjuh

Volgende week zijn de klimspullen bij de bever in de aanbieding (15% korting) je heb dan wel een bevercard en een kortingsbon nodig, als je geen bevercard hebt kun je die hier aanvragen, dan heb je hem nog net op tijd:
http://www.bever.nl/bever%20card/bever%20card%20aanvragen
Volgens de folder heb je zowel de bonnen als de bevercard nodig, maar misschien krijg je de korting ook wel met alleen je bevercard, dat is wel vaker bij winkels zo tenminste.
Er zat bij de folder ook nog een bonnentje voor ¤12,50 extra kassa korting bij aankoop boven de ¤100,-. Het lijkt er op dat je die kunt gebruiken icm met die andere bon maar dat weet ik niet zeker.

Als het blijkt dat je de bonnen wel nodig hebt en als je ze wilt hebben, wil ik ze eventueel ook wel naar je opsturen, ik ga ze toch niet gebruiken.
pi_64239150
quote:
Op donderdag 18 december 2008 13:42 schreef Gripper het volgende:
Haarlem is leuk, en het is ook nog eens de allereerste klimhal van Nederland
Als je de oude hal meetelt wel, de huidige is zeker niet de oudste nieuwbouwhal.
Sport is de belangrijkste bijzaak in het leven.
  dinsdag 23 december 2008 @ 18:21:21 #105
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_64292666
Artikel uit de Volkskrant:

De sportklimmer is hoog opgeleid, niet oud en niet dik. En hij (of zij) wil in alles de top bereiken. Bij het NK in een verbouwde kerk komt de familie voor even samen.
...

http://www.geocities.com/maikelonline/VOK-20081215-03022006.jpg
pi_64357819
thanks voor de informatie voor de klimspullen!
Ik ga denk ik volgende week even langs de Bever om met mijn kortingsbon om voor wat schoentjes en atc/karabiner te shoppen. Een gordel kan ik nu voor een tijdje van iemand lenen, dus daar wacht ik nog eventjes mee.

Het klimmen in Haarlem was leuk! Veel 5a's kunnen klimmen en een 5b (maar helaas met 1x smokkelen ) De routes daar zijn leuk, met veel dakjes waar je omheen moet klimmen! Ze hadden op het moment ook schijnbaar veel nieuwe routes geplaatst voor het nieuwe jaar, en heb er daal veel van kunnen uitproberen.
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  zondag 4 januari 2009 @ 16:55:44 #107
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_64651539
Nieuw persoon meldt zich.
Ben al aardig wat jaartjes bezig met klimmen, en daardoor ook twee zomers in Zwitserland gewerkt!
Overzichtje hieronder

Hal: 5c/6a
Rots: 5c/6a
Alpinisme: t/m AD
Waar: Monte Cervino, Kandersteg (CH)

Ik doe soms ook nog aan boulderen en slacklinen, en probeer zoveel mogelijk voor te klimmen buiten.
Als iemand een keer wil gaan klimmen in de buurt van Rotterdam/Dordrecht stuur maar een PM.
pi_64782112
tvp/kick

ik heb me de hele avond voor zover die nog jong is het leplazerus gezocht naar een manier om klimtouw op te schieten zodat je het in een beenzak op kan bergen, dat het tijdens t abseilen eruit komt zonder in de knoop te raken

weet iemand toevallig hoe dat in zn werk gaat?
Op donderdag 22 mei 2008 10:28 schreef Spittie het volgende:
swarma spam hoer
Op maandag 4 mei 2009 16:09 schreef Broekpaling het volgende:
Swarmahoer, deleting your posts while users are still writing them.
  zondag 11 januari 2009 @ 05:33:50 #109
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_64907452
Knoopt een eind van het touw in de touwzak, voert de rest erin en laat het andere uiteinde eruit hangen.
Ik heb dit met allerlei touwen gedaan en nog nooit problemen mee gehad.

Je moet er natuurlijk wel voor zorgen dat je beenzak de goede maat is voor je touw zodat het niet teveel kan rond schuiven.
pi_64907844
Wat moet ik me bij een beenzak voorstellen?

StupidDutch: In de weekenden zit ik in Berkel & Rodenrijs. Dat is een kwartiertje fietsen vanaf monte cervino. Komen de zondagmiddagen jouw uit? Kan niet elke week ivm studie, maar wel regelmatig..
Op dinsdag 24 november 2009 23:03 schreef k_man het volgende:
Een einde aan oeverloos gelul is een einde aan Fok.
pi_64909519
ja dus het touw gewoon in rondjes zegmaar erin rollen

swarma spam hoer
pi_64909557
swarma spam hoer
pi_64911628
quote:
Waarom zou je dat willen als je niet bij de BBE zit?
pi_64911806
voor de tofheidsfactor

maar weet je een manier
swarma spam hoer
pi_64911845
bbe bestaat al bijna 3 jaar neit meer btw dat is DSI geworden
swarma spam hoer
  zondag 11 januari 2009 @ 19:40:07 #116
240593 StupidDutch
Is Nederlander
pi_64924373
Casparovvv: weekenden zijn voor mij meestal wel moeilijk, hangt echt van de datums af. Stuur anders maar een PM met datums (zondagen) waarop jij kan, laat ik het wel even weten.

Swarmahoer: komt er inderdaad een beetje uit te zien als rondjes ja.
Bij mij gaat het meestal als volgt:
- Touw afschieten (zorgt ervoor dat kronkels eruit zijn)
- Touwuiteinde met een afgebonden paalsteek onderin de touwzak binden (=stopper op uiteinde touw)
- de rest van het touw erin voeren, ongeveer 50cm per keer
- Andere uiteinde dubbele achtknoop met een sluitende karabiner, die erbuiten blijft hangen/aan de tas geklikt zit.

Meestal, eindigt het dat de komplete tas naar beneden gegooit wordt en touw automatisch uitgevoerd wordt, werkt veel beter IMHO.
pi_64932122
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef StupidDutch het volgende:
Casparovvv: weekenden zijn voor mij meestal wel moeilijk, hangt echt van de datums af. Stuur anders maar een PM met datums (zondagen) waarop jij kan, laat ik het wel even weten.

Swarmahoer: komt er inderdaad een beetje uit te zien als rondjes ja.
Bij mij gaat het meestal als volgt:
- Touw afschieten (zorgt ervoor dat kronkels eruit zijn)
- Touwuiteinde met een afgebonden paalsteek onderin de touwzak binden (=stopper op uiteinde touw)
- de rest van het touw erin voeren, ongeveer 50cm per keer
- Andere uiteinde dubbele achtknoop met een sluitende karabiner, die erbuiten blijft hangen/aan de tas geklikt zit.

Meestal, eindigt het dat de komplete tas naar beneden gegooit wordt en touw automatisch uitgevoerd wordt, werkt veel beter IMHO.
ok dus idd netjes oprollend erin stoppen

raakt ie vaak in de knoop of niet
swarma spam hoer
pi_65723220
Schop!

Dit topic zou wel wat meer mogen leven. Of is iedereen veel te druk aan 't klimmen?

De afgelopen weken weer sinds lange tijd voorgeklommen (in de hal). Ben opnieuw een cursus aan het doen bij mijn SAC omdat ik nooit officieel het nkbv voorklimpasje gehaald heb. Gaat op zich wel lekker, behalve dan dat ik gisteren flink uit mijn route kwam zetten
pi_65723415
quote:
Op zondag 11 januari 2009 19:40 schreef StupidDutch het volgende:

Ik kan zo van te voren niet echt zeggen welke zondagen ik kan, maar ik gooi het hier wel neer als ik een keertje tijd heb
pi_66125833
Hier nog maar eens een schop!
Er zit vooruitgang bij mij! Ik kan nu vrij goed de meeste 5b's wel doorkomen, en wat korte 5c's lukken mij ook al wel Ik heb nog steeds wel wat moeite om goed mijn balans te houden op van die mini blokjes, maar dat komt vast wel goed!

Laatst ook begonnen met boulderen. Vind het echt cool om te doen, maar wat is dat moeilijk vergeleken met normaal routes klimmen! De meeste 4'tjes bij steep part in Den Haag klim ik echt met moeite uit, en alles wat daarboven zit (de enkele 5'jes tussen alle 6c's en 7a's) zijn nog projectjes In sloterdijk ging het wel wat beter gelukkig
"If i think, it all seems absurd to me; if i feel, it all seems strange; if i desire, he who desires is something inside of me." Fernando Pessoa - The Book of Disquiet
Wandelen in Noorwegen
  FOK!Fotograaf donderdag 19 februari 2009 @ 20:07:00 #121
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_66250505
Ah, dit topic zocht ik

Klim nu 6b/6b+ en boulder 6a+
Ik klim vooral in Neoliet Eindhoven... Voorklimmen doe ik ook graag verder ga ik meestal in de lente en in de zomer ook buiten klimmen (Duitsland, Zuid Frankrijk... )

Ik klim meestal 2 of 3 keer per week en ongeveer 2 jaar...

[ Bericht 20% gewijzigd door moonmovies op 19-02-2009 20:16:02 ]
Friends are like potatoes. If you eat them, they'll die...
-------------------------------------
www.theinvision.nl
pi_66272332
quote:
Op maandag 16 februari 2009 17:14 schreef Pietjuh het volgende:

Laatst ook begonnen met boulderen. Vind het echt cool om te doen, maar wat is dat moeilijk vergeleken met normaal routes klimmen! De meeste 4'tjes bij steep part in Den Haag klim ik echt met moeite uit, en alles wat daarboven zit (de enkele 5'jes tussen alle 6c's en 7a's) zijn nog projectjes In sloterdijk ging het wel wat beter gelukkig
quote:
Vaak wordt gezegd dat de waardering van een boulder (bv 6a) even moeilijk is als de crux uit een route die drie gradaties hoger ligt (dus 7a).
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boulderen

Boulderen is dus echt een stuk zwaarder. Ik doe het nu vaak 2 keer in de week, dan merk je dat je een stuk sterker wordt, langzamerhand kan ik zelfs sommige 6b's afstrepen.
  FOK!Fotograaf vrijdag 20 februari 2009 @ 14:17:56 #123
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_66276743
quote:
Op vrijdag 20 februari 2009 12:18 schreef L0we het volgende:

[..]

[..]

bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Boulderen

Boulderen is dus echt een stuk zwaarder. Ik doe het nu vaak 2 keer in de week, dan merk je dat je een stuk sterker wordt, langzamerhand kan ik zelfs sommige 6b's afstrepen.
Dat klopt, een boulder is qua techniek en lichaamsinspanning meestal zwaarder, maar daar tegen in staat weer dat ze wel veel korter zijn dan gewone routes. Kort maar zwaar...
www.theinvision.nl
pi_66559109
Ik heb mijn bankrekening weer geplunderd Een Mammut Champ broek:

En een Tenson softshell waar ik geen plaatje van kan vinden - superlichte softshell die wat minder warm is dan sommige andere softshells, voor de zeer redelijke prijs van ¤149,-.
  zondag 1 maart 2009 @ 19:40:58 #125
130803 Gripper
Get a grip
pi_66591754
quote:
Op zaterdag 28 februari 2009 18:38 schreef Casparovvv het volgende:
Ik heb mijn bankrekening weer geplunderd Een Mammut Champ broek:

[ afbeelding ]

En een Tenson softshell waar ik geen plaatje van kan vinden - superlichte softshell die wat minder warm is dan sommige andere softshells, voor de zeer redelijke prijs van ¤149,-.
Nah, bube, geht ihr am schneegipfeln hoch steigen oder etwas?
Mijn foto's op Flickr!
pi_66596205
quote:
Op zondag 1 maart 2009 19:40 schreef Gripper het volgende:

[..]

Nah, bube, geht ihr am schneegipfeln hoch steigen oder etwas?
In dat geval zou ik er op z'n minst nog wat fatsoenlijk thermo-ondergoed onder aantrekken. Ik zal 'm voorlopig voornamelijk op koude klimweekendjes gebruiken, maar er staan in de toekomst wel wat alpine cursussen op mn lijstje ja.
  FOK!Fotograaf zondag 1 maart 2009 @ 22:01:33 #127
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_66597318
Ik heb vandaag mijn voorklim certificaat gehaald
www.theinvision.nl
pi_66616756
Ik vind die certificaten echt een dramatische ontwikkeling! Ik vind dat je klimmen gewoon moet kunnen doen zoals je het zelf wilt, en niet alles en iedereen maar aan regeltjes binden.
Natuurlijk begrijp ik het wel vanuit het oogpunt van haleigenaren, maar voor mij gaat er zo een groot deel van de vrijheid (die je nog had met klimmen) verloren.

Gelukkig klom ik al bijna nooit in de hal, maar dit zal nu dus helemaal niet meer gebeuren als ik eerst een certificaat moet halen om zelfstandig te mogen klimmen. Nee, dan ga ik wel lekker naar Spaarnwoude om daar gewoon te kunnen voorklimmen zonder gezeik.

Gelukkig bestaat er nog zoiets als alpinisme. Gewoon verantwoordelijk zijn voor je eigen acties, en geen regeltjes. Dat is voor mij toch wel van groot belang voor het plezier hebben in klimmen.
pi_66624273
quote:
Op maandag 2 maart 2009 14:29 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ik vind die certificaten echt een dramatische ontwikkeling! Ik vind dat je klimmen gewoon moet kunnen doen zoals je het zelf wilt, en niet alles en iedereen maar aan regeltjes binden.
Natuurlijk begrijp ik het wel vanuit het oogpunt van haleigenaren, maar voor mij gaat er zo een groot deel van de vrijheid (die je nog had met klimmen) verloren.
Voor in de hal vind ik het niet meer dan logisch. Ik heb dat certificaat ook moeten halen ondanks dat ik al heel lang voorklom, het gaat in de praktijk nu eenmaal fout, en daar breng je niet alleen jezelf maar ook je mede-halklimmers mee in gevaar. Een certificaat is een manier om die fouten enigzins in te perken. Gelukkig zijn er in het buitenland nog weinig regels wat betreft outdoor voorklimmen, en dat mag wat mij betreft zo blijven. Anders krijg je een wildgroei aan certificaten e.d. die je zou moeten hebben voor verschillende gebieden.
pi_66688232
Ben van de week weer goed bezig met klimmen!
Afgelopen weekend allebei de dagen in de hal geweest; op zaterdag bij de klimmuur centraal geboulderd, en zondag de hele middag in Amsterdam.

Helaas nog geen lange 6a kunnen halen... Ik mis denk ik nog het vertrouwen om met mijn voeten op mini blokjes te balanceren en te gaan staan als je geen goede handgrepen hebt
Wandelen in Noorwegen
pi_66688863
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:35 schreef Pietjuh het volgende:
Ben van de week weer goed bezig met klimmen!
Afgelopen weekend allebei de dagen in de hal geweest; op zaterdag bij de klimmuur centraal geboulderd, en zondag de hele middag in Amsterdam.

Helaas nog geen lange 6a kunnen halen... Ik mis denk ik nog het vertrouwen om met mijn voeten op mini blokjes te balanceren en te gaan staan als je geen goede handgrepen hebt
Pas op dat je jezelf niet forceert, zeker als je net begint zijn bepaalde spieren nog niet zo sterk. Optimaal zou zijn om 1-2 dagen te rusten nadat je geklommen hebt. Voorkomt veel blessureleed.
pi_66690346
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 13:49 schreef Casparovvv het volgende:
Pas op dat je jezelf niet forceert, zeker als je net begint zijn bepaalde spieren nog niet zo sterk. Optimaal zou zijn om 1-2 dagen te rusten nadat je geklommen hebt. Voorkomt veel blessureleed.
Ik was ook niet van plan om dat vaak te doen Meestal klim ik gewoon op een woensdagavond en een dag in het weekend, dus er zit voldoende rust tussen!
Wandelen in Noorwegen
  woensdag 4 maart 2009 @ 16:02:14 #133
130803 Gripper
Get a grip
pi_66694341
Er is weer een buitenproject in de kijker:
http://danielarndt.com/ar(...)e_traverse_in_winter

In de zomer is het een vrij eenvoudige rots/gruis -graat, maar met sneeuw daarentegen...
Binnenkort snel doen dus, want nu ligt al die fijne sneeuw er nog
Mijn foto's op Flickr!
pi_66699502
quote:
Op woensdag 4 maart 2009 16:02 schreef Gripper het volgende:
Er is weer een buitenproject in de kijker:
http://danielarndt.com/ar(...)e_traverse_in_winter

In de zomer is het een vrij eenvoudige rots/gruis -graat, maar met sneeuw daarentegen...
Binnenkort snel doen dus, want nu ligt al die fijne sneeuw er nog
Wauw, dat ziet er wel erg gaaf zeg!

Gister heb ik me weer aardig uitgeleefd in het boulderhok. Ben in 2 projectjes (6b) ben ik toch weer wat verder gekomen, maar heb ze helaas nog niet af kunnen strepen.
  woensdag 4 maart 2009 @ 22:31:46 #135
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_66709748
Ik merk dat ik ook wel weer in niveau stijg. Omdat ik steeds weken tussen 2 keer klimmen liet zitten kwam ik maar niet verder dan 5a en dan is nu toch wel 5b doordat ik bijna elke week ga. Alleen op overhang zit ik nog op 5a (of eigenlijk iets er onder want ik neem vaak toch nog een rustpunt door te gaan hangen ipv hem in een keer te klimmen). Qua techniek wordt het vooral beter. Ik hoop alleen dat er binnenkort weer eens wat vrienden mee gaan die een wat hoger niveau hebben. Ik merk wel dat veel aan hun gepush ('dat kun je best!') en tips (even kijken hoe zij hem klimmen enzo) heb. Maar de laatste keren ben ik steeds met mensen die ongeveer het zelfde niveau klimmen.
pi_66712942
Komt iedereen (iig alle studenten) naar het NSK dit jaar, georganiseerd door de MaasSAC !?
pi_66722983
Ik denk dat die wedstrijden nog veel te hoog gegrepen zijn voor mij

Gisteren trouwens wel mijn eerste lange 6a uitgeklommen! De eerste keer viel ik er bij de allerlaatste greep uit.... dat was wel even balen
Wandelen in Noorwegen
pi_66973708
He leuk, een klimtopic!
pi_66973965
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:10 schreef CWH het volgende:
He leuk, een klimtopic!
Wat vind je er leuk aan?
Mijn foto's op Flickr!
pi_66974317
Nou ik kwam Fok pas tegen toen ik wat informatie zocht over hypotheken en zulk soort onzin. Maar nu kom ik na een beetje rondbladeren opeens iets echt belangrijks tegen, klimmen namelijk. Al mooie foto's gezien en zo.

Zelf klim ik al een jaartje of 15 ofzo. Ben nooit echt goed geworden helaas, maar ik vind het nog steeds een van de leukste sporten die ik beoefen. Ik ga eigenlijk nooit met tegenzin naar de klimhal toe, om over buietnklimmen maar helemaal te zwijgen. De laatste tijd heb ik het boulderen een beetje ontdekt voor mezelf. Veel meer dan een 5je zit er nog niet in, maar het opent wel weer een hele nieuwe klimwereld.
  FOK!Fotograaf donderdag 12 maart 2009 @ 17:55:07 #141
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_66977383
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 16:27 schreef CWH het volgende:
Nou ik kwam Fok pas tegen toen ik wat informatie zocht over hypotheken en zulk soort onzin. Maar nu kom ik na een beetje rondbladeren opeens iets echt belangrijks tegen, klimmen namelijk. Al mooie foto's gezien en zo.

Zelf klim ik al een jaartje of 15 ofzo. Ben nooit echt goed geworden helaas, maar ik vind het nog steeds een van de leukste sporten die ik beoefen. Ik ga eigenlijk nooit met tegenzin naar de klimhal toe, om over buietnklimmen maar helemaal te zwijgen. De laatste tijd heb ik het boulderen een beetje ontdekt voor mezelf. Veel meer dan een 5je zit er nog niet in, maar het opent wel weer een hele nieuwe klimwereld.
Waar klim je?
www.theinvision.nl
pi_66979118
's Winters Steeppart Rotterdam, 's zomers Monte Cervino en bouderen in de Uithof.
pi_66983483
klimcertificaten? wat is dat nou weer dan? Is er nu "eindelijk" een algemeen Nederlands klimcertificaat ?
pi_66992766
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 20:44 schreef Sport_Life het volgende:
klimcertificaten? wat is dat nou weer dan? Is er nu "eindelijk" een algemeen Nederlands klimcertificaat ?
De NKBV heeft een volledig nieuwe opleidingsstructuur bedacht, inclusief mooie klimcertificaten die door de SACs zijn overgenomen. Indoor toprope, indoor voorklimmen, outdoor voorklimmen en adventure klimmen. Daarna instructeursopleiding (SKI-IT,IV,OV en AK).
pi_66997763
Voor de klimhallen heb ik nog steeds 3 verschillende pasjes en strippenkaarten. Het zou best handig zijn als dat allemaal op 1 pas kon. Dan kunnen ze gelijk die certificaten even afstempelen
pi_67020169
quote:
Op donderdag 12 maart 2009 23:30 schreef Casparovvv het volgende:

[..]

De NKBV heeft een volledig nieuwe opleidingsstructuur bedacht, inclusief mooie klimcertificaten die door de SACs zijn overgenomen. Indoor toprope, indoor voorklimmen, outdoor voorklimmen en adventure klimmen. Daarna instructeursopleiding (SKI-IT,IV,OV en AK).
ja, dat zat er aan te komen natuurlijk, Maar de meeste klimongelukken gebeuren door domme menselijke fouten, dan kun je wel 100 certificaten hebben, maar als je 1 sec niet oplet en loskoppelt gebeurd het al.
  maandag 23 maart 2009 @ 09:58:10 #147
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_67315949
Mijn vakantie voor de zomer is geboekt . Via een outdoororganisatie. Ik ga samen met LoudGirl naar Frankrijk St. Pons. In de reisbeschrijving staan het volgende klimgebied genoemt: de Caroux en er worden ook nog een aantal namen van routes/bergen genoemt: Beylot Ferrand, Tete Braque, Arête de Charbonnieres.
Iemand daar al wel eens geweest in die omgeving?
pi_67987397
Net terug van een lang weekendje Bleau. Het was mijn eerste keer, maar het was echt enorm leuk!
De ervaring om voor het eerst echt op rots te klimmen is erg mooi, al was het wel erg wennen! Vooral om je er psychisch over heen te zetten dat het toch mogelijk is om op die miniscule randjes te gaan staan.
Wandelen in Noorwegen
  FOK!Fotograaf maandag 13 april 2009 @ 21:48:20 #149
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_67987492
quote:
Op maandag 13 april 2009 21:46 schreef Pietjuh het volgende:
Net terug van een lang weekendje Bleau. Het was mijn eerste keer, maar het was echt enorm leuk!
De ervaring om voor het eerst echt op rots te klimmen is erg mooi, al was het wel erg wennen! Vooral om je er psychisch over heen te zetten dat het toch mogelijk is om op die miniscule randjes te gaan staan.
Ik ga er in de meivakantie naartoe, klopt het dat je er geen pof mag gebruiken?
www.theinvision.nl
  FOK!Fotograaf maandag 13 april 2009 @ 21:49:10 #150
160750 moonmovies
zeg maar Peer...
pi_67987522
www.theinvision.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')