In dat geval zou ik er op z'n minst nog wat fatsoenlijk thermo-ondergoed onder aantrekken. Ik zal 'm voorlopig voornamelijk op koude klimweekendjes gebruiken, maar er staan in de toekomst wel wat alpine cursussen op mn lijstje ja.quote:Op zondag 1 maart 2009 19:40 schreef Gripper het volgende:
[..]
Nah, bube, geht ihr am schneegipfeln hoch steigen oder etwas?
Voor in de hal vind ik het niet meer dan logisch. Ik heb dat certificaat ook moeten halen ondanks dat ik al heel lang voorklom, het gaat in de praktijk nu eenmaal fout, en daar breng je niet alleen jezelf maar ook je mede-halklimmers mee in gevaar. Een certificaat is een manier om die fouten enigzins in te perken. Gelukkig zijn er in het buitenland nog weinig regels wat betreft outdoor voorklimmen, en dat mag wat mij betreft zo blijven. Anders krijg je een wildgroei aan certificaten e.d. die je zou moeten hebben voor verschillende gebieden.quote:Op maandag 2 maart 2009 14:29 schreef Roel_spaarndam het volgende:
Ik vind die certificaten echt een dramatische ontwikkeling! Ik vind dat je klimmen gewoon moet kunnen doen zoals je het zelf wilt, en niet alles en iedereen maar aan regeltjes binden.
Natuurlijk begrijp ik het wel vanuit het oogpunt van haleigenaren, maar voor mij gaat er zo een groot deel van de vrijheid (die je nog had met klimmen) verloren.
Pas op dat je jezelf niet forceert, zeker als je net begint zijn bepaalde spieren nog niet zo sterk. Optimaal zou zijn om 1-2 dagen te rusten nadat je geklommen hebt. Voorkomt veel blessureleed.quote:Op woensdag 4 maart 2009 13:35 schreef Pietjuh het volgende:
Ben van de week weer goed bezig met klimmen!
Afgelopen weekend allebei de dagen in de hal geweest; op zaterdag bij de klimmuur centraal geboulderd, en zondag de hele middag in Amsterdam.
Helaas nog geen lange 6a kunnen halen... Ik mis denk ik nog het vertrouwen om met mijn voeten op mini blokjes te balanceren en te gaan staan als je geen goede handgrepen hebt
Ik was ook niet van plan om dat vaak te doenquote:Op woensdag 4 maart 2009 13:49 schreef Casparovvv het volgende:
Pas op dat je jezelf niet forceert, zeker als je net begint zijn bepaalde spieren nog niet zo sterk. Optimaal zou zijn om 1-2 dagen te rusten nadat je geklommen hebt. Voorkomt veel blessureleed.
Wauw, dat ziet er wel erg gaaf zeg!quote:Op woensdag 4 maart 2009 16:02 schreef Gripper het volgende:
Er is weer een buitenproject in de kijker:
http://danielarndt.com/ar(...)e_traverse_in_winter
In de zomer is het een vrij eenvoudige rots/gruis -graat, maar met sneeuw daarentegen...
Binnenkort snel doen dus, want nu ligt al die fijne sneeuw er nog
Wat vind je er leuk aan?quote:
Waar klim je?quote:Op donderdag 12 maart 2009 16:27 schreef CWH het volgende:
Nou ik kwam Fok pas tegen toen ik wat informatie zocht over hypotheken en zulk soort onzin. Maar nu kom ik na een beetje rondbladeren opeens iets echt belangrijks tegen, klimmen namelijk. Al mooie foto's gezien en zo.
Zelf klim ik al een jaartje of 15 ofzo. Ben nooit echt goed geworden helaas, maar ik vind het nog steeds een van de leukste sporten die ik beoefen. Ik ga eigenlijk nooit met tegenzin naar de klimhal toe, om over buietnklimmen maar helemaal te zwijgen. De laatste tijd heb ik het boulderen een beetje ontdekt voor mezelf. Veel meer dan een 5je zit er nog niet in, maar het opent wel weer een hele nieuwe klimwereld.
De NKBV heeft een volledig nieuwe opleidingsstructuur bedacht, inclusief mooie klimcertificaten die door de SACs zijn overgenomen. Indoor toprope, indoor voorklimmen, outdoor voorklimmen en adventure klimmen. Daarna instructeursopleiding (SKI-IT,IV,OV en AK).quote:Op donderdag 12 maart 2009 20:44 schreef Sport_Life het volgende:
klimcertificaten? wat is dat nou weer dan? Is er nu "eindelijk" een algemeen Nederlands klimcertificaat ?
ja, dat zat er aan te komen natuurlijk, Maar de meeste klimongelukken gebeuren door domme menselijke fouten, dan kun je wel 100 certificaten hebben, maar als je 1 sec niet oplet en loskoppelt gebeurd het al.quote:Op donderdag 12 maart 2009 23:30 schreef Casparovvv het volgende:
[..]
De NKBV heeft een volledig nieuwe opleidingsstructuur bedacht, inclusief mooie klimcertificaten die door de SACs zijn overgenomen. Indoor toprope, indoor voorklimmen, outdoor voorklimmen en adventure klimmen. Daarna instructeursopleiding (SKI-IT,IV,OV en AK).
Ik ga er in de meivakantie naartoe, klopt het dat je er geen pof mag gebruiken?quote:Op maandag 13 april 2009 21:46 schreef Pietjuh het volgende:
Net terug van een lang weekendje Bleau. Het was mijn eerste keer, maar het was echt enorm leuk!
De ervaring om voor het eerst echt op rots te klimmen is erg mooi, al was het wel erg wennen! Vooral om je er psychisch over heen te zetten dat het toch mogelijk is om op die miniscule randjes te gaan staan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |